Wat is (zijn) nu de beste manier om ze te trainen met de minste inspanning ?
Ik zal ff zeggen wat ik doe.
Gewoon op de grond liggen met mijn voeten ergens onder. Dan handen in de nek (of gekruist voor mijn borst) en dan buik aanspannen en dan gewoon naar voren, rustig terug en net voordat je de grond raakt met je rug weer naar voren dat 25x en dan ff pauze (doe ik meestal ff 10 pushups glaasje fris en dan weer 25x zo weer ff 10x pushups en slokje drinken en dan weer 25x & 10x.
Maar ik kan je zeggen das best wel vermoeiend is er geen betere snellere manier ? En mijn onderste buikspieren zijn zo hard als euh
hard maar die bovenste 2 willen niet echt lukken *frustie*
De mensen om me heen zeggen dat ik niet moet zeuren en dat alles wel oke is, maar daar ben ik het niet mee eens (boehoe ik wil niet ouder worden ) En ik werk best wel veel en heb dan eigenlijk geen zin om naar de sportschool te zijn, dus ik zou extra blij zijn als je me een tip kon geven voor in huis zinder allemaal dure toestellen.
Alvast bedankt.
quote:Hmm bij mij is het juist precies andersom. Je bovenste buikspieren train je namelijk heel goed met sit-ups, in tegenstelling tot je onderste waar je eigenlijk schaarbewegingen enzo voor moet doen. Maar goed, wat ik denk dat je fout doet bij de crunch, is dat je naar voren gaat. He gaat er eigenlijk om dat je je buikspieren aanspant en een heel klein beetje omhoog komt (zonder de rug te krommen). Naar voren gaan is namelijk erg belastend voor de rugwervels en alles boven een vijftien centimeter boven de grond train je je onderste rugspieren. Het is inderdaad wel zaak dat je bij het naar beneden gaan de grond niet aanraakt.
Op woensdag 13 juni 2001 23:01 schreef original_blond het volgende:
En mijn onderste buikspieren zijn zo hard als euhhard maar die bovenste 2 willen niet echt lukken *frustie*
quote:Vandaar die lekkere ass van mij
Op woensdag 13 juni 2001 23:04 schreef bossie het volgende:
Volgens mijn gymmeester Moet je tijdens de sit ups juist je voeten en benen in de lucht houden.
Want als je je voeten op de grond legt, test je juist je bilspieren.
Algemeen buikspieren: Met opgetrokken benen je bovenlijf langzaam omhoog brengen, op het hoogste punt 2 seconden vasthouden, en dan langzaam terug. Dit doe je, om te beginnen, 2 x 10 keer.
Hoge buikspieren: Benen haaks in de lucht, beweging idem aan de vorige. Ook 10 keer.
Schuine buikspieren. Als algemeen buikspieren, alleen je benen beide naar rechts of links leggen, wel de 'hoek' erin laten. Omhoogkomen, vasthouden, en terug. Beide kanten 10 keer.
Inversteer in zo'n beugel. Da's wat beter voor je nek, plus je voorkomt dat je de beweging te ver maakt. Zorg dat je rug plat op de grond blijft.
Ik zit dus momenteel op 35 repetities per oefening, waarbij ik 'algemeen' dus, zoals aangegeven, 2 keer doe...
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 00:06 schreef TimberWolf het volgende:
....Benen haaks in de lucht...
....alleen je benen beide naar rechts of links leggen, wel de 'hoek' erin laten...
Ik weet nu echt niet wat ik me moet voorstellen.
2. ga op je rug liggen met je knieen gebogen, beweeg dan je benen naar de zijkant tot ze op de grond liggen maar houd je bovenlichaam plat op de grond.
quote:Vergeef me, het was inderdaad niet echt duidelijk.
Op donderdag 14 juni 2001 00:34 schreef RemCow het volgende:[..]
Ik weet nu echt niet wat ik me moet voorstellen.
Dus: (Waarschuwing, slechte ascii-art!)
/\_/o
Waarbij, van links naar rechts:
Onderbeen, bovenbeen, lijf (sterk vermagerd), armen op beugel, en hoofd.
quote:Je onhandige lover was ook al onhandig met condooms?
Op donderdag 14 juni 2001 00:39 schreef Priscella het volgende:
Je bent niet zwanger geweest, dus zeur niet.
hoop voor je dat het light is want anders kan je gelijk 50 sit-ups doen om de calorien van dat glaasje fris te verbranden
quote:Is goed. Waar en hoe laat?
Op donderdag 14 juni 2001 11:08 schreef Kleintje het volgende:
Veel seks. Daarbij kan je ook goed je buikspieren aanspannen
Sex sex sex sex sex sex sex. Het helpt, zeker voor jongens, en JUIST die bovenste buikspieren. een nadeel, gewoon de missionaris houding is de beste. Dus niet echt spannend.
Opstellen in rijen van 3.
quote:Eén tip? Ik geloof dat je er wel 7 gegeven hebt
Op donderdag 14 juni 2001 11:18 schreef Mis_Crazy_Town het volgende:
1 Tip die je ZEKER gaat waarderen.Sex sex sex sex sex sex sex. Het helpt, zeker voor jongens, en JUIST die bovenste buikspieren.
een nadeel, gewoon de missionaris houding is de beste. Dus niet echt spannend.
quote:Handen in de nek is niet aan te raden want de meeste mensen gaan aan hun nek trekken als ze moe worden. Beste is aan de zijkant van
Gewoon op de grond liggen met mijn voeten ergens onder. Dan handen in de nek (of gekruist voor mijn borst) en dan buik aanspannen en dan gewoon naar voren, rustig terug en net voordat je de grond raakt met je rug weer naar voren dat 25x en dan ff pauze (doe ik meestal ff 10 pushups glaasje fris en dan weer 25x zo weer ff 10x pushups en slokje drinken en dan weer 25x & 10x.
quote:En uitstekende vetverbranders !
Volgens mijn gymmeester Moet je tijdens de sit ups juist je voeten en benen in de lucht houden.
Want als je je voeten op de grond legt, test je juist je bilspieren.[quote]
Nee, als je je benen omhoog houdt test je de onderste buikspieren.[quote]Sex sex sex sex sex sex sex. Het helpt, zeker voor jongens, en JUIST die bovenste buikspieren. een nadeel, gewoon de missionaris houding is de beste. Dus niet echt spannend.
quote:Dat zei ik al: de Abtronic
Op donderdag 14 juni 2001 11:55 schreef MoJo het volgende:
Koop zo'n elektrisch telsel geval.
quote:Rennen, lopen, sex, fietsen, roeien, oftewel: Inspannen en zweten. Da's helaas de enige manier om van vet af te komen. En je dieet aanpassen, anders helpt het geen moer...
Op donderdag 14 juni 2001 10:55 schreef Rubbertje het volgende:
Okay, dat zijn dus de buikspiertjes.
Dankzij het fijne studentenleven heb ik nu echter ook beginnende zwemband-vorming (of love-handles). En dat nu de zomer aan gaat breken. Hoe kom ik hier zo snel mogelijk van af (en nee, ik stop niet met zuipen...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |