abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15017671
overgenomen van teletekst

ROTTERDAM Gezinnen met een inkomen dat
lager is dan 120% van het minimumloon
krijgen geen woning meer aangeboden in
Rotterdam.Dat staat in het concept van
het gemeentelijke actieprogramma 'Het
cement in de stad',meldt de Volkskrant.

Om de sociale problemen in de Maasstad
aan te pakken,wil het gemeentebestuur
de Huisvestingswet wijzigen.Rotterdam
kan dan asociale huurders uitzetten,
panden waar illegalen wonen ontruimen
en in probleemwijken voorrang geven aan
gezinnen met hogere inkomens.

Voor mensen die door deze maatregelen
dakloos worden,wil het gemeentebestuur
grootschalige opvang regelen.
einde bericht

rotterdam vind haar bewoners te min, schijnbaar vind men de huidige samenstelling slecht opgeleid
ooit een havenarbeider met e
en univeritaire bull gezien?, wel als het aan rotterdam ligt dan komen die er binnenkort
binnenkort ook bordjes in bepaalde winkelcentra?
aleen blankes nie kleurling nie
het kan best zijn dat er een overconcentratie van allochtonen/laagopgeleiden
in rotterdam is men ook wel gecharmeerd van het israelische idee
een hek om de laag opgeleide wijken militairen bij de uitgangen

vind je t gek dat je mensen in de armen van b.v. el qaida werkt
maar ja wat verwacht je van opstelten ,juist hij zet t "op stelten"

wellicht is het wat om een ander soort huursubsidiebeleid te gaan voeren
maak alle huurprijzen gelijk en hef aan de hand van het inkomen een soort
toeslag zo krijg je spreiding

it aint what you do
  zaterdag 29 november 2003 @ 08:44:10 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15017680
Gaat mij wat te ver dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15017707
Dit plan komt er toch nooit door
Free people own guns! Slaves do not!
pi_15017752
in Den Haag mag je alleen nog met Nederlandstalige of Fries-talige teksten demonstreren. Tja, wat doe je eraan he.
pi_15017812
Rotterdam vindt haar bewoners niet te min maar wil door de instroom van kanslozen te stoppen juist de leefsituatie voor haar bewoners verbeteren
pi_15018140
Wat een gekken daar in Rotterdam, ik ga die stad nu echt bewust boycotten.
Hoe zit het eigenlijk met de werkgever die niet meer dan 120% van het minimumloon betalen, moeten die ook weg?

Hier nog een gratis idee voor Ivo Opstelten, verwijder elk persoon boven de 100 kg in Rotterdam.

pi_15018567
Fantastisch plan!
Teveel kanslozen maakt deze mooie stad onleefbaar,Sommige wijken lijken net wijken uit ontwikkelingslanden.Alleen zijn er hier meer mercedessen en gouden kettingen te zien,met het nodige gezellige gespuug,gehang en apengedrag. Als ik naar mijn werk ga s'ochtends kom ik hier nooit iemand tegen..dat is mijn beeld van Rotterdam..zo rond 12 uur komt men uit bed om naar de sociale dienst te gaan.Als je een opleiding volgt of regelmatig werkt hoef je je ook niet te vervelen en andere mensen lastig te vallen met je aso-gedrag.Het wordt door al die kansarmen ook zo'n eenzijdig straatbeeld, en je krijgt ook zo weinig input om deze stad cultureel weer op de kaart te zetten.Een stad bouw je namelijk niet verder op met een onevenredig groot deel kansarmen,onopgeleiden,analfabeten en aso's,dat kost alleen maar geld.
pi_15019040
Aan de andere kant begint rotterdam steeds meer een 'populaire' stad te worden. Dus in plaats van zielig in een hoekje te zitten janken en gefrustreerd te lopen krijsen kunnen ze ook eens naar die kant van de stad kijken. En voor je het weet gebeurt hetzelfde als in A'dam (wat nu een slaapstad begint te worden) en komen de vermogenden en hoger opgeleiden graag daar heen.

Maar niet als je zo loopt te janken.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_15019230
quote:
Voor mensen die door deze maatregelen
dakloos worden,wil het gemeentebestuur
grootschalige opvang regelen
jeuh concentratiekampen , euh vluchtelingenkampen , nee grootschalige opvangcentra voor mensen die hun huis uit getrapt worden omdat rotterdam ze te min vind..

dat zijn van die momenten waarop ik me afvraag
"waarom hebben we dan eigenlijk al die moeite gedaan om hitler te stoppen ? "

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_15019280
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:18 schreef MokroKees het volgende:

[..]

jeuh concentratiekampen , euh vluchtelingenkampen , nee grootschalige opvangcentra voor mensen die hun huis uit getrapt worden omdat rotterdam ze te min vind..

dat zijn van die momenten waarop ik me afvraag
"waarom hebben we dan eigenlijk al die moeite gedaan om hitler te stoppen ? "

Omdat Hitler brave mensen als de Joden vermoordde en daar houden wij Hollanders niet van!
En al helemaal niet van moffen en andere buitelanders die ons land kommen verkloten, of dat nou op grote of kleine schaal is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15019313
Prima plan.
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:30:34 #12
28560 toska
Let's All Chant
pi_15019393
Misschien wel een goede oplossing , om de totale verpaupering van zo'n stad tegen te gaan. Heb geen moeite om asocialen en illegalen geen woning aan te bieden of evt uit te zetten
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15019411
Dus mensen die elke dag hun bed uitkomen om voor 110% van het minimumloon te gaan werken zijn nu dus ook asosialen
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:36:31 #14
28560 toska
Let's All Chant
pi_15019478
Wel als ze zich willen gaan vestigen in Rotterdam
pi_15019503
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:31 schreef deNederlander het volgende:
Dus mensen die elke dag hun bed uitkomen om voor 110% van het minimumloon te gaan werken zijn nu dus ook asosialen
Dat staat er niet.
pi_15019506
Weer zo'n typisch a-sociaal plan van Rotterdam.
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:40:39 #17
28560 toska
Let's All Chant
pi_15019528
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:38 schreef Nyrem het volgende:
Weer zo'n typisch a-sociaal plan van Rotterdam.
Waarom? Ik me me best voorstellen dat Rotterdam wat wil doen aan de verpaupering van d stad.
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:40:45 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15019529
Goh, als ik je stukje hertyp, dan staat daar toch wel wat hoor!

Rotterdam vind haar bewoners te min. Schijnbaar vind men de huidige samenstelling slecht opgeleid. Heb je ooit een havenarbeider met een universitaire bul gezien? Als het aan rotterdam ligt dan komen die er binnenkort. Komen er binnenkort dan ook bordjes in bepaalde winkelcentra? Zoals: "alleen blankes nie kleurling nie".

Het kan best zijn dat er een overconcentratie van allochtonen/laagopgeleiden in rotterdam is. Men is ook wel gecharmeerd van het Israëlische idee: een hek om de laag opgeleide wijken en militairen bij de uitgangen

Vind je het gek dat je mensen in de armen van bijvoorbeeld Al Qaida werkt? Maar ja, wat verwacht je van Opstelten? ,Juist hij zet't op stelten!'

Wellicht is het wat om een ander soort huursubsidiebeleid te gaan voeren. Maak alle huurprijzen gelijk en hef aan de hand van het inkomen een soort toeslag. Zo krijg je spreiding.

pi_15019533
Dus eigenlijk een soort van omgekeerd SP plan als ik dit zo lees?

Ik zie er het kwaad niet van in
Er word al jaren geroepen dat wijken diverser moeten worden ingericht. De SP wil bijvoorbeeld gezinnen met lage inkomsten voorrang geven, en nu zijn het de gezinnen met hoge inkomsten die voorrang krijgen om een zo gevarieerd mogelijk straatbeeld te creeren.

Asociale huurders uit hun huis zetten is ook niet echt iets waar ik een probleem mee kan hebben. Je leeft in een samenleving met anderen, als je moedwillig de leefbaarheid van je wijk vergalt door je asociaal op te stellen, dan verdien je niets minder dan je plaats op te moeten geven voor een gezin dat zich wel sociaal kan opstellen naar de buurt om zich heen.

En over de kwestie illegalen en huisvesting te gaan discussieren is al helemaal zinloos, ze zijn hier illegaal, dus alles behalve legaal.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_15019558
ik ben nu ook voorstander van een hek rond Rotterdam
pi_15019592
Dit is niet bedoeld om van Rotterdam een stad van ubermenschen te maken, maar om te voorkomen dat er alleen nog maar untermenschen wonen over een tijdje.
pi_15019598
Studenten hebben meestal ook een inkomen dat onder de 120% van het minimum inkomen ligt. Universiteit ook maar sluiten dan.
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:48:49 #23
28560 toska
Let's All Chant
pi_15019615
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Studenten hebben meestal ook een inkomen dat onder de 120% van het minimum inkomen ligt. Universiteit ook maar sluiten dan.
Je kan ook heel hard je best doen om het plan niet te willen snappen
pi_15019619
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:46 schreef raregek het volgende:
Dit is niet bedoeld om van Rotterdam een stad van ubermenschen te maken, maar om te voorkomen dat er alleen nog maar untermenschen wonen over een tijdje.
Dat idee heb ik dus ook . Vreemd hoe mensen de feiten altijd verdraaien. Wat is er mis met een beetje spreidingsbeleid? Straks wordt er weer gezeurd over achtergestelde wijken, iets wat je enigszins kunt voorkomen door deze maatregel.
  zaterdag 29 november 2003 @ 12:54:48 #25
36038 Shaman
retro-progressief
pi_15019686
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 12:48 schreef toska het volgende:

[..]

Je kan ook heel hard je best doen om het plan niet te willen snappen

Tsja als je tussen de regels doorleest staat er heel duidelijk allochtonen met een inkomen onder de 120 % van het minimumloon...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')