te voet zit je ongeveer 45 minuten lopend vanaf het centrum, maar je moet dan zo al niet door de beste buurten van Dublin.Als je met de taxi gaat is het nog wel te doen.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:53 schreef Tano_Stargazers het volgende:
Ik ben zelf aan het kijken voor een vakantiestekje daar...
Weet iemand of Ashington crecent
Navan Road
Dublin 7
... een beetje dicht bij het centrum zit. Ik kan het zelf niet echt goed vinden (wel navan road, maar die is lang....)
THX!
heheh .... die bus zul je lang onthouden ... en daarna zul je noooooooooit meer zeuren over het openbaar vervoer in Nederlandquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:19 schreef Tano_Stargazers het volgende:
45 min lopen en 10 min met de bus...mmmsnelle bus!
Thx voor de info!
Lees dit topic eens rustig doorquote:Op woensdag 15 juni 2005 01:20 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik zat er dus aan te denken naar Ierland te gaan, ik weet er alleen niks vanaf. Kan iemand mij vertellen waar ik het beste naar toe kan gaan (stad of regio) , en wat ik moet doen/zien? Is het een beetje te doen zonder auto?
We verwachten dan ook een betere Nickname natuurlijk.quote:
Dan zie je over een tijdje iemand onder de nick *Jameson* postenquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
We verwachten dan ook een betere Nickname natuurlijk.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:28 schreef Mynydd het volgende:
Wicklow mountains en Howth zijn zeer zeker aanraders.
De Dart brengt je binnen 12 minuten vanaf het centrum naar deze topper. #
12 minuten vanuit centre naar Howth? hou je dan die chauffeur onder schot of wat ?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef Mynydd het volgende:
Ik doe het zo'n beetje iedere zondag. Tegenover het Dart station zit iets waar je lekker kunt eten. De naam is me even ontschoten. Je moet daar echt even stoppen voor hot chocolate and....Lemon meringue pie! Echt waar, als je zoiets goddelijks hebt gegeten als dat daar, wil je niets meer anders iedere zondag!
Verder heb je in Ierland mooie parken waar je zeer zeker heerlijk burgerlijk kunt wandelen. Bijvoorbeeld Malahide Castle.
Ik wil graag zoveel mogelijk brouwerijen en distillerijen bezoeken, en veel spullen (zoals glazen/posters) daarvan te pakken krijgen. Ben nogal geobsodeerd door drank (niet zozeer om te drinkenquote:Op donderdag 16 juni 2005 18:45 schreef Mynydd het volgende:
Welke plaatsen/plekken ga je aandoen, Jim.Beam? ALs je nog tips of id nodig hebt, dan hoor ik het graag!
Is wel erg duur jaquote:Op donderdag 16 juni 2005 18:56 schreef Mynydd het volgende:
Ik ben zelf bij Jameson en Guinness geweest. Zeker die laatste is een aanrader! Je kunt daar ook van heel hoog de stad bekijken. (met vooral bouwkranen) Verder kan je in Carrolls antiggelijk veel souvenirs van bv Guinness kopen.
Drank is overigens duur hier. Voor een pint Guinness betaal ik in het centrum 4,25 euro.
Waar ga je verblijven?
Zoveel zijn daar niet van in Ierland.quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:47 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik wil graag zoveel mogelijk brouwerijen en distillerijen bezoeken, Tips?![]()
That doesn't sound promising at allquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:23 schreef Mynydd het volgende:
Yes, I know you...
Maar de Dart, trein, schiet tegenwoordig aardig door!
quote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Calayuga het volgende:
kom net terug van drie weken vakantie eeeeeeeh bedoel studietrip in Ierland![]()
echt fantastisch land, zul gezellige mensen!
the guinness is great, ben nu wel een liefhebber na drie weken niets anders drinken in de kroeg.
ben geweest in dublin, limerick, galway. hebben de connemara regio gedaan met de auto en dat was helemaal het einde. fantastisch mooi. nog een hurling en een football wedstrijd gezien(football in ierland is gealic football). was leuk om te zien. alleen die keeper zonder bescherming bij hurling snap ik echt niet. zo'n klein balletje is sowieso moeilijk te houden. een keer had de keeper m omdat ie er vol voor sprong. kon meteen gewisselt worden haha, gekke Ieren.
Ja die zou het ook kunenn zijnquote:Op maandag 20 juni 2005 15:10 schreef Calayuga het volgende:
[..]
isaacs zit daar ook om de hoek, spoort gaat daar net over, daar zat ik.
Uhmm jah ga er nog iets op antwoordenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:17 schreef GDSY het volgende:
Cappy: mijn mailtje toevallig al gelezen?
OK bedankt! Ik zie het wel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:20 schreef Cappy het volgende:
[..]
Uhmm jah ga er nog iets op antwoorden... alleen te gaar op het moment..give it a couple of days.Voor vrijdag heb ik wel weer wat te schrijven
![]()
De stadsbussen kunnen idd wel eens een drama zijn.Je een half uur en komt er geen 1 en dan opeens heb je er 2 binnen 3 minuten. Ze hebben daar niet echt een rail netwerk, maar een trein pakken naar het Noorden is goed te doen, voor de rest heb ik er geen ervaring mee.Bussen als streek/landelijk vervoer schijnt wel redelijk te zijn.Vanuit Dub gaan er bussen naar heel het land, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier over mee kunnen praten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:00 schreef GDSY het volgende:
[..]
OK bedankt! Ik zie het wel.
(sorry voor het off topic gaan)
Is Ierland een beetje te bereizen zonder auto? Heb weleens gelezen dat het busvervoer er niet alles is en dat de trein op veel plaatsen niet komt. Iemand persoonlijke ervaringen van het reizen in Ierland (buiten Dublin om).
Tot een jaar of 5 geleden kwam ik geregeld in Ierland. Toen waren de grotere plaatsen goed bereikbaar met Bus Éireann en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Die bussen stoppen onderweg vaak ook in kleinere plaatsjes op de route.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:00 schreef GDSY het volgende:
Is Ierland een beetje te bereizen zonder auto? Heb weleens gelezen dat het busvervoer er niet alles is en dat de trein op veel plaatsen niet komt. Iemand persoonlijke ervaringen van het reizen in Ierland (buiten Dublin om).
Als je op Shannon vliegt, kun je kiezen uit een aantal mooie 'bezienswaardigheden': Cliffs of Moherquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:29 schreef Zbie het volgende:
Eind september ga ik met een paar vriendinnen voor de eerste keer naar Ierland. We dachten met Ryanair naar Shannon te vliegen (lekker goedkoop).
Weet er iemand hoe het weer daar meestal is rond die tijd? En zijn er dingen die we zeker moeten zien in die omgeving? En misschien een goede slaapplaats? We zjin maar arme studentjes, dus het mag allemaal niet te duur zijn
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga alles eens mooi uitpluizen, dan zie je me wsl binnenkort weer terug met concretere vragenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je op Shannon vliegt, kun je kiezen uit een aantal mooie 'bezienswaardigheden': Cliffs of Moher, schiereiland Dingle, Ring of Kerry, de Arran eilanden (voor de westkust in de Atlantische oceaan). Slaapplaats: hostel lijkt me een prima optie. Kijk eens op hostelworld.com. Daar staan ook reviews op.
Geen probleem.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:20 schreef Zbie het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga alles eens mooi uitpluizen, dan zie je me wsl binnenkort weer terug met concretere vragen
Voor slaapplaatsen moet je kijken op www.hostelworld.com of gewoon bij google kijken naar B&B oftewel Bed and Breakfast. Je betaald ongeveer 25 euro per persoon per nacht met ontbijt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:29 schreef Zbie het volgende:
Eind september ga ik met een paar vriendinnen voor de eerste keer naar Ierland. We dachten met Ryanair naar Shannon te vliegen (lekker goedkoop).
Weet er iemand hoe het weer daar meestal is rond die tijd? En zijn er dingen die we zeker moeten zien in die omgeving? En misschien een goede slaapplaats? We zjin maar arme studentjes, dus het mag allemaal niet te duur zijn
Bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:19 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Voor slaapplaatsen moet je kijken op www.hostelworld.com of gewoon bij google kijken naar B&B oftewel Bed and Breakfast. Je betaald ongeveer 25 euro per persoon per nacht met ontbijt.
In de buurt van Shannon is het Dromoland Castle, misschien wel de moeite waar even een bezoekje je brengen. www.dromoland.ie
Neem aan dat dat best mogelijk is. Ze verdienen iig al genoeg aan de overnachtingenquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:46 schreef Zbie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
Het kasteel ziet er echt idyllisch uit.. ga ik zeker onthouden voor wanneer ik mijn reis ga plannen (over een tweetal weekjes). Ik neem aan dat je bij dat kasteel vrijblijvend een beetje kan rondwandelen?
quote:Our Summer Extravangaza beats all - Bed and Breakfast for two sharing in our luxurious and sumptious Deluxe Accommodations at a mere ¤450 per couple or ¤425 for single occupancy per night including Government Tax and Service Charge
Ja, ik heb toen ook alles met die lange-afstandsbussen gedaan. Zelfs het stuk Dublin-Donegal (voor mij het langste stuk dat ik op 1 dag heb afgelegd) was als ik me goed herinner niet meer dan een uur of vijf. Dat gaat best.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef 4br4x4s het volgende:
Tot een jaar of 5 geleden kwam ik geregeld in Ierland. Toen waren de grotere plaatsen goed bereikbaar met Bus Éireann en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Die bussen stoppen onderweg vaak ook in kleinere plaatsjes op de route.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |