scoor milkshape 3d een goed tekenprogramma en Quark (quake army knife), wat tutorials en de quake2 source code en als je een beetje moeite doet zou je binnen niet afzienbare tijd toch een speelbaar level moeten hebben, iig een level oid.
van daaruit kun je het uitbreiden door zelf de code aan te passen en dingen aan de engine toe te voegen en na een jaar oid heb je een game
quote:Daar ben ik ook mee begonnen , ben jaar of twee overgegaan op Multimedia fusion , is zeg maar de nieuwere versie van the games factory...
Op vrijdag 21 november 2003 11:18 schreef RoelRoel het volgende:
The Games Factory van clickteam kun je heel gemakkelijk simpele kleine spellen mee maken.
quote:*proest*
Op vrijdag 21 november 2003 12:09 schreef sp3c het volgende:
scoor milkshape 3d een goed tekenprogramma
Ik heb nog altijd spijt dat ik geld heb uitgegeven aan dat 'goede' programma..
Scoor dan liever Wings 3D (of nog beter: Silo, maar die kost $ 109,- en Wings is gratis) icm Blender 2.30 (gratis), 100x beter dan Milkshape 3D (op de import/export mogelijkheden na).
zie mijn fantaaastische blitzbasic game hiero
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 21-11-2003 16:42]
quote:Ik weet wel dat het niet zo maar hupsie flupsie gaat en ik weet ook dat het waarschijnlijk wel lang gaat duren maar ik wou gewoon weten wat de beste basis is. Om uiteindelijk c++ te gaan leren (ik ben trouwens nu in een boek C bezig
Op vrijdag 21 november 2003 11:15 schreef Classic-PC het volgende:
Als je dacht dat je zo maar ff een spel in elkaar flanst heb je het mis en ff leren programmeren is er ook niet bij. Ik begon met programmeren op m'n 11 de op een antieke Ibm 5150 met GW Basic intussen heb ik ook nog talen als pascal, Fortran , C++ etc geleerd maar daar heb ik dan ook 8 jaar over gedaan dus ff snel zal er wel niet bij zijn
Op dit moment ben ik bezig om een spel te programmeren voor de SNES en 1 voor de C64 allebei in machinetaal niks basic !
quote:neuh ik heb blender geprobeerd en ik kan dr nix mee, ik vond het nogal onduidelijk.
Op vrijdag 21 november 2003 16:19 schreef DePeer het volgende:[..]
*proest*
Ik heb nog altijd spijt dat ik geld heb uitgegeven aan dat 'goede' programma..
Scoor dan liever Wings 3D (of nog beter: Silo, maar die kost $ 109,- en Wings is gratis) icm Blender 2.30 (gratis), 100x beter dan Milkshape 3D (op de import/export mogelijkheden na).
I'll just stick with my milkshape thank you very much
quote:Ben ik het erg mee eens, maar sinds 2.30 (vorige week ofzo gereleased) is de UI een heel stuk duidelijker geworden (en het gaat nog beter worden).
Op vrijdag 21 november 2003 18:48 schreef sp3c het volgende:[..]
neuh ik heb blender geprobeerd en ik kan dr nix mee, ik vond het nogal onduidelijk.
I'll just stick with my milkshape thank you very much
[edit]
En Silo roeleert echt de pan uit
[/edit]
quote:0w?
Op vrijdag 21 november 2003 19:24 schreef DePeer het volgende:[..]
Ben ik het erg mee eens, maar sinds 2.30 (vorige week ofzo gereleased) is de UI een heel stuk duidelijker geworden (en het gaat nog beter worden).
En je kan ook eindelijk zelf kleuren instellen.. * DePeer doet het nu met een mooie donkerblauw/grijze (a la Lightwave) UI.
dan zal ik hem is proberen
dank voor de tip
quote:zat ik ook al aan te denken
Op vrijdag 21 november 2003 19:28 schreef Tijn het volgende:
Als je er serieus mee aan de slag wil, kun je er ook een opleiding in doen
quote:Als je volgend schooljaar mee wil doen, zul je je nu wel zo'n beetje in moeten schrijven.
Op vrijdag 21 november 2003 19:31 schreef King_of_cubes het volgende:[..]
zat ik ook al aan te denken
quote:Kan ik nog niet (ben nog te jong) maar ik ben vast aant leren
Op vrijdag 21 november 2003 19:39 schreef Tijn het volgende:[..]
Als je volgend schooljaar mee wil doen, zul je je nu wel zo'n beetje in moeten schrijven.
quote:wat wil je weten.. .
Op vrijdag 21 november 2003 16:41 schreef L.Denninger het volgende:
Uh, als iemand erachter is hoe het moet...
wil diegene mij dan even mailen svp ?
Maar dat neemt niet weg dat als je gedreven bent je in je eentje geen spelletje kunt maken natuurlijk.... maar richt je niet op de volgende AAA titel die 1,5 miljoen copies gaat verkopen. Iets als tetris of pacman is echt al best wel complex. Verder gaat het niet om het kunnen programmeren, maar voornamelijk om de motivatie om het ook echt HELEMAAL AF te maken, zodat ook andere mensen het kunnen spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door the-russian op 21-11-2003 20:29]
quote:Beetje flauw.... LED wel heb ik zo'n vermoeden...
Op vrijdag 21 november 2003 20:14 schreef NullPointer het volgende:[..]
wat wil je weten.. .
weet echter niet veel van PS2 coding af, sorry..
http://www.solinari.com/games/preview.php/28
[Dit bericht is gewijzigd door the-russian op 21-11-2003 20:29]
quote:Respect!
Op vrijdag 21 november 2003 11:15 schreef Classic-PC het volgende:
[...] en 1 voor de C64 allebei in machinetaal niks basic !
quote:misschien wil ik je wel helpen dan ga ik als je t niet erg vind wel eerst ff lightwave leren
Op vrijdag 21 november 2003 20:40 schreef mordradead het volgende:
vroeger (voor mij dan) deed ik het altijd met game maker (2d) maar na 1 level ofzo al gemaakt te hebben hield ik er alweer mee op. Nu ben ik met een paar vrienden bezig met een 3d game (heb ik al gezecht) voeg me anders ff toe op msn, als je wilt mag je van mij wel meehelpen als je bereid bent lightwave te leren..... ik zal de "projectleider" ook nog wel ff vragen
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:47 schreef Tijn het volgende:
Oh die Cube-only-attitude zul je wel een beetje moeten ontgroeien als je serieus aan de slag wil als gamedevver
freeare ook nog:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |