abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2004 @ 15:01:26 #251
39446 303
(C) Roland
pi_21234864
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
Die 5 dieren, dat zijn toch niet alleen katten? Wij hebben eigenlijk nooit hoge kosten namelijk en 50 euro in de maand haal ik nooit. 1 Keer 130 euro moeten betalen voor een opname van 76 uur, maar voor de rest? Wij wonen wel in het noorden en de dierenartsen zijn hier 1/3 qua prijs in vergelijking met het westen (weet ik uit ervaring). Dat scheelt natuurlijk wel.

En wat betreft semtex: je kan ook vragen of het op rekening mag, heb je de tijd om het geld bij elkaar te sprokkelen en kan je wel naar de dierenarts (al klinkt het niet ernstig, maar ik ben geen dierenarts en weet dit niet zeker).
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 16:13:03 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21235188
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
SEMTEX, meestal is er met de dierenarts echt wel wat te regelen, dat je het een maandje later betaalt of zo.... het zou ook jammer zijn als het iets ernstigs blijkt en je je kat kwijt raakt
Nou sorry hoor, maar zo'n vaart zal het ECHT niet lopen. Zolang ze nog een glanzende vacht heeft en helder uit haar ogen kijkt, zal het allemaal wel meevallen.
En als je het niet erg vindt, wil ik het even niet meer over geld hebben. Ik kan het niet missen, klaar.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 16:21:50 #253
43556 miss_dynastie
pi_21235379
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:13 schreef SEMTEX het volgende:
En als je het niet erg vindt, wil ik het even niet meer over geld hebben. Ik kan het niet missen, klaar.
Erg vinden? Nee hoor, het is jouw dier, jouw verantwoordelijkheid, ik wilde je alleen even attent maken op de mogelijkheid om een regeling te treffen met de dierenarts
pi_21237098
Ik heb het asiel waar ie vandaan komt gebeld en het lijkt erop dat Tommy weer niesziekte heeft.
Gelukkig heb ik bij het asiel een soort 'garantie' op mijn schatje gekregen, dus ik kan morgen een kuurtje bij ze halen. Ook zal zijn toekomstige castratie op hun kosten zijn. Tip dus voor mensen met weinig geld...haal een asielkatje, tot op zekere hoogte krijg je gratis nazorg via hen, ze werken samen met bepaalde dierenartsen namelijk.

Nu maar in de gaten houden of mijn andere kitten gezond blijft, die is niet van het asiel, en nog niet geent.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 17:40:11 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21237278
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het asiel waar ie vandaan komt gebeld en het lijkt erop dat Tommy weer niesziekte heeft.
Gelukkig heb ik bij het asiel een soort 'garantie' op mijn schatje gekregen, dus ik kan morgen een kuurtje bij ze halen. Ook zal zijn toekomstige castratie op hun kosten zijn. Tip dus voor mensen met weinig geld...haal een asielkatje, tot op zekere hoogte krijg je gratis nazorg via hen, ze werken samen met bepaalde dierenartsen namelijk.

Nu maar in de gaten houden of mijn andere kitten gezond blijft, die is niet van het asiel, en nog niet geent.
Yep, dat had ik idd ook. Je betaalt wel 65 euro voor een beestje, maar dan zijn ze dus wel ontwormd, ontvlooid en gecastreerd/gesteriliseerd en ze hebben je beestje al die tijd eten en verzorging gegeven. Geen geld dus!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21241637
Onze kat wordt langzaam aan steeds schrikachtiger, de laatste tijd vliegt hij al door de kamer als je de krant op tafel legt. Het wordt echt steeds erger, iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Hij is verder wel heel aanhankelijk en ook niet schuw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21243544
Hoe oud is 'ie? En sinds wanneer is dat begonnen? Is 'ie altijd al (eenigzins) schrikachtig geweest?
Is 'ie misschien een keer heel erg ergens van geschrokken? Of is er in huis iets (drastisch) veranderd? Misschien is een nieuw huisdier in huis gekomen of zo?
Misschien kun je iets rustgevends proberen, valeriaan of zo een stekker in het stopcontact die een bepaalde geur of zo afgeeft (ben die naam weer even kwijt.... maar is al vaker over gesproken op het forum)
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_21243678
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:52 schreef Kroekiepoes het volgende:
Hoe oud is 'ie? En sinds wanneer is dat begonnen? Is 'ie altijd al (eenigzins) schrikachtig geweest?
Is 'ie misschien een keer heel erg ergens van geschrokken? Of is er in huis iets (drastisch) veranderd? Misschien is een nieuw huisdier in huis gekomen of zo?
Misschien kun je iets rustgevends proberen, valeriaan of zo een stekker in het stopcontact die een bepaalde geur of zo afgeeft (ben die naam weer even kwijt.... maar is al vaker over gesproken op het forum)
Hij is een jaar of drie, het is eigenlijk begonnen toen ie net volwassen was. Eerst was ie helemaal niet schrikachtig, maar heel langzaam is ie steeds sneller van vanalles gaan schrikken. Het zou natuurlijk kunnen dat hij buiten ergens van is geschrokken, in huis zijn er geen ingrijpende veranderingen geweest.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21250936
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:01 schreef 303 het volgende:

[..]

Die 5 dieren, dat zijn toch niet alleen katten? Wij hebben eigenlijk nooit hoge kosten namelijk en 50 euro in de maand haal ik nooit. 1 Keer 130 euro moeten betalen voor een opname van 76 uur, maar voor de rest? Wij wonen wel in het noorden en de dierenartsen zijn hier 1/3 qua prijs in vergelijking met het westen (weet ik uit ervaring). Dat scheelt natuurlijk wel.

En wat betreft semtex: je kan ook vragen of het op rekening mag, heb je de tijd om het geld bij elkaar te sprokkelen en kan je wel naar de dierenarts (al klinkt het niet ernstig, maar ik ben geen dierenarts en weet dit niet zeker).
We hebben de meest uitgebreide verzekering voor alle dieren. Dit zijn: een hond van bijna 5, een hond van 3,5 en 3 katten tussen 1-2 jaar Waarvan 1 kattenziekte heeft gehad.
http://www.dierzorg.nl/index.asp?NavigationID=26&ParagraphID=82
We hebben voor het afsluiten van die verzekering steeds veel onkosten gehad aan de dierenarts dat we besloten hebben tot deze maatregel
#geen
pi_21250949
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet zelf eigk ook niet waarom ze op zo'n jonge leeftijd al bijna al haar tanden kwijt is.
Misschien is ze verwaarloosd geweest of heeft ze een ongeluk gehad oid. Dat is me nooit verteld.
Ik houd het iig in de gaten en las al op internet dat het tandsteen kan zijn, en dat wordt door jullie ook bevestigd
Ik hou echt van m'n poezebeest, maar ik heb het geld echt heel erg hard nodig nu.
In ieder geval sterkte met haar Hopelijk valt het gewoon mee
#geen
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:54:21 #261
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21284421
Mijn kat heeft vlooien, en het vlooienbandje helpt niet. Nu heb ik Exil Vectocyt gekocht, dat is een anticonceptie middel voor de vlooien via het bloed van de kat. Het zijn druppels die je door het eten moet doen.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe lang het gaat duren voordat het begint te werken?

[edit]
laat maar, ik heb het al gevonden.

tis ongeveer anderhalf uur. Ik ben benieuwd. [/edit]

[ Bericht 7% gewijzigd door tonja op 14-08-2004 15:58:39 (antwoord al gevonden) ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:07:20 #262
39446 303
(C) Roland
pi_21313466
Vlooienbandjes helpen inderdaad niet. Ben benieuwd naar je ervaringen met de druppels.

Wij gebruiken nu pipetjes die je tussen de schouderbladen moet doen. Onze witte kat heeft altijd erg veel last van vlooien. Wij hebben daarvoor een perfecte oplossing gevonden: in week 1 gebruiken we merk a van die pipetjes en in week 2 merk b. Door de combinatie gaan al die vlooien dood, zelfs bij deze probleemkat. Echt goedkoop is het echter allemaal niet!
  maandag 16 augustus 2004 @ 08:53:09 #263
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21318587
303 hebben jullie het huis wel eens ontsmet? Mijn ervaring is dat wanneer je katten vlo-vrij zijn, dat ze dan geen vlooien meer krijgen tenzij nog ergens in huis vlooien of eitjes aanwezig zijn. Onze katten (en ons huis) zijn inmiddels al bijna 2 jaar vlo-vrij. Toen onze katten vlooien hadden, hebben we met zo'n spuitbus het hele huis ingespoten zodat alle vlooien + eitjes dood gaan.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:29:06 #264
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21329005
Mijn kat heeft nu al duidelijk minder jeuk.
Ik heb wel ook mijn huis behandeld met een spray van hetzelfde merk.

Mijn kat is heel kieskeurig, maar deze druppeltjes at ie, over gekookte kipfilet gesprenkeld, wel op.
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:48:01 #265
39446 303
(C) Roland
pi_21329481
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:53 schreef Christine het volgende:
303 hebben jullie het huis wel eens ontsmet? Mijn ervaring is dat wanneer je katten vlo-vrij zijn, dat ze dan geen vlooien meer krijgen tenzij nog ergens in huis vlooien of eitjes aanwezig zijn. Onze katten (en ons huis) zijn inmiddels al bijna 2 jaar vlo-vrij. Toen onze katten vlooien hadden, hebben we met zo'n spuitbus het hele huis ingespoten zodat alle vlooien + eitjes dood gaan.
Nee, dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben wel binnenkatten, dus in principe moeten de vlooien niet zo veel last veroorzaken. Kan je eens uitleggen hoe ik het huis ontsmet? Moet dat met die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet?

Wij hebben wel een groot huis, (6 grote slaapkamers, woonkamer, keuken, douche, wc etc). Weet je misschien hoeveel spuitbussen je dan nodig hebt?

Ik ben benieuwd, klinkt erg hoopvol!
pi_21329809
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef 303 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben wel binnenkatten, dus in principe moeten de vlooien niet zo veel last veroorzaken. Kan je eens uitleggen hoe ik het huis ontsmet? Moet dat met die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet?

Wij hebben wel een groot huis, (6 grote slaapkamers, woonkamer, keuken, douche, wc etc). Weet je misschien hoeveel spuitbussen je dan nodig hebt?

even reageren. Bij ons in de Dierenwinkel hebben we 2 soorten bussen, 1 van Beaphar en 1 van Bolfo (er zijn er nog zat andere hoor, maar ik heb het dan even over deze 2, van andere merken weer ik niet veel ). Die van Bolfo is duurder, ongeveer 18,95. Maar het werkt beter en je hebt er minder van nodig (met 1 bus kun je 40m2 doen). Die van Beaphar is ongeveer 11/12 euro en daar doe je 20m2 mee. Dus als je meer dan 20m2 moet 'ontsmetten' ben je met die duurdere bussen eigenlijk goedkoper uit. Als jouw DW andere merken verkoopt moet je maar eens vergelijken. Let er dus op dat je met een even grote bus lang niet altijd een even groot oppervlakte kunt doen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_21329982
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:29 schreef tonja het volgende:
Mijn kat is heel kieskeurig, maar deze druppeltjes at ie, over gekookte kipfilet gesprenkeld, wel op.
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
tja, zelf ben ik niet zo tevreden over dat merk. Krijg er teveel klachten over binnen in de winkel. Zowel voor honden en katten kun je bijv. Vectocyt geven tegen vlooien. Alleen heb ik al een paar keer gehoord van mensen die hun hond of kat na behandeling schuimbekkend op de keukenvloer vonden. Dat lijkt me niet de bedoeling Nou weet ik dat het bij het product erg nauw aankomt met de dosering, dus misschien dat die dieren wel iets te veel hebben gekregen, maar toch eng dat het kan...

Als het gaat om druppeltjes door de voeding ben ik zelf erg blij met de vlooien-anti-conceptie (voorheen Program). Het zorgt ervoor dat nieuwe eitjes van vlooien niet uit kunnen komen. Aangezien een vlo maar een levensduur heeft van 4-5 dagen en met 2 dagen pas kan voortplanten, ben je dus zo van je vlooien af! En het voordeel: het is 100% veilig, kan zelfs aan een moederpoes gegeven worden en dan beschermt het ook de kittens via de melk.
It's all up to you
pi_21362033
Ik gebruik altijd Frontline omdat dat (naar mijn bescheiden mening) het beste werkt.
Maar goedkoop is die ***vlooienbestrijding niet nee..........
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:59:52 #269
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21362621
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:06 schreef TearSong het volgende:

[..]

tja, zelf ben ik niet zo tevreden over dat merk. Krijg er teveel klachten over binnen in de winkel. Zowel voor honden en katten kun je bijv. Vectocyt geven tegen vlooien. Alleen heb ik al een paar keer gehoord van mensen die hun hond of kat na behandeling schuimbekkend op de keukenvloer vonden. Dat lijkt me niet de bedoeling Nou weet ik dat het bij het product erg nauw aankomt met de dosering, dus misschien dat die dieren wel iets te veel hebben gekregen, maar toch eng dat het kan...
Dat is zeker eng. Ik heb niets aan mijn kat gemerkt. Ik ga morgen even de DA bellen.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:25:37 #270
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365789
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef 303 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel gewoon die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet. Het is wel duur, want ik geloof dat je met één spuitbus ongeveer één of twee kamers kunt doen, maar dit staat ook wel op de bussen zelf. Bij het ontsmetten spuit je de kamer helemaal in met die spuitbus, en wacht je iets van twee uur totdat alles is bezonken. Daarna moet je goed stofzuigen, en als het goed is, is die kamer dan vlo-vrij. Hoe het werkt staat allemaal precies aangegeven op die spuitbussen, dus je kunt het beste even bij de dierenwinkel gaan kijken. Bij ons heeft het allemaal goed geholpen, wij hebben echt nooit meer vlooien. Als je je huis niet ontsmet, blijven er altijd eitjes achter, zodat de vlooien steeds terug blijven komen.

Succes iig!
pi_21375412
Mijn kat heeft te lange nagels waardoor ie vaak vast zit aan de vloerbedekking, probleem is dat ie zijn krabpaal nooit gebruikt, en ik kan zijn nagels niet knippen...

Tips om dat beest WEL aan de krabpaal te laten krabben zodat zijn nagels korter worden ?

Of misschien tips over hoe te werk te gaan als ik zijn nagels wil knippen ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:43:57 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21375835
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Mijn kat heeft te lange nagels waardoor ie vaak vast zit aan de vloerbedekking, probleem is dat ie zijn krabpaal nooit gebruikt, en ik kan zijn nagels niet knippen...

Tips om dat beest WEL aan de krabpaal te laten krabben zodat zijn nagels korter worden ?

Of misschien tips over hoe te werk te gaan als ik zijn nagels wil knippen ?
Nekvel vastgrijpen en met een nagelknipper (zo'n tangetje) de nageltjes een beetje bijpunten.
Ze worden na een tijdje steeds botter daardoor, en een echte huiskat heeft z'n nagels toch niet echt nodig.
pi_21381539
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Beetje kattenlokstof op de paal druppelen (bij DW te koop). Zijn druppeltjes met valeriaan of met kattenkruid, vinden de doorgaans erg lekker. Maar ik heb er hier 3 die regelmatig de krabpaal gebruiken en toch knip ik af en toe de nagels nog bij hoor!
It's all up to you
pi_21554181
Ik heb 3 katten en een brakke stofzuiger, dat gaat niet samen...
Wat voor stofzuiger gebruiken jullie? Ik heb de Miele Cat & Dog op het oog.
Zuigt die nu echt beter de haren weg, en ook van de bekleding? Ik heb trouwens een harde vloer (laminaat) dus de zuigmond moet een borstel hebben.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:06:02 #275
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21569748
Ik ben nu al een tijdje bezig met die exil vectocyt. En het werkt goed.
Alleen is 1 bus van die omgevingsspray alleen genoeg als je in een pijpenla woont ( twintig vierkante meter is 1 zo'n bus voor).

Ik heb 4 van die klere dingen à 19 euro-zoveel nodig gehad, en dan heb ik niet zoals aangeraden wordt 15 keer per vierkante meter gespoten maar een stuk minder.
Ik ben wel van plan om die omgevingsspray-sessie een keer te herhalen, maar dan wel als bruintje het weer kan trekken.

Maar de poes is tevreden, en ik ook. Wanneer ik m kam vind ik nog steeds zwarte dingetjes, ..vlooienpoepjes?, maar de vlooien die ik tegenkom zijn wel dood.

Ik (we) zijn er nog niet helemaal vanaf, maar volgens mij zijn we de strijd aan het winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')