Klagen bij de verhuurder, aangiftes enz. mocht alles niet baten (jullie weten wel hoe het tegenwoordig is hier in NL)
Inmiddels probeer ik maar te leren niet meer rekening met anderen te houden en m'n muziek en films ook maar zo hard te doen wanneer en hoe ik wil (alleen jammer voor de andere buren..maar ja ..ach..die zijn dikke vriendjes met de aso's..dus..a friend of an enemy is also an enemy)
Heel erg veel succes ermee. En vooral door blijven gaan met aangiftes doen en urgentie proberen te krijgen via je huisarts en je woningstichting. Zorg ervoor dat je er zo snel mogelijk weg bent voordat jij er zelf (samen met je vriendin) de dupe van bent. Je kunt ze echt niet veranderen alleen je eigen situatie
Probeer dan eens een schilderij op te hangen met een boor van 45 cm lang... kijk wel eerst even of er wat achter staat dat de moeite waard is om te raken
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 00:08 schreef Losha het volgende:
m'n buren wil je ook niet horen..alsof er een aap naast je woont:
oe oe oe oe ah ah ah ah oh oh oooh ... oohhhhh ... oaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhmaar wij "pakken" ze geregeld terug..ik maak amper geluid..mn vriendin daaraantegen ...ohje..daar word ik zelfs rood van..die schreeuwd de hele straat bij elkaar..de ene keer in de slaapkamer..dan weer woonkamer..dan badkamer of uiteraard de keukentafel...bijbehorende muurgebons van de buren kregen we ook al een keer
Daar wordt op de muur geklopt
Wie zal dat zijn?
Ik kan je maar 1 iets adviseren: GA VERHUIZEN! dit is niet meer leefbaar. Zoek iets anders en kijk of de nieuwe bewoners het wel volhouden. Wat je anders nog kan proberen is dit verhaaltje mee te nemen naar de wonincooperatie of de politie, misschien werkt het.
veel succes.
edit:
Laat maar, ik zie nu net staan "Klagen bij de verhuurder...".
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 20-11-2003 19:08]
Succes.
quote:Zal helaas niet gaan. De politie doet pas wat bij een heterdaad. Of als er doden zij gevallen helaas. Mijn advies verhuizen.
Op donderdag 20 november 2003 19:12 schreef Ultimora het volgende:
ff langs de politie gaan voor de auto iig. daar ook meteen maar verhaal uitleggen, mischien dat er door hun nog iets gedaan kan worden.
politie bellen heeft geen zin..die komen hier al jaren niet meer in de buurt ... Hoorn/Kersenboogerd (voor de kenners ghettoboogerd)
quote:Het kan niet zo erg zijn iig
Op donderdag 20 november 2003 19:21 schreef Losha het volgende:
en ten 2de..en nog veel erger...je weet niet waar je dan weer naast woont
"oog om oog, tand om tand"
Ik kan je een voorbeeld geven uit de Amerikaanse rechtgeving, maar ik weet niet in hoeverre deze van toepassing is op de Nederlandse. Een vriend van me verkeerde in een vergelijkbare situatie. In zijn geval heeft ie een oude kerel en zijn kleinzoon naast zich wonen die onder de noemer "white trash" kunnen vallen. De vader van de kleinzoon is de grootste probleem maker, maar woont niet daar, dus kon de politie niet veel doen.
Er is al jaren wat problematiek tussen hem (en zijn gezin) en de buren, maar na 11 september 2001 is het erg geworden. Hij is namelijk moslim, maar woont al vanaf zijn 4e in de Verenigde Staten. Na 11 september schelde de zoon van de buurman en de buurman zelf hem regelmatig uit met discriminerende termen, en ook zijn (Amerikaans/Nederlandse) vrouw en 4 kinderen moesten het regelmatig ontgelden.
Maar er gebeurden voornamelijk "kleine" dingen. Rotzooi in de tuin gooien. Krassen op de autos. Brievenbus (in Amerika brievenbussen altijd buiten) een keer omver gegooid, dat soort dingen.
Maar hij had dus nooit bewijs. De buren waren wel beboet voor de brievenbus omdat er een buurvrouw aan de overkant zag dat de zoon van de buurman de brievenbus er s'nachts met paal en al had uitgetrokken. Dronken trouwens, want hij waggelde met een fles rond.
Affijn, hij was het dus ook zat. Echt zat. De bedreigingen, de rotzooi, etc.... Aangezien het voornamelijk de ZOON was die niet in de buurt woonde werd het wat moeilijker, want de daad werkelijke buren (grootvader en kleinzoon) ontkennen natuurlijk alles.
Hij heeft dus een camera met videorecorder gekocht. 4 camera's opgehangen rondom het huis, en een videorecorder die alles netjes opneemt zodra er iets beweegd.
En zo geschiede: Op een dag kwam het gezin net de voordeur uit, en de buren stonden alweer problemen te maken..... een van de autos was zogenaamd verkeerd geparkeerd op "hun" gedeelte van de straat (alsof straat eigendom was) en die moest weg. Er kwamen bedreigingen aan te pas etc. Uiteraard gaf mijn vriend daar niet aan toe, en ze vertrokken met gezin waar ze naar toe wilden.
Eenmaal terug zat er een grote kras op de auto, en was er een STEEN door de ruit gekogeld. Maar deze keer was dus alles op video opgenomen, en kon een aanklacht ingediend worden. Aangezien er al zo vaak geklaagd was bij de politie over deze buren, en vanwege een eerdere veroordeling naar aanleiding van die brievenbus nam de rechter de zaak serieus.
Gevolg:
- "Restraining Order" voor de zoon - hij mag nu NIET meer binnen 1 mijl van hun huis komen, en dus ook niet meer bij grootvader op bezoek.
- Zware boete voor bedreigingen - alhoewel de camera geen geluid opnam waren de bewegingen en getuigenverklaringen voldoende voor een veroordeling.
- Schade van auto vergoed, raam vergoed.
Al met al waren de buren dus weer een paar duizend dollar lichter, en rijk zijn ze volgens mij niet.
Sindsdien is het rustig gebleven, maar af en toe haalt de buurman nog wel naar ze uit.
De politie bellen helpt op het moment helemaal NIETS, en het lost ook weinig op. Maar als het zover komt dat er een rechtzaak aan te pas komt, dan staan al die belletjes wel geregistreerd, en die kunnen zwaar in je voordeel werken.
Ik zou dus eerst eens investeren in een camera systeem. Eentje die NIET direct de buren bespied, maar net genoeg over de schutting ziet dat het duidelijk is dat vuil uit de tuin van de buren komt.
Verhuizen is ook geen oplossing. Je hebt nou eindelijk een stekkie gebouwd, en je laat je toch niet wegjagen door lastige buren. Er zijn wetten, en zodra je echt met bewijzen op de proppen kan komen in de vorm van videobanden en/of geluidsopnames dan kun je de buren heel wat maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |