quote:Geloof me, als je bezeten was, dan heb je dat door. Dan is er geen twijfel over mogelijk. Want bezeten zijn kan erg veel lijken op Schizo, of dat jij echt geen controle hebt over jou doen en laten.
Op dinsdag 2 december 2003 22:07 schreef sweetgirly het volgende:Nu lees ik, mede hier op fok!, er wat meer over en ook dit klinkt wel logisch eigenlijk. Eerst wist ik er weinig tot niks over en in die tijd heb ik meerdere keren gedacht dat ik gek werd en zelfs op een gegeven moment, las net ook over bezetenheid en inderdaad, dat ik misschien bezeten was ofzo
. In een soort wanhoopspoging heb ik nog een email gestuurd naar een zo'n soort exorcist die je huis kan reinigen. Heb er later toch maar niks mee gedaan, kost vast geld en al en zo overtuigd was ik er even later dan niet meer van of dat het wel was.
Een entiteit bezit iemand met als doel om weer dingen te kunnen pakken en te doen.
.
quote:Jah, ik denk dat jij een heel erge fluctuerende energie-veld om je heen hebt. Je natuurlijke magnetisch veld, wordt waarschijnlijk constant verzwakt en versterkt door je onbewuste. Ik ben hier ook mee bezig, heb nog niet zulke effecten gehad. Maar wel magnetisme naar voren gebracht, dat schroeven bijna aan mijn hand plakken door magnetische velden die ik om mijn lichaam had versterkt. (vooral mijn handen).
Bij de bieb waar ik hier zat kregen we op een geven moment trouwens van die electra-poortjes en elke keer als ik daar door heen ging, gingen ze af. Bij voorbaat deed ik al geen sieraden etc om en die vrouwen moesten altijd lachen als ik weer aankwam: 'oh dat zijn we gewend zeiden ze dan tegen anderen'. Toen vond ik het alleen een beetje raar en vervelend, dacht elke keer weer: 'oh nee, nou gaat ie zo weer af natuurlijk'. En ja hoor
Dit is een vorm van electro kinese, zelf bedachte naam :p.
quote:Zoals ik hierboven zei: Energievelden manipulatie.
[..]Hm klink logisch en mooi gezegd ook. Maar ik weet niet hoor, kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat ik bijv. dat ben. Gevoelig ok, af en toe onder hoogspanning
enzo staan ook, maar echt naja..vreemd idee.
quote:Trainen oefenen, is het bewust worden van je energieën, en daarbij ook controle krijgen over je energieën.
[..]Hm het mediteren is idd weleens genoemd, dmv muziek ontspan ik erg goed en daar voel ik me ook zeer prettig bij. Maar trainen en oefenen, heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, nu voel ik me bijv. ook rustig en heb het idee dat het dan echt niet lukt. Voelde me wel in mijn onrustige periode erg hm open enzo.
Want Ookal is het electro-kinese, het maakt allemaal gebruik van dezelfde energie waar alle gavens gebruik van maken:
Psi/chi/ki/prana (allemaal dezelfde betekenis)
quote:Hm ja das inderdaad erg prettige muziek..beetje trance-achtig met mooie stemmen erin en/of opbouwend. Zoiets als Deepest Blue - Deepest Blue, naja verleden x was ik nogal in verre staat met genieten van muziek en dansen en opeens kwam dat nummer. Tjee dat was dus echt bizar, ik voelde net van alles, zat er al behoorlijk in om het zo maar te zeggen en toen hoorde ik dat nummer dus voor het eerst. Die stem, als ik het nu hoor, klinkt het anders, maar toen leek het alsof hij het voor mij zong
Op dinsdag 2 december 2003 22:30 schreef qu63 het volgende:
misschien iets van lounge ofzo?? of paul oakenfold oid...
(voeg ff toe op msn:)
Heb het ook genoteerd ![]()
lol..leuk allemaal paranormale mensen op mijn msn
quote:Wha, is het topic toch nog ergens goed voor
Op dinsdag 2 december 2003 22:58 schreef sweetgirly het volgende:
lol..leuk allemaal paranormale mensen op mijn msn
quote:Ja ik denk zelf ook dat ik er gewoon een beetje bang voor was geworden, wist niet wat het was (nog steeds niet helemaal), wat te doen ermee, overweldigend etc. Naja dan ga je in bed liggen en voel je het opkomen, ga je uit bed, lichten die knipperen (dus ik denk aan kwade geesten misschien dan)..ik wist het op een gegeven moment niet meer wat er nou allemaal aan de hand was.
Op dinsdag 2 december 2003 22:54 schreef Choices het volgende:
Geloof me, als je bezeten was, dan heb je dat door. Dan is er geen twijfel over mogelijk. Want bezeten zijn kan erg veel lijken op Schizo, of dat jij echt geen controle hebt over jou doen en laten.Een entiteit bezit iemand met als doel om weer dingen te kunnen pakken en te doen.
.
quote:lol ok
Jah, ik denk dat jij een heel erge fluctuerende energie-veld om je heen hebt. Je natuurlijke magnetisch veld, wordt waarschijnlijk constant verzwakt en versterkt door je onbewuste. Ik ben hier ook mee bezig, heb nog niet zulke effecten gehad. Maar wel magnetisme naar voren gebracht, dat schroeven bijna aan mijn hand plakken door magnetische velden die ik om mijn lichaam had versterkt. (vooral mijn handen).
quote:
Dit is een vorm van electro kinese, zelf bedachte naam :p.
quote:Ja kennelijk.
Zoals ik hierboven zei: Energievelden manipulatie..
quote:Ja, naja oefening baart kunst zeggen ze..probeer wel meer te ontspannen (mijn meditatie op muziek enzo), echt oefenen zal ik eerst weten hoe en wat ik moet oefenen, ga wel proberen af en toe wat bewuster te proberen ofzo. Juist mijn aandacht misschien erop vestigen ipv negeren, misschien helpt dat.
Trainen oefenen, is het bewust worden van je energieën, en daarbij ook controle krijgen over je energieën.. Telekinese is een goede, en in combinatie met Meditatie is het geweldig.. Zorg wel dat je dit lang, en serieus volhoudt, kan enige weken tot maanden duren.
Want Ookal is het electro-kinese, het maakt allemaal gebruik van dezelfde energie waar alle gavens gebruik van maken:
Psi/chi/ki/prana (allemaal dezelfde betekenis)
Hebben jullie eigenlijk weleens soort dingen waarvan het lijkt alsof het naar je toeschiet? Dit heb ik sinds kort, laatste week. Geen echte dingen, maar waar eerst niks was en ineens schiet of beweegt heel snel iets. Tjee ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Gister bijv. zie ik soort grotere, zwartere stofwolkjes heel snel een kant uit schieten en dag ervoor was het wittig.
quote:Hmmz.. glittertjes op je handen? Of om je handen?
Op dinsdag 2 december 2003 23:23 schreef sweetgirly het volgende:
lol okdan houden we het op fluctuerende energie-veld af en toe. Maar dat klinkt ook logisch iid, wel lastig een beetje weer maargoed. Cool van die schroeven! Hm ja dat met die handen heb ik ook, ze tintelen nog al eens. Had het af en toe echt erg als ik dan ook in bed lag met die energie en zelfs buiten als ik ergens was. Soms lijkt het alsof ze er ook anders uit zien als ik dat dan heb, naja ze glanzen dan een beetje en lijkt alsof er kleine glittertjes op zitten
![]()
quote:Nou ik geef je een 99% kans dat het helpt, mits je blijft oefenen
Ja, naja oefening baart kunst zeggen ze..probeer wel meer te ontspannen (mijn meditatie op muziek enzo), echt oefenen zal ik eerst weten hoe en wat ik moet oefenen, ga wel proberen af en toe wat bewuster te proberen ofzo. Juist mijn aandacht misschien erop vestigen ipv negeren, misschien helpt dat.
quote:Heb je ook andere kleuren? want oeh, volgens mij heb jij echt al fenomenale energie-peilingen!
Hebben jullie eigenlijk weleens soort dingen waarvan het lijkt alsof het naar je toeschiet? Dit heb ik sinds kort, laatste week. Geen echte dingen, maar waar eerst niks was en ineens schiet of beweegt heel snel iets. Tjee ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Gister bijv. zie ik soort grotere, zwartere stofwolkjes heel snel een kant uit schieten en dag ervoor was het wittig.
Als dat ze zijn ben ik al half jaloers op je!
Ik zou namelijk niet weten wat voor iets het anders kan zijn. Psiball hoeft trouwens niet in ball-vorm zichtbaar te worden, de vormen zijn eindeloos.
Ps. je kan me ook toevoegen op Msn als je wilt, no problemo.
quote:Whaha. Je onbewuste heeft het vast op een bepaalde manier opgenomen dan, whaha. vaag hoor
Op woensdag 3 december 2003 11:27 schreef qu63 het volgende:
ik had het gewoon gisteravond weer! wil ik mijn lampje boven mn bed aandoen, gaat ie meteen uit! wil ik em weer aandoen doet ie het niet. heb eerst de lamp eruit gehaald en toen er weer in en toen deed ie het pas weer! dit gebeurd allemaal sinds ik die post van jou gelezen heb sweetgirly[]!!!
Jullie hebben veel dezelfde zaken, zij alleen wat erger. Misschien is het een goed idee om samen te oefenen, want jullie hadden elkaar op msn heh?
quote:zij mij wel, ik sweetgirly nog niet[
Op woensdag 3 december 2003 11:38 schreef Choices het volgende:[..]
Whaha. Je onbewuste heeft het vast op een bepaalde manier opgenomen dan, whaha. vaag hoor
.
Jullie hebben veel dezelfde zaken, zij alleen wat erger. Misschien is het een goed idee om samen te oefenen, want jullie hadden elkaar op msn heh?
Ik heb nog niet zon goed beeld over hoe jullie concentreren met TK. Spannen jullie ook in of zo. Ik doe zelf Tai Chi en dan kan ik een heleboel energie naar mijn handen sturen en ik kan er ook wel een bal van maken maar ik kan de energie niet zien. Hoewel ik wel soms energievelden(niet in kleur) van planten zie(lijkt op de warmte van bijv een kachel alleen dan wat fijner).
Verder wil ik ook nog een Reiki-cursus doen. Hebben jullie daar ook ervaring mee??
P.S. Ik neem aan dat jullie ook "De Celetijnse Belofte" van James Redfield gelezen hebben. Zo niet dan zou ik hem als een gek gaan lezen. Precies wat voor jullie.
Greetz,
quote:wat ik zelf heb gedaan is mij inbeelden dat er een verbinding kwam tussen mijn '3e oog' en het object.. als die verbinding er is, voel je hoogst waarschijnlijk een kleine druk op je '3e oog'.
Op woensdag 3 december 2003 14:03 schreef sir_Tachyon het volgende:
Hey luitjes,Ik heb nog niet zon goed beeld over hoe jullie concentreren met TK. Spannen jullie ook in of zo.
Dan om te testen, beweeg je het papiertje even Psiwheel dus. Dan moet je erop letten of hij terug draait naar zijn begin plek. Door kleine tikjes. Als je dat ziet, dan is het slechts nog een manier van je inbeelden dat je het wieltje moet draaien, dit kan tijdrovend zijn.
Ik hoop dat het zo ietsje duidelijker is. En even terzijde; De manier waarop je het doet is verschillend voor iedereen, alleen iedereen maakt gebruik van dezelfde basis: Visualiseer hetgeen wat je wenst.
quote:Ah jah ik kan ook PsiBallen makken. Deze energie kan je zichtbaar maken maar dat vergt veel energie, en oefening
Ik doe zelf Tai Chi en dan kan ik een heleboel energie naar mijn handen sturen en ik kan er ook wel een bal van maken maar ik kan de energie niet zien. Hoewel ik wel soms energievelden(niet in kleur) van planten zie(lijkt op de warmte van bijv een kachel alleen dan wat fijner).
Het leukste om te doen is om te oefenen totdat hij zichtbaar is, daarvoor oefen ik in ieder geval.
Bij mij voelen ze aan als een waterballon, bij jou?
quote:Nee over een maandje kan ik je dr meer over vertellen want ik heb namelijk een reiki-beginners boek geleend van een vriendin, en daar ga ik binnekort mee beginnen.
Verder wil ik ook nog een Reiki-cursus doen. Hebben jullie daar ook ervaring mee??
quote:Nog nooit gelezen, maar wel van gehoord. Bedankt !
P.S. Ik neem aan dat jullie ook "De Celetijnse Belofte" van James Redfield gelezen hebben. Zo niet dan zou ik hem als een gek gaan lezen. Precies wat voor jullie.
Greetz,
ik ga donderdag avond weer op boekenjacht in utrecht dusss, misschien zal ik er even na vragen, mijn hoofd doel is tot nu toe; een boek over Astral Projection.
quote:Heb je nog een paar tips?
hoofd doel is tot nu toe; een boek over Astral Projection.
Ik ben zelf ook op zoek naar een goed boek hierover... stond geloof ik ook 1 in het meditatie topic, heb alleen geen idee waar ![]()
verder vooral doorpraten heel interessant ![]()
heb het nog niet geprobeerd ik probeer eerst resultaten met meditatie te boeken..... ik heb dus wel mijn eerste lamp vanochtend gesloopt, na het lezen van dit topic gister avond... ik ben een natural ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Schaduw00 op 03-12-2003 17:44]
quote:het is geen cursus (meestal niet iig) maar een inwijding. Een inwijding kan je zien als dat wanneer je je lichaam vergelijkt met een auto dan is een inwijding een grote beurt en tevens wordt je er even attend op gemaakt van het feit dat je achteruitkijkspiegels en ruiten vies zijn, en een paar extra knopjes op je dashboard
Op woensdag 3 december 2003 14:03 schreef sir_Tachyon het volgende:
Reiki is zeker een verrijking als je meer met energieen wilt werken. Lees wel eerst de verschillende vormen van reiki die gegeven worden want dat zijn er nogal een aantal. Traditionele reiki is de oorspronkelijke door Usui en zijn (directe) leerlingen uitgewerkt.
quote:[offtopic]
Op woensdag 3 december 2003 18:17 schreef The_Shining het volgende:
[knip]
Ik heb trouwens vandaag interessante mensen ontmoet, in verband met Lichtvoeding.
quote:denk niet dat ikzelf die voorwerpen heb verplaatst
Op maandag 1 december 2003 06:43 schreef Choices het volgende:[..]
Wow..
verdwenen, en tevoorschijn gekomen, klinkt erg als Dematerialisatie, en Materialisatie. erg interessant, grrom, ben zelf nog niet eens daar mee begonnen.
PC die gehoorzaamt zonder muis aan te raken. Beweegt de muis dan wel? want het zou goed kunnen hoor daar niet van, theoretisch.
[..]
quote:Waarop kan ik je mailen of iets dergelijks ? Mag natuurlijk onmiddellijk gedelete worden zodra ik het gelezen heb...
Ik zou het graag willen lezen/zien, wat je hebt meegemaakt. Maar doe het alleen als je er zelf ook comfy mee bent.
Ik zal in ieder geval niet raar kijken, ik ben voor mezelf bezig met al heel wat dingen, wat mij nogal afzondert van wat mensen om mij heen omdat het een zeldzaam beoefende praktijk is.
maar daar kan je ik je een andere keer over vertellen.
[..]
quote:weg
Op woensdag 3 december 2003 18:26 schreef Threep het volgende:[..]
denk niet dat ikzelf die voorwerpen heb verplaatst
[..]Waarop kan ik je mailen of iets dergelijks ? Mag natuurlijk onmiddellijk gedelete worden zodra ik het gelezen heb...
groeten
[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 03-12-2003 18:34]
quote:ik noem dat verschijnsel zelf "code vergelijken". Stel jouw "bewuste" is een programma (dit is natuurlijk een simplistische kijk maar ok) met allemaal regels die je in je leven hebt ingevoerd. Deze regels code heb je vooral afgekeken van andere mensen, op een bewuste manier of op een onbewuste manier heb je deze eigenschappen geintegreerd in jouw persoonlijkheid.
ik had het gewoon gisteravond weer! wil ik mijn lampje boven mn bed aandoen, gaat ie meteen uit! wil ik em weer aandoen doet ie het niet. heb eerst de lamp eruit gehaald en toen er weer in en toen deed ie het pas weer! dit gebeurd allemaal sinds ik die post van jou gelezen heb sweetgirly[]!!!
Stel je voor dat alle informatie (in de breedste zin van het woord) getransporteerd wordt door licht. Als licht energie is, is informatie het voedsel voor jouw brein. Hoe verder jouw geestelijke ontwikkeling, des te beter is jouw brein (of intellect, of "ware zelf" of "volledige zelf, dus bewust en onbewuste tesamen") in staat om "goede" code van "slechte" code te onderscheiden. Oftewel jouw geest die energie is omgeven in een lichaam van licht (je zou het ook ziel kunnen typeren) herkent (onbewust) helder licht van dof licht (resp. waardevolle, goede code en destructievere, slechte code) en neemt die informatie (de goede en bruikbare voor jou op dat moment in je leven) op in het onbewuste waar het wordt "getest" door het begrip (wat die informatie ook moge zijn) af en toe door te sturen naar je bewuste en vervolgens met je bewust constateren wat het begrip inhoudt (het begrip bevatten zodat het permanent in het bewustzijn past). Alleen ben jij er nog niet aan gewend in dit geval (je komt ook niet veel mensen tegen die serieus geloven dat er een wisselwerking zou kunnen bestaan tussen dat lichtlichaam en deze realiteit).
Bijzonder leergierige mensen en (erg) open minded ingesteld maakt dat deze mensen licht van anderen "opzuigen". Er is weinig ego wat de spiegel van je ziel besmeurt in zo'n geval. Of op een andere beelspraak; als een sluier over je "ware ikje" hangt. Doordat die sluier dunner is (wordt) ben je beter in staat het licht van andere mensen op te vangen/ waar te nemen en deze te integreren in je persoonlijkheid. Bij mensen die een te groot ego hebben, is de trots dat een ander beter zou weten dan hemzelf het obstakel om te groeien. Of een woede over dat een ander iets weet en hijzelf niet (bv) en door die woede niet in staat te zijn die begrippen (lichtenergie en informatie) op te nemen (door te laten dringen) in zijn ziel.
Wat ik eigenlijk dus beweer is dat ik het dagelijks zie gebeuren dat gewoon 2 passanten die elkaar misschien helemaal niet kennen toch bepaalde informatie uitwisselen door alleen maar met hun aura's contact te maken (in een fractie van enkele seconden, dit proces gaat zo snel als het licht
). Gaan die mensen naar huis en zijn ze op zichzelf ergens mee bezig kunnen ze deze informatie opeens vanuit hun onderbewuste naar bewuste verplaatsen; "inspiratie".
Ook boeken, internet, tv kan je dat "licht" waarnemen van anderen. Eigenlijk is de beste instelling hiervoor die van een mier; "samen werken en van elkaar leren" ipv de 2 meest typische instellingen van de bevolking: "ik wil beter worden/zijn dan jou" - "ik ben niet goed genoeg voor [watdanook]".
quote:ik begon ook met slopen van lampen na dit topic gelezen te hebben. wie zullen we aan gaan klagen???
Op woensdag 3 december 2003 17:38 schreef Schaduw00 het volgende:
heb het nog niet geprobeerd ik probeer eerst resultaten met meditatie te boeken..... ik heb dus wel mijn eerste lamp vanochtend gesloopt, na het lezen van dit topic gister avond... ik ben een natural
quote:ben het eigenlijk best wel met je eens!
Op woensdag 3 december 2003 18:37 schreef The_Shining het volgende:[..]
ik noem dat verschijnsel zelf "code vergelijken". Stel jouw "bewuste" is een programma (dit is natuurlijk een simplistische kijk maar ok) met allemaal regels die je in je leven hebt ingevoerd. Deze regels code heb je vooral afgekeken van andere mensen, op een bewuste manier of op een onbewuste manier heb je deze eigenschappen geintegreerd in jouw persoonlijkheid.
Stel je voor dat alle informatie (in de breedste zin van het woord) getransporteerd wordt door licht. Als licht energie is, is informatie het voedsel voor jouw brein. Hoe verder jouw geestelijke ontwikkeling, des te beter is jouw brein (of intellect, of "ware zelf" of "volledige zelf, dus bewust en onbewuste tesamen") in staat om "goede" code van "slechte" code te onderscheiden. Oftewel jouw geest die energie is omgeven in een lichaam van licht (je zou het ook ziel kunnen typeren) herkent (onbewust) helder licht van dof licht (resp. waardevolle, goede code en destructievere, slechte code) en neemt die informatie (de goede en bruikbare voor jou op dat moment in je leven) op in het onbewuste waar het wordt "getest" door het begrip (wat die informatie ook moge zijn) af en toe door te sturen naar je bewuste en vervolgens met je bewust constateren wat het begrip inhoudt (het begrip bevatten zodat het permanent in het bewustzijn past). Alleen ben jij er nog niet aan gewend in dit geval (je komt ook niet veel mensen tegen die serieus geloven dat er een wisselwerking zou kunnen bestaan tussen dat lichtlichaam en deze realiteit).
Bijzonder leergierige mensen en (erg) open minded ingesteld maakt dat deze mensen licht van anderen "opzuigen". Er is weinig ego wat de spiegel van je ziel besmeurt in zo'n geval. Of op een andere beelspraak; als een sluier over je "ware ikje" hangt. Doordat die sluier dunner is (wordt) ben je beter in staat het licht van andere mensen op te vangen/ waar te nemen en deze te integreren in je persoonlijkheid. Bij mensen die een te groot ego hebben, is de trots dat een ander beter zou weten dan hemzelf het obstakel om te groeien. Of een woede over dat een ander iets weet en hijzelf niet (bv) en door die woede niet in staat te zijn die begrippen (lichtenergie en informatie) op te nemen (door te laten dringen) in zijn ziel.
Wat ik eigenlijk dus beweer is dat ik het dagelijks zie gebeuren dat gewoon 2 passanten die elkaar misschien helemaal niet kennen toch bepaalde informatie uitwisselen door alleen maar met hun aura's contact te maken (in een fractie van enkele seconden, dit proces gaat zo snel als het licht
). Gaan die mensen naar huis en zijn ze op zichzelf ergens mee bezig kunnen ze deze informatie opeens vanuit hun onderbewuste naar bewuste verplaatsen; "inspiratie".
Ook boeken, internet, tv kan je dat "licht" waarnemen van anderen. Eigenlijk is de beste instelling hiervoor die van een mier; "samen werken en van elkaar leren" ipv de 2 meest typische instellingen van de bevolking: "ik wil beter worden/zijn dan jou" - "ik ben niet goed genoeg voor [watdanook]".
quote:Licht is beeldspraak want eigenlijk zie je het niet (dat kan wel). Het is niet fysiek licht alsin de straling van de beeldbuis. Toch ook weer wel maar het is vele malen subtieler/fijner. Het "fonkelt", "glittert" of is een "glans" (zie nick, tevens een goed boek +film
Op woensdag 3 december 2003 19:10 schreef qu63 het volgende:
ben het eigenlijk best wel met je eens!voor zover ik weet ben ik ook best wel open-minded enzo. misschien dat ik daarom ineens mijn lampen begin te slopen nadat ik dat gelezen heb. het "echte" paranormale begon bij mij ook doordat ik "aangestoken" werd door een vriendin van me..
quote:dat verschilt enorm per persoon. De meest groffe manier is als jij bewust iemand ziet die bepaalde kleding aanheeft die jij mooi vind waardoor jij erover gaat nadenken. Dit is de meest simpele/duidelijke manier maar hetzelfde mechanisme. Wat subtieler is als je bijvoorbeeld onbewust lichaamstaal overneemt van een bekende omdat jij die lichaamstaal leuker/fijner/beter vind dan hetgeen je op dat moment bezit.
maar het is toch niet altijd zo dat je meteen iets "leert" van iemands aura overneemt of het "licht"van tv, internet enz.. toch???
De meest subtiele manier die ik ken is "de Boeddha herinneren". Ik mediteer dan zo: ik visualiseer mezelf en tegenover mij zit de Boeddha Gautama. Eerst begon ik met bepaalde standbeelden, om nu te ontdekken dat het beeld van de Boeddha veranderd, levendiger wordt (en ook meer glanst, letterlijk). Ik doe dat omdat ik graag net zo wil kunnen lachen als hij ooit deed. In die visualisaties vorm ik mijn gedachten (energie + informatie) en laat ik tevens zoveel mogelijk los (controle loslaten en dus ontvankelijk zijn voor nieuwe informatie). Dit is overigens een redelijk bekende meditatie binnen het Boeddhisme en wordt al erg lang gebruikt (Gautama leefde wrs. 2500 jaar geleden) voor de geinteresseerden.
quote:Op mijn handen zitten de piepkleine glittertjes, ik raak er soms zelfs een beetje gefascineerd door, blijf ik mijn handen echt zo bestuderend bekijken...
Op woensdag 3 december 2003 07:59 schreef Choices het volgende:
Hmmz.. glittertjes op je handen? Of om je handen?
Want het enigste wat ik kan bedenken is dat je je natuurlijke schild voor een deel bij je handen zichtbaar hebt gemaakt.
quote:Nee tot nu toe niet, is dus een paar keer gebeurd. Zwart/grijsig en wittig. Beetje van die amoebe vormen die dus veranderen van vorm ook, ze bewegen dus
Heb je ook andere kleuren? want oeh, volgens mij heb jij echt al fenomenale energie-peilingen!
Ik zou bijna jaloers worden, want wat ik denk dat dat zijn zijn:
PsiBalls.. dat zijn ballen van energie, bij jou worden ze onbewust gemaakt, en zichtbaar..
Psiballs
wat is dat nou weer, daar heb ik dus nog nooit van gehoord.
Naja inmiddels, na het lezen van jouw reactie, in google wat opgezocht en daar las ik dat mbv energie je met je handen een soort bal kan maken. Alleen dit zag ik gewoon en wie weet was het wel niks hoor of gebeurt het niet meer. Misschien gezichtsbedrog ofzo..al leek het echt en vond het ook niet eng ofzo, was meer verbaasd. Ze waren voordat ik het wist ook weer weg.
quote:
Als dat ze zijn ben ik al half jaloers op je!
Ik zou namelijk niet weten wat voor iets het anders kan zijn. Psiball hoeft trouwens niet in ball-vorm zichtbaar te worden, de vormen zijn eindeloos.
quote:ik denk dat ik ook maar eens moet gaan beginnen mediteren, het probleem alleen is dat ik daar te weinig tijd voor heb en ook een beetje weinig gedult voor heb.
Op woensdag 3 december 2003 19:37 schreef The_Shining het volgende:[..]
Licht is beeldspraak want eigenlijk zie je het niet (dat kan wel). Het is niet fysiek licht alsin de straling van de beeldbuis. Toch ook weer wel maar het is vele malen subtieler/fijner. Het "fonkelt", "glittert" of is een "glans" (zie nick, tevens een goed boek +film
)
Ook leuk is het gezegde in deze context "laat ik daar mijn licht eens op schijnen"
[..]dat verschilt enorm per persoon. De meest groffe manier is als jij bewust iemand ziet die bepaalde kleding aanheeft die jij mooi vind waardoor jij erover gaat nadenken. Dit is de meest simpele/duidelijke manier maar hetzelfde mechanisme. Wat subtieler is als je bijvoorbeeld onbewust lichaamstaal overneemt van een bekende omdat jij die lichaamstaal leuker/fijner/beter vind dan hetgeen je op dat moment bezit.
Nog een stukje subtieler wordt het al als je een onbekend iemand (vaak) ziet en je onthoud die persoon zijn "uitstraling" (of de manier waarop die persoon uit zijn ogen kijkt + gezichtsuitdrukking), omdat jij (voor jouw bewustzijn onbekende redenen) die uitstraling prettig/mooi vindt. Je onbewuste gaat ermee aan de slag om die uitstraling te imiteren en die eigen te maken, dat heeft invloed op jouw gedrag (pogingen van het onbewuste dat begrip, de uitstraling, te ontcijferen).De meest subtiele manier die ik ken is "de Boeddha herinneren". Ik mediteer dan zo: ik visualiseer mezelf en tegenover mij zit de Boeddha Gautama. Eerst begon ik met bepaalde standbeelden, om nu te ontdekken dat het beeld van de Boeddha veranderd, levendiger wordt (en ook meer glanst, letterlijk). Ik doe dat omdat ik graag net zo wil kunnen lachen als hij ooit deed. In die visualisaties vorm ik mijn gedachten (energie + informatie) en laat ik tevens zoveel mogelijk los (controle loslaten en dus ontvankelijk zijn voor nieuwe informatie). Dit is overigens een redelijk bekende meditatie binnen het Boeddhisme en wordt al erg lang gebruikt (Gautama leefde wrs. 2500 jaar geleden) voor de geinteresseerden.
quote:
Ik was het niet hoor
quote:er gaat een wereld voor je open
Op woensdag 3 december 2003 19:47 schreef qu63 het volgende:
ik denk dat ik ook maar eens moet gaan beginnen mediteren, het probleem alleen is dat ik daar te weinig tijd voor heb en ook een beetje weinig gedult voor heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |