abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14913207
Vanmorgen toen ik mijn krantje las zag ik dit :
Een 76 jarige indier beweert dat hij de laatste 68 jaar niets heeft gegeten of gedronken en zich in die tijd ook nooit heeft ontlast.

Prahlad jani is hindoe en zegt dat hij op zijn achtste door de goden gezegend werd met deze opmerkelijke gave.

Dokters die probeerden jani te ontmaskeren, konden hem tot hun grote verbijstering nergens op betrappen.Hij werd 10 dagen lang onder het wakend oog van een camera geplaatst, maar al die tijd zagen de artsen hem niets eten of drinken. Ook het toilet zocht de man in die periode niet op.

Hij toonde tekenen van urinevorming die terug werd geabsorbeerd door de wand van zijn blaas.

De medische raad heeft hierviir geen enkele wetenschappelijke verklaring!!!!!!!

Geef mij 1 dag geen eten en ik val dood

dinsdag 25 november 2003 @ 12:38:55 #2
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_14913248
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:36 schreef gekkebekke het volgende:
Gisterenmiddag toen ik fok las zag ik dat ook.
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:39:18 #3
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14913255
Is dat niet die man die energie kreeg door in de zon te kijken?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_14913256
Hij zweet zeker ook nooit?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_14913289
Gezond kereltje.
Wie?
pi_14913291
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Is dat niet die man die energie kreeg door in de zon te kijken?
Dat weet ik niet, meer stond er niet in te lezen
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:41:41 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_14913318
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:41 schreef pfaf het volgende:
schopje naar TRU?
is toch wetenschap
pi_14913321
Onzin.
Ik weet wel dat je een hele tijd zonder eten kunt, maar drinken moet je altijd.
pi_14913419
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:42 schreef WorstKaas het volgende:
Onzin.
Ik weet wel dat je een hele tijd zonder eten kunt, maar drinken moet je altijd.
Ohw? Schijnbaar niet dus.
pi_14913455
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:45 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

in elk geval hij niet
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:48:07 #12
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14913463
Was in januari ook al in het nieuws:

Indiër die leeft op water en zonlicht wordt studieobject voor Nasa

Een Indiër die beweert al acht jaar op vloeistoffen en zonlicht te leven, is door de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA voor onderzoek naar de Verenigde Staten gehaald. De wetenschappers willen van de 64-jarige Hira Ratan Manek weten hoe hij het zonder vast voedsel volhoudt.

De Nasa hoopt ideeën op te doen voor toekomstige ruimtevaartexpedities. Volgens de Indiase krant Hindustan Times zondag ontwikkelde Manek vanaf 1992 een afkeer van vast voedsel. In 1995 maakte hij een pelgrimstocht naar de Himalaya en besloot hij na zijn terugkeer helemaal met eten te stoppen. Volgens Manek "eet hij met zijn ogen" door elke avond een uur lang naar de zon te kijken. De Nasa stelde vorig jaar al vast dat Manek 130 dagen uitsluitend water tot zich nam. De organisatie noemde het overleven op vloeistoffen en zonne-energie al naar de Indiër en bestempelde het tot HRM-fnomeen.

©, ANP, 2003

-edit- gezien de leeftijden zullen het toch wel twee verschillende personen zijn

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:49:42 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14913498
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:42 schreef gekkebekke het volgende:
is toch wetenschap
wmb niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14913502
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Was in januari ook al in het nieuws:

Indiër die leeft op water en zonlicht wordt studieobject voor Nasa

Een Indiër die beweert al acht jaar op vloeistoffen en zonlicht te leven, is door de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA voor onderzoek naar de Verenigde Staten gehaald. De wetenschappers willen van de 64-jarige Hira Ratan Manek weten hoe hij het zonder vast voedsel volhoudt.

©, ANP, 2003

Oh hier is ie nog 64 jaar? Lekker betrouwbaar dit nieuws allemaal

Ik geloof er dan ook helemaal niks van want het kan gewoon niet en daarbij is het onzin

-edit: ik zie dat deze ook anders heet, er zijn er dus 2 van

[Dit bericht is gewijzigd door Rieuwert op 25-11-2003 12:51]

Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_14913523
Is volgens mij ook al eens in Kopspijkers geweest.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_14913543
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:49 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Oh hier is ie nog 64 jaar? Lekker betrouwbaar dit nieuws allemaal

Ik geloof er dan ook helemaal niks van want het kan gewoon niet en daarbij is het onzin

-edit: ik zie dat deze ook anders heet, er zijn er dus 2 van

Let eens op de namen 2 verschillende personen

te laat

pi_14913582
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:45 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Wat ben jij goedgelovig zeg!
Je moet niet alles voor waarheid aannemen wat er gezegd wordt.....
pi_14913675
Is toch absoluut onmogelijk??Waar haalt hij dan de eiwitten vandaan om celschade te herstellen??En blootzetting aan de zon geeft veel celschade!Zeker in India!Om over de rest maar niet te praten...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_14913696
Breatharians
quote:
Become a Breatharian.

Apparently, this cult-like organization was exposed in the 1970's to be fraudlent (at least in the United States). The idea behind this group is that man does not need food, and that it is actually healthier to not eat or drink anything at all. They argue that you get can get all the life force you need to live and feel good from the air. The man on the above site, Wiley Brooks, is in his 60's and has supposedly only eaten a couple times in the last 20 years (presumably for social reasons). It's easy to doubt this movement, but it has religious roots (as most cults do, I guess). Extended fasting was the norm in both Tibetan Buddhism and the mystic sects of Islam (Sufis). And even in Catholicism, there's the case of Terese Neumann, a German nun, who did not eat anything at all for 35 years. And in Dr. Weil's latest book, he mentions Paramahansa Yogananda, a yogi that also never ate.

In the United States, as mentioned earlier, the Breatharians have had little success. 20 or 30 years ago, after giving a talk on Breatharian living, the so-called "guru" was seen at a Jack in the Box eating a huge stack of cheeseburgers. In another case, a hidden camera caught a guru in the snack room during a break in his talk, hoarding candy and other snacks.

Bron: http://www.dailyping.com/archive/2000/07/21/
pi_14913700
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:58 schreef LowJoe het volgende:
Is toch absoluut onmogelijk??Waar haalt hij dan de eiwitten vandaan om celschade te herstellen??En blootzetting aan de zon geeft veel celschade!Zeker in India!Om over de rest maar niet te praten...
artsen hebben niks opgemerkt dus moet toch kunnen he
pi_14913706
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:36 schreef gekkebekke het volgende:
Een 76 jarige indier beweert dat hij de laatste 68 jaar niets heeft gegeten of gedronken en zich in die tijd ook nooit heeft ontlast.

Prahlad jani is hindoe en zegt dat hij op zijn achtste door de goden gezegend werd met deze opmerkelijke gave.

Dokters die probeerden jani te ontmaskeren, konden hem tot hun grote verbijstering nergens op betrappen.Hij werd 10 dagen lang onder het wakend oog van een camera geplaatst, maar al die tijd zagen de artsen hem niets eten of drinken. Ook het toilet zocht de man in die periode niet op.

Hij toonde tekenen van urinevorming die terug werd geabsorbeerd door de wand van zijn blaas.

De medische raad heeft hierviir geen enkele wetenschappelijke verklaring!!!!!!!

Geef mij 1 dag geen eten en ik val dood

Bron?
pi_14913718
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:59 schreef Girl_Sets_Fire het volgende:

[..]

Bron?

Het laatste nieuws, ja een belgische krant
  dinsdag 25 november 2003 @ 13:03:07 #23
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14913777
hoe doet hij het dan bij die moeson.. dan is er niks geen zonneschijn.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14913877
Het zal niet de 1e keer zijn dat er iemand ontdekt wordt met een opmerkelijke gave
pi_14914051
Ook in Nederland heb je ze:
quote:
Ze noemen zichzelf Breathairians en hebben geen voedsel meer nodig.

Door meditatie en spirituele training hebben zij het vermogen ontwikkeld om te kunnen leven van licht, ofwel Prana, de Universele Levensenergie. In Nederland zijn er 25 mensen die zo leven. Een interview met één van hen.

'Eten is niet nodig. Eten is een verslaving die iedereen van de geboorte af krijgt opgedrongen. Zonder voedsel ga je helemaal niet dood, je wordt er alleen maar beter van. Je krijgt juist meer energie, je wordt actiever, leniger en gezonder dan voorheen. Je concentratie- en begripsvermogen neemt toe en de zintuigen worden scherper. Vaak neemt je behoefte aan slaap ook af, want van eten wordt je lichaam zwaar belast. Na een maaltijd wordt je altijd zo moe en slaperig omdat er door je lichaam hard gewerkt moet worden om alles te verteren.

Leven zonder voedsel kan. Het is niet voor sommige verlichte geesten onder ons, het is voor iedereen. Het is ons geboorterecht. De meeste mensen zijn zich niet bewust van hun natuurlijke vermogens en moeten die nog uitwikkelen. Uiteindelijk gaat het niet om wel of niet eten, maar om vrijheid. Vrij door volledig te vertrouwen op je eigen vermogens, en in contact te komen met de -zoals ik dat noem- Innerlijke Bron. Leven van licht betekent je ervan bewust worden dat je gevoed wordt door pure liefde en wijsheid vanuit je oorsprong, de bron waar je vandaan komt. Als je dit vertrouwen hebt, leef je vanuit de hartstocht en volg je je gevoel. Kleine kinderen leven ook zo. Zij kunnen zo fantastisch spelen en zijn zo energiek terwijl ze bijna niets eten. Ouders vragen zich af waar ze die energie toch vandaan halen.'

'Terwijl ik altijd wel van culinaire kunsten hield heb ik het altijd als een dwang ervaren om drie keer per dag te moeten eten. Je bent úren tijd kwijt aan boodschapen doen, koken, afwassen en opruimen. Ik vond het wat onzinnig en ben gaan lezen over yoga en energiehuishouding.'

'De geest is van nature zuiver, stralend en vrij', staat er met sierletters geschreven op haar brochure. In het Groningse Usquert werkt Hélène Wasser (52) naast beeldend kunstenares ook als intuïtief therapeut. Doormiddel van het lezen van de energiehuishouding (chakra's) van haar cliënten geeft ze advies hoe ze zelf hun problemen kunnen oplossen. Afkomstig uit een Drents katholiek gezin waar van huisuit vaak over geestelijke onderwerpen werd gesproken, belandde ze via een Theosofie studerende broer op het spirituele pad. Haar vriend vertaalde oude Sancriet-geschriften en zette de theorie om naar yoga-oefeningen.
Hélène: 'In 1997 heb ik samen met een yoga-collega een periode zonder voedsel geleefd. We zijn we daar een tijd mee bezig geweest en dat gaf ons een fantastisch bevrijdend gevoel. Maar omdat ik het teveel op mijn wilskracht deed hield ik het niet vol. Toen ik hoorde dat er meer mensen zo leven was ik erg blij dat er geestverwanten waren. In 1998 volgde ik een workshop van Jasmuheen in België. Deze metafysisch schrijfster uit Australië startte in 1993 een experiment om niet meer te eten. Ze heeft inmiddels al 10 boeken over het 'herprogrammeren van je geest' geschreven en reist de hele wereld rond om haar werk toe te lichten.'

'Dat was voor mij de ontbrekende schakel. Tijdens een 21-daags proces bouwden we de overtuiging dat je afhankelijk bent van voedsel af. Eerst aten we geen rood vlees meer, vervolgens geen groente en tenslotte dronken we alleen af en toe wat water of thee. Tijdens die zes weken ontdekte ik dat er aan eetgedrag andere factoren ten grondslag liggen, namenlijk emotionele en mentale. Factoren die alles te maken hebben met vertrouwen, of beter gezegd: het gebrek daaraan. Als bijvoorbeeld mijn kinderen uit school kwamen en ik was hen misgelopen, dan was ik teleurgesteld en voelde ik me alleen. Ik ging dan chocolade eten om mezelf te troosten. Zo gaat dat heel vaak: mensen eten of drinken de emoties weg. Maar ze verdwijnen niet, ze worden alleen verdrongen. Ik ging inzien hoe dit subtiele proces in zijn werk gaat. Vanaf deze workshop heb ik spontaan zes weken niets gegeten. Het gaf me een bevrijdend gevoel en het was geen enkele worsteling, eerder heel vanzelfsprekend. In het begin val je iets af, maar later krijg je het gewicht dat bij je past. Ik kreeg geen flauwtes, maar had het alleen af en toe koud. Bij metingen van mijn bloed bleek dat de kwaliteit zelfs was verbeterd. Dit was voor mij het absolute bewijs dat mensen niet hoeven te eten en dat het lichaam dan niet te gronde gaat. '

Met haar Stichting LOVE (Leven Op Vertrouwen) geeft Helene advies en informatie aan geïnteresseerden. Door het uitwisselen van contacten, info over cursussen, en een boekenlijst over het onderwerp kunnen mensen meer over het onderwerp lezen. In een oplage van 400 exemplaren geeft de stichting een tweemaandelijkse nieuwsbrief uit. 'We zijn geen organisatie waar mensen zich bij kunnen aansluiten en contributie voor betalen. De meeste mensen die de brieven ontvangen, zijn pioniers. Er zijn geen bijeenkomsten en ik denk dat dat niet eens zal lukken, want het is een individueel proces. Het motief van niet-eten is vrijheid.'

De vraag blijft, hoe is het mogelijk te leven zonder voedsel?
Helene: 'Ik raad aan om voeding los van tijd en taal te koppelen. Dus kijk niet meer op de klok of je wel of niet wilt eten, maar ga naar je innerlijke klok luisteren. En noem het niet meer ontbijt of diner. Eet alleen nog wanneer je zin hebt en waar je zin hebt en geniet er dan van. Het gaat om de keuze om wel of niet eten. De meeste mensen hebben die keuze niet en krijgen ontwenningsverschijnselen, net als bij iedere andere verslaving. Wanneer je stopt met koffie, vlees, junkfood en een dag in de week niet eet merk je al een enorm verschil in vitaliteit.
Als je je ogen sluit en je concentreert op je middelpunt, daar leef je. De rest is alleen meerdimensionale bespiegeling. De mensen zijn die kennis kwijtgeraakt. Wij identificeren ons met ons lichaam en de wereld om ons heen. We zijn net een soort duikelaartjes. Dat wil ik hebben, daar wil ik in; het is alleen maar buitenkant. Maar ondertussen ben je niet in balans. Je staat niet in je eigen kracht en je bent afhankelijk van je omgeving. Je blijft een speelbal en laatje leven in plaats van zelf te leven. Dus leren wij de mensen om te stoppen met die slingerbeweging en terug te komen in hun eigen aarde, bij het werkelijke gevoel. Dit is Raja-Yoga, ook wel genoemd 'de Koninklijke Weg', en is een korte weg naar totale bevrijding. Door speciale energie-beheersingsoefeningen te doen kun je de innerlijk stofwisseling op gang brengen en gaandeweg contact krijgen met het goddelijke.
Op den duur neemt je honger af en voel je je volledig vervuld met verbeterde energie en gezondheid. Omdat je hier wel aan toe moet zijn, is het daarom ook niet voor iedereen bedoeld. Het is een ander totaal verschillend proces dan van anorexiapatiënten. Anorexiapatiënten zijn niet vrij in hun keuze om te stoppen met eten. Ze worden aangestuurd door negatieve overtuigingen. Breatharians zeggen daarintegen juist: eten is een verslaving die je is opgedrongen. Ik denk wel dat je enige mate van psychische stabiliteit moet hebben voor je helemaal stopt met eten. Aan de andere kant is het zo dat je stabiliteit toeneemt wanneer je gestopt bent.

Het leiden van een 'licht' bestaan heeft het nodige teweeggebracht bij mensen. Veel mensen reageren negatief, vol ongeloof of worden boos. Hélène: 'Het stadium van welles nietes dat heb ik nu wel gehad. Het is niet iets wat je doet voor de buitenwereld, want de buitenwereld wil het niet zien. In mijn familie wordt er ook bijna niet over gesproken. Je moet er niet zomaar aan beginnen , het idee breidt zich uit. Het is een idee waar mensen nog aan moeten wennen. Mensen moeten eerst een soort bewustzijn hebben bereikt. Sinds ik weet dat je zo kan leven ziet de wereld er anders uit. Het overschakelen naar leven zonder eten heeft niet zo lang geduurd; maar het heeft jaren geduurd voordat ik op dit pad terecht kwam.

Meer Info:
Stichting Love, Torenstraat 4 , 9988SP Usquert. Tel/fax: 0595 42 20 47

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')