abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 11:07:17 #176
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17704032
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:42 schreef Frezer het volgende:

Probleem is dat hij die plek telkens weer open krabt, zodat het niet kan genezen . Heeft iemand een idee?
Volgens mij is het enige wat je daaraan kunt doen het beestje zo'n lampekapje omdoen of sokjes om zijn pootjes. Twee van mijn katten hebben huidproblemen en die krijgen van de dierenarts prikken tegen de jeuk die erg goed helpen. Misschien dat dat bij het zwerfkatje ook kan helpen?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17704063
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:42 schreef Frezer het volgende:
Een vraagje van mij dan. Sinds een maandje woont er een zwerkat bij ons, hij is welkom en lijkt het hier prima naar zijn zin te hebben, allemaal oke dus
Wij hebben sinds dinsdag ook een zwerfkatje binnen. Gisteren hebben we hem voor hem eerst ook vlees met de andere katten meegegeven. Hebben jullie verder eigenlijk nog actie ondernomen?

De afgelopen week zijn bij ons ook zo raar verlopen. 3 maart is onze poes weggelopen. Misschien maar goed ook omdat ze het niet kon vinden met de andere katten in huis. En een week later loopt er een binnen om te blijven, die het wel (goed) zou kunnen vinden met de andere katten. De andere katten trekken zich er niks van aan en laten hem wel goed weten wat wel en niet mag. En natuurlijk is hij welkom.
quote:
Probleem is dat hij die plek telkens weer open krabt, zodat het niet kan genezen . Heeft iemand een idee? Als er over een weekje nog geen verbetering is gaan we maar naar de dierenarts met hem.
Onze kat krabt ook regelmatig een wondje open bij zijn oor, na verloop van tijd liet hij het meestal toch met rust. Verder weet ik ook niet wat je eraan kunt doen.
  zondag 14 maart 2004 @ 12:46:31 #178
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17705616
Dank je voor jullie reacties! We gingen er eerst ook van uit dat het op een gegeven moment wel zou genezen, maar het duurt nu wel erg lang... Zo'n lampekap heeft geen zin, daar zit het wondje net te laag voor, haha dan de sokjes maar! Nou ja, ik denk dat het dan zo'n spuit zal worden over een week, het zal me benieuwen of we de kat in een kooitje krijgen om hem naar de dierenarts te brengen.

Bij jullie staat de deur dus ook altijd open voor katten . Je blijft je wel altijd afvragen wat er'van zo'n weg gelopen kat is terechtgekomen. Toen deze bij ons aan kwam lopen hebben we dat gemeld bij het dierenasiel hier in de buurd, daar kun je een bericht achter laten als je een kat vermist, maar het bleek dus dat er niemand aan zijn "signalement" voldeed. Verder waren er ook nauwelijks problemen met de andere katten, hij heeft wel eens een tik gekregen, maar daar trekt i zich nauwelijks iets van aan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_17706772
Het is niet de eerste poes die bij ons is weggelopen. We hebben één katertje, Face die nogal lastig en speels kan zijn, hij wordt in mei 3. Twee jaar geleden is ook zijn zusje weggelopen. De poes die nu is weggelopen was al bijna 4 en eiste haar eigen territorium op. Dus dat kan niet met twee katers van 4 en 2.

Het zwervertje (Salem hebben we hem genoemd) is een jong katje van nog geen 1 jaar. Een zwart katje met een zwart vlooienbandje, heb ik afgedaan was zo goed als uitgewerkt. En aangezien
onze twee katers lafaards zijn. Mocht hij blijven. En nu is het lastige katertje, Face ineens volwassen.

Gisteren kreeg Salem tijdens voedertijd een tik op zijn neus omdat hij mee stond te vragen om eten. Miauwen dat mocht hij niet dat recht is voorbehouden aan onze oudste, rooie kater Brian. En vanmorgen mocht hij niet op de slaapkamer komen. Dat recht is voorbehouden aan Face het lastige katertje. Wel leuk om te zien hoe ze met hem om gaan.

Ik hoop dat we hem mogen houden. We hebben het gemeld bij het Amivedi meldpunt in Weert, die ook wekelijks de lijsten publiceren in het weekblaadje. Ben benieuwd. Toch vind ik het nog steeds raar. Het is of we onze poes hebben ingeruild voor een andere die wel past binnen het gezin. Net of het zo heeft moeten zijn. Wel diep hè?
  zondag 14 maart 2004 @ 21:45:31 #180
39446 303
(C) Roland
pi_17717411
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Hier mijn vraag maar even posten, want om er nou een nieuw topic voor te openen

Hoeveel drinkt en plast een gemiddelde kat? Mijn vorige kat, die ik pas op latere leeftijd kreeg, had namelijk een nierprobleem en dronk en plaste de hele dag door. Nu maak ik me over Yian weer zorgen dat hij te weinig zou plassen. Niet dat hij ongezond oogt of zo, maar ik ben gewoon benieuwd
Geen idee eigenlijk, een ruwe schatting: 1 liter per 4 dagen per kat en volgens mij gaan ze iets van 2 keer naar de kattenbak voor plasjes in 24 uur.

Je kan je wel zorgen maken, maar het is toch niet in de gaten te houden. De kat kan immers ook midden in de nacht gaan als jij het niet ziet.

Wij hebben 1 kat met blaasgruis, toen de urinebuis verstopt zat werd de buik erg dik, net alsof er een bal binnenin de kat zat. Als dat niet het geval is hoef je je geen ozrgen te maken
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_17722091
Even een vraagje:

MIjn poes Sukke van bijna 8 maanden heeft een afwijking dat ze echt aan alles likt?!
Je kan het zo gek niet bedenken : tv, computer, bench, decosfeeerbal, wasmiddeldoos en vooral plastic tassen schijnt geweldig te zijn om aan te likken.

Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja valt er iets aan te doen want ik kan me niet voorstellen dat het echt gezond is voor haar.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 15 maart 2004 @ 01:29:52 #182
16715 Mylene
*schatje*
pi_17722366
Onze poes Sammy Jo heeft van de ene op de andere dag een veel donkerder oog gekregen. Dus ik en Luc naar de dierenarts en die constateerde een bloeding in haar oog. Vervolgens heeft ie er wat druppels op gedaan om de bloeding te stoppen en we kregen Cavasan zalf mee om aan te brengen voor 14 dagen. Hij kon niet direct vertellen waar het aan lag, noemde wel 4 dingen op; o.a. kattenaids en tumor. Dan moet er een ego enzo worden gemaakt.

Maar ik blijf me maar afvragen wat het nou is, het blijft maar knagen. Ik wil de lieve schat niet kwijt. Vreemde ook dat het niet aan haar gedrag is af te lezen. Ze is nog even vrolijk als altijd, eet ook gewoon normaal.

Ik ben echter bang dat het een tumor is .

En Lucas begint dan gelijk al over in laten slapen. Waarna we natuurlijk de grootste ruzie kregen .
  maandag 15 maart 2004 @ 09:07:00 #183
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17724113
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:36 schreef Randa_v het volgende:
...
Leuk verhaaltje! Inderdaat wel apart ja, tis inderdaat zo dat het ooit meteen goed klikt tussen ze. Met onze aanloop kat gaat het ook meteen prima, maar hij is ook een echte goed-zak. Hij krijgt wel af en toe een tik, maar daar geeft i niks om. Hij doet ook niks terug, terwijl hij toch veel groter en sterker is als de andere katten. Weert, das nie zo ver weg, ik woon bij eindhoven. Katten observeren is altijd leuk Ik hoop voor je dat je hem mag houden!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 15 maart 2004 @ 09:08:30 #184
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17724128
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:29 schreef schatje het volgende:
....
Ai... vervelende situatie. Ik hoop dat het uiteindelijk niks ernstigs blijkt te zijn.
Sterkte!
pi_17724460
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:29 schreef schatje het volgende:
Onze poes Sammy Jo heeft van de ene op de andere dag een veel donkerder oog gekregen. Dus ik en Luc naar de dierenarts en die constateerde een bloeding in haar oog. Vervolgens heeft ie er wat druppels op gedaan om de bloeding te stoppen en we kregen Cavasan zalf mee om aan te brengen voor 14 dagen. Hij kon niet direct vertellen waar het aan lag, noemde wel 4 dingen op; o.a. kattenaids en tumor. Dan moet er een ego enzo worden gemaakt.
Een kat van mijn oma heeft een paar keer hetzelfde gehad. Een bloeding in z'n oog (die overigens heel langzaam wel weer wegtrok). Wat het precies was hebben ze nooit gevonden, wisten ze op de Uithof niet eens! Het was geen tumor, geen aids. Hij ging wel moeilijk naar de bak dus ze hebben zelfs gedacht dat het van het harde persen kwam! Wel hebben ze een paar jaar later geconstateert dat het diertje kanker had bij o.a. de darmen. Maar of dat nou in verband stond met die oogbloedingen...

Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal wel meevalt met de uitslag!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 12:00:59 #186
43556 miss_dynastie
pi_17727286
Dank jullie wel, ik was gewoon benieuwd of Yian zich een beetje aan de normen houdt, en dat doet hij keurig dus

Schatje, wat een schrik . Sterkte met afwachten
pi_17764762
Vallen katten konijnen aan? Ik heb namelijk 'n konijn, en dan laat ik op de plaats hier rennen (hij kan niet weg ofzo), maar straks zag ik een kat rennen, die later wel weer weg was (over de schuur weg), maar vallen katten echt altijd konijnen aan?

het is nog niet gebeurd ofzo, maar ik wil ook niet dat 't gebeurd enzo =(

Serieuze reacties please
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 23:46:24 #188
43556 miss_dynastie
pi_17766767
Nee hoor, niet altijd. Mijn konijn was er eerder dan mijn kat, dus hij heeft een vorm van respect voor haar. En mijn vorige kat Floris keek er niet naar op of om. Maar het zit toch in de aard van het beestje he, dus ik laat ze zeker niet los bij elkaar of zo.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:52:16 #189
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17784112
vanwaar de naam face?
pi_17788906
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 22:31 schreef NRK het volgende:
Vallen katten konijnen aan? Ik heb namelijk 'n konijn, en dan laat ik op de plaats hier rennen (hij kan niet weg ofzo), maar straks zag ik een kat rennen, die later wel weer weg was (over de schuur weg), maar vallen katten echt altijd konijnen aan?

het is nog niet gebeurd ofzo, maar ik wil ook niet dat 't gebeurd enzo =(

Serieuze reacties please
Wij hebben een keer een konijn te logeren gehad, en je kan wel zeggen dat hij juist de kat aan viel (seksueel ) steeds als de kat langs liep werd hij besprongen door het konijn, die dan wild tekeer ging.. De kat deed niks terug die keek alleen van ''wat doe je nou?' Dat konijn hebben we toen maar in zn hok gehouden als de kat er was. Als de kat dan langs het hok liep, ging het konijn helemaam stampen enzo.

Om kort te gaan: katten vallen niet altijd konijnen aan
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:28:15 #191
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17790542
Wij hadden vroeger 2 katten die met een haas thuiskwamen. De kop vonden we in de tuin en de rest onder de schutting, waarvan de ene helft bij de buren en de andere bij ons
pi_17793878
Onze kattenbak stinkt de laatste tijd veel sneller naar ammoniak dan vroeger. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Ik maak de bak nog even vaak schoon en het eten is ook niet veranderd. Dus hoe kan het dat de urine zo snel naar ammoniak gaat ruiken?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_17799401
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Dank jullie wel, ik was gewoon benieuwd of Yian zich een beetje aan de normen houdt, en dat doet hij keurig dus

Schatje, wat een schrik . Sterkte met afwachten
Thanks, maar het ziet er nu naar uit dat het wegtrekt. Dus ik ben ontzettend opgelucht .
pi_17808708
Frezer, bij mijn poezebeest zit een plek in de hals die ze steeds openkrabt. Wij hebben een lampekap om een verknipte sok gedaan.
Dus je kat een sok aantrekken, gaten erin knippen voor de poten, lusjes make aan de sok, en dan de lampekap omdoen met het bandje door de lusjes heen, dan kan hij.zij er niet bij.

*foto opzoeken gaat*
pi_17817702
Agossie, LadyS, wat ziet dat er zielig uit!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_17819401
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:52 schreef sinemet het volgende:
vanwaar de naam face?
We hebben hem face genoemd als in gezicht.
Kijk maar eens naar zijn bekkie. Volgens mijn schoonzusje was deze de lelijkste uit het nest.

pi_17821672
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 08:28 schreef beefcake het volgende:
Agossie, LadyS, wat ziet dat er zielig uit!!
Het ziet er zieliger uit als dat ze zich voelt, volgens mij
Ze ramt er gewoon mee door het kattenluikje Ze heeft het dan ook al een hele tijd aan/om.

Vrijdagavond hadden we het eraf gehaald.. Alle wondjes waren goed genezen (al 2 weken!!! want we hadden het er expres langer om laten zitten) en nog geen uur later, was het allemaal weer opengekrabt Ze heeft van de dierenarts dus weer een prik tegen de jeuk gekregen en een of ander smeerseltje (ik geloof dat het Surolan heeft). Dus we gaan weer een paar weken wachten. Af en toe doen we de kap af. Want de dierenarts dacht dat ze zich misschien na al die weken naakt voelde en de kap dus miste (net zoals iemand tegen ons zegt: kleed je maar uit) Dus nu doen we hem af en toe af als we thuis zijn en zodra ze gaat krabben, doen we hem weer m
  maandag 22 maart 2004 @ 19:04:20 #199
16715 Mylene
*schatje*
pi_17894129
Die bloeding in het oog bij Sammy is nu helemaal weggetrokken. Maar zal ik nu alsnog een uitgebreid onderzoek laten?? Wat vinden jullie??
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:13:21 #200
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17902846
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:04 schreef schatje het volgende:
Die bloeding in het oog bij Sammy is nu helemaal weggetrokken. Maar zal ik nu alsnog een uitgebreid onderzoek laten?? Wat vinden jullie??
Zou ik altijd doen voor de zekerheid, je weet maar nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')