abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15895510
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:53 schreef Vince22 het volgende:
Ben gisteravond gestopt na het uitlezen van "het boek" .... Heeft me wel geholpen maar ik was toch al langer van plan te stoppen.. Dus nu gaat het zeker lukken.... Ik ben een ex-roker!!
Geen ex-roker, je bent een niet-roker!!
Vind ik
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:31:48 #227
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_15899955
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:07 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Hoeveel van die 900.000 zullen weer begonnen zijn?
Ik denk minstens al weer 600.000
Meeste mensen houden het nog geen dag vol.

One year, seven months, three days, 17 hours, 37 minutes en 4 seconds. 17482 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.564,21.

Ik ben dus een van die 900.000 die willen stoppen met roken, gelukkig ben ik niet weer begonnen, maar het is soms wel heel erg moeilijk....

One day, 13 hours, 31 minutes and 24 seconds. 46 cigarettes not smoked, saving ¤ 7,74.

[Dit bericht is gewijzigd door Danzig op 02-01-2004 14:32]

schorriemorie
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:35:55 #228
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_15900051
* spookvrouw komt na lange tijd weer eens aanwaaien om iedereen een hart onder de riem te steken.

Alle stoppers een dikke aanmoedigings omdat ze gewaagd hebben de verslavingsstokjes de deur uit te doen.

Hou vol hoor, de eerste twee weken zijn het zwaarst. Heel belangrijk is ook dat jullie je niet gek laten maken door de (nog rokende) omgeving.
Tuurlijk heb je moodswings, zal je misschien wat rotter slapen en rammel je in je velletje, maar geloof me, dit gaat echt waar over.

* spookvrouw is trots op de stoppers.

hofleverancier van sterretjes :)
pi_15904701
En alweer een week erbij, sinds +- 20 november niet meer gerookt! Ik heb er geen moeite meer mee, alleen als ik dronken ben heb ik gemerkt Vorig weekend was ik namelijk best wel zatjes voor het eerst in tijden, en toen heb ik één trekje van een bekende gehad. Mijn (rokende) vriendinnen zagen het en vlogen die arme jongen in de haren Neeeee! Wat doe je nou! Ze is al héél lang gestopt sukkel!
Ik voelde me ook erg lullig en schuldig tegenover mezelf, heb er echt spijt van, ook al was het maar een klein trekje. Nu dus weer een week erbij en weet nu alleen nog maar zekerder dat ik er niet meer aan ga komen. En gelukkig is het hoesten ook opgehouden, dat heeft ruim een maand geduurd
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_15905954
ik ben ook gestopt
  vrijdag 2 januari 2004 @ 21:08:04 #231
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15910100
hoeraaaa!!!!!!!!!!!!!

in deze woeste wereld, eindelijk steun gevonden!!!!!!!!
Cliche : 1 januari ( gisteren dus) gestopt, en wil het dit keer echt doen, heb een aantal goede redenen en inzichten om aanvast te houden.
Mijn wereld ziet er nu metaforisch gezien zo uit:
"de hele wereld rookt, en wil dat ik ook rook, en ik ga mij verstoppen in mijn bed, want overal ruik, proef ik sigaretten, mijn nicotinepeil is zodanig gezakt dat "code red"ingegaan is, ik vreet wild cherry kauwgum, eet teveel speculaasjes... ik heb ineens behoefte aan rode wijn... heb net een halve pot koffie op, zit hier met dopogen de fok! wereld binnen te staren....
ik voel mij onwerkelijk, heb het gevoel dat er een goede vriend gestorven is, en dat het mijn schuld is...
ik heb een mist in mijn hoofd, en alles doet mij aan roken denken... ik heb het idee dat alle zingeving in mijn leven geen zin ,meer heeft....

wat denken jullie.. ben ik verslaafd???
nu heb in ieder geval hulp van jullie hoop ik.....

pi_15910731

Ik werk dus in een tankstation waar we dus ook sigaretten verkopen. Nu ben ik blij dat er 2 vrije dagen tussen hebben gezeten zonder deze ubergrote verleiding. Maar goed. Ik ben best wel blij dat ik het "al" 2 dagen uithoud. Wanneer er nu iemand binnenwandelt om sigaretten te kopen vraag ik meteen of ze geen poging hebben gedaan om te stoppen.

Wanneer het antwoord: "Ja, maar niet langer dan een dag uitgehouden" is, voel ik me ineens goed.

*weblog gaat bijhouden

pi_15916239
@v2i vette avatar man!

Tja.. zit nu dus op 9 maanden en ik heb nog steeds voordelen. De sex lijkt langer te duren en gewoon beter te zijn/voelen. Ik ben inmiddels wel 11 kilo aangekomen maar dat maakt niet uit want door het blowen/roken woog ik nog maar zo'n 64 kilo...en dat is weinig aangezien ik 1.83 ben. Ik zie er beter uit, voel me beter en nu sinds kort lijkt mijn 'stamina' dus ook steeds beter te worden.

m.a.w. Ik voel me toppie!!!

Ik mis alleen GVD!!! nog STEEDS dat blowen. Elke fucking dag heb ik wel een moment dat ik denk 'nou.. lekker blowtje zou er nu wel ingaan'. Dat is wel fuck.. maar ik houdt het vol... nog steeds! En mijn vriendin 'trekt' me er wel doorheen.

Een ding moet ik wel zeggen, ik ben wel meer gaan drinken. Ik drink elke dag een biertje *palm* bij het eten en dan 2 of 3 in de avond wat toch eigenlijk wel veel is. Maar goed ik moet toch iets???

Mijn motto: a kick a day keeps the blues away...

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:18:25 #234
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15916311
Ik ben nu ruim 8 maanden gestopt en afgelopen oud en nieuw was de eerste keer dat ik teut was en niet trek had in een peuk. Dus ook dat gaat over
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15926191
Dat is een heel goed bericht, Spindizzy. Masi nog steeds mijn sigaretje bij de borrel, maar heb geen zin het borrelen op te geven. Komt dus allemaal vanzelf wel weer goed!!
geniet nooit met mate
  zaterdag 3 januari 2004 @ 14:53:32 #236
74310 nanalune
pi_15928206
klopt het nu dat je sowieso aankomt , ook al snoep je niet extra?
ik heb wel tableten gekocht die de spijsvertering bevorderen ( stoegang dus ).
Ik heb niet veel zin om aan te komen, mijn huidige gewicht is precies goed.
Wie heeft de ervaring niet of juist wel aan te komen?
pi_15930015
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:53 schreef nanalune het volgende:
klopt het nu dat je sowieso aankomt , ook al snoep je niet extra?
ik heb wel tableten gekocht die de spijsvertering bevorderen ( stoegang dus ).
Ik heb niet veel zin om aan te komen, mijn huidige gewicht is precies goed.
Wie heeft de ervaring niet of juist wel aan te komen?
Ik ben 1.5 jaar geleden gestopt en geen grammetje aangekomen.
Ik ben ook niet meer of minder gaan eten.
pi_15932619
Ik ben nu 3 dagen gestopt met roken, voor het eerst in me leven. Ik heb hiervoor 6jaar elke dag gerookt. Ik vind het zielig als mensen echt niet kunnen stoppen met roken, want dan ben je gewoon een zwak iemand.
Als ik eerlijk ben vind ik het gewoon mega makkelijk om te stoppen.
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:05:40 #239
74310 nanalune
pi_15939636
eerst zeg je dat jezelf 6 jaar hbet gerookt, dan kijk je even om de hoek met je drie dagen ( zelf net ook 3 dagen gestopt), heel goed, hoor, maar vervolgens kraak je iedereen af, al die mensen waar je dus zelf ook bij hoorde drie dagen gelden....
en wacht maar af, drie dagen is nog weinig, als het goed is komt het ergste nog...
ik ken iemand die 40 jaar gerookt heeft, en doet nu cold turkey... KIJK die verdient respect....

maar goed, ik hoop dat je het volhoudt...

pi_15941227
ik hoor vaak dat het zo moeilijk is om te stoppen met roken. Ik vind dit een beetje aanstellerij. Als je niet wilt roken dan doe je het gewoon niet. Wil je het wel dan rook je gewoon lekker door. Degene die weer gaan roken terwijl ze zouden stoppen, Willen gewoon niet stoppen.
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:25:40 #241
74310 nanalune
pi_15942064
kijk, dat is nu dus verslaving...
Het is niets voor niets een VERSLAVING", het laat mensen dus denken dat ze er niet zonder kunnen.
ik vind ok dat als je echt iets wil, dat het ook lukt, maar dankzij die verslaving kom je er niet zonder kleerscheuren door. Het kost ontzettend veel doorzettingsvermogen.
En geef zelf toe: de ene dag sta je sterker in je schoenen in de ander.
Alls je echt zin in een peuk hebt verdwijnen de " tegens", als sneeuw voor de zon, en zie je alleen de positieve kanten.
Dat jij het niet zo moeilijk hebt na drie dagen wil niet zeggen dat iedereen het zo "makkelijk "heeft...
dus als je je niet in kane lven in een ander wil nog niet gelijk zeggen dat van roken af komen makkelijk is.
Ik heb het zelf gelukkig ook niet zo moeilijk ( alleen gisteravond), maar ik ken mensen die weken voor de stopdatum depressief worden.
Het is voor veel mensen hetzelfde als een beste maatje verliezen.
en jij bent er ok nog niet, als jij een jaar probleemloos rookvrij bent, sla je in in ieder geval een serieuzer figuur met je oordeel.

Succes ermee... ( ben niet boos, alleen shaggie van het niet roken haha)

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:33:20 #242
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15942317
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:55 schreef RijstNatie het volgende:
ik hoor vaak dat het zo moeilijk is om te stoppen met roken. Ik vind dit een beetje aanstellerij. Als je niet wilt roken dan doe je het gewoon niet. Wil je het wel dan rook je gewoon lekker door. Degene die weer gaan roken terwijl ze zouden stoppen, Willen gewoon niet stoppen.
Was het maar zo eenvoudig
pi_15944149
Eerste twee dagen dacht ik bij elke ademhaling aan het inhaleren van een sigaret Vandaag was gelukkig iets makkelijker, maar ik vermoed dat ik er voorlopig nog niet ben. Wel ben ik er zeker van (jaja!!) dat ik er nooit meer aan begin!
Ik durf voorlopig niet te gaan stappen, het lijkt me vreselijk om niet te kunnen roken tijdens het uitgaan.
Voor de rest ben ik supertrots en ook blij dat ik voortaan de baas ben, en niet meer mijn sigaretje
pi_15948707
Ik ben zelf ook gestopt met roken, iets meer dan een maand geleden.
Niet roken op werkplek..prima!
dat een pakje sigaretten bestaande uit 20 stuks binnenkort ong. E. 3,95 gaan kosten (8 gulden 70) vind ik al een stap vooruit.
Als roker zeg je natuurlijk bijna altijd.

- Onzin dat het duurder wordt.
- Ik ga/kan toch niet stoppen.
- Het is lekker/ontspannend etc.

Grote bullshit!
Als er zoveel aandacht aan rokers wordt besteed als vandaag de dag beginnen ze dalijk nog echt zelf te denken dat ze een verwante groep zijn die zich in de zelfde behoeftes voldoet en dat zei elkaar begrijpen en dat niet rokers iets missen zo nu en dan.

Het tegendeel is het juiste.
Waarom noemen we rokers rokers en niet nicotine verslaafden? klinkt al wat erger.

Het is juist dat rokers een zielig groepje zijn die bakken met geld steken in het naar beneden halen van zijn/haar gezondheid. Ze denken dat ze verslaafd zijn aan roken en dat ze er niet vanaf kunnen komen.
Roken lijkt lekker als je verslaafd bent.
Waarom zou je 1e sigaret anders smaken dan de 1642ste die je zo dadelijk gaat nemen?
onzin dus.
Mensen die zeggen van; achja waar ga je vandaag de dag niet dood aan geef ik het antwoord: NIET ROKEN!

p.s dit is mijn mening nu, voorheen was ik onder de rokers

.. ruud van eijk
  zondag 4 januari 2004 @ 12:05:03 #245
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15949915
Lieve mensen, de rookverbod / nietrokers-welrokerstirades zijn in dit topic niet op hun plaats. Er zijn zat topics die daar over gaan en laat de mensen die hier bezig zijn met het stoppen met roken daar ajb mee met rust.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15953925
ben vanaf vandaag gestopt. heb er geen zin meer in, ik zie mijn vriendin 6 maanden niet..

ik ga het geld wat ik van de sigaretten over hou opsparen voor een reis naar italie ( waar mijn vriendin woont) zodat ik er veel sneller naar toe kan.

iedereen die stopt veel suc6!

Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_15954131
@snoop dog

Zeker een goede reden om te stoppen!
In de openingpost staat een leuk metertje waarmee je gemakkelijk bij kan houden hoeveel geld je niet hebt uitgegeven aan rookwaar.

linkje

De mijne staat nu op

Three days, 14 hours, 5 minutes and 3 seconds. 107 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,02. Life saved: 8 hours, 55 minutes.

Moet wel even melden dat ik het constant koud heb, zit te rillen en me niet helemaal 100% voel. Vooral 's ochtens is het erg.

[Dit bericht is gewijzigd door V2i op 04-01-2004 15:07]

pi_15954147
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:58 schreef Snoop_Dogg het volgende:
ben vanaf vandaag gestopt. heb er geen zin meer in, ik zie mijn vriendin 6 maanden niet..

ik ga het geld wat ik van de sigaretten over hou opsparen voor een reis naar italie ( waar mijn vriendin woont) zodat ik er veel sneller naar toe kan.

iedereen die stopt veel suc6!

jij ook succes, het gaat je lukken!
pi_15959139
complimentjes voor degenen die gestopt zijn!
( zelf was ik 2 jaar gestopt, vorig jaar mei weer begonnen )
  zondag 4 januari 2004 @ 18:38:35 #250
74310 nanalune
pi_15959604
overdag gaat het , maar tegen etenstijd zie ik steeds een lekkere sigaret voor me....
ik denk steeds aan roken, enm heb "het water in de keel staan"bij de gedachte..
Ik ben redelijk shagerijnig, en kortaf , en heb net lopen stofzuigen uit frustratie.
Krijg elke dag tips van stopcoach nicorette, en vandaag zeiden ze dat het helpt om naar je favourite muziek te luisteren als je ontmoedigt bent..het helpt...
( tis mijn 4e dag)
ook heb ik mezelf beloofd tegen het einde van de maand,met het geld dat ik uitbespard heb een kledingstuk te kopen...
misschien iemand anders nog andere tips...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')