quote:= doodstraf?
Op woensdag 26 november 2003 21:45 schreef milagro het volgende:
Van mijn part wordt-ie van zes hoog naar beneden geflikkerd.
Jij en ik weten allebei dat dat niet zal gaan gebeuren. Zal wel weer 3 jaar en TBS worden o.i.d. .
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:51 schreef Modus het volgende:[..]
= doodstraf?
Jij en ik weten allebei dat dat niet zal gaan gebeuren. Zal wel weer 3 jaar en TBS worden o.i.d.
.
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 26-11-2003 21:52]
Pas dan wordt bekeken wie welke rol gespeeld heeft en welke straffen er passen..
Er is geen duidelijk antwoord te geven op de vraag hoe hoog de strafmaat moet worden...
quote:waarom trek je daar zo'n gezicht bij? Heb jij enig idee wat tbs inhoudt?
Op woensdag 26 november 2003 21:51 schreef Modus het volgende:[..]
= doodstraf?
Jij en ik weten allebei dat dat niet zal gaan gebeuren. Zal wel weer 3 jaar en TBS worden o.i.d.
.
quote:Nee, nog niet...
Op woensdag 26 november 2003 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand een idee wat de maximum straf voor een 16-jarige in Nederland is?
quote:een paar uurtjes werken in een verzorgingstehuis ofzo?
Op woensdag 26 november 2003 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand een idee wat de maximum straf voor een 16-jarige in Nederland is?
ik vind een beloning van een enkeltje joegoslavie wel een goed idee trouwens.. oprotten met die gast
quote:Ligt eraan is hij/zij toerekiningsvatbaar of niet.? Soms wordt een minderjarige ook wel als een volwassene veroordeeld
Op woensdag 26 november 2003 21:53 schreef DaPinky het volgende:[..]
Nee, nog niet...
quote:Tjonge wat een onnozel gebral
Op woensdag 26 november 2003 21:54 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
een paar uurtjes werken in een verzorgingstehuis ofzo?
ik vind een beloning van een enkeltje joegoslavie wel een goed idee trouwens.. oprotten met die gast
quote:Elke straf is te licht voor hopen stront als deze dader.
Op woensdag 26 november 2003 21:53 schreef toska het volgende:[..]
waarom trek je daar zo'n gezicht bij? Heb jij enig idee wat tbs inhoudt?
quote:Goh, wat een genuanceerde uitspraak...
Op woensdag 26 november 2003 21:54 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
een paar uurtjes werken in een verzorgingstehuis ofzo?
quote:Als het 1 dader is , is het in elk geval een hoop stront en geen hopen.
Op woensdag 26 november 2003 21:56 schreef Modus het volgende:[..]
Elke straf is te licht voor hopen stront als deze dader.
quote:Dat is toch dat je vast wordt gehouden ter psychische evaluatie tot er geen plek meer voor je is? Of als je maar onhandelbaar en gevaarlijk genoeg bent mag je ook gaan, want dan hebben ze in de kliniek ook niks aan je.
Op woensdag 26 november 2003 21:53 schreef toska het volgende:[..]
waarom trek je daar zo'n gezicht bij? Heb jij enig idee wat tbs inhoudt?
Vraag maar eens aan de ouders van Tjirk van Wijk hoe erg TBS wel niet is.
Of de familie van de slachtoffers van Willem van E. uit Harkstede.
TBS in Nederland is verworden tot een lachtertje, een zoethoudertje om het gemis aan een echte straf te compenseren.
quote:volgens mij niet hoor. Eerder andersom. Volgens mij geldt per definitie het jeugdstrafrecht.
Op woensdag 26 november 2003 21:55 schreef toska het volgende:[..]
Ligt eraan is hij/zij toerekiningsvatbaar of niet.? Soms wordt een minderjarige ook wel als een volwassene veroordeeld
quote:Juist, hier snap ik ook geen bal van.. Heel erg vreemd...
Op woensdag 26 november 2003 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
(onzinregel; alsof het daardoor minder erg was ofzo)
quote:Er zijn genoeg tbs clienten in nederland die vastgehouden worden tot......
Op woensdag 26 november 2003 22:02 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Dat is toch dat je vast wordt gehouden ter psychische evaluatie tot er geen plek meer voor je is? Of als je maar onhandelbaar en gevaarlijk genoeg bent mag je ook gaan, want dan hebben ze in de kliniek ook niks aan je.
Vraag maar eens aan de ouders van Tjirk van Wijk hoe erg TBS wel niet is.
Of de familie van de slachtoffers van Willem van E. uit Harkstede.
TBS in Nederland is verworden tot een lachtertje, een zoethoudertje om het gemis aan een echte straf te compenseren.
Tbs houdt in dat een rechter nog kans ziet tot behandeling. niet dat ik het daar mee eens ben maar het is wel zo , zon behandeling kan zelfs een levenlang duren.
quote:Ik weet niet of dat zo was. in mijn ogen zou dat zeer unfair zijn want ook en 15 jarige weet dat je niet iemand dood kan . mag slaan.
Op woensdag 26 november 2003 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
volgens mij niet hoor. Eerder andersom. Volgens mij geldt per definitie het jeugdstrafrecht.
Werd de dader (18) van het doodschoppen van Rene Steegmans ook niet lichter gestraft omdat hij het verstand van een 15-jarige zou hebben? (onzinregel; alsof het daardoor minder erg was ofzo)
En ik heb het in mijn werk ook echt andersom gezien hoor.kinderen die nog (net) niet de volwassen leeftijd hadden bereikt die toch berecht werden als volwassene
quote:Hm. ik dacht dat dat niet voorkwam eik. Maar dan heb ik nu iets nieuws geleerd
Op woensdag 26 november 2003 22:08 schreef toska het volgende:[..]
Ik weet niet of dat zo was. in mijn ogen zou dat zeer unfair zijn want ook en 15 jarige weet dat je niet iemand dood kan . mag slaan.
En ik heb het in mijn werk ook echt andersom gezien hoor.kinderen die nog (net) niet de volwassen leeftijd hadden bereikt die toch berecht werden als volwassene
quote:Kan, idd. Alleen weten de echte psycho's de dokters wel een rad voor ogen te draaien zodat ze worden losgelaten.
Op woensdag 26 november 2003 22:05 schreef toska het volgende:[..]
Er zijn genoeg tbs clienten in nederland die vastgehouden worden tot......
Tbs houdt in dat een rechter nog kans ziet tot behandeling. niet dat ik het daar mee eens ben maar het is wel zo , zon behandeling kan zelfs een levenlang duren.
quote:Tuurlijk komt dat voor , een psych is ook maar een mens , het komt echter vaker voor dat dat niet gebeurt hoor
Op woensdag 26 november 2003 22:09 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Kan, idd. Alleen weten de echte psycho's de dokters wel een rad voor ogen te draaien zodat ze worden losgelaten.
Hier nog een artikel hierover.
quote:Lijkt misschien zo waar jij woont.
Op woensdag 26 november 2003 22:11 schreef toska het volgende:[..]
Tuurlijk komt dat voor , een psych is ook maar een mens , het komt echter vaker voor dat dat niet gebeurt hoor
quote:De clienten lopen echt niet zo vrolijk de poort uit als dat jij suggereert.
Op woensdag 26 november 2003 22:17 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Lijkt misschien zo waar jij woont.
Ik woon echter 15 km van de Van Mesdag kliniek en wordt een beetje erg kriegel van al dat tuig dat er vrolijk de poorten uitloopt en zich in de buurt vestigt.
Deze jongen zal straks ook wellicht een paar jaar krijgen + tbs.
Laat hem als 16-jarige eens 5 jaar krijgen, waarvan hij er 3 uitzit.
Dan krijgt hij nog tbs, wellicht een jaar, misschien meer. Met 21 jaar staat hij buiten de poort. Wil jij net voorbij wandelen met je gezin als dat gebeurt?
Zit jij graag naast hem in de trein als de conducteur erachter komt dat hij geen kaartje heeft gekocht?
Ik baal gewoon stevig van het gegeven dat in Nederland criminelen en psychopaten een lange neus naar justitie en hun belachelijk lage straffen kunnen trekken.
En een tbs resulteert echt in een langere straf dan die paar jaar die jij hier schetst.
Ok, jij woont dus 15 kilometer van de poort van de inrichting. Ik vraag me werkelijk af van wie jij weet hoeveel tijd hij achter de tralies heeft zitten , hoeveel behandeling hij /zij heeft gehad en hoe vrolijk hij is.
Ik dur te wedden dat het misschien niet meer dan 1 is die jij persoonlijk kent.
Niet meer dan 1 , dus ik daag je bij d3eze uit om de namen en straffen van ALdat tuig te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |