Is pedoseksualiteit een afwijking of kan het ook aangeboren zijn, net als homoseksualiteit of heteroseksualiteit ?
Is het te genezen, en zo ja, zou homoseksualiteit dan ook 'te genezen' zijn ?
En moeten we dat überhaupt proberen ?
Even voor de duidelijkheid: zolang een pedoseksueel kinderen gewoon met rust laat zie ik niet in waarom zo iemand als paria moet worden behandeld. Maar da's mijn mening.
Even voor de duidelijkheid: zolang een pedoseksueel kinderen gewoon met rust laat zie ik niet in waarom zo iemand als paria moet worden behandeld. Maar da's mijn mening.
Maar een homo zoekt iemand van eigen geslacht op en hetro iemand van andere geslacht (duh ) ik denk dat een pedosexueel dus ook graag iets met een kind wil en dat op zich al is fout. (natuurlijk helemaal als zo'n figuur zich niet meer in kan houden)
van homosexualiteit is bekend dat het aangeboren is, maar met pedofilie heb ik geen ervaring...
en die zijn prima te behandelen mits met vrijwillige deelname en daar zit nu zo'n beetje het probleem.
Andere manier is tegen de muur en dat gebeurt straks vanzelf als de overheid er niet meer tegen doet...
Pedosexualtiteit is niet te genezen volgens mij, maar Danny, een pedosexueel is in staat om zijn lustgevoelens ( "sex met kinderen" ) onder controle te houden , iets wat een pedofiel niet lukt. Voor zover ik het heb begrepen zijn dat de verschillen tussen deze twee woorden.
Tussen fantaseren en doen zit een groot verschil.
quote:Ik heb eens een interview gelezen met iemand die zich overtuigd pedofiel noemde, juist omdat hij van de kinderen kon afblijven. Dit weer omdat hij zoveel van kinderen hield dat hij ze niet wilde kwetsen. In principe voelde hij zich wel seksueel aangetrokken tot kinderen. Diep respect voor zo'n man.
Op woensdag 13 juni 2001 00:01 schreef Xamira het volgende:
Jammer dat niet alle topics opvraagbaar zijn, want Hizz schreef ooit iets over zijn eerste sexuele ervaringen met een man op 12 jarige leeftijd.
Pedosexualtiteit is niet te genezen volgens mij, maar Danny, een pedosexueel is in staat om zijn lustgevoelens ( "sex met kinderen" ) onder controle te houden , iets wat een pedofiel niet lukt. Voor zover ik het heb begrepen zijn dat de verschillen tussen deze twee woorden.Tussen fantaseren en doen zit een groot verschil.
Pedoseksualiteit: ziekte of aangeboren? Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Het is in principe een vorm van seksualiteit als ieder andere, niet te 'genezen' dus lijkt me. Wel zijn de lustgevoelens te onderdrukken, en dat is mijns insziens een goede zaak omdat de seksuele relatie tussen een kind en een volwassen persoon vanwege de leeftijd simpelweg niet is gestoeld op een basis van gelijkheid.
misschien hoort het wel in seksualiteit-forum thuis
Maarruh....aangeboren is gedrag (en onder die noemer gooi ik pedoseksualitiet meer even) nooit, aangeleerd vaak wel.
Aangezien het een bepaalde lust beteft is het volgens mij niet te genezen, maar niet iedere pedosexueel is daadwerkelijk sexueel actief met kinderen (er zijn veel sites en banden verneem ik weleens op het journaal om aan het gerief te komen), en ach, ja ik weet het niet misschien moet je idd respect hebben voor iemand die dergelijke gevoelens volledig onderdrukt en in ieder geval begrip indien het met zijn of haar verleden te maken heeft.
Een ziekte is het sowieso niet, een afwijking wel.
Als het zo is , kan het behandeld worden , maar nooit genezen en het gaat nooit weg.
quote:Er is een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Een pedoseksueel is juist iemand die NIET met zijn jatten van kinderen in de praktijk brengt (een praktiserend pedofiel dus).
Op dinsdag 12 juni 2001 23:51 schreef InterCC het volgende:
Ik vind de vraag moeilijk, omdat wij geen psychologen zijn. Ik kan alleen mijn mening geven:
Ze moeten gewoon met hun jatten van kinderen afblijven. Zoniet, dan brengen ze kinderen onherroepelijk grote schade toe.
ALS die gevoelens er zijn (aangeboren of niet) dient een pedo hulp te zoeken. HIJ moet zijn gevoelens erkennen, en er wat aan doen.
Voor wat betreft Cosma-Shiva's opmerking over slachtoffers die dezelfde kant op zouden kunnen gaan: ik kan het mij nauwelijks voorstellen.
Die klote-ervaringen WIL je een ander gewoon niet aandoen
V.
quote:Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng. Een verkeerd gen dat behandeld kan worden? Doet mij een beetje teveel aan Mengele denken...
Op woensdag 13 juni 2001 09:38 schreef zodiakk het volgende:
Het kan zijn dat een pedofiel ( of pedosexueel ) een bepaalde gen heeft wat toevallig geactiveerd wordt door een of andere reden. Iedereen heeft dit gen en alleen bij de pedo's is het geactiveerd. Het is maar gissen , dat besef ik wel maar het zou kunnen.Als het zo is , kan het behandeld worden , maar nooit genezen en het gaat nooit weg.
Ik denk niet dat het aangeboren is. Pedofielen zijn vaak mensen die vroeger in hun jeugd zelf misbruikt zijn, of op een andere manier problemen in hun jeugd hadden.
Het houft zichzelf in stand zou je kunnen zeggen. Het is een cirkel die je moet doorbreken, maar dat doe je niet door het in de criminaliteit te gooien. Het moet gezien worden als een psychisch probleem, een erkende ziekte, want het is wel te behandelen. Pedofielen zullen wel vrijwillig hulp moeten zoeken, en dit zullen ze minder snel doen als er een hoge straf op staat en er een taboe op rust.
Het moet bespreekbaar worden, en dat is het nu vaak absoluut niet. Voor veel mensen staat een pedofiel gelijk aan een kinderverkrachter, daarom houden pedofielen hun voorkeur liever voor zich, voelen zich beschaamd maar durven geen hulp te zoeken uit angst om in elkaar geslagen of gearresteerd te worden.
Zo verlies je ook de controle. Gevolg is dat het uit de hand kan lopen, omdat mensen zonder professionele hulp hun verlangens niet onder controle kunnen houden en daarom maar kinderen mee gaan lokken.
Dit is een vicieuze cirkel die alleen doorbroken kan worden door pedofilie uit de taboe- en strafsfeer te halen. Legaliseren is dan ook IMHO de beste optie.
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Verbal het volgende:[..]
Er is een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Een pedoseksueel is juist iemand die NIET met zijn jatten van kinderen in de praktijk brengt (een praktiserend pedofiel dus).
quote:Met behandelen bedoel ik psychische hulp en medicijnen. ( het is maar een gissing hoor)
Op woensdag 13 juni 2001 11:32 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng. Een verkeerd gen dat behandeld kan worden? Doet mij een beetje teveel aan Mengele denken...
quote:Aha. Ik dacht dat je een of andere gen therapie bedoelde...
Op woensdag 13 juni 2001 11:38 schreef zodiakk het volgende:[..]
Met behandelen bedoel ik psychische hulp en medicijnen. ( het is maar een gissing hoor)
Maar een pedofiel heeft niet bepaalde kinder genen.
Dus ik denk niet dat pedofilie aangeboren is, maar eerder aangeleerd, doordat hij/zij bijvoorbeeld zelf slachtoffer is geweest van een pedofiel.
Verder zijn er natuurlijk ook van die figuren, die niet pedofiel zijn, maar wel kindjes pakken om aan hun gerief te komen. Ze zijn bijvoorbeeld te lelijk of te contactgestoord om normale sexuele relaties aan te gaan. Dit zijn naar mijn mening dan ook de ergsten en verdienen niet beter dan de kogel.
Iemand die er niets aan kan doen, omdat hij/zij die gevoelens nou eenmaal heeft, moet uiteraard wel geholpen worden om zich in de maatschappij te kunnen handhaven zonder opnieuw te vervallen in dit soort gedrag.
quote:De uitleg die ik heb gelezen in het boek 'Brainsex', waarin het verschil wordt uitgelegd tussen mannen- en vrouwenhersens meen ik te hebben gelezen dat tijdens het embryonale stadium (rond de zesde week of zo) wordt bepaald hoe de lay-out van de hersenen is. Die korte periode is bijzonder belangrijk, en een heftige hormonale schommeling van moeders kan daar mede bepalend in zijn.
Op woensdag 13 juni 2001 13:04 schreef Gia het volgende:
Volgens mij is homofilie genetisch bepaald. Een jongetje kan gewoon bepaalde vrouwelijke genen hebben, waardoor hij op jongetjes valt. (denk ik, weet ik niet zeker)
De grootte van de hypofyse wordt dan bepaald, en waarschijnlijk dan ook de seksuele voorkeur van het kind.
Meen ik, maar ik heb het boek ook 7 jaar geleden gelezen, dus ik kan het mis hebben.
Voor pedofielen bestaat er niet zoiets, voor zover ik weet. Zou je m.i. een afwijking mogen noemen.
V.
quote:Of het is nog niet ontdekt, dat kan ook.
Op woensdag 13 juni 2001 13:22 schreef Verbal het volgende:
Voor pedofielen bestaat er niet zoiets, voor zover ik weet. Zou je m.i. een afwijking mogen noemen.V.
quote:Kunnen ze er iets aan doen dat ze lelijk en contactgestoord zijn? Ik denk dat DAT juist de mensen zijn die geholpen moeten worden, ipv ze publiekelijk te stenigen (bij wijze van spreken).
Op woensdag 13 juni 2001 13:04 schreef Gia het volgende:Verder zijn er natuurlijk ook van die figuren, die niet pedofiel zijn, maar wel kindjes pakken om aan hun gerief te komen. Ze zijn bijvoorbeeld te lelijk of te contactgestoord om normale sexuele relaties aan te gaan. Dit zijn naar mijn mening dan ook de ergsten en verdienen niet beter dan de kogel.
quote:DE SLACHTOFFERS MOETEN GEHOLPEN WORDEN EN DE DADERS GESTRAFT!!! niet andersom!
Op woensdag 13 juni 2001 16:29 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Kunnen ze er iets aan doen dat ze lelijk en contactgestoord zijn? Ik denk dat DAT juist de mensen zijn die geholpen moeten worden, ipv ze publiekelijk te stenigen (bij wijze van spreken).
Hormonaal zal er wel iets aan de hand zijn (net zoals bij homofilie )en sommige zullen bevattelijker zijn dan anderen als ze geprikkeld of geforceerd (mishandelding in eigen jeugd) worden
Ik ga eens kijken wat de wetenschap er van zegt
quote:Slachtoffers moeten voorkomen worden.
Op woensdag 13 juni 2001 16:31 schreef waspman het volgende:[..]
DE SLACHTOFFERS MOETEN GEHOLPEN WORDEN EN DE DADERS GESTRAFT!!! niet andersom!
V.
quote:ISBN uit mijn boekenkast : 90-6665-190-3 .
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Verbal het volgende:Voor wat betreft Cosma-Shiva's opmerking over slachtoffers die dezelfde kant op zouden kunnen gaan: ik kan het mij nauwelijks voorstellen.
V.
quote:Denk je dat echt?
Op woensdag 13 juni 2001 13:04 schreef Gia het volgende:Ze zijn bijvoorbeeld te lelijk of te contactgestoord om normale sexuele relaties aan te gaan.
Hoe zit dat dan bij de brave leuke huisvaders die maatschappelijk goed functioneren, een baan hebben en deelnemen aan diverse sociale activiteiten? (* of de jeugdscoutinghopman? De zondagschoolleider?De hulpverlener?De leraar? Onlangs opgepakt Hans van Oort, stichting Facta voor hoogbegaafde kinderen; een leraar van een basischool; een scoutingmeneer;een dominee, ect ect)
Toch allemaal mensen die echt wel midden in de maatschappij staan en zeer actief bezig zijn, en zich toch ook kunnen vergrijpen aan kinderen Gia.
Denk niet dat hetgeen ik van je quote ook maar enigzins iets te maken heeft met pedofielen eigenlijk.
quote:Ranzig zeker, maar ik betwijfel of het lijk er trauma's aan overhoudt... dus van mij mogen ze hun leuter in een rottend lijf soppen
Op woensdag 13 juni 2001 23:01 schreef DemonRage het volgende:
Strax komt necrofilie er ook nog bij.Ranzig!
V.
quote:Daar zeg je iets zeg
Op woensdag 13 juni 2001 16:46 schreef Herald het volgende:
Pedofilie wordt nu gelijk getrokkken met homofilie en hetero... eh.. filie(?). Maar zowel bij homo's als hetero's is er sprake van een (gelijkwaardige) relatie. Een pedofiel is toch niet van plan om een relatie aan te gaan met een kind?
En inderdaad, ook homo's er vaak geen traumatische ervaringen aan over schijnen te houden als ze als kind een verhouding hebben gehad met een volwassen man. (verhaal van Hizz is daar slechts 1 voorbeeld van)
Meestal zijn het de volwassenen in de omgeving van een kind die het afkeuren, vreselijke drama's maken waardoor het kind zich weer vreselijk schulig gaat voelen en denkt: hey maar het voelde toch goed...)
Bovenstaand stukje zegt niets over mijn mening t.o.v pedofielen trouwens, maar ik probeer alleen maar weer te geven wat ik heb gehoord van mensen die in die situatie zaten als kind..
(heb het dus niet over sexueel misbruik tegen de wil van een jong kind e.d.)
Als een meisje van 15 een relatie aangaat met een man van 29 is die relatie toch geestelijk ook niet gelijkwaardig?
Kun je bij lustgevoelens überhaupt wel spreken van gelijkwaardigheid? Dit zijn namelijk zeer primitieve gevoelens.
quote:Echt een reaktie van een
Op woensdag 13 juni 2001 22:57 schreef Xamira het volgende:[..]
Denk je dat echt?
Hoe zit dat dan bij de brave leuke huisvaders die maatschappelijk goed functioneren, een baan hebben en deelnemen aan diverse sociale activiteiten? (* of de jeugdscoutinghopman? De zondagschoolleider?De hulpverlener?De leraar? Onlangs opgepakt Hans van Oort, stichting Facta voor hoogbegaafde kinderen; een leraar van een basischool; een scoutingmeneer;een dominee, ect ect)
Toch allemaal mensen die echt wel midden in de maatschappij staan en zeer actief bezig zijn, en zich toch ook kunnen vergrijpen aan kinderen Gia.Denk niet dat hetgeen ik van je quote ook maar enigzins iets te maken heeft met pedofielen eigenlijk.
Ik zeg nergens dat alle pedofielen lelijk en contactgestoord zijn. Je moet eens leren lezen. (Ja, ik weet dat Nederlands moeilijk is.)
Ik had het in mijn posting aan de ene kant over pedofielen en aan de andere kant over lelijke contactgestoorde figuren die eigenlijk liever een volwassen partner willen.
Trouwens ook je verdere postings getuigen van een voor mij onbegrijpbaar begrip voor de pedofielen. De 5-jarige slachtoffertjes vonden het eigenlijk wel lekker?
Doe nou es effe normaal zeg. Kleine kinderen vinden die extra aandacht op dat moment interessant en ze doen grote mensen dingen en voelen zich oh zo groot.
Maar geloof me. Later krijgen ze vrijwel allemaal problemen met hun eigen relatie, vooral wat betreft sex. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke slachtoffers komen er van hun lang zal ze leven niet meer vanaf.
En ik kan het weten...
quote:Ik schrijf echt helemaal nergens dat ik begrip heb voor een pedofiel Gia, absoluut niet. Ik beschreef alleen een aantal situaties gebaseerd op de beleving van o.a. iemand die hier op fokzine eens een verhaaltje over schreef, en vanuit zijn gezichtspunt probeerde ik het te begrijpen. (
Op woensdag 13 juni 2001 23:50 schreef Gia het volgende:[..]
Echt een reaktie van een
, die absoluut niet uit ervaring spreekt.
Trouwens ook je verdere postings getuigen van een voor mij onbegrijpbaar begrip voor de pedofielen. De 5-jarige slachtoffertjes vonden het eigenlijk wel lekker?
Doe nou es effe normaal zeg. Kleine kinderen vinden die extra aandacht op dat moment interessant en ze doen grote mensen dingen en voelen zich oh zo groot.
quote:Ik weet waar je met je laatste zin op doelt Gia en ik weet ook dat er mensen zijn die hun hele leven getekend zijn door ervaringen uit hun jeugd.
Maar geloof me. Later krijgen ze vrijwel allemaal problemen met hun eigen relatie, vooral wat betreft sex. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke slachtoffers komen er van hun lang zal ze leven niet meer vanaf.En ik kan het weten...
Mijn excuses als ik je persoonlijk heb geraakt met mijn woorden, dat is namelijk absoluut niet de bedoeling van mijn posting. Ik probeerde alleen vanuit een ander gezichtspunt dit onderwerp te benaderen, zoals ook blijkt in mijn voorgaande twee postingen.
quote:dat is mij juist nog nooit opgevallen.. maarja wij kennen natuurlijk andere mensen..
Op woensdag 13 juni 2001 23:11 schreef Xamira het volgende:[..]
Daar zeg je iets zeg
Het valt mij inderdaad wel erg vaak op dat bij homofiele relaties de leeftijdsverschillen tussen het stel vaak veel groter is dan bij heterosexuelen. (lees dus: vaker)
quote:Weet je dat zeker? Misschien hun voorouders...?
Op donderdag 14 juni 2001 00:37 schreef waspman het volgende:
...kehnip...(nee, geen brabanders)
V.
quote:Als hun voorouders uit brabant kwamen dan waren ze vast familie van elkaar.
Op donderdag 14 juni 2001 09:55 schreef Verbal het volgende:[..]
Weet je dat zeker? Misschien hun voorouders...?
V.
quote:
Vader verdacht van verkrachting baby
BREDA - Een 31-jarige man uit Breda is woensdag aangehouden op verdenking van verkrachting van zijn 13 maanden oude dochtertje. Het meisje is voor behandeling opgenomen in een ziekenhuis.De moeder meldde de politie woensdag dat er iets niet goed was met haar dochtertje. Zij had dat bij thuiskomst ontdekt. De vader was alleen met het kind thuis geweest. Bij het eerste verhoor rezen er zoveel verdenkingen tegen de vader, dat die meteen werd aangehouden. De man heeft inmiddels een gedeeltelijke bekentenis afgelegd.
V.
sorry, kweet niet hodje dat met url doet.
als dit aangeboren is....... sorry hoor.
quote:
Vader verdacht van verkrachting baby
BREDA - Een 31-jarige man uit Breda is woensdag aangehouden op verdenking van verkrachting van zijn 13 maanden oude dochtertje. Het meisje is voor behandeling opgenomen in een ziekenhuis.De moeder meldde de politie woensdag dat er iets niet goed was met haar dochtertje. Zij had dat bij thuiskomst ontdekt. De vader was alleen met het kind thuis geweest. Bij het eerste verhoor rezen er zoveel verdenkingen tegen de vader, dat die meteen werd aangehouden. De man heeft inmiddels een gedeeltelijke bekentenis afgelegd.
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:55 schreef Verbal het volgende:[..]
![]()
![]()
ON-GE-LOOF-LIJK
![]()
![]()
V.
Voor mensen die zoiets flikken, is er maar 1 oplossing:
quote:Precies!
quote:Juist vanwege die gelijkwaardige relatie is homofilie niet afkeurenswaardig, en pedofilie wel. De volwassene heeft overwicht en maakt misbruik/kan misbruik maken (want er zijn vast wel gevallen waarin het kind zelf meewerkt, of iniatief neemt) van dat overwicht.
Op woensdag 13 juni 2001 16:46 schreef Herald het volgende:
Pedofilie wordt nu gelijk getrokkken met homofilie en hetero... eh.. filie(?). Maar zowel bij homo's als hetero's is er sprake van een (gelijkwaardige) relatie. Een pedofiel is toch niet van plan om een relatie aan te gaan met een kind?
In de hersenen van pedofielen komen meer stresshormonen voor dan bij andere mensen. Dat blijkt uit onderzoek van de Maastrichtse hoogleraar psychiatrie M. Maes. Pedofielen hebben meer stress en daardoor ook meer stresshormonen in de hersenen. Maes denkt dat antidepressiva, zoals Prozac, heilzaam kan zijn voor deze mensen. Maes doet sinds beginjaren tachtig onderzoek naar psychische stoornissen zoals depressiviteit en schizofrenie. Hij richtte vier jaar geleden zijn vizier op pedoseksuelen, mede door het schokkende kindermisbruik in de affair-Dutroux. De professor onderzocht de biochemische reacties in de hersenen van 25 Vlaamse pedofielen.
Hij constateerde dat bij de onderzoekspersonen het serotoninesysteem was ontregeld. Serotonine speelt in de menselijke huishouding een belangrijke rol als het gaat om stemmingen en gedrag. De wetenschapper trof bovendien een veel hogere concentratie stresshormonen aan dan normaal en ontdekte in sommige gevallen een ongebruikelijke vetzuurwaarde in het brein. De bevindingen van het onderzoek zijn deze maand verschenen in enkele internationale vakbladen.
De 25 proefpersonen kwamen uit de provincie Antwerpen. Van hen is een aantal naar voren geschoven door de Belgische justitie, maar niettemin deed iedereen vrijwillig mee aan het onderzoek. Omdat veel pedofielen kampen met andere kwalen zoals depressiviteit of alcoholisme, was een strenge selectie nodig voor de betrouwbaarheid van het onderzoek. "Het was vrij moeilijk om `zuivere' pedofielen te rekruteren", aldus Maes.
De onderzochte pedofielen brachten vijf tot zes uur door op een ziekenhuisbed van de Universiteit Antwerpen. Ze kregen een medicijn toegediend dat de aanmaak van serotonine stimuleert. Iedere dertig minuten werd een bloedmonster afgenomen en moest telkens opnieuw dezelfde vragenlijst worden ingevuld. De bloedanalyses gaven aan dat de biochemie in hersenen van de proefpersonen ontspoord was. Terwijl de antwoorden op de repeterende vragen een goed beeld gaven van de stemmingswisselingen die de pedofielen ondergingen. Met andere woorden: het gedrag werd duidelijk beïnvloed door de afwijkende biochemische reacties in de het brein.
© Het Belang van Limburg
=================================================================
Tja, dan zou het weer wel aangeboren dan wel fysiek bepaalt kunnen zijn
quote:Dat doet wat mij betreft niet ter zake. Een persoon verkeerd in een hoedanigheid. De persoon heeft bepaalde verlangens, waar hij niks aan kan veranderen. Daar kun je hem niet op afrekenen. Dat hebben heteroseksuelen en homoseksuelen. Op het handelen naar die verlangens kun je hem wel afrekenen, maar in het geval van pedofielen lijkt me dat een zeer slecht idee. Dat brengt niets goeds voort. Pas als er begrip op wordt gebracht voor pedofilie kan er een oplossing komen voor het probleem. Met de huidige houding die men tegenover pedofielen heeft is het niet vreemd dat pedofielen in een sociaal isolement terecht komen, zware complexen krijgen door schuldgevoel en zelfhaat en na een jaar of twintig zo leven tot alles in staat zijn. Heb ik al eerder een veel langer stuk over geschreven, maar ik heb nu geen zin om dat op te zoeken.
Op woensdag 22 augustus 2001 04:28 schreef R@b het volgende:
-edit-
Mijn excuses, overigens. Tegenover mensen die hier op welke manier dan ook emotioneel bij betrokken zijn, dit is mijn mening. Ik begrijp dat pleiten voor medelijden met de daders van dit soort vergrijpen hard aankomt als je er zelf mee in aanraking bent gekomen.
[Dit bericht is gewijzigd door risk one op 22-08-2001 05:27]
quote:Of ze zijn door de huidige heksenjacht een stukje gestresster.
Op woensdag 22 augustus 2001 04:28 schreef R@b het volgende:
bron : discovery zaterdag jl
Volgens mij is het een stoornis in de hersenen, vaak vanwege een niet verwerkt trauma opgelopen in de jeugd.
quote:Inderdaad is deze straf best hoog en dat is goed.
Op woensdag 22 augustus 2001 14:22 schreef sjorsie het volgende:
Hulp of straf mag niet op emotionele basis worden vastgelegd want dan is het niet meer te overzien. Beide (slachtoffers+daders) moeten worden geholpen. Slachtoffers om hun leven weer op te bouwen en daders om een herhaling te voorkomen. Ze moeten natuurklijk wel gestraft worden en gelukkig is in nederland de straf wel goed, 15 jaar + tbs voor kinderverkrachting. TBS is in de meeste gevallen levenslang. (ps ik studeer rechten dus ik weet wat ik zeg, de meeste hier niet)Volgens mij is het een stoornis in de hersenen, vaak vanwege een niet verwerkt trauma opgelopen in de jeugd.
Straffen die in zo'n geval gegeven worden, komen vaak neer op zo'n 240 uur dienstverlening, wat volgens mij weer veel te laag is.
quote:het recidivisme is erg hoog bij dit soort vergrijpen (the crime with no return). de dader komt vrij na 15 jaar en (tromgeroffel) er komt een nieuw slachtoffer. dit is nou echt wat je noemt de OPLOSSING.
quote:Yep, en aangezien ook veel daders slachtoffers waren zou je de slachtoffers ook moeten volgen.
Op woensdag 22 augustus 2001 14:40 schreef don_quichot het volgende:[..]
het recidivisme is erg hoog bij dit soort vergrijpen (the crime with no return). de dader komt vrij na 15 jaar en (tromgeroffel) er komt een nieuw slachtoffer. dit is nou echt wat je noemt de OPLOSSING.
quote:eh....klopt. de cirkel is weer rond. ik ben alleen niet voor hulp die zich slechts op een van de partijen toespitst. of/of zou en/en moeten zijn.
Op woensdag 22 augustus 2001 14:49 schreef links234 het volgende:[..]
Yep, en aangezien ook veel daders slachtoffers waren zou je de slachtoffers ook moeten volgen.
quote:Het is ook aangetoond dat kinderen die gepest zijn, zelf gingen pesten, dus wat betreft klote-ervaringen, ik denk dat dat niet opgaat.
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Verbal het volgende:[..]
Er is een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Een pedoseksueel is juist iemand die NIET met zijn jatten van kinderen in de praktijk brengt (een praktiserend pedofiel dus).
Ik vind de vraag moeilijk, omdat wij geen psychologen zijn. Ik kan alleen mijn mening geven:
Ze moeten gewoon met hun jatten van kinderen afblijven. Zoniet, dan brengen ze kinderen onherroepelijk grote schade toe.
ALS die gevoelens er zijn (aangeboren of niet) dient een pedo hulp te zoeken. HIJ moet zijn gevoelens erkennen, en er wat aan doen.Voor wat betreft Cosma-Shiva's opmerking over slachtoffers die dezelfde kant op zouden kunnen gaan: ik kan het mij nauwelijks voorstellen.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-08-2001 22:40]
quote:Uit deze link heb ik dit stukje gequote:
Op maandag 27 augustus 2001 20:13 schreef Loedertje het volgende:
edit-sorry, maar de hier geplaatste URL verwijst naar een site die propaganda maakt voor Pedoseksualiteit en waar links te vinden staan die tegen de policy ingaan-edit
quote:
Lastly, let us stop the hysteria over pedophilia and pedophiles. Allow children fredom of choice! Promote RELATIONSHIPS between youngsters and adults! Allow pedophiles into elementary schools to educate kids about pedophilia and pedophiles. Stop separating kids from pedophiles by this cruel weeding out of pedophiles from youth organizations! Kids and pedophiles need each other!
Er zijn ook zat vrijgezellen die zonder sex door het leven gaan en ondanks dat ze het missen, gewoon een gelukkig leven leiden. Het is jammer als je pedosexueel bent, daar kan je wrs ook niks aan doen, maar je hebt gewoon met je tengels van die kids af te blijven, altijd.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-08-2001 22:41]
quote:I.m.o. een afwijking, ontstaan door (verkeerde) opvoeding en/of traumatische ervaringen op gelopen in de jeugd. Net als vele "afwijkingen" trouwens. Als je gaat doorvragen, komt er in het gros van de gevallen uiteindelijk wel een incest verleden, of misbruik in de jeugd van de dader aan het licht. Genezing is niet mogelijk denk ik, daarvoor zit het te diep, en is het te veel een deel van de persoon geworden. De persoon er op een verantwoorde manier mee leren omgaan is i.m.o een betere oplossing, en hoe moeilijk het ook is ( gezien de gewoonlijk extreme reacties en de moord- en vermink partijn die meestal worden voorgesteld als dit onderwerp ter sprake komt, moeilijk he, een gefundeerde mening, dan is blind brallen dat je z`n geslachtdelen af zou hakken toch makkelijker).
Op dinsdag 12 juni 2001 23:47 schreef Danny het volgende:
Naar aanleiding van dit bericht op de frontpage vraag ik mij iets af.Is pedoseksualiteit een afwijking of kan het ook aangeboren zijn, net als homoseksualiteit of heteroseksualiteit ?
Is het te genezen, en zo ja, zou homoseksualiteit dan ook 'te genezen' zijn ?
En moeten we dat überhaupt proberen ?
quote:Ditto. Ik kots dan ook van instanties als s.t.r.o.p. ( die naam was niet toevallig natuurlijk) en wat er gebeurd en gebeurde in Engeland (het vrijgeven van namen van pedofielen). We hebben hier (en in engeland)een rechterlijke macht om mensen te berechten en te veroordelen. Het is al gebeurd dat mensen door rioolbuiskrant de Sun ten onechte zijn beschuldigd, er zijn al mensen geweest die de angst van het opgejaagd zijn niet meer aankonden, die zodanig zijn gestigmatiseerd, dat ze uiteindelijk zelf er aan onder door gingen(lees: zich suicideerden). (Want een puinhoop maakt het wel van je leven, ten onrechte beschuldigd worden van zoiets. Je omgeving is al gauw geneigd te gaan denken "waar rook is...")
Ik ben er wel voor om diegenen die betrapt woren op pedofiele activiteiten (dus degenen die zich daadwerkelijk vergrijpen aan een kind, maar ook degenen die kinderprono verzamelen, zowel in boekjesvorm als de miljarden plaatjes die er over het internet rondgaan) standaard naast de gewone gevangenisstraf T.b.s. te geven om die persoon te leren ho hij/zij zich wel moet gedragen. zonder uitzondering, geen verzachtende omstandigheden.
quote:Dat schrijven de mensen op die website hierboven dus eigenlijk ook, een kind kan aangeven in hoeveer hij of zij iets leuk vind en ook kinderen hebben sexuele gevoelens.
Op woensdag 13 juni 2001 23:15 schreef Xamira het volgende:
Kun je bij lustgevoelens überhaupt wel spreken van gelijkwaardigheid? Dit zijn namelijk zeer primitieve gevoelens.
Crackmonkey, je hebt gelijk in je verhaal , 'k heb net weer wat boeken doorgespit (beroepsmatig) en het is idd frappant om te zien dat die vicieuze cirkel vaak niet doorbroken gaat worden in die nieuwe generaties. Mensen opjagen heeft idd totaal geen zin want gevoelens als angst en stress kunnen juist een zeer negatieve invloed hebben op potentieele daders..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |