abonnement Unibet Coolblue
pi_14920780
En we houden gewoon vol.....opeens heb ik het er weer even moeilijk mee, gek is dat toch. Dagen geen centje pijn, en opeens overvalt de trek in een sigaret je weer. Gelukkkig heb ik straks een kookcursus waar niet gerookt wordt.Kom ik de avond ook weer schadevrij door
geniet nooit met mate
pi_14934761
om het topic maar even helemaal weer goed te openen, even de update gemaakt door Eb in topic 14
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:02 schreef Eb het volgende:
...
Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Roxxy (2 jaar 7 mnd) *nieuw*
Maverick (2 jaar)
pebbje (1 jaar, 5 mnd)
corr (1jr)

Meer dan 6 mnd gestopt:
Rulin (7 mnd)
Berekery & Miss Berkery (8 maanden) *nieuw*

Kwartaalstoppers:
Estranged_Dream (3 mnd)
Doopy-X- (3 mnd)
Leila (3mnd)
Vava (3mnd)
Trekdrop (3mnd)
dolfg (3mnd) *nieuw*

2 Maanden
Eb

Maand
Syrek
ray_nl
Lily
Tomaz *nieuw*

Pupillen (weken)
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
Stoopkind
Sorella
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
nozem *nieuw*
DaBeetle *nieuw*
dawg *nieuw*
egosho *nieuw*
Martin_Jager *nieuw*
ransbal *nieuw*
Babbelzz *nieuw*
Kanjer *nieuw*
BloodyLotte *nieuw*
Lariekoek *nieuw*

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!
...


Na ondertussen drie keer een bezoek aan de kroeg, twee keer uit eten geweest te zijn, 3 vrienden op bezoek gehad die roken en 3 keer bij vrienden geweest die roken houd ik het ondertussen al weer 3 weken, 2 dagen en nog wat tijdsmeuk uit Hiermee heb ik door het niet roken van 486 sigaretten mijzelf 1 dag en 16 uur langer leven gegund

Ik moet zeggen dat nu na ruim drie weken de behoeft aan het roken echt steeds minder word. Waar er in de eerste 2 weken nog 20 keer per dag aan sigaret gedacht werd, is dat nu nog maar een keer of 5. En het belangrijkste; na drie weken begin ik steeds meer de voordelen te ontdekken van het niet-roken

Sterkte iedereen en voor de rokers onders ons: "kom op en stop!"

[Dit bericht is gewijzigd door ransbal op 26-11-2003 08:17]

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
  woensdag 26 november 2003 @ 08:01:57 #4
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_14934769
Ey, ik ben verdwenen van de lijst en toch zeker nog gestopt!
(1 jaar en 5 maanden al)
moeje ook nog een pepernoot?
pi_14934785
quote:
Op woensdag 26 november 2003 08:01 schreef pebbje het volgende:
Ey, ik ben verdwenen van de lijst en toch zeker nog gestopt!
(1 jaar en 5 maanden al)
gefixed
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14943800
Ben gisteravond gestopt na het uitlezen van "het boek" .... Heeft me wel geholpen maar ik was toch al langer van plan te stoppen.. Dus nu gaat het zeker lukken.... Ik ben een ex-roker!!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  woensdag 26 november 2003 @ 15:03:34 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_14944129
Ik ga niet stoppen. Nog lang geen behoefte aan.

Ik ga stoppen als ik zwanger ben

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_14945988
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:53 schreef Vince22 het volgende:
Ben gisteravond gestopt na het uitlezen van "het boek" .... Heeft me wel geholpen maar ik was toch al langer van plan te stoppen.. Dus nu gaat het zeker lukken.... Ik ben een ex-roker!!
Gefeliciteerd!!
geniet nooit met mate
  woensdag 26 november 2003 @ 16:07:15 #9
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14946050
pas mijn stoptijd nou es aan:

I have not smoked for Five months, one day, 21 hours, 7 minutes and 51 seconds. 2013 cigarettes not smoked, saving 322,24. Life saved: 6 days, 23 hours, 45 minutes.

  woensdag 26 november 2003 @ 16:08:17 #10
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14946083
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:53 schreef Vince22 het volgende:
Ben gisteravond gestopt na het uitlezen van "het boek" .... Heeft me wel geholpen maar ik was toch al langer van plan te stoppen.. Dus nu gaat het zeker lukken.... Ik ben een ex-roker!!
Ik ook nog steeds
pi_14946671
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:07 schreef Doopy-X- het volgende:
pas mijn stoptijd nou es aan:

I have not smoked for Five months, one day, 21 hours, 7 minutes and 51 seconds. 2013 cigarettes not smoked, saving 322,24. Life saved: 6 days, 23 hours, 45 minutes.


Ik wil ook op de lijst!

One year, five months, four weeks, 1 minute en 27 seconds. 16380 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.402,59.

pi_14957784
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:31 schreef WorstKaas het volgende:

[..]
One year, five months, four weeks, 1 minute en 27 seconds. 16380 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.402,59.


Hoe bereken je dit soort statistiekjes???
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_14959451
Waarom?
Waarom mogen de nietrokers cq stoppers met roken een hele topic volkletsen met onzin over stoppen?

Als er geen topic gemaakt mag worden om te klagen en te mopperen over al dat ongewenste mening opdringen tegen rokers.

"stop dan.."|
"het is echt gezond voor je hoor"|
"van roken krijg je kanker"|
"wist je dat roken dodelijk was "|

En ga zo maar door Word Er Niet Goed Van !!!!

Dring rokers niet je mening op, laat hen in hun waarde

( zowww dat is eruit )

Het bed is een verzameling van tegenstrijdigheden: wij gaan er in met tegenzin, met spijt gaan wij er uit, en elke avond nemen wij ons voor het vroeg te verlaten, maar elke morgen richten wij het zo in, dat wij er zo lang mogelijk in kunnen blijven.
pi_14959943
Three weeks, 42 minutes and 7 seconds. 168 cigarettes not smoked, saving ¤ 33,65. Life saved: 14 hours, 0 minutes.

pi_14962880
quote:
Op woensdag 26 november 2003 23:36 schreef skippinggirl het volgende:
Waarom?
Waarom mogen de nietrokers cq stoppers met roken een hele topic volkletsen met onzin over stoppen?

Als er geen topic gemaakt mag worden om te klagen en te mopperen over al dat ongewenste mening opdringen tegen rokers.

"stop dan.."|
"het is echt gezond voor je hoor"|
"van roken krijg je kanker"|
"wist je dat roken dodelijk was "|

En ga zo maar door Word Er Niet Goed Van !!!!

Dring rokers niet je mening op, laat hen in hun waarde

( zowww dat is eruit )


Het lijkt erop dat je een gefrusteerde roker bent, of door dat je te slap bent om te stoppen of omdat je het bashen van rokers door fundamentalistische niet rokers zat bent.
Ik ben het met je eens dat het bashen door de eerder genoemde fundamentalisten ook nergens meer op slaat, maar val mensen die stoppen met roken daar niet mee lastig.
Doe je beklag maar bij de modjes of : "kom op en stop!"
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14963785
quote:
Op woensdag 26 november 2003 23:36 schreef skippinggirl het volgende:
Waarom?
Waarom mogen de nietrokers cq stoppers met roken een hele topic volkletsen met onzin over stoppen?

Als er geen topic gemaakt mag worden om te klagen en te mopperen over al dat ongewenste mening opdringen tegen rokers.

"stop dan.."|
"het is echt gezond voor je hoor"|
"van roken krijg je kanker"|
"wist je dat roken dodelijk was "|

En ga zo maar door Word Er Niet Goed Van !!!!

Dring rokers niet je mening op, laat hen in hun waarde

( zowww dat is eruit )


Je peuken zijn zeker op, je begint wartaal uit te slaan!
pi_14963813
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:47 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Hoe bereken je dit soort statistiekjes???


http://www.silkquit.org/SilkQuit260.exe
pi_14963898
Ik stop! , nadat ik dit pakje shag leeg heb.
pi_14965563
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:24 schreef 44PJ3 het volgende:
Ik stop! , nadat ik dit pakje shag leeg heb.
Dat heb ik mezelf ook jaren voorgehouden!
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 november 2003 @ 15:13:49 #20
22592 crew  Ole
pi_14973276
dag 3 al vandaag...

Ik hoest mijn longen uit mijn lijf gewoon! Is dat normaal? (hele nacht wakkergelegen )

Ben nu wel heel erg gemotiveerd moet ik zeggen.. Net even teveel mensen in mijn directe omgeving afgelopen jaar verloren (waaronder afgelopen maandag nog) . Grote kans dat de oorzaak roken is geweest, ze zijn allemaal maar rond de 50 geworden..

Zelf ook enorme last van benauwdheid.. en het is ook niet goed ivm hyperventilatie van jaren..

Ik zal melden als het niet lukt Maar daar ga ik eik niet van uit. Heb nog steeds een kriebelhoest...
Oh ja, ik gebruik pleisters.. iemand ervaring?

En vwb rokers bashen.. Ik denk niet dat ik zo word hoor.. ik ben ook niet bang voor meeroken . Blijf gewoon in de rokersruimte op mijn werk zittten (daar is het gezelliger en inmiddels rookt daar ook bijna niemand meer )

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_14975597
ik ben ook aan het stoppen, nog 8 sigaretten te gaan
  donderdag 27 november 2003 @ 16:26:14 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14975698
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:13 schreef Ole het volgende:
Ik hoest mijn longen uit mijn lijf gewoon! Is dat normaal?
Yup, dat hoort erbij. Je longen zijn zich aan het herstellen en zijn nu dus even wat extra gevoelig. Gaat vanzelf over Slecht slapen hoort er ook bij en gaat ook vanzelf over. Succes
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 27 november 2003 @ 16:31:28 #23
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_14975884
49 minutes and 14 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,12. Life saved: 0 minutes.

Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 november 2003 @ 16:49:24 #24
22592 crew  Ole
pi_14976432
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:26 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Yup, dat hoort erbij. Je longen zijn zich aan het herstellen en zijn nu dus even wat extra gevoelig. Gaat vanzelf over Slecht slapen hoort er ook bij en gaat ook vanzelf over. Succes


Tnx!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_14982089
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:13 schreef Ole het volgende:
dag 3 al vandaag...

Ik hoest mijn longen uit mijn lijf gewoon! Is dat normaal? (hele nacht wakkergelegen )

Ben nu wel heel erg gemotiveerd moet ik zeggen.. Net even teveel mensen in mijn directe omgeving afgelopen jaar verloren (waaronder afgelopen maandag nog) . Grote kans dat de oorzaak roken is geweest, ze zijn allemaal maar rond de 50 geworden..

Zelf ook enorme last van benauwdheid.. en het is ook niet goed ivm hyperventilatie van jaren..

Ik zal melden als het niet lukt Maar daar ga ik eik niet van uit. Heb nog steeds een kriebelhoest...
Oh ja, ik gebruik pleisters.. iemand ervaring?

En vwb rokers bashen.. Ik denk niet dat ik zo word hoor.. ik ben ook niet bang voor meeroken . Blijf gewoon in de rokersruimte op mijn werk zittten (daar is het gezelliger en inmiddels rookt daar ook bijna niemand meer )


Ik ben nu ruim drie weken gestopt, en in het vorig topic heb ik dezelfde vragen ook een beetje gesteld. Bij mij is het hoesten nu bijna voorbij. Waar ik nog wel last van heb, is dat ik onregelmatig slaap en vaak ook kort slaap. Het lijkt er wel op dat dit nu minder gaat worden
Tis even een zure appel waar je doorheen moet, maar het duurt maar even, gaat steeds beter en je zult merken dat je al snel beter gaat voelen ondanks het hoesten en het onrustige slapen
Oja, ik was van de week ook nog even bij de tandarts en die vroeg mij wat ik had gedaan om mijn tanden een stuk lichter te krijgen, nog een positief neveneffect van het niet roken

Ik heb geen ervaring met pleisters, ben zelf kouwe turk gestopt na 12 jaar 25 sigaretten per dag

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14982115
tralalla, ben vandaag gestopt
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 november 2003 @ 20:33:28 #27
22592 crew  Ole
pi_14982435
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:21 schreef ransbal het volgende:

[..]

Ik ben nu ruim drie weken gestopt, en in het vorig topic heb ik dezelfde vragen ook een beetje gesteld. Bij mij is het hoesten nu bijna voorbij. Waar ik nog wel last van heb, is dat ik onregelmatig slaap en vaak ook kort slaap. Het lijkt er wel op dat dit nu minder gaat worden
Tis even een zure appel waar je doorheen moet, maar het duurt maar even, gaat steeds beter en je zult merken dat je al snel beter gaat voelen ondanks het hoesten en het onrustige slapen
Oja, ik was van de week ook nog even bij de tandarts en die vroeg mij wat ik had gedaan om mijn tanden een stuk lichter te krijgen, nog een positief neveneffect van het niet roken

Ik heb geen ervaring met pleisters, ben zelf kouwe turk gestopt na 12 jaar 25 sigaretten per dag


dat van die tanden vind ik ook wel een leuke bijkomstigheid! Sinds mijn moeder is gestopt (alweer meer dan 2 jaar nu) zijn haar tanden ook veeeel witter!

Ik moet toch binnenkort naar de tandarts.. maar wacht nog even paar weekjes! Kijken of hij het ziet!

Ook nog handig: mijn werk gaat verhuizen.. en dan mag er niet meer gerookt worden binnen. Dat buiten staan roken vind ik zo stom! Bovendien word ik daar altijd strontverkouden van!

En: mijn vriend heeft nu ook gedreigd te gaan stoppen
maar dan alleen af en toe een blowtje

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_14985055
One day, 22 hours, 41 minutes and 35 seconds. 38 cigarettes not smoked, saving ¤ 6,42. Life saved: 3 hours, 10 minutes.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_14992289
Vanaf maandagavond ben ik helemaal gestopt. Ik heb het zwaar hoor... Na 10 jaar roken is het best moeilijk. Vanavond was ik op stap en ik had er moeite mee dat ik er geen opstak. Achteraf ben ik trots op mezelf dat ik het toch niet gedaan heb
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_14992875
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 04:24 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Vanaf maandagavond ben ik helemaal gestopt. Ik heb het zwaar hoor... Na 10 jaar roken is het best moeilijk. Vanavond was ik op stap en ik had er moeite mee dat ik er geen opstak. Achteraf ben ik trots op mezelf dat ik het toch niet gedaan heb
Goed van je!!!! Ga zo door!! Ik krijg vanavond m'n eerste beproeving... visite en alcohol...
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 november 2003 @ 11:16:38 #31
22592 crew  Ole
pi_14996045
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 08:15 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Goed van je!!!! Ga zo door!! Ik krijg vanavond m'n eerste beproeving... visite en alcohol...


vanavond meeting..
En idd voor het eerst weer alcohol.. daar word ik altijd lakonieker van..
Maar ja, we zitten midden in de frisse lucht! Daar ga ik eens goed van genieten!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 28 november 2003 @ 11:19:26 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14996114
Ik rook heel onregelmatig, soms dagen niet en dan een pakje in een paar uur, maar ik ga denk ik volgend jaar per 1 januari stoppen. Klinkt wel wat afgezaagd, maar rond de kerst zit ik in Nederland en wil ik van alles genieten.
Ben steeds meer gaan sporten het afgelopen half jaar en volgend jaar ga ik ook wedstrijden hardlopen doen. Een goed moment om te stoppen denk ik.
  vrijdag 28 november 2003 @ 11:20:23 #33
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_14996136
Ga maandag stoppen samen met vriendin. Hebben we steun aan elkaar!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_14997872
ik ben vergeten hoelang ik nou ook alweer gestopt ben
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 november 2003 @ 13:00:16 #35
22592 crew  Ole
pi_14998276
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 12:43 schreef syrek het volgende:
ik ben vergeten hoelang ik nou ook alweer gestopt ben
lijkt me een goed teken!

Ik vind het juist zo vervelend dat ik er bijna continu aan moet denken enzo

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15010142
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:19 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

http://www.silkquit.org/SilkQuit260.exe


Ik begin geen wartaal uit te slaan en nee mijn sigaretten zijn niet op!!!

het is punt is dat niet iedereen zijn mening moet opdringen een roker kiest ervoor om te roken en wil daarmee niet overtuigd/lastiggevallen worden om te stoppen door stoppers en niet rokers.

Ik houd rekening met stoppers en niet rokers vind het super dat er veel mensen stoppen en moedig dat ook aan maar als ik ervoor kies om te roken moet mijn mening ook gerespecteerd worden en moet ik dus niet steeds lastig gevallen worden met meestal goed bedoeld ongevraagd advies.

Het bed is een verzameling van tegenstrijdigheden: wij gaan er in met tegenzin, met spijt gaan wij er uit, en elke avond nemen wij ons voor het vroeg te verlaten, maar elke morgen richten wij het zo in, dat wij er zo lang mogelijk in kunnen blijven.
pi_15023181
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:57 schreef skippinggirl het volgende:

[..]

Ik begin geen wartaal uit te slaan en nee mijn sigaretten zijn niet op!!!

het is punt is dat niet iedereen zijn mening moet opdringen een roker kiest ervoor om te roken en wil daarmee niet overtuigd/lastiggevallen worden om te stoppen door stoppers en niet rokers.

Ik houd rekening met stoppers en niet rokers vind het super dat er veel mensen stoppen en moedig dat ook aan maar als ik ervoor kies om te roken moet mijn mening ook gerespecteerd worden en moet ik dus niet steeds lastig gevallen worden met meestal goed bedoeld ongevraagd advies.


Dan moet je ook niet in dit topic gaan zitten.

Three weeks, two days, 17 hours, 49 minutes and 40 seconds. 189 cigarettes not smoked, saving ¤ 37,99. Life saved: 15 hours, 45 minutes.

pi_15023382
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 17:00 schreef dawg het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet in dit topic gaan zitten.

Three weeks, two days, 17 hours, 49 minutes and 40 seconds. 189 cigarettes not smoked, saving ¤ 37,99. Life saved: 15 hours, 45 minutes.


Precies, begin dan een eigen "Ik ben blij dat ik nog rook-topic!"
geniet nooit met mate
  zaterdag 29 november 2003 @ 17:25:27 #39
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_15023606
Vandaag de 13e dag dat ik geen peuk meer gerookt heb. Ik blow nog steeds wel, maar dat deed ik al voordat ik begon met het roken van peuken.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2003 @ 22:24:44 #40
22592 crew  Ole
pi_15028225
Ben de eerste vrijdagavond doorgekomen..
Maja.. was geen kunst in the middle of nowhere met alleen niet-rokers
Goeie meevaller!
Morgen kan er weer niet gerookt, ivm kleine kinderen..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15029030
Ik en miss Berkery nog steeds gestopt (8 maanden) nu. No problem. Gisteren en vandaag weer veel rokers over de vloer (verjaardag), en de hele woonkamer blauw van de rook. Ik ga rokers een beetje stakkers vinden (sorry)
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zaterdag 29 november 2003 @ 23:20:16 #42
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_15029216
Ik ben in plaats van sigaretten nu verslaafd aan nicotinepleisters!! Had ze gekocht als sinterklaascadeautje voor een verstokt rokend familielid maar wilde ze vantevoren wel even testen: Ze werken idd maar hoe kom ik nu van DIE verslaving af??
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2003 @ 23:20:35 #43
22592 crew  Ole
pi_15029226
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:57 schreef skippinggirl het volgende:

[..]

Ik begin geen wartaal uit te slaan en nee mijn sigaretten zijn niet op!!!

het is punt is dat niet iedereen zijn mening moet opdringen een roker kiest ervoor om te roken en wil daarmee niet overtuigd/lastiggevallen worden om te stoppen door stoppers en niet rokers.

Ik houd rekening met stoppers en niet rokers vind het super dat er veel mensen stoppen en moedig dat ook aan maar als ik ervoor kies om te roken moet mijn mening ook gerespecteerd worden en moet ik dus niet steeds lastig gevallen worden met meestal goed bedoeld ongevraagd advies.


dit is geen anti-rook topic hoor
Op dit moment zit er gewoon iemand te roken naast me.. daar zeg ik niets van hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 29-11-2003 23:22]

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2003 @ 23:22:03 #44
22592 crew  Ole
pi_15029252
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:20 schreef Natemy het volgende:
Ik ben in plaats van sigaretten nu verslaafd aan nicotinepleisters!! Had ze gekocht als sinterklaascadeautje voor een verstokt rokend familielid maar wilde ze vantevoren wel even testen: Ze werken idd maar hoe kom ik nu van DIE verslaving af??
dat meen je niet!!

oh... die gebruik ik nu een week...

Maar die pleisters zijn er ook in lagere dosis?
Misschien proberen minder vaak/lang een pleister op te doen???

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 29 november 2003 @ 23:49:42 #45
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_15029796
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:22 schreef Ole het volgende:

[..]

dat meen je niet!!

oh... die gebruik ik nu een week...

Maar die pleisters zijn er ook in lagere dosis?
Misschien proberen minder vaak/lang een pleister op te doen???


* Natemy is bang dan weer voor de sigaret te zwichten Eigenlijk raar want op zich vind ik roken niets aan, maar toch de angst dat het weer misgaat. Misschien omdat ik niet van plan was te stoppen en nu ineens niet meer rook door zo'n stomme pleister. Ik denk dat ik die kuur maar helemaal afmaak en dan zie ik wel verder.
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2003 @ 23:53:06 #46
22592 crew  Ole
pi_15029857
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:49 schreef Natemy het volgende:

[..]

* Ole is bang dan weer voor de sigaret te zwichten Eigenlijk raar want op zich vind ik roken niets aan, maar toch de angst dat het weer misgaat. Misschien omdat ik niet van plan was te stoppen en nu ineens niet meer rook door zo'n stomme pleister. Ik denk dat ik die kuur maar helemaal afmaak en dan zie ik wel verder.


Hoe lang gebruik je die pleisters nu? en in welke dosis?

Ik 20 mg eentje per dag..


Mijn vorige stoppoging heb ik nl 4 weken volgehouden.. Ik dacht die pleisters niet meer nodig te hebben, maar ben idd weer gezwicht toen ik ze niet meer gebruikte

Ik ga nu dus maar wat langer door met die pleisters. Ondanks die pleisters vind ik het nog steeds niet altijd zo makkelijk hoor, dat stoppen! Ik heb echt al mijn motivatie nodig.

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15037961
uw ervaring gevraagd voor een goed doel

Vragen ivm. stoppen roken (profiel werkstuk)

bvd

pi_15044345
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:57 schreef skippinggirl het volgende:

[..]

Ik begin geen wartaal uit te slaan en nee mijn sigaretten zijn niet op!!!

het is punt is dat niet iedereen zijn mening moet opdringen een roker kiest ervoor om te roken en wil daarmee niet overtuigd/lastiggevallen worden om te stoppen door stoppers en niet rokers.

Ik houd rekening met stoppers en niet rokers vind het super dat er veel mensen stoppen en moedig dat ook aan maar als ik ervoor kies om te roken moet mijn mening ook gerespecteerd worden en moet ik dus niet steeds lastig gevallen worden met meestal goed bedoeld ongevraagd advies.


Lees dit topic dan gewoon niet

ik respecteer rokers hoor, bij mij mag gewoon thuis gerookt worden en in de auto ook ik weet tenslotte hoe het is om roker te zijn

maar ik ben wel blij dat ik gestopt ben, nog steeds en ik ben van plan om dat te blijven.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_15054263
I have not smoked for Three months, two weeks, four days, 22 hours, 15 minutes and 16 seconds. 1663 cigarettes not smoked, saving ¤ 126,50. Life saved: 5 days, 18 hours, 35 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!
  maandag 1 december 2003 @ 12:16:25 #50
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_15056890
Zo, nadat ik mezelf met succes al ruim 5 maanden rookvrij heb gemaakt en sinds 2 weken ook mijn schoonvader na 40 jaar kettingroker te zijn, heb laten stoppen is nu ook mijn schoonmoeder na 40 jaar gestopt (the cold turkey style)

  maandag 1 december 2003 @ 12:33:54 #51
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15057204
Two months, three weeks, three days, 9 hours, 35 minutes and 7 seconds. 1707 cigarettes not smoked, saving fl 277,68. Life saved: 5 days, 22 hours, 15 minutes.

Vrienden, ik heb de tijd niet meer om dat lijstje bij te houden. Ik zag tot mijn vreugd dat Ransbal hem al had gepaste naar deel 15, vriendelijk verzoek het af en toe te plaatsen!

Thanx

  Moderator / Miss SHO maandag 1 december 2003 @ 13:34:09 #52
22592 crew  Ole
pi_15058737
quote:
Op maandag 1 december 2003 10:15 schreef trekdrop het volgende:
I have not smoked for Three months, two weeks, four days, 22 hours, 15 minutes and 16 seconds. 1663 cigarettes not smoked, saving ¤ 126,50. Life saved: 5 days, 18 hours, 35 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!
support geeft!!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 1 december 2003 @ 13:35:22 #53
22592 crew  Ole
pi_15058779
6 dagen, 11 uur, 36 min
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15060606
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:16 schreef Doopy-X- het volgende:
Zo, nadat ik mezelf met succes al ruim 5 maanden rookvrij heb gemaakt en sinds 2 weken ook mijn schoonvader na 40 jaar kettingroker te zijn, heb laten stoppen is nu ook mijn schoonmoeder na 40 jaar gestopt (the cold turkey style)


OK dan Doopy!! Kijk zo kan het ook... heb jij de Nederlandstoptmetroken of zoiets actie verzonnen???
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_15062881
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:33 schreef Eb het volgende:
Two months, three weeks, three days, 9 hours, 35 minutes and 7 seconds. 1707 cigarettes not smoked, saving fl 277,68. Life saved: 5 days, 22 hours, 15 minutes.

Vrienden, ik heb de tijd niet meer om dat lijstje bij te houden. Ik zag tot mijn vreugd dat Ransbal hem al had gepaste naar deel 15, vriendelijk verzoek het af en toe te plaatsen!

Thanx


Morgen mag mij zelf tot een één maand niet-roker rekenen Het lijstje zal dan ook weer geplaatst worden, want er zijn een aantal zeer interessante runners up te melden
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
  maandag 1 december 2003 @ 16:31:05 #56
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_15063100
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:45 schreef Vince22 het volgende:

[..]

OK dan Doopy!! Kijk zo kan het ook... heb jij de Nederlandstoptmetroken of zoiets actie verzonnen???


Nee hoor Het werkt alleen aanstekelijk

I have not smoked for Five months, six days, 21 hours, 31 minutes and 47 seconds. 2078 cigarettes not smoked, saving 332,67. Life saved: 1 week, 5 hours, 10 minutes.

pi_15063117
voeg mij toe! voeg mij toe!

ik ben nu 2 maanden gestopt!!

ben alleen meer gaan pruimen... helpt wel goed maar is natuurlijk gewoon een alternatieve nicotineverslaving.. heb k overgehouden aan mn studieperiode in de States..

tabakpruimers roeleren..

At your service!
  maandag 1 december 2003 @ 17:15:43 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15064161
Deze jongen is ook gestopt... vader van mijn beste vriendin heeft longkanker en het is echt verschrikkelijk. Doktoren geven hem nog een jaar maximaal...

16 hours, 14 minutes and 55 seconds. 8 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,34. Life saved: 40 minutes.

Ik doe mijn best om het vol te houden....
Mag ik ook in die lijst komen van mensen die gestopt zijn?

  Moderator / Miss SHO maandag 1 december 2003 @ 17:21:10 #59
22592 crew  Ole
pi_15064319
quote:
Op maandag 1 december 2003 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Deze jongen is ook gestopt... vader van mijn beste vriendin heeft longkanker en het is echt verschrikkelijk. Doktoren geven hem nog een jaar maximaal...

16 hours, 14 minutes and 55 seconds. 8 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,34. Life saved: 40 minutes.

Ik doe mijn best om het vol te houden....
Mag ik ook in die lijst komen van mensen die gestopt zijn?


Succes hoor!!!
Als je het moeilijk hebt moet je maar denken.. " ach een sigaret is smerig" of "stom klein staafje van 5 cm.."
Binnen een paar dagen heb je al meer lucht en kun je trots zijn op jezelf


Helpt mij wel tot nu toe

(bijna een week alweer , applausje voor mezelf!!! )

* ole heeft afgelopen jaar 5 mensen in haar omgeving verloren, allemaal rond de 50. 100% bewijzen dat het aan het roken lag zijn er natuurlijk nooit.. maar het is wel zeeeer waarschijnlijk

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 1 december 2003 @ 17:25:37 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15064439
quote:
Op maandag 1 december 2003 17:21 schreef Ole het volgende:

[..]

Succes hoor!!!
Als je het moeilijk hebt moet je maar denken.. " ach een sigaret is smerig" of "stom klein staafje van 5 cm.."
Binnen een paar dagen heb je al meer lucht en kun je trots zijn op jezelf


Helpt mij wel tot nu toe

(bijna een week alweer , applausje voor mezelf!!! )

* ole heeft afgelopen jaar 5 mensen in haar omgeving verloren, allemaal rond de 50. 100% bewijzen dat het aan het roken lag zijn er natuurlijk nooit.. maar het is wel zeeeer waarschijnlijk


Precies..... Dank je.

ps: Mijlpaal! 100ste post! (oh nee......toch maar niet he)

[Dit bericht is gewijzigd door leolinedance op 01-12-2003 17:33]

pi_15064523
* Leila gaat nog steeds goed
Vind ik
pi_15065619
Als ik het moeilijk heb, denk ik er altijd aan hoe lekker ik me nu 's morgens vroeg voel. Veel fitter en niet met die smerige rooksmaak in mijn mond.....En dan redt ik het wel. Soms komt er nog zo,n trek-in-roken golf over me heen. Vanmiddag nog een hele heftige....., maar ik steek er mooi geeneen op!!
geniet nooit met mate
pi_15075572
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:20 schreef Natemy het volgende:
Ik ben in plaats van sigaretten nu verslaafd aan nicotinepleisters!! Had ze gekocht als sinterklaascadeautje voor een verstokt rokend familielid maar wilde ze vantevoren wel even testen: Ze werken idd maar hoe kom ik nu van DIE verslaving af??
Whahahah super van de een naar de andere verslaving...

ik ga denk ik over een paar jaartjes ook maar eens stoppen met roken... *rofl*

They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 december 2003 @ 01:09:12 #64
22592 crew  Ole
pi_15078859
quote:
Op maandag 1 december 2003 17:27 schreef Leila het volgende:
* Leila gaat nog steeds goed
same here!

vanavond voor het eerst in mijn stamkroeg..
reacties variërend van "yeah right" tot " goed meid, zet hem op en hou vol"

Ik ben me nu meer bewust van de "beren op de weg" dan de vorige stoppoging...
vreemde is dat juist de 'nooit rokers' het mij het moeilijkst maken, niet begrijpen dat het "dag voor dag" gaat...

die zeggen dan, "Over 3 maanden praten we verder"

op die termijn zou ik graag denken... maar is nog niet reëel...

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15079068
Ik ben drie jaar geleden 7 maanden gestopt geweest, zonder fysieke moeite, maar ik heb het meest moeite met de kroeg en bier enzo... Peuken zijn gewoon zo lekker.

Toch heb ik me er nu ook aan gewaagd en ben ik sinds woensdagavond 12 november ook echt helemaal gestopt met roken . Ik heb al overleefd:
- Nederland Schotland
- Twee keer flink stappen + drinken
- avondje uit met een meisje dat rookte
- Uit eten / biertje drinken met twee vrienden die flink roken
- Elke dag wel 4 keer de pauze in de gezellige rookruimte van m'n werk

Maar ik hou lekker vol, nu alweer bijna drie weken. Fysiek geen centje last, ik ben ook begonnen met cardio fitness, 5 weken geleden, dus ik voel met lekker fit worden. Alleen die peuk in de kroeg met het biertje erbij... Het blijft een zwaktebod van me .. Ik hoop dat ik het volhou, eigenlijk moet het gewoon kunnen. Ik ben prima vrolijk, hoest niet, lig niet wakker en ga ook neit als een cliche anti-roker gestopte roker handelen, mensen mogen bij mij op de kamer gewoon roken (soms) enzo .

  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 december 2003 @ 01:32:08 #66
22592 crew  Ole
pi_15079223
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 01:20 schreef JvS het volgende:
- Nederland Schotland
- Twee keer flink stappen + drinken
- avondje uit met een meisje dat rookte
- Uit eten / biertje drinken met twee vrienden die flink roken
- Elke dag wel 4 keer de pauze in de gezellige rookruimte van m'n werk

Maar ik hou lekker vol, nu alweer bijna drie weken. Fysiek geen centje last, ik ben ook begonnen met cardio fitness, 5 weken geleden, dus ik voel met lekker fit worden. Alleen die peuk in de kroeg met het biertje erbij... Het blijft een zwaktebod van me .. Ik hoop dat ik het volhou, eigenlijk moet het gewoon kunnen. Ik ben prima vrolijk, hoest niet, lig niet wakker en ga ook neit als een cliche anti-roker gestopte roker handelen, mensen mogen bij mij op de kamer gewoon roken (soms) enzo .


heeeeel herkenbaar!!!
vanavond eerste keer weer in stamkroeg.. en negatieve reacties gehad hoor! Juist van 'nooit' rokers...
Ik wil absoluut niet zo'n geflipte ex-roker worden.. net als een collega..heeft ons jarenlang vergast met zijn sigarenrook, en nu ineens demonstratief de deur dichtknallen omdat er gerookt wordt doe ff normaal! Bij mij mag iedereen roken, ik zit in mijn pauzes in de rookruimte, ik kom in kroegen...
maar IK rook niet meer.. daar hoeven anderen geen last van te hebben toch?

behalve iedereen in het -stoppen met roken- topic... want daar kan ik mijn hart luchten, en de benodigde afleiding zoeken :@c

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15079332
Al ruim 5 weken gestopt nu! Denk, meldt 't nog maar 's hier, misschien dat 't anderen steunt! Keep up the goodwork everybody!

Werk dit vragenlijstje eens af: Vragen ivm. stoppen roken (profiel werkstuk)

pi_15079364
Zag met trots dat ik in 't lijstje genoemd werd! Top
pi_15081523
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:34 schreef Ole het volgende:

[..]

support geeft!!!!


tnx
pi_15082139
Four months, two weeks, three days, 15 hours, 17 minutes and 5 seconds. 2531 cigarettes not smoked, saving ¤ 405,15. Life saved: 1 week, 1 day, 18 hours, 55 minutes.

Jippie!!!

Ik heb in de kroeg of tijdens het stappen helemaal trek in een sigaret, eigenlijk juist integendeel. Ik denk omdat al die mensen zie roken en denk van Wat een onzin hahaaa!

Ik had wel laatst trek in de auto en na het eten

Vind ik
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 december 2003 @ 13:05:13 #71
22592 crew  Ole
pi_15086525
zit hier gewoon tussen de rokers.. weinig last..
Nog wel even mijn moppie opvoeden dat ie de vieze asbakken leeggooit!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:25:40 #72
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_15094450
Zo, ik wilde al een tijdje stoppen (rookte ongeveer 12 jaar, waarvan minimaal de helft 1 pakje Camel per dag), maar het is er zondag daadwerkelijk van gekomen.
Laatste 5 sigaretten achter elkaar opgestoomd, en tot nu toe weinig last gehad.
Gisteren even in de kroeg geweest, en kon me goed beheersen. (Niemand van m'n vriendenkring weet het nog, en niemand viel het op )
Wat me wel opvalt, is dat ik op m'n werk nog steeds naar de gang loop, om een peuk op te steken.
Aan die nicotine pleisters durf ik niet te beginnen, een maat van me is een paar weken gestopt (met pleisters) en is elke keer zo duf als een garnaal het eerste kwartier. En verder ben ik bang dat ik afhankelijk van die krengen ga worden.
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:04:12 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15100043
One day, 20 hours, and 2 minutes . 22 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,63. Life saved: 1 hour, 50 minutes.

zo kort pas en ik wordt nu al gek.....godverdomme! Maar ik zal het volhouden. Hebben jullie dat ook dat je je niet goed kunt concentreren? Ik wordt er gek van...

  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 december 2003 @ 21:20:14 #74
22592 crew  Ole
pi_15100448
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:04 schreef leolinedance het volgende:
One day, 20 hours, and 2 minutes . 22 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,63. Life saved: 1 hour, 50 minutes.

zo kort pas en ik wordt nu al gek.....godverdomme! Maar ik zal het volhouden. Hebben jullie dat ook dat je je niet goed kunt concentreren? Ik wordt er gek van...


ja.. of ineens niet uit mijn woorden kom enzo!!

Denk maar aan de heerlijk frisse lucht, en hoeveel beter je je gaat voelen 's ochtends..

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15113855
Ah man, stoppen met roken is voor mietjes
Alsof je er wat aan hebt

(zo kan je ook denken maar dan kom je niet ver )

  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2003 @ 13:30:20 #76
22592 crew  Ole
pi_15114894
One week, one day, 11 hours, 30 minutes and 24 seconds. 127 cigarettes not smoked, saving $21.30. Life saved: 10 hours, 35 minutes.

Geloof eik nog wel meer sigaretten niet gerookt...

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15115197
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:30 schreef Ole het volgende:
One week, one day, 11 hours, 30 minutes and 24 seconds. 127 cigarettes not smoked, saving $21.30. Life saved: 10 hours, 35 minutes.

Geloof eik nog wel meer sigaretten niet gerookt...


Hoe voelt dat nou?
Ik had totaal geen problemen met stoppen.

One year, six months, three days, 21 hours, 9 minutes en 37 seconds. 16586 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.432,86.

  woensdag 3 december 2003 @ 13:44:49 #78
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15115318
Zijn er hier trouwens rokers van tussen de 20 en 40 die volgende week in een televisieprogramma hun laatste sigaret willen opsteken?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15115572
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:44 schreef Verbal het volgende:
Zijn er hier trouwens rokers van tussen de 20 en 40 die volgende week in een televisieprogramma hun laatste sigaret willen opsteken?

V.


Lol verbal, we zijn al gestopt

Maareh, wel tv programma?

  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2003 @ 13:57:58 #80
22592 crew  Ole
pi_15115666
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:39 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Hoe voelt dat nou?
Ik had totaal geen problemen met stoppen.

One year, six months, three days, 21 hours, 9 minutes en 37 seconds. 16586 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.432,86.


De eerste week zit erop he!
Ik voel me hartstikke goed! Heel af en toe nog eventjes erge trek, maar dat waait binnen 1 minuut over. Dus dan zoek ik even afleiding en ben het weer kwijt!! Ik vind mezelf ontzettend stoer nu.. zeg ik ook lekker tegen mezelf!

Maar in het algemeen vind ik het heel erg meevallen.. als die 'knop' eenmaal om is. Ik krijg vast wel moeilijke momenten nog.. maar kom op zeg.. zo'n stom ding als een peuk!!!

(ik ben in de 18 jaar dat ik rookte maar één keer eerder gestopt.. toen ging het ook goed, maar ben ik zelf dom geweest na een maand.. Deze keer ga ik het gewoon redden! )

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 3 december 2003 @ 14:05:38 #81
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15115857
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Lol verbal, we zijn al gestopt


Er zijn vast wel mensen die nog roken die dit lezen... Of wellicht kennen jullie nog mensen die erover denken om te stoppen, en dit als een mooie stok achter de deur zien.
quote:
Maareh, wel tv programma?
Angela & CO.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15115872
One week, 14 hours, 48 minutes and 58 seconds. 152 cigarettes not smoked, saving ¤ 25,14. Life saved: 12 hours, 40 minutes.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2003 @ 14:08:36 #83
22592 crew  Ole
pi_15115927
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:06 schreef Vince22 het volgende:
One week, 14 hours, 48 minutes and 58 seconds. 152 cigarettes not smoked, saving ¤ 25,14. Life saved: 12 hours, 40 minutes.

Gefeliciteerd met je eerste week!

[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 03-12-2003 14:14]

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 3 december 2003 @ 14:09:14 #84
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15115945
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:06 schreef Vince22 het volgende:
One week, 14 hours, 48 minutes and 58 seconds. 152 cigarettes not smoked, saving ¤ 25,14. Life saved: 12 hours, 40 minutes.

Waar halen jullie die gegevens uit? Voer je dat in in een database of zo?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2003 @ 14:13:01 #85
22592 crew  Ole
pi_15116046
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Waar halen jullie die gegevens uit? Voer je dat in in een database of zo?

V.


zie linkje in 3e post van dit topic
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15116275
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:08 schreef Ole het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je eerste week!


Thanks!!! jij ook
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_15117218
Gestopt: 1 maand, 16 uur, 56 minuten, 45 seconden
85,27 eurootjes bespaard, 516 sigaretten niet gerookt en 1 dag en 19 uur langer te leven

Gaat lekker zo! (Owja, ik ben een treetje hoger op de ladder toch? )

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2003 @ 15:35:12 #88
22592 crew  Ole
pi_15118245
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:58 schreef nozem het volgende:
Gestopt: 1 maand, 16 uur, 56 minuten, 45 seconden
85,27 eurootjes bespaard, 516 sigaretten niet gerookt en 1 dag en 19 uur langer te leven

Gaat lekker zo! (Owja, ik ben een treetje hoger op de ladder toch? )


Lekker Gefeliciteerd!

Merk je al dat je wittere tanden krijgt en zo?
Ik voel me na een week al wat fitter hoor.. Kan alleen maar beter worden denk ik..
Ook merkte ik vannacht ineens dat ik het haar van mijn moppie wel vies vond ruiken...

1 maand is mijn volgende feestje!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15122119
Ik voelde me na 1 dag al fitter!! En dat is een hele goede stimuland om de moeilijke momenten door te komen. Maar...zat vanmiddag met een vriendin te lunchen in een cafe, en dat was opeens weer errug moeilijk. Zie ja al die blije rokers er een opsteken.....
geniet nooit met mate
  woensdag 3 december 2003 @ 18:17:27 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_15122462
Ik zit erg te twijfelen of ik zal gaan stoppen of niet.
Ben tot afgelopen zomer anderhalf jaar gestopt geweest en deze zomer is het er in geslopen. Eerst een haal, toen en sigaret, tot uiteindelijk weer een pakje per dag.
In tegenstelling tot wat ik dacht lijkt het nu veel moeilijker om te stoppen, ik heb pas weer twee weken niet gerookt maar helaas er was weer een feestje en ja, 1 kan wel. Niet dus!
Nu zit ik dus een beetje op een drempel, zal ik wel of zal ik niet. Gisteren maar 2 sigaretten gerookt, vandaag nog geen.
En toch merk ik aan mezelf dat ik nu erg de neiging heb om er één op te steken en dan "echt" te stoppen met ingang van 2 januari....
Lekker douchen!
pi_15136417
nog vandaag en morgen, en dan ben ik een week gestopt...
niet dat ik ervanaf wil omdat het ongezond is ofzo, alleen het word zo duur!!!, dus prijzen verhogen helpt wel...
pi_15138776
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:17 schreef sjak het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik zal gaan stoppen of niet.
Ben tot afgelopen zomer anderhalf jaar gestopt geweest en deze zomer is het er in geslopen. Eerst een haal, toen en sigaret, tot uiteindelijk weer een pakje per dag.
In tegenstelling tot wat ik dacht lijkt het nu veel moeilijker om te stoppen, ik heb pas weer twee weken niet gerookt maar helaas er was weer een feestje en ja, 1 kan wel. Niet dus!
Nu zit ik dus een beetje op een drempel, zal ik wel of zal ik niet. Gisteren maar 2 sigaretten gerookt, vandaag nog geen.
En toch merk ik aan mezelf dat ik nu erg de neiging heb om er één op te steken en dan "echt" te stoppen met ingang van 2 januari....
Kom op! Stop! Niet pas per 2 januarie... gooi je sigaretten weg en je aansteker! Je zal merken dat het eigelijk hartstikke makkelijk is Zo ben ik er ook achtergekomen Je komt er wel, echt wel!
pi_15138787
quote:
Op donderdag 4 december 2003 07:37 schreef 44PJ3 het volgende:
nog vandaag en morgen, en dan ben ik een week gestopt...
niet dat ik ervanaf wil omdat het ongezond is ofzo, alleen het word zo duur!!!, dus prijzen verhogen helpt wel...
Goed zo! En volhouden he!
pi_15138889
quote:
Op donderdag 4 december 2003 07:37 schreef 44PJ3 het volgende:
nog vandaag en morgen, en dan ben ik een week gestopt...
niet dat ik ervanaf wil omdat het ongezond is ofzo, alleen het word zo duur!!!, dus prijzen verhogen helpt wel...
Ik merk het ook dat ik nu meer geld overhou, ik heb het idee dat ik nu meer geld kan uitgeven aan dingen dan hiervoor.

Ik was laatst lam, en ik wilde een sigaret aansteken, blij dat ik het niet heb gedaan, maar ik was wel dichtbij, shit man, moet ik ech tniet meer doen.
Had ik niet verwacht.

Vind ik
pi_15141377
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:35 schreef Leila het volgende:

[..]

Ik merk het ook dat ik nu meer geld overhou, ik heb het idee dat ik nu meer geld kan uitgeven aan dingen dan hiervoor.

Ik was laatst lam, en ik wilde een sigaret aansteken, blij dat ik het niet heb gedaan, maar ik was wel dichtbij, shit man, moet ik ech tniet meer doen.
Had ik niet verwacht.


Ik vind het jammer dat ik altijd shag rookte Bij mij gaat dat metertje niet zo hard met geld bespaard

I have not smoked for Three months, three weeks, one day, 6 minutes and 18 seconds. 1710 cigarettes not smoked, saving ¤ 130,01. Life saved: 5 days, 22 hours, 30 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

  donderdag 4 december 2003 @ 12:43:19 #96
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15142399
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:06 schreef trekdrop het volgende:
Ik vind het jammer dat ik altijd shag rookte Bij mij gaat dat metertje niet zo hard met geld bespaard

I have not smoked for Three months, three weeks, one day, 6 minutes and 18 seconds. 1710 cigarettes not smoked, saving ¤ 130,01. Life saved: 5 days, 22 hours, 30 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!


Two months, three weeks, six days, 9 hours, 44 minutes and 55 seconds. 1768 cigarettes not smoked, saving fl 287,45. Life saved: 6 days, 3 hours, 20 minutes.

Precies trekdrop. je bent langer gestopt dan ik, maar ik heb mijn life longer gesaved!

pi_15152913
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:08 schreef flappiewappie het volgende:
Vragen ivm. stoppen roken (profiel werkstuk)

dank u allen


GRRRRRR WE KUNNEN HET WEL VOLHOUDEN
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 december 2003 @ 20:01:43 #99
22592 crew  Ole
pi_15154771
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:48 schreef trekdrop het volgende:

[..]

GRRRRRR WE KUNNEN HET WEL VOLHOUDEN


wij wel
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15174753
ey ik heb gisteren dus ook besloten om te stoppen. Eergisteren zat ik zo zonder siggiez en toen d8 ik gaat wel makkelijk en heb toen afgesproken om gelijk maar niet meer te roken. Gewoon om te kijken of ik het volhoud. Dit is dus de 3e dag en het gaat wel. Alleen vanavond mayb uit en dan wordt het zo moeilijk. Een druppel alcohol in mijn lichaam en ik wil meteen roken... Maar om nou dit weekend alleen thuis te zitten
Bleghiii !!!
pi_15194779
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:25 schreef Kaps00ny het volgende:
ey ik heb gisteren dus ook besloten om te stoppen. Eergisteren zat ik zo zonder siggiez en toen d8 ik gaat wel makkelijk en heb toen afgesproken om gelijk maar niet meer te roken. Gewoon om te kijken of ik het volhoud. Dit is dus de 3e dag en het gaat wel. Alleen vanavond mayb uit en dan wordt het zo moeilijk. Een druppel alcohol in mijn lichaam en ik wil meteen roken... Maar om nou dit weekend alleen thuis te zitten
Hahaha, heel herkenbaar... maar je moet gewoon volhouden (Cliche allert!)
pi_15194849
One month, 12 hours, 27 minutes and 6 seconds. 244 cigarettes not smoked, saving ¤ 48,83. Life saved: 20 hours, 20 minutes.

Mooie grens.

  zaterdag 6 december 2003 @ 13:44:32 #103
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15197115
Mooie scores allemaal weer

Hou vol, jullie doen het nog steeds hartstikke geweldig

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15197524
ga zo door
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator / Miss SHO zaterdag 6 december 2003 @ 15:54:39 #105
22592 crew  Ole
pi_15199398
Al bijna 2 weken...
gister zonder moeite een avond tussen rokers gezeten . Begin er ook al minder aan te denken (gelukkig!)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15201317
Geweldig nieuws!! Zelf heb ik het nog wel moeilijk in de kroeg en na het avondeten heb ik ook latijd wat moeilijke momenten. Maar ik troost me maar met de gedachte dat dat ooit weer zal overgaan......
geniet nooit met mate
pi_15202015
uhm ben nu vandaag een week niet aan het roken!!!!

alleen ik blow nog wel elke dag... [ behoor ik nu nog tussen de niet rokers? ]

  Moderator / Miss SHO zaterdag 6 december 2003 @ 17:47:19 #108
22592 crew  Ole
pi_15202365
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Geweldig nieuws!! Zelf heb ik het nog wel moeilijk in de kroeg en na het avondeten heb ik ook latijd wat moeilijke momenten. Maar ik troost me maar met de gedachte dat dat ooit weer zal overgaan......
Maar ik heb ook nog avonden dat het moeilijker is hoor! Of momenten..
Het schijnt minder te worden na een tijdje
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 7 december 2003 @ 02:20:56 #109
22592 crew  Ole
pi_15215087
technisch nu wel 2 weken al.. 2 weekenden met veel stappen gered!

officieel

One week, five days, 20 minutes and 33 seconds. 180 cigarettes not smoked, saving $30.18. Life saved: 15 hours, 0 minutes.

dat geld helaas niet gespaard.. die pleisters zijn belachelijk duur!!! Maja, beter een pleister dan 2 pakjes sigaretten (op een zaterdagavond dan )

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15215253
4 Maanden en 4 dagen. Dat ademt lekker zeg...........
  Moderator / Miss SHO zondag 7 december 2003 @ 02:56:11 #111
22592 crew  Ole
pi_15215279
quote:
Op zondag 7 december 2003 02:52 schreef Da_Rock het volgende:
4 Maanden en 4 dagen. Dat ademt lekker zeg...........
Wow! Daar kun je trots op zin
Ik vond het na een week al een stuk beter ademen.. zat vanavond in de kroeg af en toe even te kijken hoe vaak mensen sigaret opstaken.. deed ik ook hoor! Maar een paar uurtjes in de kroeg schelen heel wat peuken !
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15215394
quote:
Op zondag 7 december 2003 02:56 schreef Ole het volgende:

[..]

Wow! Daar kun je trots op zin
Ik vond het na een week al een stuk beter ademen.. zat vanavond in de kroeg af en toe even te kijken hoe vaak mensen sigaret opstaken.. deed ik ook hoor! Maar een paar uurtjes in de kroeg schelen heel wat peuken !


Klopt, alleen denk je de eerste weken natuurlijk alleen maar aan "een peukje opsteken" dat je ff niet in de gaten hebt dat je je eigenlijk gewoon lekkerder voelt.
  zondag 7 december 2003 @ 10:36:18 #113
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15216670
Three months, 7 hours, 37 minutes and 58 seconds. 1826 cigarettes not smoked, saving ¤ 296,92. Life saved: 6 days, 8 hours, 10 minutes.

Moving up in life! Kwartaalstopper!

  Moderator / Miss SHO zondag 7 december 2003 @ 22:13:47 #114
22592 crew  Ole
pi_15234566
quote:
Op zondag 7 december 2003 10:36 schreef Eb het volgende:
Three months, 7 hours, 37 minutes and 58 seconds. 1826 cigarettes not smoked, saving ¤ 296,92. Life saved: 6 days, 8 hours, 10 minutes.

Moving up in life! Kwartaalstopper!


Gefeliciteerd

Wie werkt het lijstje eigenlijk bij? Ik wil ook op het lijstje, bij de pupillen

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15241217
Vandaag de eerste dag van mijn leven als niet roker.. De dag is 3 uur bezig en mijn lichaam voelt niet prettig. Maar ik voel me super gemotiveerd en ben vastberaden.
Ik weet dat er moeilijke momenten gaan komen maar die ga ik zeker overwinnen. Ik WIL niet roken! :y)
pi_15241735
HEEL GOED!!!VEEL SUCCES, en als je t is moeilijk hebt, dit Forum helpt echt!
geniet nooit met mate
pi_15242090
Ik ben 2 weken en 3 dagen al gestopt...
  maandag 8 december 2003 @ 10:49:01 #118
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15242171
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:44 schreef Verbal het volgende:
Zijn er hier trouwens rokers van tussen de 20 en 40 die volgende week in een televisieprogramma hun laatste sigaret willen opsteken?

V.


Morgen opnames... zijn er nog rokers die het aandurven?

verbal_fok@hotmail.com

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15242565
sjeezus zeg... Ik ben onbewust steeds excussen aan het verzinnen om toch een sigaret op te steken. Gelukkig weet ik wat ik wil oh nee eh
  maandag 8 december 2003 @ 11:18:42 #120
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15242723
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:10 schreef snaakster het volgende:
sjeezus zeg... Ik ben onbewust steeds excussen aan het verzinnen om toch een sigaret op te steken. Gelukkig weet ik wat ik wil oh nee eh
Mensen die al gestopt zijn moeten natuurlijk gestopt blijven.

Maar er zijn miljoenen nogwelrokers in NL, en iig honderden op dit forum.

Dus ik blijf het proberen tot ik ze heb

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15243792
Ik ben eigenlijk van plan deze week meteen te beginnen met sporten. Ik weet dat ik aan ga komen en dat wil ik niet! Wat is dan "beter", cardiogym of fitness?
pi_15247325
I have not smoked for Three months, three weeks, five days, 2 hours, 24 minutes and 44 seconds. 1771 cigarettes not smoked, saving ¤ 134,68. Life saved: 6 days, 3 hours, 35 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!


en alweer een weekend overleefd.. bijna 4 maanden al!

pi_15247384
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:48 schreef trekdrop het volgende:

[..]

GRRRRRR WE KUNNEN HET WEL VOLHOUDEN


haha ok, maar voor het geval dat...,
  Moderator / Miss SHO dinsdag 9 december 2003 @ 01:09:42 #124
22592 crew  Ole
pi_15266052
One week, six days, 23 hours, 10 minutes and 7 seconds. 209 cigarettes not smoked, saving $35.09. Life saved: 17 hours, 25 minutes.


nog 50 minuten....

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15266101
Ole toch!! Gestopt?? Goed hoor! Ik doe het je niet na, ook niet de behoefte aan trouwens
pi_15266121
Ook ik ben nu 2 weken gestopt, om precies te zijn 2 weken en één dag. Ik heb het vooral zwaar als ik veel optrek met rokende vrienden, na het eten en als ik op stap ben/in de kroeg werk. Maar tot nu toe gaat het redelijk. Van de ene op de andere dag gestopt, van een pakje per dag naar 0,0 en geen nicotinepleisters of wat dan ook gebruikt.

Wat ik wel heel raar vind is dat sinds ik gestopt ben met roken, ik heel erg aan het hoesten ben geslagen. Ik heb kriebelhoest, hoofdpijn en voel me gaar. Is dat normaal of heb ik gewoon griep?

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
  Moderator / Miss SHO dinsdag 9 december 2003 @ 01:33:49 #127
22592 crew  Ole
pi_15266263
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 01:15 schreef Stranger het volgende:
Ole toch!! Gestopt?? Goed hoor! Ik doe het je niet na, ook niet de behoefte aan trouwens

Ja ja... het moet gewoon!
Heb er wel trek in hoor.. maar voel me zoveel beter!! Geniet nog wel van meeroken

Maar iig geen peuk meer aangeraakt!!!
* ole is heel er trots op zichzelf.. en hoe langer, hoe meer het zonde is om nog een peuk aan te raken

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 9 december 2003 @ 01:35:38 #128
22592 crew  Ole
pi_15266278
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 01:17 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Wat ik wel heel raar vind is dat sinds ik gestopt ben met roken, ik heel erg aan het hoesten ben geslagen. Ik heb kriebelhoest, hoofdpijn en voel me gaar. Is dat normaal of heb ik gewoon griep?
Heb ik ook hoor
Maar er heerst ook griep.. Maar je lijf moet ff afkicken he!

Doorzetten hoor!!
je loopt meer dan een dag voor op mij!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 9 december 2003 @ 01:36:33 #129
22592 crew  Ole
pi_15266289
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 01:15 schreef Stranger het volgende:
Ole toch!! Gestopt?? Goed hoor! Ik doe het je niet na, ook niet de behoefte aan trouwens
maak je geen zorgen, bij mij thuis mag gewoon gerookt worden
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15268437
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 11:31 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Hahaha, heel herkenbaar... maar je moet gewoon volhouden (Cliche allert!)


Ik hou het ook vol.... vandaag al de 6e dag dak niet heb ger00kt
Bleghiii !!!
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:44:39 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15286378
1 week en 2 dagen (om 01:00 vannacht).... gaat best goed! Dit weekend 2 of 3 peukjes gerookt (ik was zat) maar nu totaal geen behoefte
pi_15295148
Dag 3... gisteren was het best moeilijk. Nu heb ik er niet zoveel problemen mee
pi_15323552
Volgens mij ben ik de enige die is gestopt met roken.... Ik denk dat de meeste mensen wachten tot 1 januari ofzo...

Stijn

  donderdag 11 december 2003 @ 10:11:41 #134
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15324112
quote:
Op donderdag 11 december 2003 09:36 schreef snaakster het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die is gestopt met roken....
Nee hoor, er zijn er echt meer. Je houdt het toch wel vol he?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 11 december 2003 @ 10:11:45 #135
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15324115
Three months, four days, 7 hours, 14 minutes and 39 seconds. 1906 cigarettes not smoked, saving fl 309,86. Life saved: 6 days, 14 hours, 50 minutes.
pi_15325373
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:11 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn er echt meer. Je houdt het toch wel vol he?


Tuurlijk! Ik ben alleen wel ziek geworden. Ben benieuwd of dat verband heeft met elkaar...

Stijn

  donderdag 11 december 2003 @ 11:14:20 #137
28799 cimbom
just kidding
pi_15325479
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:53 schreef snaakster het volgende:
Dag 3... gisteren was het best moeilijk. Nu heb ik er niet zoveel problemen mee
Hey schijnbaar zijn we allebei tegelijk gestopt..
Dag 4 dus..
Maandag gestopt, ik moet vandaag wel best vaak hoesten zeg..
pi_15325722
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:09 schreef snaakster het volgende:

[..]

Tuurlijk! Ik ben alleen wel ziek geworden. Ben benieuwd of dat verband heeft met elkaar...

Stijn


Nah, de griep heerscht atm

maareh, tuurlijk ben je niet als enige gestopt

I have not smoked for 0 minutes and 0 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,00. Life saved: 0 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!! ;)I will quit smoking in 0 minutes and 0 seconds.

I have not smoked for Three months, four weeks, 23 hours, 24 minutes and 49 seconds. 1829 cigarettes not smoked, saving ¤ 137,96. Life saved: 6 days, 8 hours, 25 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

  donderdag 11 december 2003 @ 11:33:31 #139
28799 cimbom
just kidding
pi_15325912
Three days, 1 hour, 32 minutes and 48 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving € 10,11. Life saved: 5 hours, 5 minutes.
pi_15326174
Als ik dit topic tegen kom voel ik me verplicht nog ff te melden dat ik nog steeds succesvolg gestopt ben, aangezien mijn laatste post 28 nov is geweest, ben ik minimaal al zolang gestopt, terwijl het naar mijn weten al ergens in september was geloof ik
pi_15327231
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:46 schreef syrek het volgende:
Als ik dit topic tegen kom voel ik me verplicht nog ff te melden dat ik nog steeds succesvolg gestopt ben, aangezien mijn laatste post 28 nov is geweest, ben ik minimaal al zolang gestopt, terwijl het naar mijn weten al ergens in september was geloof ik
Ik vind het gewoon leuk om te volgen....
Heb ondertussen allang geen behoefte meer om te roken.. maar het is ook leuk om andere mensen een hart onder de riem te steken
pi_15327962
dubbel...

[Dit bericht is gewijzigd door snaakster op 11-12-2003 13:09]

pi_15327969
voelt goed hoor!
pi_15350097
Two weeks, two days, 9 hours, 34 minutes and 26 seconds. 327 cigarettes not smoked, saving ¤ 54,12. Life saved: 1 day, 3 hours, 15 minutes.

---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 12 december 2003 @ 11:57:46 #145
28799 cimbom
just kidding
pi_15354317
Four days, 1 hour, 57 minutes and 17 seconds. 81 cigarettes not smoked, saving fl 13,47. Life saved: 6 hours, 45 minutes.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 december 2003 @ 16:28:29 #146
22592 crew  Ole
pi_15361739
Two weeks, three days, 14 hours, 27 minutes and 13 seconds. 264 cigarettes not smoked, saving $44.23. Life saved: 22 hours, 0 minutes.


[eerlijkheidsmodus aan]
Heb woensdagavond met mijn dronken hoofd een paar peuken gerookt Maar verder niet meer hoor!

[/eerlijkheidsmodus]

Baal als een stekker natuurlijk.. Maar ik zet toch door hoor!!!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15363651
Ole, same here. Had heel hard gewerkt en daarna een spannend gesprek met mun baas. Ben ook weer ff de mist in gegaan, maar we zetten gewoon door!! Laat me daardoor niet van de wijs brengen!!
geniet nooit met mate
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 december 2003 @ 17:45:41 #148
22592 crew  Ole
pi_15363685
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 17:44 schreef gimme.shelter het volgende:
Ole, same here. Had heel hard gewerkt en daarna een spannend gesprek met mun baas. Ben ook weer ff de mist in gegaan, maar we zetten gewoon door!! Laat me daardoor niet van de wijs brengen!!
Dat zou ontzettend zonde zijn.. We gaan niet meteen bij de pakken neerzitten!!!
keep it up!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15366567
One month, six days, 21 hours, 51 minutes and 17 seconds. 295 cigarettes not smoked, saving ¤ 59,06. Life saved: 1 day, 35 minutes.

Ik zat op zolder, kom de deur uit gelopen en ik rook dat mijn zus, die wel rookt, langsgeweest is. Rare gewaarwording, maar wel apart.

pi_15366651
Four months, four weeks, 2 hours, 16 minutes and 1 second. 2719 cigarettes not smoked, saving ¤ 435,27. Life saved: 1 week, 2 days, 10 hours, 35 minutes.

Mijn jas stinkt een uur in de wind naar de rook.
Hij hing op m'n werk aan de kapstok en er is vandaag echt veel gerookt Ik kan hem gaan wassen

Vind ik
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:01:46 #151
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_15369128
9 maanden geleden alweer en ik voel me top! Je merkt zo goed dat je longen zichzelf aan het herstellen zijn en bovendien smaakt het eten zo veel meer lekkerder ! Ik voel me nu alweer bijna als iemand die nooit gerookt heeft Hou vol mensen! Ik rook nooit meer dat is zeker!
FourX Bitter
pi_15381567
Gisteren voor het eerst gaan stappen... Da's wel andere koek ja! Ik heb het behoorlijk moeilijk gehad. Op 1 pufje van een joint na heb ik niet gerookt. Ben er trots op

pi_15381586
hmm dubbel...
pi_15382001
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:05 schreef snaakster het volgende:
Gisteren voor het eerst gaan stappen... Da's wel andere koek ja! Ik heb het behoorlijk moeilijk gehad. Op 1 pufje van een joint na heb ik niet gerookt. Ben er trots op


Stappen wordt echt vanzelf makkelijker
Trust me on that

Suc6!!!!

  zondag 14 december 2003 @ 00:07:34 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_15392761
Vandaag de hele dag op een darttoernooi, waar bijna iedereen rookt zo leek het, maar geen trek in een peuk. Volgens mij ben ik er nu wel echt vanaf (na 8 maanden).
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_15445127
Wat is iedereen alweer lang gestopt hier!

Ik ga nu mijn 4e week in... Gisteren precies 3 weken rookvrij en ik merk nu al dat mijn tanden witter worden en dat ik meer energie heb (en meer eetlust ) Verder ben ik nog steeds veel aan het hoesten, net als vorige week, maar het wordt minder. Nooit gedacht dat ik zou gaan hoesten na het stoppen met roken

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:19:03 #157
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15445255
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:13 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Nooit gedacht dat ik zou gaan hoesten na het stoppen met roken
Als je weet dat je longen zich aan het herstellen zijn en dus extra gevoelig zijn is het niet zo raar
Maar je kunt idd de meest vage kwaaltjes krijgen als je stopt....Zo heb ik een poos lang bloedneuzen gehad Gaat gelukkig allemaal over.

Hou vol.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:29:57 #158
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_15445487
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 11:20 schreef ZX9R het volgende:
Ga maandag stoppen samen met vriendin. Hebben we steun aan elkaar!
en tis gelukt!! we hebben al twee hele weken niet gerookt..afgezien van vele slapeloze nachten gaat het prima!
En wat dat nou precies is, ik weet het niet, maar sinds ik niet meer rook slaap ik superslecht...
en dan te bedenken dat ik altijd dacht dat nicotine oppeppend werkte
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 december 2003 @ 00:33:05 #159
22592 crew  Ole
pi_15445546
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:29 schreef Cheshire het volgende:

[..]

en tis gelukt!! we hebben al twee hele weken niet gerookt..afgezien van vele slapeloze nachten gaat het prima!
En wat dat nou precies is, ik weet het niet, maar sinds ik niet meer rook slaap ik superslecht...
en dan te bedenken dat ik altijd dacht dat nicotine oppeppend werkte


's nachts slaap ik niet, en als ik wakker moet zijn ben ik hartstikke moe!

Nou ja, gaat wel over hoor... hoop ik..

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:33:56 #160
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15445559
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:29 schreef Cheshire het volgende:
En wat dat nou precies is, ik weet het niet, maar sinds ik niet meer rook slaap ik superslecht...
Ook dat gaat binnenkort over 2 weken, hartstikke goed
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:41:27 #161
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_15445695
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:33 schreef Ole het volgende:

's nachts slaap ik niet, en als ik wakker moet zijn ben ik hartstikke moe!

Nou ja, gaat wel over hoor... hoop ik..


jaaaa dat heb ik nou ook!!!!
zwaar vervelend met je bril op je neus in je studieboek in slaap donderen...
en slaapgebrek helpt ook niet echt in zware-stoppen-met-roken-tijden...
afleiding zoeken helpt wel trouwens, is alleen lastig als je moet leren.
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
pi_15451706
Bij mij gaat het echt su-per goed! Ik heb nergens last van, kan prima slapen...
8 dagen niet gerookt....
pi_15453172
De meeste mensen die roken zijn kortom LOSERS, laatst een feest, vriendinnen en vriendinnen die nooit roken gaan na teveel bier spontaan roken. Ik vind het slap als je jezelf er niet van kunt weerhouden door dat bier. Of die zielige mensjes die roken omdat het stoer is (je ziet nl. veel van die smurfjes die echt zo rond lopen van: ''kijk mij eens met mn kankerstokje''). Daarbij komt ook nog dat het slecht is en als je sport minder goed wordt. Voor de medemens is het ook slecht, zoals nu wel gebleken is.

Ohw ja, dan heb je ook nog van die mensen die zeggen, volgende week stop ik, waarna ze vervolgens na 1 dag weer verder gaan.
En als laatste min punt kost het ook nog geld, laten ze de kankerverwekkende stokken maar onbetaalbaar worden.
En geen mensen met bullshit zoals maar maar... ik kan niet zonder...
Je kon voor dat je begon met roken toch ook zonder?

  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 december 2003 @ 13:53:37 #164
22592 crew  Ole
pi_15454581
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 11:57 schreef snaakster het volgende:
Bij mij gaat het echt su-per goed! Ik heb nergens last van, kan prima slapen...
8 dagen niet gerookt....
goed zo! Houden zo!!


Three weeks, 11 hours, 54 minutes and 9 seconds. 322 cigarettes not smoked, saving $54.01. Life saved: 1 day, 2 hours, 50 minutes.

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 16 december 2003 @ 13:55:45 #165
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15454651
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 12:58 schreef Karrakas het volgende:
-lang verhaal-
Ga jij nou maar fijn hockey spelen!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_15454734
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 13:55 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Ga jij nou maar fijn hockey spelen!


dus omdat ik mijn menig uit, moet ik hockey gaan spelen? Rare gedachtegang heb jij, zeker
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 december 2003 @ 14:20:43 #167
22592 crew  Ole
pi_15455155
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 13:59 schreef Karrakas het volgende:

[..]

dus omdat ik mijn menig uit, moet ik hockey gaan spelen? Rare gedachtegang heb jij, zeker


jouw reactie hoort meer in KLB... dit topic is niet bedoeld om je ongenoegen over (ex) rokers te uiten..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15458264
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 12:58 schreef Karrakas het volgende:
De meeste mensen die roken zijn kortom LOSERS, laatst een feest, vriendinnen en vriendinnen die nooit roken gaan na teveel bier spontaan roken. Ik vind het slap als je jezelf er niet van kunt weerhouden door dat bier. Of die zielige mensjes die roken omdat het stoer is (je ziet nl. veel van die smurfjes die echt zo rond lopen van: ''kijk mij eens met mn kankerstokje''). Daarbij komt ook nog dat het slecht is en als je sport minder goed wordt. Voor de medemens is het ook slecht, zoals nu wel gebleken is.

Ohw ja, dan heb je ook nog van die mensen die zeggen, volgende week stop ik, waarna ze vervolgens na 1 dag weer verder gaan.
En als laatste min punt kost het ook nog geld, laten ze de kankerverwekkende stokken maar onbetaalbaar worden.
En geen mensen met bullshit zoals maar maar... ik kan niet zonder...
Je kon voor dat je begon met roken toch ook zonder?


geniet nooit met mate
pi_15458336
brr...dat ging veel te snel!! Wou zeggen dat ik gek ben op dit soort intolerante mensjes...en hoort hiet idd niet thuis!! Ga maar ergens anders moreel superieur zitten wezen! Door dit soort mensen ga ik het af en toe zonde vinden dat ik gestopt ben......wil iig niet bij dit soort types horen nu ik niet meer rook!
geniet nooit met mate
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 december 2003 @ 16:31:04 #170
22592 crew  Ole
pi_15458617
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:20 schreef gimme.shelter het volgende:
brr...dat ging veel te snel!! Wou zeggen dat ik gek ben op dit soort intolerante mensjes...en hoort hiet idd niet thuis!! Ga maar ergens anders moreel superieur zitten wezen! Door dit soort mensen ga ik het af en toe zonde vinden dat ik gestopt ben......wil iig niet bij dit soort types horen nu ik niet meer rook!
Mijnheer is zelf waarschijnlijk perfect! drinkt nooit, eet gezond, zal nooit de belasting oplichten...
Ik zou met genoegen naast hem alsnog een peuk aansteken.. of een stinkende pijp .. (maar dan niet inhaleren natuurlijk )
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15461199
One month, one week, three days, 18 hours, 56 minutes and 6 seconds. 326 cigarettes not smoked, saving ¤ 65,26. Life saved: 1 day, 3 hours, 10 minutes.

Het gaat goed.

  dinsdag 16 december 2003 @ 18:10:45 #172
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15461240
Ff vraagje aan de mensen die inmiddels al 10 jaar of langer niet meer roken:

Heb je nog af en toe de drang om een sigaret/shagie te nemen? . Ik heb dit na 3 jaar gestopt te zijn namelijk nog wel.. En als ik dan een trekje neem van iemand dan vind ik het weer smerig. Maar 24 u later heb ik weer trek.

... hier geweest te zijn!!!!
pi_15461275
Morgen 2 weken gestopt en still going strong.
Bleghiii !!!
pi_15461460
One week, six days, 18 hours, 16 minutes and 3 seconds. 206 cigarettes not smoked, saving € 34,06. Life saved: 17 hours, 10 minutes.

... nu heb ik ook zo´n dinkie.

Bleghiii !!!
pi_15462274
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:24 schreef 44PJ3 het volgende:
Ik stop! , nadat ik dit pakje shag leeg heb.
en dat zelfde pakje shag is nog steeds niet leeg, dus ik ben gestopt.
pi_15463997
Jeuj! Gisteren was ik precies 5 maanden gestopt!
Keep on going
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_15464510
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:59 schreef 44PJ3 het volgende:

[..]

en dat zelfde pakje shag is nog steeds niet leeg, dus ik ben gestopt.


w0000000t, nice 1!
  dinsdag 16 december 2003 @ 20:32:14 #178
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15464534
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 20:30 schreef trekdrop het volgende:

[..]

w0000000t, nice 1!


he trekdrop, ouwe rukker, still going strong?

Three months, one week, two days, 17 hours, 34 minutes and 43 seconds. 2014 cigarettes not smoked, saving ¤ 327,51. Life saved: 6 days, 23 hours, 50 minutes.

  dinsdag 16 december 2003 @ 21:32:30 #179
62087 GreenEyes
http://irmaportfolio.blogspot.
pi_15465950
heb nu 1 dag niet gerookt en ben te lam om er nog geld aan uit te geven, dus dacht ik: ag een poging wagen kan geen kwaad, gewoon om te kijken of ik het vol kan houden en nu ben ik op z'n punt waardoor ik alleen maar denk: NICOTINE NICOTINE!
waar ligt ergens het keerpunt van: nu gaat et me wel makkelijker af

bv: is etzo zijn dat als je de 1ste 24 uur door bent et daarna wel meevalt

ik vraag me af bij de hoeveel dagen dat is, dan weet ik hoe moeilijk het me nog gaat worden

pi_15466115
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 21:32 schreef GreenEyes het volgende:
heb nu 1 dag niet gerookt en ben te lam om er nog geld aan uit te geven, dus dacht ik: ag een poging wagen kan geen kwaad, gewoon om te kijken of ik het vol kan houden en nu ben ik op z'n punt waardoor ik alleen maar denk: NICOTINE NICOTINE!
waar ligt ergens het keerpunt van: nu gaat et me wel makkelijker af

bv: is etzo zijn dat als je de 1ste 24 uur door bent et daarna wel meevalt

ik vraag me af bij de hoeveel dagen dat is, dan weet ik hoe moeilijk het me nog gaat worden


bij mij werd het ongveer na een weekje ofzo iets makkelijker... dat ik niet de hele tijd chaggo was enzow... maar ik ben nu 14 dagen ongeveer gestopt en het is nog best moeilijk voor op school en andere stressy zaken. en als iedereen om me heen rookt (bv al mn vrienden roken) heb ik t ook wel moeilijk. om nog maar niet te spreken van uitgaan met een flinke dosis alcohol achter de kiezen ... MAAR!!!
ik gaat t volhouden
Bleghiii !!!
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:08:36 #181
77441 Salv
Gemene kraai
pi_15466990
Kom op mensen. Allemaal stoppen met roken in het nieuwe jaar. Op naar een gezonder leven en een dikkere portemonnee.
anti politiek-correct
pi_15468836
*meldt*

6 dagen nu

pi_15474393
Jij kunt iig nog terug in de tijd en daar roken
  woensdag 17 december 2003 @ 12:13:50 #184
54636 Eb
Le Big Mac
pi_15478905
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 21:32 schreef GreenEyes het volgende:
heb nu 1 dag niet gerookt en ben te lam om er nog geld aan uit te geven, dus dacht ik: ag een poging wagen kan geen kwaad, gewoon om te kijken of ik het vol kan houden en nu ben ik op z'n punt waardoor ik alleen maar denk: NICOTINE NICOTINE!
waar ligt ergens het keerpunt van: nu gaat et me wel makkelijker af

bv: is etzo zijn dat als je de 1ste 24 uur door bent et daarna wel meevalt

ik vraag me af bij de hoeveel dagen dat is, dan weet ik hoe moeilijk het me nog gaat worden


To quit smoking is damn fuckin' hard....

In het begin is het het moeilijkst, omdat je nog zo helemaal roker bent.
Na verloop van tijd (weekjes) wordt het makkelijker en dan zijn er zelfs momenten dat je denkt: makkie!
Maar dan slaat Het Beest weer ongenadig hard toe.
En zij blijft het leven van de ex-roker zich als een sinuscurve voltrekken.
Niettemin:

To keep smoke free (despite the hardship) feels damn fuckin' good...

Meer is er eigenlijk niet over te zeggen.

pi_15480903
Three weeks, 14 hours, 6 minutes and 4 seconds. 431 cigarettes not smoked, saving ¤ 71,24. Life saved: 1 day, 11 hours, 55 minutes.

and still going strong...

valt me echt 100% mee, stoppen.... heb er geen enkele moeite mee

---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_15480958
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 21:32 schreef GreenEyes het volgende:
heb nu 1 dag niet gerookt en ben te lam om er nog geld aan uit te geven, dus dacht ik: ag een poging wagen kan geen kwaad, gewoon om te kijken of ik het vol kan houden en nu ben ik op z'n punt waardoor ik alleen maar denk: NICOTINE NICOTINE!
waar ligt ergens het keerpunt van: nu gaat et me wel makkelijker af

bv: is etzo zijn dat als je de 1ste 24 uur door bent et daarna wel meevalt

ik vraag me af bij de hoeveel dagen dat is, dan weet ik hoe moeilijk het me nog gaat worden


Ben je eindelijk gestopt?
Ik ben nog steeds gestopt, niet echt problemen mee ondervonden. Maar ja, ik blijf gewoon door blowen, dus echt last van nicotine gebrek heb ik niet
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  woensdag 17 december 2003 @ 13:23:38 #187
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15480963
quote:
Op woensdag 17 december 2003 08:41 schreef snaakster het volgende:
Jij kunt iig nog terug in de tijd en daar roken
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15488294
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 20:32 schreef Eb het volgende:

[..]

he trekdrop, ouwe rukker, still going strong?

Three months, one week, two days, 17 hours, 34 minutes and 43 seconds. 2014 cigarettes not smoked, saving ¤ 327,51. Life saved: 6 days, 23 hours, 50 minutes.


I have not smoked for Four months, five days, 5 hours, 38 minutes and 48 seconds. 1908 cigarettes not smoked, saving ¤ 145,10. Life saved: 6 days, 15 hours, 0 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

sta nog steeds voor en ja, ik ga nog steeds strong....

pi_15500614
*Meldt zich ook even aan*

Ben vandaag 2 weken en 1 dag gestopt! rookte een pakje per dag...
De eerste week had ik het erg zwaar..echt hunkeren naar een sigaret was het, toen ik eenmaal een week gestopt was ging het makkelijker. Heb er eigenlijk geen behoefte meer aan.

Wat ik wel heb:
- snachts droom ik dat ik weer rook ,en dan word ik wakker(en schrik me kapot!) en ben vervolgens ik blij dat het een droom is
Heeft iemand ook van deze dromen?
- Ziek geworden zoals meer hier..heeft het verband met elkaar ofzo?


success aan alle stoppers!!

  donderdag 18 december 2003 @ 00:37:04 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15501140
2 weken 2 dagen en gaat redelijk. Heb in het weekend paar peukjes gerookt (2 - 3) maar verder niet dus. En ook daar stop ik nu mee. heb er wel zo'n zin in.....
pi_15501167
Two weeks, one day, 35 minutes and 23 seconds. 225 cigarettes not smoked, saving ¤ 37,19. Life saved: 18 hours, 45 minutes.

my god... its hard sometimes

Bleghiii !!!
pi_15504831
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:17 schreef Bolsje het volgende:
*Meldt zich ook even aan*

Ben vandaag 2 weken en 1 dag gestopt! rookte een pakje per dag...
De eerste week had ik het erg zwaar..echt hunkeren naar een sigaret was het, toen ik eenmaal een week gestopt was ging het makkelijker. Heb er eigenlijk geen behoefte meer aan.

Wat ik wel heb:
- snachts droom ik dat ik weer rook ,en dan word ik wakker(en schrik me kapot!) en ben vervolgens ik blij dat het een droom is
Heeft iemand ook van deze dromen?
- Ziek geworden zoals meer hier..heeft het verband met elkaar ofzo?


success aan alle stoppers!!


Nee, komt door het weer... eerst was het koud, toen nat en iets idner koud, en nu weer koud!

Maar die dromen.... das toch relaxed.. denk je potver, ik rook weer..... en dan doe je het toch niet! Naja, ik zo daar wel blij van worden enzo

pi_15505579
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:23 schreef trekdrop het volgende:

[..]
Maar die dromen.... das toch relaxed.. denk je potver, ik rook weer..... en dan doe je het toch niet! Naja, ik zo daar wel blij van worden enzo


Heb net ook ff wat oude topics doorgelezen en blijkt dat er meer mensen last van hebben, ben dus niet de enige

en blij van worden: zeker! maar op het moment zelf is het ff schrikken

pi_15505742
twee dagen gestopt, heb hulp van nicotine pleisters en dat gaat prima.

zonder die pleisters ben ik echt heel sneu de godganse dag aan roken aan het denken mezelf van alles wijs aan het maken: ah eentje kan toch geen kwaad? Eerst rookte je een pakje per dag dus die ene kan best. Morgen ga je echt niet roken.

En dit ging zo de hele dag door. Nu met die pleisters heb ik dat stúkken minder en dat is erg fijn

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15508656
Good busy Darkelf! Tis een kwestie van niet roken he

sim-pel

pi_15559739
In het Provinciehuis zijn de afgelopen week in het kader van de nieuwe Tabakswet drie glazen rookcabines geplaatst, waar ambtenaren en bestuurders onder een afzuigkap een sigaret kunnen roken. De VVD vindt dat rokers alleen met een pasje toegang tot de cabines mogen krijgen. Dat pasje registreert het aantal minuten dat ze in de cabines verblijven. Aan het einde van de week kan de baas dan precies zien hoeveel werktijd de roker moet inhalen.
pi_15591397
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:23 schreef x-cynthia-x het volgende:
In het Provinciehuis zijn de afgelopen week in het kader van de nieuwe Tabakswet drie glazen rookcabines geplaatst, waar ambtenaren en bestuurders onder een afzuigkap een sigaret kunnen roken. De VVD vindt dat rokers alleen met een pasje toegang tot de cabines mogen krijgen. Dat pasje registreert het aantal minuten dat ze in de cabines verblijven. Aan het einde van de week kan de baas dan precies zien hoeveel werktijd de roker moet inhalen.
dus?
pi_15594132
nog steeds gestopt.

gaat makkelijker dan ik dacht alleen ben ik erg lichtgeraakt en verbaal nog wel es agressief

zal wel overgaan toch?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15594859
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:34 schreef DarkElf het volgende:
nog steeds gestopt.

gaat makkelijker dan ik dacht alleen ben ik erg lichtgeraakt en verbaal nog wel es agressief

zal wel overgaan toch?


You go girl!!!
#geen
pi_15694908
One month, two weeks, five days, 16 hours, 13 minutes and 36 seconds. 397 cigarettes not smoked, saving ¤ 79,48. Life saved: 1 day, 9 hours, 5 minutes.

Happy newyear!

pi_15703587
hey,
Ik ben een week gestopt met roken en ik zit nu precies met problemen. Alhoewel ik me niet heel slecht voel heb ik precies problemen met te leren, het gaat er allemaal niet in. Ik ben ook zeer moe en men hoofd is wazig. Ook heb ik meer honger.


Is dit normaal als je stopt of heeft het gewoon andere oorzaken. Dit is belangrijk voor mij want ik ben int midden van mijn blokperiode en als dit de oorzaak is kan ik beter terug eventjes roken en na de examens stoppen. Thnx.

  vrijdag 26 december 2003 @ 00:08:19 #202
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_15707413
Hmm.. ik ben ook wegens onverklaarbare redenen van de lijst gehaald blijkbaar..

Maar ik rook nog steeds niet hoor

pi_15713695
Feestdagen zijn c00l..... nog steeds niet gerookt
pi_15717658
Hoi!

ik ga aan de pil en drom ga ik stoppen met roken! ik was al geminderd van 10 sigaretten per dag naar 3 per dag, maar omdat ik liever niet de kans op trombose verhoog of mijn longen verpest heb ik nu uiteindelijk besloten dat ik ga stoppen.

wens me succes...

Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_15719345
Goede zet!! En heel veel sterkte!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:58:52 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_15721393
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef moniek het volgende:
Hoi!

ik ga aan de pil en drom ga ik stoppen met roken! ik was al geminderd van 10 sigaretten per dag naar 3 per dag, maar omdat ik liever niet de kans op trombose verhoog of mijn longen verpest heb ik nu uiteindelijk besloten dat ik ga stoppen.

wens me succes...


Heel erg veel succes Moniek! Je kunt het echt hoor! Het is soms lastig, maar daar kom je op den duur wel overheen.

Top dat je ermee stopt!

pi_15748491
Al 6 weken gestopt nu en ik hoest meer als ooit tevoren. In plaats van minder word het alleen maar erger, slik sinds kort er zelfs pillen tegen. Maar goed, de kerst ben ik rookvrij doorgekomen
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_15749616
yeah en nog steeds gestopt en verlangens naar een sigaret zijn er zo goed als niet

15 dec gestopt and counting

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15749717
gestopt op 2 december (of eigenlijk in de nacht van 1 op 2...) en ik heb het er af en toe erg moeilijk mee nog
vanavond stappen en dan is het het moeilijkst...vrienden roken wel...aargh!! hellup....
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_15765025
2de poging, maar nu lukt het wel!!!
Ik ben sinds begin deze maand gestopt!!!
pi_15765197
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:04 schreef m-niki het volgende:
gestopt op 2 december (of eigenlijk in de nacht van 1 op 2...) en ik heb het er af en toe erg moeilijk mee nog
vanavond stappen en dan is het het moeilijkst...vrienden roken wel...aargh!! hellup....
En, is t gelukt??? Zijn de rotste momenten met stappen!! Maar we moeten gewoon volhouden! Lees net op teletekst dat er op 1januari weer 700.000 willen stoppen.... _0_
geniet nooit met mate
  zondag 28 december 2003 @ 15:15:01 #212
66359 bitchiej
*blaa* kus voor me skattie :$
pi_15765730
mijn vriend wil ook stoppen.. maar het lukt um nog niet echt:(
pi_15779728
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:51 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

En, is t gelukt???


JAAAA!! (trots zijnd!! ) Het was wel effe moeilijk ja, maar het mooist was, toen een vriendin die ik al een poos niet meer had gezien, vroeg: rook jij soms niet meer?? En op mijn antwoord (luchtig) "nee" , erg in elkaar dook van schaamte over haar eigen sigaret!! Fijn fijn fijn!! Dat ik dat niet meer hoef!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_15779981
Er gaan 700.000 mensen stoppen in het nieuwe jaar.
10% red het!

Zorg dat jij bij die 10% hoort.

Gestopt cold turkey in 1x:
One year, six months, four weeks, one day, 6 hours, 28 minutes en 58 seconds. 17348 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.544,57.

  maandag 29 december 2003 @ 18:53:52 #215
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_15802812
gestopt: 4 weken, precies vandaag
aantal extra kilo's: twee, maar dat kan ook aan kerst liggen
gezelligheids factor van mijn humeur: errug variabel...
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
pi_15804704
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:53 schreef Cheshire het volgende:
gestopt: 4 weken, precies vandaag
aantal extra kilo's: twee, maar dat kan ook aan kerst liggen
gezelligheids factor van mijn humeur: errug variabel...
Lol, dat zou ms wel kunnen ja

En humeur? bij mij al weken op zeer vrolijk

pi_15810710
woensdag de 31e ben ik precies 4 weken gestopt. gelukkig de kerst doorgekomen Makkelijker dan ik verwacht had.

Aantal kilo's extra : 2 ongeveer. Maar in de eerste 2 weken had ik dan ook nergens zin in, en heb ik gewoon een beetje thuis zitten vreten en zuipen

De kroeg vind ik ook het moeilijkste. Maar als ik dan tegen mezelf zeg : "Waarom moet je die dingen zonodig?" dan kan ik er niet echt een zinnig antwoord opgeven...en dan gaat het "kutgevoel" snel weer weg.

Succes alle mede-stoppers!!
Fijn uiteinde alvast

pi_15811965
Hmm, ik moet wat vaker reageren zie ik
Ik ben ondertussen alweer 3 maand gestopt, en ik denk dat het deze keer blijvend is. *duim*duim*
pi_15812257
En ik ben nog steeds gestopt met roken! Vanaf 26 Oktober heb ik geen sigaret meer aangeraakt! Dus al ruim 2 maanden clean! Trots op mezelf!
pi_15857778
We gaan gewoon lekker als niet-rokers het nieuwe jaar in!! Heb het niet meer echt moeilijk, behalve de laatste paar dagen als ik al die fanatieke, saaie, betweterige niet-rokers op de buis hun geloof zie verkondigen (bv. gisteren in NOVA, zo'n mensje dat overal ziek van wordt en dan de schuld bij anderen legt...). Als ik die mensen hoor leuteren heb ik haast spontaan meteen weer zin in een sigaret. Ze jegen me echt op de kast!! (in de omgekeerde richting dus..) Hebben meer stoppers hier last van??
geniet nooit met mate
pi_15873142
* V2i meldt zich.

3 weken voorbereiding. Nicotine pleisters, luchtverfrissers, van kamer gewisseld, auto grondig laten reinigen, liters en liters water, rookvrije werkplek. Nu nog meer mensen zoeken die niet roken en ik, ik ben gestopt.
.
.
.
.
.
.

pi_15874240
why the fuck zal ik stoppen
dood ga ik toch wel
Sj0erd666 :(
pi_15888710
Fijn idee: als er vandaag werkelijk 900.000 mensen gestopt zijn, liggen die nu allemaal intens aan een sigaret te denken.

Die tijd is voor mij gelukkig voorbij want het gaat nog steeds goed.
4 Months, 2 Weeks, 1 Day.... 6800 sigaretten niet gerookt...
En 1100 Euro uitgespaard.

Heerlijk.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_15894721
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 23:16 schreef dolfg het volgende:
Fijn idee: als er vandaag werkelijk 900.000 mensen gestopt zijn, liggen die nu allemaal intens aan een sigaret te denken.

Die tijd is voor mij gelukkig voorbij want het gaat nog steeds goed.
4 Months, 2 Weeks, 1 Day.... 6800 sigaretten niet gerookt...
En 1100 Euro uitgespaard.

Heerlijk.


Hoeveel van die 900.000 zullen weer begonnen zijn?
Ik denk minstens al weer 600.000
Meeste mensen houden het nog geen dag vol.

One year, seven months, three days, 17 hours, 37 minutes en 4 seconds. 17482 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.564,21.

pi_15895430
Five months, two weeks, four days, 16 hours, 8 minutes and 43 seconds. 3090 cigarettes not smoked, saving ¤ 494,54. Life saved: 1 week, 3 days, 17 hours, 30 minutes.


Op oudejaarsdag stiekem één trekje genomen van mijn vriendin toen ze niet keek. Wat een lucht zeg, het voelde heel zwaar, alsof het zware shag was (was marlboro), en ik vond het heel goor.
Ik kreeg wel weer een soort van high-ig gevoel, dat was wel geinig eraan om dat weer te voelen maar het bleef vies. Ik trok ook een vies gezicht toen ik het uitademde.


Het gaat dus goed

Vind ik
pi_15895510
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:53 schreef Vince22 het volgende:
Ben gisteravond gestopt na het uitlezen van "het boek" .... Heeft me wel geholpen maar ik was toch al langer van plan te stoppen.. Dus nu gaat het zeker lukken.... Ik ben een ex-roker!!
Geen ex-roker, je bent een niet-roker!!
Vind ik
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:31:48 #227
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_15899955
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:07 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Hoeveel van die 900.000 zullen weer begonnen zijn?
Ik denk minstens al weer 600.000
Meeste mensen houden het nog geen dag vol.

One year, seven months, three days, 17 hours, 37 minutes en 4 seconds. 17482 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.564,21.


Ik ben dus een van die 900.000 die willen stoppen met roken, gelukkig ben ik niet weer begonnen, maar het is soms wel heel erg moeilijk....

One day, 13 hours, 31 minutes and 24 seconds. 46 cigarettes not smoked, saving ¤ 7,74.

[Dit bericht is gewijzigd door Danzig op 02-01-2004 14:32]

schorriemorie
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:35:55 #228
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_15900051
* spookvrouw komt na lange tijd weer eens aanwaaien om iedereen een hart onder de riem te steken.

Alle stoppers een dikke aanmoedigings omdat ze gewaagd hebben de verslavingsstokjes de deur uit te doen.

Hou vol hoor, de eerste twee weken zijn het zwaarst. Heel belangrijk is ook dat jullie je niet gek laten maken door de (nog rokende) omgeving.
Tuurlijk heb je moodswings, zal je misschien wat rotter slapen en rammel je in je velletje, maar geloof me, dit gaat echt waar over.

* spookvrouw is trots op de stoppers.

hofleverancier van sterretjes :)
pi_15904701
En alweer een week erbij, sinds +- 20 november niet meer gerookt! Ik heb er geen moeite meer mee, alleen als ik dronken ben heb ik gemerkt Vorig weekend was ik namelijk best wel zatjes voor het eerst in tijden, en toen heb ik één trekje van een bekende gehad. Mijn (rokende) vriendinnen zagen het en vlogen die arme jongen in de haren Neeeee! Wat doe je nou! Ze is al héél lang gestopt sukkel!
Ik voelde me ook erg lullig en schuldig tegenover mezelf, heb er echt spijt van, ook al was het maar een klein trekje. Nu dus weer een week erbij en weet nu alleen nog maar zekerder dat ik er niet meer aan ga komen. En gelukkig is het hoesten ook opgehouden, dat heeft ruim een maand geduurd
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_15905954
ik ben ook gestopt
  vrijdag 2 januari 2004 @ 21:08:04 #231
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15910100
hoeraaaa!!!!!!!!!!!!!

in deze woeste wereld, eindelijk steun gevonden!!!!!!!!
Cliche : 1 januari ( gisteren dus) gestopt, en wil het dit keer echt doen, heb een aantal goede redenen en inzichten om aanvast te houden.
Mijn wereld ziet er nu metaforisch gezien zo uit:
"de hele wereld rookt, en wil dat ik ook rook, en ik ga mij verstoppen in mijn bed, want overal ruik, proef ik sigaretten, mijn nicotinepeil is zodanig gezakt dat "code red"ingegaan is, ik vreet wild cherry kauwgum, eet teveel speculaasjes... ik heb ineens behoefte aan rode wijn... heb net een halve pot koffie op, zit hier met dopogen de fok! wereld binnen te staren....
ik voel mij onwerkelijk, heb het gevoel dat er een goede vriend gestorven is, en dat het mijn schuld is...
ik heb een mist in mijn hoofd, en alles doet mij aan roken denken... ik heb het idee dat alle zingeving in mijn leven geen zin ,meer heeft....

wat denken jullie.. ben ik verslaafd???
nu heb in ieder geval hulp van jullie hoop ik.....

pi_15910731

Ik werk dus in een tankstation waar we dus ook sigaretten verkopen. Nu ben ik blij dat er 2 vrije dagen tussen hebben gezeten zonder deze ubergrote verleiding. Maar goed. Ik ben best wel blij dat ik het "al" 2 dagen uithoud. Wanneer er nu iemand binnenwandelt om sigaretten te kopen vraag ik meteen of ze geen poging hebben gedaan om te stoppen.

Wanneer het antwoord: "Ja, maar niet langer dan een dag uitgehouden" is, voel ik me ineens goed.

*weblog gaat bijhouden

pi_15916239
@v2i vette avatar man!

Tja.. zit nu dus op 9 maanden en ik heb nog steeds voordelen. De sex lijkt langer te duren en gewoon beter te zijn/voelen. Ik ben inmiddels wel 11 kilo aangekomen maar dat maakt niet uit want door het blowen/roken woog ik nog maar zo'n 64 kilo...en dat is weinig aangezien ik 1.83 ben. Ik zie er beter uit, voel me beter en nu sinds kort lijkt mijn 'stamina' dus ook steeds beter te worden.

m.a.w. Ik voel me toppie!!!

Ik mis alleen GVD!!! nog STEEDS dat blowen. Elke fucking dag heb ik wel een moment dat ik denk 'nou.. lekker blowtje zou er nu wel ingaan'. Dat is wel fuck.. maar ik houdt het vol... nog steeds! En mijn vriendin 'trekt' me er wel doorheen.

Een ding moet ik wel zeggen, ik ben wel meer gaan drinken. Ik drink elke dag een biertje *palm* bij het eten en dan 2 of 3 in de avond wat toch eigenlijk wel veel is. Maar goed ik moet toch iets???

Mijn motto: a kick a day keeps the blues away...

  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:18:25 #234
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15916311
Ik ben nu ruim 8 maanden gestopt en afgelopen oud en nieuw was de eerste keer dat ik teut was en niet trek had in een peuk. Dus ook dat gaat over
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15926191
Dat is een heel goed bericht, Spindizzy. Masi nog steeds mijn sigaretje bij de borrel, maar heb geen zin het borrelen op te geven. Komt dus allemaal vanzelf wel weer goed!!
geniet nooit met mate
  zaterdag 3 januari 2004 @ 14:53:32 #236
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15928206
klopt het nu dat je sowieso aankomt , ook al snoep je niet extra?
ik heb wel tableten gekocht die de spijsvertering bevorderen ( stoegang dus ).
Ik heb niet veel zin om aan te komen, mijn huidige gewicht is precies goed.
Wie heeft de ervaring niet of juist wel aan te komen?
pi_15930015
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:53 schreef nanalune het volgende:
klopt het nu dat je sowieso aankomt , ook al snoep je niet extra?
ik heb wel tableten gekocht die de spijsvertering bevorderen ( stoegang dus ).
Ik heb niet veel zin om aan te komen, mijn huidige gewicht is precies goed.
Wie heeft de ervaring niet of juist wel aan te komen?
Ik ben 1.5 jaar geleden gestopt en geen grammetje aangekomen.
Ik ben ook niet meer of minder gaan eten.
pi_15932619
Ik ben nu 3 dagen gestopt met roken, voor het eerst in me leven. Ik heb hiervoor 6jaar elke dag gerookt. Ik vind het zielig als mensen echt niet kunnen stoppen met roken, want dan ben je gewoon een zwak iemand.
Als ik eerlijk ben vind ik het gewoon mega makkelijk om te stoppen.
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:05:40 #239
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15939636
eerst zeg je dat jezelf 6 jaar hbet gerookt, dan kijk je even om de hoek met je drie dagen ( zelf net ook 3 dagen gestopt), heel goed, hoor, maar vervolgens kraak je iedereen af, al die mensen waar je dus zelf ook bij hoorde drie dagen gelden....
en wacht maar af, drie dagen is nog weinig, als het goed is komt het ergste nog...
ik ken iemand die 40 jaar gerookt heeft, en doet nu cold turkey... KIJK die verdient respect....

maar goed, ik hoop dat je het volhoudt...

pi_15941227
ik hoor vaak dat het zo moeilijk is om te stoppen met roken. Ik vind dit een beetje aanstellerij. Als je niet wilt roken dan doe je het gewoon niet. Wil je het wel dan rook je gewoon lekker door. Degene die weer gaan roken terwijl ze zouden stoppen, Willen gewoon niet stoppen.
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:25:40 #241
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15942064
kijk, dat is nu dus verslaving...
Het is niets voor niets een VERSLAVING", het laat mensen dus denken dat ze er niet zonder kunnen.
ik vind ok dat als je echt iets wil, dat het ook lukt, maar dankzij die verslaving kom je er niet zonder kleerscheuren door. Het kost ontzettend veel doorzettingsvermogen.
En geef zelf toe: de ene dag sta je sterker in je schoenen in de ander.
Alls je echt zin in een peuk hebt verdwijnen de " tegens", als sneeuw voor de zon, en zie je alleen de positieve kanten.
Dat jij het niet zo moeilijk hebt na drie dagen wil niet zeggen dat iedereen het zo "makkelijk "heeft...
dus als je je niet in kane lven in een ander wil nog niet gelijk zeggen dat van roken af komen makkelijk is.
Ik heb het zelf gelukkig ook niet zo moeilijk ( alleen gisteravond), maar ik ken mensen die weken voor de stopdatum depressief worden.
Het is voor veel mensen hetzelfde als een beste maatje verliezen.
en jij bent er ok nog niet, als jij een jaar probleemloos rookvrij bent, sla je in in ieder geval een serieuzer figuur met je oordeel.

Succes ermee... ( ben niet boos, alleen shaggie van het niet roken haha)

  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:33:20 #242
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15942317
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:55 schreef RijstNatie het volgende:
ik hoor vaak dat het zo moeilijk is om te stoppen met roken. Ik vind dit een beetje aanstellerij. Als je niet wilt roken dan doe je het gewoon niet. Wil je het wel dan rook je gewoon lekker door. Degene die weer gaan roken terwijl ze zouden stoppen, Willen gewoon niet stoppen.
Was het maar zo eenvoudig
pi_15944149
Eerste twee dagen dacht ik bij elke ademhaling aan het inhaleren van een sigaret Vandaag was gelukkig iets makkelijker, maar ik vermoed dat ik er voorlopig nog niet ben. Wel ben ik er zeker van (jaja!!) dat ik er nooit meer aan begin!
Ik durf voorlopig niet te gaan stappen, het lijkt me vreselijk om niet te kunnen roken tijdens het uitgaan.
Voor de rest ben ik supertrots en ook blij dat ik voortaan de baas ben, en niet meer mijn sigaretje
pi_15948707
Ik ben zelf ook gestopt met roken, iets meer dan een maand geleden.
Niet roken op werkplek..prima!
dat een pakje sigaretten bestaande uit 20 stuks binnenkort ong. E. 3,95 gaan kosten (8 gulden 70) vind ik al een stap vooruit.
Als roker zeg je natuurlijk bijna altijd.

- Onzin dat het duurder wordt.
- Ik ga/kan toch niet stoppen.
- Het is lekker/ontspannend etc.

Grote bullshit!
Als er zoveel aandacht aan rokers wordt besteed als vandaag de dag beginnen ze dalijk nog echt zelf te denken dat ze een verwante groep zijn die zich in de zelfde behoeftes voldoet en dat zei elkaar begrijpen en dat niet rokers iets missen zo nu en dan.

Het tegendeel is het juiste.
Waarom noemen we rokers rokers en niet nicotine verslaafden? klinkt al wat erger.

Het is juist dat rokers een zielig groepje zijn die bakken met geld steken in het naar beneden halen van zijn/haar gezondheid. Ze denken dat ze verslaafd zijn aan roken en dat ze er niet vanaf kunnen komen.
Roken lijkt lekker als je verslaafd bent.
Waarom zou je 1e sigaret anders smaken dan de 1642ste die je zo dadelijk gaat nemen?
onzin dus.
Mensen die zeggen van; achja waar ga je vandaag de dag niet dood aan geef ik het antwoord: NIET ROKEN!


p.s dit is mijn mening nu, voorheen was ik onder de rokers

.. ruud van eijk
  zondag 4 januari 2004 @ 12:05:03 #245
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15949915
Lieve mensen, de rookverbod / nietrokers-welrokerstirades zijn in dit topic niet op hun plaats. Er zijn zat topics die daar over gaan en laat de mensen die hier bezig zijn met het stoppen met roken daar ajb mee met rust.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15953925
ben vanaf vandaag gestopt. heb er geen zin meer in, ik zie mijn vriendin 6 maanden niet..

ik ga het geld wat ik van de sigaretten over hou opsparen voor een reis naar italie ( waar mijn vriendin woont) zodat ik er veel sneller naar toe kan.

iedereen die stopt veel suc6!

Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_15954131
@snoop dog

Zeker een goede reden om te stoppen!
In de openingpost staat een leuk metertje waarmee je gemakkelijk bij kan houden hoeveel geld je niet hebt uitgegeven aan rookwaar.

linkje

De mijne staat nu op

Three days, 14 hours, 5 minutes and 3 seconds. 107 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,02. Life saved: 8 hours, 55 minutes.

Moet wel even melden dat ik het constant koud heb, zit te rillen en me niet helemaal 100% voel. Vooral 's ochtens is het erg.

[Dit bericht is gewijzigd door V2i op 04-01-2004 15:07]

pi_15954147
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:58 schreef Snoop_Dogg het volgende:
ben vanaf vandaag gestopt. heb er geen zin meer in, ik zie mijn vriendin 6 maanden niet..

ik ga het geld wat ik van de sigaretten over hou opsparen voor een reis naar italie ( waar mijn vriendin woont) zodat ik er veel sneller naar toe kan.

iedereen die stopt veel suc6!


jij ook succes, het gaat je lukken!
pi_15959139
complimentjes voor degenen die gestopt zijn!
( zelf was ik 2 jaar gestopt, vorig jaar mei weer begonnen )
  zondag 4 januari 2004 @ 18:38:35 #250
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15959604
overdag gaat het , maar tegen etenstijd zie ik steeds een lekkere sigaret voor me....
ik denk steeds aan roken, enm heb "het water in de keel staan"bij de gedachte..
Ik ben redelijk shagerijnig, en kortaf , en heb net lopen stofzuigen uit frustratie.
Krijg elke dag tips van stopcoach nicorette, en vandaag zeiden ze dat het helpt om naar je favourite muziek te luisteren als je ontmoedigt bent..het helpt...
( tis mijn 4e dag)
ook heb ik mezelf beloofd tegen het einde van de maand,met het geld dat ik uitbespard heb een kledingstuk te kopen...
misschien iemand anders nog andere tips...?
pi_15960161
quote:
Op zondag 4 januari 2004 18:38 schreef nanalune het volgende:
overdag gaat het , maar tegen etenstijd zie ik steeds een lekkere sigaret voor me....
ik denk steeds aan roken, enm heb "het water in de keel staan"bij de gedachte..
Ik ben redelijk shagerijnig, en kortaf , en heb net lopen stofzuigen uit frustratie.
Krijg elke dag tips van stopcoach nicorette, en vandaag zeiden ze dat het helpt om naar je favourite muziek te luisteren als je ontmoedigt bent..het helpt...
( tis mijn 4e dag)
ook heb ik mezelf beloofd tegen het einde van de maand,met het geld dat ik uitbespard heb een kledingstuk te kopen...
misschien iemand anders nog andere tips...?
Probeer niet shaggie te zijn maar juist vrolijk omdat je er van af bent!
Wees blij dat je huis, kleding enzo voortaan lekker fris ruiken. Je hoeft niet meer in de stress te schieten als je sigaretten bijna op zijn tegen winkelsluitingstijd. Je wordt gezonder, krijgt meer energie en meer zelfvertrouwen.
  zondag 4 januari 2004 @ 19:58:16 #252
21147 Miklo1980
Vatos locos 4-ever
pi_15961707
hier ook 4 bijna 5 dagen gestopt
en voel me lekker, blijf het volhouden
[url]http://www.almelo-extreme.nl[/url] [url]http://www.vakq.nl[/url]
  maandag 5 januari 2004 @ 09:38:10 #253
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_15974345
Stopped: 5days 9hours 35 minutes 53seconds
Amount: saved ¤ 8,21
Cigarettes: not smoked 53
live saved:4 hours 30 minutes

Slaap wel heel erg onrustig, veel wakker enzo,
maar het valt me heel erg mee ik ga het zeker volhouden,

ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_15974430
Het moeilijkst is het idd rond etenstijd,brrr...maar het helpt dan om te denken aan hoe lekker je je de volgende ochtend bij het opstaan voelt!! Paar keer diep ademhalen en je bent er weer doorheen!! En ook een groot voordeel is dat je conditie heel erg snel verbetert! kan veel beter sporten nu en ben dus ook geen gram aangekomen, inegendeel er is twee kilo af. Stoppen loont echt, het duurt alleen even. Met een sigaret heb je een soort directe beloning, met stoppen krijg je een veel grotere beloning, alleen uitgesteld!
geniet nooit met mate
  maandag 5 januari 2004 @ 19:55:31 #255
21147 Miklo1980
Vatos locos 4-ever
pi_15989629
Zijn er niet meer stoppers?

Dag 5

[url]http://www.almelo-extreme.nl[/url] [url]http://www.vakq.nl[/url]
pi_15990897
Als afsluiter:

Four days, 19 hours, 43 minutes and 6 seconds. 144 cigarettes not smoked, saving ¤ 24,23. Life saved: 12 hours, 0 minutes.

En dat voor een kettingroker

De eerste ¤50,- gaat naar een goed doel.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')