quote:Limieten worden aangepast zodra waarnemingen een andere theorie vereisen. Zelfs de berekening van Newton om zwaartekracht te bepalen is niet heilig omdat donkere energie en donkere materie (nog) niet verklaard kunnen worden.
Op maandag 1 december 2003 21:58 schreef Choices het volgende:Wetenschap kan groeien?
En toch Stellen wij al limieten, aan wat wij denken te kunnen aannemen, is aardig fout anders in mijn mening.
Toch vraag ik me af, waarom men keert naar wetenschap, terwijl deze zo limietig is.
quote:Is het echt kennis of zijn het verhalen over subjectieve waarnemingen ?
Er is kennis welke nooit verloren is gegaan, spirituele kennis.
quote:We zien ze niet als onwaar, we zien ze als onbewezen.
Waarom doen wij deze af als onwaar..?
Puur omdat het een kans heeft dat het een fabeltje is..? Zijn wij werkelijk waar zo wantrouwig?
quote:het was gewoon een vraag, mensen die vaak niet buiten hun logica kunnen denken (bijvoorbeeld een god die alles zou kunnen bijhouden) ook vaak zulke begrippen maar vaag vinden. Als je dit al een persoonlijke aanval vind dan wil je me niet in een slechte bui tegenkomen
Op zondag 30 november 2003 11:06 schreef dewd het volgende:[..]
Domme persoonlijke aanvallen doe je maar tegen iemand anders, als je niet bevalt dat ik niet zo denk als jij dan skip je me posts maar.
Nou voor mij staat vast inmiddels als je open minded bent je zeker wel open moet staan voor
meer dan alleen een simpele aap die het gas en elektra uitvond toch?
kom ff kijk om je heen er is meer...aan de hand dan we kunnen beseffen helaas zijn onze brains alsnog te klein om dit goddelijk
danwel groteske gegeven te begrijpen
H. Brood
quote:ja en toen sprong ie van het dak
Op maandag 1 december 2003 23:41 schreef Zapje het volgende:
- we weten niks -H. Brood
quote:eeehhh ja, hij wou het weten schijnbaar......
Op maandag 1 december 2003 23:44 schreef AngelWings het volgende:[..]
ja en toen sprong ie van het dak
- respect voor alle anderen die wel menen iets te weten -
quote:het is zeker boeiende stof, maar ik denk dat onze hersens dat ook niet kunnen bevatten, wij mensen willen altijd alles maar begrijpen en weten ( en denken te weten ) , maar sommige dingen kun je maar beter met rust laten, omdat we er toch niet achter komen........
Op dinsdag 2 december 2003 00:08 schreef Simba73 het volgende:
Maar goed denk wel dat er iets is en dat het me wel erg intrigeert...
quote:Onwaar, is voor velen gelijk aan onbewezen. wanneer het op het paranormale aankomt.
Op maandag 1 december 2003 23:31 schreef Viola_Holt het volgende:We zien ze niet als onwaar, we zien ze als onbewezen.
quote:Nou... dan zijn er al ENORM veel geesten hier op aarde en het worden er steeds meer!
Op woensdag 3 december 2003 00:06 schreef xxdeesjuhxx het volgende:
ik geloof niet in de hemel.. je geest blijft rondzweven op aarde.. en je lichaam, tsja, die verrot
quote:Dus er is wel iets na de dood?
Op zondag 30 november 2003 18:34 schreef Codemaster het volgende:
zet je monitor uit en je ziet hoe het eruit ziet als je dood bent
quote:als ik mijn monitor uitzet zie ik mijn reflectie
Op zondag 30 november 2003 18:34 schreef Codemaster het volgende:
zet je monitor uit en je ziet hoe het eruit ziet als je dood bent
(het is een crt monitor, trinitron weliswaar maar toch spiegelend)
quote:als je dan toch kan zweven, waarom zou je hier blijven? Ik zou meteen de ruimte inzweven hoor, ff de binnenkant van de zon bekijken ofzo
Op woensdag 3 december 2003 00:06 schreef xxdeesjuhxx het volgende:
ik geloof niet in de hemel.. je geest blijft rondzweven op aarde.. en je lichaam, tsja, die verrot
quote:Misschien doen de meeste dat ook, zou goed verklaren waarom ik er zelf nog geen een heb gevoelt/gezien :p.
Op woensdag 3 december 2003 18:09 schreef The_Shining het volgende:[..]
als je dan toch kan zweven, waarom zou je hier blijven? Ik zou meteen de ruimte inzweven hoor, ff de binnenkant van de zon bekijken ofzo
*ik geloof dr wel in, een vriend van mij heeft bepaalde ervaringen gehad, en hij interpreteert ervaringen goed en zuiver.*
Daarna Jennifer Lopez On Stage verkrachten voor een miljoenenpubliek
quote:denk je soms dat je geest een soort orgaan is ofzo?
Op zondag 7 december 2003 20:18 schreef ErikT het volgende:
Choices, je beantwoord nog steeds mijn vraag niet. Hersens zijn een brug tussen lichaam en geest. Waar zit die geest dan?? Een brug waarheen dus is de vraag.
je geest is denk ik gewoon een soort energie die rond en in een mens zit. Misschien zit het tussen de quarks, dus de energie die van al die quarks een persoon maakt.
quote:HAHAHA. Okee dan, dus je gelooft ook niet in scheiding van lichaam en geest. Dat wilde ik even horen, maar nu nog van Choices.
Op zondag 14 december 2003 11:14 schreef _Etter_ het volgende:[..]
denk je soms dat je geest een soort orgaan is ofzo?
je geest is denk ik gewoon een soort energie die rond en in een mens zit. Misschien zit het tussen de quarks, dus de energie die van al die quarks een persoon maakt.
Maar dit kan niet gecheckt worden, dus vanwaar de vraag, puur om dan te stellen: je hebt geen bewijs, dus ist niet waar?
Want als je het voor dat doet, vind ik het een zinloze poging, want niemand kan het 100% zeker weten, en dat weet je ook.
Een feit waarom ik denk dat de mens een lichaam en geest heeft, is vanwege het volgende; Out Of Body Experiences. Hoe anders zijn deze te verklaren? Als de geest niet uit het lichaam kan, dan zou je dat soort dingen nooit kunnen doen. Terwijl deze techniek erg 'normaal' is binnen de spirituele wereld. Het is moeilijk, dat zeker.
quote:Daar is onderzoek naar gedaan: conclusie was dat het voor de lichaamverlaters zelf echt leek alsof ze hun lichaam verlieten, maar dat ze niet bijvoorbeeld om een hoek, of boven op een kast kunnen kijken. Ze verlaten hun lichaam dus niet echt... Sorry, geen link, ik heb het maar een keer gehoord of gelezen ergens.
Op zondag 14 december 2003 11:34 schreef Choices het volgende:
Een feit waarom ik denk dat de mens een lichaam en geest heeft, is vanwege het volgende; Out Of Body Experiences. Hoe anders zijn deze te verklaren? Als de geest niet uit het lichaam kan, dan zou je dat soort dingen nooit kunnen doen. Terwijl deze techniek erg 'normaal' is binnen de spirituele wereld. Het is moeilijk, dat zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |