abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2003 @ 16:30:18 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15361794
Polle is weer opgehouden met plassen (al 2 dagen) en oogt gezond. Ik bel de dierenarts dus niet.
Ik heb echter wel een dierenzorgverzekering aangevraagd, ms ook iets voor mensen hier die weten dat ze een beestje hebben wat vaak bij de dierenarts terecht komt.
Je kunt voor een paar euro's per maand bij Proteq een Dier&zorg-verzekering nemen. Al je dierenartskosten worden dan vergoed. Ik heb een offerte aangevraagd via internet.
http://www.dierzorg.nl/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_15367204
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 16:30 schreef SEMTEX het volgende:
Je kunt voor een paar euro's per maand bij Proteq een Dier&zorg-verzekering nemen. Al je dierenartskosten worden dan vergoed. Ik heb een offerte aangevraagd via internet.
http://www.dierzorg.nl/
Is die niet peperduur voor een ouder beestje ? In ieder geval het overwegen waard, ik zat er ook aan te denken, maar goed zo lang ze gezond zijn hoeft het niet hè, ach je kent het ....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15376319
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Spindizzy, freud en kapoentje: bedankt Ik probeer eerst de wat goedkopere catsan en als dat nog niet perfect is voor het mannetje, probeer ik die pearls wel... het geld vind ik niet zo heel belangrijk, maar toch maar eerst ff de goedkopere optie proberen !!!
Wij gebruiken al sinds jaar en dag 'Kenner' dat we halen bij de Boerenbond. Het is te koop in zakken van 30liter en kost ongeveer 6 à 7 euro. Wij hebben ook 2 binnenpoezen en de bak wordt 2 keer per week grondig schoongemaakt, dagelijks worden er wel de drolletjes en de natte plekken uitgevist. De kattenbak staat in de leefruimte en er is geen enkele geurhinder
  zaterdag 13 december 2003 @ 13:27:00 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15377556
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 21:37 schreef elcastel het volgende:

[..]

Is die niet peperduur voor een ouder beestje ? In ieder geval het overwegen waard, ik zat er ook aan te denken, maar goed zo lang ze gezond zijn hoeft het niet hè, ach je kent het ....

De premie schijnt niet hoger te zijn voor een wat ouder beestje..
Het hoogste bedrag is zo'n 8 euro per maand en dan ben je zo ongeveer voor alles verzekerd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_15381914
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
De premie schijnt niet hoger te zijn voor een wat ouder beestje..
Het hoogste bedrag is zo'n 8 euro per maand en dan ben je zo ongeveer voor alles verzekerd.
Ik help het je hopen, paar jaar terug was dat anders meen ik. Was het nou wat beter al inmiddels ? Ik heb altijd zoiets van, ga evengoed even langs de dierenarts (bij mij zakt dat al snel weg en denk dan, ach het lijkt wel weer te gaan enzo ...)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 13 december 2003 @ 18:44:02 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15383932
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:18 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, paar jaar terug was dat anders meen ik. Was het nou wat beter al inmiddels ? Ik heb altijd zoiets van, ga evengoed even langs de dierenarts (bij mij zakt dat al snel weg en denk dan, ach het lijkt wel weer te gaan enzo ...)

Ja, alles lijkt weer bij 't oude, gelukkig. Het plassen is weer (even) opgehouden en Polle ligt vredig in haar mand onder de kerstboom
pi_15402515
Helaas geen ervaring dus.

Nou ja.... ik zie het allemaal wel

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15404517
De laatste weken heb ik regelmatig bezoek van de kat van de buurman. Hij is erg gezellig en knuffelig (de kat, niet de buurman...) en behoort tot de aanhaligste katten die ik ken. Spinnen doet-ie als een dieselmotor en ondanks dat ik een beetje allergisch ben voor katten vind ik zijn bezoeken altijd erg gezellig.

Nou was ik net even bezig achter de PC terwijl de kat door de woonkamer liep. Hij inspecteert dan alle veranderingen sinds de laatste keer dat-ie langs kwam. Plotseling hoorde ik een raar geluid en toen ik keek stond-ie (getuige de blik in zijn ogen) "heeeeerlijk" tegen mijn raam te plassen!!!!!!!!!!!!

Weet iemand waarom hij dat deed? Even daarvoor heb ik de deur nog voor hem open gehouden maar hij wilde niet naar buiten, dus ik kreeg niet de indruk dat-ie op springen stond. Is dit een soort territorium-afbakening of is-t-ie soms een beetje ???? Hij was in ieder geval niet onrustig of zenuwachtig of zo. Volgens mij doet-ie dit bij mijn buurman thuis nooit (die heeft vloerbedekking, dus dan had ik dat wel een keer gehoord...)

PS: Soms als je hem aanhaalt dan springt hij ineens krabbend in het rond en rent-ie weg Misschien is hij gewoon wel een beetje maf...

pi_15416697
Ik heb niet echt een probleem maar toch wil ik dit even kwijt. .

Wij hebben thuis een poes en een hond. De hond is 5 jaar en de poes is nu ong. 7 maanden. Alles gaat tussen hun verder wel ok.

Soms doet de poes alleen een beetje gek. Af en toe imiteert ze de hond. Zonet ging ze bijvoorbeeld net op dezelfde manier liggen als de hond. (Tegenover hem.) Boris (onze hond) ging aan zijn poot likken. Wat doet de poes? Inderdaad ze ging ook aan haar pootje likken. .

Nog een ander voorbeeld. Als er bezoek komt dan is de hond vaak erg blij en enthousiast. Hij gaat dan springen en door de kamer lopen en voor de deur staan wachten. Ook dit doet de poes. Als ze merkt dat de hond zo gaat doen dan gaat ze ook wat raar huppelen en gaat ze ook voor de deur zitten wachten. .

Nu ben ik wel benieuwd of iemand van jullie ook weet waarom ze (de poes dus) dit doet. Het is niet erg natuurlijk, het is juist wel grappig maar toch wel een beetje raar. .

pi_15422183
Misschien zag ze de hond als een soort ouder aangezien ze best wel jong is. Wel grappig om te zien lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 11:07:55 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_15423154

Wij hebben een kat die een hekel heeft aan onze nieuwe gordijnen. Iedere nacht schijt ie onder-achter een gordijn dat voor de achterdeur hangt. Die hangt dus tot op de grond. Als ik het gordijn opknoop als we naar bed gaan is er niks aan de hand, maar dat is niet mijn bedoeling van gordijnen.

Ik heb al witte peper gestrooid , maakt niks uit, zwarte peper, maakt ook niks uit, cayenne peper, maakt ook geen moer uit... iemand nog tips??

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15425459
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:07 schreef moussy het volgende:

Wij hebben een kat die een hekel heeft aan onze nieuwe gordijnen. Iedere nacht schijt ie onder-achter een gordijn dat voor de achterdeur hangt. Die hangt dus tot op de grond. Als ik het gordijn opknoop als we naar bed gaan is er niks aan de hand, maar dat is niet mijn bedoeling van gordijnen.

Ik heb al witte peper gestrooid , maakt niks uit, zwarte peper, maakt ook niks uit, cayenne peper, maakt ook geen moer uit... iemand nog tips??

Van die blij-maak spray voor katten. Feliway ofzo.
...
pi_15430405
godzijdank is er niets ernstigs naar voren gekomen op de foto die van Eva haar longen is genomen, alleen dat er idd een zeer grote ontstekingshaard zit.

Haar oren zijn behandeld en dat was blijkbaar wel nodig

Vanavond mogen we haar halen, ze blijven haar vanmiddag controleren aangezien longproblemen en narcose problemen op kan leveren, ook erna.

Vrijdag moeten we weer terug voor een na controle en voor een laatste shot ontstekingsremers en antibiotica. (Vandaag krijgt ze die ook).

Pff ik ben opgelucht, ik weet wel dat die chronische bronchitus een hoop problemen kan gaan opleveren en dat het naarmate ze ouder word moeilijker wordt, maar ja voor nu is het even bijna achter de rug.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 18 december 2003 @ 21:17:40 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_15524303
Mijn oude siamees geeft de laatste week bijna elke dag over. Het zijn geen haarballen. Hij drinkt niet veel en hij doet en oogt niet ziek. Ik ben bang dat het zijn nieren zijn. Wel slaapt hij de laatste tijd erg veel, maar als ie wakker is wil ie eten en of spelen.

Ik hoop dat het niets ernstigs is, ik heb het beestje al 17 jaar en kan hem zo vlak na mijn vader niet missen.
Morgen naar de dierenarts.

Ik hou jullie op de hoogte.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_15526248
nou ik hoop dat het niets ernstigs is hoor, sterkte morgen bij de dierenarts
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_15529022
wat voor voer geef je em , in blikvoer zit namelijk heel veel vocht mischien dat ie daardoor minder drinkt
Onze kat kotste ook heel vaak zijn we mee naar de dierenarts geweest en ze zeiden dat ie een ( ik geloof aalvleesklier ontsteking) had , er zat ook wel een bloed bij zn kots , we kunnen haar alleen nog blikvoer geven dus zei drinkt ook minder , maar van harde brokjes gaat ze kotsen , ook moeten we haar iedere dag medicijnen geven , ze is 10
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:55:06 #92
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_15542036
Ik ben net terug van de dierenarts. Hij heeft zijn bloed nagekeken om te zien of de lever en de nieren nog in orde zijn, dat ziet er gelukkig allemaal prima uit. Ik ben erg opgelucht.

Zijn ontlasting is te hard, hij moet aan de senioren voeding.
Ik heb een laxeermiddel gekregen en een zak senioren brokken die hij gelukkig erg lekker vindt.

Niets aan de hand dus eigenlijk, behalve dan dat het beestje oud wordt.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_15577917
even een kattengras-vraagje :

hoe moet ik zorgen dat mijn potje kattengras niet doodgaat? want het ziet er echt zeer beroerd uit! Heb al plantenvoeding enzo gegeven maar lijkt niet veel te helpen... Hoe verzorgen jullie kattengras?

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 16:35:03 #94
43556 miss_dynastie
pi_15583705
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:24 schreef Lotjeb het volgende:

hoe moet ik zorgen dat mijn potje kattengras niet doodgaat? want het ziet er echt zeer beroerd uit! Heb al plantenvoeding enzo gegeven maar lijkt niet veel te helpen... Hoe verzorgen jullie kattengras?

Wij kopen iedere zes weken nieuw ...
pi_15583816
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:07 schreef moussy het volgende:

Zilverfolie, kunnen ze niet tegen.
pi_15586001
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:24 schreef Lotjeb het volgende:

Plantenvoeding lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien je katten dat ook binnenkrijgen met het eten van het gras
pi_15586097
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Kranten neerleggen met muizevallen eronder die gespannen staan. Wel er voor zorgen dat de kat niet onder de krant kan komen
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 18:09:42 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_15586425
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is tegen sproeien en plassen, maar tegen poepen werkt het niet... Nahjah, voorlopig knoop ik iedere avond de gordijnen wel op.

De dierenarts had ook al geen tip Hij kn alleen maar lachend melden dat mijn kat een schijthekel aan mn nieuwe gordijnen heeft

Via mijn mail kreeg ik net dit:

Hoi, je kent me wel niet,maar ik heb je/jullie posts gelezen op Fok Forum over katten. Ik probeerde te registreren, maar dat lukte niet omdat ik een Yahoo email adres heb :-( Anyway, ik wou ff melden dat voor sommige katten het spul Cattitude werkt. Het is een soort feromonen-achtig goedje dat men sprayt op plekken waar katten bijvoorbeeld overmatig plassen, poepen, krabben etc. Bij mij heeft t echt als wondermiddel gefungeerd!

Kun je dit misschien doorgeven aan SEMTEX en andere posters?!

Thanx!

Fusion

Tenk joe, ik ga morgen de dierenarts nog maar eens bellen. Hij dacht zelf dat het weinig nut had voor mijn schijtgordijnen.

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 21-12-2003 18:15]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 21 december 2003 @ 21:04:15 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15591539
Ik heb al eens feromonenspray gebruikt, maar dat verplaatst het probleem alleen maar en lost het niet op.
Bovendien was de stank door dat feromonenspray nog erger (het ruikt heel erg weeeig/zoetig) en had ik het idee dat ik er allergisch voor was.
Bovendien is Polle alweer een tijdje opgehouden met in de kamer plassen, gelukkig
pi_15597338
Mijn katten pissen ook weleens in de kamer. Uit protest, omdat de kattenbak niet schoon genoeg is voor de meneertjes.
Ik heb nu zo'n Swiffer spray ding voor gekocht, met van die wegwerpdoeken. Best wel handig, daarvoor zat ik met stinkende dweilen te klooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')