quote:Jij denkt dat marokkanen of engelsen die hun hele leven hier al wonen het paspoort van hun vaderland prefereren boven het nederlandse ? Dat getuigt van weinig realiteitszin. Het afschaffen van de dubbele nationaliteit is dan misschien wel een populair onderwerp, het is echt niet het wondermiddel wat jij en anderen er van maken.
Op dinsdag 25 november 2003 20:22 schreef Gia het volgende:[..]
Ruimt best wel op, denk ik.
quote:Geen idee, heb je cijfers?
Op dinsdag 25 november 2003 20:22 schreef Gia het volgende:[..]
Nee hoor, want al die allochtonen die dan geen Nederlander meer zijn worden bij een tweede vergrijp toch het land uitgezet! Die plegen dus geen derde vergrijp meer.
Aangezien 80% of zo in de gevangenis (ook) een buitenlands paspoort heeft, zal de gevangenispopulatie straks alleen nog maar bestaan uit Nederlanders en buitenlanders na een eerste of tweede vergrijp.Ruimt best wel op, denk ik.
Overigens zal geeneen kiezen om zijn Nederlandse paspoort op te geven. Dat is iemand bestaansrecht hier. Allochtonen kunnen dom zijn, maar niet zo dom.
Dan kunnen ze gelijk het land uit worden gestuurd enzo.
quote:Ze verliezen het erfrecht in hun 'thuisland' als ze die nationaliteit opgeven. Dan kunnen ze dus niet meer geld stoppen in een huis op iemand anders naam, om vervolgens op hun 65ste dat huis te erven. Willen ze dan een huisje voor hun oude dag, dan moeten ze dat op hun eigen naam doen. Komen ze dan in de bijstand, dan moeten ze dat eigen huis opeten, zoals alle Nederlanders dat moeten.
Op dinsdag 25 november 2003 20:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen idee, heb je cijfers?
Overigens zal geeneen kiezen om zijn Nederlandse paspoort op te geven. Dat is iemand bestaansrecht hier. Allochtonen kunnen dom zijn, maar niet zo dom.
Dan kunnen ze gelijk het land uit worden gestuurd enzo.
Dus ik weet nog niet zo net of ze allemaal wel voor de Nederlandse nationaliteit zullen kiezen.
Maar, wie weet, zullen we het nog meemaken.
quote:Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Op dinsdag 25 november 2003 20:48 schreef Gia het volgende:[..]
Ze verliezen het erfrecht in hun 'thuisland' als ze die nationaliteit opgeven. Dan kunnen ze dus niet meer geld stoppen in een huis op iemand anders naam, om vervolgens op hun 65ste dat huis te erven. Willen ze dan een huisje voor hun oude dag, dan moeten ze dat op hun eigen naam doen. Komen ze dan in de bijstand, dan moeten ze dat eigen huis opeten, zoals alle Nederlanders dat moeten.
Dus ik weet nog niet zo net of ze allemaal wel voor de Nederlandse nationaliteit zullen kiezen.
Maar, wie weet, zullen we het nog meemaken.
quote:Waarom?
Op dinsdag 25 november 2003 14:46 schreef casper23 het volgende:
Je moet als buitenlander het land uit worden gezet als je binnen een jaar de wet overtreedt, m.u.v. verkeersovertredingen e.d.
Geldt dat voor alle overtredingen m.u.v. verkeersovertredingen?
Geldt dit ook voor Europese buitenlanders?
Wat is precies de definitie van buitenlander?
Kan een buitenlander ook bonuspunten bij goed gedrag verdienen die verzilverbaar zijn bij eventuele overtredingen?
Waarom startte je deze draad?
quote:Maakt niet uit. Velen anderen houden hun 'eigen' nationaliteit omdat het moet van hun regering. Ze mogen die gewoon niet opgeven.
Op dinsdag 25 november 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Dus.
Crimineel? Land uit!
quote:Onzin. Het 1 is NLs probleem, het andere niet. Je kinderen trap je niet snel het huis uit, iemand die je even laat logeren en begint te stelen wel.
Op dinsdag 25 november 2003 14:53 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Dus als een "buitenlander" hier een fiets steelt, moet hij het land uit,
maar als grote groepen Nederlanders wekelijks voor- en na voetbalwedstrijden gigantische vernielingen aanrichten, dan mogen ze gewoon blijven?Dat is meten met twee maten, eenmaal in Nederland bén je in Nederland en heb je het recht om er te blijven, crimineel of geen crimineel.
quote:Ja, van mij ook, maar dan wel met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Op woensdag 26 november 2003 08:29 schreef shilizous_88 het volgende:
zekers mee eens! maar zodra een eventuele naturalisatie compleet is mogen ze van mij wel blijven.. misschien een proefperiode instellen?
quote:Weet u het verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet?
Op woensdag 26 november 2003 12:24 schreef schatje het volgende:
Fortuyn zei het nog zo mooi: "Het zijn wel onze Marokkaanse rot jongens".
quote:Dat kun je beter aan de TS vragen lieve schat.
Op woensdag 26 november 2003 14:07 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Weet u het verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet?
Ik heb zo'n mijn vermoeden.
quote:Ohja? Heb je enig idee hoevaak dat in de praktijk gebeurt?
Op dinsdag 25 november 2003 20:15 schreef gelly het volgende:
Criminele buitenlanders worden de grens al over gezet
Bijna nooit kan ik je zeggen. En als het wel een keer gebeurt, komt het meteen op het Journaal
Zijn ook zat landen waar ze dit al doen. Hoor je ook niemand over. Enkel in NL heb je weer van dat soort zielen die willen etaleren hoe 'sociaal' ze zijn en komen met het zeer grijsgedraaide stokpaardje "en criminele nederlanders, moeten die dan ook weg?"
quote:Menig buitenlander van turkse of marrokkaanse afkomst doet dit dus.
Op dinsdag 25 november 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Dit is indirect ook de reden dat hun jeugd zich misdraagd; thuis is er nooit geld voor iets, want men investeert liever in hun dorp. Maar de jonge marokkaantjes willen ook mooie sportschoenen, ed, wat volgt is frustratie, misdragingen, wat we in de krant lezen zeg maar.
Algemeen bekend dat die mensen vaak van mening zijn dat hun toekomst in het dorp van afkomst ligt, ipv. nederland.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:38 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ohja? Heb je enig idee hoevaak dat in de praktijk gebeurt?
Bijna nooit kan ik je zeggen. En als het wel een keer gebeurt, komt het meteen op het Journaal
quote:Geef er eens antwoord op dan, met argumenten en al.
Op donderdag 27 november 2003 11:01 schreef ExTec het volgende:
Helemaal mee eens,Enkel in NL heb je weer van dat soort zielen die willen etaleren hoe 'sociaal' ze zijn en komen met het zeer grijsgedraaide stokpaardje "en criminele nederlanders, moeten die dan ook weg?"
[..]
En alleen in Nederland zijn er gelijke rechten voor immigranten? Right....
quote:Ja dat bedoel ik. Ook mensen die officieel in het buitenland wonen, worden nooit uitgezet. Er wordt hier gewoon helemaal niemand uitgezet.
Op donderdag 27 november 2003 12:09 schreef RichardQuest het volgende:![]()
Met buitenlanders bedoelde hij denk ik mensen die in het buitenland wonen....niet alles zo serieus nemen.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:00 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ja dat bedoel ik. Ook mensen die officieel in het buitenland wonen, worden nooit uitgezet. Er wordt hier gewoon helemaal niemand uitgezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |