abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:58:48 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_18464790
Ik heb een vraagje over een van mijn katten. Een paar jaar geleden werdt hij kaal tussen zijn achterpoten, naar de dierenarts geweest maar daar kwam niet meet uit als dat hij aan een soort van stress zou lijden. Goed, daar doe je dan van alles aan wat je goed dunkt dat hem ontstressed, en dat is behoorlijk goed gelukt. Haartjes groeide terug en inderdaad is hij een stuk rustiger geworden. Hoewel hij tussen zijn poten nog altijd dun behaard is, maar goed. Dat zal wel blijven denk ik.
Nu viel ons een tijdje geleden op dat hij een zwart plekje tussen zijn achterpoten had. Beetje in de gaten gehouden maar het werdt niet erger ofzo dus die aandacht verslapte weer. Nu zagen we gisteren ineens dat hij wel een stuk of 5-6 van die plekjes heeft waarvan hij er eentje tot bloedens toe heeft opengelikt (?) En, sinds een tijdje loopt hij plotseling (nu en dan) mank... Ik kan echter niks vinden waarom hij dat zou doen. Hij ziet er verder heel gezond uit, eet en drinkt normaal. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Mijn dank alvast.

O ja, we gaan vandaag zowieso naar de dierenarts om het te laten checken. Als daar iets nuttigs uitkomt laat ik het hier weten.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:46:33 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21190580
Polle, m'n inmiddels 2 jaar oude poezebeest, heeft wel eens vaker last gehad van tandsteen. Ze mist ook een hele rits tanden, de reden daarvoor is mij totaal onbekend.
Ik zie nu echter 1 van haar grote snijtanden wat bruiner/geler van kleur worden en toen ik bij het tandvlees keek, zag ik dat dat rood was.
Haar andere snijtand heeft een donkerbruine vlek.
Zou ze nu alweer last hebben van tandsteen?Bij een vorige behandeling is ze aardig wat tandjes kwijtgeraakt omdat die niet goed meer vast zaten (ws ook door tandsteen).
Ik ben bang dat bij een eventuele volgende behandeling ze deze tandjes misschien ook kwijtraakt en dan kan het arme beestje niks meer fijnmalen.
Zijn de zaken die ik hierboven noem tekenen van tandsteen?
Ik heb bovendien voorlopig geen geld om met haar naar de dierenarts te gaan
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21191063
geld moet er altijd zijn als je een dier hebt, zo simpel denk ik altijd.

beter dan dat ze doorloopt met een ontsteking bijv...

mocht ze echt haar tanden kwijtraken, wat beter is dan steeds problemen, dan is de kans groot dat haar tandvlees mettertijd zo hard wordt dat ze wel brokjes kan vermalen....

en anders krijgt ze toch blikvoer?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21196314
Semtex hoe eerder je bij de DA bent hoe beter!! Een tand word aangetast door tandsteen net als het tandvlees (wat dan dus gaat ontsteken) hoe langer je wacht des te groter is de kans dat de tand(en) eruit moeten! En buiten dat is een tandvlees ontsteking erg pijnlijk voor het beessie..... Misschien kun je ander geld lenen bij iemand??? Of het geval (telefonisch) aan de DA uitleggen en vragen of je later mag betalen of dat je het zelfs eventueel gespreid mag betalen...
Succes!! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen??
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_21212476
Ik merk sinds gisteren dat mijn Tommy een beetje snurkt, ik hoor zijn ademhaling continu, al lijkt het niet op ademnood.
Gisteravond nieste ie zo een grote bonk groene snot op mijn bed, met een beetje bloed erin.
Zijn oogjes staan helder en hij speelt en eet goed.
Moet ik me zorgen maken? Hij is sinds een maand uit het asiel en daar heeft hij niesziekte gehad.
Hij is niet buiten geweest.
pi_21212559
bloed erin? lijkt me nooit echt goed....

bel gewoon ff de dierenarts, en vraag het na.

Polletje, onze pers, heeft wel een bloedneus gehad tijdens een niesaanval maar verder nooit, en volgens de dierenarts kwam dat voorl door zijn rare perzenneus...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21212745
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:46 schreef SEMTEX het volgende:
verhaal
Katten kunnen goed vooruit met wijnig tonden, onze kat heeft nog 3 slagtanden en een paar kleine voortandjes, hij kan zowel brokjes als paté voer eten, dus dat zal niet zo gauw een probleem worden, al is 2 jaar wel erg snel om al tanden kwijt te raken lijkt me.

Zou hetmisschien kunnen dat het tandvlees ondstoken is? Tandsteen weet ik niks van af.
Toch maar geld proberen vrij te maken als je het er echt slecht uit vind zien lijkt me .
Sterkte!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_21212773
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:06 schreef DarkElf het volgende:
geld moet er altijd zijn als je een dier hebt, zo simpel denk ik altijd.

beter dan dat ze doorloopt met een ontsteking bijv...
Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
#geen
pi_21212789
Semtex in ieder geval sterkte met Polle.

Je schreef dat ze 2 is, maar ik dacht dat ze ouder was? Heb ik het verkeerd onthouden?
#geen
pi_21212862
wij leggen gewoon iedere maand een bepaald bedrag opzij
werkt ook prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:07:49 #236
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21212926
Ik heb een vraag. 's Ochtends erger ik me suf aan dat beest, meneer vindt het sinds kort normaal om te mauwen dat hij naar buiten wil. Soms zelfs om 5 uur 's nachts!!!!
Hoe kan ik dit ontmoedigen/afleren?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21212989
negeren.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21218261
Over de tandjes van Polle... ik heb op advies van de D.A. Xena helemaal op droogvoer om deze redenen!! Geen tandsteen, betere darmflora en het water wat ze drinkt ipv het zachte voer met vloeistof erin..
pi_21219299
Goeie tip ja, dat rade de dok. ons ook aan toen de kat zijn tanden getrokken waren. Als het tandvlees ontstoken is blijven er veel makkeijker restjes zacht voer achter in de ontsteking, niet goed. De brokjes slikken ze desnoods heel door, een muis inclusief botten wekren ze ook zo naar binnen dus dat vormt geen probleem.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 11 augustus 2004 @ 22:44:46 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21219592
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Hoe kan ik dit ontmoedigen/afleren?
Kattenluikje. Werkte bij ons heel goed
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21220701
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Over de tandjes van Polle... ik heb op advies van de D.A. Xena helemaal op droogvoer om deze redenen!! Geen tandsteen, betere darmflora en het water wat ze drinkt ipv het zachte voer met vloeistof erin..
Post onder dienie omdat m'n eigen pc uitstaat: polle krijgt al alleen maar droogvoer eigk
En Duchess: nee, ze was 9 maanden toen ze uit het asiel kwam, in maart 2003
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:33:08 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21220917
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
Ik heb een tijd geleden een offerte aangevraagd voor zo'n verzekering, maar je moet eerst een soort formuliertje invullen over de 'staat' van je beestje. Ik neem aan dat ze niet zomaar zonder morren een beestje verzekeren tegen ziektenkosten die aan chronische blaasgruis lijdt.
Bovendien heb ik over het algemeen weinig kosten en had ik het idee dat het toch goedkoper
was om het zonder te doen.
Ik zit momenteel gewoon erg krap, dat komt vanzelf goed en dan ga ik meteen met haar langs.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21220999
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:24 schreef hoe-die-nie het volgende:

Post onder dienie
Dienie, kind
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:41:42 #244
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21221147
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:44 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Kattenluikje. Werkte bij ons heel goed
Bedankt voor de tip, maar dat lukt niet, hij kan er alleen via het keukenraam uit en dan via een trappetje naar beneden. Dat raam laat ik 's nachts niet openstaan.
Ik ga het eens proberen met een plantenspuit naast mijn bed, ik hoop dat hij de boodschap snapt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21221671
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:11 schreef DarkElf het volgende:
negeren.
Wilde ik ook net zeggen. Maar bij onze Snuggles helpt het niet echt, dat is een echte drammer
#geen
pi_21221738
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:24 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Post onder dienie omdat m'n eigen pc uitstaat: polle krijgt al alleen maar droogvoer eigk
En Duchess: nee, ze was 9 maanden toen ze uit het asiel kwam, in maart 2003
Ach jeetje was ze nog maar zo jong? Wat stom ik heb altijd gedacht dat ze elf was ofzo Vraag me niet hoe ik daar nou weer bij kwam. Ze ziet er ook niet echt uit als elf hoor! (Sorry Polle )

In ieder geval sterkte met haar tandjes, echt heel vervelend
#geen
pi_21221818
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden een offerte aangevraagd voor zo'n verzekering, maar je moet eerst een soort formuliertje invullen over de 'staat' van je beestje. Ik neem aan dat ze niet zomaar zonder morren een beestje verzekeren tegen ziektenkosten die aan chronische blaasgruis lijdt.
Bovendien heb ik over het algemeen weinig kosten en had ik het idee dat het toch goedkoper
was om het zonder te doen.
Ik zit momenteel gewoon erg krap, dat komt vanzelf goed en dan ga ik meteen met haar langs.
Oh ja Polle heeft blaasgruis...dan kan het zijn dat de premie iets verhoogd wordt. Mss kan je informeren met hoeveel? Als het om een euro gaat valt dat ook weer mee.

Maar meis iedereen zit wel eens krap hoor, kan me voorstellen dat je het een en ander er dan net niet bij kunt hebben, zoals ziektekosten voor je huisdier.
Ik wilde niet belerend overkomen ofzo
Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je knuffel, ik vind het nog steeds een schitterend lief beest die Polle
#geen
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:28:28 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21234122
Ik weet zelf eigk ook niet waarom ze op zo'n jonge leeftijd al bijna al haar tanden kwijt is.
Misschien is ze verwaarloosd geweest of heeft ze een ongeluk gehad oid. Dat is me nooit verteld.
Ik houd het iig in de gaten en las al op internet dat het tandsteen kan zijn, en dat wordt door jullie ook bevestigd
Ik hou echt van m'n poezebeest, maar ik heb het geld echt heel erg hard nodig nu.
pi_21234172

sorry maar een ontsteking is niet best, als dat het is en sowieso tandsteen geeft ook geirriteerd tandvlees waradoor het gaat bloeden en ze minder eten en een kat kan nauwelijks aangeven of iets pijn doet... ik zou toch echt naar de DA gaan hoor. dat geld moet er dus gewoon zijn als je huisdieren hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 14:33:47 #250
43556 miss_dynastie
pi_21234243
SEMTEX, meestal is er met de dierenarts echt wel wat te regelen, dat je het een maandje later betaalt of zo.... het zou ook jammer zijn als het iets ernstigs blijkt en je je kat kwijt raakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')