ik zelf, puur voor persoonlijke ontwikkeling en begrip voor deze wereld. Kennis is voor mij . En wil het liefst zoveel mogelijk leren, spiritueel gezien.
.
edit:
waarom ik dit zo graag wil, is omdat ik steeds meer in contact met dit soort zaken kom. Eerst via dit forum, voordat ik registreerde, maar nu heeft het vlak zich een wat persoonlijke vorm aangenomen, en tjah ben zelf ook aan het oefenen van tal van zaken .
Wat zijn jullie redenen achter jullie interesses..?
Hebben jullie ook nog tips voor extreem goede boeken?
over paranormale zaken.
[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 21-11-2003 14:32]
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 16-12-2003 23:50]
en ik ben begonnen met spiritualiteit omdat ik een weg zocht mezelf weer terug te vinden en bij mij was dat dus de spirituele weg.
beter laat dan nooit; ik heb hier idd even een bezem door gehaald
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 16-12-2003 23:53]
quote:Ah cool, heb je dat meditatie topic hier ook gevolgd..?
Op vrijdag 21 november 2003 14:35 schreef Eru het volgende:
En ontopic ik ben altijd wel een openminded figuur geweest dus het ligt me gewoon.
Sinds kort ben ik vooral bezig met boeddhisme, mediteren dat soort gein...ik wil alleen nog wel wat boeken er over zien te krijgen maar dat komt wel.
quote:zo was het bij mij ook.
Op vrijdag 21 november 2003 14:41 schreef cyberbull het volgende:
tijd voor een schoonmaakploeg dit topic ff op te ruimen van de onzin denk iken ik ben begonnen met spiritualiteit omdat ik een weg zocht mezelf weer terug te vinden en bij mij was dat dus de spirituele weg.
zoals ze al zeggen als het niet via de aardse weg lukt komen ze je via de spirituele manier helpen.
Of ook wel, ik vond het wel interresant enzo, maar wou er verder niets mee. Tot op een dag ik ineens loeihete handen kreeg toen ik voorbij een collega liep. Na een halve dag maar eens gevraagd, bleek ie rugpijn te hebben. Gevraagd of ik eens mocht proberen er iets aan te doen, en verdomd, het werkte.
Later eens verder gaan spitten (vooral ook omdat ik die avond verging van de pijn in mijn rug) en toen kwam ik er achter dat dat ook wel magnetiseren genoemd werd.
Dat was bij mij het begin, alles ging daarna in een redelijke stroomversnelling, ik weet nu niet beter eigenlijk als dat het er altijd is.
quote:ow wat vet..
Op vrijdag 21 november 2003 14:51 schreef Psyche2003 het volgende:
Ik begon niet met spiritualiteit, spiritualiteit begon met mij....Of ook wel, ik vond het wel interresant enzo, maar wou er verder niets mee. Tot op een dag ik ineens loeihete handen kreeg toen ik voorbij een collega liep. Na een halve dag maar eens gevraagd, bleek ie rugpijn te hebben. Gevraagd of ik eens mocht proberen er iets aan te doen, en verdomd, het werkte.
Later eens verder gaan spitten (vooral ook omdat ik die avond verging van de pijn in mijn rug) en toen kwam ik er achter dat dat ook wel magnetiseren genoemd werd.
Dat was bij mij het begin, alles ging daarna in een redelijke stroomversnelling, ik weet nu niet beter eigenlijk als dat het er altijd is.
Hetgeen dat bij mij natuurlijk is, is het aanvoelen van andere mensen. maar toch wel apart, van jou handen .
quote:same here
Op vrijdag 21 november 2003 14:27 schreef Choices het volgende:ik zelf, puur voor persoonlijke ontwikkeling en begrip voor deze wereld. Kennis is voor mij. En wil het liefst zoveel mogelijk leren, spiritueel gezien.
.
Op mijn 13e deed ik mee aan een meditatie oefening na schooltijd van het vak KGL. Midden in de meditatie had ik mijn eerste uittredingservaring; ik ging opzitten en keek om me heen en zag mijn klasgenootjes stilliggen, dus ik nam aan dat dat de bedoeling was.. zocht er verder ook niets achter, zag het nut er niet van in en dacht dat iedereen dat gewoon kon. Ik probeerde toen op de "normale" manier te mediteren daarna (maar niet gedisciplineerd verder) lukte niet dus deed ik er verder niets mee. Op mijn 15e door omstandigheden/ervaringen die ik niet kon plaatsen had ik informatie nodig en vond deze in esoterie. Op mijn 17e zat ik in mijn ontwikkeling vast (qua spiritueel) en geloofde eigenlijk gewoon niet de dingen die ik toen las.
Scooters, uitgaan en meisjes volgden de jaren daarna en mediteren deed ik niet veel. Mijn verworven beetje kennis gebruikte ik eigenlijk voornamelijk om meisjes te versieren; "Hey jij bent zeker <sterrenbeeld>" Daar was ik toen wel bedreven in en vaak had ik het juiste sterrenbeeld. Vooral vissen-meisjes zijn hier erg gevoelig voor want die voelen zich vaak onbegrepen En hetzelfde geldt voor tarot waar ik mee experimenteerde, werkt lekker makkelijk: op het strand liggen met je deck open in zicht, komt vanzelf wel iemand op af met een vraag
(serieuze vragen beantwoordde ik wel serieus uiteraard, maar meestal waren het toch "liefdes" vragen).
Kreeg op een moment dezelfde ervaringen die ik jaren daarvoor had en ben weer verder gaan "leren" wat ik nu nog steeds doe, alleen nu diepgaander, serieuzer en gedisciplineerd.
Eigenlijk heb ik vooral een "drive" om te weten en zin te geven aan mijn leven. Ik heb de "wetenschappelijke" kant bekeken (o.a. psychologie, reguliere geneeskunde/biologie, beetje natuurkunde, beetje scheikunde maar wel het meeste door zelfstudie) en doe ik nog steeds maar vind veel onvolledig. Aangezien ik ook absoluut geen behoefte heb het heelal uit te rekenen in abstracte wiskunde en natuurkundige formules doe ik het maar op een esoterische/spirituele manier.
quote:Ouch, hehe tjah, dat heb ik dus ook.
Op vrijdag 21 november 2003 14:56 schreef The_Shining het volgende:[..]
Mijn verworven beetje kennis gebruikte ik eigenlijk voornamelijk om meisjes te versieren; "Hey jij bent zeker <sterrenbeeld>" Daar was ik toen wel bedreven in en vaak had ik het juiste sterrenbeeld. Vooral vissen-meisjes zijn hier erg gevoelig voor want die voelen zich vaak onbegrepen
![]()
quote:Met mn handen heb ik ook een beetje
Op vrijdag 21 november 2003 14:54 schreef Choices het volgende:[..]
ow wat vet..
.. Met mij kwam het meer door meditatie, ik ging mediteren, zat wat sites af te struinen, en begon zo met telekinese, en telepathie, welke ik nog een beetje moet ontwikkelen.
Hetgeen dat bij mij natuurlijk is, is het aanvoelen van andere mensen. maar toch wel apart, van jou handen
.
en ben wel Helder voelend/wetend over mensen waar ik mee praat.
ofwel voelen waar ze naartoe willen of als ze liegen.
gister maakte iemand een zeer lullige opmerking tegen een vriendin van me waar ik langs zat ik hoorde niet war hij zij maar t leek alsof iemand met een stuk hout in mn borst sloeg.
Toe ik dit tegen mijn moeder zei vond ze het niet zo vreemd.
Vroeger roep ik blijkbaar telefoon voor hij ging.
en een voorbeeld van het helder voelen.
als ik vroeger een tekening had gemaakt en iemand zei (net als tegen andere kinderen) overdreven "ooo mooooi " schuurde ik m door.
nu zijn we er achter dat dit was omdat ik het TE sterk oppakte en de Emotie niet aankon.
nu kan ik er wel mee overweg(meestal).
maar nu word alles sterker.
Dus veel kan ik niet zeggen want zit zelf nog in een beginnende fase.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:10 schreef Kaboutertje_X het volgende:
of een dobbelsteen naa veel concentratie 10x 6 laten gooien met een aantal mensen erbij. toen geloofde ik alles wel voort.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:28 schreef The_Shining het volgende:
Ik win vaak bij spellen zoals Risk, ik visualiseer 2 of 3 dobbelstenen met 6 bij het gooien, als ik ga aanvallen of moet verdedigen
quote:Jah dit is een vorm van telekinese, micro telekinese heet dit. dit is niet het echt beheersen van een object, maar dan manipuleer je de kansen, apart iets is dat
Op vrijdag 21 november 2003 15:10 schreef Kaboutertje_X het volgende:[..]
Met mn handen heb ik ook een beetje
klein beetje magnetiseren en warm en koud maken wak nog nie helemaal snap. of een dobbelsteen naa veel concentratie 10x 6 laten gooien met een aantal mensen erbij. toen geloofde ik alles wel voort.
quote:voel je ook persoonlijkheden aan? ik heb dat vaak met een persoon dat ik een negatief of een positief gevoel krijg, dat krijgt iedereen, zoiezo, maar ik voel dus ook als iemand een persoonlijkheids trekje heeft dat mij niet aanstaat. ofso.. irritant uitleggen
en ben wel Helder voelend/wetend over mensen waar ik mee praat.
ofwel voelen waar ze naartoe willen of als ze liegen.
quote:wow wel opmerkelijk, als dit zich verder ontwikkeld is shielding misschien wel handig. kan je het beheersen.
gister maakte iemand een zeer lullige opmerking tegen een vriendin van me waar ik langs zat ik hoorde niet war hij zij maar t leek alsof iemand met een stuk hout in mn borst sloeg.
quote:shielding lijkt me handig
nu kan ik er wel mee overweg(meestal).
maar nu word alles sterker.
Dus veel kan ik niet zeggen want zit zelf nog in een beginnende fase.
[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 21-11-2003 15:22]
quote:heb jij dan ook dat de dobbelstenen plakkerig aanvoelen vòòr het gooien?
Op vrijdag 21 november 2003 15:14 schreef The_Shining het volgende:[..]
[..]
quote:Juist en dat is nu net even heel belangrijk. Met beide benen op de grond blijven staan wanneer je met het paranormale/spirituele bezig bent. De wetenschappelijke kant bekijken, analyseren van de "gebeurtenissen". Niet er zomaar vanuit dat iets paranormaal is maar de mogelijkheid zeker niet uit sluiten.
Op vrijdag 21 november 2003 14:56 schreef The_Shining het volgende:[..]
Kreeg op een moment dezelfde ervaringen die ik jaren daarvoor had en ben weer verder gaan "leren" wat ik nu nog steeds doe, alleen nu diepgaander, serieuzer en gedisciplineerd.
Eigenlijk heb ik vooral een "drive" om te weten en zin te geven aan mijn leven. Ik heb de "wetenschappelijke" kant bekeken (o.a. psychologie, reguliere geneeskunde/biologie, beetje natuurkunde, beetje scheikunde maar wel het meeste door zelfstudie) en doe ik nog steeds maar vind veel onvolledig. Aangezien ik ook absoluut geen behoefte heb het heelal uit te rekenen in abstracte wiskunde en natuurkundige formules doe ik het maar op een esoterische/spirituele manier.
- weten wie er belt als de telefoon gaat
- voelen als het met iemand uit de omgeving niet goed gaat
- boodschappen dromen
- negatieve vibraties waarnemen
- afstand nemen op feestjes (omdat ik rood werd etc.)
