quote:Ook een btw nummer moet aan bepaalde eisen voldoen, er is zelfs een tel nummer om een btw nummer te checken, ik zal het eens opzoeken ogenblik.
Op woensdag 26 november 2003 14:48 schreef Generaal_Foutje het volgende:
Ik vraag me af of er een manier is om te controleren of een BTW nummer geldig kan zijn. Zoiets als de elf-proef voor bankrekening nummers. Weet iemand aan welke eis een BTW nummer moet voldoen?
quote:Nee, daar voldoen ze niet altijd aan...
Op woensdag 26 november 2003 14:49 schreef TrenTs het volgende:
De elf proef?
quote:Ja, maar dat wil ik dus niet
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef ShaoliN het volgende:
Ook een btw nummer moet aan bepaalde eisen voldoen, er is zelfs een tel nummer om een btw nummer te checken, ik zal het eens opzoeken ogenblik.
[Dit bericht is gewijzigd door Generaal_Foutje op 26-11-2003 14:52]
quote:ja er was een berekingn op de cijfers van een creditcard zodat deze op 11 uitkwam...
Op woensdag 26 november 2003 14:49 schreef TrenTs het volgende:
De elf proef?
creditkaar nr met allemaal 1tjes werkt op deze manier ook... (heb algoritme ooit gehad voor school1)
Dit is de Excel formule om na te kijken of de cel A1 een correct BTW nummer
bevat:
=MOD(INT(A1/100)+MOD(A1,100),97)
Zie ook: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/nl/vieshome.htm
quote:Yep.
Op woensdag 26 november 2003 14:52 schreef ShaoliN het volgende:
Wil je alleen Nederlandse weten?
Edit: NL en dan 12 tekens dus.
[Dit bericht is gewijzigd door ShaoliN op 26-11-2003 14:55]
quote:Zo ver was ik al, maar daar van je typfouten niet mee af...
Op woensdag 26 november 2003 14:54 schreef ShaoliN het volgende:
Een Nederlands BTW nr heeft altijd 12 tekens en begint met NL . Een frans nummer heeft 11 tekens en begint met FR enz.
quote:Ik bedoelde meer 'wat is dat'.
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef Generaal_Foutje het volgende:[..]
Nee, daar voldoen ze niet altijd aan...
[..]
quote:Hmm, meer staat er niet op mijn formuliertje met intracommunautaire leveringen.
Op woensdag 26 november 2003 14:55 schreef Generaal_Foutje het volgende:[..]
Zo ver was ik al, maar daar van je typfouten niet mee af...
Helaas heb ik nog steeds btw nummers die daar niet aan voldoen, en weldegelijk geldige btw-nummers zijn...
quote:Als je van je bankrekening de de cijfers neemt, en daarvan de eerste vermenigvuldigd met 9, de tweede met 8, de derde met 7, etc, en de resultaten ervan bij elkaar optelt, moet dat getal deelbaar zijn door 11. Zo ja, dan is het een mogelijk bankrekeningnummer.
Op woensdag 26 november 2003 14:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Ik bedoelde meer 'wat is dat'.
Indien het btwnummer uit 12 karakters bestaat moet je 2 nullen toevoegen. Check de belastingdienst site voor meer info.
quote:En als het nou geen eenmanszaak is?
Op woensdag 26 november 2003 15:01 schreef DJ-B het volgende:
Een NL VAT-ID bestaat uit 14 karakters. Begint altijd met NL en bestaat vaak uit het sofinummer van de persoon die de eenmanszaak opgezet heeft.Indien het btwnummer uit 12 karakters bestaat moet je 2 nullen toevoegen. Check de belastingdienst site voor meer info.
quote:gaat voor mijn bank. rek nummer niet op hoor (7 cijferig postbank nummer)..
Op woensdag 26 november 2003 14:59 schreef Generaal_Foutje het volgende:[..]
Als je van je bankrekening de de cijfers neemt, en daarvan de eerste vermenigvuldigd met 9, de tweede met 8, de derde met 7, etc, en de resultaten ervan bij elkaar optelt, moet dat getal deelbaar zijn door 11. Zo ja, dan is het een mogelijk bankrekeningnummer.
quote:Da's ook een gironummer...
Op woensdag 26 november 2003 15:05 schreef KELDER het volgende:gaat voor mijn bank. rek nummer niet op hoor (7 cijferig postbank nummer)..
vandaar ook Postbankgiro
We gaan hier de 11-proef uitvoeren op sofinummer 123456782.
1e cijfer sofinummer = 1 9 * 1 = 9
2e cijfer sofinummer = 2 8 * 2 = 16
3e cijfer sofinummer = 3 7 * 3 = 21
4e cijfer sofinummer = 4 6 * 4 = 24
5e cijfer sofinummer = 5 5 * 5 = 25
6e cijfer sofinummer = 6 4 * 6 = 24
7e cijfer sofinummer = 7 3 * 7 = 21
8e cijfer sofinummer = 8 2 * 8 = 16
9e cijfer sofinummer = 2 -1 * 2 = -2
opgeteld: 154
en dan klopt het inderdaad wel. Dank voor de suggesties allemaal, ik geloof dat mijn probleem opgelost is
quote:nederlandse btw-nummers wel. europese btw-nummers kun je door de belastingdienst laten checken mocht het om europese leveringen gaan
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef Generaal_Foutje het volgende:[..]
Nee, daar voldoen ze niet altijd aan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |