De zevende in de bekende Need For Speed reeks! Wat was je gewend? Ferrari's, Lamborghini's en Aston Martins. Deze auto's zul je in het zevende deel niet meer tegenkomen.
Need For Speed Underground is helemaal gericht op Streetracing!
Dus hield je van The Fast And The Furious dan zul je kwijlen bij NFS:U
In Underground stap je zelf in de schoenen van een Streetracer en probeer je met Sprints en racen door de stad je reputatie hoog te houden bij de andere streetracers, die zullen het je niet gemakkelijk maken. Maar met snel voetenwerk en en het bedienen van je versnelling met het gevoel waarmee je je "jongeheer" behandelt, dan zal het wel lukken.
Over Need For Speed Underground is heel veel te vertellen, meer dan goed voor je is. Ik wil hier geen heel boek neerzetten over NFS:U, dus laat de screens je de indruk geven welke ik probeer te beschrijven.
[afbeelding]
[afbeelding]]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel erg op "The Fast And The Furious" en "2Fast2Furious" hé?
Yep, dat klopt helemaal, illegale streetraces, daar zal het allemaal om draaien. Maar wat nog leuker is: is dat je je persoonlijke auto gaat creëren, een auto helemaal naar jouw smaak. Volgens de makers van het spel zijn er rond de 72 miljard mogelijkheden om de auto's te tunen. Daar ben je wel even zoet mee denk ik.
Het is niet alleen de buitenkant veranderen en er alleen show mee te hebben, het draait ook om de auto's motorisch te tunen, zo snel mogelijk maken. Doe je dit niet, dan blijf je zielig achter bij de start als je tegenstanders al op de 200 km/h zitten. Alles wat je aan je auto verandert draagt de naam van de makers in real life. Zo zul je onder andere de volgende merken tegenkomen:
AEM Inc., Audiobahn, Bilstein, Dazz Motorsport, DC Sports, Eibach, Enkei, GReddy Performance Products Inc., HKS, Holley, Injen, Jackson Racing, MOMO, Neuspeed, Nitrous Express Inc., O.Z, PIAA, Skunk2 Racing, Sparco, StreetGlow, and Turbonetics Inc.
[afbeelding]
Dat het niet alleen om sprintjes trekken zal draaien is natuurlijk logisch. Je kunt kiezen uit meerdere mode's. Onderandere:
Drag
Dit is dus het sprinten, zo snel mogelijk opschakelen en naar de finish sjoooven.
Circuit
Een baan met bochten afleggen, de bochten zo goe mogelijk nemen om een snellere tijd neer te zetten en als eerste over de finish te komen.
Drift
Hele leuk gedeelte, het opzettelijk de controle "verliezen" in een bocht en zo slippend de bocht door komen. Driften is een groot woord en niet zo kort uit te leggen. Daar zal ik dus niet te diep op ingaan.
[afbeelding]
Dus online mogelijkheden zijn er ook! Zo zul je ook achter je PC kunnen racen met spelers die op een PS2 aan het spelen zijn.
[afbeelding]
Dit zijn de auto's waar je uit kunt kiezen:
1998 Toyota Supra
2003 Acura RSX Type S
2003 Honda S2000
1999 Nissan Skyline R34 GTR
2004 Nissan Sentra SE-R Spec V
1999 Dodge Neon 2-deuren
2003 Peugot 206 GTi/S16
1992 Nissan 240SX SE
2003 Nissan 350Z
2002 Toyota Celica GT-S
2000 Honda Civic Si Coupe
1999 Mitsubishi Eclipse GSX
2003 Ford Focus ZX3
1995 Mazda RX-7
2003 Volkswagen Golf GTi 2.0
2003 Subaru Impreza 2.5 RS
2001 Acura Integra Type R
2003 Mitsubishi Lancer 2.5 RS
1999 Mazda Miata MX5
2003 Hyundai Tiburon GT
Heb ik al gezegd dat ze allemaal volledig tunebaar zijn?
[afbeelding]
Release
HIJ IS UIT!!!
[afbeelding]
Officiële site
Officiële Need For Speed: Underground site
[afbeelding]
Demo:
*Geen warez plz
Streetracer
Game on
quote:Niet mogelijk, tot grote teleurstelling van mij
Op woensdag 26 november 2003 16:41 schreef dolledingo het volgende:
wellicht is de vraag al eens eerder voorbij gekomen.. maar kan iemand mij vertellen als dit spel ook op een lokaal netwerk gespeeld kan worden, tegen elkaar.
[Dit bericht is gewijzigd door -Neo- op 26-11-2003 16:52]
quote:damn it.. dit lijkt me nou net de perfect game voor een lanparty.. het zit er ook niet aan te komen?
Op woensdag 26 november 2003 16:46 schreef Mac11 het volgende:[..]
Niet mogelijk, tot grote teleurstelling van mij
Geen replay optie, geen multiplayer , maar 1 grote baan / stad die onderverdeeld is in stuk of 20/30 tracks + zooi in spiegelbeeld etc
EA is de laatste tijd lekker bezig om de grote gamenamen om zeep te helpen, eerst verneuken ze het C&C gevoel met Generals en nu een racegame onder de naam van NFS die de naam absoluut niet waardig is
@ EA
quote:Eraf halen, beter rijden, betere vinyls verdienen.
Op woensdag 26 november 2003 16:52 schreef Smots het volgende:
ik heb een 'unique' vinyl verdiend.
Een AFGRIJSELIJK lelijke roos!
Wat moet ik goddomme met zo'n muffe bloem op m'n auto?!?
quote:ik vind hem juist wel goed
Op woensdag 26 november 2003 16:51 schreef renkie het volgende:
Heb eergister de laatste races gewonnen, alles op hard. En toen ? Mja niet veel.... alles unlocked en thats it. Ik had 1 of andere super car verwacht + optie om een soort van extra mode te doenGeen replay optie, geen multiplayer , maar 1 grote baan / stad die onderverdeeld is in stuk of 20/30 tracks + zooi in spiegelbeeld etc
EA is de laatste tijd lekker bezig om de grote gamenamen om zeep te helpen, eerst verneuken ze het C&C gevoel met Generals en nu een racegame onder de naam van NFS die de naam absoluut niet waardig is
![]()
![]()
@ EA
quote:De extra's vallen mij ook ontzettend tegen.
Op woensdag 26 november 2003 16:51 schreef renkie het volgende:
![]()
![]()
@ EA
quote:Er komen nog veel mooiere, en als je eenmaal level 3 paint hebt kun je zelf ook erg mooie maken icm andere vinyls
Op woensdag 26 november 2003 16:52 schreef Smots het volgende:
ik heb een 'unique' vinyl verdiend.
Een AFGRIJSELIJK lelijke roos!
Wat moet ik goddomme met zo'n muffe bloem op m'n auto?!?
quote:ja, ik heb ook wel een andere unique vinyl, maar daar ben ik ondertussen wel een beetje op uitgekeken.
Op woensdag 26 november 2003 16:53 schreef SuperUli het volgende:[..]
Eraf halen, beter rijden, betere vinyls verdienen.
quote:Nee, als reden gebruiken ze de console games.
Op woensdag 26 november 2003 16:51 schreef dolledingo het volgende:[..]
damn it.. dit lijkt me nou net de perfect game voor een lanparty.. het zit er ook niet aan te komen?
HEt gaat om de pc versie dus
quote:Zorgen dat je in het layer-menu de vinyl geselecteerd hebt, dan op vinyl color klikken.
Op woensdag 26 november 2003 17:58 schreef vosss het volgende:
Waarom kan ik de kleuren van de vinyls niet veranderen?! die blijven gewoon wit bij mij, of moet ik daarvoor eerst alle paint levels gehaald hebben?!HEt gaat om de pc versie dus
even een conclusie over het spel
de minnentjes
de plusjes
Ik speel het iig nog wel een paar keer. Maar er is uiteraard bijna geen uitdaging meer. Maar zoals gezegt ik vermaak me er nog wel een tijdje mee.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 17:58 schreef vosss het volgende:
Waarom kan ik de kleuren van de vinyls niet veranderen?! die blijven gewoon wit bij mij, of moet ik daarvoor eerst alle paint levels gehaald hebben?!HEt gaat om de pc versie dus
quote:ja en dan gebeurd er dus niks bij mij?!
Op woensdag 26 november 2003 17:59 schreef SuperUli het volgende:[..]
Zorgen dat je in het layer-menu de vinyl geselecteerd hebt, dan op vinyl color klikken.
quote:Zo mooi
Op woensdag 26 november 2003 16:48 schreef -Neo- het volgende:
Dit is de mijne![]()
een 2003 Hyundai Tiburon GT
[afbeelding]
quote:hoe doe je die sticky PI
Op woensdag 26 november 2003 18:01 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
=edit=
en zoals ik al zei gebeurd er niks, ik hoor wel een klikgeluidje, maar that's it
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 26-11-2003 18:03]
quote:Nieuw: De superman-fok!let
Op woensdag 26 november 2003 18:02 schreef vosss het volgende:[..]
hoe doe je die sticky PI
quote:Nee. Niet standaard iig.
Op woensdag 26 november 2003 18:07 schreef crash_bandicoot het volgende:
weet iemand of je nederlands als taal kan gebruiken bij de pc versie?
heb zoiets gelezen in de power unlimited.
quote:jammer
Op woensdag 26 november 2003 18:13 schreef SittingDuck het volgende:[..]
Nee. Niet standaard iig.
ik heb zo'n manufacterer zijsticker gepakt (alpine) maar nu wil ik er van af, maar het lukt niet. Ik kan alleen een andere sticker pakken.....
hoe moet dit?
quote:Zelfde sticker kiezen en dan remove kiezen..
Op woensdag 26 november 2003 19:28 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
hey ik heb een vraagje,ik heb zo'n manufacterer zijsticker gepakt (alpine) maar nu wil ik er van af, maar het lukt niet. Ik kan alleen een andere sticker pakken.....
hoe moet dit?
quote:Lieve vosss...
Op woensdag 26 november 2003 18:02 schreef vosss het volgende:[..]
hoe doe je die sticky PI
=edit=
en zoals ik al zei gebeurd er niks, ik hoor wel een klikgeluidje, maar that's it![]()
Heel handig gedaan van EA
quote:Dit kan ook gewoon met de muis, eerst op het vinylvakje staan en dan recht met de muis naar beneden bewegen.
Op woensdag 26 november 2003 19:43 schreef DaFan het volgende:[..]
Lieve vosss...
1. Zorg dat je de vinyl die gekleurd is omrand is. Je moet dus met de pijltjestoetsen op de vinyl staan.
2. Voorzichtig met de muis naar Vinyl color gaan. Niet meer een ander vinylvakje 'aanraken'.
3. Dan klikken op vinylcolor, en daarna kan je met de pijltjestoetsen weer kleur veranderen.Heel handig gedaan van EA
[Dit bericht is gewijzigd door Fugie op 26-11-2003 20:04]
quote:unique vinyls zijn not done
Op woensdag 26 november 2003 17:00 schreef Smots het volgende:[..]
ja, ik heb ook wel een andere unique vinyl, maar daar ben ik ondertussen wel een beetje op uitgekeken.
Zeker alle 4 de slots voor 1 kutplakkertje? no way
Ik maak veel betere lekker helemaal zelf
mijn groene simpele bak met unieke stikker
mijn rood wit blauwe subaru
en mijn lievelingetje samen met de eerste
bij deze wil ik jullie vertellen
de reden dat de pizzadox save game gebruikt is
is omdat mijn windows zo bij de hand was om gister te crashen
en daarbij een paar van mijn belangrijste bestanden heeft gesloopt
mijn max payne 2 bestanden need for speed halo
en nog 2 games
en aangezien ik het spel al gehaald had
had ik geen zin om opnieuw te beginnen.
oja en online stikt het van de cheates
vandaag ook een gelijk voluit weg en ombeperkte boost
ging zo snel en had notebene de snelste auto
hij niet.
en later nog 2 keer zo iemand
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:09 schreef CecilBDemented het volgende:
mijn roze bak
quote:ligt toch al in de winkel
Op woensdag 26 november 2003 20:36 schreef V2i het volgende:
.. En ik maar netjes wachten totdat NFS:Underground in de winkel ligt ..
quote:Hij is al uit, en de demo is ALLANG uit zelfs
Op woensdag 26 november 2003 20:36 schreef V2i het volgende:
.. En ik maar netjes wachten totdat NFS:Underground in de winkel ligt ..
quote:De PC versie? huh oh.. echt? shit zeg... En ik had em nog wel besteld... *gaat GSM checken...
Op woensdag 26 november 2003 20:38 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Hij is al uit, en de demo is ALLANG uit zelfs
Kun je nou achteraf eigenlijk ooit nog die ander kiezen zeg maar ?
Volgens mij niet he ?
kBen nu bij 112, khad eigenlijk gedacht dat het bij 111 zou stoppen
Er zitten o.a. ergens bij 85 en 94 (ongeveer) 2 echt moeilijke, die 103 had ik overigens gek genoeg weer niet zoveel moeite mee.
Ergens halverwege, voor StefanP een echte Fjast ent Fjurijous Suup:
Beetje mazzel met de gele lettertjes qua layout. En die erna komen. Jammer dat veel covers met chickies zijn en niet dit soort in the street covers. Die zijn stuk mooier dan "blank" achtergrond met chickie en je auto vanuit lelijke hoek
En kheb hem vanaf 110 overnieuw gespeeld, nu 2 savegames dus en beide bij 112.
tering wat word ik er agressief van.
Ik rijd de hele tijd eerste, ga je door de bocht komt er ineens zon domme lompe witte turkenbus de zijstraat uit rijden, recht voor me knetter en weer laatste dat is me nu al gewoon fucking 7x achter mekaar gebeurd elke keer weer
Word er helemaal naar van, en je kan ze ook niet ontwijken ofzo want je ziet ze niet aanokomen ze zijn er ineens.
imho gewoon een goedkope mislukte Burnout 2 rip, min al het goede wat burnout 2 relax maakte plus een paar kleine extratjes die de autos beetje spectucaliar maakt, het enige pluspunt.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:09 schreef CecilBDemented het volgende:
mijn roze bakmijn groene simpele bak met unieke stikker
mijn rood wit blauwe subaru
bij deze wil ik jullie vertellen
de reden dat de pizzadox save game gebruikt is
is omdat mijn windows zo bij de hand was om gister te crashen
en daarbij een paar van mijn belangrijste bestanden heeft gesloopt
mijn max payne 2 bestanden need for speed halo
en nog 2 gamesen aangezien ik het spel al gehaald had
had ik geen zin om opnieuw te beginnen.oja en online stikt het van de cheates
vandaag ook een gelijk voluit weg en ombeperkte boost
ging zo snel en had notebene de snelste auto
hij niet.
en later nog 2 keer zo iemand
quote:WOW!! Leef jij nog!?
Op woensdag 26 november 2003 22:30 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
![]()
, masterlijk gewoon die 206
. ff vraagje. Soms als ik verlies in een race krijg ik ook vinyls, hoe kan dat? Heeft dat te maken met je rijstijl? En kan je in Quickrace ook nieuwe auto's en andere upgrade's verdienen?
quote:HEY!!! Leef JIJ nog? Tering, we moeten ff bijkletsen
Op woensdag 26 november 2003 22:42 schreef Robhimself het volgende:[..]
WOW!! Leef jij nog!?
+ lvl 110 bodykit, en stripped down van de halfords tuning Blazen met die bak !
quote:vinyls unlock je door Stylepoints te verdienen. Die kan je (dus) ook in Quickrace verdienen, omdat ze per profile opgeteld worden.
![]()
. ff vraagje. Soms als ik verlies in een race krijg ik ook vinyls, hoe kan dat? Heeft dat te maken met je rijstijl? En kan je in Quickrace ook nieuwe auto's en andere upgrade's verdienen?
quote:en rims, en decals etc... ? Waar kan je die unlocken. En ik heb ook andere auto's bij quickrace dan in underground mode... Kan iemand mij vertellen hoe dat nou precies zit...
Op woensdag 26 november 2003 22:50 schreef DaFan het volgende:[..]
vinyls unlock je door Stylepoints te verdienen. Die kan je (dus) ook in Quickrace verdienen, omdat ze per profile opgeteld worden.
quote:Rims en Decals verdien je met gameplay, dus gewoon hoever je bent, dit geld voor alle onderdelen behalve vinyls dacht ik.
Op woensdag 26 november 2003 22:52 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
en rims, en decals etc... ? Waar kan je die unlocken. En ik heb ook andere auto's bij quickrace dan in underground mode... Kan iemand mij vertellen hoe dat nou precies zit...
quote:wat bedoel je precies met lexus lichten, de neon of de voor en achterlichten?
Op woensdag 26 november 2003 22:56 schreef zerrocool het volgende:
ff een vraagie, wnr worden de 'lexus lichten' en de level 2 body kits geunlockt.??
ik zit nu bij 41/111 ofzo
En bodykit? bedoel je daar de vinyl, body weight reduction of de uiteindelijke full body kit?
Zijn er al extra wagens en tracks etc te scoren ergens online?
quote:
Op woensdag 26 november 2003 23:08 schreef Cynix ® het volgende:
Geweldig spel!Zijn er al extra wagens en tracks etc te scoren ergens online?
ben bang van niet, wel een patch op http://www.eagames.com/official/nfs/underground/us/patch.jsp
quote:Waar heb ik die voor nodig?
Op woensdag 26 november 2003 23:11 schreef -Mzraki- het volgende:
ben bang van niet, wel een patch op [url]
quote:Alles werkt toch goed? Spel zit vol schoonheidfoutjes!
Op woensdag 26 november 2003 23:16 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Waar heb ik die voor nodig?
Alles werkt hier goed. (?)
Ik heb het over:
*Muis die niet goed werkt(langzaam)
*Sommige opties zitten op rare plekken (Vinyl colour)
*Soms kleine vertragingen tijdens het racen
*Toetsenbord wordt raar gebruik in het spel (bv backspaceknop)
*Als je online in een lobby zit en je bent klaar met een race moet je weer opnieuw inloggen
*Voor de PC is er totaal niet het maximale uitgehaald wat betreft het menu. (Allemaal concole-achtig)
*Geen LAN ondersteuning
*en zo kan ik nog wel even door gaan met minpunten.
Maar toch is NFS:U een super spel!
Ik heb hem al uitgespeeld!
quote:met lexus/altezza's/euro's enz. worden idd de lichten bedoeld de achterlichten,
Op woensdag 26 november 2003 23:07 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
wat bedoel je precies met lexus lichten, de neon of de voor en achterlichten?
En bodykit? bedoel je daar de vinyl, body weight reduction of de uiteindelijke full body kit?
bvd
quote:ja die 206 is een geil bakkie en vreselijk snel
![]()
quote:Ik snap je vraag niet
Op woensdag 26 november 2003 23:33 schreef Killer_Mom het volgende:
ik val er zo maar in
vanmiddag heb ik dat spel gehaald,
voor mijn zoon,
en ik zat te kijken, maar hoe kom je in die andere levels?
Misschien kan je het even wat beter toelichten?
PS: Ik wou dat ik een moeder zoals u had!! Top dat je 'zomaar' een spel 'haalt' voor uw zoon!
[Dit bericht is gewijzigd door Myster_E op 27-11-2003 01:28]
quote:Ik heb het juist andersom. Vooral bij tunnels schiet meestal de speelsnelheid omhoog en verdubbeld me FPS zo lijkt 't wel.
Op woensdag 26 november 2003 23:29 schreef martijnisgek het volgende:[..]
Alles werkt toch goed? Spel zit vol schoonheidfoutjes!
Weet eigenlijk niet wat die patch doet want er zitten nog steeds 'fouten' in.Ik heb het over:
*Muis die niet goed werkt(langzaam)
*Sommige opties zitten op rare plekken (Vinyl colour)
[b]*Soms kleine vertragingen tijdens het racen[b]
*Toetsenbord wordt raar gebruik in het spel (bv backspaceknop)
*Als je online in een lobby zit en je bent klaar met een race moet je weer opnieuw inloggen
*Voor de PC is er totaal niet het maximale uitgehaald wat betreft het menu. (Allemaal concole-achtig)
*Geen LAN ondersteuning
*en zo kan ik nog wel even door gaan met minpunten.Maar toch is NFS:U een super spel!
Ik heb hem al uitgespeeld!
quote:Hmm..nog ongeveer 50 races te gaan jochie
Op donderdag 27 november 2003 01:10 schreef FunnyMuffin het volgende:
ik ben nu bij race 31 ofzo, en ik heb nog steeds maar erg weinig opties om mijn Golf op te leuken, qua spoilers. Al die stickers hoef ik niet, ik wil dikke patserwielen en mooie voor- en achterbumper en wide-body kit!
[Dit bericht is gewijzigd door PNG op 27-11-2003 02:36]
Wat is nu de bedoeling?
quote:Videokaart.
Op donderdag 27 november 2003 08:37 schreef jazza het volgende:
bij de graphic options zitten er verschillende options die ik niet kan selecten , motion blur, headlights en nog een paar. ligt dit aan me videokaart of moet ik dat nog unlocken.
quote:als je opgelet had stond er na Underground Mode dat je een nieuw profiel moest aanmaken om weer underground mode te spelen. Je kan nu niets meer doen, behalve magazines en statistics bekijken.
Op donderdag 27 november 2003 06:35 schreef Micra het volgende:
Hoe zit dat met die patch? want ik heb dat spel nu uit gespeeld.. en ik kan geen underground meer spelenWat is nu de bedoeling?
quote:Dit is wel logisch in een tunnel hoeft je compu veel minder te berekenen.
Op donderdag 27 november 2003 01:16 schreef Frasier het volgende:[..]
Ik heb het juist andersom. Vooral bij tunnels schiet meestal de speelsnelheid omhoog en verdubbeld me FPS zo lijkt 't wel.
De gemiste kans van EA is toch wel dat ze er geen LAN optie hebben in gedaan! Wat is er nu mooier dan via LAN tegen elkaar draggen!?
Mooi was geweest om er dan een tournament optie bij te maken!
Nog klein dingetjes waar ik me aan erger is dat je na de Underground mode je wagen niet meer kan aanpassen (Dan moet je maar weer een nieuwe maken (zonder unique parts)
quote:In Quickrace. Er staat niet aangegeven 'Eddie's skyline', maar gewoon Nissan Skyline GT-R, en die skyline heeft die kleur en vinyl ed.
Op donderdag 27 november 2003 11:54 schreef Flat-Eric het volgende:
Waar kun je de characters auto's selecteren nadat je ze unlocked hebt?? Ik heb Eddie's Skyline unlocked maar kan dat ding nergens in de game terugvinden... (online is nog niet mogelijk met me PS2)
quote:Doorracen... wordt vanzelf unlockt...
Op donderdag 27 november 2003 13:27 schreef Steve-O het volgende:
Vaag spel ken stottert op een rare manier .
En ken me auto geeneens opvoeren alleen van die spoiler meuk
quote:Wel, maar dan onder customize ride in het hoofdmenu, en niet meer in Underground. Maar als je underground hebt uitgespeeld, heb je alles unlocked ws (of anders in drift nog wat stylepoints halen).
Op donderdag 27 november 2003 12:18 schreef energizer het volgende:
dus als ik het goed begrijp kan je als je het spel uitgespeeld hebt je wagens niet meer customizen?
quote:Je kan toch ook tussentijds opgeslagen (oudere) savegames heropenen, om bijvoorbeeld je tijden verder te verbeteren?
Op donderdag 27 november 2003 10:40 schreef DaFan het volgende:
als je opgelet had stond er na Underground Mode dat je een nieuw profiel moest aanmaken om weer underground mode te spelen. Je kan nu niets meer doen, behalve magazines en statistics bekijken.
quote:Meesterlijke bak
Op donderdag 27 november 2003 00:01 schreef PNG het volgende:
Eclipse Gold Edition:
Gelukkig is het uit te schakelen, volstrekt overbodig extraatje.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 28-11-2003 18:10]
quote:Cynix
Op donderdag 27 november 2003 15:04 schreef Cynix ® het volgende:
turkenbus.
quote:heb ik ook last van
Op donderdag 27 november 2003 15:04 schreef Cynix ® het volgende:
Die vertraagde #$@#$@%sprongen is wel het meest irritante wat er in het spel zit. Je kunt secondenlang niets doen, je ziet totaal waar je terecht komt, al is dat meestal dwars op een turkenbus.Gelukkig is het uit te schakelen, volstrekt overbodig extraatje.
quote:Kan, maar tijden kan je natuurlijk ook gewoon verbeteren in QuickRace, omdat de tijden per profile worden opgeslagen.
Op donderdag 27 november 2003 14:21 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Je kan toch ook tussentijds opgeslagen (oudere) savegames heropenen, om bijvoorbeeld je tijden verder te verbeteren?
quote:Ja
Op donderdag 27 november 2003 16:15 schreef energizer het volgende:
zow... kheb hem uitgespeeld, maar ik heb nog niet alle unique vinyls enzo... komen die nog vrij als je meer style points haalt?
Verder kan je wel zeggen dat je die vinyls niet wil, die zorgen voor een deel ook voor reputation, en als je te weinig reputation hebt mag je soms niet meedoen met races.
Ik wou zelf namelijk ook een "sleeper-car" maken, maar dan kom je dus gewoon niet ver.
quote:Dan moet je hem uitspelen met meer dan 3 miljoen style points.
Op donderdag 27 november 2003 16:15 schreef energizer het volgende:
zow... kheb hem uitgespeeld, maar ik heb nog niet alle unique vinyls enzo... komen die nog vrij als je meer style points haalt?
quote:alleen als je een unique vinyl er op 'plakt'.
Op donderdag 27 november 2003 17:02 schreef Alter_Ego het volgende:
kan je ooit ook én een hood-vinyl én een vervormde hood (bijv. met wat gaten erin ofzo?) Wat als ik dat probeer dan haalt ie de vinyl eraf als ik een andere hood wil..
quote:Ik vind het tot nu toe meevallen! Beetje manieren zoeken om ze af te snijden, lukt best
Op donderdag 27 november 2003 17:31 schreef Tranquile het volgende:
ik heb hem nu ook en heb het een beetje gespeeld alleen is da AI wel tering moelijk lig je een beetje voor bijna bij de finish planten ze een auto precies na een boch op jouw weghelft:( en al ontwijk je dan word je wel ingehaald8)7
Kan het spel niet starten waarschijnlijk zit je achter een firewall
Maar ik heb me internetverbinding(wanadoo broadband, XP) gedeeld zonder firewall en virusscanner uit.
Weet iemand wat nog een probleem kan zijn???
quote:nieuwe videokaart drivers installeren?
Op donderdag 27 november 2003 19:44 schreef blup het volgende:
help..
Dit is wat ik zie als hij opgestart is.
quote:Eens proberen inderdaad..
Op donderdag 27 november 2003 19:46 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
nieuwe videokaart drivers installeren?
Ik heb:
NVIDIA RIVA TNT2 Model64/Model 64 pro 32mb pci
NVIDIA RIVA TNT2 Model64/Model 64 pro 32mb agp
[Dit bericht is gewijzigd door blup op 27-11-2003 20:14]
quote:Systeem?
Op donderdag 27 november 2003 20:12 schreef blup het volgende:
nope..
quote:De direct X van de CD.
Op donderdag 27 november 2003 20:13 schreef Fillipe het volgende:[..]
Systeem?
Ook nieuwste direct x en alle nieuwe drivers e.d ?
quote:Nederlands graag...
Op donderdag 27 november 2003 20:19 schreef Darklight het volgende:
Heeft die kaart van jou wel T&L ondersteuning? anders kun je het wel vergeten volgens mij
quote:Transform&Lightning, ik zie dat je het spel met een TNT2 probeerd te spelen?
Op donderdag 27 november 2003 20:21 schreef blup het volgende:[..]
Nederlands graag...
Net ff een nieuwe topspeed neergezet:
Met deze wagen:
quote:
Op donderdag 27 november 2003 21:03 schreef Alter_Ego het volgende:
Wat is de beste manier om goed te starten? (lees: wat is een goeie tacktiek?)
quote:Ik schakel niet met de hand in circuit en drift races, ben al druk genoeg met sturen...
Op donderdag 27 november 2003 21:03 schreef Alter_Ego het volgende:
Wat is de beste manier om goed te starten? (lees: wat is een goeie tacktiek?)
Ga gewoon vol gas bij de start, ik trek iedereen er toch wel uit met mn Skyline!
Bij Drag spreekt het vanzelf, wijzer in het groen houden en je start het snelst...
Nog niet zo ver, maar wel een gaaf spel ja
quote:Je schakelt niet ?
Op donderdag 27 november 2003 21:56 schreef superheist het volgende:
vast al een keer gevraagd, maar heb geen zin om alle NFSU topics door te spitten, maar! zit nu ongeveer helemaal bij het begin, en m'n motor ontploft steeds tijdens de drag race (de eerste dus..) wat doe ik fout?
quote:LOL, jij bent niet de eerste met deze vraag!
vast al een keer gevraagd, maar heb geen zin om alle NFSU topics door te spitten, maar! zit nu ongeveer helemaal bij het begin, en m'n motor ontploft steeds tijdens de drag race (de eerste dus..) wat doe ik fout?
quote:HA! ....Met draften en zieke nitro kan je beter!!
Op donderdag 27 november 2003 20:32 schreef ToMm het volgende:
Ik heb hem net uitgespeeld, zeer vet spel!Net ff een nieuwe topspeed neergezet:
(en niet eens winnen ook )
iemand een idee?
quote:Beetje HEEL weinig info. Videokaart? Drivers? OS? Heb je al geprobeerd opnieuw te installeren?
Op donderdag 27 november 2003 23:23 schreef IETE het volgende:
ik heb die nieuwe aldi pc,
maar underground loopt al vast bij het opstarten...iemand een idee?
quote:ATI radeon 9800XL 128mb P4 @3 Ghz 512mb geheugen
Op donderdag 27 november 2003 23:45 schreef DaFan het volgende:[..]
Beetje HEEL weinig info. Videokaart? Drivers? OS? Heb je al geprobeerd opnieuw te installeren?
al 3x opnieuw geinstalleerd...
Die reclame is wel vet heb ik net gezien. Moet hem morge nog maar eens gaan spelen hoor want ik heb er alsmaar geen tijd voor
Overigens nog immer alles op hard uitgereden
quote:Ergens eerder in dit forum stond dat je dan wat oudere drivers moet installeren. Ipv 2.8/2.9 moet je doen 2.6 ofzo. Moet je ff op de site kijken. Hoop dat t dan werkt...
Op donderdag 27 november 2003 23:52 schreef IETE het volgende:[..]
ATI radeon 9800XL 128mb P4 @3 Ghz 512mb geheugen
al 3x opnieuw geinstalleerd...
weet het niet zeer zeker, maar het is de moeite waard
quote:Mooie wagen! Zijn dat twee bodyvinyls over elkaar heen?? Ik wist niet eens dat dat kon
Op donderdag 27 november 2003 23:52 schreef FrisianReds het volgende:
Mijn bakkie...
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
quote:dat wordt maar 80 x uitgelegd tijdens underground mode.. maarja..
Op vrijdag 28 november 2003 01:32 schreef DaFan het volgende:[..]
Mooie wagen! Zijn dat twee bodyvinyls over elkaar heen?? Ik wist niet eens dat dat kon
![]()
om mee te beginnen
getunede 240
tiburon gt v6
Ik heb inmiddels de NOS in the pocket, maar hoe bedien ik die?
Moet ik daar eerst een toets voor definiëren?
quote:Ja duh! Dat had ik wle door. Ik heb t alleen nooit geprobeerd met Body Vinyls.
Op vrijdag 28 november 2003 03:32 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dat wordt maar 80 x uitgelegd tijdens underground mode.. maarja..
je kan tot 4 vinyls over elkaar leggen..
quote:op de ps2 met L1
Op vrijdag 28 november 2003 07:31 schreef Cynix ® het volgende:
[newbievraagje]Ik heb inmiddels de NOS in the pocket, maar hoe bedien ik die?
Moet ik daar eerst een toets voor definiëren?
Muziek is relaxed, en de underground scene is cool gedaan, echt 2F2F like
In underground mode kan ik dus niet verder ...
quote:Je moet je auto verder stylen, dus nieuwe onderdelen erop zetten, als het goed is heb je die al, die kun je dan op je auto zetten (nieuwe spoiler, voorbumper, achterbumper, hood, velgen, sideskirts enz.). Dan krijg je meer sterren en kun je weer mee doen
Op vrijdag 28 november 2003 12:21 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ik ben bij race 30, en nu mag k niet mee doen omdat ik maar 1 reputation star heb, moet ik die verdienen in losse game's ofzo?In underground mode kan ik dus niet verder ...
quote:Mijn velgen lijken erop, alleen lopen ze vlak bij de band niet zo uit in die driehoeken, maar blijven ze recht, vond ik toch nét iets mooier
Op vrijdag 28 november 2003 12:33 schreef -Muse- het volgende:
Dis mijn bakkie:die velgen eunen
quote:Ik heb alles op mijn auto zitten d8 ik, zou anders iemand kunnen kijken?
Op vrijdag 28 november 2003 13:09 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Je moet je auto verder stylen, dus nieuwe onderdelen erop zetten, als het goed is heb je die al, die kun je dan op je auto zetten (nieuwe spoiler, voorbumper, achterbumper, hood, velgen, sideskirts enz.). Dan krijg je meer sterren en kun je weer mee doen
Zit er trouwens ook een handrem op die auto's?
quote:Handrem, indien je de knoppen niet aangepast hebt, is op de PC de LinkerShift !
Op vrijdag 28 november 2003 14:13 schreef Eric82 het volgende:
Zit er trouwens ook een handrem op die auto's?
quote:ik heb het op de xbox, sorry
Op vrijdag 28 november 2003 13:30 schreef Dr.Droxz het volgende:[..]
Ik heb alles op mijn auto zitten d8 ik, zou anders iemand kunnen kijken?
K wil mijn savegame wel ff geven ?!
kun je ook zelf auto's bouwen ? lijkt mij vet
Daar krijg je 5 auto's voor je neus. Hier maak je een keuze uit. Door verder gaan in underground mode kan je updates verdien. (moet je nog wel zelf komen maar goed.
Dus je gaat lopen de weg je auto steeds beter tunen
quote:Normaal Nederlands kunnen schrijven, da's minstens net zo vet.
Op vrijdag 28 november 2003 15:12 schreef LeRiChIe het volgende:
ik heb deze spel nog niet.. ga ceker binnekort kope!
maar heb een vraagje..kun je ook zelf auto's bouwen ? lijkt mij vet
quote:vraagje: hoe groot schat je de kans dat dat gebeurt?
Op vrijdag 28 november 2003 15:25 schreef pimpin het volgende:
ik hoop eingelijk dat er nog een 2e deel komt, maar dan met de makers van Burnout 2 de pluspunten van NFS, de autos tunen e.d het racesysteem van Burnout 2 en de snelhied
quote:Heel klein, maar misschien kunnen ze in het 2e deel, wat meer naar burnout 2 kijken
Op vrijdag 28 november 2003 15:27 schreef Alter_Ego het volgende:[..]
vraagje: hoe groot schat je de kans dat dat gebeurt?
quote:die kans hebben ze ruimschoots gehad.
Op vrijdag 28 november 2003 15:28 schreef pimpin het volgende:[..]
Heel klein, maar misschien kunnen ze in het 2e deel, wat meer naar burnout 2 kijken
quote:Dat vraag ik me ook af
Op vrijdag 28 november 2003 15:22 schreef Alter_Ego het volgende:
Hoe kan je de taal instellen? Want op sommige screens zie ik nederlandse text
quote:En waarom niet aangepakt
Op vrijdag 28 november 2003 15:31 schreef Smots het volgende:[..]
die kans hebben ze ruimschoots gehad.
quote:In quickrace.
Op vrijdag 28 november 2003 13:20 schreef err het volgende:
wat kun je doen met al die auto's die je unlockt in underground mode, want ik kan ze niet selecteren....(de celica bijvoorbeeld!)
Er staat als je vlak langs een andere auto afscheurt "Near Miss"
Letterlijk staat daar dus "Bijna Mis"
Had dat niet bijna raak moeten zijn?!?!
quote:geen idee, ik werk niet bij E.A.
Op vrijdag 28 november 2003 15:33 schreef pimpin het volgende:[..]
En waarom niet aangepakt
quote:Nee hoor, betekent "net mis"
Op vrijdag 28 november 2003 15:51 schreef vosss het volgende:
Is het iemand btw al opgevallen dat er een fout in het spel zit, tijdens het racen??Er staat als je vlak langs een andere auto afscheurt "Near Miss"
Letterlijk staat daar dus "Bijna Mis"Had dat niet bijna raak moeten zijn?!?!
quote:Nice car
Op vrijdag 28 november 2003 14:08 schreef V2i het volgende:
Mijn Supra'tje
quote:ja, maar bij trade in kan ik uit de standaars selectie kiezen, niet uit de nieuwe unlocked cars.
Op vrijdag 28 november 2003 15:49 schreef DaFan het volgende:[..]
In quickrace.
En in Underground kan je bij 'customize ride' trade in doen, dus een andere wagen kopen...
Tis ongelooflijk traag
Lelijk
Makkelijk
Cube en PS2 versie
quote:Letterlijk staat daar kortbij mis, dus net raak!
Op vrijdag 28 november 2003 15:55 schreef err het volgende:[..]
Nee hoor, betekent "net mis"
quote:Bijna Mis zou vertaald worden naar 'Nearly Missed'...
Is het iemand btw al opgevallen dat er een fout in het spel zit, tijdens het racen??Er staat als je vlak langs een andere auto afscheurt "Near Miss"
quote:ligt aan je systeem
Op vrijdag 28 november 2003 15:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind het een ruk spelTis ongelooflijk traag
quote:ligt aan je systeem
Lelijk
quote:in het begin nog wel ja
Makkelijk
quote:Ja, Bastard!
Op vrijdag 28 november 2003 16:02 schreef err het volgende:[..]
ligt aan je systeem
[..]ligt aan je systeem
quote:Near=kortbij
Op vrijdag 28 november 2003 15:59 schreef Smots het volgende:[..]
Bijna Mis zou vertaald worden naar 'Nearly Missed'...
volgens mij
kortbij mis, maar net niet kortbij genoeg om ook echt mis te zijn, zo lees ik het, maw VOL erin dus!
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:02 schreef err het volgende:[..]
ligt aan je systeem
[..]ligt aan je systeem
[..]in het begin nog wel ja
quote:
Ik vind het een ruk spel
Cube en PS2 versie
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:04 schreef Smots het volgende:[..]
Ja, Bastard!
Je moet gewoon een nieuwe PS2/Cube aanschaffen.
weet ik veel dat PS2/Cube staat voor: "Ik heb dit spel dan ook draaien op deze platforms en niet op de pc waar het spel wel snel draait en niet lelijk is."
quote:*zucht*
Op vrijdag 28 november 2003 16:04 schreef vosss het volgende:[..]
Near=kortbij
miss=miskortbij mis, maar net niet kortbij genoeg om ook echt mis te zijn, zo lees ik het, maw VOL erin dus!
quote:Op de PC kreeg ik de demo niet werken
Op vrijdag 28 november 2003 16:07 schreef err het volgende:[..]
weet ik veel dat PS2/Cube staat voor: "Ik heb dit spel dan ook draaien op deze platforms en niet op de pc waar het spel wel snel draait en niet lelijk is."
quote:vol erin dan is ie totaled !!
Near=kortbij
miss=miskortbij mis, maar net niet kortbij genoeg om ook echt mis te zijn, zo lees ik het, maw VOL erin dus!
quote:Aarde geraakt door meteoriet?
Near=kortbij
Vrrroooemmm
Het gaat over NFSU
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:08 schreef Smots het volgende:[..]
*zucht*
Ik heb nog wel een opmerking, als ik mn nissan inruil voor een golf dan staat er dat die golf minder snel accelereerd, de rest is ongeveer gelijk aan die ik nu heb.
En toch wint die hoerige kutgolf steeds van mij!
En nee, ik bots niet nee
Kuthoerige besturing met het toetsenbord, ik wou dat mn stuurtje nog leefde
quote:had ik deze al geplaatst?
Op vrijdag 28 november 2003 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
*kuch*Vrrroooemmm
Het gaat over NFSU
quote:geen idee, ik ben hem aant downloaden nu
Op vrijdag 28 november 2003 16:38 schreef Smots het volgende:[..]
had ik deze al geplaatst?
quote:goed dat je het zegt, scheelt mij weer 20 min downloaden
Op vrijdag 28 november 2003 16:47 schreef vosss het volgende:
Lulhannes, da's gewoon de intro!
quote:ja, en?
Op vrijdag 28 november 2003 16:47 schreef vosss het volgende:
Lulhannes, da's gewoon de intro!
quote:zeg het er even bij, dat scheelt de mensen die hem al wel hebben gezien een hoop tijd enzo
Op vrijdag 28 november 2003 17:00 schreef Smots het volgende:[..]
ja, en?
er zullen toch ook genoeg mensen zijn die 'm nog niet gezien hebben?
Ik zal eens proberen een screenshot te maken.
Hoe kan dat?
Plaatje:
quote:In de winkel
Op vrijdag 28 november 2003 18:00 schreef readmecar het volgende:
weet iemand waar ik de multiplayer patch kan downloaden
quote:kopen
Op vrijdag 28 november 2003 15:56 schreef -Xaer0- het volgende:[..]
Nice car
en, hoe heb je nfsu in het nederlands gekregen
quote:Tip: Koop een PC.
Ik vind het een ruk spelTis ongelooflijk traag
Lelijk
MakkelijkCube en PS2 versie
quote:Tip koop 'n x-box, of speel het gewoon wat langer dan neen paar minuutjes. Hoe verder je komt hoe cooler het wordt.
Op vrijdag 28 november 2003 18:17 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Tip: Koop een PC.
quote:Volgens mij bepaalt ie dat via je OS. De taal waar ie standaard op ingesteld staat dan he
Op vrijdag 28 november 2003 18:14 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
kopen
Btw, kon je bij de installatie nou keizen voor taal? Want ik vind t nederlands dus niet leuk,... "mooie drift" Race voorbij....blabla
quote:Had je misschien ook je moterkap vervangen voor een stock om er een paint op te kunnen krijgen? Als je een visual upgrade vervangt door 1 van een level lager gaat je rep. naar beneden he.
Op vrijdag 28 november 2003 17:20 schreef Vaatdoek het volgende:
Ik heb op mijn mazda miata een paar upgrades gezet, onder anderen level 3 weight reduction en van die turbo dingen. Ook de spoiler geupgrade. Alles dus naar een hoger level. Maar nu is mijn auto opeens van 5 sterren naar 4 sterren en nog wat gegaan!Hoe kan dat?
Plaatje:
[afbeelding]
quote:
Klopt, heb hier ook al een keer over na zitten denken (tijdens 't rijden)... toen was het dus 'zeker raak'!
Net 2F2F in het begin.
En ik kom fucking niet voorbij die 7 lap durende circuit
Hoe zuur !
Ik rij op het moment in een RX7, acceleration en top speed allebei 1 streepje in het rood en ik wordt er fucking uit gereden door een Honda S2000
Zo mega zuur, word er gefrustreerd van
Begint je moeder opeens te zeuren over een schooltas die in de weg ligt Je verliest je concentratie en belandt in de laatste bocht tegen een paal
quote:Heb ik ook erg lang over gedaan, maar op het laatst wel gered.
Op vrijdag 28 november 2003 19:36 schreef KolNedra het volgende:
Zucht klote NFSU
Ik zit nu op 103/111En ik kom fucking niet voorbij die 7 lap durende circuit
Hoe zuur !
Ik rij op het moment in een RX7, acceleration en top speed allebei 1 streepje in het rood en ik wordt er fucking uit gereden door een Honda S2000Zo mega zuur, word er gefrustreerd van
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:47 schreef SuperUli het volgende:[..]
Heb ik ook erg lang over gedaan, maar op het laatst wel gered.
.
quote:jammer, nederlands in games, neeeh vink nog steeds niet tof
Op vrijdag 28 november 2003 18:43 schreef Visitor.Q het volgende:[..]
Volgens mij bepaalt ie dat via je OS. De taal waar ie standaard op ingesteld staat dan he
Hoe moet je met drag racen wegrijden eigenlijk, ik heb altijd een short shift of een overrev bij de start..
Verder wel good of perfect shifts ofzo, maar moet je je lampje groen houden als zij het startsein geeft? Beetje lastig wel...
quote:Is Nederlands "out of the box".
Op vrijdag 28 november 2003 15:56 schreef -Xaer0- het volgende:[..]
Nice car
en, hoe heb je nfsu in het nederlands gekregen
denk aan de idiote vertalingen van Black & White
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:26 schreef martinensonja het volgende:
dit is mijn bakkie
quote:cool
dit is mijn bakkie
quote:Als je de PC versie hebt dan snap ik je vraag niet, ik geloof toch echt dat er zelfs tutorial filmpjes zijn voor draggen en driften
Bij voorbaat dank! op jullie *
Maart
Het gaat om de x-box versie en nee ik ben niet kleurenblind.
Dit is voornamelijk bij level 3 paint, level 2 al een stuk minder en level 1 zie je zowieso al niets van.
[Dit bericht is gewijzigd door piet_pelle op 29-11-2003 03:16]
quote:Zelfde stickert
dit is mijn bakkie
En met NOS uiteraad, zonder bodykit deze keer, maar met NOS, want NOS is the bomb, heb jij NOS ?
En nog een mega fout Golf IV:
Zie je trouwens dat er bug in die bodykit zit. Volgens mij hebben ze dat allebei.
Deze blijft de beste:
mijn golfje... ik blijf m toch trouw..
line-up
lekker kontje
En een Xbox van m'n broer.
Zal ik het voor op PC kopen of op de Xbox? Racen op PC heb ik zelden gedaan en heb ook geen racestuurtje.Heeft iemand ervaring met alletwee de systemen en welke speelt dan het handigst/makkelijkst?
quote:Nee, dat klopt niet. Ik heb zelf een nederlandstalige versie van Windows XP, maar toch echt wel een engelstalige NFS-U.
Op vrijdag 28 november 2003 18:43 schreef Visitor.Q het volgende:
Volgens mij bepaalt ie dat via je OS. De taal waar ie standaard op ingesteld staat dan he
(Wél grappig is dat er zo nu en dan een nederlandstalig 'magazine' voorbij komt met mijn auto op de cover, maar ik heb ook al een duits tijdschrift gezien, naast de engelse).
quote:Ik geef al voor de start vol gas. Vrijwel meteen na de start moet je al schakelen (naar de 2 dus), dan heb ik toch wel regelmatig een 'perfect shift'.
Op vrijdag 28 november 2003 19:59 schreef Visitor.Q het volgende:
Hoe moet je met drag racen wegrijden eigenlijk, ik heb altijd een short shift of een overrev bij de start..
Als je schakelt bij een blauw lampje maak je een 'good shift', bij een groen lampje een 'perfect shift'.
quote:heb je van je special spoiler, een gewone gemaakt, gaan de sterren ietwat achteruit
Op vrijdag 28 november 2003 17:20 schreef Vaatdoek het volgende:
Ik heb op mijn mazda miata een paar upgrades gezet, onder anderen level 3 weight reduction en van die turbo dingen. Ook de spoiler geupgrade. Alles dus naar een hoger level. Maar nu is mijn auto opeens van 5 sterren naar 4 sterren en nog wat gegaan!Hoe kan dat?
Plaatje:
[afbeelding]
quote:Bij de PC versie sticker uitkiezen, op Z drukken en dan instaleren.
Op zaterdag 29 november 2003 10:03 schreef flyguy het volgende:
hoe geef je die stickers een andere kleur? mijnes zijn altijd wit :S en ik weet niet waar ik ze van kleur kan veranderen
En bij 103 de performance upgrades allemaal stock maken behalve die wat handling doen. Werkt imo nog het best.
quote:Ja dat is idd wat verwarrend, je krijgt eerst unieke spoilers en velgen en daarna pas level 3...
Op zaterdag 29 november 2003 11:17 schreef flappiewappie het volgende:[..]
heb je van je special spoiler, een gewone gemaakt, gaan de sterren ietwat achteruit
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:56 schreef Vaatdoek het volgende:
Wat is nu precies dat NOS waar iedereen het over heeft?
quote:
NOS is een systeem waar je naargelang het systeem en je eigen motorinhoud een boost van een aantal pk kan toedienen. dit is in combinatie van zuurstof, nitro en extra brandstof. Er zijn twee systemen een zogenoemd nat en droog systeem.Een droog systeem bestaat uit 1 injector in je luchtfilter huis. deze laat een bepaalde "shot" met nitro vrij in je luchtsysteem waardoor je een bepaalde aantal pk's bijkrijgt, dit is tevens het meest toegepaste systeem in Europa wegens snel te plaatsen [+/- 2 uur werk] en de prijs valt mee, daarnaast kan je het op 20 min uit de auto verwijderen zonder schade en dergelijke (ivm met de APK).
Een nat systeem bestaat uit een aantal injectoren (net zoveel als cylinders) die dus rechtstreeks in de poorten worden gezet, deze word niet vaak geplaatst wegens grotere kostprijs, moeilijk achteraf te verwijderen, en langere wachttijd met plaatsingen. En is met de APK ook niet te verwijderen.
Welke pk winst is er te behalen?? Dat verschilt enorm, ligt eraan hoever je motor al "op" is (laten we eerlijk zijn, enkel aspirant, wannabee racers willen NOS) en hoe oud hij is, welke veranderingen er reeds zijn, en welke cilinderinhoud hij heeft... op een 1.6 is de winst minder als op een 2.0 dat is duidelijk. Er is ook nog de afstelling die je kan doorvoeren, je kan hem vol zetten dat je bijvoorbeeld 75 pk winst hebt of je kan hem afstellen op 35 pk winst (bij mindere cilindernihoud aangeraden).
NOS is overigens geen lachgas maar een merknaam (Nitrous Oxide Systems), zo heb je er nog vele zoals nitrous works, nitrous express...etc. etc.
Lachgas oftewel stikstof protoxide is de volgende verbinding: N-O-N oftewel N2O, dit is dus een stikstof -zuurstof verbinding Nitro is een afkorting voor nitromethaan, een zeer reactief en explosief goedje, maar heeft niks met lachgas te maken.
Hoe werkt lachgas??? Lachgas is een verbinding die bij een temperatuur van ongeveer 300 graden ontleedt, hierbij komt de gebonden zuurstof vrij. 2 N2O --> 2 N2 + O2 Buitenlucht heeft een zuurstofgehalte van ongeveer 23.6 massa% N2O daarentegen heeft een zuurstofgehalte van 36 massa% Hier zie je dus dat dit een goede bron van zuurstof voor de verbranding is. Daarbij is het lachgas in vloeibare toestand opgeslagen en komt 't onder druk vrij zodat het zuurstofgehalte volumetrisch erg hoog is. Omdat N2O pas bij 300 graden ontleedt, is deze zuurstof pas na het berijken van deze temp voor de verbranding beschikbaar. Deze ontleding gaat zeer snel en resulteert in een zeer snelle toename van de cilinderdruk. Dit is een gevaar voor je motor als deze de klappen niet kan opvangen (denk aan gegoten zuigers, drijfstangen, versleten drijfstanglagers, ovale big ends e.d.). Een ander (nog groter) gevaar is dat het mengsel te arm wordt, hierdoor zal de cilinderdruk EN de temperatuur zeer snel zal toenemen, het effect is als van een acetyleenbrander in je blok. Normaal stoichiometrisch ideaal mengselverhouding lucht:benzine = 14.7:1 Dit is aan de magere kant voor last situaties (bijv vol gas) zodat hiervoor de mengselverhouding op een rijker nivo wordt afgestemd De ideale verhouding voor lachgas:benzine is 9.65:1 Dit is ook aan de magere kant voor last situaties (je gebruikt 't bij vol gas dus....) Dus verrijking is noodzakelijk, je kunt wel aande verhouding zien dat je voor een redelijk shot een aanzienlijke hoeveelheid extra brandstof moet toevoegen. Hoe groter het shot hoe dichter je bij de bovenstaande verhouding in de buurt zit
Om het optimaal te hebben moet je de ontsteking opnieuw afstellen, voor het beste resultaat is het ontstekingstijdstip zo afgesteld dat de ontleding van het lachgas bij ongeveer 20 ATDC plaatsvind (na top dead center) Dit heeft te maken met de zuigersnelheid en de cilinderdruk, als de ontleding te vroeg is, dan zal de druk te veel toenemen en omdat massa traag is zal de zuiger niet versnellen maar er een of ander onderdeel breken. (drijfstang, krukas...zuiger) Eventueel moet je bougies van een andere warmtegraad monteren Een bijkomend voordeel van lachgas is dat het een adiabatische expansie ondergaar als het ingespoten wordt, dit onttrekt veel omgevingswarmte waardoor het inlaatmengsel gekoeld wordt (denk aan een bus deo leegspuiten, dat de bus koud wordt)
Een kostenplaatje: het plaatsen van een droog systeem kost een bedrag vanaf 1150 euro mede afhankelijk van het type auto.
quote:Oh dat... dat heb ik wel
Op zaterdag 29 november 2003 11:59 schreef vosss het volgende:[..]
quote:idd , ziet vet uit
Op vrijdag 28 november 2003 19:11 schreef pimpin het volgende:
Wat ook vet is, is je nitro paar keer indrukken voordat je begnt met rijden, komen er van die stoomwolken (ofzo) bij je wielen vandaan.Net 2F2F in het begin.
En deze is van een vriend van mij:
Maarja zolang ik mijn eigen muziek erbij luister is het best een leuke arcade racer. Niet bijzonder verder, maar niet zo slecht als ik dacht.
quote:btw heb hier ff een pic van gemaakt
Op vrijdag 28 november 2003 19:11 schreef pimpin het volgende:
Wat ook vet is, is je nitro paar keer indrukken voordat je begnt met rijden, komen er van die stoomwolken (ofzo) bij je wielen vandaan.Net 2F2F in het begin.
Die wolken die je ziet, als je nos gebruikt als je stilstaat, zijn trouwens van een nos purge kit. Kheb alleen geen zin om uit te leggen wat het doet.
quote:De 206 en de Acura
Op zaterdag 29 november 2003 12:55 schreef Inquistor87 het volgende:
Wat is eigenlijk de mooiste auto om te tunen?
quote:Jep, en volgens mij nog sneller ook.. Ik ben weer overgestapt nadat ik een driftrace absoluut niet kon winnen met de Skyline (80.000 oid) en met de Miata meen ik toen rond de 250.000.
Op zaterdag 29 november 2003 13:22 schreef Vaatdoek het volgende:
de skyline vind ik trouwens uiterst lomp in de bochten
de mazda miata is veel fijner
Enige voordeel aan de Skyline vind ik dat je bij de start sneller weg bent in een normale race. Nadeel is echter weer dat de handling beroerd is in die normale races, ik heb er continu ongewenste powerslides mee.
quote:het kan zelfs nóg beter
Op donderdag 27 november 2003 22:06 schreef DaFan het volgende:[..]
HA! ....Met draften en zieke nitro kan je beter!!
Kijk maar:(en niet eens winnen ook
)
quote:Het ging over topsnelheid...je bent ruim 30km/h langzamer....
Op zaterdag 29 november 2003 14:22 schreef energizer het volgende:[..]
het kan zelfs nóg beter
Maar je tijd is echt Welke baan ?
quote:hoe heet de soundtrack ?
Op zaterdag 29 november 2003 15:24 schreef cKc het volgende:
ik vind die soundtrack echt vet man.. jammer dat je het nergens kunt downloaden
quote:Die je bij het opstarten in het menu hoort is:
Op zaterdag 29 november 2003 16:11 schreef -Xaer0- het volgende:[..]
hoe heet de soundtrack ?
momenttje
Forum Opties | |
---|---|