abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14786334
Ik werk met Cubase SX. Ik heb steeds als een document vrij groot wordt qua sporen ,en zeker met audio bestanden, dat hij dan begint te "kraken". Heel irritant, zeker als je aan het opnemen bent.

Ik heb een geheugen van 640 MB-Ram erin zitten dus hij moet in principe snel genoeg zijn. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Het is ook zo wanneer beeld en geluid samen spelen, dat hij dan begint te happeren en zelfs het geluid blijft hangen wat uiteindelijk in een soort stofzuiger geluid overgaat.

pi_14786403
Geluidskaart? Videokaart? Processen die op de achtergrond draaien? PCI Latency probleem?
yankee charlie dinges
  donderdag 20 november 2003 @ 13:13:33 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14786418
Kun je iets meer specs van je machine geven? Hoe snel is je CPU, wat voor harddisks heb je, welke processen draaien er nog meer, geluidskaart, werk je met ASIO,...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_14786465
Misschien moet je je 'Buffer' wat groter instellen.
Aldus.
pi_14786655
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:13 schreef MSXUser het volgende:
Kun je iets meer specs van je machine geven? Hoe snel is je CPU, wat voor harddisks heb je, welke processen draaien er nog meer, geluidskaart, werk je met ASIO,...
Ehm, ik heb een AMD K7 moederbord. Mijn MB-Ram is 640 en processor is 650 Mhz (misschien is dat het wel). Er draait op het moment geen ander programma, er hangt wel een USB midi aan. Mijn geluidskaart is een M Delta 44. Hijstaat in Cubase instelling op ASIO.
pi_14786746
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:15 schreef Z het volgende:
Misschien moet je je 'Buffer' wat groter instellen.
Wat is dat precies??
pi_14786882
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:23 schreef OutKast het volgende:

[..]

Wat is dat precies??

Ik weet niet precies wat voor een geluidskaart je gebruikt, maar als het een beetje een goede is kan je de '(dma?) buffer' vergoten of verkleinen, daar moet je beetje het midden in zoeken, niet te groot, niet te klein.
Aldus.
  donderdag 20 november 2003 @ 13:28:00 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14786913
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:20 schreef OutKast het volgende:
Ehm, ik heb een AMD K7 moederbord. Mijn MB-Ram is 640 en processor is 650 Mhz (misschien is dat het wel). Er draait op het moment geen ander programma, er hangt wel een USB midi aan. Mijn geluidskaart is een M Delta 44. Hijstaat in Cubase instelling op ASIO.
Voor kale samples zou een 650MHz ruim voldoende moeten zijn, maar zodra je effecten en dergelijke gaat gebruiken (realtime) stort de performance helemaal in elkaar.
Wat betreft je geluidskaart: De laatste drivers zijn van juni 2003 (XP WDM drivers). Als je een oudere versie hebt, is het verstandig om te updaten gezien er nogal wat aanpassingen zijn waaronder betere ondersteuning voor VIA chipsets.
Je kunt daarnaast nog proberen de ASIO latency iets hoger te zetten.
pi_14787126
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:28 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Voor kale samples zou een 650MHz ruim voldoende moeten zijn, maar zodra je effecten en dergelijke gaat gebruiken (realtime) stort de performance helemaal in elkaar.

Je bedoelt effecten zoals bv...reverb en compressie etc?? Dus ik kan ze dan beter over de sample heenmixen dan het als filter realtime aan te zetten??
  donderdag 20 november 2003 @ 13:38:29 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14787265
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:34 schreef OutKast het volgende:
Je bedoelt effecten zoals bv...reverb en compressie etc?? Dus ik kan ze dan beter over de sample heenmixen dan het als filter realtime aan te zetten??
Op jouw machine is het denk ik beter om de effecten achteraf toe te voegen of in ieder geval onnodige effecten weg te laten. Het zijn echt CPU killers.
pi_14787319
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:38 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Op jouw machine is het denk ik beter om de effecten achteraf toe te voegen of in ieder geval onnodige effecten weg te laten. Het zijn echt CPU killers.

Oh Oke want nu voeg ikalle effecten altijd direct toe omdat ik dan gelijk beter alles op elkaar af kan stemmen. Op wat voor machine zou het wel goed gaan dan?
  donderdag 20 november 2003 @ 20:17:01 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14797515
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:40 schreef OutKast het volgende:
Oh Oke want nu voeg ikalle effecten altijd direct toe omdat ik dan gelijk beter alles op elkaar af kan stemmen. Op wat voor machine zou het wel goed gaan dan?
Ik denk dat je met een snelle 2GHz machine ruim voldoende capaciteit hebt. Veel geheugen en een snelle HDD zijn ook niet verkeerd. Beste is eigenlijk een aparte machine voor je muziek waarop je geen andere dingen als spellen en dergelijke installeert.
pi_14797972
Vraag anders even op www.synthforum.nl . Zitten veel semi-pro's op die met dit soort dingen veel ervaring hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')