"In deze laatste uitzending zijn er uiteindelijk nog 6 gasten over en wordt de laatste gang naar de weegschaal gemaakt. Twee vallen af op basis van het minste gewichtsverlies en de laatste vier gasten zijn overgeleverd aan de keuze van de kijker."
quote:O.a. dat reclame-zeehondengeklap om te rillen die persoon.
Op woensdag 13 juni 2001 11:11 schreef kasper het volgende:
Erik is best wel ok. Zeker voor een tv-programma is hij een welkome aanvulling op figuren zoals Gerrit. Dat vind ik nou een lummel.
quote:Ik dacht dat er maar 2 overbleven
Op woensdag 13 juni 2001 10:55 schreef Cynix ® het volgende:
Zaterdagavond, 16 juni, is de finale van Big Diet.
20:50 uur - 22:45 uur, SBS6de laatste vier gasten zijn overgeleverd aan de keuze van de kijker."
quote:Ja, van de zes blijven de man en de vrouw die het meest zijn afgevallen over om op te stemmen. Ik vermoed Corinne en gerrit. *stemt op Corinne, Gerrit is toch al goed bedeeld*
Op woensdag 13 juni 2001 11:58 schreef Catwoman1967 het volgende:
Ik dacht dat er maar 2 overbleven
quote:Gerrit is juist lief
Op woensdag 13 juni 2001 11:11 schreef kasper het volgende:
Erik is best wel ok. Zeker voor een tv-programma is hij een welkome aanvulling op figuren zoals Gerrit. Dat vind ik nou een lummel.
Ik stem op Michel, die genoot altijd zo van die extra dingen en hij liet blijken dat hij blij was, dat hij er mee mocht doen.
En als hij tot aan het eind van het jaar zijn body styled, is hij de beste reclame, als ze het programma willen doorverkopen naar de States en zo.
quote:Ik geef je zeer weinig kans. De kans dat Michel procentueel meer is afgevallen dan Gerrit is zo goed als nul, sorry!
Op woensdag 13 juni 2001 12:28 schreef Kielef het volgende:
Ik denk dat Michel (of hoe schrijf jedat) wint en bij de vrouwen heb ik geen idee.Ik stem op Michel, die genoot altijd zo van die extra dingen en hij liet blijken dat hij blij was, dat hij er mee mocht doen.
En als hij tot aan het eind van het jaar zijn body styled, is hij de beste reclame, als ze het programma willen doorverkopen naar de States en zo.
quote:In dat geval MOET een vrouw winnen, het doet er niet toe welke.
Op woensdag 13 juni 2001 13:18 schreef Marble het volgende:[..]
Ik geef je zeer weinig kans. De kans dat Michel procentueel meer is afgevallen dan Gerrit is zo goed als nul, sorry!
quote:Idd, alles beter dan die infantiele debiel (sorry voor mijn taalgebruik).
Op woensdag 13 juni 2001 13:25 schreef Kielef het volgende:[..]
In dat geval MOET een vrouw winnen, het doet er niet toe welke.
Ik hoop dat Anita wint of anders Corine. Beiden gun ik de hoofdprijs wel. Mila ligt mij wat minder al vind ik wel dat ze er veel beter uitziet zonder al dat overtollige vet.
quote:Ben ik het mee eens. Ik lig altijd in een deuk om Anita, maar Corinne, Mila en Erik mogen het van mij ook krijgen. Als het maar niet Michel-ik-zeur-want-ik-wil-buiten-eten of Gerrit-ik-was-mijn-handen-niet-ik-ga-gewoon-naar-de-wc-en-dan-gehakt-kneden worden.
Op woensdag 13 juni 2001 13:25 schreef Kielef het volgende:
In dat geval MOET een vrouw winnen, het doet er niet toe welke.
quote:Dat weet ik zo net nog niet. Michel is heel wat afgevallen de laatste 2 weken, dat kan je gewoon zien, dus misschien percentage gezien wel meer dan Gerrit want die lijkt namelijk minder afgevallen te zijn en wie weet wel aangekomen.......
Op woensdag 13 juni 2001 13:18 schreef Marble het volgende:[..]
Ik geef je zeer weinig kans. De kans dat Michel procentueel meer is afgevallen dan Gerrit is zo goed als nul, sorry!
quote:Jij geeft deze burgeres weer hoop.
Op woensdag 13 juni 2001 13:42 schreef Catwoman1967 het volgende:[..]
Dat weet ik zo net nog niet. Michel is heel wat afgevallen de laatste 2 weken, dat kan je gewoon zien, dus misschien percentage gezien wel meer dan Gerrit want die lijkt namelijk minder afgevallen te zijn en wie weet wel aangekomen.......
quote:Sorry to burst you bubble maar ik ben nog nooit ergens zo zeker van geweest. Gerrit ZIT bij de laatste twee. Je kan het ook wel een beetje aan Lenny merken. Michel was voor de laatste weging ook al heel erg veranderd kwa uiterlijk.
Op woensdag 13 juni 2001 13:42 schreef Catwoman1967 het volgende:
Dat weet ik zo net nog niet. Michel is heel wat afgevallen de laatste 2 weken, dat kan je gewoon zien, dus misschien percentage gezien wel meer dan Gerrit want die lijkt namelijk minder afgevallen te zijn en wie weet wel aangekomen.......
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 13-06-2001 16:21]
quote:Nou je burst my bubble niet hoor want I don´t care who wins
Op woensdag 13 juni 2001 13:58 schreef Marble het volgende:[..]
Sorry to burst you bubble maar ik ben nog nooit ergens zo zeker van geweest. Gerrit ZIT bij de laatste twee. Je kan het ook wel een beetje aan Lenny merken. Michel was voor de laatste weging ook al heel erg veranderd kwa uiterlijk.
quote:Ik had andere informatie, maar weet ook niet zeker hoe het precies zit. Kan het niet zijn dat er in de live-uitzending eerst nog twee worden weggestemd/weggebeld?
Op woensdag 13 juni 2001 11:58 schreef Catwoman1967 het volgende:[..]
Ik dacht dat er maar 2 overbleven
1. Gerrit
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Het gevoel dat deze man bij mij veroorzaakt is wat onbestemd. Hij doet me wat denken aan die mannetjes die je altijd in het kelderarchief tegenkomt. Hij ligt volgens mij ook niet helemaal lekker bij de andere mannen, vandaar dat hij nu maar het gezelschap van de vrouwen is gaan opzoeken.
Hij is redelijk afgevallen, maar haalt het qua figuur niet bij Michel.
2. Eric
Eric haalt je het bloed onder de nagels vandaan, het erge is dat het moeilijk is om te bepalen of hij dat doet omdat ie dom is, of omdat hij zo sluw is als een vos. Wat voor 'm sprak was het lesgeven bij aerobics, dat gaf wel weer blijk van initiatief dat je bij de anderen niet ziet.
Hij is enorm afgevallen ook, maar raar genoeg zie je het bij hem niet echt. Alleen z'n onderkin is wel echt weg.
3. Michel
Hij ziet er goed uit, hoewel een beetje tegen het spichtige aan nu. Maar wat een lege huls is deze man zeg. De regelneef die geen greep heeft op de anderen en asociaal gedrag gaat vertonen als hij z'n zin niet krijgt. Een schitterend voorbeeld van deze week was dat meneer zo nodig de afwas moest gaan doen terwijl de anderen juist lol hadden met dansen en muziek. Maar natuurlijk mocht dat niet, want Michel is heel down-to-earth, en dat zullen we weten ook.
vrouwen op volgende pagina
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 16-06-2001 19:03]
Het zeikwijf van het programma, hoofdpijn van de luide muziek bij aerobics. Als ze een fiets ziet moet ze kennelijk spontaan kotsen iedere keer. En als iemand haar gezeur zat wordt heeft zij het nooit gedaan. Waar het het afvallen betreft vraag ik me af hoe slecht de anderen het hadden gedaan want ze ziet er nog steeds even dik uit.
5. Anita
Deze dame geeft weer eens inzicht in het feit dat je voor ondernemen niet echt per se hersenen nodig hebt. Ze heeft kennelijk wel een vette plaat megenomen uit dat bouwbedrijf die ze continue voor d'r kop draagt. Ze ziet er wel stukken beter uit nu dan toen ze binnenkwam.
6. Mila
Hmmm probeert het toffe Amsterdamse wijffie te spelen en slaagt daar wonderwel in. Ze zal het wel zijn. Als Mona bij Big Brother I dat soort vrouwen niet had opgescheept met een volledig verwoest imago zou ik haar bijna de hoofdprijs gunnen.
Plofkop, Anti-Lichaam, Varken, Vetput en Dampende Os. Het Haarlemse herendispuut Parbleu moet op zoek naar een nieuwe koosnaam voor ’zijn’ Gerrit van der Does. Want de Haarlemmer maakt grote kans morgenavond winnaar te worden van de SBS6-afvalrace Big Diet.
Het Haarlemse dispuut, aangesloten bij studentenvereniging Novitas, is zeer ingenomen met de verrichtingen van de kalende zwaargewicht Gerrit. Vandaag plaatst Parbleu zelfs krantenadvertenties om campagne te voeren voor de 30-jarige salesmanager bij KN Minolta, die bij voldoende stemmen morgenavond zijn verloren kilo’s in goud kan omzetten. Gerrit volgde vanaf 1994 de small businessopleiding aan de Hogeschool Haarlem en leidde in de avond- en nachtelijke uren een turbulent studentenleven. De preses van het dispuut, Michiel Westerhuis, schat de kansen van zijn jaargenoot om in de slotfinale te belanden zeer hoog in. ,,De man en de vrouw die procentueel gezien het meest zijn afgevallen, eindigen bij de laatste twee. Gerrit zit daar bij, dat kan niet anders, hij is ruim 31 kilo kwijt.’’
Het Nederlandse publiek bepaalt vervolgens wie er als winnaar uit de bus komt. Hier maakt Gerrit opnieuw een goede kans. Westerhuis: ,,In de peilingen via internet kwam hij ook al als hoogste uit de bus.’’ Volgens Westerhuis dankt Gerrit zijn populariteit aan een slimme tactiek. ,,Hij heeft van begin af aan gekozen voor ’low profile’. Hij houdt zich met opzet gedeisd. In het echt is hij veel uitbundiger.’’ De sterk overheersende Eric, bijvoorbeeld, wordt straks door Gerrit met gemak weggespeeld, voorspelt Westerhuis. Niet alleen omdat Eric onvoldoende gewicht heeft verloren, maar ook omdat hij zich met zijn grote mond weinig geliefd zou hebben gemaakt bij de kijkers. De Haarlemse vrienden van Gerrit verzamelen zich morgenavond in café Du Theatre aan de Smedestraat om de spannende laatste uitzending gezamenlijk te volgen. Als Gerrit wint, komt het dispuut zondagavond op dezelfde plek opnieuw bijeen. Is de Haarlemse Big Diet-ster daarbij in eigen afgeslankte persoon aanwezig? Westerhuis: ,,Ik weet niet of het verstandig is om het te zeggen, maar ik denk het wel.’’
Bron: Haarlems Dagblad
quote:Niet dus.
Op zaterdag 16 juni 2001 19:02 schreef HiZ het volgende:6. Mila
Hmmm probeert het toffe Amsterdamse wijffie te spelen en slaagt daar wonderwel in. Ze zal het wel zijn.
Gerrit
Een groot kind, volgens mij heel jaloers. Doet zich leuker voor dan hij in werkelijkheid is. Lijkt mij een psychopatisch mannetje. Erg eng. ![]()
Erik
Kan zo lomp en ongelukkig uit de hoek komen. Heeft volgens mij een enorm gebrek aan zelfvertrouwen. Als hij de wind van voren krijgt, knijpt hij de tranen uit z'n ogen, daarbij zielig kijkend. ![]()
Michel
Wordt weleens kwaad, maar dat is m.i. menselijk. Gedoe van buiten gaan eten enzo, vond ik beetje flauw. Verder vind ik hem wel oké! ![]()
Corinne
Is absoluut zichzelf niet. Lijkt mij in het dagelijks leven een ongelooflijk stijve tut. Zit denk ik ook al aardig in de slappe was. Hoewel ik denk dat dat bij alle bewoners het geval was.
Mila
Vind ik wel leuk, maar soms wat aanstellerig. Erg mooie vrouw. Past echt niet bij die vent van haar.
Anita
Dat gedoe door de telefoon met die vent!! Walgelijke vertoning. Volgens mij zit ze echt zwaar onder de plak.
Vind haar verder wel leuk.
Dus als ik moet kiezen, heb ik bij de vrouwen een probleem. Ik vind Mila en Anita allebei leuk.
Bij de mannen kies ik zonder meer voor Michel.
quote:Sorry, "dat soort vrouwen" bedoel je daar Amsterdamse vrouwen mee
Op zaterdag 16 juni 2001 19:02 schreef HiZ het volgende:6. Mila
Hmmm probeert het toffe Amsterdamse wijffie te spelen en slaagt daar wonderwel in. Ze zal het wel zijn. Als Mona bij Big Brother I dat soort vrouwen niet had opgescheept met een volledig verwoest imago zou ik haar bijna de hoofdprijs gunnen.
BTW van mij mag Mila of Eric winnen.
Gerrit is mij te saai..
Michel zeurt te veel...
Corinne vind ik wel aardig maar niet aardig genoeg voor de hoofdprijs...
Anita heeft teveel kapsones met haar namaal lach..
quote:Is Gerrit die blonde kale ?
Op zaterdag 16 juni 2001 22:22 schreef Montagui het volgende:
Gaat dus nu tussen Gerrit en Corinne.
Lijkt me wel een goeie gast.
Ze zijn totaal 252.80 kg afgevallen.
1e plaats Gerrit met 34.90 kg = 106.73%
2e plaats Eric met 32.95 kg = 96.35%
3e plaats Michel met 28.70 kg = 95.67%
4e plaats Ray met 28.90 kg = 93.83%
5e plaats Corinne met 26.40 kg = 79.76%
6e plaats Heino met 20 kg = 73.80%
7e plaats Anita met 19.05 kg = 72.99 %
8e plaats Mila met 16.90 kg = 65.76%
9e plaats Joop met 17.40 kg = 64.93%
10e plaats Laetitia met 15.50 kg = 58.72%
11e plaats Francis met 6.35 kg = 28.86%
12e plaats Jorriene met 5.75 kg = 19.23%
De mannen zijn samen 162.85 kg afgevallen dat is 64.42% van het geheel.
1e plaats Gerrit met 34.90 kg = 106.73%
2e plaats Eric met 32.95 kg = 96.35%
3e plaats Michel met 28.70 kg = 95.67%
4e plaats Ray met 28.90 kg = 93.83%
5e plaats Heino met 20 kg = 73.80%
6e plaats Joop met 17.40 kg = 64.93%
De vrouwen zijn samen 89.95 kg afgevallen dat is 35.58% van het geheel.
1e plaats Corinne met 26.40 kg = 79.76%
2e plaats Anita met 19.05 kg = 72.99 %
3e plaats Mila met 16.90 kg = 65.76%
4e plaats Laetitia met 15.50 kg = 58.72%
5e plaats Francis met 6.35 kg = 28.86%
6e plaats Jorriene met 5.75 kg = 19.23%
quote:idd...die blonde kale...(blond en kaal
Op zaterdag 16 juni 2001 22:30 schreef tong80 het volgende:Is Gerrit die blonde kale ?
Lijkt me wel een goeie gast.
Maar afijn, tussenstand:
Gerrit 59%
Corinne 41%
quote:De winnaar dus !!
Op zaterdag 16 juni 2001 22:38 schreef Montagui het volgende:[..]
idd...die blonde kale...(blond en kaal
)
![]()
quote:
Op zaterdag 16 juni 2001 22:56 schreef Bazyx het volgende:
Gerrit is was die dikke toch?
quote:400.000 nu en de andere helft op het eind van het jaar.
Op zaterdag 16 juni 2001 22:56 schreef Sanne het volgende:
Gerrit heeft 800.000 gulden gewonnen
quote:Ah, da's mooi. Gerrit was toch wel een beetje de smaakmaker, voor zover dat een passende term is en voor zover ik dat kan overzien. Is het trouwens nog wat geworden tussen hem en die Laetitia?
Op zaterdag 16 juni 2001 22:56 schreef Sanne het volgende:
Gerrit heeft 800.000 gulden gewonnen
quote:Nee, Laetitie heeft een vriendje sinds een paar weken geloof ik en dat is niet Gerrit.
Op zaterdag 16 juni 2001 23:12 schreef PingPong het volgende:[..]
Is het trouwens nog wat geworden tussen hem en die Laetitia?
Eindstand belronde:
Gerrit 56%
Corinne 44%
Gefelici Gerrit met je 400.000,- nu en mogelijk 400.000,- op 31 december als je net zoveel, of minder, als nu weegt.
Mijn persoonlijke favo was overigens Anita.
Corinne gaat naar Miami met husband.
Heeft Gerrit ook nog een reis aangeboden gekregen?
Anita (en Henk) paar daagjes NewYork
Eric (en zijn Anita) paar daagjes NewYork
quote:iets van 3 ton ?
Op zondag 17 juni 2001 11:18 schreef Marble het volgende:
Wat wint Corinne nou eigenlijk precies? Ze krijgt haar afgevallen gewicht in Zilver, weet iemand hoeveel het dan wordt?
Corine is 26,40 kg afgevallen
De zilverprijs in NY was $ 4,45 per ounce
Dat komt neer op f 367,44 per kilo
Dus Corine wint 26,40 * f 367,44 = f 9.700,-
Zoals Inge de Bruijn al zei in Studio Sport: 'goud is toch de mooiste kleur hè?'
quote:Gerrit heeft 8 ton gewonnen. Nu 4 ton en eind december de rest mits hij niet teveel is aangekomen.
Op zondag 17 juni 2001 11:27 schreef berney het volgende:[..]
iets van 3 ton ?
en de winnaar had bijna 7 ton gewonnen,hoefde niet aftevallen en dan de rest an het eind van het jaar.
dat gelde voor de nr 3 en 4
Van de off. site:
De winnaar van Big DIET krijgt het aantal afgevallen kilo's in goud. Aan het einde van het project krijgt de winnaar de helft van het gewonnen goud uitbetaald. De andere helft krijgen ze uiterlijk aan het einde van het jaar onder voorwaarde dat de winnaar hetzelfde of een lager gewicht heeft als de weegschaal uitwijst tijdens de laatste uitzending van Big DIET.
Overigens vond ik dat het bij Michel het best was gelukt. Die zag er nog aardig strak uit.
Gerrit van der Does stapte op 17 maart 128,7 kilo wegend het 'Big Diet'-kasteel binnen. Ruim dertien weken later verlaat hij opgelucht het pand. Bijna 35 kilo lichter, maar wel 800.000 gulden rijker. Zaterdag werd de 31-jarige Haarlemmer tijdens de live-uitzending van het SBS 6-programma tot grote winnaar gekozen. Naar schatting keken zo'n anderhalf miljoen mensen naar de finale van deze grootse afvalrace.
Van der Does krijgt zijn afgevallen kilo's in goud uitgekeerd. Omgerekend komt dit neer op een bedrag van 799.559 gulden, gemakshalve afgerond naar de acht ton. De helft van dit bedrag krijgt de afgeslankte deelnemer pas op 31 december dit jaar. Onder voorwaarde dat Van Der Does op die datum nog steeds niet meer dan 94 kilo weegt.
Op oudejaarsavond zal in een speciale 'Big Diet'-uitzending worden bekeken, maar vooral gewogen, of de voormalig accountmanager recht heeft op het totale bedrag.
"Ik ben er geweldig trots op dat ik 35 kilo ben afgevallen. Dat is voor mij de grootste prijs", aldus de gelukkig winnaar na afloop."Die berg goud was niet de drijfveer. Ik heb deze kans om af te vallen met twee handen aangepakt en weet nu zeker dat ik nooit, nooit meer dik wil worden."

door Ronneke van der Genugten
© http://www.telegraaf.nl
quote:Om op te kauwen als 'ie honger heeft?
Op dinsdag 19 juni 2001 17:21 schreef Cynix ® het volgende:
... en de derde 2 tafelpoten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |