abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14892887
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:06 schreef hallo1979 het volgende:

Is dit een geintje? Je weet toch dat de aarde scheef staat? Als dit serieus bedoelt is zal ik het uitleggen!

Ik vroeg me eigenlijk al het hele topic af of dit nou serieus bedoeld was of als geintje.
  maandag 24 november 2003 @ 17:48:27 #152
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14893024
HALLOOOOOOOOOOO

Als de aarde wat uitzet door de warmte gaat hij langzamer draaien en DUS heb je langere dagen.

Kunstschaatsers laten dat altijd mooi zien: trek je armen in en je draait sneller DUS : stook mee voor langere dagen

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 24 november 2003 @ 19:55:27 #153
74055 Leiram
Gediplomeerd moraalridder.
pi_14896410
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:48 schreef Furby het volgende:
HALLOOOOOOOOOOO

Als de aarde wat uitzet door de warmte gaat hij langzamer draaien en DUS heb je langere dagen.

Kunstschaatsers laten dat altijd mooi zien: trek je armen in en je draait sneller DUS : stook mee voor langere dagen

Dat is niet helemaal waar. Doordat tijd relatief is (Einstein) zullen we er namelijk niets van merken.
Schaap in wolfsklederen - Zwak en geslacht.[br]Let me watch over you.
pi_14902014
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:06 schreef hallo1979 het volgende:
[..]

Dit is niet waar er is genoeg plaats voor alle straling tegelijk het komt ook allemaal tegelijk uit de zon vandaan! Al zou je al het licht van de zon op 1 vierkante meter op aarde laten vallen, dan nog past het makkelijk.

Kan best zijn, maar als er allerlei uv-straling tussenzit, dan zie je het zichtbare licht natuurlijk niet meer zo goed.
quote:
[..]

ok wist ik niet moet nog kijken welk licht dit tegenhoud. Wat zijn \Idots?

Iemand die pretendeert beta-wetenschapper te zijn maar ondertussen \ldots niet kent. Nou val je door de mand! .
quote:
[..]

Is dit een geintje? Je weet toch dat de aarde scheef staat? Als dit serieus bedoelt is zal ik het uitleggen!

Dat scheef staan is natuurlijk wel erg makkelijk, maar okee leg het maar eens uit.
  maandag 24 november 2003 @ 22:38:38 #155
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14903071
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:55 schreef Leiram het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Doordat tijd relatief is (Einstein) zullen we er namelijk niets van merken.

Jij hebt ook de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:28:26 #156
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14908531
We zien die uv-straling niet dus we zien het zichtbare licht net als altijd. Licht kan elkaar niet uitsluiten alles kan gewoon door 1 deur.

wat zijn \idots???

Finally, de aardas:

De aarde draait rond de zon en de aarde draait om zijn eigen as, maar het vlak waarin de aarde rond de zon draait is niet hetzelfde vlak waar in de aarde rond zichzelf draait. De as waarom de aarde rond zichzelf draait staat 23 graden schuin ten opzichte van het vlak waarin de aarde rond de zon draait:

code:
                         /
O-----------------------/
                       /

O is de zon, --- is het vlak waarin de aarde om de zon draait en / is de rotatieas van de aarde de hoek tussen -- en / is 23 graden.

Op elk moment is de helft van de aarde belicht door de zon en de andere helft is donker. Als de aarde niet schuin roteerde maar recht was overal op aarde de dag even lang:

code:
        |
O-------|
        |

Maar omdat de as schuin staat:
code:
                e
               / a
O-------------/ b
             / c
            d

Zal plek a minder zonlicht krijgen dan b omdat het grootste gedeelte van de draaicirkel in het donkerl ligt. Probeer dit maar eens met een ballon en een lamp zet een stip op de ballon en draai hem rond, je ziet het dan gewoon!!
punt b op de evenaar heeft altijd een even lange dag voor hem maakt het niets uit, maar punt c heeft een langere dag omdat het grootste deel van zijn draaicirkel in het licht ligt. punt e en d zijn bijzonder. De noordpool (e) is van de zon afgedraait en krijgt dus de hele winter geen licht. zijn draaicirkel ligt geheel in het donker. Punt d is juist het tegenovergestelde die licht juist alleen maar in de zon: pooldag!

We kijken even een half jaar later:

code:
     e
  a /
  b/-------------------O
 c/
 d

Je ziet dat omdat de draaiingsas niet veranderd nu punt e dicht bij de zon is en punt d ver weg De rollen zijn nu dan ook omgedraait. In a zijn de dagen langer en in c zijn de dagen korter. punt b blijft hetzelfde. En e licht nu altijd in het licht oftewel: pooldag. Vise versa is d alleen maar donker: poolnacht

Het dichter bij zijn van een punt heeft nog een consequentie, namelijk de seizoenen. omdat nu punten e en c dichter bij de zon zijn is het hier zomer, en omdat c en d verder van de zon staan is het hier winter! Heel simpel! verder weg dus minder warm. Punt b op de evenaar kent geen seizoenen is altijd warm. De herfst en de lente zijn tussen gebieden waarbij het verschil in afstand tot de zon miniem is omdat de draaiings as niet naar de zon gericht is:

code:
                                    z-n(herfst/lente)

z-n                                O                                z-n

z-n(herfst/lente)

z is zuiden, n is noorden

Omdat de as van de aarde in herfst/lente niet naar de zon gericht is zullen de dagen ongeveer even lang zijn.

Pfffffffffff veel werk hoop dat het duidelijk is zoniet dan hoor ik het wel nogmaals je ziet het pas echt goed als je met een bal of een globe en een lamp het zelf probeert!

[Dit bericht is gewijzigd door hallo1979 op 25-11-2003 09:11]

dinsdag 25 november 2003 @ 09:30:03 #157
74055 Leiram
pi_14909371
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:28 schreef hallo1979 het volgende:

We zien die uv-straling niet dus we zien het zichtbare licht net als altijd. Licht kan elkaar niet uitsluiten alles kan gewoon door 1 deur.

quote:
De aarde draait rond de zon en de aarde draait om zijn eigen as, maar het vlak waarin de aarde rond de zon draait is niet hetzelfde vlak waar in de aarde rond zichzelf draait. De as waarom de aarde rond zichzelf draait staat 23 graden schuin ten opzichte van het vlak waarin de aarde rond de zon draait:
Blijkbaar slaagt de propaganda-machine van het kapitalisme er zelfs in om een duidelijk aanwezig probleem zoals de TS stelt te verdoezelen met vergezochte theorieen.
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:39:31 #158
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14909545
deze theorie is niet gisteren verzonnen door de denktank van Rumsfeld!

dit is toch een wetenschappelijke discussie of niet. Je moet nu niet met complottheorien gaan aan komen zetten, kun je het niet aan ofzo! Ik zal altijd redelijk omgaan met argumenten ten behoeve van de waarheidsvinding. Maar als jij met een complot coverup gaat wapperen, dan sla je elke discussie dicht.

Geef toe dat een complot een leeg argument is!!! Mijn verklaring is te checken met een voetbal en een gloeilamp. Jouw argument is NOOIT te checken, dus heb je dan gelijk?

Zeg me dan waarom is het nu pooldag op de zuidpool!!! Volgens de verklaring in dit onderwerp kan dit niet!!!

dinsdag 25 november 2003 @ 09:42:34 #159
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14909600
Meeserlijk topic. Hulde aan TS.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:53:40 #160
74055 Leiram
pi_14909790
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 09:39 schreef hallo1979 het volgende:

Zeg me dan waarom is het nu pooldag op de zuidpool!!! Volgens de verklaring in dit onderwerp kan dit niet!!!

Het gat in de ozonlaag boven de zuidpool begon een tijdje geleden met dichttrekken. Zoals je ziet levert dat dus lange dagen op!
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:56:17 #161
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14909846
Lange dagen? Het is daar bijna een halfjaar lang alleen maar licht. De zon gaat pakweg 3 maanden niet onder

En de ozonlaag trekt er misschien wel aan maar het gat is er echt nog niet weg hoor.

pi_14910090
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 09:53 schreef Leiram het volgende:

[..]

Het gat in de ozonlaag boven de zuidpool begon een tijdje geleden met dichttrekken. Zoals je ziet levert dat dus lange dagen op!

Uit deze post leid ik af dat jij denkt dat het gat in de ozonlaag het donker maakt....
Verklaar eens.

En de topicstarter mag ook wel eens wat meer vertellen:

quote:
Op woensdag 19 november 2003 21:04 schreef Koekepan het volgende:
We zijn aangekomen bij een punt waarop geen anarchist of neoliberaal zijn ogen meer kan sluiten voor het onontkoombare feit dat de aarde opwarmt. Reeds om 16.30u begint het donker te worden en rond 17.15u is de duisternis geheel ingetreden. Als we niet snel de uitstoot van schadelijke gassen als CO_{2} en SO_{2} beperken, dan zitten we straks compleet in het donker!
Wat zit hier voor redenatie achter?

En voor de liefhebbers een beknopte samenvatting over klimaat en klimaatverandering:
http://www.euronet.nl/users/e_wesker/meteo/clim-ned.html

[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 25-11-2003 10:10]

pi_14910276
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 09:56 schreef hallo1979 het volgende:
Lange dagen? Het is daar bijna een halfjaar lang alleen maar licht. De zon gaat pakweg 3 maanden niet onder

En de ozonlaag trekt er misschien wel aan maar het gat is er echt nog niet weg hoor.

quote:
Gat in ozonlaag is weer verdwenen

UTRECHT - 21/11/03 Het gat in de ozonlaag boven de Zuidpool is weer verdwenen. Dat heeft de Wereldorganisatie voor Meteorologie (WMO) van de Verenigde Naties donderdag gemeld. Half september evenaarde het gat de recordomvang uit het jaar 2000 van 28 miljoen vierkante kilometer. Toen wees niets erop dat het gat binnen afzienbare tijd weer kleiner zou worden, maar dat is dus toch gebeurd.

De ozonlaag beschermt tegen schadelijke ultraviolette straling van de zon. In het zogenoemde ozongat is de laag bijzonder dun. Het gat ontstaat sinds halverwege de jaren tachtig aan het eind van de winter in het Zuidpoolgebied. Teveel UV-straling kan erfelijk materiaal aantasten. Kleine planten onderaan de voedselketen kunnen vernietigd worden en bij mensen kan huidkanker ontstaan.

Chloor-fluor-koolwaterstofverbindingen (cfk's) zijn verantwoordelijk voor de aantasting van de ozonlaag. Het gebruik van cfk's, onder meer als drijfgassen in spuitbussen en als koelvloeistoffen in koelkasten en airconditioners, is wereldwijd aan banden gelegd. Cfk's komen al minder voor in lagere luchtlagen en in de hoger gelegen stratosfeer hebben ze zich gestabiliseerd. Volgens geleerden zal het nog vijftig jaar duren voordat het ozongat verdwijnt.

bron
Ziehier, de propagandamachinerie vollop aan het werk. Vooral de laatste zin, waarin men toch weer alles wil ontkrachten wat ervoor gezegd wordt en alleen maar door "geleerden" erbij te halen.

En het erge nog is dat er met geen woord gerept wordt over het broeikaseffect en het effect van de ozonlaag op de statistisch aantoonbare langer wordende dagen aan de zuidpoolkant.

Ik heb trouwens nog niks kunnen vinden over de ozonlaag en de noordpool enzo. Waarschijnlijk wordt dit angstvallig verzwegen.

En weer een stukje onzinnige proza.
  dinsdag 25 november 2003 @ 10:34:47 #164
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14910628
statistisch gezien langer??? physisch gezien langer.

zie: http://www.hetlaatstecontinent.be/natuur/klimaat.html

quote:
Omdat de aarde een bol is, ontvangen de poolgebieden minder warmte dan de tropen. In de zomer rijst de zon nooit hoog boven de kim. En een laagstaande zon geeft minder warmte. In het zuidpoolgebied gaat de zon op 21 maart onder om zich niet meer te laten zien voor 23 september, de zogenaamde poolnacht. Het is een winter zonder zon. Aan de rand van het continent duurt deze donkere periode minder lang: van 1 mei tot 23 juli.
verder hier: http://www.ameritech.net/users/paulcarlisle/earthviewer.html
quote:
primarily for elementary school students
Ja dus dat moet jullie allemaal kunnen gebruiken!!!
pi_14912680
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 09:30 schreef Leiram het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar slaagt de propaganda-machine van het kapitalisme er zelfs in om een duidelijk aanwezig probleem zoals de TS stelt te verdoezelen met vergezochte theorieen.

Dit is een geintje toch of niet?
pi_14912735
quote:

[..]

Lul toch niet zo uit je nekharen. Van het broeikaseffect naar seizoenswisselingen naar het libertarisme en weer terug naar de ozonlaag. En dat alles in een topic. Echt geweldig.
pi_14913949
In het zuiden is het broeikaseffect minder erg dan hier. De laatste maanden zijn er ook niet voor niets heel veel vogels naar het zuiden gevlogen. Die konden natuurlijk niet meer tegen de vervuilde lucht hier.
  dinsdag 25 november 2003 @ 13:37:35 #168
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14914728
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:10 schreef thabit het volgende:
In het zuiden is het broeikaseffect minder erg dan hier. De laatste maanden zijn er ook niet voor niets heel veel vogels naar het zuiden gevlogen. Die konden natuurlijk niet meer tegen de vervuilde lucht hier.
Ok laat maar ik stap uit.

Lieve moderators verplaats dit onderwerp alsjeblieft naar onzin of weet ik waar ik het niet meer kan zien, want ik kan er niet meer tegen! Ik wordt hier gewoon structureel voor de gek gehouden en ik trek het slecht!!

dinsdag 25 november 2003 @ 13:41:44 #169
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_14914837
quote:
HALLOOOOOOOOOOO

Dit is de enige post die hout snijdt in dit onderwerp
  dinsdag 25 november 2003 @ 13:43:01 #170
35781 Eru
El Gringo
pi_14914860
Eh moet je horen dit is een discussie forum.
Als mensen het niet met je eens zijn en naar jouw zeggen onzin verklaren dan is dat hun goed recht...niet?

Bovendien maakt het niet uit wie gelijk heeft of niet het gaat om de discussie...en dan zijn er mensen bij die ook wat minder geaccepteerde opvattingen er in willen gooien...tja.

pi_14915261
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:10 schreef thabit het volgende:
Zo zie je maar. Zit je hier in je kapitalistische noorden een beetje te denken dat je je zaakjes op orde hebt, zit je opeens met korter wordende dagen, vogels die verdwijnen en meer van dat soort ongein.

Over vervuiling gesproken; ik vind de bomen er de laatste tijd ook al beroerd uitzien, weinig blad enzo... . Ik denk dat ze de CFKs in de zure regen minder goed trekken dan de propagandamachine ons wil doen geloven.
pi_14971991
Ik heb wat research gedaan en dat van die CFKs was onjuist. Het schijnt onder andere SO2 te zijn dat zure regen veroorzaakt.

Mijn excuses voor deze fout.

maandag 22 december 2003 @ 16:04:07 #173
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_15612393
naast het broeikaseffect speelt ook de kracht van de zon zelf een rol:
quote:
De zon heeft nu zo veel aan kracht verloren, dat het vermelden van de zonkracht niet meer relevant is.
Bron: knmi
  dinsdag 23 december 2003 @ 00:10:23 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_15626479
Totaal zinloos verhaal, precies zoals ik zou verwachten van iemand met de naam Koekepan!!

FYI: de aarde is al 15000 jaar aan het opwarmen, en da's maar goed ook, want ik had niet graag 2 km ijs voor de deur willen hebben

censuur :O
pi_18041853
Het is nu zo erg geworden dat ze afgelopen zondag zelfs een heel uur hebben moeten inkorten.
pi_18055518
quote:
Op woensdag 19 november 2003 21:04 schreef Koekepan het volgende:
We zijn aangekomen bij een punt waarop geen anarchist of neoliberaal zijn ogen meer kan sluiten voor het onontkoombare feit dat de aarde opwarmt. Reeds om 16.30u begint het donker te worden en rond 17.15u is de duisternis geheel ingetreden. Als we niet snel de uitstoot van schadelijke gassen als CO_{2} en SO_{2} beperken, dan zitten we straks compleet in het donker!
Jongen jongen ga je zever elders verkopen! Serieus, broeikaseffect = warmer. Daglengte heeft hier NIETS mee te maken. Daglengte heeft alles te maken met de stand van de planeet tov de zon en daar gaat geen CO² of iets anders iets aan veranderen.
Idioot!
pi_18055628
quote:

[..]

Dit wordt hier grappiger met de minuut. Meer!
Wat bestaan er toch kuikens op deze planeet.
pi_18055865
quote:
HALLOOOOOOOOOOO

Mis, de aarde draait al sneller. Namelijk door het gebruik van stuwmeren in onze westerse hemisfeer. Daardoor draait de aarde elk jaar een miljoenste van een seconde sneller. Wauw, is dat veel!
Hetzelfde kun je zeggen als je naar de noordpool gaat. Want dan bevindt je massa zich dichter bij de rotatieas en gaat de aarde dus sneller draaien dankzij jou.
Wees gewaarschuwd!

(idioten)
pi_18056039
Wat wel weer een voordeel is dat het door het broeikaseffect ook steeds warmer en benauwder wordt, en daardoor lijken de dagen weer veel langer te duren. Dus netto merken we het waarschijnlijk niet eens dat de dagen korter worden!

Dat is natuurlijk ook de reden dat nog maar weinigen het hebben opgemerkt, en het vaak zelfs niet eens willen geloven!
Unox, the worst operating system.
pi_18060158
Zouden ze bij Green-peace ook denken dat de dagen korter worden naarmate het warmer wordt? (Dit had ik dronken niet eens kunnen bedenken )
pi_23241935
We zijn nu een jaar verder en de dagen blijven nog steeds korter worden. Het moet niet gekker worden.
pi_23244525
Waarom hier nooit een slotje is op gezet ontgaat mij volledig... Straks zijn er nog debielen die echt geloven dat het korter worden van de dagen iets met het broeikaseffect heeft te maken .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 11 november 2004 @ 16:24:08 #183
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_23244851
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom hier nooit een slotje is op gezet ontgaat mij volledig... Straks zijn er nog debielen die echt geloven dat het korter worden van de dagen iets met het broeikaseffect heeft te maken .
Snel dicht voordaat Rude dit topic ontdekt

Ok, die is flauw; slotje dan maar Alicey?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_23244925
Het begint intussen bekend te worden dit fenomeen. Verleden week is daarom als noodgreep een extra uur ingelast om zodoende het tij te keren.
pi_23244986
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:27 schreef Alicey het volgende:
Het begint intussen bekend te worden dit fenomeen. Verleden week is daarom als noodgreep een extra uur ingelast om zodoende het tij te keren.
Waardoor het nog eens een uur eerder donker wordt ja... keren? versterken noem ik dat...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  donderdag 11 november 2004 @ 16:35:09 #186
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_23245074
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:31 schreef ghostarmor het volgende:

[..]

Waardoor het nog eens een uur eerder donker wordt ja... keren? versterken noem ik dat...
Twee weken terug was het om 5 uur donker, nu om 6 uur.
Dat zou ik toch echt keren noemen
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_23245078
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:31 schreef ghostarmor het volgende:

[..]

De oplossing is bedoeld voor de lange termijn.
pi_23245323
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:35 schreef Quarks het volgende:

[..]

Twee weken terug was het om 5 uur donker, nu om 6 uur.
Dat zou ik toch echt keren noemen
Maak me niet gek. Ik heb gisteren "The Forgotten" gezien...

* oh kijk !!! daar vliegt een boom !!! *
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')