Ik heb een geheugen van 640 MB-Ram erin zitten dus hij moet in principe snel genoeg zijn. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Het is ook zo wanneer beeld en geluid samen spelen, dat hij dan begint te happeren en zelfs het geluid blijft hangen wat uiteindelijk in een soort stofzuiger geluid overgaat.
quote:Ehm, ik heb een AMD K7 moederbord. Mijn MB-Ram is 640 en processor is 650 Mhz (misschien is dat het wel). Er draait op het moment geen ander programma, er hangt wel een USB midi aan. Mijn geluidskaart is een M Delta 44. Hijstaat in Cubase instelling op ASIO.
Op donderdag 20 november 2003 13:13 schreef MSXUser het volgende:
Kun je iets meer specs van je machine geven? Hoe snel is je CPU, wat voor harddisks heb je, welke processen draaien er nog meer, geluidskaart, werk je met ASIO,...
quote:Wat is dat precies??
Op donderdag 20 november 2003 13:15 schreef Z het volgende:
Misschien moet je je 'Buffer' wat groter instellen.
quote:Ik weet niet precies wat voor een geluidskaart je gebruikt, maar als het een beetje een goede is kan je de '(dma?) buffer' vergoten of verkleinen, daar moet je beetje het midden in zoeken, niet te groot, niet te klein.
Op donderdag 20 november 2003 13:23 schreef OutKast het volgende:[..]
Wat is dat precies??
quote:Voor kale samples zou een 650MHz ruim voldoende moeten zijn, maar zodra je effecten en dergelijke gaat gebruiken (realtime) stort de performance helemaal in elkaar.
Op donderdag 20 november 2003 13:20 schreef OutKast het volgende:
Ehm, ik heb een AMD K7 moederbord. Mijn MB-Ram is 640 en processor is 650 Mhz (misschien is dat het wel). Er draait op het moment geen ander programma, er hangt wel een USB midi aan. Mijn geluidskaart is een M Delta 44. Hijstaat in Cubase instelling op ASIO.
quote:Je bedoelt effecten zoals bv...reverb en compressie etc?? Dus ik kan ze dan beter over de sample heenmixen dan het als filter realtime aan te zetten??
Op donderdag 20 november 2003 13:28 schreef MSXUser het volgende:[..]
Voor kale samples zou een 650MHz ruim voldoende moeten zijn, maar zodra je effecten en dergelijke gaat gebruiken (realtime) stort de performance helemaal in elkaar.
quote:Op jouw machine is het denk ik beter om de effecten achteraf toe te voegen of in ieder geval onnodige effecten weg te laten. Het zijn echt CPU killers.
Op donderdag 20 november 2003 13:34 schreef OutKast het volgende:
Je bedoelt effecten zoals bv...reverb en compressie etc?? Dus ik kan ze dan beter over de sample heenmixen dan het als filter realtime aan te zetten??
quote:Oh Oke want nu voeg ikalle effecten altijd direct toe omdat ik dan gelijk beter alles op elkaar af kan stemmen. Op wat voor machine zou het wel goed gaan dan?
Op donderdag 20 november 2003 13:38 schreef MSXUser het volgende:[..]
Op jouw machine is het denk ik beter om de effecten achteraf toe te voegen of in ieder geval onnodige effecten weg te laten. Het zijn echt CPU killers.
quote:Ik denk dat je met een snelle 2GHz machine ruim voldoende capaciteit hebt. Veel geheugen en een snelle HDD zijn ook niet verkeerd. Beste is eigenlijk een aparte machine voor je muziek waarop je geen andere dingen als spellen en dergelijke installeert.
Op donderdag 20 november 2003 13:40 schreef OutKast het volgende:
Oh Oke want nu voeg ikalle effecten altijd direct toe omdat ik dan gelijk beter alles op elkaar af kan stemmen. Op wat voor machine zou het wel goed gaan dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |