abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2003 @ 23:24:08 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14988208
Polle heeft trouwens geen enkele keer meer geplast.
Het was dus gewoon een blaasontsteking
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_14988318
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:16 schreef rena het volgende:
Onze kat is nu 10 jaar oud, en hij krijgt altijd op hetzelfde tijdstip eten en hij heeft ook altijd een bak brokjes in de garage en drinken enzo, maar tegenwoordig zeurt hij echt de HELE dag door. Ik heb wel eens een andere kat in de garage betrapt, dus het zou kunnen dat hij niet meer bij zijn brokjes durft? Ik merk ook dat hij bijna nooit meer vecht, zou het kunnen dat hij zijn territorium niet meer 'kan' bewaken ofzo? En wat kan je daar als baasje tegen doen Want als hij de hele dag honger zou lijden zou ik het wel verschrikkelijk zielig vinden.
Ik weet natuurlijk niet hoe je garage er uit ziet, maar is het niet mogelijk om er een kattenflap in te bouwen met een sensor die alleen jouw kat (die dan een speciale halsband voor die sensor draagt) binnenlaat? Zo kunnen er geen andere katten meer in de garage komen en kan jouw kat gewoon lekker eten.
Tenzij er andere factoren meespelen natuurlijk....
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_15033448
Mijn kat is sinds gister weer een beetje maf aan het doen, hij heeft moeite met plassen en zoekt ook verlichting buiten zijn bak. De vorige keer dat hij dit had, bleek hij aan blaasgruis en een blaasontsteking te lijden. Ik maak me nu best wel zorgen, want het kan vrij ernstig zijn. Ik ga morgen meteen met hem naar de dierenarts.

Weet iemand hoe ik hem vandaag kan helpen, en mijn meubels droog houden?

pi_15053408
Wij hebben een paar dagen geleden een ongelooflijke lieve poes uit het asiel gehaald.
Ze doet haar behoefte gewoon op haar bak, maar als ze het wil begraven gaat ze met haar voorpoten uit de bak staan en probeert ze haar behoefte zo te begraven.... We hebben haar zelfs naast de bak zien staan en zo geprobeert de behoefte te begraven. We hebben een bak met een deksel erop. Het luikje hebben we eruit gehaald, omdat ze (zo te merken) daaraan nog niet gewend was.
Het is trouwens al wel een oudere kat (geschat tussen 5 en 10 jaar), want ik heb kittens dit weleens zien doen, maar oudere katten niet.
Kan ik dit verhelpen, of maar geoon zo laten?
pi_15053740
Dat buiten de kattenbak graven/harken doet één van mijn poezen ook, ik vind het erg grappig om te zien. Mijn poes (2 jr.) blijft wel altijd net zo lang doorgaan tot ze d'r drolletje begraven heeft, maar omdat ze dus maar de helft van de tijd daadwerkelijk grind verplaatst is ze altijd heel erg lang bezig op de kattenbak.

Ik doe er verder niets aan, laat maar lekker klooien. Misschien dat ze ooit nog eens het licht ziet...

pi_15053892
quote:
Op maandag 1 december 2003 09:17 schreef mi2la het volgende:
Wij hebben een paar dagen geleden een ongelooflijke lieve poes uit het asiel gehaald.
Ze doet haar behoefte gewoon op haar bak, maar als ze het wil begraven gaat ze met haar voorpoten uit de bak staan en probeert ze haar behoefte zo te begraven.... We hebben haar zelfs naast de bak zien staan en zo geprobeert de behoefte te begraven. We hebben een bak met een deksel erop. Het luikje hebben we eruit gehaald, omdat ze (zo te merken) daaraan nog niet gewend was.
Het is trouwens al wel een oudere kat (geschat tussen 5 en 10 jaar), want ik heb kittens dit weleens zien doen, maar oudere katten niet.
Kan ik dit verhelpen, of maar geoon zo laten?
Misschien dat het helpt om de deksel er tijdelijk af te halen, maar opzich, het kan geen kwaad, sommige katten doen dat nu eenmaal...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15060269
Ander vraagje: Mijn ouders hebben kater, een enorm beest van 15 jaar. Hij is zijn hele leven een superlieverd geweest, echt zo'n kat waar je alles maar dan ook alles mee kan doen. De laatste paar jaar viel ons al op dat ie naar honden toe steeds agressiever werd maar daar hebben we ons verder nooit druk over gemaakt.

Helaas begint hij de laatste tijd ook steeds agressiever op mensen te reageren. 2 Weken geleden heeft hij mijn vader aangevallen (die moest zelfs voor hechtingen naar de dokter). We dachten dat dit een incident was omdat de kat 10 seconden ervoor een hond had gezien en mijn vader dat niet wist dus niet wist dat ie bij de kat uit de buurt moest blijven.

Toch lijkt die agressiviteit steeds vaker terug te komen en dan zonder aanleiding. Als iets niet naar z'n zin is begint ie te grommen of haalt ie uit. We vragen ons af waar dit gedrag vandaan komt, we vermoeden ouderdom, wellicht dementie?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een (oude) kat.

maandag 1 december 2003 @ 14:38:45 #33
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_15060447
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:31 schreef Twiggy het volgende:
Ander vraagje: Mijn ouders hebben kater, een enorm beest van 15 jaar. Hij is zijn hele leven een superlieverd geweest, echt zo'n kat waar je alles maar dan ook alles mee kan doen. De laatste paar jaar viel ons al op dat ie naar honden toe steeds agressiever werd maar daar hebben we ons verder nooit druk over gemaakt.

Helaas begint hij de laatste tijd ook steeds agressiever op mensen te reageren. 2 Weken geleden heeft hij mijn vader aangevallen (die moest zelfs voor hechtingen naar de dokter). We dachten dat dit een incident was omdat de kat 10 seconden ervoor een hond had gezien en mijn vader dat niet wist dus niet wist dat ie bij de kat uit de buurt moest blijven.

Toch lijkt die agressiviteit steeds vaker terug te komen en dan zonder aanleiding. Als iets niet naar z'n zin is begint ie te grommen of haalt ie uit. We vragen ons af waar dit gedrag vandaan komt, we vermoeden ouderdom, wellicht dementie?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een (oude) kat.

Mischien heeft het beest pijn, ik heb nog nooit een kat meegemaakt die agressief is zonder dat daar irritatie aan vooraf ging. Soms zijn ze onbezonnen dat wel. De mijne valt accuut aan als ik met iemand stoei ofzo en de ander is daarbij luidruchtig. Ze valt dan absoluut en volhardend aan om mij (haar bezit) te beschermen. Mij valt ze ook wel eens aan als ze in een dolle bui een beetje geirriteerd raakt maar dat hebben alle katten, meer dan wat krassen hou je daar niet aan over.

Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan met zo'n kolos, hij kan aanzienlijk verwondingen aanbrengen, afijn dat had je al gemerkt

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_15061630
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan met zo'n kolos, hij kan aanzienlijk verwondingen aanbrengen, afijn dat had je al gemerkt
Woensdag kom ik weer bij m'n ouders en dan ga ik de kat eens observeren. Ik heb meestal vrij snel in de gaten als ie anders doet dan anders (de vorige keer dat ik dat opmerkte had hij een tumor aan z'n achterpoot). Tot ik het huis uit ging waren de kat en onafscheidelijk, ik ken het beest door en door. M'n ouders houden zich wat dat betreft iets minder bezig met de kat en vinden dat hij zich verder niet vreemd gedraagt (behalve die agressiviteit).
  donderdag 4 december 2003 @ 23:13:23 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15160580
*Zucht*

Is Polle net van haar blaasontsteking en exceem af, is er weer iets nieuws: ze heeft sinds een dag of 2 tranende oogjes en ze niest.
Ik heb laatst bij een dierenwinkel een Medisch Katten-ABC gekocht en de omschreven symptomen klinken als Niesziekte (in juli is ze daar tegen inge-ent). ik weet niet wat ik nu 't beste kan doen: 't nog even aanzien of weer naar de dierenarts gaan en haar laten behandelen. (en mijn god, dat kost me weer een rib uit m'n lijf maar 't moet maar)

Een andere site zegt weer dit:

quote:
De naam niesziekte is wat misleidend, want niet iedere kat met niesziekte niest ook. Niesziekte tast de slijmvliezen van de ogen en de luchtwegen aan. Besmette katten hebben ontstoken ogen, vieze neusuitvloeiing en soms blaren op de tong. Ze hebben koorts en laten hun eten en drinken staan en niezen of kwijlen vaak. Dieren die niet drinken kunnen binnen korte tijd levensbedreigend uitdrogen. Ook zijn de aangetaste slijmvliezen van de luchtwegen een vruchtbare voedingsbodem voor allerlei andere kiemen, die onder andere longontstekingen kunnen veroorzaken. Vooral jonge dieren kunnen heel ziek zijn van een niesziekte infectie. Hun afweerstelsel is nog niet volledig ontwikkeld en ze zijn vaak nog niet ingeënt. Toch is niesziekte in de meeste gevallen met een goede behandeling te genezen
Daar heeft Polle dus geen last van (ze eet en drinkt ook goed en ziet er gewoon levendig uit. Ze heeft alleen gewoon last van dat genies..)
quote:
Wordt de kat ziek dan moet u goed opletten; is de uitvloeiing uit ogen en neus nog helder en eet hij/zij nog goed, dan kan hij de ziekte waarschijnlijk heel goed zelf overwinnen. Ze ontwikkelen zo een goede weerstand.
quote:
Dit geldt ook voor ons griepvirus. Echter; voor een gevaccineerd dier blijft de ziekte meestal beperkt tot een lichte griep. Het blijft dus belangrijk uw dier goed te laten enten.
Ze is afgelopen juli nog ge-ent.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 04-12-2003 23:25]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_15160634
Succes Semtex, ook qua kosten. Bil slaat Stein hier trouwens gewoon weer en hij rent onbehoorlijk vrolijk rond. Dus hier lijken de problemen weer even over, ik ben nooit bij een arts geweest, het ging steeds ietsje beter gewoon.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 4 december 2003 @ 23:18:08 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15160726
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:15 schreef elcastel het volgende:
Succes Semtex, ook qua kosten. Bil slaat Stein hier trouwens gewoon weer en hij rent onbehoorlijk vrolijk rond. Dus hier lijken de problemen weer even over, ik ben nooit bij een arts geweest, het ging steeds ietsje beter gewoon.
Voor kattengedragsproblemen kun je idd soms zelf het beste psychiatertje spelen
pi_15174729
Heeft Polle ook geen rode oogjes, als je ze ietsjes open trekt dus? Het gaat dan om het vliesje dat onder het ooglid zit, als dat rood is, is dat meestal wel een teken van niesziekte. Onze kitten heeft ook niesziekte, soms komt het terug en aan d'r oogjes kan ik dan zien hoe erg het is.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:07:43 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15176382
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:24 schreef Kapoentje het volgende:
Heeft Polle ook geen rode oogjes, als je ze ietsjes open trekt dus? Het gaat dan om het vliesje dat onder het ooglid zit, als dat rood is, is dat meestal wel een teken van niesziekte. Onze kitten heeft ook niesziekte, soms komt het terug en aan d'r oogjes kan ik dan zien hoe erg het is.
*kijkt* Ze zijn helemaal wit/bleek.
Ze is ook ge-ent, dus ze overleeft het denk ik wel.
pi_15176605
Dan zal het allemaal wel loslopen, idd.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:54:00 #41
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_15177720
Eigenlijk een beetje dezelfde vraag als Semtex, maar toch voor de zekerheid (ik wil toch weten of zolang niezen ook bij een verkoudheid normaal is)

Ik heb afgelopen dinsdag een Pers van 1 jar oud uit het asiel gehaald. Hij is nog heel erg schuw en je kan hem dus absoluut nog niet aanhalen. Wel durft hij elke dag alweer iets dichterbij te komen en eten, drinken en spelen doet hij ook gewoon.
In het asiel zeiden ze al dat hij af en toe snufte en daarom medicijnen tegen niesziekte had gekregen, maar nu niest hij nog steeds een paar keer per dag. kan dit ook gewoon een flinke verkoudheid zijn of moet ik echt even nar de dierenarts? Het is pas mijn eerste kat dus ik heb daar nog geen ervaring mee

[Dit bericht is gewijzigd door xLenorex op 05-12-2003 16:00]

winst: geheim 8)
pi_15188913
Lenorex,

Ik zou voor de zekerheid evn naar de dierenarts gaan!
Ik heb ook een pers en die niest af en toe, door het traanvocht is ie snel "verkouden", maar dat is dan na een dag of twee weer over.
Dat perzen meer traanvocht hebben dan "gewone katten" (bestaan die wel?) klopt. Door hun platte koppie kan het traanvocht niet goed weg.
Vaak kunnen perzen ook last van een verstopte traanbuis krijgen, die moet de dierenarts dan doorspuiten. Vaak is het hoe platter de kop hoe meer last van traanvocht.

Succes ermee en ga voor de zekerheid naar de dierenarts!

Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_15188966
Heb hier 3 katten rondlopen
Maar eentje flikt het elke keer om ze broer op ze kop te gaan likken tot ie er gek van wordt
erg irritant een Je-weet-wel-kater
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15198992
Gizmo is voor het eerst krols. . Agoss, het arme beest loopt de hele dag te piepen en mauwen. Maandag maar even de dierenarts bellen, kijken op welke termijn ze "geholpen" kan worden.
pi_15247335
Mijn katten worden echt helemaal gek als ik ga fluiten....weet iemand waarom?

Wat nadere uitleg: Ik heb gisteren Kill Bill gezien, en daarin wordt een deuntje gefloten...dat zit nu de hele tijd in mijn hoofd.
Nu zitten er dus twee katten naast me te zonnebaden, maar elke keer als ik dat deuntje fluit flippen ze helemaal (rollen, miauwen, uitstrekken, krabben..you name it). Ze vinden het blijkbaar niet irritant want dan waren ze hem allang gesmeerd lijkt me.

maandag 8 december 2003 @ 14:38:13 #46
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15247685
quote:
Op donderdag 27 november 2003 23:24 schreef SEMTEX het volgende:
Polle heeft trouwens geen enkele keer meer geplast.
Het was dus gewoon een blaasontsteking
Ik lees het nu pas, helemaal top semmie!
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:06:48 #47
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_15285091
We hebben sinds een maand of anderhalf twee katten. Lieve beesten, allebei. Maar de ene wil nog wel eens overgeven c.q. een grote boodschap buiten de kattenbak doen. Het overgeven is tot nu toe twee keer gebeurd, de eerste keer alleen maar gal, en de tweede keer het natvoer dat hij net gegeten had. Ik neem aan dat het toch niet normaal is voor een kat om regelmatig over te geven, of wel (geen haarballen uitbraken dus)?

De andere kat zit twee of drie keer per week te kokhalzen en maakt daar ook echt van die "klok"-geluidjes bij, alsof hij ook bijna moet overgeven. Er komt echter nooit iets uit bij hem. Ik heb het idee dat meer het haarballlen-fenomeen is, maar dan zou je verwachten dat er ook een haarbal uit komt.

Kan iemand van jullie misschien iets meer hier over vertellen? Met name of het normaal is of niet?

pi_15285217
http://www.dekattensite.nl/html/gvdkss.html#par1

Misschien heb je hier wat aan?
Informatieve site trouwens.

woensdag 10 december 2003 @ 11:41:12 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15297715
*Zucht*
het plasgedrag is terug
Weer op dezelfde plek in de kamer, op de laminaatvloer en zelfs over het speelgoed van de kindjes heen
Polle is zenuwachtig, drinkt weer veel, gaat niet meer relaxed op 't plekje voor 't raam liggen. Aandacht geven helpt niet.
Ik vermoed dat er weer iets lichamelijks aan de hand is, maar snappen doe ik 't niet. Ze heeft net een kuur tegen blaasonsteking achter de rug en dat had toch moeten helpen, lijkt me.
ik denk dat ik de dierenarts maar ga bellen, want het is 2 weken lang echt prima gegaan en afgelopen weekend ineens weer begonnen.
(ze drinkt nu ineens ook weer uit de WC en de laatste tijd heeft ze ineens een hele dikke, harde buik gekregen.. )

*Baal*

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-12-2003 11:53]

pi_15299289
Sterkte Semtex ... Ik hoop dat Pol zich toch snel weer beter gaat voelen ... gek idee misschien, maart asl je nu eens een bak zet exact op de plaats waar er geplast wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')