- letterlijk ziek worden van bepaalde personen (nog steeds maar kan er nu beter mee omgaan)
met een gesprek lul ik 90% van de mensen er onderuit(soms onbedoeld)
dit is moeilijk uit te leggen maar het lijkt of ik alles dan in mijn mond gelegd krijg.
maar zwaar frapant is bij mijn vader niet.\
ik denk omdat wij 1 dezelfde gids hebben.
quote:Jah klopt, ik vindhet een fantastisch gedoe. En inderdaad de key is om zaken wel goed te interpreteren.
Op vrijdag 21 november 2003 15:24 schreef Syl68 het volgende:[..]
Juist en dat is nu net even heel belangrijk. Met beide benen op de grond blijven staan wanneer je met het paranormale/spirituele bezig bent. De wetenschappelijke kant bekijken, analyseren van de "gebeurtenissen". Niet er zomaar vanuit dat iets paranormaal is maar de mogelijkheid zeker niet uit sluiten.
Vaak zijn er gewoonweg geen wetenschappelijke verklaringen te geven voor de dingen die ons als sensitive person's overkomen.
quote:Ik ben ook zelf blij dat dat rood worden er niet meer in zit. Dat is met toch wel minder bevallen toendertijd.
Wat ik regelmatig voel en ervaar is :- weten wie er belt als de telefoon gaat
- boodschappen dromen
- letterlijk ziek worden van bepaalde personen (nog steeds maar kan er nu beter mee omgaan)
Maar heb wat boeken gekocht/geleend waarin ik hoop meer te ontwikkelen. Ik zou willen ook dat dit mn levenstijl zou kunnen zijn, deze zaken zegmaar.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:21 schreef Kaboutertje_X het volgende:
heb jij dan ook dat de dobbelstenen plakkerig aanvoelen vòòr het gooien?
En btw ik zie ook de auralaag vlak om t lichaam in kleur (wel na consentreren).
dat de dobbelstenen plakkerig aanvoelen is omdat ze "verzadigd" zijn (de materie van de dobbelstenen; meestal hout, plastic lukt een stuk minder bij mij) met jouw energie. Ik kwam op het idee door visualisatie technieken en omdat het mechanisme erachter (toeval gooien) erg sterk leek op tarot en I tjing. En ik besloot het gezegde "Leven is wat je er zelf van maakt" eens letterlijk te nemen
Ik begin nu pas aura's leren zien, dit komt o.a. omdat ik mijn reiki II inwijding net heb gehad. De keren dat ik iets zie is sporadisch maar ziet er wel bizar mooi uit Gebeurt meestal onder bepaalde omstandigheden; dan ben ik ineens verbaasd zodra het gebeurt en ga ik innerlijk zo van "woohooo!" en dat verbreekt mijn concentratie waardoor irritatie onmiddelijk inzet ("sjit weer niet")
maar lukt me nu beter en gaat nu veel geleidelijker.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Shining op 21-11-2003 15:31]
quote:Herkenbaar, achteraf denk ik weleens, jeetje heb ik dat allemaal gezegd, hihi
Op vrijdag 21 november 2003 15:26 schreef Kaboutertje_X het volgende:
Ja bij personen voel je na een paar seconden en zonder 1 woord aan hoe ze ongeveer zijn, waar ze naar toe willen,willen bereiken,etc.
met een gesprek lul ik 90% van de mensen er onderuit(soms onbedoeld)
dit is moeilijk uit te leggen maar het lijkt of ik alles dan in mijn mond gelegd krijg.
maar zwaar frapant is bij mijn vader niet.\ik denk omdat wij 1 dezelfde gids hebben.
quote:is nog een verklaring voor eigenlijk 2
Op vrijdag 21 november 2003 15:24 schreef Syl68 het volgende:[..]
Juist en dat is nu net even heel belangrijk. Met beide benen op de grond blijven staan wanneer je met het paranormale/spirituele bezig bent. De wetenschappelijke kant bekijken, analyseren van de "gebeurtenissen". Niet er zomaar vanuit dat iets paranormaal is maar de mogelijkheid zeker niet uit sluiten.
Vaak zijn er gewoonweg geen wetenschappelijke verklaringen te geven voor de dingen die ons als sensitive person's overkomen.
Wat ik regelmatig voel en ervaar is :- weten wie er belt als de telefoon gaat
- boodschappen dromen
een zeer goed geheugen bijv weten wie er zou moeten bellen.
of door ervaring weten wanneer iemand zich minder voelt.
of
wat ze zeggen dat je het weet van je vorige levens.
ik voel t iig meer of het me doorgespeeld word en met het helder voelen og ik de persioon ben.
bijv zit ik met 10 bedroefde mensen in 1 kamer word ik het ook en weet niet hoe.
Maar de laatste tijd kan ik me er voor afluiten. alleen dan wel HELEMAAL.
bijv toen mijn oma dood ging. had ik 0,0 emotie zat gewoon droog in de kerk. Terwijl ik er veel naartoe ging en ik t wel er vond.
conclusie:
te veel emotie klap ik dicht dus geen emotie.
kun je naagaan als je zo in de kerk zit, geen pretje dus.
quote:Ja is bijzonder he, aura's zien. Wel handig ook omdat je kunt zien hoe iemand zich voelt en of er lichamelijk iets mis is met deze persoon.
Op vrijdag 21 november 2003 15:30 schreef The_Shining het volgende:[..]
dat de dobbelstenen plakkerig aanvoelen is omdat ze "verzadigd" zijn (de materie van de dobbelstenen; meestal hout, plastic lukt een stuk minder bij mij) met jouw energie. Ik kwam op het idee door visualisatie technieken en omdat het mechanisme erachter (toeval gooien) erg sterk leek op tarot en I tjing. En ik besloot het gezegde "Leven is wat je er zelf van maakt" eens letterlijk te nemen
Ik begin nu pas aura's leren zien, dit komt o.a. omdat ik mijn reiki II inwijding net heb gehad. De keren dat ik iets zie is sporadisch maar ziet er wel bizar mooi uit
Gebeurt meestal onder bepaalde omstandigheden; dan ben ik ineens verbaasd zodra het gebeurt en ga ik innerlijk zo van "woohooo!" en dat verbreekt mijn concentratie waardoor irritatie onmiddelijk inzet ("sjit weer niet")
quote:Tip voor zien auras'
Op vrijdag 21 november 2003 15:30 schreef The_Shining het volgende:[..]
Ik begin nu pas aura's leren zien, dit komt o.a. omdat ik mijn reiki II inwijding net heb gehad. De keren dat ik iets zie is sporadisch maar ziet er wel bizar mooi uit
Gebeurt meestal onder bepaalde omstandigheden; dan ben ik ineens verbaasd zodra het gebeurt en ga ik innerlijk zo van "woohooo!" en dat verbreekt mijn concentratie waardoor irritatie onmiddelijk inzet ("sjit weer niet")
elke nacht voor t slapen ff 5 min oefenen in het DONKER met her licht van je telefoon langs je hand.
eerst zie je alleen blauw en paars
daarna groen en oranje er bij en dan steeds meer en in lagen.
quote:wow, das nog het beste, en het kortste wat ik tot nu toe qua oefeningen heb gelezen, bedankt
Op vrijdag 21 november 2003 15:35 schreef Kaboutertje_X het volgende:[..]
Tip voor zien auras'
elke nacht voor t slapen ff 5 min oefenen in het DONKER met her licht van je telefoon langs je hand.
eerst zie je alleen blauw en paars
daarna groen en oranje er bij en dan steeds meer en in lagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |