Wij hebben naast onze gewone ambulance's ook verschillende piketvoertuigen.
ik heb hiervan al eens voorbeelden gepost, bijv. de Volvo en de Toyota (zie onder).
Nu krijgen we binnenkort een paar nieuwe auto's, en dat worden dan Volkswagen Touran's.
Hier zijn alleen nog geen foto's van beschikbaar (in piketuitvoering) behalve op een site die de tekeningen van de striping leverd :
Nu heb ik van het internet een paar gewone foto's van een touran geplukt, en nu hoop ik dat iemand hier die zo kan aanpassen als op bovenstaand plaatje, dus in't geel, met striping en lichtbalk.
Leuke uitdaging toch
Ik ben benieuwd....
omdat de gif van de lijntekening zo klein/slecht is ziet het er een beetje wollig uit.. maar ik denk dat je zo wel een beeld krijgt...
die van jwstoop is mooier... dat ga ik niet in korte tijd redden
[Dit bericht is gewijzigd door Skinkie op 23-11-2003 15:10]
En ik weet dat zoiets veel tijd kost, maar ik zag dat dat best veel gedaan werd hier, met wedstrijden enzo. dus vandaar dit topic.
Zeg maar tegen je ma dat je nu een extra groot stuk taart heb verdient
Nu nog wat streepjes op de voorkant (motorkap) en 'n lichtbalkje erop, en 'k kan 'm ophangen op de post.
quote:Zo, erg mooi gedaan zeg!
Op zondag 23 november 2003 15:06 schreef jwstoop het volgende:
mn moeder is jarig dus ik ga weer ff naar beneden maar als iemand hiermee verder wil gaan dan succes
Voor de mensen die er mee verder gaan...... denk ik aan de reflectie in het wegdek.
/edit
Waar blijft de donorauto .
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 23-11-2003 15:22]
quote:nicely done
Op zondag 23 november 2003 16:56 schreef jwstoop het volgende:
de taart was lekkernu issie wel af vind ik.
[afbeelding]
Hardstikke bedankt, deze hangt morgen aan 't prikbord op de post.
We krijgen de auto's pas over 'n paar maanden maar zodra ze er zijn zal 'k eens een echte foto posten.
Trouwens, doe eens een gokje wat dat werk wat jij met photoshoppen heb gedaan in't echt kost.
Dus 't geel spuiten, striping + letters, en zwaailicht + treafoon (sirene).
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 24-11-2003 02:29]
quote:uhmmm 4000-5000 euro? wilde gok
Op zondag 23 november 2003 23:55 schreef Farao het volgende:
Echt super !!!Hardstikke bedankt, deze hangt morgen aan 't prikbord op de post.
We krijgen de auto's pas over 'n paar maanden maar zodra ze er zijn zal 'k eens een echte foto posten.
Trouwens, doe eens een gokje wat dat werk wat jij met photoshoppen heb gedaan in't echt kost.
Dus 't geel spuiten, striping + letters, en zwaailicht + treafoon (sirene).
quote:Kunnen wij nog een gratis Tiffje krijgen van 29 Mb voor onze advertentie in het AD ?
Op maandag 24 november 2003 06:47 schreef jwstoop het volgende:[..]
uhmmm 4000-5000 euro? wilde gok
De directie.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 24-11-2003 10:36]
quote:Zeg maar gerust bijna 't 4dubbele.
Op maandag 24 november 2003 06:47 schreef jwstoop het volgende:[..]
uhmmm 4000-5000 euro? wilde gok
De Tourans zoals wij ze kopen (1.9 TJD, automaat + alle optie's) kosten zo'n ¤ 35.000 per stuk, en daar komt dan nog eens ¤ 18.000 bij voor 't spuiting, striping, en de signalen.
belachelijk he, ¤ 18.000 euro, daar koop je leuk 2e auto'tje voor. Maar ja, zolang de overheid meebetaald.
¤ 18.000,00
bohja..... lekker
Kunnen ze ondertussen naar de Collega's kijken van ER oidquote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:55 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Zit er ook DVD in de nieuwe wagens? Zodat je tijdens je rit ook nog van een goed Live optreden van een goede artiest kunt genieten?
Ik zou, als je dat nog niet hebt gedaan, de pic maar ff opslaan, mn gratis webspace is binnenkort niet meer gratis, dus dan wordt ie afgeslotenquote:Op woensdag 17 maart 2004 01:43 schreef Farao het volgende:
ff een flinke kick.
Maar we kregen zojuist te horen dat de auto's, na tig keer uitgesteld te zijn, eindelijk geleverd gaan worden, en wel op 6 april.
Dus over een kleine 2 weken zal ik wat foto's posten van hoe ze er in het echt uitzien, ben 's benieuwd in hoeverre ze lijken op die prachtige fotosjoep van jwstoop.
Moet ik het ff overzetten naar mijn webspace?? Heb toch nog zat ruimte over...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:09 schreef jwstoop het volgende:
[..]
Ik zou, als je dat nog niet hebt gedaan, de pic maar ff opslaan, mn gratis webspace is binnenkort niet meer gratis, dus dan wordt ie afgesloten
ja doe maar ik ben nl morgenavond pas thuis en kan nu niet bij mn w8woorden.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:16 schreef MutZ het volgende:
[..]
Moet ik het ff overzetten naar mijn webspace?? Heb toch nog zat ruimte over...
Supaaah heeft het al gedaan...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:17 schreef jwstoop het volgende:
[..]
ja doe maar ik ben nl morgenavond pas thuis en kan nu niet bij mn w8woorden.
tnx!!! (ik ga eten)
Dezelfde dag dat je 'm gemaakt had had ik 'm al gelijk uitgeprint.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:09 schreef jwstoop het volgende:
[..]
Ik zou, als je dat nog niet hebt gedaan, de pic maar ff opslaan, mn gratis webspace is binnenkort niet meer gratis, dus dan wordt ie afgesloten
Okiedokie! Zit daar nog een reden achter? Mensen kunnen tegenwoordig ook in spiegelbeeld lezen, en vroeger niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:41 schreef Farao het volgende:
Dat was vroeger inderdaad wel zo ja, maar tegenwoordig niet meer.
Nu kom ik er niet meer onder uit hequote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:46 schreef johannesmvp2 het volgende:
Ik gok dat de mensen tegenwoordig een ambulance makkelijker herkennen. Farao zal straks/morgen het antwoord ongetwijfeld vertellen
nah... dit is een missie apartquote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:21 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
(Dit hoort dus eiglijk nog steeds thuis in Photoshop Topic voor Auto's nr. 5)
Ik dacht dat jij van elk merk en type al 1 ambu versie hadquote:Op maandag 5 april 2004 18:05 schreef Farao het volgende:
Farao
quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:14 schreef steve-a17 het volgende:
hier in de buurt staat zelfs een nissan micra ambulance
bijna elk merkquote:Ik dacht dat jij van elk merk en type al 1 ambu versie had
Wij gebruiken ze overdag als piketauto en voor de OVD-G, en ook de HAP, die in hetzelfde gebouw is gevestig gebruikt ze.quote:Farao schreef:
Ze worden gebruikt als piketauto, als OVDG-auto of bij een Huisartsenpost (spoeddienst).
Een piketauto wordt gebruikt tijdens de piketdienst, al zijn er niet veel diensten in Nederland meer die dit doen, 't zijn hoofdzakelijk de kleinere steden/dorpjes.
In plaats van dat de ambulancebemanning 's nachts op de post zit, slapen ze gewoon thuis, waarbij de chauffeur de echte ambulance voor z'n huis heeft staan, en de verpleegkundige zo'n piketauto.
Komt er een melding binnen rijden ze beide op af en stapt de verpleegkundige onderweg ergens, of op 't plaats ongeval bij de chauffeur in de ambulance. De piketauto blijft dan gewoon staan en word later weer opgehaald.
Een OVD-G auto (Officier Van Dienst - Geneeskundig) word gebruikt door een OVD-G, dit is een ervaren ambulance verpleegkundige die bij grote ongevallen en rampen terplaatse komt en de boel gaat coördineren. Zijn taak is dus om alles in goede banen te leiden.
Om snel ter plaatse te zijn rijdt hij dus ook in een voertuig, dat met de ambulancekleuren in uitgerust, en voorzien is van zwaailicht, sirene en mobilofoon.
En ook bij de HAP (Huisartsenpost) gebruiken ze dergelijke auto's. Zo'n spoeddienst is open als de reguliere huisarts gesloten is (na 17:00 uur, 's nachts en in het weekend) en je zit met klachten die echt niet tot de volgende dag 8:00 (als je eigen huisarts weer open is) kunnen wachten.
Als de klachten gegrond zijn en je bent niet in staat te komen zal de arts, met chauffeur, naar jou toe komen.
Bij ernstige klachten zoals 'n dreigend infarct, hersenenbloeding (CVA) en dergelijke dingen word zwaailicht en sirene gevoerd. Dit gaat altijd in overleg met de meldkamer van de ambulancedienst (CPA).
Ik vind het toch een vrij slechte namaak hoor. De lichtbalk is anders, de letters op de motorkap zijn te klein, en de tekst op de achterdeuren en achterpanelen klopt ook niet. Niet qua grootte, en niet qua tekst. En dat terwijl het voorbeeld ruim op tijd beschikbaar was.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:05 schreef Farao het volgende:
Zo, de auto's zijn er eindelijk. En ze rijden prima
Ik heb vanochtend een paar foto's gemaakt, toen er eentje achterom stond bij 'n bedrijfje dat o.a. mobilofoons inbouwd .e.d
Dit is de fotosjoep die jwstoop had gemaakt :
[afbeelding]
En dit is de orginele auto :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt me trouwens wel tegen dat jullie met automaten rijden.quote:[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen de mobilofoon ontbreekt nog op deze foto's.
Maar 'k zal van de week 's wat mooie plaatjes schieten, met een mooie achtergrond erbij ofzo.
Slecht nagemaakt ? Ik vind 't juist heel goed.quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:00 schreef Light het volgende:
Ik vind het toch een vrij slechte namaak hoor. De lichtbalk is anders, de letters op de motorkap zijn te klein, en de tekst op de achterdeuren en achterpanelen klopt ook niet. Niet qua grootte, en niet qua tekst. En dat terwijl het voorbeeld ruim op tijd beschikbaar was.
Valt me trouwens wel tegen dat jullie met automaten rijden.
Ja, dat zeg ik, die fotosoep was er maanden voordat de striping op de auto kwam. Dus hadden die mensen die die striping erop plakken wel wat beter naar het voorbeeld (die fotosoep dus) kunnen kijken. Gewoon een compliment voor jwstoop dusquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:48 schreef Farao het volgende:
[..]
Slecht nagemaakt ? Ik vind 't juist heel goed.
En die fotosjoep was maanden voordat de echte auto er zelf was. Dus hij heeft 'm niet nagemaakt, maar gemaakt zoals ie dacht dat ie zou worden, naar 't voorbeeld van die volvo en toyota.
En wat voor lichtbalk erop zou komen wist ik toen ook nog niet, laat staan dat jwstoop dat zou weten.
Duh. Zo'n automaat neemt je gewoon werk uit handen, waardoor je je met andere (belangrijkere) dingen bezig kunt houden. Het ontwijken van het andere verkeer bijvoorbeeld. En, ook niet onbelangrijk, een automaat schakelt nooit verkeerd en vergist zich nooit met de koppeling. Da's zeker voor de grote wagens een voordeel.quote:En daarnaast is 'n automaat in een ambulance ontzettend prettig, alle grote wagens hebben ze ook.
Zo kan je je meer concenteren op 't verkeer, wat zeker van pas komt tijdens spoedritten, waarbij je overal tussendoor moet, rotondes de andere kant opneemt, tegen de richting in rijdt. En alles terwijl je mobilofoon vaak aan een stuk door wauwelt over de situatie ter plaatse.
En daar moet je vaak ook nog op antwoorden, dus dat bakkie pakken, knop induwen en mee praten.
Als je daar naast ook nog's moet schakelen, nee dat is zo'n automaat veel fijner.
En dat mag ook best want hij was echt ontzettend goed.quote:Op woensdag 7 april 2004 11:11 schreef jwstoop het volgende:
ik ben best trots op mn soep![]()
quote:Op woensdag 7 april 2004 13:49 schreef Farao het volgende:
[..]
En dat mag ook best want hij was echt ontzettend goed.
Jou " soep" heeft een paar maanden bij ons op 't prikbord gehangen, en iedereen roept dat die van jou zo goed lijkt.
nogmaals petje af hoor.
Dat de ambulance zonder sirene rijd wil niet zeggen dat ze niet op weg zijn naar een patient/slachtoffer. je hebt verschillende prioriteiten:quote:Op woensdag 7 april 2004 18:39 schreef jwstoop het volgende:
Hey TS, mogen jullie eigenlijk met die -officier van dienst autos- ofzoiets normaalgesproken over de busbaan rijden, ookal ben je op weg naar kantoor zonder enige vorm van spoed. (dus al helemaal niet met sirene enz)?
Dat vroeg ik me dus ook al af. Je ziet ze hier ook weleens rijden met alleen een zwaailicht aan totdat ze bij kruispunten ed komen, dan gaat ook de sirene aan. Ik dacht altijd dat ze die sirene uitdoen als het niet echt nodig is omdat het in de ambulance helemaal een herrie moet zijn zo`n loeiend ding op het dak, of valt dit erg mee?quote:Op woensdag 21 april 2004 23:11 schreef Juggy het volgende:
Bovendien merk ik bij ons in de stad (Sittard) vaak dat wanneer de ambulance een 'vol bebouwde' wijk in rijdt, ze de sirene uitzetten. Zijn daar ook nog richtlijnen voor of is dat puur afhankelijk van wie er aan het stuur zit?? (Altijd al eens willen weten, en met Farao in de buurt vraag ik het dan ook maar meteen)
Geleerd heb ? sorry maar hier klopt niet echt veel van.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:55 schreef Haikuh het volgende:
je hebt verschillende prioriteiten:
1ste) met zwaailicht en sirene
2de) alleen zwaailicht
3de) normaal (niet erg gehaast)
bij fase 3 zal hij dan ook wel es over de busbaan willen/mogen rijden, indien dit beter uitkomt,
toch ? Farao ? teminste dat is wat ik geleerd heb
Nee daar zijn geen richtlijnen voor, maar dat doet we omdat vaak anders de hele buurt naar buiten komt.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:11 schreef Juggy het volgende:
Bovendien merk ik bij ons in de stad (Sittard) vaak dat wanneer de ambulance een 'vol bebouwde' wijk in rijdt, ze de sirene uitzetten. Zijn daar ook nog richtlijnen voor of is dat puur afhankelijk van wie er aan het stuur zit?? (Altijd al eens willen weten, en met Farao in de buurt vraag ik het dan ook maar meteen)
Volgens mij is alleen zwaailicht (zonder sirene) officieel niets, de voorrangsvoertuigstatus hebben ze dan niet. Dus echt nuttig is het niet. Het kan natuurlijk wel handig zijn als ze ergens op een onoverzichtelijke plek stilstaan, of op andere momenten als de sirene geen toegevoegde waarde heeft.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:55 schreef Haikuh het volgende:
[..]
Dat de ambulance zonder sirene rijd wil niet zeggen dat ze niet op weg zijn naar een patient/slachtoffer. je hebt verschillende prioriteiten:
1ste) met zwaailicht en sirene
2de) alleen zwaailicht
3de) normaal (niet erg gehaast)
bij fase 3 zal hij dan ook wel es over de busbaan willen/mogen rijden, indien dit beter uitkomt,
toch ? Farao ? teminste dat is wat ik geleerd heb
Alleen de politie heeft ontheffingen met alleen zwaailicht aan.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:30 schreef Light het volgende:
Volgens mij is alleen zwaailicht (zonder sirene) officieel niets, de voorrangsvoertuigstatus hebben ze dan niet.
Ik heb een keer een brandweerauto vanuit een kazerne (in Zwolle) zien vertrekken. Dat was gewoon overdag. Maar zoals ik het me herinner ging de sirene al aan bij het naar buiten rijden uit de garage. Toen zag ik ook dat je op een minirotonde ook kunt inhalen (met zo'n personenwagen in brandweerkleur en zwaailicht en sirene, dat wel).quote:Op woensdag 21 april 2004 23:33 schreef _Denker het volgende:
Meestal als je van huis wegrijdt, zet je de sirene ook niet direct aan, vooral niet 's nachts.
Als je ter plaatse bent, gaat de sirene vaak eerder uit, maar zwaailichten blijven wel aan. Bij de brandweer dan.
De politie heeft ook zonder zwaailicht nog ontheffingen. Maar daarmee vertel ik vast niets nieuwsquote:Op woensdag 21 april 2004 23:37 schreef Farao het volgende:
Alleen de politie heeft ontheffingen met alleen zwaailicht aan.
Staan die wagens nu zo dat je eerst achteruit moet om weg te kunnen? Da's toch niet handig als je snel moet zijn?quote:
Ik had het dan ook meer over de derde fotoquote:Op donderdag 22 april 2004 00:28 schreef Farao het volgende:
Nee normaal staan ze binnen (aan de stroom) en kunnen ze gewoon rechtdoor naar buiten. (op de 1e foto zie je wat geels door de poorten heen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |