Klagen bij de verhuurder, aangiftes enz. mocht alles niet baten (jullie weten wel hoe het tegenwoordig is hier in NL)
Inmiddels probeer ik maar te leren niet meer rekening met anderen te houden en m'n muziek en films ook maar zo hard te doen wanneer en hoe ik wil (alleen jammer voor de andere buren..maar ja ..ach..die zijn dikke vriendjes met de aso's..dus..a friend of an enemy is also an enemy)
Heel erg veel succes ermee. En vooral door blijven gaan met aangiftes doen en urgentie proberen te krijgen via je huisarts en je woningstichting. Zorg ervoor dat je er zo snel mogelijk weg bent voordat jij er zelf (samen met je vriendin) de dupe van bent. Je kunt ze echt niet veranderen alleen je eigen situatie
Probeer dan eens een schilderij op te hangen met een boor van 45 cm lang... kijk wel eerst even of er wat achter staat dat de moeite waard is om te raken
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 00:08 schreef Losha het volgende:
m'n buren wil je ook niet horen..alsof er een aap naast je woont:
oe oe oe oe ah ah ah ah oh oh oooh ... oohhhhh ... oaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhmaar wij "pakken" ze geregeld terug..ik maak amper geluid..mn vriendin daaraantegen ...ohje..daar word ik zelfs rood van..die schreeuwd de hele straat bij elkaar..de ene keer in de slaapkamer..dan weer woonkamer..dan badkamer of uiteraard de keukentafel...bijbehorende muurgebons van de buren kregen we ook al een keer
Daar wordt op de muur geklopt
Wie zal dat zijn?
Ik kan je maar 1 iets adviseren: GA VERHUIZEN! dit is niet meer leefbaar. Zoek iets anders en kijk of de nieuwe bewoners het wel volhouden. Wat je anders nog kan proberen is dit verhaaltje mee te nemen naar de wonincooperatie of de politie, misschien werkt het.
veel succes.
edit:
Laat maar, ik zie nu net staan "Klagen bij de verhuurder...".
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 20-11-2003 19:08]
Succes.
quote:Zal helaas niet gaan. De politie doet pas wat bij een heterdaad. Of als er doden zij gevallen helaas. Mijn advies verhuizen.
Op donderdag 20 november 2003 19:12 schreef Ultimora het volgende:
ff langs de politie gaan voor de auto iig. daar ook meteen maar verhaal uitleggen, mischien dat er door hun nog iets gedaan kan worden.
politie bellen heeft geen zin..die komen hier al jaren niet meer in de buurt ... Hoorn/Kersenboogerd (voor de kenners ghettoboogerd)
quote:Het kan niet zo erg zijn iig
Op donderdag 20 november 2003 19:21 schreef Losha het volgende:
en ten 2de..en nog veel erger...je weet niet waar je dan weer naast woont
"oog om oog, tand om tand"
Ik kan je een voorbeeld geven uit de Amerikaanse rechtgeving, maar ik weet niet in hoeverre deze van toepassing is op de Nederlandse. Een vriend van me verkeerde in een vergelijkbare situatie. In zijn geval heeft ie een oude kerel en zijn kleinzoon naast zich wonen die onder de noemer "white trash" kunnen vallen. De vader van de kleinzoon is de grootste probleem maker, maar woont niet daar, dus kon de politie niet veel doen.
Er is al jaren wat problematiek tussen hem (en zijn gezin) en de buren, maar na 11 september 2001 is het erg geworden. Hij is namelijk moslim, maar woont al vanaf zijn 4e in de Verenigde Staten. Na 11 september schelde de zoon van de buurman en de buurman zelf hem regelmatig uit met discriminerende termen, en ook zijn (Amerikaans/Nederlandse) vrouw en 4 kinderen moesten het regelmatig ontgelden.
Maar er gebeurden voornamelijk "kleine" dingen. Rotzooi in de tuin gooien. Krassen op de autos. Brievenbus (in Amerika brievenbussen altijd buiten) een keer omver gegooid, dat soort dingen.
Maar hij had dus nooit bewijs. De buren waren wel beboet voor de brievenbus omdat er een buurvrouw aan de overkant zag dat de zoon van de buurman de brievenbus er s'nachts met paal en al had uitgetrokken. Dronken trouwens, want hij waggelde met een fles rond.
Affijn, hij was het dus ook zat. Echt zat. De bedreigingen, de rotzooi, etc.... Aangezien het voornamelijk de ZOON was die niet in de buurt woonde werd het wat moeilijker, want de daad werkelijke buren (grootvader en kleinzoon) ontkennen natuurlijk alles.
Hij heeft dus een camera met videorecorder gekocht. 4 camera's opgehangen rondom het huis, en een videorecorder die alles netjes opneemt zodra er iets beweegd.
En zo geschiede: Op een dag kwam het gezin net de voordeur uit, en de buren stonden alweer problemen te maken..... een van de autos was zogenaamd verkeerd geparkeerd op "hun" gedeelte van de straat (alsof straat eigendom was) en die moest weg. Er kwamen bedreigingen aan te pas etc. Uiteraard gaf mijn vriend daar niet aan toe, en ze vertrokken met gezin waar ze naar toe wilden.
Eenmaal terug zat er een grote kras op de auto, en was er een STEEN door de ruit gekogeld. Maar deze keer was dus alles op video opgenomen, en kon een aanklacht ingediend worden. Aangezien er al zo vaak geklaagd was bij de politie over deze buren, en vanwege een eerdere veroordeling naar aanleiding van die brievenbus nam de rechter de zaak serieus.
Gevolg:
- "Restraining Order" voor de zoon - hij mag nu NIET meer binnen 1 mijl van hun huis komen, en dus ook niet meer bij grootvader op bezoek.
- Zware boete voor bedreigingen - alhoewel de camera geen geluid opnam waren de bewegingen en getuigenverklaringen voldoende voor een veroordeling.
- Schade van auto vergoed, raam vergoed.
Al met al waren de buren dus weer een paar duizend dollar lichter, en rijk zijn ze volgens mij niet.
Sindsdien is het rustig gebleven, maar af en toe haalt de buurman nog wel naar ze uit.
De politie bellen helpt op het moment helemaal NIETS, en het lost ook weinig op. Maar als het zover komt dat er een rechtzaak aan te pas komt, dan staan al die belletjes wel geregistreerd, en die kunnen zwaar in je voordeel werken.
Ik zou dus eerst eens investeren in een camera systeem. Eentje die NIET direct de buren bespied, maar net genoeg over de schutting ziet dat het duidelijk is dat vuil uit de tuin van de buren komt.
Verhuizen is ook geen oplossing. Je hebt nou eindelijk een stekkie gebouwd, en je laat je toch niet wegjagen door lastige buren. Er zijn wetten, en zodra je echt met bewijzen op de proppen kan komen in de vorm van videobanden en/of geluidsopnames dan kun je de buren heel wat maken!
ik heb nu al 2 keer kleine vergrijpen "genegeerd" dus tekenen op de auto (smerig) en erop gespuugd (koekjes) in de hoop dat ze nou denken dat het een nep camera is..
TS ->
Brand ze plat
hier om de hoek is ook zoiets gaande, oude vent van 80 wordt gewoon dik genaaid.. ik zou die buur van hem eens moeten meppen
- Stel je normale buren op de hoogte, zorg dat ze een dagje weg zijn ofzo.
- Huur (of koop ) een geluidsinstallatie vergelijkbaar met die op festivals (>10.000 Watt),
- Regel Oordopjes
- Koop een cd van "Umek"
En draaien maar ('s nachts)
Als je merkt dat die gasten allemaal wakker worden en schreeuwen, bel je de politie, met de vertraging van de politie meegerekend zullen ze ongeveer net aankomen als ze jouw huis aan het bestormen en "verkrachten" zijn.
Geen garantie
edit: Dat zou ik dan overwegen hè?
[Dit bericht is gewijzigd door Domai op 21-11-2003 20:44]
[edit] zwaar pa systeem is niet nodig... ik heb hier een klasse a eindtrap van 90watt met bij horende boxen..dat wil je niet horen in een rijtjeshuis
[Dit bericht is gewijzigd door Losha op 21-11-2003 17:42]
quote:oh..je kent ze
Op vrijdag 21 november 2003 20:37 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Je woont zeker in een rijtjeshuis in een volksbuurt en hun zijn halve kamperts/ASO's??
quote:Nee... is zo typisch!
Op vrijdag 21 november 2003 20:43 schreef Losha het volgende:
oh..je kent ze
Ik wil wel ff komen spelen met mijn band in je tuin ofzo
Of binnenshuis, met de versterkers tegen hun muur, dat soort dingen
quote:Zet je die dan ook aan??
Op vrijdag 21 november 2003 21:03 schreef CasB het volgende:
versterkers tegen hun muur
quote:Handschoenen aan, plastic tassen met tape om je schoenen en zwaar mishandelen die hap. Geen sporen, klaar.
Op donderdag 20 november 2003 20:23 schreef Losha het volgende:
camera's hangen heir al heel lang..met bewegingsmeld software enzo
desondanks kregen ze het voorelkaar de auto te bekrassen
een van z'n vriendjes hield gewoon zn hand voor de camera (ook liep toen geen video) ja, ze waren dus ook in mn tuin
camera hangt nu boven, kunnen ze er niet meer bij..en blijven ook redelijk uit de buurt
wil zeggen nu alleen nog rondjes rennen en fietsen rond mn auto
sterker nog..met die krassen
politie: "wij kunnen helaas op dit moment niets doen, aangezien verdachte vaker dat soort aanklachten kreeg en steeds ontkent"
lekker rechtssysteem, ze hebben hem niet eens aangehouden dus.ik heb nu al 2 keer kleine vergrijpen "genegeerd" dus tekenen op de auto (smerig) en erop gespuugd (koekjes) in de hoop dat ze nou denken dat het een nep camera is..
Ook heel effectief:
ergens een setje "leuke" boxjes halen (desnoods 2e hands, intereseert jou het nou, niet te veel geld aan uitgeven, aan zulke lui..) en wat isolatiemateriaal, beetje MDF.. isolatiemateriaal aan de buitenkant van de boxen aanbrengen en hier met mdf een body omheen bouwen. Heel de boxen isoleren op deze manier, behalve de voorkant. (waar woofer en tweeters zitten) teen de muur aanzetten, stereo aansluiten en stampen maar. Door de isolatie heb je zelf bijna geen last van het gedreun en zij des te meer. Ik zou persoonlijk niet te veel geld uitgeven aan het oplossen van dit probleem met deze "mensen".. Zulke dingen moeten zichzelf gewoon oplossen.
quote:Ja...
Op vrijdag 21 november 2003 21:06 schreef rx7_turbo_II het volgende:[..]
Zet je die dan ook aan??
En waar laat je de boxen??
en welke boxen?
quote:tja..mij verlagen tot hun niveau zit ook totaal niet in mij..ik KAN het niet eens..heb zat dingen in m'n hoofd..durf ze niet eens te doen, ik weet bijna zeker dat IK dan gezeik krijg alsof het mijn schuld is allemaal...
Op zondag 23 november 2003 17:07 schreef Samson het volgende:
Tja, het klinkt allemaal niet leuk als ik het zo lees, maar om jezelf nu tot hun niveau te verlagen lijkt me ook niet de juiste optie. Ik zou toch proberen te verhuizen en me ook maar ns afvragen waarom het indertijd nu zou zijn begonnen met die overlast. Als je buren je bewust "belagen" je auto beschadigen en weet niet wat nog meer dan lijkt het me sterk dat ze dat zomaar spontaan zijn gaan doen, daar zit vast wel wat meer achter. Achter 9 van de 10 zinloos geweldzaken zit achteraf ook heus wel een oorzaak waarom iets is gebeurd. En als niets werkt, toch maar alles in het werk stellen om te verhuizen, zonde om energie in dat soort mensen te steken... Succes
[edit] of ze het trouwens "bewust" doen weet ik niet eens..ze hebben gewoon een steek los
[Dit bericht is gewijzigd door Losha op 23-11-2003 20:29]
quote:Dan word het inderdaad nogal moeilijk, als je kijkt hoe het in die burgemeester van Leeuwenlaan of zoiets in Amsterdam afliep met die brandbom, dan zie je wat er wel niet eerst moet gebeuren willen de autoriteiten actie ondernemen, dat is het nadeel van de wetgeving in Nederland, de boosdoeners worden altijd beter beschermd dan de slachtoffers...... ik hoop dat anderen nog goed advies voor je hebben, sterkte ermee in elk geval.
Op zondag 23 november 2003 20:16 schreef Losha het volgende:[..]
en verhuizen..tja..dat gaat niet als je geen geld hebt
het liefst had ik een eigen huis..vrijstaand, met garage enzo...
ik zal even kort mijn verhaal vertellen: ik woon in den haag in een huurwoning onder een stel, nou ja een griet die ongeveer 1x in de 2 maanden een nieuwe vriend heeft. eerst ben ik getuige (in de vorm van geluidsoverlast) van hun geneuk en heerlijke r&b muziek gepaard met stoei en renpartijtjes. toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen had ze een 'vaste' vriend en op het portiek kletste ik weleens wat met beiden. maar toen was er ook al muziek en af en toe ruzie. van de muziek heb ik tig keer wat gezegd, vriendelijk, en dan werd het voor dat moment even zachtergezet, maar de volgende dag was het weer hard. nu 4 jaar verder en het is nu iedere week wel 1x raak: muziek, gestamp, ruzie of een combinatie van beiden. ik heb de andere bewoners van het portiek (voornamelijk studenten) voorzichtig hierover benaderd maar die zijn te bang om hun mond open te trekken. inmiddels bel ik af en toe de politie, maar die is steeds te laat met constateren van de herrie. omdat het zulk uitschot is, durf ik alleen de politie naar boven te laten gaan als het echt herrie is, anders verlies ik m'n geloofwaardigheid en zullen ze mij intimideren denk ik.
wat ik nu sinds een paar maanden doe -af en toe - is hun geschreeuw opnemen op minidisk. ik weet nog niet wat ik ermee doe maar ik zal het eens gebruiken.
vervelende is dat ik niet echt een plek heb om naar uit te wijken. anders had ik allang teruggetreiterd door nonstop schlagermuziek of NIN te draaien op het moment dat zij slapen. dat zal ze leren. echt ik sta gewoon versteld dat mensen zo asociaal durven te zijn, terwijl ze doen alsof ze fatsoen hebben. ik heb al verschillende moordplannen bedacht, niet dat ik ze uitvoer maar gewoon om de opgekropte woede kwijt te kunnen.
loscha jij succes ermee, ik hoop dat je een oplossing kan vinden. verhuizen is wellicht het meest praktische, echter je voelt je dan wel een machteloze, terwijl het tuig gewoon kan blijven doen wat het wil.
quote:zo moeilijk>
Op donderdag 20 november 2003 21:28 schreef Losha het volgende:
eh..ja
die jongen houd nogal van knokken
zou hij alleen prachtig vinden + ik schiet er niks mee op omdat hij dan geheid met zn vriendjes langskomt (nadat hij stof gevreten heeft)
stop gewoon een nitraat in zijn uitlaat ofzo.
of brand zijn huis plat.
Och, ongelukkig afgestoken vuurpijl.
never nooit dat zoiemand mij terug gaat pakken.
lijk kan altijd nog in de sloot.
quote:
of brand zijn huis plat.
quote:In dit geval waarschijnlijk een combinatie van territoriumdrift en domheid.
Op zondag 23 november 2003 17:07 schreef Samson het volgende:
Tja, het klinkt allemaal niet leuk als ik het zo lees, maar om jezelf nu tot hun niveau te verlagen lijkt me ook niet de juiste optie. Ik zou toch proberen te verhuizen en me ook maar ns afvragen waarom het indertijd nu zou zijn begonnen met die overlast. Als je buren je bewust "belagen" je auto beschadigen en weet niet wat nog meer dan lijkt het me sterk dat ze dat zomaar spontaan zijn gaan doen, daar zit vast wel wat meer achter. Achter 9 van de 10 zinloos geweldzaken zit achteraf ook heus wel een oorzaak waarom iets is gebeurd. En als niets werkt, toch maar alles in het werk stellen om te verhuizen, zonde om energie in dat soort mensen te steken... Succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |