quote:Wat een hoop politiek correct gezemel zeg
Op vrijdag 21 november 2003 00:19 schreef El_Fenomino het volgende:
Nederland draaft tegenwoordig een beetje door.Er moet niet gezocht worden naar een zachte of harde oplossing, maar naar een geschikte en goede oplossing. Dat doe je door de mensen in den beginne te accepteren en te proberen integreren in het normale Nederlandse leven. Alles wat verzet biedt dat moet je pas gaan aanpakken.
Creeër een goed environment, en veeg daar dan de rotte plekken uit. Een slecht environment geeft meer rotte plekken. Dus probeer dat eerst te verhelpen. Problemen moet je voorkomen, dat is beter dan oplossen.
Hoewel we hier natuurlijk wel 30 jaar eerder mee hadden moeten zijn..
quote:Jij bent ook een simpele denk ik....harder straffen helpt nietp
Op vrijdag 21 november 2003 12:31 schreef clowncloon het volgende:[..]
Wat een hoop politiek correct gezemel zeg
Wat HEB je hieraan in godsnaam?
Die gasten moeten gewoon keihard worden aangepakt. sim-pel
En anders mag je er voorbeelden van geven.....
quote:Dan nemen ze de Nederlandse nationaliteit aan...en dan?
Op vrijdag 21 november 2003 12:29 schreef Gia het volgende:
Het volgende punt is het afschaffen van de dubbele nationaliteit.Past prima in die harde aanpak. Wil je Marokkaan blijven en gedraag je je niet, dan enkeltje Marrakech!
Maar, ach, dat zal wel weer op de softe manier worden aangepakt. Alle nieuw geborenen en nieuwkomers geen dubbele nationaliteit meer toekennen, i.p.v. die van iedereen afnemen.
Ze zouden toch in elk geval van iedere allochtone crimineel die opgepakt wordt, meteen de eventuele dubbele nationaliteit af kunnen nemen. Kunnen ze de volgende keer, wellicht, uitgezet worden.
quote:hoho, jij legt een statement neer, geef jij maar voorbeelden dat harder straffen niet helpt bij dit soort tuig. Zowiezo is het bewezen dat hard straffen de meelopers langer doet nadenken voordat ze meedoen.
Op vrijdag 21 november 2003 12:33 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Jij bent ook een simpele denk ik....harder straffen helpt nietp
quote:Dan verliezen ze het erfrecht in Marokko en hoeft er ook geen handen vol geld meer daarnaar toe voor het bouwen van een huisje om later hun AOW uit te kunnen geven.
Op vrijdag 21 november 2003 12:34 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Dan nemen ze de Nederlandse nationaliteit aan...en dan?
Hun kinderen worden dan automatisch ook alleen maar Nederlander en zullen zich ook geen Marokkaan gaan voelen, waardoor geen identiteitscrisis en minder kans op afzetten tegen de Nederlandse staat.
Dus, prima.
Uiteraard worden ze dan wel verder hetzelfde behandeld als alle Nederlandse criminele jongeren.
quote:Er is nog geen één keer bewezen dat zwaardere straffen geholpen hebben, nog nooit. Dus waarom wil je het veranderen?
Op vrijdag 21 november 2003 12:35 schreef clowncloon het volgende:[..]
hoho, jij legt een statement neer, geef jij maar voorbeelden dat harder straffen niet helpt bij dit soort tuig.
quote:Bullshit, ze kunnen geld sturen wanneer ze willen, of ze een Marokkaans paspoort hebben of niet.
Op vrijdag 21 november 2003 12:38 schreef Gia het volgende:[..]
Dan verliezen ze het erfrecht in Marokko en hoeft er ook geen handen vol geld meer daarnaar toe voor het bouwen van een huisje om later hun AOW uit te kunnen geven.
Dan geven ze hun AOW in Nederland uit en dat is beter voor het nationale inkomen.Hun kinderen worden dan automatisch ook alleen maar Nederlander en zullen zich ook geen Marokkaan gaan voelen, waardoor geen identiteitscrisis en minder kans op afzetten tegen de Nederlandse staat.
Dus, prima.
Uiteraard worden ze dan wel verder hetzelfde behandeld als alle Nederlandse criminele jongeren.
De Kutmarokkanen waar we het over hebben zetten zich niet principieel af tegen de Nederlandse staat maar ze vinden dat ze onrecht aangedaan wordt en ze hebben een andere opvoeding gehad dan de gemiddelde Nederlander. Een document meer of minder zou bij mij in ieder geval geen identiteitscrisis veroorzaken/tegen gaan.
Van die andere Marokkanen in Ede die ook voor zo'n harde aanpak zijn zal een groot gedeelte ook een dubbele paspoort hebben...
[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 21-11-2003 13:34]
quote:Misschien moet je dan ook niet helemaal reageren.
Op vrijdag 21 november 2003 12:56 schreef Zweetbek het volgende:
Ik heb het niet helemaal gelezen
quote:Knuffelen HELPT niet zoals de afgelopen decennia bewezen heeft.
Op vrijdag 21 november 2003 12:33 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Jij bent ook een simpele denk ik....harder straffen helpt nietp
quote:Ach man wordt wakker en zie de realiteit.
Op vrijdag 21 november 2003 12:14 schreef RichardQuest het volgende:[..]
20 Jaar na wat? ME waarop loslaten? Op een Marokkaan die autochtonen uitscheldt?
We zullen zien wat beter helpt, de probleemjongeren van de straat halen en leren samen leven of ze intimideren en vervreemden...
Zoals een ieder die dagelijks op straat de problemen kent al lang wist hielp die knuffelaanpak TOTAAL niet. Integendeel zelfs, men lacht zich rot en gaat gewoon verder met teringzooi trappen. Uiteraard even niet als de burgemeester een kopje koffie komt drinken.
Projecten die ipv mensen bestrafte als men een misdrijf/overtreding maakte (zoals toch vastgelegd is in ons strafecht) alleen maar beloonde geeft al 20 jaar het verkeerde signaal.
En dan die agogen die denken te weten dat harder straffen niet helpt en dat knuffelen wel. Misselijk word ik ervan. Gelukkig is de politiek, justitie en de bevolking door schade en schande wijzer geworden en worden die gasten gewoon keihard aangepakt.
En wat bazel je over 'een allochtoon die een autochtoon uitscheldt'?
Het gaat om diefstal, mishandeling, inbraak ed ed ed
We HEBBEN al gezien wat niet werkt: de probleemjongeren NIET van straat halen maar ze een buurthuis en knuffel geven, dat werkt niet. Ze WEL van straat halen en de bak in mieteren. Dat helpt wel.
quote:Ik denk daar anders over.
Op vrijdag 21 november 2003 12:49 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Bullshit, ze kunnen geld sturen wanneer ze willen, of ze een Marokkaans paspoort hebben of niet.
De Kutmarokkanen waar we het over hebben zetten zich niet principieel af tegen de Nederlandse staat maar ze vinden dat ze onrecht aangedaan wordt en ze hebben een andere opvoeding gehad dan de gemiddelde Nederlander. Een document meer of minder zou bij mij in ieder geval geen identiteitscrisis veroorzaken/tegen gaan.
Van die andere Marokkanen in Ede die ook voor zo'n harde aanpak zijn zal een groot gedeelte ook een dubbele paspoort hebben...
Maar desalniettemin kunnen we ze wel het land uitzetten als ze alleen de marokkaanse nationaliteit hebben.
Dat op zich is al een voordeel.
Denk dat ze dan al snel inbinden.
En, eh, eigenlijk, wat voor onrecht is ze aangedaan?
Dat ze niet in het arme Marokko hoeven te leven, maar hier in het rijke Nederland?
Dat ze hier gewoon naar school mogen, meisjes ook?
Dat ze kinderbijslag krijgen, zelfs voor kinderen die nog nooit in Nederland zijn geweest?
Dat ze een uitkering krijgen als ze even zonder werk zitten?
Dat ze subsidie krijgen als ze een cluppie voor uitsluitend Marokkanen willen oprichten?
Dat ze na hun 65ste met een riant inkomen, naar Marokkaanse begrippen, kunnen gaan rentenieren?
Ja, inderdaad. Schandalig!
quote:Godsamme, ben je blind? Ik heb net een artikel gegeven over een onderzoek dat aantoonde dat harder straffen het probleem verergert...
Op vrijdag 21 november 2003 13:54 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Knuffelen HELPT niet zoals de afgelopen decennia bewezen heeft.
Het heet geen knuffelbeleid maar beleid om te zorgen dat jongeren participeren in de samenleving, en het heeft op veel terreinen succes gehad...ik zal eens wat artikelen verzamelen als jij je er voor open durft te stellen...
quote:Verdomme zeg, lees eerst eens een topic door voordat je ergens op reageert. Meer recidive ondanks zwaardere straffen
Op vrijdag 21 november 2003 13:58 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
En dan die agogen die denken te weten dat harder straffen niet helpt en dat knuffelen wel. Misselijk word ik ervan. Gelukkig is de politiek, justitie en de bevolking door schade en schande wijzer geworden en worden die gasten gewoon keihard aangepakt.
We HEBBEN al gezien wat niet werkt: de probleemjongeren NIET van straat halen maar ze een buurthuis en knuffel geven, dat werkt niet. Ze WEL van straat halen en de bak in mieteren. Dat helpt wel.
Dit is de laatste keer dat ik herhaal, je bent net een kleuter.
quote:Ben jij een kutmarokkaan? Dat verklaart een hoop.
Op vrijdag 21 november 2003 12:03 schreef Robert_Jensen het volgende:
Slap soft knuffelbeleid al helemaal niet. Men lacht zich kapot om de sjoelavondjes en gratis vakanties die ze aangeboden krijgen. En dat vertel ik uit 1e hand.
quote:De tweede generatie Marokkanen, die de meeste overlast veroorzaakt, heeft een Nederlands paspoort...dus je praat wartaal.
Op vrijdag 21 november 2003 14:05 schreef Gia het volgende:[..]
Ik denk daar anders over.
Maar desalniettemin kunnen we ze wel het land uitzetten als ze alleen de marokkaanse nationaliteit hebben.
Dat op zich is al een voordeel.
quote:Iets minder asociaal reageren mag best hoor
Op vrijdag 21 november 2003 14:11 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ben jij een kutmarokkaan? Dat verklaart een hoop.
quote:Wederom praat jij wartaal zonder iets vd feiten af te weten: het gros vd Marokkanen in NL, zowel de 2e als 3e generatie, heeft een NLs EN een Marokkaans paspoort. Voor Marokkanen is de uitzondering gemaakt dat ze 2 nationaliteiten mogen hebben, wat dan ook zo'n beetje alle Marokkanen doen. Hetgeen ook automatisch gebeurt trouwens als men op bezoek gaan in Marokko: het kind wordt geregistreerd in Rabat en heeft automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Op vrijdag 21 november 2003 14:16 schreef RichardQuest het volgende:[..]
De tweede generatie Marokkanen, die de meeste overlast veroorzaakt, heeft een Nederlands paspoort...dus je praat wartaal.
quote:Hij zegt dat hij uit eerste hand praat....dan is hij zo'n Marokkaan in een jongerencentrum...of hij werkt daar, dat kan ook....
Op vrijdag 21 november 2003 14:16 schreef toska het volgende:[..]
Iets minder asociaal reageren mag best hoor
[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 21-11-2003 14:22]
quote:Nu wordt 'ie helemaal leuk. Je weet niet eens wat Gia getypt hebt
Op vrijdag 21 november 2003 14:18 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Wederom praat jij wartaal zonder iets vd feiten af te weten: het gros vd Marokkanen in NL, zowel de 2e als 3e generatie, heeft een NLs EN een Marokkaans paspoort. Voor Marokkanen is de uitzondering gemaakt dat ze 2 nationaliteiten mogen hebben, wat dan ook zo'n beetje alle Marokkanen doen. Hetgeen ook automatisch gebeurt trouwens als men op bezoek gaan in Marokko: het kind wordt geregistreerd in Rabat en heeft automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Ik zal eens een zinnetje eruit halen om je geheugen op te frissen:
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 14:05 schreef Gia het volgende:
!
[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 21-11-2003 14:25]
quote:En een Marokkaans, want dat moet van Rabat.
Op vrijdag 21 november 2003 14:16 schreef RichardQuest het volgende:[..]
De tweede generatie Marokkanen, die de meeste overlast veroorzaakt, heeft een Nederlands paspoort...dus je praat wartaal.
Als je dus het hebben van twee paspoorten verbiedt, en ze willen de Marokkaanse nationaliteit behouden, dan kunnen we ze het land uitzetten.
En als dat gevaar voor ze dreigt, gaan ze zich heus wel gedragen. En zo niet. Consequences schmonsequences!
quote:Dan nemen ze een Nederlands paspoort en gaan ze onder een Nederlands paspoort rotzooi trappen.
Op vrijdag 21 november 2003 14:22 schreef Gia het volgende:[..]
En een Marokkaans, want dat moet van Rabat.
Als je dus het hebben van twee paspoorten verbiedt, en ze willen de Marokkaanse nationaliteit behouden, dan kunnen we ze het land uitzetten.
En als dat gevaar voor ze dreigt, gaan ze zich heus wel gedragen. En zo niet. Consequences schmonsequences!
Fijne oplossing
quote:Godsamme ben jij blind of gewoon een simpele onderzoeker?
Op vrijdag 21 november 2003 14:06 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Godsamme, ben je blind? Ik heb net een artikel gegeven over een onderzoek dat aantoonde dat harder straffen het probleem verergert...
Het heet geen knuffelbeleid maar beleid om te zorgen dat jongeren participeren in de samenleving, en het heeft op veel terreinen succes gehad...ik zal eens wat artikelen verzamelen als jij je er voor open durft te stellen...
1 enkel onderzoek dat zich richt op ZWARE criminaliteit in een ander land, met andere wetten en een andere samenstelling bewijst NIETS over hoe een hardere aanpak van probleemjongeren hier zou werken. Verder is je 'bron' op 1 of andere hobbysite geplaatst. Laat maar eens een ECHTE bron zien.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/HAL19/bolk230597.html
Hetgeen ook zo'n beetje alle politieke partijen nu beamen, en ook de mensen die al jaren met de knuffelaanpak gewerkt hebben. Maar jij weet het natuurlijk beter.
quote:Ede zet acht agenten op Marokkanen
De groep veroorzaakt vooral in
de wijk Veldhuizen al jaren problemen.
Het welzijnswerk beschouwt de groep als
verloren,en richt zijn inspanningen nu
op enkele honderden meelopers "om die
voor verder afglijden te behoeden".
quote:Heb jij wel het hele topic gelezen?
Op vrijdag 21 november 2003 14:22 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Nu wordt 'ie helemaal leuk. Je weet niet eens wat je zelf getypt hebt
[..]
Ik heb het erover als het hebben van twee nationaliteiten afgeschaft wordt.
Die Marokkanen moeten van Rabat de Marokkaanse nationaliteit behouden, anders heeft dat gevolgen voor hun rechten daar. Dus dan zullen ze wel kiezen voor de Marokkaanse. Ze kunnen dan geen Nederlander zijn, met alle gevolgen van dien.
quote:Nu wordt ie helemaal leuk. Je kan niet eens Gia en mij uit elkaar houden.
Op vrijdag 21 november 2003 14:22 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Nu wordt 'ie helemaal leuk. Je weet niet eens wat je zelf getypt hebt
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |