quote:Zou een betere conclusie niet zijn: "Mannen discussiėren beter"?
"Homo's discussiėren beter"20-11-03 | Volgens Amerikaanse psychologen kunnen heteroseksuele paren nog wat leren van homokoppels. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat homoseksuelen binnen een relatie veel sneller bereid zijn tot het sluiten van een compromis waardoor zij het samenleven met een partner aanzienlijk prettiger ervaren in vergelijking tot hetero's.
Volgens wetenschapper John Gottman beginnen homo's de discussie binnen de relatie positiever waardoor er bij de start al een grotere kans is op een positief resultaat. Ook hebben homo's een een beter gevoel voor timing en humor waardoor de discussie meestal minder strijdlustig verloopt. Hetero's beginnen volgens de onderzoekers vaak met een machtstrijd waardoor de onderliggende partij zich niet gelijkwaardig voelt aan zijn of haar partner. "Het vermogen om goed te communiceren is bij homoseksuelen beter en ook laten homo's zich minder beļnvloeden door de buitenwereld," aldus Gottman.
Voor de studie zijn 40 homo- en 40 heterostellen geruime tijd gevolgd. De onderzoekers hebben vele honderden discussies op video vastgelegd en hebben bij het bestuderen van de beelden zowel op verbale als op non-verbale inhoud gelet.
.
quote:die zijn veel diepgaander bij elkaar, en weten goed door te dringen
Op donderdag 20 november 2003 18:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Zou een betere conclusie niet zijn: "Mannen discussiėren beter"?
Helaas staat er niet in het artikel of er ook naar lesbische relaties is gekeken...
.
quote:kan k me wat bij indenken
Op donderdag 20 november 2003 18:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Zou een betere conclusie niet zijn: "Mannen discussiėren beter"?
Helaas staat er niet in het artikel of er ook naar lesbische relaties is gekeken...
.
quote:en waarom vind jij dat?
Op donderdag 20 november 2003 18:03 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij discussieren ze juist slechter...
quote:* Demon-X hoord een stelling om argumenten roepen
Op donderdag 20 november 2003 18:03 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij discussieren ze juist slechter... Geven maar gelijk alles toe en klaar.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:03 schreef GWD het volgende:[..]
die zijn veel diepgaander bij elkaar, en weten goed door te dringen
quote:Staat in mijn post
Op donderdag 20 november 2003 18:04 schreef Jerruh het volgende:en waarom vind jij dat?
.
quote:alles toezeggen is geen discussie, das gewoon koetjes en kalfjes gelul
Op donderdag 20 november 2003 18:07 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Staat in mijn post
quote:editeur!
Op donderdag 20 november 2003 18:07 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Staat in mijn post
ontopic: ik zou niet weten hoe dat zo zit, volgens mij hangt dat ook van veel andere dingen af zoals achtergrond van het individu en of mensen wel zin in hebben in gediscussieer, hoe mensne thuiskomen van een dag werk en hoe irritaties worden opgebouwd of juist niet op worden gebouwd..
Er zijn ook lesbische relaties onderzocht. Dus het heeft verder niet met man/vrouw te maken.
- Gay/lesbian couples are more upbeat in the face of conflict.
- Gay/lesbian couples use fewer controlling, hostile emotional tactics.
- In a fight, gay and lesbian couples take it less personally.
- Unhappy gay and lesbian couples tend to show low levels of "physiological arousal."
- In a fight, lesbians show more anger, humor, excitement and interest than conflicting gay men.
- Gay men need to be especially careful to avoid negativity in conflict.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:09 schreef Jerruh het volgende:editeur!
.
quote:Dat ook natuurlijk.
ontopic: ik zou niet weten hoe dat zo zit, volgens mij hangt dat ook van veel andere dingen af zoals achtergrond van het individu en of mensen wel zin in hebben in gediscussieer, hoe mensne thuiskomen van een dag werk en hoe irritaties worden opgebouwd of juist niet op worden gebouwd..
Maar ik vind heel snel van alles toegeven en het goed willen maken niet 'goed discussiėren". Zo bedoel ik het.
quote:Zou best 's wat in kunnen zitten.
Op donderdag 20 november 2003 18:11 schreef nanalune het volgende:hoi, ben zelf meisje/vrouw , hetero, en ik denk wel dat mannen in ieder geval ANDERS discusseren. als een man en vrouw ( partners) dan gaan discusseren is er vaak wrijving omdat ze dus verschilend met een discussie omgaan. Vaak is het zo dat vrouwen denken dat mannen hen niet begrijpen. ze trekken zich over het algemeen sneller dingen aan, terwijl mannen dan ziets hebben van: Och, zo erg is het nou ook alweer niet. Ik denk dat homo's ( mannen dan)van allebei iets hebben: gevoelig ,maar nier moeilijk doen. Lesbische stellen zullen elkaar denk ik elkaar weer beter aanvoelen op gevoelig gebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |