(oftewel:
verschilfactor = (leeftijd1 - leeftijd2)/(leeftijd1 + leeftijd2).
Hoe lager de verschilfactor, des te minder het uitmaakt )
15 en 23 vindt ik toch wel een redelijk verschil...
Wij verschillen 3 jaar .... dat is lekker ... en totaal geen probleem ..
Maar het lijkt me dat je op na je 15e nog flink verandert kwa persoonlijkheid e.d.
Er is dus een kans dat je dan ineens niet zo goed meer bij elkaar past .... Maar dat wil niet zeggen dat het op dat moment niet fijn is
het leeftijdsverschil tussen mij en mijn vriendin is 5 jaar (ik 24, zij 19) en das voor mij op dit moment toch wel het maximale verschil...
En we hebben er al eens gehad over het waarom ik dat té vind... En juist daar kan ik een slecht antwoord op geven. Het is gewoon een gevoelskwestie. En de maatschappij vind het denk ik ook ietwat vreemd...
Je merkt het wel dat zij wat onervaren en wat naief in veel dingen is, maar ach....da's een mooi tegengewicht voor mijn supersarcasme dus...
quote:Tegenwoordig zie je ook vaak dat de vrouw ouder is. Wat maakt dat uit? Mijn vriendin is ook ouder dan mij.
Op donderdag 14 juni 2001 10:58 schreef The_Guy het volgende:
De meesten mannen zijn ouder als hun vrouwtjes maar is dat erg andersom? Als een man 20 is en het meisje 27. Is dat erg???
Kun je niet iemand vinden van rond je eigen leeftijd?
10, 7, 5, jaar is in mijn ogen toch wel groot, maar ja liefde of zogenaamde liefde, wat bij heel veel mensen het geval is, maakt blind
Is het normaal als je als 20 jarige een relatie hebt met een 13 of mij part 14 jarige?
Wie past het beste bij je? Is die 14 jarige zo volwassen als die 20 jarige of is de 20 jarige nog steeds zo kinderachter als voor zijn pubertijd?
En dan heb ik het nog niet over pedofiliteit? Dit is gewenst pedofilitiet in mijn ogen, maar ja het is weer mijn mening
3 jaar is voor mijn gevoel wel een max qua leeftijdsverschil
Laterz
PS als je gelukkig bent moet de mening van iemand anders je niet beinvloeden.
me ex is 30 en dat was 9 jaar verschil (toen we hadden was hij nog 28)
en mijn Meester is 28 7 jaar verschil dus..
Denk dat niet om leeftijd gaat maar om de klik en dat er meer dingen klikken zodat je goede gesprekstof hebt.
Kon uren kletsen met me ex. Hij was verbaast erover hoe open hij met me kon praten, had ie niet verwacht van iemand die zoveel jonger was.
Er is alleen verschil als je wilt dat er verschil is.
Noem maar is iets op waarom je dat op een jonge leeftijd leuk vind en op oudere niet meer...
(of andersom)
Bij gelijke leeftijd kan je dezelfde dingen hebben denk ik. Hij feeste liefste elke week en ik vind het zo nu en dan lekker. Dan moet je elkaar respecteren en in de waarde laten en is ook nog is goed dat je sommige dingen alleen doet. (Of met vrienden plaats van met je partner)
Je zult altijd wel een paar negatiefe kanten in je partner vinden maar om dat nou gelijk de schuld te geven omdat de ander jonger is?
En dan nog kan je het haar/hem duidelijk maken, dan leer je de ander ook nog is wat.
volwassenheid telt.
enige waar je op moet letten is als 1 van de twee minderjarig is. Dan kun je flink gezeik met ouders en zo krijgen.
verder niet interessant.
ik is 29 mijn meissie 42.
quote:Ik ben van mening dat liefde niet iets is dat je zomaar zoekt. Liefde is een gevoel en gevoelens kun je niet sturen. Als je gevoelens hebt voor iemand ook al is die ouder of jonger. Dan betekend dit nog dat ze jou type is en dat je je goed voelt bij die persoon. Dan kun je toch niet zomaar die gevoelens weg steken en iemand anders gaan zoeken. Of zie ik het mis???
Op donderdag 14 juni 2001 13:58 schreef FuzzyMaN het volgende:
Niet als je een relatie hebt, maar waarom iemand zoeken met zo'n groot leeftijdsverschil?Kun je niet iemand vinden van rond je eigen leeftijd?
10, 7, 5, jaar is in mijn ogen toch wel groot, maar ja liefde of zogenaamde liefde, wat bij heel veel mensen het geval is, maakt blind
Is het normaal als je als 20 jarige een relatie hebt met een 13 of mij part 14 jarige?
Wie past het beste bij je? Is die 14 jarige zo volwassen als die 20 jarige of is de 20 jarige nog steeds zo kinderachter als voor zijn pubertijd?
En dan heb ik het nog niet over pedofiliteit? Dit is gewenst pedofilitiet in mijn ogen, maar ja het is weer mijn mening3 jaar is voor mijn gevoel wel een max qua leeftijdsverschil
Laterz
PS als je gelukkig bent moet de mening van iemand anders je niet beinvloeden.
(Pedofiel is iets anders als iemand met zo een voorbeeld komt)
quote:LOL
Op donderdag 14 juni 2001 15:44 schreef The_Guy het volgende:[..]
Ik ben van mening dat liefde niet iets is dat je zomaar zoekt. Liefde is een gevoel en gevoelens kun je niet sturen. Als je gevoelens hebt voor iemand ook al is die ouder of jonger. Dan betekend dit nog dat ze jou type is en dat je je goed voelt bij die persoon. Dan kun je toch niet zomaar die gevoelens weg steken en iemand anders gaan zoeken. Of zie ik het mis???
(Pedofiel is iets anders als iemand met zo een voorbeeld komt)
Kijk als je 28 bent en je hebt een relatie met iemand van 21 a 22 oke. dat kan ik begrijpen. Maar een 20 jarige met een 13 a 14 jarige snap ik niet. Een 20 jarige wil heel wat anders in een relatie dan in 24 jarige neem ik aan. 14 jarige zou met haar barbies willen spelen terwijl een 20 jarige met haar vriendin. Extreem voorbeeld, maar voor de duidelijkheid.
Ooh ja nog een ding wat ik heel slecht kan begrijpen is een 60 jarige man met een meisje van tussen de 20 en 30 jaar????? Dit zie ik echt niet als liefde of verliefdheid. Het is gewoon profiteren.
Zou een 20 jarige dan ook niet profiteren van een 14 jarige????
Gevoelen zeggen jullie, dat kun je niet controleren. Onzin tuurlijk wel. Als je zeg maar van iemand houdt en hij of zij houdt niet van je, dan ga je haar of hem niet stalken en steeds lastig vallen. Dan hou je toch die gevoelens ook voor jezelf. Dan controleer je die gevoelens toch, je onderdruk ze toch en op een gegeven moment na een paar weken zijn die ook weg.
Sorry The_gyuy maar ik kan van mijn perspectief het niet accepteren dan er een zo'n kloof is. Als je tussen de 19 a 23 bent moet je voor jezelf een grens trekken en zeggen van onder dit leeftijd ga ik niet. En ik denk dat je dan je maatstaaf steeds hoger moet zetten qua leeftijden.
Ik namelijk zo.
Man Vrouw
18 16 a 17 of ouder
19 16 grijsgebied, 17, 18 of ouder
20 17 a 18 of ouder
21 18 jaar en ouder
zo ongeveer denk ik erover. En gevoelens moet je maar controleren.
Nog een voorbeeld.
Stel je bent ontzettend geil, en je bent bij je vriendin thuis met haar ouders erbij. Jullie zitten in de zitkamer. Dan wacht je toch ook tot je naar haar slaapkamer gaat of tot de ouders van haar weg zijn. Dan heb je die gevoelens toch ook onder controle. Het is wel voor een bepaalde tijd. Dus als je dit kunt presteren kun je ook een langere periode je gevoelens controleren.
Als mensen maar gelukkig zijn, maar dit was mijn mening.
Ooh ja voor het geval dat ik een vraag krijg van. Stel je voor je wordt verliefd op een meisje die 5 jaar jonger dan jou is. Ik ben 21 en zij is dan 16. Dan is mijn antwoord. Dan blijf ik lekker uit haar buurt en onderdruk die gevoelens. En ga positief nadenken over het feit dat er wel een 18 jarige rondloopt waarmee ik mijn gevoelens mee kan DELEN.
Dooeeiii
quote:Ik ben benieuwd wie er dan volgens jou van wie profiteert
Op donderdag 14 juni 2001 16:26 schreef FuzzyMaN het volgende:
Ooh ja nog een ding wat ik heel slecht kan begrijpen is een 60 jarige man met een meisje van tussen de 20 en 30 jaar????? Dit zie ik echt niet als liefde of verliefdheid. Het is gewoon profiteren.
quote:Ben 3 wkn geleden 30 geworden en heb net een heftig (maar korte) verliefdheid op een man van 57 achter de rug. Nee 't was géén echte liefde maar wél hevige aantrekkingskracht, overigens voor het eerst van m'n leven dat ik voor een zoveel oudere man viel.
Op donderdag 14 juni 2001 18:32 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik ben benieuwd wie er dan volgens jou van wie profiteert
Wie profiteerde van wie? Hij want hij had een leuke jonge vrouw dame aan z'n arm en ik want hij heeft geld en status dus allebei happy, dwz; voor zolang als het duurde, zoiets moet imho dus ook niet te lang duren want dan gaat het vervelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Important op 14-06-2001 21:38]
Ook een voorbeeld waaruit blijkt dat leeftijdsverschil niet uit hoeft te maken
growing old is mandatory..growing up is optional..
ligt dus gewoon aan iemands mentale gesteldheid...
mensen van 40 kunnen nog steeds het verstand hebben van een 5-jarige...
quote:Thijs says:
Op donderdag 21 juni 2001 14:20 schreef Qarinx het volgende:
ligt dus gewoon aan iemands mentale gesteldheid...
Dat rijtje van FuzzymaN kan ik me we enigzins wel in vinden...:
quote:Hoewel het wel iets 'ruimer' mag van mij en uiteraard moet je geen oogkleppen ophebben voor alles wat erbuiten valt...
Op donderdag 14 juni 2001 16:26 schreef FuzzyMaN het volgende:Man --> Vrouw
18 --> 16 a 17 of ouder
19 --> 16 grijsgebied, 17, 18 of ouder
20 --> 17 a 18 of ouder
21 --> 18 jaar en ouder
ps.. op latere leeftijd maakt het m.i. geen bal meer uit...als je zelf die keuze maar maakt...
Leeftijd is dus niet interessant..
quote:ja, ik ben het met je eens hoor! Maar plaatste alleen even een (licht kritische) noot bij de stelling: leeftijd is niet interessant". Die gaat mijnsinziens niet altijd (of wellicht zelden) op. De reactie van "die jongens" komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Tis duidelijk een "norm" van deze maatschappij. Ach en misschien nog wel niet eens zo'n slechte.
Op donderdag 21 juni 2001 15:05 schreef Qarinx het volgende:
"ow sorry je bent 15..nou kan ik je niet leuk vinden.."Leeftijd is dus niet interessant..
quote:Das een hele goeie !
growing old is mandatory..growing up is optional..
quote:Idd. Klotenorm ! Net als dat rijtje wat hier net stond welke leeftijd bij welke leeftijd "past". Echt triest.
Op donderdag 21 juni 2001 15:48 schreef Noralie_en_of_Thijs het volgende:
[..]
ja, ik ben het met je eens hoor! Maar plaatste alleen even een (licht kritische) noot bij de stelling: leeftijd is niet interessant". Die gaat mijnsinziens niet altijd (of wellicht zelden) op. De reactie van "die jongens" komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Tis duidelijk een "norm" van deze maatschappij. Ach en misschien nog wel niet eens zo'n slechte.
Kijk, als ik nou 12 was geweest en hij dus bijna 20, ja dat kan echt niet vind ik, maar vanaf je 18de zo ongeveer maakt leeftijdsverschil niet zo heel veel meer uit. Je bent dan allebei (min of meer ) volwassen en dan merk je het bijna niet meer. Onder de 18 vind ik een leeftijdsverschil van 2 hooguit 3 jaar acceptabel, veel meer vaak niet.
Een meisje van 16 en een jongen van 21.. nouja oke dat kan, maar een meisje van 14 en een jongen van 18... tja daar heb ik alweer wat mindere gevoelens bij, zoek lekker een neukertje van je eigen leeftijd!! Want een echt steady relatie voor het leven zal het meestal niet worden.
Maar liefde heb je niet voor het uitzoeken en als van beide personen de gevoelens oprecht zijn, maakt het dan echt uit?? Ik denk van niet.
quote:Jah okay maar als ik een leuke jongen zie is niet het eerste wat ik vraag "hoe oud ben je.."
Op donderdag 21 juni 2001 15:48 schreef Noralie_en_of_Thijs het volgende:[..]
ja, ik ben het met je eens hoor! Maar plaatste alleen even een (licht kritische) noot bij de stelling: leeftijd is niet interessant". Die gaat mijnsinziens niet altijd (of wellicht zelden) op. De reactie van "die jongens" komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Tis duidelijk een "norm" van deze maatschappij. Ach en misschien nog wel niet eens zo'n slechte.
In dusverre is leeftijd mbt een relatie niet relevant..
quote:ik snap wat je bedoelt
Op donderdag 21 juni 2001 19:34 schreef Qarinx het volgende:[..]
Jah okay maar als ik een leuke jongen zie is niet het eerste wat ik vraag "hoe oud ben je.."
In dusverre is leeftijd mbt een relatie niet relevant..
en misschien is het volgende niet helemaal on-topic: willen de jongens niet liever gewoon een oudere vriendon omdat het 'storder' is???
Ik weet het niet hoor ... ik vraag maar ... (algemeen)
Bij elk van deze punten kan je je afvragen of dat wel zo schokkend is:
A: Tja, dan zal de relatie waarschijnlijk niet lang duren, alleen een sex-relatie zijn, of ik wat dan ook..
Maar dat is de keuze van het stel zelf. Als extreem-linkse-milieu-freak kan je ook een relatie beginnen met een shell-topman, is ook een wat andere leefwereld lijkt mij...
B: Van de drie door mij opgesomde punten lijkt mij dit de meest steekhoudende. Hoewel er hier ook vraagtekens bij te plaatsen zijn. Iemand met bijvoorbeeld een lagere intilligentie (laten we dat voor het gemak meten dmv het 'IQ', of 'SQ', dat doet er niet zoveel toe..) zal ook makkelijker beïnvloedbaar zijn. Zou er dus ook een grens gesteld moeten worden in het verschil in IQ tussen twee mensen? Hetzelfde gaat op voor opleidingsniveau, sociale positie, hoeveelheid geld, etc.
Daar kan je tegenin brengen dat dat in enkele gevallen ook inderdaad niet kan/mag: denk aan Leidinggevende/ondergeschikte, Behandelaar/patient, Docent/leerling etc.
Daarbij is ook op te voeren dat je bij een ongelijke leeftijd er vrijwel zeker van bent dat de jongste veel beïnvloedbaarder is.
C: Je zou je niks moeten aantrekken van reacties uit je omgeving. Dat is wel erg makkelijk gezegd natuurlijk. Maar het is wel je eigen keuze. Misschien ben je echt zo verliefd dat je het accepteerd dat je vrienden er vervelende opmerkingen over maken, je ouders worden, of dat je het geheim moet houden.. etc..
Nou moet je een voorstellen dat je 17 bent en dat er msiejes van 9 tm 14 op je vallen....Wat een feest
Heb zelf een meer dan gemiddeld aantal relaties gehad totdat ik m'n huidige vrouw tegekwam. Ben nu 34 en we zijn inmiddels 10 jaar samen en gelukkig getrouwd. Mijn vrouw is 21 jaar ouder.
Zit ik er mee?
Nee, juist niet. In het begin had m'n omgeving er meer problemen mee dan wijzelf. Het heeft gewoon te maken met hoe oud je je voelt. Ik ken mensen van 40 die gedragen zich als 65 (zo'n Koos type uit BB2) en ik ken mensen van 70 die zich gedragen als 40.
Ik heb mezelf altijd ouder gevoeld dan dat ik was en ging ook altijd met oudere vrienden om. Mijn vrouw heeft dat precies andersom.
Het gaat niet om de leeftijd. Het gaat er om of je bij elkaar past.
quote:enne
Ooh ja nog een ding wat ik heel slecht kan begrijpen is een 60 jarige man met een meisje van tussen de 20 en 30 jaar????? Dit zie ik echt niet als liefde of verliefdheid. Het is gewoon profiteren
ik wil namelijk mijn man (en de liefde van mijn leven) even kunnen melden dat ons huwelijk geen echte liefde is, maar dat ik alleen maar even van hem profiteer.
quote:Kewl, "Even aan mijn moeder vragen..."
Op vrijdag 22 juni 2001 22:52 schreef gateway het volgende:
HoiNou moet je een voorstellen dat je 17 bent en dat er msiejes van 9 tm 14 op je vallen....Wat een feest:(
quote:Dat is ook precies wat iedereen zegt: Je bent zo oud als je je voelt.
Op zondag 01 juli 2001 14:49 schreef Damian het volgende:
het ligt een beetje aan de leeftijd van jezelf, als je nou 27 en je hebt met iemand van 19 vind ik dat nog wel kunnen, maar ik zelf zou nooit als ik 23 ben met een meisje van 15 nemen, ik ben nu 18 en dan zal nu ook niet met een meisje van onder de 15 iets nemen
creteria voor een (on) acceptabel leeftijds verschil:
voor jezelf geldt: Voel ik me er goed bij,
voor de maatschappij geldt: Normen een waarden,
Screw normen een waarden!!
ik ben 53 en heb een vriendin van 14. Das pas genieten
LOL
quote:hier heb ik nog aan toe te voegen: op een oude fiets mot je het lere
Op zondag 01 juli 2001 15:47 schreef speknek het volgende:
Stop je leuter in een kleuter is mijn devies.
ik ben 53 en heb een vriendin van 14. Das pas genieten
LOL
[/quot
!!!
Ik (nu 22) heb 3/4 jaar een relatie met een 29-jarige gehad, toch ging het niet helemaal want zij had al een kleine van 6 en bekeek gewoon de wereld vanaf een heeeeel andere hoek...
Het verschilt gewoon van persoon tot persoon of het zou gaan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |