[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 25-11-2003 11:11]
quote:kijk.. daar kan ik wat mee..!!!
Op dinsdag 25 november 2003 11:05 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Omdat dat het logische gevolg is van het 'verwend nest' syndroom. Dan wil straks de MP in het Paleis gaan wonen.
En jongens, wat je verwacht je nou? Dat we er echt zo financieel op vooruit gaan?
Kijk eens naar wat we kwijt zijn aan de EU. Nederland die alles dubbel betaald, terwijl geen enkel land dat doet. Maar Nederland wel, want Nederland is braaf.Kijk een wat we kwijt zijn aan subsidies? Stichting Antilliaans dit, Stichting Marokkaanse Hoofddoekjes Symbolisme. 150 Miljoen gaat daar heen... En elk jaar wordt dat verplicht meer!
Kijk eens wat we kwijt zijn door wanbeleid. Miljoenen worden gestopt in het helpen van criminele jongeren. Ik denk dat je beter prioriteiten kan stellen en dit geld stopt in ouderenvoorzieningen. Of laat die criminele jongeren die bejaarden wassen. Schrikt wel af...
[Dit bericht is gewijzigd door kater70 op 25-11-2003 11:12]
quote:Wat bedoel je hiermee? Nederland heeft de afgelopen 100 jaar geen scheur gehad in het koningshuis hoor... en is gewoon overgegaan van vader/dochter of moeder/dochter (Willem III, Emma, Wilhelmina,Juliana, Beatrix). Waarom zouden we (zoals eerder in dit topic al gemeld werd) één van onze laatste tradities weggooien? terwijl ons koningshuis net weer populair wordt? (maxima, kind willem/maxima).
Op dinsdag 25 november 2003 10:53 schreef Famas het volgende:[..]
yeah right...in de afgelopen 100 jaar zijn er toch verschrikkelijk veel koningshuizen verdwenen....
En wanneer je vind dat het koninshuis de laatste eeuw niks gepresteerd heeft, zou ik maar eens een boek lezen over wat Wilhelminia of haar schoonzoon Bernhard gedaan hebben in WOII en wat ze voor de bezette Nederlanders betekende.
quote:noem je dat een baan hebben.. die gasten weten geen van allen wat echt werken is.. hebben echt nog nooit in een overall in een metaalfabriek gestaan..(bijvoorbeeld!!)
Op dinsdag 25 november 2003 11:10 schreef LowJoe het volgende:
Alleen restauraties en dergelijke!De rest is voor hun,althans voor de spruiten!De koningin is de uitzondering...
Dus het personeel,het vreten,en al dat soort zaken moeten ze zelf betalen,vandaar dat ze ook baantjes hebben....
quote:Wat Bernhard in de 70-er jaren gedaan heeft, weten we ook allemaal.
Op dinsdag 25 november 2003 11:12 schreef Wiking het volgende:
Wat bedoel je hiermee? Nederland heeft de afgelopen 100 jaar geen scheur gehad in het koningshuis hoor... en is gewoon overgegaan van vader/dochter of moeder/dochter (Willem III, Emma, Wilhelmina,Juliana, Beatrix). Waarom zouden we (zoals eerder in dit topic al gemeld werd) één van onze laatste tradities weggooien? terwijl ons koningshuis net weer populair wordt? (maxima, kind willem/maxima).En wanneer je vind dat het koninshuis de laatste eeuw niks gepresteerd heeft, zou ik maar eens een boek lezen over wat Wilhelminia of haar schoonzoon Bernhard gedaan hebben in WOII en wat ze voor de bezette Nederlanders betekende.
Trouwens, zo'n 100 jaar geleden was het ook nog traditie om op straat in klederdracht te lopen................(wat heb jij aan?)
quote:denk je niet dat die populariteit een btje wordt opgedrongen door de pers?
Op dinsdag 25 november 2003 11:12 schreef Wiking het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee? Nederland heeft de afgelopen 100 jaar geen scheur gehad in het koningshuis hoor... en is gewoon overgegaan van vader/dochter of moeder/dochter (Willem III, Emma, Wilhelmina,Juliana, Beatrix). Waarom zouden we (zoals eerder in dit topic al gemeld werd) één van onze laatste tradities weggooien? terwijl ons koningshuis net weer populair wordt? (maxima, kind willem/maxima).
En wanneer je vind dat het koninshuis de laatste eeuw niks gepresteerd heeft, zou ik maar eens een boek lezen over wat Wilhelminia of haar schoonzoon Bernhard gedaan hebben in WOII en wat ze voor de bezette Nederlanders betekende.
quote:Spanje.
Op dinsdag 25 november 2003 11:16 schreef LowJoe het volgende:
Voor zover mij bekend zijn alleen de koningen van het oude Oostenrijk,Duitsland,Italie,Roemenie opgeheven.Of ben ik er 1 vergeten??
quote:Is werken op een bank dan geen baan??
Op dinsdag 25 november 2003 11:13 schreef kater70 het volgende:[..]
noem je dat een baan hebben.. die gasten weten geen van allen wat echt werken is.. hebben echt nog nooit in een overall in een metaalfabriek gestaan..(bijvoorbeeld!!)
quote:Fout!Koning Carlos zit er nog steeds!
Op dinsdag 25 november 2003 11:17 schreef Greyfox het volgende:[..]
Spanje.
Wordt Nederland noch saaier.
Nee dank je wel
Oranje Boven
quote:Goed!
Op dinsdag 25 november 2003 11:18 schreef LowJoe het volgende:[..]
Fout!Koning Carlos zit er nog steeds!
quote:Fout!Dat was zijn voorganger!En die is niet weg geweest,maar heeft wel een vuil spelletje gespeelt met Franco als dictator!Dus franco als dictator en de koning die dat goed vond!
Op dinsdag 25 november 2003 11:19 schreef Greyfox het volgende:[..]
Goed!
Hij is ten tijde van Franco echt wel weg geweest.
quote:De jaren voor de Spaanse Burgeroorlog was Spanje een Republiek.
Op dinsdag 25 november 2003 11:23 schreef LowJoe het volgende:[..]
Fout!Dat was zijn voorganger!En die is niet weg geweest,maar heeft wel een vuil spelletje gespeelt met Franco als dictator!Dus franco als dictator en de koning die dat goed vond!
Franco was inderdaad koningsgezind, en heeft altijd gezegd dat na zijn bewind het koningshuis weer op de troon zou komen. Juan Carlos is ook zijn protegé geweest.
Griekenland had trouwens toch ook een koningshuis?
quote:Nederland is pas laat een koninkrijk geworden, pas in de 19e eeuw, door toedoen van buitenlandse mogendheden.
Op dinsdag 25 november 2003 10:53 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ja joh. Laatste beetje eigen cultuur wegsmijten. Op die plek van dat paleis kunnen we nog een grote moskee kwijt! Of een AZC.
quote:Ja, maar die zijn het land uitgekickt *hint, hint*
Op dinsdag 25 november 2003 12:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Griekenland had trouwens toch ook een koningshuis?
quote:OK, maar de koninklijke familie representeerd wel een familielijn die verwoven is met de nederlandse geschiedenis.
Op dinsdag 25 november 2003 12:35 schreef Halinalle het volgende:[..]
Nederland is pas laat een koninkrijk geworden, pas in de 19e eeuw, door toedoen van buitenlandse mogendheden.
Daarvoor, dus bijvoorbeeld ook in de Gouden Eeuw, was Nederland een republiek.
Zo eigen is die cultuur dus niet.
Zou zeggen: vorm het koninklijk huis om naar Zweeds model. Die hebben alleen een ceremoniele functie en niets meer. Ben je gelijk af van de waan dat het huis zich inlaat met politieke zaken. Heb je dus wel iemand die staatshoofden kan ontvangen etc etc en heb je dus geen president nodig.
quote:Frankrijk, Portugal, Griekenland, Joegoslavie, Bulgarije.
Voor zover mij bekend zijn alleen de koningen van het oude Oostenrijk,Duitsland,Italie,Roemenie opgeheven.Of ben ik er 1 vergeten??
quote:Miste hem alleen in het rijtje eerder in het topic.
Op dinsdag 25 november 2003 12:38 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ja, maar die zijn het land uitgekickt *hint, hint*
quote:
quote:en niet te vergeten: Rusland
Op dinsdag 25 november 2003 12:41 schreef freako het volgende:[..]
Frankrijk, Portugal, Griekenland, Joegoslavie, Bulgarije.
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:44 schreef Halinalle het volgende:[..]
en niet te vergeten: Rusland
Alternatief zou een stelsel zoals in Duitsland zijn, waar de president alleen een ceremoniële taak heeft. Maar wat is dan het verschil met het koningshuis?
Ik vind het dan ook geen brandende kwestie. Zolang Bea regelmatig met haar neus op de feiten gedrukt wordt (lees: de premier moet haar eraan herinneren dat ze niets te zeggen heeft) kan ik er wel mee leven.
Mijn voorkeur:
1) Republiek naar Duits model.
2) Monarchie naar Zweeds model.
quote:Kijk. Eindelijk iemand die het begrijpt. Waarom zou je iets veranderen wat gewoon goed loopt. Er zullen weinig presidenten de populariteitscijfers van Beatrix halen. Ik blijf gewoon "pragmatisch monarchist".
Op dinsdag 25 november 2003 12:51 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
In mijn hart ben ik natuurlijk Republikein, maar anderzijds: Liever een koning met weinig macht dan een president met veel macht. Ik ben toch niet zo happig op een presidentieel stelsel zoals in de VS of, in iets mindere mate, Frankrijk, waar de president veel te veel macht heeft.Alternatief zou een stelsel zoals in Duitsland zijn, waar de president alleen een ceremoniële taak heeft. Maar wat is dan het verschil met het koningshuis?
Ik vind het dan ook geen brandende kwestie. Zolang Bea regelmatig met haar neus op de feiten gedrukt wordt (lees: de premier moet haar eraan herinneren dat ze niets te zeggen heeft) kan ik er wel mee leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |