abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2003 @ 11:16:45 #51
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14996049
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 11:01 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat voor ervaringen zijn er dan in een kamertje, waar het kind bijv. vanaf z'n geboorte tot aan z'n 7e jaar, niemand gezien of gesproken heeft, niet heeft gespeeld, de buitenwereld niet heeft gezien? Dit soort experimenten zijn ethisch natuurlijk ontzettend onverantwoord, maar ze zijn er wel geweest. Blijkt dan dat kinderen niet eens kunnen praten en nog veel meer achterstanden hebben ontwikkeld en als je dan naar de hersenstructuur zou kijken, dan zouden dit soort kinderen in vergelijking tot wel goed ontwikkelde kinderen, veel minder hersenverbindingen hebben. Dan vraag ik me dus af, wat voor keuze de geest heeft gehad? De geest is dan dus ook geen onafhankelijk onderdeel.

De Bewuste keuze van de geest was nog niet in werking gezet, een keuze betreft redenatie, en een redenatie heeft dus ontwikkeling nodig.

Jij als mens moet leren met je hersenen om te gaan. Deze zou je geest dan aansturen hoe je dit doet, als je dit doet. Je begint met standaard zaken, je onbewuste, instinct.
Een mens, heeft input nodig om ontwikkeling te realiseren. Dat de geest er is, betekent niet dat automatisch 100% van alle delen volledig werkzaam zijn. De geest moet ermee leren werken, daarvoor heeft een geest input nodig.
Dit zou wel een leuke verklaring zijn dat sommige mensen zich snel ontwikkelen, anderen weer niet. Maar ook daarvoor zijn weer andere verklaringen.

quote:
[..]

Anders reageren dan een kind dat wel blootgesteld wordt aan allerlei stimuli inderdaad, maar dat pleit er dus voor dat stimuli van buitenaf dus nodig zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.. en dus voor de ontwikkeling van de geest?

Ontwikkeling van de geest om de hersenen te gebruiken, er mee leren leven.
quote:
[..]
Hoe wordt dat verdeeld dan? Welke geest neemt welk lichaam? Kan de geest zich aan elk willekeurig lichaam aanpassen?
natuurlijke selectie.
quote:
Waar zijn die geesten?
astrale dimensie.
quote:
Worden er nieuwe geesten aangemaakt?
Door middel van energie veranderingen.
quote:
Want als er geen nieuwe geesten aangemaakt worden, wat gebeurt er dan met de voorgaande informatie? Verdwijnt deze dan of blijft deze opgeslagen?
Er blijven zaken opgeslagen in je onbewuste. En in je vroege jeugd zelfs dat mensen zaken bewust herrineren, dit is relatief vaak voorgekomen.
Deze zaken worden verdrongen door het bewustzijn, maar naar mijn inziens uit dit zich onbewust wel.
quote:
Ik zou zelf ook wel graag willen dat er iets was en ik heb het al van veel kanten bekeken. Vroeger geloofde ik namelijk wel heel sterk dat er iets was en er een God bestond, maar tegenwoordig twijfel ik daar steeds meer aan... omdat ik meer inzicht krijg in het functioneren van de mens en het brein. Misschien ook wel geheel onterecht dat ik het zo abstract probeer te zien, maar de tegenargumenten kunnen mij nu toch niet overtuigen.
Je moet je eigen weg gaan natuurlijk. Ik twijfel aan het bestaan van een god, puur vanwege de potentie van de mens. Het zou niet logisch zijn als de mens goddelijke potentie had, terwijl er een god bestaat.
maar dat is een andere discussie welke niet te houden is.

[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 28-11-2003 11:21]

vrijdag 28 november 2003 @ 11:34:01 #52
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_14996436
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Aldus Youp van 't Hek

Freek de Jonge bedoel je?
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_14996475
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 10:53 schreef ErikT het volgende:

Scheiding van lichaam en geest is onzin, word maar eens dronken, HET doorslaggevende bewijs.

neem maar is paddo's dan denk je ineens anderom
  vrijdag 28 november 2003 @ 14:07:51 #54
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15000289
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 10:53 schreef ErikT het volgende:
Scheiding van lichaam en geest is onzin, word maar eens dronken, HET doorslaggevende bewijs.

Na je dood blijft je lichaam op aarde (begraven) en gaat je ziel (geest) naar de hemel of hel!!!!
Je lichaam en geest worden dus wel gescheiden...
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_15002236
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 14:07 schreef Tha_Ramsush het volgende:

[..]

Na je dood blijft je lichaam op aarde (begraven) en gaat je ziel (geest) naar de hemel of hel!!!!

en waarom denk je dat? daar gaat zo'n topic over... niet alleen je mening geven, ook met argumenten komen.
  vrijdag 28 november 2003 @ 20:46:14 #56
73290 Huttenkloas76
zeur maar ff door
pi_15009862
kom ik ook eens in een topic van Choices.

wat is er na de dood? Nou je lichaam vergaat en wordt weer opgenomen door zijn omgeving. datgene waar we nu uit bestaan zal altijd blijven bestaan.

Be yourself no mather what they say
  vrijdag 28 november 2003 @ 20:47:47 #57
73290 Huttenkloas76
zeur maar ff door
pi_15009903
je krijgt er na je dood alleen niets meer van mee en das balen
  vrijdag 28 november 2003 @ 20:55:47 #58
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_15010077
quote:

[..]

hemel/hel bestaat niet, verzonnen door een dronken pauper die een boekje genaamd "bijbel" heeft geschreven
  vrijdag 28 november 2003 @ 21:05:48 #59
73290 Huttenkloas76
zeur maar ff door
pi_15010366
de bijbel daar staan best leuke verhalen in altijd leuk voor onder de kerstboom
  vrijdag 28 november 2003 @ 21:07:45 #60
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15010403
Net zoveel als er was voordat je geboren was. Niets.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 28 november 2003 @ 23:44:57 #61
74671 h_vreman
true Junglist
pi_15013977
Ik denk dat je in dezelfde toestand verkeert als dat je als foetus was of als zaadje, dat wist je ook niet. D.w.z. je was niet in een opmerkzame staat. Ik denk dat na de dood je gewoon nix meer weet, je geest gaat verloren.
En God zag dat Breakcore lauw was........waar is JUNGLE mensen! |
Doom |
pi_15014593
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 10:04 schreef GstyleZ het volgende:
hahahaha [afbeelding] hahaha
Hahaha. Mag dit soort ranzige shit er uit ge-edit worden aub?

On topic:
Leuk dat alles uit energie bestaat, maar het gaat juist om informatie. Als er geen informatie wordt behouden (geen
herinnering), wat is dan de betekenis van reincarnatie?

Over een "hiernamaals": Als je in een hiernamaals geen lichaam meer hebt, wat is er dan nog van mij over? Geen gevoel, eten, seks, pijn... Alleen mijn gedachten? Dat klinkt als een nachtmerrie.

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_15014752
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 15:19 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

en waarom denk je dat? daar gaat zo'n topic over... niet alleen je mening geven, ook met argumenten komen.

Aangezien we hier allemaal nog niet dood zijn(nouja over een paar ben ik nog niet uit )kunnen we niet met bewijzen komen alleen maar wat een ieder voor zichzelf gelooft. Iedereen die denkt het antwoord te weten houdt zichzelf voor de gek aangezien het nog steeds geloven blfijt ipv echt weten..
pi_15015846
Ik denk dat de gelovers in reincarnatie na hun dood allemaal wedergeboren worden in een nieuw lichaam. Christenen zullen na hun dood God ontmoeten en moslims zullen zich moeten verantwoorden voor God. En atheisten zullen verdwijnen in de het grote zwarte niets. Iedereen zal het after-life (of niet) krijgen waar hij/zij in gelooft.

Leven is een droom, en iedereen moet ooit ontwaken. En waar je ontwaakt is afhankelijk van de dromer.

Unox, the worst operating system.
  zaterdag 29 november 2003 @ 01:30:52 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_15015889
Ik geloof dat dit een inherent onbeantwoordbaar (en dus onbediscussieerbaar) topic is en derhalve beter in TRU thuis hoort.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_15016287
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 01:30 schreef speknek het volgende:
Ik geloof dat dit een inherent onbeantwoordbaar (en dus onbediscussieerbaar) topic is en derhalve beter in TRU thuis hoort.
Goed punt.

*kick*

Unox, the worst operating system.
pi_15017996
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 01:27 schreef Schorpioen het volgende:
Ik denk dat de gelovers in reincarnatie na hun dood allemaal wedergeboren worden in een nieuw lichaam. Christenen zullen na hun dood God ontmoeten en moslims zullen zich moeten verantwoorden voor God. En atheisten zullen verdwijnen in de het grote zwarte niets. Iedereen zal het after-life (of niet) krijgen waar hij/zij in gelooft.

Leven is een droom, en iedereen moet ooit ontwaken. En waar je ontwaakt is afhankelijk van de dromer.

Is dat niet wat simpel? Als ik geloof dat ik een god word na de dood dan is is dat ook zo? En wie houdt dit allemaal bij, is er een soort universele administratie die zegt waar je naartoe gaat na je dood
  zaterdag 29 november 2003 @ 10:04:50 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15018028
Het einde van het leven is net als het vallen van de bladeren van een kersenboom. (Sakura). Dat is mooi. Maar het verrot en er blijft niets van over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 29 november 2003 @ 10:06:39 #69
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_15018040
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 09:59 schreef dewd het volgende:
En wie houdt dit allemaal bij, is er een soort universele administratie die zegt waar je naartoe gaat na je dood

Is wel een leuke gedachte op zich, maar ik denk dat schorpioen eerder bedoelt dat er helemaal niets geregeld is en dat je zelf bepaalt wat er met je gebeurt na de dood. Die administratie houd je dus zelf bij.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_15018245
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 00:24 schreef dewd het volgende:

[..]

Aangezien we hier allemaal nog niet dood zijn(nouja over een paar ben ik nog niet uit )kunnen we niet met bewijzen komen alleen maar wat een ieder voor zichzelf gelooft. Iedereen die denkt het antwoord te weten houdt zichzelf voor de gek aangezien het nog steeds geloven blfijt ipv echt weten..

Er zijn genoeg bijna dood ervaring onderzocht. En ze kunnen bij mensen die dood gaan meten ofdat hun hersenen het nog doen of niet. Dus er vallen zeker wel dingen te bewijzen, misschien niet als je geheel dood ben maar zeker wel van de eerste paar seconden dat je dood ben.
pi_15018772
quote:

[..]

Serieus, wat zeg je hier nou? Dit is nu precies wat ik heb ontkracht met mijn "alcohol-hypothese" en dan ga jij als contra argument dezelfde stelling weer poneren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_15018773
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door ErikT op 29-11-2003 11:47]

pi_15018788
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 01:27 schreef Schorpioen het volgende:

Dit is wetenschappelijk (biologisch) volslagen onmogelijk.
  zaterdag 29 november 2003 @ 11:50:59 #74
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_15018832
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:45 schreef ErikT het volgende:

[..]

Serieus, wat zeg je hier nou? Dit is nu precies wat ik heb ontkracht met mijn "alcohol-hypothese" en dan ga jij als contra argument dezelfde stelling weer poneren.

Erik, jij hebt niks ontkracht, je gaf simpel een simptoon.

Als je mijn posts doorleest zie je dat het niks ontkracht.
Want als je dronken bent zou het de verbinding tussen hersenen en geest slechter maken, waardoor je het dronken effect krijgt.

Niet zeggen dat niet zo is, het feit dat het Zou kunnen, zegt al genoeg over dat jou reactie niet had ontkracht. Ik reageerde niet op jou reactie puur ook omdat het allemaal uit mijn vorige posts te halen is. .

pi_15019038
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:50 schreef Choices het volgende:

[..]

Erik, jij hebt niks ontkracht, je gaf simpel een simptoon.

Als je mijn posts doorleest zie je dat het niks ontkracht.
Want als je dronken bent zou het de verbinding tussen hersenen en geest slechter maken, waardoor je het dronken effect krijgt.

Niet zeggen dat niet zo is, het feit dat het Zou kunnen, zegt al genoeg over dat jou reactie niet had ontkracht. Ik reageerde niet op jou reactie puur ook omdat het allemaal uit mijn vorige posts te halen is. .

De verbinding slechter maakt. Tsja, zo kan je het ook bekijken. Maar waar zit die verbinding dan? Tussen maag en hersenen? Dronkenschap is toch gewoon verdoving van een gedeelte van de hersenen? En waar zit die geest van jou dan? In de hersenen, of ergens anders? Of sowieso niet in het lichaam, maar zwevend er omheen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')