quote:De dierenarts bellen is inderdaad het beste wat je kan doen, het klinkt namelijk inderdaad of er iets aan de hand is. Het kan ook zijn dat ze ergens stress om heeft, is er recentelijk iets verandert in jullie huisje? Of is ze geplaagd door de kindjes? Ik hoop dat de dierenarts je in elk geval wat wijzer maakt.
Op woensdag 10 december 2003 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
*Zucht*
het plasgedrag is terug
Weer op dezelfde plek in de kamer, op de laminaatvloer en zelfs over het speelgoed van de kindjes heen
Polle is zenuwachtig, drinkt weer veel, gaat niet meer relaxed op 't plekje voor 't raam liggen. Aandacht geven helpt niet.
Ik vermoed dat er weer iets lichamelijks aan de hand is, maar snappen doe ik 't niet. Ze heeft net een kuur tegen blaasonsteking achter de rug en dat had toch moeten helpen, lijkt me.
ik denk dat ik de dierenarts maar ga bellen, want het is 2 weken lang echt prima gegaan en afgelopen weekend ineens weer begonnen.
(ze drinkt nu ineens ook weer uit de WC en de laatste tijd heeft ze ineens een hele dikke, harde buik gekregen..)
*Baal*
En dat van die buik... kan ze niet zwanger zijn??
(kittens... )
quote:Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.
Op woensdag 10 december 2003 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Kent iemand een merk kattenbakvulling die wit is en niet te gauw gaat stinken??
quote:Hoi Spindizzy
Op woensdag 10 december 2003 14:53 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.
quote:Valt mee! Het is ongeveer 75% duurder dan de huis-tuin en keukenmerk, maar je ruikt daarentegen niets, schept veel minder uit (geen grote klonten bij urine) en het absorbeert de luchtjes erg goed. Bij ons kunnen we voor 2 katten met iets meer dan de hrlft van de zak af. Een alternatief zijn litterpearls, een soort silica korrels. Dit zijn pas DUUR (18 euro voor een grote zak waar je met 2 katten 2 weken mee doet).
Op woensdag 10 december 2003 14:53 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.
We hebben een hoop dingen getest, en catsan bevalt bij ons het beste.
quote:Hoi miss_dynastie
Op woensdag 10 december 2003 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Hoi Spindizzy
, jij bent snel
Wat is best prijzig, maar vooral: waar is het te koop?
Bij de Appie betaal ik €4.69 voor een kleine verpakking. Daar vul ik twee kattenbakken mee. Ik denk dat de meeste supermarkten het verkopen, anders de dierenwinkel wel.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:Kent iemand een merk kattenbakvulling die wit is en niet te gauw gaat stinken??
quote:Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.
Op woensdag 10 december 2003 12:36 schreef Shaitan het volgende:
Sterkte Semtex ... Ik hoop dat Pol zich toch snel weer beter gaat voelen ... gek idee misschien, maart asl je nu eens een bak zet exact op de plaats waar er geplast wordt?
quote:Dat hoop ik ook
Op woensdag 10 december 2003 14:07 schreef Christine het volgende:[..]
De dierenarts bellen is inderdaad het beste wat je kan doen, het klinkt namelijk inderdaad of er iets aan de hand is. Het kan ook zijn dat ze ergens stress om heeft, is er recentelijk iets verandert in jullie huisje? Of is ze geplaagd door de kindjes? Ik hoop dat de dierenarts je in elk geval wat wijzer maakt.
quote:Ze is gesteriliseerd door het asiel waar ze vandaan komt
En dat van die buik... kan ze niet zwanger zijn??
(kittens...)
quote:Zou ze niet van slag zijn doordat de kindjes er niet altijd zijn?
Op woensdag 10 december 2003 17:51 schreef SEMTEX het volgende:Maar waarom zou ze dan nog vandaag, terwijl de kindjes weg zijn, plassen?
quote:Dat wijst volgens mij op nierziekte (mogelijk) en dan moet je snel naar de arts !! Sterkte met alles, maar doe even een arts aan alsjeblieft.
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef SEMTEX het volgende:
Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.
quote:Daar heeft ze normaal ook niet zo'n moeite mee. Ze is eerder van slag als wij beiden er niet zijn of als ik wegga (ben 2 dagen weggeweest). Dan plast ze meestal meteen als we thuiskomen.
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Zou ze niet van slag zijn doordat de kindjes er niet altijd zijn?
quote:Dat las ik ook al op het linkje wat Bluezz gaf, daarom maakte ik me al zorgen. ik ga zo snel mogelijk bellen
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef elcastel het volgende:[..]
Dat wijst volgens mij op nierziekte (mogelijk) en dan moet je snel naar de arts !! Sterkte met alles, maar doe even een arts aan alsjeblieft.
Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.
Maandag wordt er een longfoto gemaakt om uit te sluiten dat er andere oorzaken kunnen zijn.
Maar het gaat dus niet over gezien haar verleden is dat wel zeker. Enige wat we kunnen doen is, als het te erg wordt, ontsekingsremmers geven en anti biotica.
Iemand ervaring met een chronische bronchitus?
verder had ze wéér twee onstoken oren, die worden maandag onder narcoese gespoeld, en heeft ze weer een tandvlees ontsteking. Maar verder was ze helemaal gezond hoor
Maak me wel zorgen om mijn moppie
btw: darkelf, heel veel sterkte, ik heb geen flauw idee wat dat is....
quote:Heel erg kwaad kan het niet, die van mij zat met een half jaar ook al met zijn snuitje in het melkglas
Op woensdag 10 december 2003 19:34 schreef Yssej het volgende:
Weet iemand of magere melk goed voor een kat van 6 maanden is?btw: darkelf, heel veel sterkte, ik heb geen flauw idee wat dat is....
Ik heb een sticky topicje gemaakt waar je je waardevolle linkjes m.b. tot je huisdier kwijt kunt.
*/spam*
quote:Oh Semtex
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:26 schreef DarkElf het volgende:
Iemand ervaring met een kat die chronische bronchitus heeft?Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.
Maandag wordt er een longfoto gemaakt om uit te sluiten dat er andere oorzaken kunnen zijn.
Maar het gaat dus niet over gezien haar verleden is dat wel zeker. Enige wat we kunnen doen is, als het te erg wordt, ontsekingsremmers geven en anti biotica.
verder had ze wéér twee onstoken oren, die worden maandag onder narcoese gespoeld, en heeft ze weer een tandvlees ontsteking. Maar verder was ze helemaal gezond hoor
![]()
quote:Wij gebruiken Biocats Fresh. Echt perfecte klontvormende korrels. Absoluut geen geurtjes na het gebruik van de bak.
Op woensdag 10 december 2003 19:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Spindizzy, freud en kapoentje: bedanktIk probeer eerst de wat goedkopere catsan
en als dat nog niet perfect is voor het mannetje, probeer ik die pearls wel... het geld vind ik niet zo heel belangrijk, maar toch maar eerst ff de goedkopere optie proberen
!!!
quote:Nee, ik twijfel idd nog sterk. Ze ziet er nl. weer eens totaal niet ziek uit.
Op woensdag 10 december 2003 20:21 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oh Semtex
![]()
Heb je de dokter inmiddels al te pakken gehad?
quote:Niemand ervaring?
Op woensdag 10 december 2003 19:26 schreef DarkElf het volgende:
Iemand ervaring met een kat die chronische bronchitus heeft?Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.
![]()
Anyway ik maak me wel erge zorgen om mijn moppie. Maandag moet ze dus onder narcose en de dierenarts zei dat ze een licht roesje zouden geven want narcose met luchtweg problemen kan problemen opleveren
Tevens ben ik toch wel bang voor de uitslag van die foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |