abonnement Unibet Coolblue
pi_14981467
En weer een nieuw deel

Deel 1: Drummers topic!
Deel 2: Drummers Topic! deel 2
Deel 3: Drummers Topic! Deel 3
Deel 4: Drummerstopic deel 4!!!
Deel 5: Drummerstopic deel 5!!!

Vaste klanten en hun materiaal: B_BOY, Defender, Guanche, Murgen, MaZz, Carn, Yokozuna en Big Fat Wombat, Nemephis en Drumkruk natuurlijk niet te vergeten.
moest er iemand niet bijstaan, niet persoonlijk bedoelt hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 27-11-2003 20:35]

pi_14981810
Deel 6 alweer! mij zul je hier niet heel vaak vinden, mij vind je meer achter mijn drumstel Maar ik lees altijd wel mee
pi_14981945
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:13 schreef Guusie het volgende:
Deel 6 alweer! mij zul je hier niet heel vaak vinden, mij vind je meer achter mijn drumstel Maar ik lees altijd wel mee
Goedzo!
De rest zit allemaal op drumforum.nl dusja... Wees welkom
pi_14982147
Ik zoek trw een paar mooi klinkende ride en crash en hi-hat heb nu een Hi-hat 101 en crash/ride 101 en ik vind het echt bagger geluid.. !! Moet ik dat opbouwen of gelijk een paar mooie kopen?
  donderdag 27 november 2003 @ 21:51:22 #5
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14984891
Ik ben er nog wel hoor, maar niet zoveel te melden. Na de basis voor rock, blues en shuffle nu de theorie ingestuurd. Paradiddles en accenten ... snelheid is niet belangrijk, techniek des te meer, hoe meer techniek hoe sneller je straks kan drummen.

De zen van het drumstel ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14993438
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:23 schreef Guusie het volgende:
Ik zoek trw een paar mooi klinkende ride en crash en hi-hat heb nu een Hi-hat 101 en crash/ride 101 en ik vind het echt bagger geluid.. !! Moet ik dat opbouwen of gelijk een paar mooie kopen?
Heb ik geluk!, Ik wou bijna die 101 kopen! Ik zou als ik jouw was, Een goede hihat kopen, en later dan de crash.'
De hihat is toch wel het belangrijkste van je bekkens. vind ik
pi_14994095
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:01 schreef dabombe het volgende:

[..]

Heb ik geluk!, Ik wou bijna die 101 kopen! Ik zou als ik jouw was, Een goede hihat kopen, en later dan de crash.'
De hihat is toch wel het belangrijkste van je bekkens. vind ik


Ja volgens mij heb ik je het in het vorige topic ook afgeraden, maar niet in zo veel woorden dat het super bargere bekkens zijn.... (had ik toch mss nog moeten doen..) Vraagje: wat zouden jullie doen Paiste 302 (hi-hat crash ride) of gewoon gelijk goed doen paiste 802 (ook weer hi-hat crash ride) (dan moet ik wel nog ff doorsparen maar voor zulke vind ik het wel waard!)

Of toch nog andere die ik over het hoofd heb gezien tussen die prijs klasse en absoluut niet hoger

  vrijdag 28 november 2003 @ 09:42:34 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14994144
Yeah, alweer een nieuw topic, goeien dag
quote:
ik ga gauw wat online zetten maar ik heb dus alleen cheap ass mic hier liggen op het moment misschien kan ik nog een keer wat betere audio opname apparatuur lenen dus nu moet je maar ff naar bagger luisteren. sorrie
Nou en, ookal is het de grootste crap opname, beter dan helemaal niets Nadeel van onlinerock.com is wel dat ze per dag een max bandbreedte hebben, erg irritant. Dan zou je naar andere free webspace moeten zoeken, maargoed.
quote:
wat zouden jullie doen Paiste 302 (hi-hat crash ride) of gewoon gelijk goed doen paiste 802
Nee man, meteen die 802's. Ander verspil je je geld wEEr aan cheap-ass bekkens.
pi_14994241
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:42 schreef Yokozuna het volgende:
Nee man, meteen die 802's. Ander verspil je je geld wEEr aan cheap-ass bekkens.
Ow oke! Dan zal ik maar even door moeten sparen!
  vrijdag 28 november 2003 @ 10:51:23 #10
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14995520
Ik heb 802's ... als je ze gaat kopen eerst zelf spelen en luisteren ... niet blind gaan op merk en type. En let ff op, dit jaar is de 802plus geintroduceerd, het verschil is vooral het uiterlijk maar die $#%#$$ bij Tierolff hebben mij gewoon de 802 bekkens verkocht en niets gezegd. Ik weet niet of ze wat hadden moeten zeggen maar als je dan toch heavy investeert in bekkens dan liever het laatste model van een serie.

Ik heb de 13 inch hihat, 16 inch crash en 20 inch ride. 13 inch hihat is lekker ... breed en niet super subtiel geluid. Onderbekken is zwaarder dan bovenbekken, het kan zijn dat je hihat standaard niet gemaakt is voor zwaardere hihat bekkens, dat had ik dus ... ging ie zwabberen bij iedere tik.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 28 november 2003 @ 11:03:07 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_14995716
hoi mensen, dit heeft niet zo zeer met het drummen zelf te maken, maar is wel drumgerelateerd. Ik speel in een band en daarvan maken we iedere week opnames van de repetities, om zelf na te kunnen luisteren.

Echter deze opnames zijn zwaar brak, ok we hebben dan ook niet echt de middelen om het goed op te nemen ((zang)microfoon aan een mp3speler ), dus das niet meer dan logisch. Het plan is er wat mij betreft wel om die opnames eens wat te verbeteren. M'n pa heeft bijv. daar een microfoon voor speciaal bedoeld om ook het omgevingsgeluid op te nemen. Maar ook deze manier is verre van optimaal, want, wat we ook doen, de drums en met name de bekkens blijven de overheersende factor op de opnames.

Ik weet het de situatie is tamelijk crappy en er is geen sporenverdeling aanwezig, dus ik verwacht er ook niet alles van, maar opvallen is wel dat de bekkens zwaar overheersend op de opnames naar voren komen. Is er een mogelijkheid of een truc om dit overheersende bekken-geluid wat minder overheersend te maken, zodat de rest ook een beetje te horen valt? Of is dat uitgesloten en lukt dat alleen als me met meerdere sporen gaan werken (en daar dus ook de nodige apparatuur voor moeten zien te regelen)?

  vrijdag 28 november 2003 @ 11:51:19 #12
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14996819
Ik heb opnames van een sessieband gehoord die gewoon waren gemaakt op een portable minidisc. Klonk niet slecht, alle muzikanten en zangeres kwamen redelijk op band, drums niet overheersend. Misschien moet je drummer niet voluit gaan op z'n bekkens.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14996839
niet bedoeld als topicspam oid, maar 't zat nog onder m'n ctrl+V toen ik dit topic voorbij zag komen:

Drumstel redt twee levens.

  vrijdag 28 november 2003 @ 13:14:01 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14998729
quote:
Is er een mogelijkheid of een truc om dit overheersende bekken-geluid wat minder overheersend te maken
Uiteraard, gewoon de microfoon tactisch richten naar een bepaald punt.

En een 2e hands 6/8 kanaals mengpaneeltje kun je al voor minder dan 80 euro op marktplaats vinden, dat zou ook een oplossing zijn, mits je al wat mics hebt liggen.

pi_14999676
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 11:52 schreef realist_ik het volgende:
niet bedoeld als topicspam oid, maar 't zat nog onder m'n ctrl+V toen ik dit topic voorbij zag komen:

Drumstel redt twee levens.


WOW! dat laat goed zien hoe sterk een bassdrummetje is.
**
Ik heb nu 2 jaar eendubbelbas pedaal, en het lukte me nu pas sinds een paar dagen om goede strakke 16e triolen te spelen met de bas, in meerdere vormen.. dus niet alleen constant maar ook goed plaatsten fills ermee afmaken over de maat heen laten zweven enz.
Kmoest het ff kwijt
[TOOL]
  vrijdag 28 november 2003 @ 13:46:32 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14999706
quote:
WOW! dat laat goed zien hoe sterk een bassdrummetje is.
Mwoa, je kunt ook op je bassdrum vel gaat zitten, kracht wordt toch verdeeld door de ronde vorm van de bassdrum.
quote:
Ik heb nu 2 jaar eendubbelbas pedaal, en het lukte me nu pas sinds een paar dagen om goede strakke 16e triolen te spelen met de bas, in meerdere vormen.. dus niet alleen constant maar ook goed plaatsten fills ermee afmaken over de maat heen laten zweven enz.
Kmoest het ff kwijt
Triolen zijn cool Nahja, heb sinds kort ook eindelijk de goeie dubbelbasspedaal settings gevonden, heb je toevallig een Iron Cobra?

Heb trouwens eergister nog een stukkie opgenomen met dubbelbass shit, met die settings, en verder nog zomaar wat. Linkerhand leert nu ook een goede franse grip aan, alleen de grip, want de controle is nog niet bepaald 100% bij single stroke rolls, staat er ook op, zeer onstrak Kwestie van geduld denk ik.

Zal wel ff uploaden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2003 13:55]

  vrijdag 28 november 2003 @ 14:08:21 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_15000309
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 13:14 schreef Yokozuna het volgende:
Uiteraard, gewoon de microfoon tactisch richten naar een bepaald punt.

En een 2e hands 6/8 kanaals mengpaneeltje kun je al voor minder dan 80 euro op marktplaats vinden, dat zou ook een oplossing zijn, mits je al wat mics hebt liggen.


Mjah we hebben wel mics liggen, maar daarvan er is meestal wel eentje stuk en hebben we er sowieso twee in geburik voor de zang. Ik denk niet dat het op prijs wordt gesteld als we de andere oefenruimtes leegkapen voor de overige mics.

Maargoed, ik moet sowieso nog eren mengpaneetje hebben, dus dat wordt nog maar weer eens kijken. Aan de andere kant, het is misschien wel allemaal een hele hoop gedoe voor een paar repetitieopnames.

Maar stel ik heb maar een microfoon tot m'n beschikking voor alles, wat is dan de meest tactische opstelling ivm de bekkens. Hoog, laag, dichtbij ,verweg? iemand nog tips?

pi_15006675
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 13:46 schreef Yokozuna het volgende:

Triolen zijn cool Nahja, heb sinds kort ook eindelijk de goeie dubbelbasspedaal settings gevonden, heb je toevallig een Iron Cobra?


Post maar hoor (als je wil) Ben van plan om ooit een Iron Cobra dbpedaal te kopen
  vrijdag 28 november 2003 @ 19:02:17 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15007485
Oke heb wat opgenomen, zonder samenhang En met dus die onstrakke single stroke roll bij drumloop1, heb proberen te verbeteren in drumloop2 + snaredrumvel proberen kapot te rammen, lukt gewoon niet. Volgens mij kun je er nog op gaan staan. Heb de microfoon wat anders geplaatst bij drumloop2, waarschijnlijk hoor je nu wat minder akoestiek, snare ook opnieuw gestemd. Bij drumloop1 is dat begin alleen wat proberen met rimshots, klinken veel te iel in de opname. Deze mic kan niet overweg met rimshots ofzo. Hier:

members.lycos.nl/grafkanker/drumloop1.mp3
members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3

Heb nu een lycos account en jezus het lijkt hotmail wel, alle namen al bezet. Wel mooi, goeie upload, 50mb, en volgens de site geen bandbreedte-max.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2003 19:13]

  vrijdag 28 november 2003 @ 19:12:08 #20
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15007652
quote:
Ben van plan om ooit een Iron Cobra dbpedaal te kopen
Erg fijne pedaaltjes. Zeer goeie prijs/prestatieverhouding, lekker veel instelmogelijkheden, en minder speling dan bij de Pearl Powerturboelimishifternater dubbelbasspedalen die nog duurder zijn.
pi_15007768
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:02 schreef Yokozuna het volgende:
Oke heb wat opgenomen, zonder samenhang En met dus die onstrakke single stroke roll bij drumloop1, heb proberen te verbeteren in drumloop2 + snaredrumvel proberen kapot te rammen, lukt gewoon niet. Volgens mij kun je er nog op gaan staan. Heb de microfoon wat anders geplaatst bij drumloop2, waarschijnlijk hoor je nu wat minder akoestiek, snare ook opnieuw gestemd. Bij drumloop1 is dat begin alleen wat proberen met rimshots, klinken veel te iel in de opname. Deze mic kan niet overweg met rimshots ofzo. Hier:

members.lycos.nl/grafkanker/drumloop1.mp3
members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3

Heb nu een lycos account en jezus het lijkt hotmail wel, alle namen al bezet. Wel mooi, goeie upload, 50mb, en volgens de site geen bandbreedte-max.


Wuahahahaha grafkanker
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_15008949
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 11:03 schreef Vork het volgende:
hoi mensen, dit heeft niet zo zeer met het drummen zelf te maken, maar is wel drumgerelateerd. Ik speel in een band en daarvan maken we iedere week opnames van de repetities, om zelf na te kunnen luisteren.
....
wij gebruiken een simpele zang microfoon die op een plek hangt waar het geluid een beetje gelijk is. kwaliteit is niet top maar goed genoeg om terug te luistern.
pi_15010150
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:02 schreef Yokozuna het volgende:
http://members.lycos.nl/grafkanker/drumloop1.mp3
http://members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3
Oh my god
Heb nu echt zoiets van dat wil ik ook kunnen...
Dat ritme na dat geflipt snelle dubbelbasstuk (loop 1) is echt retegaaf
Hoelang drumde jij ook alweer?
  vrijdag 28 november 2003 @ 23:49:12 #24
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15014077
Yoko, ur my idol
:]
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  zaterdag 29 november 2003 @ 05:33:09 #25
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_15017351
Even een domme newbee vraag. Ik moet nog een hihat kopen, mag gewoon simpel ding zijn. Heb wel zo een standaard (hardware heet dat geloof ik ?), moet ik ergens op letten. Zijn er verschillende maten ? Help ! En wat is een redelijk prijs indicatie voor een 2-e hands hi-hat ?
Thanks alvast.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  zaterdag 29 november 2003 @ 10:04:30 #26
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_15018025
Goeiemorgen!

Ik zit er sterk aan te denken om eens een drumlesje te nemen... ff kijken of dat wat voor me is...

Weet iemand nog een (goedkoop) adresje in Twente waar je als beginner terecht kan? Stijl: rock!

Op de site v/d muziekschool Enschede kan ik niks vinden en een andere site (Drumschool Erik in Hardenberg) rekent nog in guldens dus die's vrij louche...

Thanks a bunch!

Whaaaaat's happening?
  zaterdag 29 november 2003 @ 10:26:27 #27
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15018168
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 10:04 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
Goeiemorgen!

Ik zit er sterk aan te denken om eens een drumlesje te nemen... ff kijken of dat wat voor me is...

Weet iemand nog een (goedkoop) adresje in Twente waar je als beginner terecht kan? Stijl: rock!

Op de site v/d muziekschool Enschede kan ik niks vinden en een andere site (Drumschool Erik in Hardenberg) rekent nog in guldens dus die's vrij louche...

Thanks a bunch!


Hallo dan!

Kruk is terug! Drumforum is kut... dan moet je heel de tijd tussen verschillende topics gaan switchen hier is het gewoon duidelijk... we hebben het over een ding... klaar... dus... me is weer vindbaar hier...

ff over de quote:
Ik weet geen adresje... maar ik vind het wel super dat je wil kijken hoe drummen is en ik weet zeker dat als het een beetje lukt dat je verslaafd raakt en dat die tikkende klok heel snel uit je kamer is! En over de stijl ROCK! moehaha... rock is een van de makkelijkste stijlen dus dat rechtuit drummen is inderdaad het eerste wat je leert, dus limp bizkit is na een jaar meestal geen groot probleem meer.

Dan ff update over drumkruk en zijn band:
We zijn nog steeds in de studio en de drums/bas en gitaar staan er nu op. Alleen de solo's en de zang moet er nog op, maar of dat gaatlukkej voor 1 januari is nog maar de vraag want we hebben last van virussen in de band. dat houdt in dat onze zangeres voor het eerst van haar leven vekouden is... WAAROM NU?!
Maar we hopen nog steeds onze cd 1 januari af te hebben met erop 6 of 7 nummers. Rond die tijd is onze site ook geheel en al af! en dan kan onze tour beginnen . Nee dan gaan we de cd overal langes brengen in apeldoorn en omstreken en hopen we een hele lading optredens te krijgen en zo langzaam omhoog te klimmen en wat van bekendheid te krijgen. Vorig jaar zijn we derde geworden met de kunstbende in apeldoorn en toen waren we 2 maanden bij elkaar... het moet dus te doen zijn om nu eerste te worden ... ik heb er zin in!

GRoeten Kruk

  zaterdag 29 november 2003 @ 10:44:45 #28
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_15018271
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 10:26 schreef Drumkruk het volgende:

[..]
ff over de quote:
Ik weet geen adresje... maar ik vind het wel super dat je wil kijken hoe drummen is en ik weet zeker dat als het een beetje lukt dat je verslaafd raakt en dat die tikkende klok heel snel uit je kamer is! En over de stijl ROCK! moehaha... rock is een van de makkelijkste stijlen dus dat rechtuit drummen is inderdaad het eerste wat je leert, dus limp bizkit is na een jaar meestal geen groot probleem meer.


Ik loop er al een paar jaar mee maar het is er (helaas) nog niet van gekomen. Volgens mij heb ik een redelijk ritmegevoel...

Eerst rechtuit drummen onder de knie krijgen lijkt me een goed plan. Daarna wil ik een beetje de meer funky/freaky sound leren masteren... ben een erg grote fan van Tim Alexander's (Primus) sound. Maar om op dat niveau te komen ben je volgens mij ook minstens 5-10 jaar verder (nog optimistisch geschat)...

Is het aan te raden eerst de basis te leren bij drumles (jaar lang elke week les ofzo) en daarna gewoon zelf gaan experimenteren? Is noten lezen een must-have?

Whaaaaat's happening?
  zaterdag 29 november 2003 @ 11:47:30 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15018790
quote:
Bill.Lumbergh: Ik loop er al een paar jaar mee maar het is er (helaas) nog niet van gekomen.
Als je er al een paar jaar mee loopt lijkt moet je natuurlijk gewoon beginnen. Ik liep er net zoals jou mee, alleen had nooit geld voor een drumstel
quote:
Drumkruk: Dan moet je heel de tijd tussen verschillende topics gaan switchen hier is het gewoon duidelijk... we hebben het over een ding... klaar... dus... me is weer vindbaar hier...
Inderdaad he, al die subfora, ik vind het maar niets. Ik bedoel, dit is een muziek forum maar daar hebben ze subfora over alle subonderwerpen van drummen, dat schiet niet echt op, is ook niet gezellig. Moet je telkens al die subfora gaan checken voor iets nieuws, veel te veel gedoe.

Gewoon 1 drumcategorie met daarin alle topics, das perfect. Hier hebben we zelfs maar 1 TOPIC voor alles. Kom we starten zelf een forum (schijnt ook steeds makkelijker te worden)

quote:
Bill.Lumbergh: Daarna wil ik een beetje de meer funky/freaky sound leren masteren... ben een erg grote fan van Tim Alexander's (Primus) sound. Maar om op dat niveau te komen ben je volgens mij ook minstens 5-10 jaar verder (nog optimistisch geschat)...
Tim Alexander is tof Hij heeft volgens mij ook een drumoefenboek geschreven.
quote:
Bill.Lumbergh: Is het aan te raden eerst de basis te leren bij drumles (jaar lang elke week les ofzo) en daarna gewoon zelf gaan experimenteren? Is noten lezen een must-have?
Omdat je aan het begin alleen makkelijke ritmes speelt zijn ze ook makkelijker te lezen, waardoor je beide zaken dus tegelijk kunt leren. Zo gaat het hier bij drumles ook, en ik denk bij veel drumleraren
quote:
Maidenfan: Hoelang drumde jij ook alweer?
Vanaf zomervakantie van 2001, ach jaren zeggen ook niet alles. Je kunt elke week 2 uur spelen of elke dag een uur+, je kunt die tijd besteden aan oefenen uit moeilijke boeken, of meedrummen met simpele muziek, je kunt een inspirerende/motiverende drumleraar hebben, of niet, enzo...
quote:
Drumkruk: We zijn nog steeds in de studio en de drums/bas en gitaar staan er nu op. Alleen de solo's en de zang moet er nog op, maar of dat gaatlukkej voor 1 januari is nog maar de vraag want we hebben last van virussen in de band. dat houdt in dat onze zangeres voor het eerst van haar leven vekouden is... WAAROM NU?!
Studio Een echte studio, het inspelen, voelt dat nou echt anders als dat je de nummers met de band speelt? En hoe nemen jullie eigenlijk op, gewoon elke muzikant apart/samen, deel/volledig nummer, volgorde van opnemen?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-11-2003 12:09]

  zondag 30 november 2003 @ 01:16:57 #30
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15031121
Je linkjes werken niet Yoko
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15033590
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:16 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Je linkjes werken niet Yoko
http://members.lycos.nl/grafkanker/drumloop1.mp3
http://members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3

rechtermuisknop -> save as

  zondag 30 november 2003 @ 11:35:22 #32
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15033792
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 10:26 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Hallo dan!

Kruk is terug! Drumforum is kut... dan moet je heel de tijd tussen verschillende topics gaan switchen hier is het gewoon duidelijk... we hebben het over een ding... klaar... dus... me is weer vindbaar hier...


Daarom wilde ik dat portal, kan je alles draadjes die interessant zijn linken op de openingspagina ... maar ja, benne randstat-boeren he
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 30 november 2003 @ 13:25:48 #33
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15035641
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:16 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Je linkjes werken niet Yoko
Lycos werkt gelukkig altijd Kan het aan iedereen aanraden, geen gezeik, 50mb, goeie download snelheid, geen ftp upload prog nodig.

Hej Murgen, ik vind 'drummen' eigenlijk al specifiek genoeg voor forum. Als je dat nog verder gaat indelen wordt het alleen maar irritant vind ik. Daarom ben ik ook afgestapt van Drummerscafe.

  zondag 30 november 2003 @ 13:34:01 #34
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15035776
Hang er vanaf wat je gewend bent. Ik draai al een paar jaar forums en een beetje structuur kan geen kwaad. Zal de leeftijd wel zijn he
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 30 november 2003 @ 19:03:05 #35
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15041717
Aha, de house of music heeft nu de echte 101 plaatjes ... dus zo zien ze er uit:

Resp. 13 en 14 inch hh, 16 en 18 inch crash en 20 inch ride.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15043060
Die 101's zijn behoorlijk crappie dingen right...
K speel Alpha en sound formula, coole bekkentjes, alleen vind ik het toch niet optimaal. Heb ze gekocht omdat ik signature niet kon betalen, en dan was dit the next best thing.
http://www.returntoreason.com
  zondag 30 november 2003 @ 20:06:54 #37
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15043263
'k blijf ook weer hier... zelfde redenen
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15046431
Leuke drumloopjes Yoko!

Ik wil dat ook kunnen

Eerst maar eens mooie vellen op mijn drumkitje zette en dan mooie bekkens der bij!

pi_15046631
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:03 schreef Murgen het volgende:
Aha, de house of music heeft nu de echte 101 plaatjes ... dus zo zien ze er uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Resp. 13 en 14 inch hh, 16 en 18 inch crash en 20 inch ride.


Ja so! Je moet ze nog steeds niet kopen.. Ze zijn echt super crap!!! Ik heb ze hier staan, ben er echt niet tevreden over, maar heb nog geen centen (sinterklaas, kerstmis, ect!)

Maarja, als je echt wilt oefenen zijn ze best ok! maar mooi geluid maken ze zeker niet.

Ik was trw in vredenburg naar een concert (kleine zaal) Van een meneer, die een beetje jazzie muziek speelde, die drummer, vond ik echt super, hij accentueerde de muziek echt heel mooi Was wel een leuke ervaring!

  zondag 30 november 2003 @ 22:50:23 #40
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15048358
Je moet gewoon voor Zildjian gaan ipv Paiste
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 30 november 2003 @ 23:05:29 #41
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15048808
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:50 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Je moet gewoon voor Zildjian gaan ipv Paiste
Gewoon? Niet alle mensen hebben zoveel geld om even een paar Zildjian bekkens te halen. Maar om nou Paiste 101's te kopen, das ook geld weggooien inderdaad.
  zondag 30 november 2003 @ 23:20:27 #42
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15049268
mwah ik kan nu onder hand aardig drummen na 5 jaar, mag ook wel!
Maar ik was erg jong toen ik begon en der eerste jaren gewoon zwaar weinig geleerd...

Nu heb ik ritmes echt lekker allemaal wel onder de knie, Gewoon base beetje in 16e ertussen door raggen hihat 8ste en snare ook 16w na tel er tussen door...

Fills in tegendeel gaa ngewoon niet lekker snel. Misschien omdat me srumstel niet helemaal cool is

Yamaha Stage Custom Standaard dingeske wooden snare, paiste 301 bekkens crash ride en hihat, ook nog een of ander niet klinkend splash bekken. Die bekkens klinken echt voor geen reet...

Michelle is een chick
  zondag 30 november 2003 @ 23:29:46 #43
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15049580
'k ben gewoon anti paiste... doe dan liefst Zildjian of anders Sabian maar Paiste
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 30 november 2003 @ 23:33:39 #44
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15049720
maar dat is duur he

En ik kan best leuk drummen maar fills jaaah hehe niet zo veel inspiratie denk ik
Ik kan we 32e slaan in lekek tempo maar mijn vellen zijn bagger.
Tis opzich geen ragbakdrumstel maar ik wil eigenlijk een leuker iets hebben.
En mijn basepedaal is kut... haha

Michelle is een chick
pi_15050029
Paiste heeft anders erg mooie rides and chrashes vind ik (vooral in de signature serie).
  maandag 1 december 2003 @ 07:41:01 #46
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15052637
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:29 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
'k ben gewoon anti paiste... doe dan liefst Zildjian of anders Sabian maar Paiste
Dat is dan persoonlijk. We zijn het wel eens over de 101 serie die er gewoon crap uitziet en dus ook crap zal zijn. Ik heb die plaatjes alleen neergezet omdat de winkel die ze aanbied eerst paiste alfa plaatjes bij de 101 zette ... en die alfa's zijn toch echt een factor 4 duurder ... en beter
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 1 december 2003 @ 12:42:41 #47
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15057381
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:29 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
'k ben gewoon anti paiste... doe dan liefst Zildjian of anders Sabian maar Paiste
Net alsof Meinl, Ufip of Instanbul alleen maar troep maken Ze zijn alleen wat slechter verkrijgbaar.
quote:
Paiste heeft anders erg mooie rides and chrashes vind ik (vooral in de signature serie).
Vind ik ook, maargoed smaakgebonden. Ik houd wel van zo'n helder geluid, ben niet zo'n donker jazzgeluid freak.
quote:
en die alfa's zijn toch echt een factor 4 duurder ... en beter
Ik heb nu 2 Alpha's crash bekkens maar ik ben er eigenlijk toch een beetje ontevreden over. Ze reargeren niet bepaald met een crash geluid op zachte slagen, maar als een dikke metal plaat. Je moet er behoorlijk op rammen voordat er echt een crash geluid uit komt, heb gewoon medium versies. Misschien dat het niet bij alle Alpha's zo is, maargoed. Toen ik ze kocht (toen drumde ik pas 1 jaar) had ik nog niet op response van zachte slagen gelet. Voor 40 euro meer (ofzo) dan de Alpha's heb je al Sabian AAX bekkens, die vind ik persoonlijk een stuk beter klinken. Zeker als je niet zo'n houthakker bent kun je beter crashbekkens met een goede response halen.

En in bijv. dat "Drumtip" boekje staat dat crashes moeten klinken als een crash, ook als je er zacht op slaat Das wel een voorbeeld waarom dat simpele boekje handig kan zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-12-2003 13:08]

  maandag 1 december 2003 @ 16:08:16 #48
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15062662
Een maat van me heeft een hele set van Meinl, een paar jaar geleden voor set prijsje kunnen kopen... lijken net ouwe koekepannen!!
Hij is nou ook alles aan het vervangen met Sabian's
Ufip ken ik dan weer niet dus dat weer 'k niet
En Instanbul kan nog wel aardige dingetjes hebben maar dat wisseld nogal... soms net als Paiste beetje veel overtonen
'k heb zelf ook een Alpha Crashje maar die klinkt dus ook nergens naar die gebruik 'k ook alleen samen met een andere crash, zelf als effect bekken is 't nix...
En 'k heb een Paiste 2002 18" ride... Die dus ook veel te lang doorlinkt en geen krachtinge ping uit te krijgen... Daar komt dus ook een Zildjian Mega Bell Ride (ooit) voor in de plaats
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  maandag 1 december 2003 @ 17:27:29 #49
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15064509
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:47 schreef Yokozuna het volgende:

Inderdaad he, al die subfora, ik vind het maar niets. Ik bedoel, dit is een muziek forum maar daar hebben ze subfora over alle subonderwerpen van drummen, dat schiet niet echt op, is ook niet gezellig. Moet je telkens al die subfora gaan checken voor iets nieuws, veel te veel gedoe.

Gewoon 1 drumcategorie met daarin alle topics, das perfect. Hier hebben we zelfs maar 1 TOPIC voor alles. Kom we starten zelf een forum (schijnt ook steeds makkelijker te worden)
[..]

Studio Een echte studio, het inspelen, voelt dat nou echt anders als dat je de nummers met de band speelt? En hoe nemen jullie eigenlijk op, gewoon elke muzikant apart/samen, deel/volledig nummer, volgorde van opnemen?


Ja maar ik heb steeds minder tijd... bla

We zitten nog niet in een ECHTE studio, maar het lijkt er verdacht veel op. Wij hebben hier in de kelder een in elkaar geknutsels semi-proffesioneel studiootje. Het is dus niet zo dat we zo'n glasplaat hebben.
Het is zeker anders drummen, want als je aan het oefenen bent of met een optreden wordt er minder snel op foutjes gelet, maar dit is een soort van vastlegging van een deel van je leven. Stel dat je op die cd een foutje hebt staan dan herkent op een gegeven moment inderdaad iedereen dat als een foutje. Ik moest me dus iets inhouden. Ook omdat je op cd's minder bekkens gebruikt dan normaal.

Dan over volgorde. We hebben eerst de mics om de drums gezet en de bassist en gitarist speelde via hun plugout en een koptelefoon mee. Zo hadden we de pure drums er lekker op staan. Toen de bassist en toen de gewone leadguitar. Dan gaan we zingen en daarna solo's eroverheen knallen. Dan gaan alle instrumenten op aparte sporen naar de vader van de bassist, want die heeft jarenlang in de muziekwereld ik weet niet wat uitversterkt ( zelfs tot nirvana ) en die gaat de hele zooi lekker masteren. Dus alle oneffenheidjes eruit schonen. En alle nummers vanhetzelfde volume maken.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat en vooral hoe de mensen er op gaan reageren!
De drumpartijen bij mijn band zijn niet rete ingewikkeld, maar wel lekker. Ik kies er voor om lekker met de muziek meetespelen en niet de hele zooi voltrappen. Wel lekkere fill ins af en toe.

Grroeten!

  maandag 1 december 2003 @ 18:46:44 #50
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15066453
quote:
Op maandag 1 december 2003 17:27 schreef Drumkruk het volgende:

[..]
Stel dat je op die cd een foutje hebt staan dan herkent op een gegeven moment inderdaad iedereen dat als een foutje. Ik moest me dus iets inhouden. Ook omdat je op cd's minder bekkens gebruikt dan normaal.


Drumkruk = Lars ?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 1 december 2003 @ 22:51:49 #51
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15075056
quote:
Op maandag 1 december 2003 18:46 schreef Murgen het volgende:

[..]

Drumkruk = Lars ?


wtf?

ik ben Tim!

  maandag 1 december 2003 @ 23:32:28 #52
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15076490
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:51 schreef Drumkruk het volgende:wtf?

ik ben Tim!


Lars Ulrich gebruikt altijd veel crashbekkens om zijn oneffenheden te camoufleren
quote:
Een maat van me heeft een hele set van Meinl, een paar jaar geleden voor set prijsje kunnen kopen... lijken net ouwe koekepannen!!
Daar betaal je dan ook niet meer voor dan koekepannen, Meinl maakt op topklasse bekkens.
  maandag 1 december 2003 @ 23:58:21 #53
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15077221
was anders geen goedkoop setje
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 2 december 2003 @ 12:00:25 #54
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15084793
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:58 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
was anders geen goedkoop setje
Jij bent Iron Maiden fan, Nicko gebruikt Paiste
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:34:52 #55
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15091164
Jah
Jukka van Nightwish ook...
Eerst had ie Zildjian maar nu Paiste
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15091246
Was afgelopen Vrijdag naar het Justin Timberlake concert geweest. (onwijs tof overigens)

live band etc etc.

Ging mij ff om die drummer, die me echt super goed leek.
Justin noemde hem Fish (donkere man met een sikje) welke bands heeft hij nog meer gespeeld, of is hij helemaal niet zo goed??

  dinsdag 2 december 2003 @ 15:50:22 #57
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15091694
Geen idee
Ben nog meer anti Timberlake dan anti Paiste
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15092495
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:50 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Geen idee
Ben nog meer anti Timberlake dan anti Paiste
Nog meer anti?
pi_15095795
zit het nu zo diep dat jullie je zelfs al gaan ergeren aan bekkens op een cd?!

ik vind het zelfs al ongelofelijk dat het jullie opvalt dat lars niet echt straks speelt (mij was het nog nooit opgevallen)

  dinsdag 2 december 2003 @ 19:01:12 #60
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15096898
nah zo onstrak vind 'k Lars niet maar 'k ga er niet op in want krijg toch geen gelijk... geen zin in zinloze discussies...
En 't gaat niet zo om de cd's want daar word alles wel lekker gefilterd en geremasterd enzo... maar 'k vind Paiste veelal niet klinken als je 't clean beluisterd...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:11:39 #61
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15097206
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:37 schreef Rolex het volgende:
Was afgelopen Vrijdag naar het Justin Timberlake concert geweest. (onwijs tof overigens)

live band etc etc.

Ging mij ff om die drummer, die me echt super goed leek.
Justin noemde hem Fish (donkere man met een sikje) welke bands heeft hij nog meer gespeeld, of is hij helemaal niet zo goed??


Als het goed klonk, dan was het een goede drummer... wat is dit in godsnaam voor een vraag? Of is hij helemaal niet zo goed? Hij deed maar nep... als het goed klinkt dan is het een goede drummer.
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:20:58 #62
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15097452
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:50 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Geen idee
Ben nog meer anti Timberlake dan anti Paiste
Ik ben tegen geen van tweeen. Justin Timberlake is een verschrikkelijk goed muzikant! althans dat is mijn mening. Ik hou over het algemeen niet zo van die populaire shit, maar het klinkt goed. Ik heb er nog niet veel gehoord die doen wat hij doet. Hij gebruikt zijn stem echt sick!!! en dan de goede zin van Sick!! .
Hij heeft natuurlijk dat voordeeltje met The Neptunes, maar daar maakt hij natuurlijk goed gebruik van. Verder kan hij echt heel gaaf dansen en ja ik kan me er wel wat bij voorstellen dat vrouwen op hem vallen.

Dan Paiste. Ik heb zelf twee Paiste bekkens hangen. Een 14" Crystal Crash van Sound Formula en een 16" Full crash tevens van sound formula. En daar ben ik tevreden over. Ze hebben wel net iets teveel boventonen wat op opnamens verschrikkelijk lelijk is, maar daar hebben de master voor. Op een optreden is het juist wel gaaf. Verder zijn ze overal voor te gebruiken. Bij jazz gebruik ik ze beiden ook wel eens als ride en bij Hard Rock beuk ik er flink op los. Heb ze beiden nu 6 jaar en de 14" heeft het laatst begeven met een scheurtje. Maar die heb ik er uitgezaagd en hij heeft precies dezelfde klank als eerder ( en nee dat is niet met elk merk zo) dus dat is ook weer een voordeel.
De cijfer series van Paiste zijn KUT. om het maar rustig uit te drukken, die lijken echt nergens op, maar als je iets hoger komt dan zijn ze om te smullen. Een vriend van mij heeft signatures en ja... die zou ik ook allemaal willen hebben, maar ik heb toch voor Zildjian A custom gekozen (A custom is te vergelijken met de klank van de A series van Sabian) en misschien dat ik ook wel een keer een hele Sabian set aan ga schaffen. Ik wil in elk geval een merk hebben hangen anders ziet het er ook niet uit. Ik heb nu alles van Zildjian alleen die twee crashes niet. Maar die gaan toch niet zo lang meer mee heb ik het gevoel.

Ik vind dat er een beetje te veel vooroordelen zijn onder de mensen die dit forum bezoeken. Ik zou zeggen ga naar Musik Produktiv en ga daar een dagje vergelijken, uit ervaring weet ik dat dan al je vooroordelen ongeveer wegvagen. Daar zitten verschrikkelijk goede dingen tussen maar ook verschrikkelijke dingen.
Instanbul lijkt mij ook wel wat, maar ik ben nou eenmaal begonnen met Zildjian en ik heb het geld niet om in een keer om te schakelen.

Verder Sweer ik bij Sonor!! (en DW )
Kruk heeft gesproken

pi_15098262
Hmm best intelligente post van kruk... echt...

maar zijn die paiste 803's echt zo slecht? is toch een set van tegen de 400 euro?

  dinsdag 2 december 2003 @ 21:24:20 #64
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15100521
euh... 't zijn geen vooroordelen ik spreek uit ervaring... ik heb vanalles zitten uitproberen van merk koekenpan tot Zildjian en je kan me niet vertellen dat welke serie 't dan ook haalt bij Zildjian series... alleen Sabian komt dicht in de buurt... en dat je zegt dat boventonen niet erg zijn want die kun je er bij opnames uit masteren vind 'k echt ga dan op een elektronisch drumstel zitten as 't niks boeit...
Of 'k nou de alpha series, de numerieke series of signature series vergelijk met Sabian of Zildjian is 't allemaal crap... dat weet ik uit ervaring, want ik heb 't zitten doen, hele dag in drum winkel en maar bekkens op en neer slepen het drumhok in... proberen met speed metal en proberen met soft rock... Dat Paiste ok is als je weinig geld heb ben 'k het met je eens, maar ik kan niet snappen dat iemand Paiste of Instanbul of Meinl of wat dat ook verkiest boven een Sabian of Zildjian pan...
Maja das mijn mening...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:35:22 #65
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15100805
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:54 schreef Maidenfan het volgende:
Hmm best intelligente post van kruk... echt...

maar zijn die paiste 803's echt zo slecht? is toch een set van tegen de 400 euro?


Wie roept dat 802's slecht zijn? Ik ben er heel tevreden over, niet in een doos kopen, erop spelen en besluiten of je ze wilt hebben. Dat doe je ook met een audio of video apparaat dus en vooral zeker met bekkens. Ik bedoel 400 euri's ... da's bijna 900 piek man.

802 zit net onder de paiste alfa en is qua prijs/prestatie/uiterlijk een prima bekken. Zelfde materiaal (CuSn8 Bronze) als de alfa's, 2002 en innovations. Alleen machinaal gemaakt.

Ik vind een discussie over paiste, sabian, ziljian kolder, net als de discussie of premier, tama, pearl, sonor of dw het beste drumstel is.

SMAAK IS PERSOONLIJK. En je portemonnee ook. Kunnen we nou kappen met het afkraken van Paiste? Jon Bonham speelde op Paiste 2002's en dat deed ie niet omdat er veel alcohol in zat.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:44:00 #66
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15101092
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:35 schreef Murgen het volgende:

[..]

Wie roept dat 802's slecht zijn? Ik ben er heel tevreden over, niet in een doos kopen, erop spelen en besluiten of je ze wilt hebben. Dat doe je ook met een audio of video apparaat dus en vooral zeker met bekkens. Ik bedoel 400 euri's ... da's bijna 900 piek man.


heb jij er 400 euro voor een 802 betaald? dan ben je echt flink afgezet zoveel kost een 2002 nog niet eens en 802 kost ongeveer de helft van een 2002... tenminste waar ik inkopen doe...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:58:49 #67
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15101502
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:44 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

heb jij er 400 euro voor een 802 betaald? dan ben je echt flink afgezet zoveel kost een 2002 nog niet eens en 802 kost ongeveer de helft van een 2002... tenminste waar ik inkopen doe...


Zucht ... nee, 400 euri voor een hihat, crash en ride.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:45:54 #68
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15102924
dat zei je nie
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 3 december 2003 @ 08:27:50 #69
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15108032
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:45 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
dat zei je nie
Feedback verkoopt 802 setjes voor rond de 370 euro. Ik heb ze los gekocht bij Tierolff. Waar ze me de %$$##$ 802 in plaats van de 802plus hebben verkocht maar goed, ik kocht ze op basis van de beste klank voor het geld dat ik er nu voor over had.

Qua hihats vond ik toen de sabian hhx stage gewoon het beste klinken maar ik had al erg veel geld uitgegeven aan de upgrades van m'n kit. En je moet iets te wensen over hebben he

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 3 december 2003 @ 09:00:24 #70
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15108401
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:37 schreef Rolex het volgende:
Was afgelopen Vrijdag naar het Justin Timberlake concert geweest. (onwijs tof overigens)

live band etc etc.

Ging mij ff om die drummer, die me echt super goed leek.
Justin noemde hem Fish (donkere man met een sikje) welke bands heeft hij nog meer gespeeld, of is hij helemaal niet zo goed??


Mr. Billy is tof Enof dat live goed klinkt!
http://www.drummerworld.com/Videos/Asbaughvideo.html

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-12-2003 09:06]

pi_15109818
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:11 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Als het goed klonk, dan was het een goede drummer... wat is dit in godsnaam voor een vraag? Of is hij helemaal niet zo goed? Hij deed maar nep... als het goed klinkt dan is het een goede drummer.


Met die vraag bedoelde ik dat IK hem goed vond, maar ik hoopte dat kenners als jullie meer over hem wisten te vertellen.
pi_15119367
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:12 schreef Rolex het volgende:

[..]

Met die vraag bedoelde ik dat IK hem goed vond, maar ik hoopte dat kenners als jullie meer over hem wisten te vertellen.


Tjah, ik ken de drummer zelf niet, maar in concerten zoals justin timberlake is de band als geheel een beetje ondergeschikt aan het idool. De man die je zag zal waarschijnlijk een onwijs goede drummer zjin die functioneel is weet wat ie doet, en ontzettend veel geld verdient met zijn kunnen.
[TOOL]
  woensdag 3 december 2003 @ 16:59:03 #73
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15120497
quote:
Met die vraag bedoelde ik dat IK hem goed vond, maar ik hoopte dat kenners als jullie meer over hem wisten te vertellen.
Billy grooved, gewoon een top funk drummert, en verder kan hij uiteraard ook pop-muziek spelen die bij Justin past.

Dat jij hem goed vindt (een niet kenner zegmaar) zegt iig dat de drummer goed overkomt, en daar gaat het uiteindelijk om. Hij heeft ook de (akoestische) drums ingespeeld, voor Like I love You (volgens mij, ben niet zeker van het nummer).

quote:
De man die je zag zal waarschijnlijk een onwijs goede drummer zjin die functioneel is weet wat ie doet, en ontzettend veel geld verdient met zijn kunnen.
Ja, zo'n typische diehard huurling die veel beter kan spelen dan hij doet. Maar in het video'tje wat ik net poste maakt hij wel toffe fills hoor, wel leuk in elkaar gezet die afwisseling tussen Justin en Billy.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-12-2003 17:16]

pi_15122227
Hallo.

Ik ga ook drummen en ben op zoek naar een tweede hands drumstel...

Nu kreeg ik via via een aanbieding voor een Hayman drumstel, 2 jaar oud. Is dat wat? Kan namelijk geen websites van Hayman vinden.

pi_15123176
volgens mij speelde Billy Ashbaugh alleen bij Nsync, en volgens mij niet bij justin solo. Als ik me goed herinner zit ie nu bij britney op de kruk.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:45:30 #76
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15123221
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 3 december 2003 @ 19:15:08 #77
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15123976
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:45 schreef Murgen het volgende:
[afbeelding]
waarom hier?
  woensdag 3 december 2003 @ 19:24:15 #78
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15124186
Geen idee ... omdat ie lekker zit te grooven?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 3 december 2003 @ 19:28:21 #79
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15124311
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:24 schreef Murgen het volgende:
Geen idee ... omdat ie lekker zit te grooven?
aaaaaaaaaaaaaaight!
  woensdag 3 december 2003 @ 20:35:13 #80
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15126569
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:28 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

aaaaaaaaaaaaaaight!


De Charley Watts onder de stormtroopers :p
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 3 december 2003 @ 20:37:40 #81
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15126653
zzzzzzzzzzzzzz SCHRIK

oh neeeeeeeeej ik ben in slaap gevallen!!!!! nou ja ff met mijn vorderingen op 31 januari ga ik mijn c-examen hafabra kleine trom. op 21 december heb ik met mijn Harmonie Koninklijke harmonie Concordia van 1839 een concert in de concertzaal in tilburg. er zijn tot nu toe 780 kaar ten verkocht :D
9 december ga ik naar rotterdam. naar concert van pim van ham afstuderen op het conservatorium. en 13 of 20 maart ga ik een drumdag geven. beetje beginners lessen geven. ik heb nu overigens niet veel tijd om te fokken ivm school en repetities

Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 3 december 2003 @ 23:56:54 #82
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15133078
ok, goed dat je het ons even meldt :]
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_15147533
Heb zelf ff de moeite genomen om die drummer van Justin Timberlake te gaan zoeken op google.

http://www.clavia.se/misc/users/fish.htm

in deze bands heeft hij gespeeld/samengewerkt
Res, Les Claypool's Frog Brigade, Nikka Costa, Snoop Dogg, Lucy Pearl, Joi, Hootie and the Blowfish, Tre "Slimkid" Hardson (from the Pharcyde), Little Richard, Weapon of Choice, Macy Gray, P-Funk, Red Hot Chili Peppers, and he is currently touring with Justin Timberlake.

(bij een groep gespeeld die heet Fishbone.)

  donderdag 4 december 2003 @ 16:27:11 #84
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15149110
Ookal zo'n superhuurling die zo zijn connecties heeft dus?
quote:
Red Hot Chili Peppers
Ah, als vervanger live? Dacht dat Chad Smith altijd bij RHCP speelde.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:46:20 #85
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15149701
Heb even dat Justin Timberlake nummer met "echte" drums gechecked, tis Like I Love You. Wel lekker ritme.

Die bassdrum aanslagen kun je volgens mij eigenlijk zien als een triool En die bass aanslagen lijken zelfs te vervormen of te clippen, is bewust denk ik, zouden ze getriggerd zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-12-2003 17:00]

pi_15151891
3 (Oude) Stokken op 2 dagen kaopt geslagen!

Mijn goeie heb ik ergens laten liggen dus moet ik het ff met een stel oude fixen

Michelle is een chick
  donderdag 4 december 2003 @ 18:06:58 #87
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15152074
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:59 schreef Mischa_NL het volgende:
3 (Oude) Stokken op 2 dagen kaopt geslagen!

Mijn goeie heb ik ergens laten liggen dus moet ik het ff met een stel oude fixen


Je ramt zeker heel hard op je bekkens ofzo?

Of waren het van die noname stokjes, want die gingen bij mij ook maar 1 week mee.

pi_15152649
Vic Firth stokken.
T waren wel flink oude afgeragde, maar niet zo erg beschadigd dat er niet meer mee gedrumt kon worden...
Beetje dunner geworden van het veel slaan enz.

1 heb ik in 3 stukken geslagen op me cup van ride bekken
andere is gespleten
nog en andere die heeft van die haken en flinke

Michelle is een chick
  donderdag 4 december 2003 @ 18:54:08 #89
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15153038
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:46 schreef Yokozuna het volgende:
Heb even dat Justin Timberlake nummer met "echte" drums gechecked, tis Like I Love You. Wel lekker ritme.

Die bassdrum aanslagen kun je volgens mij eigenlijk zien als een triool En die bass aanslagen lijken zelfs te vervormen of te clippen, is bewust denk ik, zouden ze getriggerd zijn?


Er staat ook op die site dat hij een getriggerde set onstage heeft en een gewone... ofzoiets... heb ff de moeite niet genomen om het nu weer te bekijken... lui heet dat...
Ik zou trouwens nog wel wat reacties op mijn post van een pagina terug willen hebben, want dat meen ik nou wel ff...
pi_15153378
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:46 schreef Yokozuna het volgende:
Die bassdrum aanslagen kun je volgens mij eigenlijk zien als een triool En die bass aanslagen lijken zelfs te vervormen of te clippen, is bewust denk ik, zouden ze getriggerd zijn?
-nee
-geprogrammeerd
  donderdag 4 december 2003 @ 20:01:48 #91
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15154772
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:54 schreef Drumkruk het volgende:Er staat ook op die site dat hij een getriggerde set onstage heeft en een gewone... ofzoiets... heb ff de moeite niet genomen om het nu weer te bekijken... lui heet dat...
Ik zou trouwens nog wel wat reacties op mijn post van een pagina terug willen hebben, want dat meen ik nou wel ff
Wat dit? (heb 35 posts / pagina )
quote:
De cijfer series van Paiste zijn KUT.
Ik vind de 802's gewoon niet kut voor wat je ervoor betaalt.
  donderdag 4 december 2003 @ 21:30:52 #92
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15157152
quote:
Op donderdag 4 december 2003 20:01 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vind de 802's gewoon niet kut voor wat je ervoor betaalt.
Nee, daarbij namen ze de moeite m'n e-mail vraag per echte brief te beantwoorden en zat er een catalogus, prijslijst en mooie sticker bij.
Prima gevoel aan overgehouden.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15157349
jah, heb ik ook ooit gehad Ik wilde graag een paiste prijslijst, meteen dikke catalogus thuis
  vrijdag 5 december 2003 @ 00:01:34 #94
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15162087
Oke, filmpie: http://www.grubsrof.com/images/publishing/Nick-Solos.mpg

Ene Nick, ken hem verder ook niet, maar tis wel een lekker solo filmpie met flink wat chops erin! Check.

Als jullie nog wat filmpjes online zien, wees vrij om ze hier neer te pleuren, hoe meer hoe beter.

quote:
Nee, daarbij namen ze de moeite m'n e-mail vraag per echte brief te beantwoorden en zat er een catalogus, prijslijst en mooie sticker bij.
Ik wil ook wel zo'n stickertje. Zou je die niet kunnen jatten bij Tierolff Murgen?
  vrijdag 5 december 2003 @ 00:04:01 #95
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15162159
vetjes :]]

vanavond weer les gehad en was zoals gewoonlijk weer heel gaaf. We hebben dit keer goefend op ehm ik kom ff niet op de naam. Zo'n muzieksoort waarbij je triolen hebt maar waarbij je de middelste noot niet speelt zeg maar. Was érg gaaf om te leren in ieder geval.

Iemand anders nog leuke drum ervaringen met les e.d.?

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  vrijdag 5 december 2003 @ 09:00:04 #96
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15166294
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 00:04 schreef MaZz_ het volgende:
vetjes :]]

vanavond weer les gehad en was zoals gewoonlijk weer heel gaaf. We hebben dit keer goefend op ehm ik kom ff niet op de naam. Zo'n muzieksoort waarbij je triolen hebt maar waarbij je de middelste noot niet speelt zeg maar. Was érg gaaf om te leren in ieder geval.


De shuffle? Die is leuk ja ... alleen ff wennen dat je de standaard fills RLR LRL RLR LRL speelt ... ff wennen.

Naast het uitbouwen van de rock, blues en shuffle ritmes en fills ben ik nu op de techniek gezet. Paradiddles, roffels, accenten slaan en vooral stokbeheersing. Alle snelle jongens hebben een goede techniek, heel belangrijk dus.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:34:16 #97
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15178797
shuffle ja Ik kon er gister fftjes niet opkomen.

Erg leuk om te spelen ook die fills zijn leuk jah. De RLR basis fill, dus over alle toms+snare die kan ik al langer maar alle andere 10+ fills uit het boek zijn er leuk om te oefenen.

Na de fills hebben we nog een leuke shuffle geoefend, maar dan met kwart noten op de hi-hats en veel snare tussendoor. Moeilijk uit te leggen ik heb het thuis op papier. Als je dat stuk heel snel speelt lijkt het een beetje metal-achtig te klinken. Misschien als ik het ritme een keer onder de scanner kan leggen post ik het hier.

grtzz

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:07:20 #98
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15181326
ik heb ff snel wat opgenomen maar ik weet geen plek waar ik het kan uploaden :S
Michelle is een chick
pi_15181476
hallo drummertjes!
ik kom van drumforum.nl en nu ik zelf een account heb op fok zal ik hier ook wat vaker wat van me laten horen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_15186254
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 09:00 schreef Murgen het volgende:

[..]

De shuffle? Die is leuk ja ... alleen ff wennen dat je de standaard fills RLR LRL RLR LRL speelt ... ff wennen.


hoeft niet, kwestie van accenten leggen
shuffle is vaak ook gewoon in 4/4, bij 6/8 etc heb je dat wel vaak dat je dus RLR LRL gaat.
  vrijdag 5 december 2003 @ 21:51:41 #101
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15186543
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:07 schreef Mischa_NL het volgende:
ik heb ff snel wat opgenomen maar ik weet geen plek waar ik het kan uploaden :S
Gebruik lycos...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:05:11 #102
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15188400
ik kan hem natuurlijk op de server van me pa zetten w8 ff
Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:13:25 #103
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15188708
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 23:05 schreef Mischa_NL het volgende:
ik kan hem natuurlijk op de server van me pa zetten w8 ff
wacht
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:19:29 #104
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15188912
klik
Het is afentoe wat uit de maat maar ik zal morgen ff wat leukers spelen hehe...

/edit werkt niet nog ff geduld...
ff foutje geef me nog 5 minuten

Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:32:57 #105
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15189320
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:34:47 #106
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15189370
geef me nog een uurtje of 15

Iemand nog een idee waar ik kan uploaden?
Ik ga ook nog ff zoeken, lycos si teh moelijk man

Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:38:13 #107
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15189482
hoe groot is 't
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:40:03 #108
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15189543
1800 kb...
Het is een mp3 tje
Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:43:01 #109
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15189607
mail 't naar drumzooi@hotmail.com dan pleur 'k 't wel online...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:44:58 #110
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15189654
thank you very much ...
Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:52:51 #111
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15189869
mail dan...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:53:40 #112
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15189899
ik heb hem gemaild:+

Edit/ Hij komt net terug... ik weet niet waarom ik heb hem gewoon nog een keer gemailed

[Dit bericht is gewijzigd door Mischa_NL op 05-12-2003 23:57]

Michelle is een chick
  vrijdag 5 december 2003 @ 23:56:45 #113
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15189995
nix binne }:

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 06-12-2003 00:02]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:00:21 #114
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15190101
kun je wel zulke grote dingen op hotmail ontvangen
Michelle is een chick
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:03:24 #115
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15190176
normaal tot 2mb

heb um

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 06-12-2003 00:05]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:04:55 #116
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15190216
zo las het goed is heb je hem zo binnen, zo neit laat het dan maar zitten, dan doe ik het morgen wel helemaal op mijn gemak
Michelle is een chick
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:14:13 #117
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15190449
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:15:51 #118
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15190480
issiee niet helemaal de bom?
er zit 1 stuk tussen dat ik gewoon ineens 6 tellen in de maat steek of iets, ik weet het niet meer precies

Ook de 16de op de snare zijn ze ongelijk kwa sterkte, niet om aan te horen

Michelle is een chick
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:26:22 #119
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15190733
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 00:15 schreef Mischa_NL het volgende:
issiee niet helemaal de bom?
er zit 1 stuk tussen dat ik gewoon ineens 6 tellen in de maat steek of iets, ik weet het niet meer precies

Ook de 16de op de snare zijn ze ongelijk kwa sterkte, niet om aan te horen


oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne oefne verder zit er nix op
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:48:22 #120
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15191219
hehe kwee niet hoe het komt normaal heb ik daar nooit last van
Michelle is een chick
  zaterdag 6 december 2003 @ 09:32:33 #121
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15193886
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 00:14 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Hier Mischa!!!!! http://members.lycos.nl/wumveurprizzedent/MyKit/Sound/Drum1.mp3
Het is "vol" blijf eens wat langer op een beat hangen...
pi_15194673
Hoe lang speel jij al mischa?
  zaterdag 6 december 2003 @ 12:02:23 #123
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15195286
ik speel ongeveer 6 jaar maar het zouden er makkelijk 5 kunnen zijn.

Haha het is gewoon zwaar uti de maat he
en ik zat de hele tijd te fillen. normaal doe ik fat ook neit het was eigenlijk om te tjekken of me mivrofoon het een beetje deed

Michelle is een chick
pi_15195799
ach ik merk het bijna niet als er iets uit de maat speelt, voor mij was dat stukje toch ook van Wow...
  zondag 7 december 2003 @ 15:13:57 #125
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15222082
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 09:32 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Het is "vol" blijf eens wat langer op een beat hangen...


40% fills

Er zitten toch wel leuke filletjes in, die wel gewoon strak zijn. Dan kan de rest dus ook wel strakker en meer in de maat, overnieuw! Zeker als je 5 / 6 jaar speelt, volgens mij kan je het veel beter.

quote:
Ook de 16de op de snare zijn ze ongelijk kwa sterkte, niet om aan te horen
Idd, die snare moet knallen, keTAF!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-12-2003 15:20]

  zondag 7 december 2003 @ 22:19:06 #126
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15234740
hehe, t was ook een stukje van niks eigenlijk
Ik was mijn microfoon aan het testen en deze klonk wel redelijk en niet te hard. Nu lukt het weer neit meer iets fatsoenlijk op te nemen

Maar ik ben op mijn 8ste begonnen, toen kon ik er natuurlijk geen fok! van en ging het maar heel langzaam, rond mijn 12de had ik er niet meer zo een zin in en heb een jaar gewoon heel weinig geoefend.
Nu oefen ik de laatste tijd wel een stuk vaker en ik ga ook echt met sprongen vooruit!
2 maanden geleden kon ik niet een de base tussen 2 achtste noten van mijn hihat plakken.

Michelle is een chick
pi_15257156
Hoe nemen jullie dat op.. ? Guusie wilt ook opnemen (al kan hij er niks van maarr..)

OK, ik snap

Microfoons (kan dat ook gewoon 1tje zijn)
Software (welke )

Jaja, verder drumstel en stokjes

Of is dit al ergens uitgelegt in de vorige topicen (als wel, kunnen we dat beter in de opening post zetten, wat handiger voor drumnewbies!)

Groet guuus

  maandag 8 december 2003 @ 23:12:03 #129
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15263167
ik heb hier een senneiser e845 in mijn mic ingang geduwd.
Ik zet deze in tegengestelde richting van het drumstel.

Daarna neemt ge cool edit pro 2 KUCH*Kazaa*KUCH
Je drukt op het R knopje op een bepaald spoor dan op de grote R knop en rammen maar!
Als je dan bijvoorbeeld op een nummer mee wilt rammen download je het nummer zet je het op een spoor je zet een ander spoor op opnemen en je drukt op de centrale opneem button, Zo neemt hij een leeg spoor je drumwerk op en je duwt de koptelefoon in je stereo. dan hoor je het stukje uit cool edit pro en drum je er tegelijkertijd onder.

Zorg wel dat je mic dan niet te ver weg staat (3 meter is teveel) omdat je anders flinke verschillen hebt doordat het geluid er niet precies op dat moment is. je zou zeggen valt wel mee, maar dat valt niet mee

Michelle is een chick
pi_15276875
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:12 schreef Mischa_NL het volgende:
ik heb hier een senneiser e845 in mijn mic ingang geduwd.
Ik zet deze in tegengestelde richting van het drumstel.

Daarna neemt ge cool edit pro 2 KUCH*Kazaa*KUCH
Je drukt op het R knopje op een bepaald spoor dan op de grote R knop en rammen maar!
Als je dan bijvoorbeeld op een nummer mee wilt rammen download je het nummer zet je het op een spoor je zet een ander spoor op opnemen en je drukt op de centrale opneem button, Zo neemt hij een leeg spoor je drumwerk op en je duwt de koptelefoon in je stereo. dan hoor je het stukje uit cool edit pro en drum je er tegelijkertijd onder.

Zorg wel dat je mic dan niet te ver weg staat (3 meter is teveel) omdat je anders flinke verschillen hebt doordat het geluid er niet precies op dat moment is. je zou zeggen valt wel mee, maar dat valt niet mee


Dank!

Ik snap het nog niet helemaal
Nog een vraagje..

Mic-> Gaat in ingang welke?

  dinsdag 9 december 2003 @ 18:39:44 #131
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15280719
in de ingang waar een microfoon plaatje bij staat
Michelle is een chick
pi_15284316
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:39 schreef Mischa_NL het volgende:
in de ingang waar een microfoon plaatje bij staat
pi_15285326
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(
pi_15300794
Nou, ik ben WHiZZi en eigenaar van DrumForum.NL. Jammer dat ik enkele negatieve reacties lees over de site, maargoed.. Ik kan niet iedereen plezieren

Ik bezit dus een antieke Pearl (schatting is uit de 70-er jaren of eind 60-er) welke ik langzaam maar zeker aan het opknappen ben. Verder heb ik een Roland TD7 E-drum, Roland DR550 drumcomputer en een Thunder drumstel. Overigens ben ik meer te vinden op Tweakers of op DrumForum.NL maar ik zal hier ook wel es rondsnuffelen

pi_15304395
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:15 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(

Nee, ik zit 8 maanden er op wanneer haal je ongeveer je A diploma? Naa een jaar of 2?

-edit- nederlandse zinnen van gemaakt!

pi_15304474
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:32 schreef WHiZZi het volgende:
Nou, ik ben WHiZZi en eigenaar van DrumForum.NL. Jammer dat ik enkele negatieve reacties lees over de site, maargoed.. Ik kan niet iedereen plezieren

Ik bezit dus een antieke Pearl (schatting is uit de 70-er jaren of eind 60-er) welke ik langzaam maar zeker aan het opknappen ben. Verder heb ik een Roland TD7 E-drum, Roland DR550 drumcomputer en een Thunder drumstel. Overigens ben ik meer te vinden op Tweakers of op DrumForum.NL maar ik zal hier ook wel es rondsnuffelen


Hoi
Ik denk niet dat er iets super slechts gezegt is over jou forum maar meer dat het hier gezelliger is en handiger gewoon 1 Topic waar je alles kunt vragen vinden enzo!

Maar als je echt meer meningen wilt weten (toch niet zo'n grote groep hier) kan je beter daar naar toe gaan

Welkom

pi_15304872
Het maximum voor een examen is na 2 jaar of het moet een uitzondering wezen dat het langer duurt dit kan ook korter duren.
Maar je kan elemantair overslaan heb ik ook gedaan na 2 jaar en ben ik gelijk voor a gegaan.
pi_15307230
Wat voor metronoom gebruikt iedereen hier? Soms versnel ik dusja, metronoom gezocht. Ik dacht aan een tama rw 100 ofzo... die viel in de smaak op drumforum .

Heeft iemand hier ervaring mee en op welke dingen moet je letten enz?

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 10-12-2003 17:48]

  woensdag 10 december 2003 @ 17:54:28 #139
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15307581
ik heb gewoon zo'n gekke electrische inpluggen op me koptelefoon en spelen maar.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 10 december 2003 @ 17:58:22 #140
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_15307695
Weet er iemand.. watje tegenwoordig moet betalen voor een redelijke Ludwig?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_15309430
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:54 schreef B_BOY het volgende:
ik heb gewoon zo'n gekke electrische inpluggen op me koptelefoon en spelen maar.
hmm oke...
beetje meer uitleg misschien?

Koptelefoon is alvast geen echte optie... vind ik niet echt gemakkelijk zitten + oordopjes...

pi_15312811
Ondanks dat ik zelf ook wel wat gespeeld heb, weet ik niet precies wat triggeren nou precies inhoudt. En ik kan dit ook nergens duidelijk uitgelegd vinden.

Het wordt bv. veel gebruikt in de wat extremere metal met snelle bassdrumpatronen. Maar wat doet het nu precies? Wordt alleen het volume versterkt? Wordt ook het ritme elektronisch strak getrokken? Wat speelt een drummer eik nog precies zelf wanneer hij gebruik maakt van deze techniek?

pi_15313996
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:44 schreef Modus het volgende:
Ondanks dat ik zelf ook wel wat gespeeld heb, weet ik niet precies wat triggeren nou precies inhoudt. En ik kan dit ook nergens duidelijk uitgelegd vinden.

Het wordt bv. veel gebruikt in de wat extremere metal met snelle bassdrumpatronen. Maar wat doet het nu precies? Wordt alleen het volume versterkt? Wordt ook het ritme elektronisch strak getrokken? Wat speelt een drummer eik nog precies zelf wanneer hij gebruik maakt van deze techniek?


De drummer speelt gewoon alles zelf, alleen je hoort niet meer het echte geluid van de bassdrum. In plaats daar van hoor je bij elke aanslag een korte opgenomen sample (of electronisch gemaakt, weet ik niet precies) ervan. Klinkt een stuk strakker, en ook wat nepper. Drummers van metalbands gebruiken dit vaak omdat het anders een brei van noten wordt met die snelheden.
  woensdag 10 december 2003 @ 22:13:19 #144
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15315741
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:40 schreef Maidenfan het volgende:
Wat voor metronoom gebruikt iedereen hier? Soms versnel ik dusja, metronoom gezocht. Ik dacht aan een tama rw 100 ofzo... die viel in de smaak op drumforum .

Heeft iemand hier ervaring mee en op welke dingen moet je letten enz?


Ik heb dat kinderprogramma tik tak opgenomen en het intro ik weet niet hoevaak achter elkaar gezet... dat is mijn metronoom. Dan heb ik een dvd speler die het sneller en langzamer af kan spelen. Helaas zie je niet het aantal BPM, maar dat maakt mij niet zoveel uit...

Nee ik gebruik of onze computer... of mijn metronoom waar ik zo snel het merk niet van weet, maar die is toch niet aan te raden...

pi_15316280
Ik heb totaal geen ervaring met instrumenten ofzo, maar drummen heeft me altijd al grappig geleken. Is het verstandig om daar nog mee te beginnen, of ben ik gewoon al veel te laat? Ik ben dus 18 en heb dus 0 ervaring... En valt het jezelf eigenlijk wat te leren? Of zou ik dan ook echt les moeten gaan volgen?
pi_15316561
ik ben begonnen op mn 17de, en je kan opzich wel wat op je zelf ontdekken maar met les gaat het gewoon sneller (mits je een goede docent hebt en er ook wat voor doet).

Het is niet zo dat de docent jou iets leert...iets leren doe je zelf, een docent dient meer als een soort quality control.

  woensdag 10 december 2003 @ 22:34:51 #147
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15316600
jezelf leren lijkt me heel moelijk aangezien je denk ik vast komt te zitten op gewone 4 beat riedeltjes
misschien is het wel aan te raden aan het begin een niet al te dure leraar te nemen, als je niet heel veel wilt oefenen.
De beginselen kan ik je zelfs leren...
Ik heb dus 5 jaar bij een strontdure vent gezeten en de eerte 2 jaar gewoon zwaar weinig geleerd.
Dit zou kunnen komen omdat ik nog jong was maar toch...
Michelle is een chick
pi_15316950
Er is dus nog hoop Nu nog iemand vinden die me wat bij kan proberen te brengen En hoe zit het met zo'n drumstel? Wat is aan te raden als je zo'n newbie bent als ik met niet al te veel geld over?
pi_15317295
hoeveel wil je kwijt zijn?
pi_15317451
Niet al te veel natuurlijk ... wat is normaal voor zoiets? .. Mag wel in de honderden euros blijven als het aan mij lag. Zeker niet meer dan 1000
pi_15317927
dan zou ik als ik jou was gewoon een degelijk 2de hands setje kopen, of een goedkoop beginnersdrumstel van n paar honderd euro, incl wat bekkens, voor pak em beet, 500 euro bij elkaar. als je dan na een poos nogsteeds graag drumt dan zou ik eerst investeren in goede bekkens.
pi_15317949
Zeg drummers, wie is de beste drummer van nederland? Hebben wij ook een drummer van een Peart, Portnoy of Bozzio-klasse?
pi_15318260
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:13 schreef Carn het volgende:
dan zou ik als ik jou was gewoon een degelijk 2de hands setje kopen, of een goedkoop beginnersdrumstel van n paar honderd euro, incl wat bekkens, voor pak em beet, 500 euro bij elkaar. als je dan na een poos nogsteeds graag drumt dan zou ik eerst investeren in goede bekkens.
Weet je toevallig ook wat goed is om mee te beginnen? Want ja, ik kan wel wat in de rondte gaan kopen, maar dan heb ik straks allemaal baggerzooi daarvoor ken ik mijzelf dan weer net wat te goed
  donderdag 11 december 2003 @ 00:36:19 #154
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15320298
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:15 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(
Wat veel nieuwen hier opeens Dubbelbass lukte mij ook voor geen meter de eerste paar dagen hoor, je moet gewoon een stel nummers zoeken rond de 80-120BPM met dubbelbassrolls erin. Daarmee meespelen, hoe onstrak en kut het ook klinkt aan het begin.

Als je geen nummers kunt vinden staan hier een aantal nuttige oefeningen in notenschrift:


  donderdag 11 december 2003 @ 00:40:15 #155
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15320377
quote:
Nee, ik zit 8 maanden er op wanneer haal je ongeveer je A diploma? Naa een jaar of 2?
Je moet niet zo kijken naar diploma's.

- De eisen voor A/B/C diploma's verschillen per muziekschool.
- Ik ken genoeg drummers die pas hun A diploma hebben en een stuk afwisselender/groovender/technischer spelen dan een stel die hun B-diploma hebben. Het is echt wat je er zelf van maakt, daar heeft Carn gelijk in.

quote:
De drummer speelt gewoon alles zelf, alleen je hoort niet meer het echte geluid van de bassdrum. In plaats daar van hoor je bij elke aanslag een korte opgenomen sample (of electronisch gemaakt, weet ik niet precies) ervan. Klinkt een stuk strakker, en ook wat nepper. Drummers van metalbands gebruiken dit vaak omdat het anders een brei van noten wordt met die snelheden.
Klopt. Om die brei van noten tegen te gaan wordt trouwens ook weleens een compressor/limiter/gate gebruikt op de bassdrums. De rest moet je op hoog tempo in principe ook strak en met genoeg volume ZONDER triggers kunnen spelen vind ik, dat is iig zeker mogelijk.
pi_15324327
Een Nederlandse top-drummer die jullie wel kennen van o.a. Anouk -> Hans Eijkenaar ja, heeft een bijzondere aktie!

check : www.hanseijkenaar.com

Bij aankoop van de nieuwe single van Meg, krijg je gratis recht op een clinic van Hans himself

pi_15333599
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:34 schreef Mischa_NL het volgende:
jezelf leren lijkt me heel moelijk aangezien je denk ik vast komt te zitten op gewone 4 beat riedeltjes
misschien is het wel aan te raden aan het begin een niet al te dure leraar te nemen, als je niet heel veel wilt oefenen.
De beginselen kan ik je zelfs leren...
Ik heb dus 5 jaar bij een strontdure vent gezeten en de eerte 2 jaar gewoon zwaar weinig geleerd.
Dit zou kunnen komen omdat ik nog jong was maar toch...
hej hier ben ik weer

Ja, jezelf aan leren is moeilijk maar wel vereist, zoals je al zegt de beginselen kan elke idioot je leren. Ik heb het persoonlijk zelf gedaan; eerst 3-4 lessen genomen en daarna door heel veel muziek te luisteren heb ik zelf uitgevogeld hoe het in elkaar zat en kon ik opeens een paar lessen later met een ander boek beginnen.

Learn to listen, en je wordt vanzelf beter

PS Dubblebas fun is leuk.. maar uhm, hoe ver kom jij ermee op 120bpm? ik gebruik mijn dubbelbas voornamelijk als effect (ookal oefen ik ook snelheid natuurlijk) maar na 2/3 jaar vind ik het nogsteeds zwaar lastig om 6, 16e triolen goed en mooi te plaatsen

[TOOL]
pi_15339850
He Yokozuna bedankt voor de ritmes die eerste lukt nu wel aardig snel alles met 4 of 2 basskicks op 1hi hat slag lukt wel maar die triolen nee
En nummers mee spelen tja de meeste nummers zijn wat te snel

[Dit bericht is gewijzigd door NogZoonDrummer op 11-12-2003 20:52]

pi_15339903
Oja trouwens als ik heels up speel (wat ik nog maar net doe ) krijg ik kramp in mijn bovenbenen is dit normaal?
  donderdag 11 december 2003 @ 21:05:03 #160
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_15340302
Mijn drumles vanavond is verzet naar morgen, mijn leraar Toon is helaas ziekies, maar morgen denkt hij weer beter te zijn, dus kan ik alsnog drummen

Iemand een tip voor een ultiem paradiddle mee ram nummer voor me ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 11 december 2003 @ 21:15:24 #161
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15340689
quote:
Op donderdag 11 december 2003 20:51 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Oja trouwens als ik heels up speel (wat ik nog maar net doe ) krijg ik kramp in mijn bovenbenen is dit normaal?
Ik kan het niet echt vergelijken want ik probeerde 2 weken nadat ik begon met drummen al heels up te spelen. Ik weet wel dat het de eerste week gewoon erg moeilijk ging, ik wilde bijna afstappen van heels-up spelen omdat het gewoon niet strak wilde lukken, maarja, ik heb gewoon weinig geduld. Ik ben blij dat ik heb doorgezet. Maargoed, je kunt eindeloos discussieren over heels up of down, dus daar heb ik geen zin in.

De eerste weken was m'n behoorlijk snel moe, ik speelde veel Limp Bizkit (veel doubles op de bassdrum) en ik kan je zeggen dat dat wel de beste oefening aan het begin is om gewoon strak de bassdrum te leren spelen. M'n been was snel moe, volgens mij had ik nooit last van kramp. Misschien komt dat door je krukhoogte/pedaalinstellingen? Hoe zit het daarmee, evt. pics?

pi_15341047
Nee sorry geen pics heb namelijk geen digi en om nou een foto op rolletje te zetten heb ik ook geen zin in.
Bedoel je dat mijn bovenbeen boven been te hoog gaat richting mijn heup dit kan kloppen want ik heb mijn kruk nogal laag dus ik ga weer fijn uitproberen.
  donderdag 11 december 2003 @ 21:53:57 #163
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15341792
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:15 schreef Yokozuna het volgende:

De eerste weken was m'n behoorlijk snel moe, ik speelde veel Limp Bizkit (veel doubles op de bassdrum) en ik kan je zeggen dat dat wel de beste oefening aan het begin is om gewoon strak de bassdrum te leren spelen.


HELEMAAL mee eens dus Maar dat wist je vast al. Ik speel nu bijna een jaartje drums denk ik, maar My Generation (Limp Bizkit) wilt nog steeds niet op een redelijk tempo lukken.

Ik geef toe dat ik ook niet elke dag oefen misschien maar 2 a 3 keer in de week nog. Dat is jammer omdat ik eigenlijk elke minuut van de dag de mogelijkheid heb thuis te drummen tussen 09:00 en 21:00 :| :|

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_15355902
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:05 schreef defender het volgende:
Mijn drumles vanavond is verzet naar morgen, mijn leraar Toon is helaas ziekies, maar morgen denkt hij weer beter te zijn, dus kan ik alsnog drummen

Iemand een tip voor een ultiem paradiddle mee ram nummer voor me ?


Caught in a Web van Dream Theater, als je wilt kan ik je over een weekje ook de noten van het stuk geven. Gaaf voor paraddiles en dubbele bas te oefenen.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:53 schreef MaZz_ het volgende:

[..]

HELEMAAL mee eens dus Maar dat wist je vast al. Ik speel nu bijna een jaartje drums denk ik, maar My Generation (Limp Bizkit) wilt nog steeds niet op een redelijk tempo lukken.


Lol, limp bizkit is leuk om te beginnen met het leren spelen... oefenen en oefenen, tot je kramp weg is, en dan is limp bizkit btw ook niet meer leuk succes er mee.
[TOOL]
pi_15363430
Misschien ook wel leuk om hier te melden:

Cesar Zuiderwijk gaat een Q&A doen op DrumForum.NL....

  vrijdag 12 december 2003 @ 17:47:48 #166
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15363724
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:20 schreef Tet het volgende:
Een Nederlandse top-drummer die jullie wel kennen van o.a. Anouk -> Hans Eijkenaar ja, heeft een bijzondere aktie!

check : www.hanseijkenaar.com

Bij aankoop van de nieuwe single van Meg, krijg je gratis recht op een clinic van Hans himself


wie doet aan deze aktie mee?
ik ga denk wel ff die single halen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_15367034
Haha humor op vicfirth.com!

Check this out!

Dan classical two beat en dan het filmpje... niet zo bijzonder maar ik vind die gast en wat hij speelt echt grappig!

Verder even vermelden dat ik de laatste dagen zelfs bijna fan ben geworden van lars van metallica... ik vind het gewoon geniaal hoe goed hij met de baslijn weet mee te drummen. En hij lijkt er plezier in te hebben. Verder kan ik er nog steeds niet mee lachen dat hij napster heeft kapotgekregen maarja alternatieven genoeg.

Dit is een site waar je een paar liveclips kan bekijken:
http://launch.yahoo.com/artist/videos.asp?artistID=1017874
Vroeger raakte ik hun cd's niet eens aan omdat ik de drums zo lelijk vond klinken dusja... Ik ben blij dat ik hun grootste hits nu eens fatsoenlijk kan beluisteren.
Hetzelfde gaat op voor Children of bodom en blind guardian... zelfde soort drumgeluid...

En ik heb nog steeds niets gepost van mij... komt er zsm aan...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-12-2003 22:13]

  zaterdag 13 december 2003 @ 10:07:03 #168
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15374577
quote:
Op donderdag 11 december 2003 20:51 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Oja trouwens als ik heels up speel (wat ik nog maar net doe ) krijg ik kramp in mijn bovenbenen is dit normaal?
Is normaal en na een paar weken ben je er van af ... *grijns* had ik ook
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15376152
Een vraagje;
Kent er iemand een (liefst freeware programma) om noten neer te pennen? Ik heb een paar van die Igoe filmpjes neergeschreven en nu zou ik ze netjes op pc willen brengen...
  zaterdag 13 december 2003 @ 14:00:54 #170
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15378174
ik heb magix notation
kan wel ff een goedkope versie voor je regelen. mail me ff.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zaterdag 13 december 2003 @ 15:09:58 #171
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15378816
quote:
Hetzelfde gaat op voor Children of bodom en blind guardian... zelfde soort drumgeluid
? Waar Metallica altijd true drums gebruikt (nooit triggers) triggeren de drummers van COB en Blind Guardian er op los en ze hebben dan ook altijd een ander drumgeluid dan bij Metallica hoor.
quote:
Lol, limp bizkit is leuk om te beginnen met het leren spelen... oefenen en oefenen, tot je kramp weg is, en dan is limp bizkit btw ook niet meer leuk succes er mee.
De oude Limp Bizkit cd's zijn ook goed om ghostnotes te leren spelen, en om wat meer te grooven (alhoewel daar een leraar beter voor is). Bij My Generation worden er geloof ik 3 bassdrum slagen achter elkaar gespeeld, ook een goede oefening natuurlijk. Dat stuk heb ik trouwens gespeeld aan het eind van drumloop 2, daar hoor je het apart zonder gitaar etc. (alleen deze Alpha 14" bekken klinkt gewoon zielig):

members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-12-2003 15:37]

pi_15380481
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 14:00 schreef B_BOY het volgende:
ik heb magix notation
kan wel ff een goedkope versie voor je regelen. mail me ff.
Danku, met de naam ben ik wel genoeg
pi_15383759
De kramp wordt steeds minder! !JOEPIE!
  zaterdag 13 december 2003 @ 19:07:22 #174
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15384429
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:36 schreef NogZoonDrummer het volgende:
De kramp wordt steeds minder! !JOEPIE!
Zie je Gewoon raggen die handel en dan komt het vanzelf wel goed.
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:13:42 #175
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15386166
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:14 schreef kriele het volgende:
Zeg drummers, wie is de beste drummer van nederland? Hebben wij ook een drummer van een Peart, Portnoy of Bozzio-klasse?
niet van die klasse... maar ik ga voor Ton Dijkman.... die jij noemt zijn trouwens hele goede solisten... in een band zijn ze weer heel anders...
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:33:25 #176
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15386599
In de extreme metal zou ik toch zeker voor Stef Broks (van Textures) kiezen. Weinig toelichting nodig denk, de 2x dat ik Textures live heb gezien was het superstrak dus daarvoor ook pluim.

Tja, hij heeft alles, afwisseling (ook combinatie van stijlen), dynamiek, snelheid. Bovendien is het een provinciegenoot Het zou nog wat meer kunnen grooven als de snare soms minder "iel" klonk op "Polars" van Textures. De gitaarriffs nodigen vaak toch wel uit voor een stevige drumgroove Daar klinkt de snare toch wat te "klein" voor vind ik. Dat ligt misschien ook aan de productie

pi_15428559
dan ga ik liever voor sean reinert
  maandag 15 december 2003 @ 17:30:00 #178
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15432733
komt er nog een drummers van fok! meeting??
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_15434202
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:30 schreef B_BOY het volgende:
komt er nog een drummers van fok! meeting??
Meeting wanneer?
pi_15434480
quote:
Op maandag 15 december 2003 18:30 schreef Guusie het volgende:

[..]

Meeting wanneer?


Ik denk dat dat de vraag is
  maandag 15 december 2003 @ 19:14:55 #181
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15435332
Ik kan -altijd- ... zo'n beetje op vrijdag- en donderdagavond na
Of is t alleen voor pro drummers?
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_15442284
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:14 schreef MaZz_ het volgende:
Ik kan -altijd- ... zo'n beetje op vrijdag- en donderdagavond na
Of is t alleen voor pro drummers?
tuurlijk, we zijn allemaal pro's
Hoeveelste keer is dit btw dat dit is voorgesteld? Maarjah

Wat zegt men over Zaterdag 1 maart (2004 wel te verstaan)

[Dit bericht is gewijzigd door Guanche op 15-12-2003 22:38]

[TOOL]
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:43:58 #183
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15445747
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:47 schreef Carn het volgende:
dan ga ik liever voor sean reinert
Dat is ook zo. Laat ik dan alleen over Nederland spreken.
quote:
tuurlijk, we zijn allemaal pro's
Jep, wij drummen voor t'geld ej mannen! Zou je wel willen, ik ook
pi_15445942
Hey drummers op fok,

Een beetje n00b vraagje maar,

Weet iemand misschien de maten/types/merken enzovoort van zowel de drums als bekkens die over het algemeen voor jazz worden gebruikt ?

Of ligt dit puur aan het afstellen van je drums ?

thanks in advance.

pi_15448749
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:14 schreef kriele het volgende:
Zeg drummers, wie is de beste drummer van nederland? Hebben wij ook een drummer van een Peart, Portnoy of Bozzio-klasse?
Echt het niveau van deze floepers hierboven weet ik niet, maar René Creemers is toch wel van een hele hoge klasse.
Hans Eijkenaar is ook geweldig om naar te kijken, zeker kwa speelplezier en power.
Verder schiet Marcel Serierse te binnen. (vroeger wel eens gelezen dat hij met een 10+ afstudeerde aan het conservatorium).
Dit is voor mij toch wel de top van Nederland, mischien ook nog Ton Dijkman, maar dat is niet echt een persoonlijke favoriet.
PSN: Poekimammi_nl
pi_15454883
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:55 schreef dunic het volgende:
Hey drummers op fok,

Een beetje n00b vraagje maar,

Weet iemand misschien de maten/types/merken enzovoort van zowel de drums als bekkens die over het algemeen voor jazz worden gebruikt ?

Of ligt dit puur aan het afstellen van je drums ?

thanks in advance.


Bij bekkens zie je vaker de wat donkere, zwaarder klinkende bekkens zoals bv de Zildjian K of K custom serie. Elk merk heeft zo wel zn eigen serie wat wat zwaarder en authentieker klinkt. Qua drums heeft het meer stemmen te maken, vaak enkelaags vellen, vrij strak (hoog) gestemt. natuurlijk moet je dan ook niet op je 22x18 bassdrum gaan stampen, iets kleinere maatjes zoals 18 of 20" bassdrum zijn wat gangbaarder. Wil niet zeggen dat je een "rock/metal" set niet jazzy kan laten klinken, met stemmen en andere vellen kom je al een heel eind.

En natuurlijk zijn er altijd drummers die jazz spelen op bvb Z customs en een 24x16 bassdrum hebben, en het toch jazzy kunnen laten klinken.

Jazzdrummen begint bij de drummer

  dinsdag 16 december 2003 @ 14:14:17 #187
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15454994
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:37 schreef Guanche het volgende:

Wat zegt men over Zaterdag 1 maart (2004 wel te verstaan)


Ik kan dan wel Heb tevens OV dus... waar, maakt me niet zo heel veel uit Liefst omg Gelderland
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  dinsdag 16 december 2003 @ 18:54:19 #188
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15462166
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:37 schreef Guanche het volgende:

[..]

Wat zegt men over Zaterdag 1 maart (2004 wel te verstaan)


ik voor dan nog niets gepland staan.
wat zijn eigenlijk de leeftijden van de drummers hier en hoelang speelt iedereen al.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:47:59 #189
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15468092
Ik moet dan werken...
Trouwens, het zou pas echt leuk zijn om elkaar te ontmoeten als iedereen z'n kit meeneemt , niet dat dat mogelijk is maar ok...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:50:16 #190
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15468176
quote:
Trouwens, het zou pas echt leuk zijn om elkaar te ontmoeten als iedereen z'n kit meeneemt , niet dat dat mogelijk is maar ok...
Ej Das het probleem ook.
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:56:38 #191
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15468390
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:50 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ej Das het probleem ook.


Mja... zou 'k busje moeten huren want past niet in m'n auto... al heb 'k maar een kleine (auto dan) maar ook niet in die van gitarist van m'n band en die heeft toch een respectabele Volvo 440
altijd al klote met optredens gelukkig heeft de bassist ook een volvo 440 en vaste roadie ook

En we moeten dan een flinke zaal huren waar week hoeveel kit's in kunnen

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 17 december 2003 @ 00:05:06 #192
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15470670
Het zal er waarschijnlijk niet van komen, maar stel je voor, 10 kits bij elkaar. Iedereen speelt een vast maar verschillend patroon, dat bijv. om de 8 maten verandert.

Echt gaaf om te horen hoe dat dan gaat kliknen met zoveel kits!

  woensdag 17 december 2003 @ 00:12:41 #193
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15470937
Hard denk 'k
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 17 december 2003 @ 00:19:38 #194
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15471152
Toen ik voor het eerst met een andere drummer een drumduo'tje speelde was het al kickass, stel je voor met 10, kicken

Wat dubbelbass?! Hier! Deuxieme-pentaturbosfifterpoweracceleratorbassdrums! Eitje man. Hehe, "the wave" doen op 10 drumkits, kits in een rondje paar mics in het midden en dan surround opnamen maken

  woensdag 17 december 2003 @ 00:25:39 #195
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15471355
quote:
Op woensdag 17 december 2003 00:19 schreef Yokozuna het volgende:
Toen ik voor het eerst met een andere drummer een drumduo'tje speelde was het al kickass, stel je voor met 10, kicken

Wat dubbelbass?! Hier! Deuxieme-pentaturbosfifterpoweracceleratorbassdrums! Eitje man. Hehe, "the wave" doen op 10 drumkits, kits in een rondje paar mics in het midden en dan surround opnamen maken


Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 17 december 2003 @ 22:45:07 #196
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_15497374
Beste drummer van Nederland: Egbert van Gruythuysen.
Is totaal onbekend (geeft geen clinics en ook geen les op conservatoria) maar was de beste student die ooit van het Amsterdams Conservatorium kwam. Liet zich 's nachts insluiten om extra te kunnen oefenen en mocht z'n eigen klasgenoten les geven.

Hij kan absoluut tippen aan drummers als Weckl en Chambers enzo. De enige drummer waar hij echt tegen opkijkt (don't we all?!?!) is Vinnie Colaiuta, maar vooral omdat die man zijn techniek zo enorm geperfectioneerd heeft dat het bijna eng is.

we will become silhouettes.
pi_15515540
www.strain.nl/Carn2.mp3
www.strain.nl/Carn3.mp3


twee wat oudere opnamens, van maart en mei dit jaar...ben gelukkig een stuk strakker geworden

en alvast 1 DVD die ik zeker ga aanschaffen komend jaar:

http://www.hudsonmusic.com/QuickTime/LANG/LANGQT.html

[Dit bericht is gewijzigd door Carn op 18-12-2003 15:59]

pi_15516203
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:54 schreef B_BOY het volgende:

[..]

wat zijn eigenlijk de leeftijden van de drummers hier en hoelang speelt iedereen al.


Ik ben 14:) en ik drum nu 6 jaar daarvan 5 jaar les gehad, het laatste jaar niet meer

Misschien neem ik volgend jaar nog wat lesjes!

Michelle is een chick
  donderdag 18 december 2003 @ 17:13:01 #199
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15518055
quote:
Hij kan absoluut tippen aan drummers als Weckl en Chambers enzo. De enige drummer waar hij echt tegen opkijkt (don't we all?!?!) is Vinnie Colaiuta, maar vooral omdat die man zijn techniek zo enorm geperfectioneerd heeft dat het bijna eng is.
Jezus, dat meen je serieus?? Heb je niet nog meer informatie? Of is hij ECHT zo onbekend
quote:
www.strain.nl/Carn2.mp3
www.strain.nl/Carn3.mp3

twee wat oudere opnamens, van maart en mei dit jaar...ben gelukkig een stuk strakker geworden


Yo, kende ze al maargoed. Die bassdrum klinkt wel lekker hard en bassy in carn2. Herken er erg veel patroontjes van mezelf in Beide mp3 tjes met de Bolero's gespeeld? Trouwens, wat voor snare heb je ook weer, gebruik je die nog steeds? Ze zeggen weles "dubbelstroke rolls kunnen altijd strakker" maar ik kan het echt nog lang niet zo als jij. Speel je die dubbels ook weles traag trouwens, ik hoor ze altijd supersnel

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-12-2003 17:33]

pi_15519046
open roffels zijn lastig als je niet oefent op snelheid
Na 6 jaar kan ik nog geen dubble stroke!

Laatste half jaar kan ik hem wel Flink sneller en bijna als roffel maar ik krijg hem niet gecontroleerd

Michelle is een chick
  donderdag 18 december 2003 @ 17:59:42 #201
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15519382
quote:
Na 6 jaar kan ik nog geen dubble stroke!
Hoeveel jaar je drumt zegt niet zoveel, tis maar wat je met die 6 jaar doet ej. Volgens mij zijn snelle singlestrokerolls trouwens moeilijker dan snelle dubbelstrokerolls als je niet op tempo oefent (juist een van de voordelen van dubbelstrokerolls volgens mij).

Nahja. Bij ons in de klas zit er een grote snaretrom speler die zijn officieel C-diploma al heeft, speelt in drumcorps bij carnaval, optocht sinterklaas in Roosendaal enzo. Die speelt met traditional grip.

Maar zal wel es vragen wat hij nou het moeilijkst vind. Want die kerels oefenen soms weken puur op dubbel strokes (en samenspel, dat maakt het allemaal leuker)

  donderdag 18 december 2003 @ 18:07:47 #202
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15519517
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:56 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Mja... zou 'k busje moeten huren want past niet in m'n auto... al heb 'k maar een kleine (auto dan) maar ook niet in die van gitarist van m'n band en die heeft toch een respectabele Volvo 440
altijd al klote met optredens gelukkig heeft de bassist ook een volvo 440 en vaste roadie ook

En we moeten dan een flinke zaal huren waar week hoeveel kit's in kunnen


das helemaal geen probleem ff busje huren/ lenen. dus niet moeilijk doen, mijn record staat lekker met 55 drummers+ kit tegelijk spelen. dat was behoorlijk hard. op een beetje drumdag staan we er met 10-15 setjes te spelen klinkt wel leuk .
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 18 december 2003 @ 18:08:54 #203
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15519544
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:56 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Mja... zou 'k busje moeten huren want past niet in m'n auto... al heb 'k maar een kleine (auto dan) maar ook niet in die van gitarist van m'n band en die heeft toch een respectabele Volvo 440
altijd al klote met optredens gelukkig heeft de bassist ook een volvo 440 en vaste roadie ook

En we moeten dan een flinke zaal huren waar week hoeveel kit's in kunnen


jij propt niet genoeg. mijn leraar neemt in zijn renault kangoo. zijn drumstel mee, bongo's, conga's een gong en een vibrafoon.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 18 december 2003 @ 18:09:18 #204
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15519554
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:56 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Mja... zou 'k busje moeten huren want past niet in m'n auto... al heb 'k maar een kleine (auto dan) maar ook niet in die van gitarist van m'n band en die heeft toch een respectabele Volvo 440
altijd al klote met optredens gelukkig heeft de bassist ook een volvo 440 en vaste roadie ook

En we moeten dan een flinke zaal huren waar week hoeveel kit's in kunnen


jij propt niet genoeg. mijn leraar neemt in zijn renault kangoo. zijn drumstel mee, bongo's, conga's een gong en een vibrafoon.en mijn oude vijfdelige setje paste zelfs in een peugeot 205:+
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_15519555
ik kan single stroke best snel maar dan moet ik wel ongecontroleerd hard mogen slaan

Dubbel stroke is mijn rechter hand veel harder omdat die getraind is, als mijn linker.
Mijn linker hand moet nodig geoefend worden.

Dan nog iets, Wat is nou een goede hi-hat want mijn paiste 302 hi-hatjes klinken echt voor geen reet en spelen ook bagger
Nieuwe zijn te duur maar als jullie wat tips hebben kijk ik eens rond op marktplaats

Michelle is een chick
pi_15519618
speel gevoel zou niet echt uit moeten maken, of je nou 302 hebt of niet

Ik ben zelf blij met mn zildjian A new beats

  donderdag 18 december 2003 @ 18:15:03 #207
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15519660
quote:
ik kan single stroke best snel maar dan moet ik wel ongecontroleerd hard mogen slaan
Ahja, en dat wou je lang volhouden ?
quote:
speel gevoel zou niet echt uit moeten maken, of je nou 302 hebt of niet
Jawohl, ik heb thuis een Paiste 302 hihat + ride. Op drumles hebben we Zildjian-A customs en wat sabian bekkens, die Zildjian -A custom hihat (met tip van de stok bespeeld dan) en ride geven echt een betere rebound dan mijn 302's. Stokjes stuiteren makkelijker terug -> minder kracht nodig. Speelgevoel anders
pi_15519798
ik vind dat verschil beetje verwaarloosbaar, zegt meer iets over je techniek dan over de samenstelling van het metaal
  donderdag 18 december 2003 @ 18:25:19 #209
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15519895
quote:
Op donderdag 18 december 2003 18:20 schreef Carn het volgende:
ik vind dat verschil beetje verwaarloosbaar, zegt meer iets over je techniek dan over de samenstelling van het metaal
Ik vind dat je dat pas kunt zeggen als je mijn 302's bespeeld hebt. Ik weet inmiddels wel aardig genoeg hoe de franse + duitse grip werkt, met rechts zeker, en ik merk gewoon echt verschil. Volgens mij ligt het wel aan het materiaal.
pi_15520259
nog een som vraagje hoe moet je nou de traditionele grip pakken?
Dat is tonch niet in je vuist maar zo tussen je vingers of whatever

Leg het maar eens ff uit

Michelle is een chick
pi_15520352
quote:
Op donderdag 18 december 2003 18:25 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik vind dat je dat pas kunt zeggen als je mijn 302's bespeeld hebt. Ik weet inmiddels wel aardig genoeg hoe de franse + duitse grip werkt, met rechts zeker, en ik merk gewoon echt verschil. Volgens mij ligt het wel aan het materiaal.


Ik heb ook een paar 302's liggen chef, dus ik weet precies het verschil
pi_15520449
hahaha, maar ik vind bekkens op drumstel van de Harmonie (Jajaja mensen Harmonie ) echt vet relaxe bekkens hebben.
Paiste 2002 gevalletjes, sabian en zildian bekken!
En oude pearl trommels, ze spelen daarentegen helemaal geweldig.
Mooie tonen... keer vragen wat hij toen der tijd gekost heeft
Michelle is een chick
  donderdag 18 december 2003 @ 22:54:05 #213
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15527582
Ik prop niet genoeg?
Renauld kangoo is wel ff super veel groter dan een ouwe mazda 323
__________________________________________________________

Ow ehh... jullie krijgen de primeur, binnen hopelijk niet al te lange tijd heb 'k een 18" Paiste 2002 Ride te koop... dus als je interesse hebt begin maar een met mooie prijsjes te gooien... en 'kwil er wel wat aan over houden hè Hij gaat weg ivm aankomende aankoop van Zildjian 21" Z custom Mega Bell Ride
In perfecte staat (heb 't weer over de 2002 ) klinkt mooi zuiver alleen niet attack genoeg meer voor mij...

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 19 december 2003 @ 09:36:16 #214
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15533396
quote:
Op donderdag 18 december 2003 18:15 schreef Yokozuna het volgende:
ik heb thuis een Paiste 302 hihat + ride. Op drumles hebben we Zildjian-A customs en wat sabian bekkens, die Zildjian -A custom hihat (met tip van de stok bespeeld dan) en ride geven echt een betere rebound dan mijn 302's. Stokjes stuiteren makkelijker terug -> minder kracht nodig. Speelgevoel anders
psiegiesch ... maar ik geloof je wel ... ben nog steeds verliefd op de sabian hhx stage hihats ...
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15539727
quote:
Zildjian 21" Z custom Mega Bell Ride
Gaaf! Maar nog nooit van gehoord.. lijkt hij een beetje op de 22" Ping ride? ("mega bell" doet vermoeden van niet ) Zoals mijn ride dus.

Size does matter

[TOOL]
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:29:00 #216
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15541274
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:54 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik prop niet genoeg?
Renauld kangoo is wel ff super veel groter dan een ouwe mazda 323
__________________________________________________________

Ow ehh... jullie krijgen de primeur, binnen hopelijk niet al te lange tijd heb 'k een 18" Paiste 2002 Ride te koop... dus als je interesse hebt begin maar een met mooie prijsjes te gooien... en 'kwil er wel wat aan over houden hè Hij gaat weg ivm aankomende aankoop van Zildjian 21" Z custom Mega Bell Ride
In perfecte staat (heb 't weer over de 2002 ) klinkt mooi zuiver alleen niet attack genoeg meer voor mij...


wat moet je ervoor hebben. *bboy is geinterreseerd *
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:37:40 #217
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15541547

Hier zit dus een extra grote bel op


Dit is de custom ride

_____________________________

Mja 'k moet me nog bedenken wat 'k voor die 2002 wil vragen... daarom zei 'k ga maar es met wat mooie prijsjes gooien

ook maar plaatje dan

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 19-12-2003 14:43]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:42:00 #218
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15541677
Attack Alleen meer attack op die bell? Of bedoel je vooral het blad.

Heb trouwens ook weleens een ride gehoord die, als je op het blad sloeg, evenveel attack had, als dat ik op mijn 302 bell sloeg Die was dan afgeplakt met ducktape (denk ik) aan de onderkant, om de sustain te verlagen.

  vrijdag 19 december 2003 @ 14:44:17 #219
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15541741
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:42 schreef Yokozuna het volgende:
Attack Alleen meer attack op die bell? Of bedoel je vooral het blad.

Heb trouwens ook weleens een ride gehoord die, als je op het blad sloeg, evenveel attack had, als dat ik op mijn 302 bell sloeg


Bell... paiste 2002 is wat smoother dan een Z custom en de mega bell is dat flink attack...

(geen mooie zin maar je snapt em vast wel )

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 19-12-2003 14:45]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:55:38 #220
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15542045
'k ga nu maar es naar de winkel... Mega Bellie bestellen en 18"Floor bestellen... die floor duurt dan nog 4 maanden
zouden ze de boom nog moeten omzagen ofzo
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:02:06 #221
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15542239
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:55 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
'k ga nu maar es naar de winkel... Mega Bellie bestellen en 18"Floor bestellen... die floor duurt dan nog 4 maanden
zouden ze de boom nog moeten omzagen ofzo
Hehe, schandalig he. Ik moest ook 5 maanden wachten op een 13" Thunder tommetje. Behoorlijk belabberd, maar de muziekwinkels kunnen er blijkbaar niets aan doen. Beetje gebrekkige magazijn voorraden overal ofzo.

Over attack gesproken, ken jij tom vellen die duidelijk een hardere attack hebben dan andere merken/typen?

  vrijdag 19 december 2003 @ 15:05:05 #222
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15542331
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:55 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
'k ga nu maar es naar de winkel... Mega Bellie bestellen en 18"Floor bestellen... die floor duurt dan nog 4 maanden
zouden ze de boom nog moeten omzagen ofzo
zaag zaag zaag
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:17:42 #223
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15542688
Ff serieus, weet jij waarom het komt dat een extra onderdeeltje binnenkrijgen zolang duurt? Zouden sommige fabrikanten/distributiecentra ECHT niets op voorraad hebben?
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:29:13 #224
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15543015
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:17 schreef Yokozuna het volgende:
Ff serieus, weet jij waarom het komt dat een extra onderdeeltje binnenkrijgen zolang duurt? Zouden sommige fabrikanten/distributiecentra ECHT niets op voorraad hebben?
dat is logisch dan moet de importeur het nog importeren naar nl. en dan van de importeur nog naar de winkel en dat duurt wel ff. ze gaan namelijk niet voor 1 floortom. iets opsturen. dan wachten ze tot ze wat meer moeten hebben.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_15543838
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:17 schreef Yokozuna het volgende:
Ff serieus, weet jij waarom het komt dat een extra onderdeeltje binnenkrijgen zolang duurt? Zouden sommige fabrikanten/distributiecentra ECHT niets op voorraad hebben?
Ligt er aan welke fabrikant.. Yamaha duurt echt niet zo lang.. Premier wel.. en DW duurt al helemaal lang
[TOOL]
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:18:34 #226
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15544453
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:57 schreef Guanche het volgende:

[..]

Ligt er aan welke fabrikant.. Yamaha duurt echt niet zo lang.. Premier wel.. en DW duurt al helemaal lang


ja das logisch, der zijn veel minder mensen die DW kopen. dus ja volgens mijn verhaal paar posts eerder snap je dat wel.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:22:01 #227
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15544550
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:18 schreef B_BOY het volgende:
ja das logisch, der zijn veel minder mensen die DW kopen. dus ja volgens mijn verhaal paar posts eerder snap je dat wel.
Klopt, om kosten te drukken sturen fabrikanten volgens mij gewoon slechts enkele malen per jaar 1 grote lading naar verschillende landen.

Das wel klote, maar aan de andere kant, als ze bijvoorbeeld elke maand over heel de wereld onderdelen zouden verspreiden, zouden ze meer kosten maken. Dat berekenen ze gewoon door in de kostprijs. Voor kortere wachttijden betaal je waarschijnlijk dus een hoger prijskaartje, en muziekinstrumenten zijn al duur genoeg

  vrijdag 19 december 2003 @ 16:46:12 #228
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15545248
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:22 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Klopt, om kosten te drukken sturen fabrikanten volgens mij gewoon slechts enkele malen per jaar 1 grote lading naar verschillende landen.

Das wel klote, maar aan de andere kant, als ze bijvoorbeeld elke maand over heel de wereld onderdelen zouden verspreiden, zouden ze meer kosten maken. Dat berekenen ze gewoon door in de kostprijs. Voor kortere wachttijden betaal je waarschijnlijk dus een hoger prijskaartje, en muziekinstrumenten zijn al duur genoeg


hij vat hem

IK WIL EEN FOK! DRUM MEETING

Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:20:38 #229
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15546081
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:57 schreef Guanche het volgende:

[..]

Ligt er aan welke fabrikant.. Yamaha duurt echt niet zo lang.. Premier wel.. en DW duurt al helemaal lang


Yamaha duurt dus wél lang aangezien ik er 4 maanden op moet wachten
En die Mega Bell ride kostte hier 340 euro excl. korting maar dan was 't nog duur... bij musik productiv kost ie 240 euro... maar daar snap 'k nix van de betaling verzending hoe wat en of enzo mijn duits sucks

En over die vellen, mja kweet niet wat je er nu op hebt liggen en wat je ook weer voor 'n kit hebt en welk merk je wil hebben... Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15553054
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:20 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Yamaha duurt dus wél lang aangezien ik er 4 maanden op moet wachten
En die Mega Bell ride kostte hier 340 euro excl. korting maar dan was 't nog duur... bij musik productiv kost ie 240 euro... maar daar snap 'k nix van de betaling verzending hoe wat en of enzo mijn duits sucks

En over die vellen, mja kweet niet wat je er nu op hebt liggen en wat je ook weer voor 'n kit hebt en welk merk je wil hebben... Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit


Ik wil ook mooie nieuwe velllen
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:31:26 #231
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15553257
quote:
En die Mega Bell ride kostte hier 340 euro excl. korting maar dan was 't nog duur... bij musik productiv kost ie 240 euro... maar daar snap 'k nix van de betaling verzending hoe wat en of enzo mijn duits sucks
Triest ja.

Hier bij Tierolff bijvoorbeeld, een Iron Cobra dubbelpedaal. Hanteerden ze de adviesprijs van 999 gulden. Was toen bij Feedback, 725. ZO'n groot verschil. En als je dan korting vraagt kwamen ze op 890gulden ofzo, sukkels.

Musikproduktiv is vaak nog een stukje goedkoper dan Feedback ja. Maar bij kleine aankopen heb je niet zoveel voordeel denk ik (hogere verzendkosten)

quote:
Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit
Bij een ex-gitarist op zolder staat een oude Pearl Export, die toms hebben echt de perfecte attack. Past precies bij de bassdrum, snelheid hoor je er heel goed. Daar zitten gewoon standaard (enkellaags) Osan velletjes op. Bij mijn neef staat een complete Osan kit, ookal vrij oud. (zeker 8 jaar ofzo) Vrij goedkoop dingetje, ongeveer dezelfde prijsklasse als deze Thunder. Maar die toms geven ook een heerlijke attack. Zijn bassdrum ook, door de harde kloppers. Ik heb ook echt spijt van mijn aankoop Had beter iets 2e hands kunnen kopen.

De attack van je vellen hangt misschien ook af van de tuning, en de onderlinge stemverschillen (van boven/ondervel) ?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-12-2003 22:40]

  vrijdag 19 december 2003 @ 22:51:31 #232
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15553847
Als je de verhouding tussen onder en boven niet goed zet dan klinkt 't of heel dof of heel schel... en als je vellen oud zijn dan gaat het ook ten koste van 't geluid. En op een Iron Cobra gun je ook houten of gummi kloppels zetten
Of je doet zoals ik, je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:02:46 #233
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_15555986
Yoko,

Wat voor info wil je hebben? Hij is namelijk wel behoorlijk onbekend, behalve bij mensen als Rene Creemers enzo...die kennen hem wel. Heb les van hem gehad; erg coole kerel maar wel een beetje raar, haha.

En DW moet je niet kopen, zeker niet de europese uitvoering.

we will become silhouettes.
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:49:24 #234
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15559991
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:31 schreef Yokozuna het volgende:
Ik heb ook echt spijt van mijn aankoop Had beter iets 2e hands kunnen kopen.
Dat zie je verkeerd. Je hebt het toch maar mooi geleerd op die Thunder en dat je hem met speedmetal kapot hebt geragd kan de kit niet helpen.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 20 december 2003 @ 13:39:22 #235
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15562553
big_fat_wombat
heb je die bekken al gekocht?
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:41:39 #236
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15567078
quote:
Heb les van hem gehad; erg coole kerel maar wel een beetje raar, haha.
Tja, als je de top wilt bereiken MOET je wel een beetje gek zijn Ja, ben uiteraard geinteresseerd in opnametjes ofzo..
quote:
Of je doet zoals ik, je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Weles van gehoord ja Alleen wordt je volume er hoger door ja? Ja, door de extra attack zeker?
  zaterdag 20 december 2003 @ 19:11:19 #237
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15570910
B_BOY; Ik heb de Zildjian besteld ja, zal wel even iets langer duren aangezien er kerst en nieuwjaar zit aan te komen, dus wanneer ik em krijg weet 'k niet maar zal 't meteen hier mede delen


Yoko; Je volume word idd hoger en attack feller, bij mij zijn ze ook dieper en nog vetter gaan klinken. Wat het bij jouw kit voor 'n effect heeft weet ik niet maar 15 euro is 't proberen waard dacht ik zo. Alleen moet je kijken aangezien je een dubbelpedaal hebt hoe je dat moet oplossen!
Vergeet niet je vel een beetje te ontvetten met een niet bijtend iets... dan plakt 't wat beter en valt 't er niet ineens af ofzo
Ik heb gewoon een sopje gebruikt...

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 01:18:45 #238
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15571625
ik ga binnenkort een zildjian k class 10" of 12" custom dark splash bestellen. ik ga er eerst nog wel ergens op spelen om te kijken hoe het klinkt... Maar dat zal wel snor zitten lijkt me.
Michelle is een chick
  zondag 21 december 2003 @ 09:55:45 #239
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15574410
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:11 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Yoko; Je volume word idd hoger en attack feller, bij mij zijn ze ook dieper en nog vetter gaan klinken. Wat het bij jouw kit voor 'n effect heeft weet ik niet maar 15 euro is 't proberen waard dacht ik zo. Alleen moet je kijken aangezien je een dubbelpedaal hebt hoe je dat moet oplossen!
Vergeet niet je vel een beetje te ontvetten met een niet bijtend iets... dan plakt 't wat beter en valt 't er niet ineens af ofzo
Ik heb gewoon een sopje gebruikt...
De rechtshandige leerlingkit op mijn drumschool heeft een stikker voor een dubbele klopper. die zijn er volgens mij dus gewoon.

Alles beter dan die muffle ring van Remo. Tierolff had al ge-adviseerd het schuimrubber met blanke bisonlijm extra vast te zetten maar het kreng ging na een paar keer drummen hangen ... geen gezicht en geen gehoor want de peace-boing kwam weer terug. Na een paar half wrotten heb ik het slagvel eraf gehaald en de mufflering met gaffa vastgezet ... helaas ... dat gaat ook ten koste van de demping. %$#$

M'n volgende drumstel krijgt een basdrum die minstens 17 inch diep is ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15578419
Mijn drumstel:

Omschrijving:
Premier Artist Birch (engelse makelij, geen japanse troep)
13" en 14" toms, 16" floortom
22"x 18" bassdrum , houten snare, Remo vellen (behalve bassdrum).

En de band waarin dit allemaal te zien en te beluisteren is:

Groeten,

André

  zondag 21 december 2003 @ 14:05:06 #241
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15579032
quote:
Op zondag 21 december 2003 09:55 schreef Murgen het volgende:
De rechtshandige leerlingkit op mijn drumschool heeft een stikker voor een dubbele klopper. die zijn er volgens mij dus gewoon.

Alles beter dan die muffle ring van Remo. Tierolff had al ge-adviseerd het schuimrubber met blanke bisonlijm extra vast te zetten maar het kreng ging na een paar keer drummen hangen ... geen gezicht en geen gehoor want de peace-boing kwam weer terug. Na een paar half wrotten heb ik het slagvel eraf gehaald en de mufflering met gaffa vastgezet ... helaas ... dat gaat ook ten koste van de demping. %$#$

M'n volgende drumstel krijgt een basdrum die minstens 17 inch diep is ...


Je hebt allerlei verschillende stickers. Remo heeft ook kevlar stickers (geel, wordt ook voor dure Hifi speakers gebruikt), maar daar schiet je weinig mee op. Sterker nog die dingen zijn zo groot dat ze een flink deel van je bass response weghalen en dat is niet tof.

Remo muffle ring werkte bij mij wel goed Zij hadden voor mij die schuimrubber ring vastgekit, bleef gewoon zitten. Daarna in de bassdrum geklemd. Geluid was toen precies zoals ik het wilde, de vieze overtones weggedempt terwijl je bijna geen bass response hoefde in te leveren. Het klonkt juist nog vetter dan zonder mufflering (BOINK).

Wombat, je hebt die dingen die jij bedoelt ook voor DB pedalen, alleen dan moet ik even wat verder zoeken. Maar je kloppers komen er ook beter door terug ja? Das wel mooi

Sjakie, toffe kit en toffe bekkens. Wat voor camera heb je trouwens, van een 5 mpix camera zou je toch niet verwachten dat je zoveel chromatische vervorming krijgt (blauwe/paarse randen bij weerspiegelende oppervlakten).

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2003 14:13]

pi_15580573
@ Yokozuna:

Het is een Medion (was laatst te koop bij de Aldi).

Dit zijn wel de eerste foto's die ik ermee maak, misschien moet ik nog wat aanpassen aan de instellingen..

PS> wat zijn de voordelen van zo'n sticker voor een dubbele klopper op je bassdrumvel?

  zondag 21 december 2003 @ 15:49:45 #243
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15582336
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
...je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 15:51:01 #244
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15582371
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Wombat, je hebt die dingen die jij bedoelt ook voor DB pedalen, alleen dan moet ik even wat verder zoeken. Maar je kloppers komen er ook beter door terug ja? Das wel mooi


Ja zal best maar 'k kijk niet naar DB pedaal zooi
Heb ze iig niet zien hangen, al zegt dat natuurlijk niks...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 18:12:21 #245
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15586493
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Volges mij noemt de stokkenenvellendicounter dit Slam pads...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  maandag 22 december 2003 @ 13:38:20 #246
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15607878
Dubbelbass is echt zo gaaf
Trouwens, Joko, die "doublebass fun 1 + 2" heb k al best veel aan gehad.

Het gaat steeds lekkerder de laatste tijd. Ik probeer vooral triolen erin te krijgen en ook een beetje strak en snel die standaard metal beat. Ik speel em wel een keertje in.

Om nog ff op shuffle terug te komen, er is ook een heel gaaf filmpje van de drummer van Toto in omloop. Hierin speelt ie o.a. hele toffe shuffle beats vind ik. De meesten lukken mij ook redelijk alleen die ghostnotes is écht ff veel oefenen om dat erin te krijgen zeg maar.

laterz =]

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  maandag 22 december 2003 @ 13:49:04 #247
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15608245
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef MaZz_ het volgende:
Dubbelbass is echt zo gaaf
Trouwens, Joko, die "doublebass fun 1 + 2" heb k al best veel aan gehad.

Het gaat steeds lekkerder de laatste tijd. Ik probeer vooral triolen erin te krijgen en ook een beetje strak en snel die standaard metal beat. Ik speel em wel een keertje in.
[...]
laterz =]


Leuk om te horen dat je vordert, neem maar op

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-12-2003 17:58]

pi_15648417
Vandaag nog eens naar Dream Of Mirrors geluisterd van Iron Maiden... Wat is die Nicko goed zeg... In plaats van een (in mijn opinie) saaie continue dubbelbasroll zoals vele drummers moet je die triolen op het einde horen .

Zijn er nog meer drummers die zo'n fratsen gebruiken in hun muziek?

Vandaag eens met de snaren af gespeeld... wat mij opviel was dat dan niet alleen de snaardrum best cool klinkt (voor eventjes dan toch) maar ook dat de bas heel erg dof klonk... Heb ze dan maar terug aan gezet want het was echt niet mooi meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 23-12-2003 19:58]

  dinsdag 23 december 2003 @ 23:33:05 #249
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15655532
quote:
Vandaag eens met de snaren af gespeeld... wat mij opviel was dat dan niet alleen de snaardrum best cool klinkt (voor eventjes dan toch) maar ook dat de bas heel erg dof klonk... Heb ze dan maar terug aan gezet want het was echt niet mooi meer.
Tip: Hoe krijg ik het ultimieme Metallica - St. Anger - Lars Ulrich - Koekepan snaredrum geluid!

1. Met neme een snare drum
2. Men doet het snaren matje los
3. Men haalt alle mogelijke demping van de snaredrum weg
4. Men slaat zo ver mogelijk van het midden van het vel vandaan
5. TANG!

Je kunt zo'n geluid leuk gebruiken als 2e snare, leuk voor de afwisseling. Maar constant, das voor mafkezen

pi_15656348
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:33 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Tip: Hoe krijg ik het ultimieme Metallica - St. Anger - Lars Ulrich - Koekepan snaredrum geluid!

1. Met neme een snare drum
2. Men doet het snaren matje los
3. Men haalt alle mogelijke demping van de snaredrum weg
4. Men slaat zo ver mogelijk van het midden van het vel vandaan
5. TANG!

Je kunt zo'n geluid leuk gebruiken als 2e snare, leuk voor de afwisseling. Maar constant, das voor mafkezen


Haha ja
Maar ook dat zonder snaren de basdrum zo anders klonk... Mét snaren is het een heldere lage doef, zonder is het gewoon perfect om hardcore () mee te spelen (heel erg dof).

  woensdag 24 december 2003 @ 00:11:58 #251
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15656670

Zo plaatje van mijn Yamaha Stage custom

10" en 12" toms
16" floortom
20" Basedrum
Paiste 302 14" Hihat
Paiste 302 20" Ride Bekken
Paiste 302 16" Crash Bekken
12" Meinl Classic Bekken

binnenkort uitgebreid met een 10" Zildijan K Class dark custom splash, Een hele mond vol

Michelle is een chick
  woensdag 24 december 2003 @ 00:32:02 #252
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15657093
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:11 schreef Mischa_NL het volgende:
[afbeelding]

Zo plaatje van mijn Yamaha Stage custom

10" en 12" toms
16" floortom
20" Basedrum
Paiste 302 14" Hihat
Paiste 302 20" Ride Bekken
Paiste 302 16" Crash Bekken
12" Meinl Classic Bekken

binnenkort uitgebreid met een 10" Zildijan K Class dark custom splash, Een hele mond vol


'kzie nix
jah kruisje
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 24 december 2003 @ 00:35:26 #253
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15657155
waarom zie ik hem dan wel?
dus hij is goed gelinkt...
Michelle is een chick
  woensdag 24 december 2003 @ 00:36:44 #254
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15657178
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:35 schreef Mischa_NL het volgende:
waarom zie ik hem dan wel?
dus hij is goed gelinkt...
Omdat het plaatje bij jou op de harde schijf staat.. temporary internet files enzo... dus hij is niet goed gelinkt

U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken.

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 24 december 2003 @ 00:41:18 #255
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15657257
Alles van temp files weggepleurd en ik blijf hem zien, dus ik weet niet waar het aan ligt :S
Michelle is een chick
  woensdag 24 december 2003 @ 00:43:16 #256
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15657287
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:41 schreef Mischa_NL het volgende:
Alles van temp files weggepleurd en ik blijf hem zien, dus ik weet niet waar het aan ligt :S
Aan die vage server waar je em op gepleurd hebt...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')