quote:De vertaling van Dame is, euh... Dame.
Op dinsdag 25 november 2003 13:57 schreef Bimmel het volgende:
"Dame" dient vertaald te worden....en dan moet je nog iets van dat holiday afhalen en dan heb je haar naam. Nu nog de acteur aan wiens naam zij haar artiestennaam (Billy Holiday dus) ontleende.
* Berkery heeft ook geen clue wat betreft huidige vraag
quote:Maar niet haar eigenlijke naam
"Dame" dient vertaald te worden....en dan moet je nog iets van dat holiday afhalen en dan heb je haar naam. .
overigens ook clueless
quote:Beiden...
Op dinsdag 25 november 2003 14:30 schreef Gambolputty het volgende:
Zoeken we nu de échte naam van Billie Holiday of de naam waar ze haar artiestennaam van afgeleid heeft?overigens ook clueless
quote:Die's goed, althans dat is degene die ik zocht.
Op dinsdag 25 november 2003 14:28 schreef Z het volgende:
Lady Day?
quote:Denk dat ook hier weer een kleine hint voor noodzakelijk is. Bekendste film of zoiets?
Op dinsdag 25 november 2003 14:50 schreef Bimmel het volgende:
Die's goed, althans dat is degene die ik zocht.
Nou de andere naam nog.
quote:Dus:
Op dinsdag 25 november 2003 11:43 schreef Bimmel het volgende:
Weer een klassiekere vraag:Wat was de echte naam van Billy Holiday en op welke naam baseerde zij haar artiesten naam ?
quote:En dat was dus een actrice. Sorry, maar deze vraag rammelt behoorlijk
Nu nog de acteur aan wiens naam zij haar artiestennaam (Billy Holiday dus) ontleende.
quote:Idd, maar laat eerst iemand maar even antwoord geven!
Op dinsdag 25 november 2003 15:09 schreef Mark het volgende:[..]
'deze vraag rammelt behoorlijk'
Hij bedoelt toch niet Johnny Hallyday hoop ik!!!
Nou moet ik zeggen dat ik benieuwd ben naar waar ik zelf de mist ingegaan ben...was altijd heilig overtuigd dat Lady Day de echte naam was...maar zo zie je maar weer niets is zeker !
Hoe dan ook KLAAR
Z +1
Zo erg rammelde de vraag niet hoor, maar is het niet zo dat je eigenlijk maar 1 vraag mag stellen op wat uitzonderingen daar gelaten?
quote:whaahhaaahahahhahahahahaha, zo heb je ons toch mooi bijna de hele werkdag weten bezig te houden
Op dinsdag 25 november 2003 15:34 schreef RoofingBurner het volgende:
Billie Holiday => born: Eleanora Fagan Gough
quote:
1) Her first name 'Billie' was borrowed from the screen star Billie Dove, and 'Holiday' from her father, guitarist Clarence Holiday, (who never married her mother). What was Billie Holiday's real name?Ethel Johnson
Dorothy Oliver
Eleanora Harris
Mabel (Wisse) Smith
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |