abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2003 @ 08:28:38 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14779778
quote:
Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abt

door Sjoerd van Bilsen

LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.


De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.

Ook op optisch vlak hebben de Abt-mensen hun hersens laten kraken en de handjes laten wapperen. Het resultaat is ongekend veel opsmuk op het fraai koetswerk van de offroader. Het begint bij het front met een nieuwe grille, softbar onder de kentekenplaat en een gerestylede bumper met extra lip.


De flanken zijn opgesierd met sideskirts en wielkastverbreders, terwijl de wielkasten worden gevuld door enorme 22 inch grote lichtmetalen wielen. De achterzijde is volgehangen met een gewijzigde bumpers, achterspoiler en vier dikke uitlaateindstukken. Het hele spul maakt van de chique Touareg een 4x4 die niet zou misstaan in de eerste de beste videoclip van een Amerikaanse rapper, al zou die muzikant graag wat extra chroomwerk willen zien.

Abt heeft naast de opwaardering van de 4,9 liter tiencilinder en de carrosserie het onderstel van de luchtgeveerde versie verfijnd. Een en ander resulteert in een herbenoeming van de techniek, nu Abt Level-Control (ALC) genaamd, en een andere setting. In de standaard-modus hangt de Abt-uitmonstering drie hele centimeters lager dan de fabrieksoriginele versie.


Met de draaischakelaar in Sport zakt het koetswerk nog eens een hele centimeter en is de VS10 direct een stuk stugger geveerd, wat het bochtgedrag ten goede moet komen, aldus Abt. Een geparkeerde Touareg met Abt-behandeling hangt zelfs 6 cm lager boven het asfalt dan een standaard V10.

De specifieke Abt-uitvoeringen worden via importeur Pon in Nederland geleverd, maar de Touareg VS10 komt vooralsnog niet in het leveringsprogramma voor.

bron: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=19871'


Dit is echt een Geile wagen.... al moet ik zeggen dat 375PK nog wel vind tegenvallen voor de motor..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  donderdag 20 november 2003 @ 08:31:49 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14779811
Nu lees ik pas dat het een Diesel is..... 375 PK uit een Dieseltje...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_14779842
Zo is ie wel erg mooi....
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  donderdag 20 november 2003 @ 08:51:56 #4
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_14779969
Niet mijn ding, maar zal ongetwijfeld ongeloofelijk rijden, maar mooi vind ik het niet, maar ja dat zal abt worst wezen.
  donderdag 20 november 2003 @ 08:58:04 #5
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_14780051
Veeeel te duur voor wat het biedt
Maar toch wel een mooie bak geworden.
An open mind is a joy forever!
pi_14780136
Oei, die is wel erg gaaf geworden.
Nu laat hij broertje cayenne wel heel ver achter zich.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_14780161
Dit is echt een inmens koppel, hier trek je de klinkers wel mee uit de straat!
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
pi_14780189
Dieselpower
pi_14780273
En eind van deze maand te zien op de Tunings beurs van Essen
Cuore Sportivo
  donderdag 20 november 2003 @ 10:40:28 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14782041
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4

beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.

pi_14782084
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:40 schreef Tjabbo het volgende:
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4

beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.


Als je goed kijkt bij vw is het allemaal meer van hetzelfde. De nieuwe transporter is gewoon een vergrote golf/passat.

Tis net of ze een kleuter laten fotoshoppen met 1 ontwerp. De hele moddellen lijn incl bedrijfswagens hebben exact hetzelfde uiterlijk.

pi_14782115
Maar op zich kan ik deze wel waarderen. Vind m wel mooi. Maar nu ie zo laag staat is het niet meer de auto waarvoor ie min of te meer ontworpen is...

Ook minder imponerend.

pi_14782137
Leuk spul om de viskar mee te trekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_14793490
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.

Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....

DOE MIJ OOK ZO'N STAGE

pi_14793638
Ik vind hem eignelijk best wel heel mooi
'99 MB E320 CDI T-model
  donderdag 20 november 2003 @ 17:44:31 #16
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14793713
quote:
Op donderdag 20 november 2003 08:28 schreef WaSTeiL het volgende:

van de offroader.


offroad my ass.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14793730
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:34 schreef jwstoop het volgende:
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.

Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....

DOE MIJ OOK ZO'N STAGE


En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
pi_14793778
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:44 schreef Furby het volgende:

[..]

offroad my ass.


Van de luxe "offroaders" (Mercedes M, XS, Lexus) Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen. En als ik een artikel mag geloven dat ik laatst las (Autoweek?) kan deze wagen nog aardig wat in het veld.
pi_14793797
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:45 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.


Klinkt mij ook aannemelijker
  donderdag 20 november 2003 @ 17:50:21 #20
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14793844
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:47 schreef SterkStaaltje het volgende:

Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen.


Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14793946
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:50 schreef Furby het volgende:

[..]

Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd


Deze versie ja, maar ik denk toch dat je een aardig weiland kan nemen met een originele uitvoering .

En idd het is natuurlijk geen terreinwagen, maar in ned. heb je die ook niet nodig.

pi_14794580
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:48 schreef Klaasklapschaats het volgende:

[..]

Klinkt mij ook aannemelijker


uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
pi_14795724
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:25 schreef jwstoop het volgende:

[..]

uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt


Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.

En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_14795783
Dat koppel . Dat duwt lekker .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_14795890
ik zou in die bak 'm in zn 2 vol door willen trekken

ik denk dat ik dan snel weg ben

haha

je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_14796345
Zonde van zo'n mooi model.
De groeten van Ben
pi_14798851
Mooie bak, alleen jammer van die diesel (voordat mensen een flame-war gaan starten, ik haat geen diesels, ik heb een Golf 4 met een 90 PK TDi gereden, en dat reed heerlijk mede door de motor.

En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar , dag reden om een dieseltje te kopen

Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.

Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan

Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1

max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm

Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen

max. koppel 620 Nm @ 2250tpm

Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen

turbo (2x), met intercooler

pi_14799222
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:10 schreef jogie het volgende:

[..]

Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.

En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!


Die dubbele legetimatie staat daar helemaal los van, dat is tegen diefstal. Ik ben werkzaam bij een grote Mercedes-Benz dealer (5 vestigingen) in het oosten van NL, en daar doen we dat sinds enkele maanden ook. Omdat daarvoor gemiddeld 2 auto's per week gejat werden gewoon door te zeggen 'ik kwam die auto ophalen'
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_14800628
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:10 schreef jogie het volgende:

[..]

Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.

En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!


geen klant, we werkten voor PON

maar das offtopic dus laten we weer verder lullen over dat ABT apparaat

pi_14802038
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:02 schreef jwstoop het volgende:

[..]

geen klant, we werkten voor PON

maar das offtopic dus laten we weer verder lullen over dat ABT apparaat


Ok dan quote ik mezelf
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:03 schreef yup het volgende:
Mooie bak, alleen jammer van die diesel (voordat mensen een flame-war gaan starten, ik haat geen diesels, ik heb een Golf 4 met een 90 PK TDi gereden, en dat reed heerlijk mede door de motor.

En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar , dag reden om een dieseltje te kopen

Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.

Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan

Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1

max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm

Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen

max. koppel 620 Nm @ 2250tpm

Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen

turbo (2x), met intercooler


pi_14804621
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:03 schreef yup het volgende:
Mooie bak, alleen jammer van die diesel (voordat mensen een flame-war gaan starten, ik haat geen diesels, ik heb een Golf 4 met een 90 PK TDi gereden, en dat reed heerlijk mede door de motor.

En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar , dag reden om een dieseltje te kopen

Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.

Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan

Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1

max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm

Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen

max. koppel 620 Nm @ 2250tpm

Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen

turbo (2x), met intercooler


Ja maar die touareg is mooier Goedkoper (waarschijnlijk) en ik weet zeker dat die echt wel zuiniger is. Daarbij maakt een diesel natuurlijk een veeel vetter geluid *mijn mening*
'99 MB E320 CDI T-model
pi_14804964
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:59 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Ja maar die touareg is mooier Goedkoper (waarschijnlijk) en ik weet zeker dat die echt wel zuiniger is. Daarbij maakt een diesel natuurlijk een veeel vetter geluid *mijn mening*


Maar lang niet zo sloom als de jouwe en zuining die V10 TDI (een SDI versie zou lagge zijn ) ding verbruikt meer als de V6 benzine, ik dacht dat ie iets rond de 1 op 7 deed (waarschijnlijk meer, richting de 1 op 6)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:44:49 #33
67385 ROG
Go on, say it.
pi_14810094
Mooi ding zeg, vooral de voorkant en de zijkanten in dual tone, ik ben alleen niet zo weg van de achterbumper, zit een soort diffuser die je er zo afrijdt?
pi_14813543
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Maar lang niet zo sloom als de jouwe en zuining die V10 TDI (een SDI versie zou lagge zijn ) ding verbruikt meer als de V6 benzine, ik dacht dat ie iets rond de 1 op 7 deed (waarschijnlijk meer, richting de 1 op 6)


foei gemiddeld 1 op 8.2
Maar damm nu heb dat beest nog meer koppel, begin medelijde met de straat tegels te krijgen!
En het uiterlijk is er ook flink wat op voorruit gegaan!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_14817503
't is gewoon een fokking vrachtwagen
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_14817992
860 Newtonmeter. Godallemachtig! Je kan zo gaan werken in de havens van Rotterdam om even wat schepen aan de kade te gaan trekken. Erg geil!
pi_14821622
Maar gaat zo'n getunede V10 TDI nou ook in 5 sec naar de 100? Kan me het bijna niet voorstellen met zo'n bakbeest. En wie koopt dit nou? De mensen die het geld ervoor hebben en zo'n Touareq willen kopen zullen denk ik meer voor comfort gaan dan voor snelheid. Met zulke optische tuning zul je die kopers toch heel snel afschrikken?

Verder snap ik het hele SUV principe niet helemaal eigenlijk, een "terreinwagen" voor op de snelweg Maar da's weer een hele andere discussie.

Next time there won't be a next time.
  vrijdag 21 november 2003 @ 21:07:16 #38
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_14827883
Ik snap de nut ook niet echt van deze auto. Het is dus een terreinwagen, die verlaagd is. Dan heeft hij meer koppel dan een gemiddelde vrachtwagen, dus trekt hij zo het wegdek kapot.

Waarom zou je, als je het al kunt betalen, zo een auto dan willen, als je dus beter voor een auto met meer pk, maar minder koppel kunt gaan? Als je hard wilt rijden heb je zoveel koppel niet nodig. En ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier wat achter gaan hangen.

Neemt niet weg dat het toch weer knap is wat tegenwoordig wel niet met diesel kan. 'tis wachten op een diesel touringcar of F1.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_14828170
Zeecontainer.
pi_14828284

* dagizmo deze wagen wel even wil lenen om de straatstenen hiervoor om te keren.

pi_14833826
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:07 schreef ajay het volgende:
Ik snap de nut ook niet echt van deze auto. Het is dus een terreinwagen, die verlaagd is. Dan heeft hij meer koppel dan een gemiddelde vrachtwagen, dus trekt hij zo het wegdek kapot.

Waarom zou je, als je het al kunt betalen, zo een auto dan willen, als je dus beter voor een auto met meer pk, maar minder koppel kunt gaan? Als je hard wilt rijden heb je zoveel koppel niet nodig. En ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier wat achter gaan hangen.

Neemt niet weg dat het toch weer knap is wat tegenwoordig wel niet met diesel kan. 'tis wachten op een diesel touringcar of F1.


Diesel F1? Dan kan je nog lang wachten, BMW had vroeger een F1 motor: 1.5 liter met turbo, 1200 pk, dat is pas power.

Nog een voorbeeldje:

VW Touareg 5.5 liter V10 motor, met dubbele turbo en intercooler: 313 pk

Porsche Carrera GT 5.7 liter V10 motor, 612 pk, zonder turbo of compressor stop hier een paar turbo's in, en dan ga je zelfs Veyrons of McLarens uitlachen.

Got my point?

quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:00 schreef Eric82 het volgende:
Maar gaat zo'n getunede V10 TDI nou ook in 5 sec naar de 100? Kan me het bijna niet voorstellen met zo'n bakbeest. En wie koopt dit nou? De mensen die het geld ervoor hebben en zo'n Touareq willen kopen zullen denk ik meer voor comfort gaan dan voor snelheid. Met zulke optische tuning zul je die kopers toch heel snel afschrikken?

Verder snap ik het hele SUV principe niet helemaal eigenlijk, een "terreinwagen" voor op de snelweg Maar da's weer een hele andere discussie.


Diesel is niet goed in 0-100. En BTW zelfs een Mercedes E55 AMG, met 476 pk, en 700 nm koppel, gaat pas in 4,7 seconden naar de 100, en reken maar dat die veel lichter is, en dat is ook nog eens een benzine kar.

Edit:
paar foutjes

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 22-11-2003 00:47]

pi_16693557
Deze zou ik graag meenemen op wintersport,
denk niet dat hij veel moeite heeft met die bergjes
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')