abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27287758
Ik ben zelf aan het kijken voor een vakantiestekje daar...

Weet iemand of Ashington crecent
Navan Road
Dublin 7

... een beetje dicht bij het centrum zit. Ik kan het zelf niet echt goed vinden (wel navan road, maar die is lang....)

THX!
  maandag 23 mei 2005 @ 21:21:20 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27288735
Bijvoorbeeld http://www.irishbeds.com/bnb/dublin/355.html geeft aan dat 't een busritje van 10 minuten naar 't centrum is en 5 minuten wandelen naar Phoenix Park. Valt dus prima te doen .
  maandag 23 mei 2005 @ 22:53:53 #153
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_27292290
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:53 schreef Tano_Stargazers het volgende:
Ik ben zelf aan het kijken voor een vakantiestekje daar...

Weet iemand of Ashington crecent
Navan Road
Dublin 7

... een beetje dicht bij het centrum zit. Ik kan het zelf niet echt goed vinden (wel navan road, maar die is lang....)

THX!
te voet zit je ongeveer 45 minuten lopend vanaf het centrum, maar je moet dan zo al niet door de beste buurten van Dublin.Als je met de taxi gaat is het nog wel te doen.

hier een plaatje van waar je zit

( wel uitzoomen dan )
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:55:56 #154
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_27292371
Foutje
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_27308151
45 min lopen en 10 min met de bus...mmm snelle bus!

Thx voor de info!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:45:07 #156
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_27318674
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:19 schreef Tano_Stargazers het volgende:
45 min lopen en 10 min met de bus...mmm snelle bus!

Thx voor de info!
heheh .... die bus zul je lang onthouden ... en daarna zul je noooooooooit meer zeuren over het openbaar vervoer in Nederland
  woensdag 15 juni 2005 @ 01:20:03 #157
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27939082
Ik zat er dus aan te denken naar Ierland te gaan, ik weet er alleen niks vanaf. Kan iemand mij vertellen waar ik het beste naar toe kan gaan (stad of regio) , en wat ik moet doen/zien? Is het een beetje te doen zonder auto?
pi_27940722
Dat hangt allemaal geheel van je voorkeuren en wensen af.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 15 juni 2005 @ 08:54:46 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27941290
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:20 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik zat er dus aan te denken naar Ierland te gaan, ik weet er alleen niks vanaf. Kan iemand mij vertellen waar ik het beste naar toe kan gaan (stad of regio) , en wat ik moet doen/zien? Is het een beetje te doen zonder auto?
Lees dit topic eens rustig door . je komt heel veel tips tegen. Verder raad ik je aan om de Lonely Planet van Ierland te bestellen (veel en vooral handige info!). Goedkoop via play.com te bestellen.

Ik heb zelf in 2002 een rondreis van 3 weken met de auto gemaakt, samen met een vriend van me (zie http://gallery.roelonline.net/Ierland2002 voor foto's van die reis). Met de auto vanuit Nederland naar Wales gereden, daar met de boot naar Dun Laoghaire (niet ver van Dublin). Van daaruit zijn we me de klok mee letterlijk het hele eiland rond gereden . Langs de zuidkant, via het zéér mooie Dingle en de Ring of Kerry, daarna Cliffs of Moher (indrukwekkend) en Burren (limestone, zover als je kunt kijken) en via Noord Ierland (Giant's Causeway, Belfast enz.) door naar Dublin. Heel mooi allemaal .

Natuurlijk ben je zonder auto (of fiets) minder mobiel, maar door wat meer tijd te nemen om te reizen kom je er ook wel . Ik ben zelf van plan om van Charleroi op Shannon te vliegen en dan richting de Aran eilanden. Verder zie ik 't nog wel .

Ben ook een paar keer alleen in de omgeving van Dublin geweest. Heb je maar een paar dagen voor nodig en dan kun je via de erg mooie coastal route van Bray naar Greystones (ten Z van Dublin) lopen of een wandeling op Howth Head (ten N van Dublin) maken . Zie http://forum.fok.nl/topic/43260/2/50#17198678 voor tips.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:47:51 #160
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27945919
Bedankt Zal het topic eens doorlezen
pi_27947205
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:47 schreef Jim.Beam het volgende:
Bedankt Zal het topic eens doorlezen
We verwachten dan ook een betere Nickname natuurlijk.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:38:58 #162
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27949401
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:30 schreef DIGGER het volgende:

[..]

We verwachten dan ook een betere Nickname natuurlijk.

Dan zie je over een tijdje iemand onder de nick *Jameson* posten
pi_27959371
Ik woon zelf in Ierland. Leuk is Kilkenny, moet je echt aandoen onderweg naar Kerry (aanrader as well) Alleen is Kilkenny nog duurder dan Dublin. Ga ook zeker naar Clifden, Connemara.
Blijf niet te lang in Galway, weinig te beleven daar.
Zelf woon ik in Dublin. Wicklow mountains en Howth zijn zeer zeker aanraders.
De Dart brengt je binnen 12 minuten vanaf het centrum naar deze topper. #
pi_27959406
By the way, het is te doen zonder auto. Maar trek er veel geduld voor uit!! Er zijn ook altijd wel georganiseerde bustochten, dat helpt wel.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:31:36 #165
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27959445
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:28 schreef Mynydd het volgende:
Wicklow mountains en Howth zijn zeer zeker aanraders.
De Dart brengt je binnen 12 minuten vanaf het centrum naar deze topper. #
. Heb de wandeling over Howth nu twee keer gedaan. Beide keren erg mooin en rustig . Leuke huizen ook trouwens .
pi_27959702
Ik doe het zo'n beetje iedere zondag. Tegenover het Dart station zit iets waar je lekker kunt eten. De naam is me even ontschoten. Je moet daar echt even stoppen voor hot chocolate and....Lemon meringue pie! Echt waar, als je zoiets goddelijks hebt gegeten als dat daar, wil je niets meer anders iedere zondag!
Verder heb je in Ierland mooie parken waar je zeer zeker heerlijk burgerlijk kunt wandelen. Bijvoorbeeld Malahide Castle.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:10:52 #167
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_27989942
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef Mynydd het volgende:
Ik doe het zo'n beetje iedere zondag. Tegenover het Dart station zit iets waar je lekker kunt eten. De naam is me even ontschoten. Je moet daar echt even stoppen voor hot chocolate and....Lemon meringue pie! Echt waar, als je zoiets goddelijks hebt gegeten als dat daar, wil je niets meer anders iedere zondag!
Verder heb je in Ierland mooie parken waar je zeer zeker heerlijk burgerlijk kunt wandelen. Bijvoorbeeld Malahide Castle.
12 minuten vanuit centre naar Howth? hou je dan die chauffeur onder schot of wat ?
Ik heb een tijdje in Killbarack gewoond ( raheny eigenlijk ) ...
pi_27990322
Yes, I know you...
Maar de Dart, trein, schiet tegenwoordig aardig door!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:43:56 #169
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27992495
Om alvast in de sfeer te komen vandaag een flesje Bushmills gekocht
pi_27992548
Welke plaatsen/plekken ga je aandoen, Jim.Beam? ALs je nog tips of id nodig hebt, dan hoor ik het graag!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:47:21 #171
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27992595
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:45 schreef Mynydd het volgende:
Welke plaatsen/plekken ga je aandoen, Jim.Beam? ALs je nog tips of id nodig hebt, dan hoor ik het graag!
Ik wil graag zoveel mogelijk brouwerijen en distillerijen bezoeken, en veel spullen (zoals glazen/posters) daarvan te pakken krijgen. Ben nogal geobsodeerd door drank (niet zozeer om te drinken ). Dus ik denk zowiezo Dublin, verder weet ik het nog zo net niet.

Tips?
pi_27992856
Ik ben zelf bij Jameson en Guinness geweest. Zeker die laatste is een aanrader! Je kunt daar ook van heel hoog de stad bekijken. (met vooral bouwkranen) Verder kan je in Carrolls antiggelijk veel souvenirs van bv Guinness kopen.
Drank is overigens duur hier. Voor een pint Guinness betaal ik in het centrum 4,25 euro.
Waar ga je verblijven?
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:02:05 #173
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27993022
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:56 schreef Mynydd het volgende:
Ik ben zelf bij Jameson en Guinness geweest. Zeker die laatste is een aanrader! Je kunt daar ook van heel hoog de stad bekijken. (met vooral bouwkranen) Verder kan je in Carrolls antiggelijk veel souvenirs van bv Guinness kopen.
Drank is overigens duur hier. Voor een pint Guinness betaal ik in het centrum 4,25 euro.
Waar ga je verblijven?
Is wel erg duur ja Ik ben van plan te backpacken, gewoon grote rugzak en dan zie ik wel waar ik kan verblijven.
pi_27993115
Sommige hostels zijn gruwelijk.... Eentje is er wel erg goed maar de naam schiet me niet zo snel te binnen. Bij die is het wel belangrijk om online te reserveren.
pi_27994810
Ik heb toendertijd in een hostel gezeten vlakbij het spoor (eronder zowat). Het was heel groot en niet goed. De douches waren heel onhandig en klein bv. Weet alleen de naam niet meer, misschien iemand anders?
pi_27995092
Citihostel?
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:19:52 #177
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27997118
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:47 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Ik wil graag zoveel mogelijk brouwerijen en distillerijen bezoeken, Tips?
Zoveel zijn daar niet van in Ierland.

Voor Whiskey kun je naar Jameson in Dublin en Middleton (bij Cork - aanrader) of naar bv Locke's in Kilbeggan of naar Tullamore voor de Tullamore dew.

Voor bier moet je natuurlijk in Dublin bij Guinness zijn, de Smithwick brouwerij in het centrum van Kilkenny laat helaas geen bezoekers toe en je kan ook in Cork naar de Beamish of Murphy's brouwerij.

Whiskey is over het algemeen goedkoper in NL, maar niet elke in Ierland verkrijgbare whiskey is ook even makkelijk in NL te verkrijgen.
Vergis je overigens niet, er wordt nog maar op heel weinig plaatsen echt whiskey gedistilleerd in Ierland.

En mbt bierprijzen: Centrum Dublin betaal je wel de prijzen ja, hoewel 4.25 in verhouding met NL niet eens duur is.
Op de rustigere plekken, gewone lokale pubs in kleine plaatsen kun je vaak al voor een Euro of 3, 3.25 een pint scoren.

Bier in de supermarkten is wel weer relatief duur (ca. 2 euro per pint can)

Wijn moet je niet drinken in Ierland, de goedkoopste wijn (Chateau de migraine) doet al 6 euro in de supermarkt.

Tips voor Pubs in Dublin:

- Messrs Maguire (brouwen hun eigen bieren, vlak bij O Connel Bridge)
- McDaid's (Zeer mooie traditionele pub, in het echte oude uitgaanscentrum van Dublin (dus NIET temple bar)
- The Porterhouse (ook een pub die z'n eigen bier brouwt)
- Mulligans (naar men zegt de beste Guinness van de tap die er in de wereld te krijgen is)

In Kilkenny is "The Witness box" ook een leuke pub, niet geheel toevallig gelegen tegenover de rechtbank. Kilkenny is sowieso het bezoeken waard.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 05:11:07 #178
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_28005726
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:23 schreef Mynydd het volgende:
Yes, I know you...
Maar de Dart, trein, schiet tegenwoordig aardig door!
That doesn't sound promising at all ...I mean the fact you know me

Het kan nog erger .. waarschijnlijk kom ik in het na jaar weer .. maar dan met aanhang en misschien wel l permanent
pi_28058826
En ik ga weer...over 2 weken gaan we weer voor 4 daagjes heen. Deze keer vanaf Eindhoven met Ryanair (90 euro inclusief)...eigenlijk komt Schiphol veel beter uit voor een Noord-Hollander, maar ja. En we zitten in het Academy Hotel, vlakbij O'Connell Street...geen idee of het wat is, maar het zag er goed uit. Vorige keer trouwens in het nieuwe Jurys Hotel op Parnell Street gezeten..ook echt een aanrader!
pi_28078167
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:10 schreef Mynydd het volgende:
Citihostel?
Ja die volgens mij!
pi_28090499
kom net terug van drie weken vakantie eeeeeeeh bedoel studietrip in Ierland
echt fantastisch land, zul gezellige mensen!
the guinness is great, ben nu wel een liefhebber na drie weken niets anders drinken in de kroeg.

ben geweest in dublin, limerick, galway. hebben de connemara regio gedaan met de auto en dat was helemaal het einde. fantastisch mooi. nog een hurling en een football wedstrijd gezien(football in ierland is gealic football). was leuk om te zien. alleen die keeper zonder bescherming bij hurling snap ik echt niet. zo'n klein balletje is sowieso moeilijk te houden. een keer had de keeper m omdat ie er vol voor sprong. kon meteen gewisselt worden haha, gekke Ieren.
pi_28090597
quote:
Op maandag 20 juni 2005 00:24 schreef GDSY het volgende:

[..]

Ja die volgens mij!
isaacs zit daar ook om de hoek, spoort gaat daar net over, daar zat ik.
  maandag 20 juni 2005 @ 15:19:53 #183
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28090904
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Calayuga het volgende:
kom net terug van drie weken vakantie eeeeeeeh bedoel studietrip in Ierland
echt fantastisch land, zul gezellige mensen!
the guinness is great, ben nu wel een liefhebber na drie weken niets anders drinken in de kroeg.

ben geweest in dublin, limerick, galway. hebben de connemara regio gedaan met de auto en dat was helemaal het einde. fantastisch mooi. nog een hurling en een football wedstrijd gezien(football in ierland is gealic football). was leuk om te zien. alleen die keeper zonder bescherming bij hurling snap ik echt niet. zo'n klein balletje is sowieso moeilijk te houden. een keer had de keeper m omdat ie er vol voor sprong. kon meteen gewisselt worden haha, gekke Ieren.
.

Ben je in je eentje geweest? En hoe heb je 't gedaan qua vervoer? Connemara by car, maar de rest? trein?
pi_28091677
nee we waren met 8, was keigezellig
connemara met een huurauto, de rest met de bus. prima te doen, zijn maar kleine afstanden. alleen het verkeer is echt een hel. alles staat altijd overal vast. de wegen in het binnenland zijn ook niet bepaald goed te noemen, maar dat maakt het ook wel weer leuk. overdag was meestal om te werken aan een opdracht voor uni, de rest was vrij. heb een erg goeie tijd gehad!!
pi_28105069
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:10 schreef Calayuga het volgende:

[..]

isaacs zit daar ook om de hoek, spoort gaat daar net over, daar zat ik.
Ja die zou het ook kunenn zijn
Nu begin ik te twijfelen. Maar goed degene waar ik zat was niet alles in ieder geval. In Belfast heb ik in een hostel geslapen wat wel top was. En ook niet duur. Alleen stom dat ik ook al niet meer de naam weet van dat hostel. Volgende keer als ik ergens verblijf zal ik het eens opschrijven.
pi_28118724
Cappy: mijn mailtje toevallig al gelezen?
pi_28119201
Er borrelt meteen een lied in me naar boven bij het zien van dit topic.

ISLANDMAN
THE WATERBOYS

Of my body, England is the spine
the backbone and the trunk
My shoulders span the mighty Tyne
London sprawls across my rump
Cornwall, my crooked ancient leg
Wales, two hands held apart
Scotland is my dreaming head
Ireland is my Heart
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:20:47 #188
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_28144952
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:17 schreef GDSY het volgende:
Cappy: mijn mailtje toevallig al gelezen?
Uhmm jah ga er nog iets op antwoorden ... alleen te gaar op het moment..give it a couple of days.Voor vrijdag heb ik wel weer wat te schrijven
pi_28148264
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:20 schreef Cappy het volgende:

[..]

Uhmm jah ga er nog iets op antwoorden ... alleen te gaar op het moment..give it a couple of days.Voor vrijdag heb ik wel weer wat te schrijven
OK bedankt! Ik zie het wel.

(sorry voor het off topic gaan)

Is Ierland een beetje te bereizen zonder auto? Heb weleens gelezen dat het busvervoer er niet alles is en dat de trein op veel plaatsen niet komt. Iemand persoonlijke ervaringen van het reizen in Ierland (buiten Dublin om).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 05:57:06 #190
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_28183225
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:00 schreef GDSY het volgende:

[..]

OK bedankt! Ik zie het wel.

(sorry voor het off topic gaan)

Is Ierland een beetje te bereizen zonder auto? Heb weleens gelezen dat het busvervoer er niet alles is en dat de trein op veel plaatsen niet komt. Iemand persoonlijke ervaringen van het reizen in Ierland (buiten Dublin om).
De stadsbussen kunnen idd wel eens een drama zijn.Je een half uur en komt er geen 1 en dan opeens heb je er 2 binnen 3 minuten. Ze hebben daar niet echt een rail netwerk, maar een trein pakken naar het Noorden is goed te doen, voor de rest heb ik er geen ervaring mee.Bussen als streek/landelijk vervoer schijnt wel redelijk te zijn.Vanuit Dub gaan er bussen naar heel het land, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier over mee kunnen praten.

Voor de rest wordt Ierland ook wel "liftersparadijs" genoemd.Ben al meerdere backpackers tegen gekomen uit NL die door heel Ierland hebben getrokken door enkel hun "duim"op te steken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cappy op 24-06-2005 06:03:02 ]
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:24:41 #191
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_28187925
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:00 schreef GDSY het volgende:
Tot een jaar of 5 geleden kwam ik geregeld in Ierland. Toen waren de grotere plaatsen goed bereikbaar met Bus Éireann en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Die bussen stoppen onderweg vaak ook in kleinere plaatsjes op de route.

Liften is ook een alternatief.
pi_28234005
Eind september ga ik met een paar vriendinnen voor de eerste keer naar Ierland. We dachten met Ryanair naar Shannon te vliegen (lekker goedkoop ).
Weet er iemand hoe het weer daar meestal is rond die tijd? En zijn er dingen die we zeker moeten zien in die omgeving? En misschien een goede slaapplaats? We zjin maar arme studentjes, dus het mag allemaal niet te duur zijn
  zaterdag 25 juni 2005 @ 21:33:27 #193
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28234126
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:29 schreef Zbie het volgende:
Eind september ga ik met een paar vriendinnen voor de eerste keer naar Ierland. We dachten met Ryanair naar Shannon te vliegen (lekker goedkoop ).
Weet er iemand hoe het weer daar meestal is rond die tijd? En zijn er dingen die we zeker moeten zien in die omgeving? En misschien een goede slaapplaats? We zjin maar arme studentjes, dus het mag allemaal niet te duur zijn
Als je op Shannon vliegt, kun je kiezen uit een aantal mooie 'bezienswaardigheden': Cliffs of Moher , schiereiland Dingle, Ring of Kerry, de Arran eilanden (voor de westkust in de Atlantische oceaan). Slaapplaats: hostel lijkt me een prima optie. Kijk eens op hostelworld.com. Daar staan ook reviews op.
pi_28250140
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als je op Shannon vliegt, kun je kiezen uit een aantal mooie 'bezienswaardigheden': Cliffs of Moher , schiereiland Dingle, Ring of Kerry, de Arran eilanden (voor de westkust in de Atlantische oceaan). Slaapplaats: hostel lijkt me een prima optie. Kijk eens op hostelworld.com. Daar staan ook reviews op.
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga alles eens mooi uitpluizen, dan zie je me wsl binnenkort weer terug met concretere vragen
  zondag 26 juni 2005 @ 15:25:02 #195
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28250256
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:20 schreef Zbie het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga alles eens mooi uitpluizen, dan zie je me wsl binnenkort weer terug met concretere vragen
Geen probleem.

En als je via http://www.play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=BOOK&title=341413 voor omgerekend 16 euro de Lonely Planet van Ierland besteld, ga je helemaal goed voorbereid op reis .
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:19:01 #196
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_28371060
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:29 schreef Zbie het volgende:
Voor slaapplaatsen moet je kijken op www.hostelworld.com of gewoon bij google kijken naar B&B oftewel Bed and Breakfast. Je betaald ongeveer 25 euro per persoon per nacht met ontbijt.

In de buurt van Shannon is het Dromoland Castle, misschien wel de moeite waar even een bezoekje je brengen. www.dromoland.ie
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_28371925
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:19 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Voor slaapplaatsen moet je kijken op www.hostelworld.com of gewoon bij google kijken naar B&B oftewel Bed and Breakfast. Je betaald ongeveer 25 euro per persoon per nacht met ontbijt.

In de buurt van Shannon is het Dromoland Castle, misschien wel de moeite waar even een bezoekje je brengen. www.dromoland.ie
Bedankt voor de tips!
Het kasteel ziet er echt idyllisch uit.. ga ik zeker onthouden voor wanneer ik mijn reis ga plannen (over een tweetal weekjes). Ik neem aan dat je bij dat kasteel vrijblijvend een beetje kan rondwandelen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:49:46 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28372049
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:46 schreef Zbie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!
Het kasteel ziet er echt idyllisch uit.. ga ik zeker onthouden voor wanneer ik mijn reis ga plannen (over een tweetal weekjes). Ik neem aan dat je bij dat kasteel vrijblijvend een beetje kan rondwandelen?
Neem aan dat dat best mogelijk is. Ze verdienen iig al genoeg aan de overnachtingen :
quote:
Our Summer Extravangaza beats all - Bed and Breakfast for two sharing in our luxurious and sumptious Deluxe Accommodations at a mere ¤450 per couple or ¤425 for single occupancy per night including Government Tax and Service Charge
.
pi_28372159
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef 4br4x4s het volgende:
Tot een jaar of 5 geleden kwam ik geregeld in Ierland. Toen waren de grotere plaatsen goed bereikbaar met Bus Éireann en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Die bussen stoppen onderweg vaak ook in kleinere plaatsjes op de route.
Ja, ik heb toen ook alles met die lange-afstandsbussen gedaan. Zelfs het stuk Dublin-Donegal (voor mij het langste stuk dat ik op 1 dag heb afgelegd) was als ik me goed herinner niet meer dan een uur of vijf. Dat gaat best.
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:00:59 #200
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_28372406

Niet slecht voor een standaard kamer
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')