Wou graag wat ervaringen horen van huidige studenten en/of jullie het een leuke opleiding vinden? Loopt het zoals je had verwacht? Is er veel praktijk?
Ben nieuwsgierig.
Thim van de Laan 'opleiding' ziet er heel goed uit, de deeltijd opleiding spreekt me heel erg aan sinds ik op mijn eigen wil gaan wonen.
Tigertje, wat waren jouw eerste ervaringen met het behandelen/aanraken van oudere mensen?
quote:Hoe er rekening mee dat Thim van der Laan minder hoog in aanzien staat dan de HMN. Dat kan je een nadeel opleveren tijdens sollicitatie. Dit hoeft niet maar het kan wel.
Op woensdag 3 december 2003 20:41 schreef Jason23 het volgende:
Bedankt.Thim van de Laan 'opleiding' ziet er heel goed uit, de deeltijd opleiding spreekt me heel erg aan sinds ik op mijn eigen wil gaan wonen.
Tigertje, wat waren jouw eerste ervaringen met het behandelen/aanraken van oudere mensen?
En oude mensen zijn gewoon mensen. Hun vel zit wat losser en zijn soms doof maar verder vind ik het niks uitmaken. Het ligt er natuurlijk maar aan waar je ze tegenkomt. In een verpleeghuis is het natuurlijk een heel ander "type" dan in een particuliere praktijk. Daar werk ik zelf. Ik wilde niet in een verpleeghuis werken om dat het een "last resort" is en dat is niet de manier waarop ik met mensen om wil gaan.
Mag je nou patienten benaderen op hun psychische vlak of is het echt alleen maar lichamelijk?
quote:Strikt genomen alleen lichamelijk. Maar dat kan natuurlijk niet. Een patiënt is een mens en een mens is nou eenmaal niet alleen maar een bak cellen. Ikzelf behandel mensen zeker ook op het psychische vlak maar ik heb ook een opleiding in de richting gevolgd en heb dus de kennisbagage om dat te doen. En daarbij heeft pijn een groot psychisch aspect in zich en dus zou het slecht zijn voor de behandeling om ze alleen fysiek te behandelen.
Op maandag 8 december 2003 20:15 schreef Jason23 het volgende:
Ja inderdaad, ook is het zo dat je geen recht hebt op studiefinanciering als je een deeltijd opleiding volgt dus ik ga toch voor de voltijd opleiding in nmg.Mag je nou patienten benaderen op hun psychische vlak of is het echt alleen maar lichamelijk?
Ik had een brochure bij Thim van de Laan aangevraagd en schrok best wel toen ik de prijzen zag, baal ik best wel van want die opleiding trok me veel aan!
Nou ik hoop dat ik je hiermee verder geholpen heb. De opleiding is echt heel leuk, ik denk dat dat ook wel duidelijk is geworden door het feit dat ik de opleiding toch af wil maken terwijl ik geen fysiotherapeut wil worden.
Ik heb verschillende brochures en daarin word vermeld dat veel literatuur in het duits is. Klopt dat?
je moet inderdaad 10 weken in je ondergoed in de klas staan (went wel) en je hebt knetter veel boeken nodig..
voor de rest is het wel tof..alleen je hebt soms geen idee waar je heen gaat met de stof of wat je aan het doen bent..
waar ga je ft studeren?
quote:Net zo goed als een patiënt in zn ondergoed voor de fysiotherapeut staat... Je zult toch ook een aantal dingen (onderzoeken/behandelen) moeten oefenen...
Op woensdag 18 februari 2004 14:35 schreef Gerard-Joling het volgende:
In je ondergoed voor de klas? Zou je dit misschien willen toelichten??
edit: en nee, er zijn geen foto's van :p
Ik vind het zelf eigenlijk altijd zo zonde als mensen een jaartje een opleiding gaan doen om daarna toch te wisselen... Is een jaartje werk niet veel aantrekkelijker?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:07 schreef Fentoozler het volgende:
Hmmm.. volgend jaar denk ik ook fysiotherapie studeren, alleen er zit jammer genoeg wel een loting op, welke opleiding raden jullie me aan om als tweede keuze te hebben, om dat een jaartje te doen en dan toch nog fysiotherapie?
Tweede keuze moet natuurlijk wel geen lotingstudie zijn..
Kan je dat niet vragen bij de instelling waar je fysiotherapie wil volgen? Er zullen vast wel andere opleidingen zijn waarmee je alvast wat vrijstellingen kan halen voor fysio?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik vind het zelf eigenlijk altijd zo zonde als mensen een jaartje een opleiding gaan doen om daarna toch te wisselen... Is een jaartje werk niet veel aantrekkelijker?
Geen idee wat verder goed in het fysiotherapie-straatje past, ben er niet zo in thuis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |