quote:Dit is echt een Geile wagen.... al moet ik zeggen dat 375PK nog wel vind tegenvallen voor de motor..
Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abtdoor Sjoerd van Bilsen
LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.
De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.
Ook op optisch vlak hebben de Abt-mensen hun hersens laten kraken en de handjes laten wapperen. Het resultaat is ongekend veel opsmuk op het fraai koetswerk van de offroader. Het begint bij het front met een nieuwe grille, softbar onder de kentekenplaat en een gerestylede bumper met extra lip.
De flanken zijn opgesierd met sideskirts en wielkastverbreders, terwijl de wielkasten worden gevuld door enorme 22 inch grote lichtmetalen wielen. De achterzijde is volgehangen met een gewijzigde bumpers, achterspoiler en vier dikke uitlaateindstukken. Het hele spul maakt van de chique Touareg een 4x4 die niet zou misstaan in de eerste de beste videoclip van een Amerikaanse rapper, al zou die muzikant graag wat extra chroomwerk willen zien.
Abt heeft naast de opwaardering van de 4,9 liter tiencilinder en de carrosserie het onderstel van de luchtgeveerde versie verfijnd. Een en ander resulteert in een herbenoeming van de techniek, nu Abt Level-Control (ALC) genaamd, en een andere setting. In de standaard-modus hangt de Abt-uitmonstering drie hele centimeters lager dan de fabrieksoriginele versie.
Met de draaischakelaar in Sport zakt het koetswerk nog eens een hele centimeter en is de VS10 direct een stuk stugger geveerd, wat het bochtgedrag ten goede moet komen, aldus Abt. Een geparkeerde Touareg met Abt-behandeling hangt zelfs 6 cm lager boven het asfalt dan een standaard V10.
De specifieke Abt-uitvoeringen worden via importeur Pon in Nederland geleverd, maar de Touareg VS10 komt vooralsnog niet in het leveringsprogramma voor.
bron: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=19871'
quote:Als je goed kijkt bij vw is het allemaal meer van hetzelfde. De nieuwe transporter is gewoon een vergrote golf/passat.
Op donderdag 20 november 2003 10:40 schreef Tjabbo het volgende:
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.
Tis net of ze een kleuter laten fotoshoppen met 1 ontwerp. De hele moddellen lijn incl bedrijfswagens hebben exact hetzelfde uiterlijk.
Ook minder imponerend.
Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....
DOE MIJ OOK ZO'N STAGE
quote:offroad my ass.
Op donderdag 20 november 2003 08:28 schreef WaSTeiL het volgende:van de offroader.
quote:En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
Op donderdag 20 november 2003 17:34 schreef jwstoop het volgende:
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....
DOE MIJ OOK ZO'N STAGE
quote:Van de luxe "offroaders" (Mercedes M, XS, Lexus) Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen. En als ik een artikel mag geloven dat ik laatst las (Autoweek?) kan deze wagen nog aardig wat in het veld.
Op donderdag 20 november 2003 17:44 schreef Furby het volgende:[..]
offroad my ass.
quote:Klinkt mij ook aannemelijker
Op donderdag 20 november 2003 17:45 schreef SterkStaaltje het volgende:[..]
En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
quote:Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
Op donderdag 20 november 2003 17:47 schreef SterkStaaltje het volgende:Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen.
quote:Deze versie ja, maar ik denk toch dat je een aardig weiland kan nemen met een originele uitvoering
Op donderdag 20 november 2003 17:50 schreef Furby het volgende:[..]
Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
En idd het is natuurlijk geen terreinwagen, maar in ned. heb je die ook niet nodig.
quote:uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
Op donderdag 20 november 2003 17:48 schreef Klaasklapschaats het volgende:[..]
Klinkt mij ook aannemelijker
quote:Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.
Op donderdag 20 november 2003 18:25 schreef jwstoop het volgende:[..]
uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!
ik denk dat ik dan snel weg ben
haha
En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar , dag reden om een dieseltje te kopen
Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.
Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan
Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm
Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen
max. koppel 620 Nm @ 2250tpm
Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen
turbo (2x), met intercooler
quote:Die dubbele legetimatie staat daar helemaal los van, dat is tegen diefstal. Ik ben werkzaam bij een grote Mercedes-Benz dealer (5 vestigingen) in het oosten van NL, en daar doen we dat sinds enkele maanden ook. Omdat daarvoor gemiddeld 2 auto's per week gejat werden gewoon door te zeggen 'ik kwam die auto ophalen'
Op donderdag 20 november 2003 19:10 schreef jogie het volgende:[..]
Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.
En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!
quote:geen klant, we werkten voor PON
Op donderdag 20 november 2003 19:10 schreef jogie het volgende:[..]
Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.
En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!
maar das offtopic dus laten we weer verder lullen over dat ABT apparaat
quote:Ok dan quote ik mezelf
Op donderdag 20 november 2003 22:02 schreef jwstoop het volgende:[..]
geen klant, we werkten voor PON
maar das offtopic dus laten we weer verder lullen over dat ABT apparaat
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:03 schreef yup het volgende:
Mooie bak, alleen jammer van die diesel (voordat mensen een flame-war gaan starten, ik haat geen diesels, ik heb een Golf 4 met een 90 PK TDi gereden, en dat reed heerlijk mede door de motor.En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar
, dag reden om een dieseltje te kopen
Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.
Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan
Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm
Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen
max. koppel 620 Nm @ 2250tpm
Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen
turbo (2x), met intercooler
quote:Ja maar die touareg is mooier
Op donderdag 20 november 2003 21:03 schreef yup het volgende:
Mooie bak, alleen jammer van die diesel (voordat mensen een flame-war gaan starten, ik haat geen diesels, ik heb een Golf 4 met een 90 PK TDi gereden, en dat reed heerlijk mede door de motor.En trouwens, zo een V10 dieseltje is wel sterk enzo, maar zuinig zijn, ho maar
, dag reden om een dieseltje te kopen
Wel grappig dat een Porsche Cayenne Turbo (standaard he) hem helemaal kan zoek rijden.
Mijn advies: Lepel de motor van de Cayenne Turbo erin en tune hem dan
Porsche Cayenne Turbo
MOTOR
aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4511 cm3
boring x slag 93,0 x 83,0 mm
compressieverh. 9,5:1max. vermogen 331 kW (450 pk) @ 6000tpm
Ik denk dat ze minstens 550 pk uit dit monsterlijke blok kunnen persen
max. koppel 620 Nm @ 2250tpm
Dit word zeker minstens 750 nm met een beetje tunen, minder dan de V10, maar dat maakt niets uit; dat word al gecompenseerd door de pk's wat deze ding kan persen
turbo (2x), met intercooler
quote:Maar lang niet zo sloom als de jouwe
Op donderdag 20 november 2003 23:59 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ja maar die touareg is mooier
Goedkoper (waarschijnlijk) en ik weet zeker dat die echt wel zuiniger is. Daarbij maakt een diesel natuurlijk een veeel vetter geluid
![]()
*mijn mening*
quote:foei gemiddeld 1 op 8.2
Op vrijdag 21 november 2003 00:12 schreef PeuRac het volgende:[..]
Maar lang niet zo sloom als de jouwe
en zuining die V10 TDI (een SDI versie zou lagge zijn
)
ding verbruikt meer als de V6 benzine, ik dacht dat ie iets rond de 1 op 7 deed (waarschijnlijk meer, richting de 1 op 6)
Verder snap ik het hele SUV principe niet helemaal eigenlijk, een "terreinwagen" voor op de snelweg Maar da's weer een hele andere discussie.
Waarom zou je, als je het al kunt betalen, zo een auto dan willen, als je dus beter voor een auto met meer pk, maar minder koppel kunt gaan? Als je hard wilt rijden heb je zoveel koppel niet nodig. En ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier wat achter gaan hangen.
Neemt niet weg dat het toch weer knap is wat tegenwoordig wel niet met diesel kan. 'tis wachten op een diesel touringcar of F1.
quote:Diesel F1? Dan kan je nog lang wachten, BMW had vroeger een F1 motor: 1.5 liter met turbo, 1200 pk, dat is pas power.
Op vrijdag 21 november 2003 21:07 schreef ajay het volgende:
Ik snap de nut ook niet echt van deze auto. Het is dus een terreinwagen, die verlaagd is. Dan heeft hij meer koppel dan een gemiddelde vrachtwagen, dus trekt hij zo het wegdek kapot.Waarom zou je, als je het al kunt betalen, zo een auto dan willen, als je dus beter voor een auto met meer pk, maar minder koppel kunt gaan? Als je hard wilt rijden heb je zoveel koppel niet nodig. En ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier wat achter gaan hangen.
Neemt niet weg dat het toch weer knap is wat tegenwoordig wel niet met diesel kan. 'tis wachten op een diesel touringcar of F1.
Nog een voorbeeldje:
VW Touareg 5.5 liter V10 motor, met dubbele turbo en intercooler: 313 pk
Porsche Carrera GT 5.7 liter V10 motor, 612 pk, zonder turbo of compressor stop hier een paar turbo's in, en dan ga je zelfs Veyrons of McLarens uitlachen.
Got my point?
quote:Diesel is niet goed in 0-100. En BTW zelfs een Mercedes E55 AMG, met 476 pk, en 700 nm koppel, gaat pas in 4,7 seconden naar de 100, en reken maar dat die veel lichter is, en dat is ook nog eens een benzine kar.
Op vrijdag 21 november 2003 17:00 schreef Eric82 het volgende:
Maar gaat zo'n getunede V10 TDI nou ook in 5 sec naar de 100? Kan me het bijna niet voorstellen met zo'n bakbeest. En wie koopt dit nou? De mensen die het geld ervoor hebben en zo'n Touareq willen kopen zullen denk ik meer voor comfort gaan dan voor snelheid. Met zulke optische tuning zul je die kopers toch heel snel afschrikken?Verder snap ik het hele SUV principe niet helemaal eigenlijk, een "terreinwagen" voor op de snelweg
Maar da's weer een hele andere discussie.
Edit:
paar foutjes
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 22-11-2003 00:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |