het komt meer voor bij katers maar kan ook bij poezen voorkomen. Blaasontsteking zou ook kunnen, of een nieraandoening..als we het in de medische hoek zoeken. Zo snel mogelijk naar de DA om dat uit te sluiten lijkt mij!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:18 schreef tonja het volgende:
Het zou ook blaasgruis kunnen zijn, maar dat komt dacht ik meer voor bij gecastreerde katers.
Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me geen overbodige luxe.
Ontsteking oid. Ik zou er snel mee naar de dierenarts gaan.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:44 schreef Aardbeitje het volgende:
Hallo, mijn kitten van ongeveer 3 maanden oud kwijlt sinds vandaag heel veel, Het ziet eruit als water en is ook zo vloeibaar. Het is doorzichtig. Het blijft maar uit zijn mond lopen, en zelf veegt hij het ook steeds weg.
Wat kan dit zijn?
alvast bedankt
Ik weet nog wel dat de kater die we ooit hadden en wiens nieren helemaal kapot waren ook altijd liep te kwijlen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:44 schreef Aardbeitje het volgende:
Hallo, mijn kitten van ongeveer 3 maanden oud kwijlt sinds vandaag heel veel, Het ziet eruit als water en is ook zo vloeibaar. Het is doorzichtig. Het blijft maar uit zijn mond lopen, en zelf veegt hij het ook steeds weg.
Wat kan dit zijn?
alvast bedankt
quote:Op vrijdag 10 september 2004 15:07 schreef Kiki het volgende:
Volgende week is het zover... dan krijg ik een kitten voor mijn verjaardag. Ik heb hem al uitgezocht, hij heet Simon en is echt geweldig.
Het is heel lang geleden dat ik zelf een kat had, en ik heb eigenlijk nooit bewust een kitten gehad, (toen ik drie jaar was, maar dat weet ik dus niet meer). Misschien kunnen jullie mij wat tips geven? Ik zou graag een aantal vragen beantwoord zien, maar andere tips zijn ook welkom!!!
Als het goed is, gaat Simon al op de bak in zijn geboortehuis... als ik een beetje rustig is de eerste dag bij jou thuis zet je hem er enkele malen rustig op... eventueel ga je met zijn voorpootjes (als ie wil) graafbewegingen maken.quote:- Hoe maak ik Simon zindelijk? Ik weet dat je hem na het eten op de bak moet zetten, maar hoe lang duurt het dan voordat hij gaat plassen/poepen?
Ik zou hem de eerste weken eerst maar eens binnen houden!! Als ie ouder is snapt ie dat vanzelf als je af en toe je hand erdoor steekt of hem naar buiten duwt b.v.quote:-Hoe zorg ik ervoor dat Simon weet dat hij door het kattenluikje naar binnen en buiten kan? Ik weet nog dat vroeger onze katten het weigerden om door het luikje te gaan.
Ja, en net als met de bak/graafbewegingen, af en toe eraan zetten en krabbewegingen maken, met zijn voor pootjes of zelf (echt, ik deed dat ook, het werkt goed hierquote:-Is het verstandig om direct een krabpaal in huis te plaatsen?
Mijn dierenarts adviseert zelfs alleen droogvoer!! Beter voor het gebit (tegen tandsteen wat later veel problemen kan opleveren) Minder stank in kattenbak, en minder vliegen ook!quote:-Ik wil eigenlijk alleen brokjes geven, niet die stink whiskas crap. Is dat zielig?
Bij 8 en 12 weken ongeveer, ook moet ie dan ontwormt worden... zoek maar eens op internet.quote:en laatste vraag
-Wanneer moet ik met hem naar de dierenarts voor zijn prikjes?
Ik niet, maar b.v. DuchessX hier in F&F wel..quote:Oh ja allerlaatste vraag.. ik zag eerder in dit topic iemand vertellen over een ziektekosten verzekering voor dieren, iemand ervaring ermee??
Heel veel plezier en succes met Simon, ben benieuwd naar de foto's.quote:Namens Simon en mijzelf, heel erg bedankt! Ik zal snel een foto posten.
Bedankt voor al je antwoorden! Ik heb een dierenarts uitgezocht en gebeld om een afspraak te maken voor de eerste prik over twee weken.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Als het goed is, gaat Simon al op de bak in zijn geboortehuis... als ik een beetje rustig is de eerste dag bij jou thuis zet je hem er enkele malen rustig op... eventueel ga je met zijn voorpootjes (als ie wil) graafbewegingen maken.
Als ie b.v. op een krant of een hoekje gaat zitten na het eten/drinken zet je hem ook gewoon even op de bak, al is het de gewoonste zaak van de wereld
[..]
Ik zou hem de eerste weken eerst maar eens binnen houden!! Als ie ouder is snapt ie dat vanzelf als je af en toe je hand erdoor steekt of hem naar buiten duwt b.v.
[..]
Ja, en net als met de bak/graafbewegingen, af en toe eraan zetten en krabbewegingen maken, met zijn voor pootjes of zelf (echt, ik deed dat ook, het werkt goed hier)
[..]
Mijn dierenarts adviseert zelfs alleen droogvoer!! Beter voor het gebit (tegen tandsteen wat later veel problemen kan opleveren) Minder stank in kattenbak, en minder vliegen ook!
[..]
Bij 8 en 12 weken ongeveer, ook moet ie dan ontwormt worden... zoek maar eens op internet.
[..]
Ik niet, maar b.v. DuchessX hier in F&F wel..
[..]
Heel veel plezier en succes met Simon, ben benieuwd naar de foto's.
Wat is het voor soort/kleur enz?
En is ie nog terug gekomen? Ik hoop van wel !!quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onze kat is verdomme al een week niet meer thuisgekomen... Ik ben bang dat we die niet meer terugzien.
Inderdaad...quote:Op maandag 13 september 2004 11:24 schreef Smittend het volgende:
[..]
En is ie nog terug gekomen? Ik hoop van wel !!
Ik weet hoe het voelt..het is nu al twee jaar geleden sinds de vermissing van mijn oudste poes Mixyje blijft toch nog hoop houden dat ze nog leeft.
Denk het welquote:Op maandag 13 september 2004 14:47 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Inderdaad...
Onze kat is sinds mei dit jaar weg, maar in ieder geval in Juli leefde hij nog. Hij is hier van het balkon gesprongen toen ik hem even niet in de gaten hield. Hij loopt hier nog steeds in de buurt rond, maar we krijgen hem niet meer te pakken. Blijkbaar vindt ie het veels te leuk buiten (bij ons kon hij niet naar buiten)
Nu zitten we te denken over een andere kat, of misschien wel twee zodat ze elkaar kunnen vermaken. Is dat een goed idee, 2 katten op een 3 kamerflat?
En geen last dat ze naar buiten willen? Want dat kan hier dus echt niet....quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:11 schreef purplerose het volgende:
[..]
Denk het wel
Heb zelf 3 katten op een 3 kamerflat, tis druk als ze allemaal tegelijk hun bui krijgen en gaan rausen over de bank maar dat is met kwartiertje wel weer over
gaat dus prima hier
Zit in dezelfde situatie.. mijn kitten Simon komt vrijdag! Bluezz heeft hier een aantal vragen van mij beantwoord (zie hierboven). Verder heb ik veel aan de wesite www.mypetstop.nl gehad. Staan wel veel handige tips enzo. Heb je al een kitten op het oog?quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:08 schreef Sambaramba het volgende:
Het is vast al eens een keertje gevraagd, maargoed
M'n vriendin en ik willen graag een huisdier erbij... een kat. We willen graag een kitten aanschaffen. Deze willen we opvoeden tot welopgevoede huiskat die van onze hamsters en vissen afblijft. M'n vraag is dan ook: kan dit goed lukken? We zijn zeer regelmatig thuis (m'n vriendin werkt 32 uur, ik ben zelf 3 dagen per week weg voor m'n studie). Wie kan ons wat tips geven?
Als je de dwang om naar buiten gaan in toom wilt houden kun je imho het beste er 1tje uitzoeken die ook nog niet naar buiten is geweest en dat ook zo houden ( wat niet weet wat niet deert oid ) Hoe zitten die andere dieren verpakt ( oftwel kan je kattebeest er makelijk bijkomen? )quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:08 schreef Sambaramba het volgende:
Het is vast al eens een keertje gevraagd, maargoed
M'n vriendin en ik willen graag een huisdier erbij... een kat. We willen graag een kitten aanschaffen. Deze willen we opvoeden tot welopgevoede huiskat die van onze hamsters en vissen afblijft. M'n vraag is dan ook: kan dit goed lukken? We zijn zeer regelmatig thuis (m'n vriendin werkt 32 uur, ik ben zelf 3 dagen per week weg voor m'n studie). Wie kan ons wat tips geven?
Mijn kat had ook nog nooit een vis gevangen, totdat hij bij mijn schoonmoeder ging logeren. Zij had per ongeluk de vissekom op de kamer laten staan, toen ze terug kwam lagen de waterplantjes verspreid door de kamer, en de vis was op!quote:Op woensdag 15 september 2004 14:38 schreef Magneet het volgende:
Hoe zitten die andere dieren verpakt ( oftwel kan je kattebeest er makelijk bijkomen? )
Mijn katten vangen regelmatig muizen e.d. maar ik hoor van de overburen dat ze daar regelmatig bij de konijnen liggen ( naast de ren dan ) en bij mijn zus kijken de katten wel naar de visjes maar hebben er verder geen aandacht voor, het aqarium is dicht en daar kunnen ze dus toch niet bij.
was dat een open of een dichte kom? dat kan een heel verschil zijnquote:Op woensdag 15 september 2004 14:48 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Mijn kat had ook nog nooit een vis gevangen, totdat hij bij mijn schoonmoeder ging logeren. Zij had per ongeluk de vissekom op de kamer laten staan, toen ze terug kwam lagen de waterplantjes verspreid door de kamer, en de vis was op!
Om eerlijk te zijn kwam ik niet meer bij van het lachen toen ze het vertelde![]()
De kat van mijn schoonzus kijkt niet eens naar de vissen, het zit soms echt in de aard van het beestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |