Laten we het eerst eens hebben over de mogelijkheden en benodigdheden:
PC: Geen modificaties nodig, alles werkt mits je hardware up to date is.
GameCube: Werkt prima via een Freeloader, mits je TV 60hz kan draaien. Test dit met een PAL spel waar een 60hz modus in zit (Metroid, Zelda, Mario Kart en vele anderen).
Overige consoles heb ik geen informatie over, misschien dat iemand anders die kan vermelden. LET OP! We mogen het NIET over modchips hebben. Bootdiscs mogen wel, maar modchips mogen NIET van de policy hier op Fok.
Goed. Waar te importeren...
DVD Box Office - gratis verzenden, duurt ongeveer een week. Prijzen in Canadese Dollars. Word verzonden vanuit Belgie, geen douane kosten.
Play.com Gratis verzenden, geen idee van de levertijd. Doen wel PAL spellen, dus geen modificaties/bootdisc nodig. Prijzen in UK Pounds. Ze verzenden vanuit Engeland, dus geen douane kosten.
Lik-Sang Doet HEEL VEEL. Ook veel accessoires en dergelijke. Let op de douane kosten die hier nog bijkomen!
Maar al dat vreemde geld? Hoe reken ik dat om?
Met de UCC, de Universal Currency Converter.
Ervaringen
Ik heb onlangs het spel Rebel Strike (GameCube) besteld bij DVDBoxOffice. Het duurde ongeveer een anderhalve week voor het geleverd was. Envelop is netjes aangekomen, alles in prima gesealde staat. En dat voor 40 euro, inclusief bonus disc! Het spel kost hier in Nederland maar liefst 60 euro, zonder extra disc! Overigens was de afzender hun filiaal in Belgie, dus geen douane problemen verder!
Woord van Waarschuwing!
Importeren kan, maar het word bijna altijd onderschept bij de Douane als het van buiten de EU komt. En dan kost het je dik geld (relatief gezien dan). Voor meer informatie :De Belastingdienst.
Waarvoor is dit topic
Om medegamers te wijzen op koopjes internationaal, om ervaringen uit te wisselen over winkels en elkaar te helpen bij problemen. Eventueel samenwerken mag best, mits het niet over Fok of dit topic loopt. Daar heb je www.inkoopacties.net voor. Bedenk dan wel dat een Inkoopactie heel erg moeilijk is om te organiseren.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 24-11-2003 14:33]
quote:Leer mij die klootviolen kennen van de overheid. Maar je hebt gelijk, grote pakjes gaan altijd eerder onderzocht worden dan een envelop.
Op zondag 23 november 2003 22:51 schreef Lexie het volgende:
Ik heb al vaker iets in America gekocht op Ebay, en toch nooit problemen gehad met de douane. Letten ze er extra op als de game in een enveloppe zit met de naam van een bedrijf erop?
Ik heb Red Faction 2 geimporteerd via DVDBoxOffice. Afgezien dat het spel zelf niet zo'n knaller is had ik het 2 maanden eerder in huis dan dat het spel hier in de winkel lag. Levering was niet erg snel maar zeker niet traag. Geen importkosten betaald, ik weet niet of dat standaard is bij dvdboxoffice, weet iemand dat?
En nu...Deus Ex 2: Invisible War voor PC/XBox in het vooruitzicht. De PC versie komt 3 december in de VS uit en februari/maart in Europa. De demo viel nogal tegen, dus misscien niet.
quote:Hmm, ook met pakketjes heb ik nooit problemen gehad.. Geluk?
Op zondag 23 november 2003 22:56 schreef Khadgar het volgende:[..]
Leer mij die klootviolen kennen van de overheid. Maar je hebt gelijk, grote pakjes gaan altijd eerder onderzocht worden dan een envelop.
quote:Ik geef evenveel nu uit aan internationaal bestelde games als met normale games uit de gameshop. Alleen krijg ik er nu een stuk meer!
Op zondag 23 november 2003 23:19 schreef Cascade het volgende:
Inderdaad, een cc kost veel geld, tenzij je de discipline kan opbrengen om het ding niet te gebruiken. Het is zo ontzettend makkelijk kopen, dat wil je niet weten. En de rekening krijg je pas later.
Ik heb Red Faction 2 geimporteerd via DVDBoxOffice. Afgezien dat het spel zelf niet zo'n knaller is had ik het 2 maanden eerder in huis dan dat het spel hier in de winkel lag. Levering was niet erg snel maar zeker niet traag. Geen importkosten betaald, ik weet niet of dat standaard is bij dvdboxoffice, weet iemand dat?
En nu...Deus Ex 2: Invisible War voor PC/XBox in het vooruitzicht. De PC versie komt 3 december in de VS uit en februari/maart in Europa. De demo viel nogal tegen, dus misscien niet.
ik hoop het wel want dan is play.com best voordelig
-edit-
Hier heb ik het over http://www.lik-sang.com/info.php?category=13&products_id=3831&
[Dit bericht is gewijzigd door Roi op 24-11-2003 17:46]
quote:Same here
Op zondag 23 november 2003 22:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben nog altijd wat huiverig met importeren. Niet vanwege de douane, maar vanwege de aanschaf van een cc... Als ik eenmaal zo'n ding heb
quote:Moet lukken.
Op maandag 24 november 2003 17:13 schreef Dantheman19 het volgende:
dus als je een PAL versien van een spel hebt, doet ie het op de xbox die ik dus thuis heb staan?!ik hoop het wel want dan is play.com best voordelig
quote:Zie mijn linkje in de startpost naar de belastingdienst. Daar staan wat rekenvoorbeelden in. Het is iig 19% btw, plus nog iets voor de douane. Bedenk je wel dat het gewoon een N64 is in een iets ander jasje he? En dat alles chinees is. En dat het beeld NTSC is.
Op maandag 24 november 2003 17:42 schreef Roi het volgende:
Ik zit eraan te denken een IQUE ding te kopen op Lik-sang, maar hoe zit het met de douanne kosten dan?
-edit-Hier heb ik het over
http://www.lik-sang.com/info.php?category=13&products_id=3831&
quote:NTSC spellen werken niet op een gewone europese Xbox. De spellen bij play.com werken wel gewoon op een normale xbox en zijn ook vaak iets voordeliger dan hier in Nederland (+ gratis verzendkosten en geen verdere kosten)
Op maandag 24 november 2003 20:00 schreef Dantheman19 het volgende:
ja, ik twijfel nog, want mijn xbox is nog niet omgebouwd, en ik zie op de site van dvdboxoffice dat het regio 1 spellen zijn. dit is opzich wel logisch maar gaan die dan wel werken op mijn xbox, want die prijzen zijn echt goed en een weekje w8en boeit me niet zo.
quote:Ik heb er meerdere keren wat besteld, en altijd ongeveer een week levertijd.
Op zondag 23 november 2003 22:48 schreef Khadgar het volgende:
Play.com Gratis verzenden, geen idee van de levertijd.
Bij dvdboxoffice heb ik laatst ook mijn eerste bestellingen gedaan (Suikoden III, Chrono Cross) en het verbaasde mij hoe snel ze waren. Na 8 dagen lagen ze al bij mij op de deurmat. En dat vanuit Canada! Klasse levering dus
Ik heb inmiddels ook de us retail site www.cduniverse.com op het oog. Prijzen liggen daar (bij grotere bestellingen vanwege verzendkosten)beduidend lager dan die van dvdboxoffice dus zeer interessant
Zijn er mensen hier die daar al eens besteld hebben? En zo ja, hoelang duurde het en heb je nog last van de douane gehad?
PS: bij die laatste site die ik noemde kun je ook lekker goedkoop DVD's (R1) shoppen
http://shop.game.net/default.aspx
Heb ik 1 ding nu besteld, ze hebben af en toe hele leuke aanbiedingen met 50% korting. Het duurde dacht ik 4 dagen voordat ik mijn bestelling binnen had, dus stuk sneller dan play.com.
Alle prijzen zijn in Engelse Ponden.
quote:
Europe
Method Delivery Time* Cost
Royal MailEurope - 3 to 5 business days£2.95 per order
quote:kut douanne
Op maandag 24 november 2003 18:49 schreef Khadgar het volgende:Zie mijn linkje in de startpost naar de belastingdienst. Daar staan wat rekenvoorbeelden in. Het is iig 19% btw, plus nog iets voor de douane. Bedenk je wel dat het gewoon een N64 is in een iets ander jasje he? En dat alles chinees is. En dat het beeld NTSC is.
quote:Reisje china dan maar?
Op dinsdag 25 november 2003 21:57 schreef Roi het volgende:[..]
kut douanne
, en ik weet dat het gewoon een n64 port ding is maar het is/wordt volgens mij wel een collecters itempje
.
Maare, geen zin om 30¤ belasting te betalen
Ontopic: Net een Fellowship of the Ring boxset binnen van Play.com na een ruime week of twee. Hij was niet zo duur maar ik vind hem kwalitatief ook minder dan mijn Two Towers box hier uit NL (simpel dun karton in plaats van een luxe dikke box). En die klootzakken hadden hem in zo'n bubbeltjes envelop gedaan. Dus niet helemaal meer zo mint als ik hoopte.
Ik heb Metroid P en dan kan ik zo tussen 50Hz en 60Hz kiezen in het begin als ik dan 60Hz kies zie ik wel een beetje verschil maar niet echt denderend, staat mn TV dan zeker weten op 60Hz of hoe weet ik dat nou precies zeker???
quote:Nee, kan alleenmet een creditcard
Op vrijdag 5 december 2003 18:37 schreef JimmyJames het volgende:
Kan je op die dvdboxoffice site ook via overschrijving betalen ?
We would be pleased to accept your payment by Visa, Mastercard, American Express or Diners Club. We do not charge your account until your order is shipped. Do not worry if you do not have a credit card. We will also accept your payment by money order or wire transfer. For more detailed information regarding alternate payment methods, please contact us at orders@dvdboxoffice.com.
Wanneer je iets koopt bij een particulier, zoals via eBay, is dit over het algemeen geen probleem. Zakelijke leveranciers, zoals Play.com en AnimeNation, zullen dit echter zelden tot nooit doen.
Nadeel is natuurlijk ook dat wanneer je iets hebt gekocht van $100, en er iets fout gaat bij het vervoer (schade of verlies), het pakket slechts voor $40 is verzekerd (mits verstuurd met verzekerd vervoer).
Je zult dus per bestelling de afweging moeten maken of je dit risico wilt lopen. Ik heb zelf in de afgelopen jaren vrijwel zonder uitzondering op deze manier artikelen uit verschillende landen laten opsturen, en tot nu toe nog nooit problemen ondervonden, zowel wat de douane betreft als het vervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |