abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 20:00:22 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14768005
quote:
Lucas en Gea eisen geld van ontdekker

valthermond/oude pekela - Lucas en Gea Hulshof uit Oude Pekela dagen hun ontdekker Jo Swart uit Valthermond voor de rechter. Het muzikale duo eist in kort geding de rechten op van de drie cd's die Swart in eigen beheer, maar in samenwerking met de artiesten heeft uitgebracht.

Ook willen Lucas en Gea volgens de Drentse platenbaas geld zien voor de in het verleden verkochte verzamel-piraten-cd's.

''Twintig jaar heb ik mijn uiterste best gedaan voor Lucas en Gea en dan is dit hun dank'', aldus Swart. Sinds kort heeft het duo een eigen platenlabel, L&G Producties. De vierde en tot dusver laatste cd Volle maan en rode wijn werd op dit label uitgebracht.

Swart: ''Ik heb de indruk dat de populariteit van Lucas en Gea behoorlijk afneemt. Ze proberen wanhopig nog wat geld bij elkaar te krijgen. Ik heb altijd alle kosten voor m'n rekening genomen. Ik heb leuk verdiend aan de drie cd's die ik van Lucas en Gea uitbracht, maar zij ook. Als ik het nummer Steeds weer huil je niet aan Lucas had gegeven, waren zij nooit zo bekend geworden. Ik ben ze op alle mogelijke manieren tegemoet gekomen, maar een contract tekenen wilde Lucas nooit. Een man een man, een woord een woord, zo regelden wij onze zaken. Als hij royalty's had willen hebben, had hij het alleen maar hoeven zeggen en had ik het geregeld.''

De cd-handelaar, die zelf veel 'piraten-muziek' uitbrengt, kan niet begrijpen dat Lucas en Gea naar de rechter stappen. Swart zag van meet af aan wat in de jonge Lucas met z'n keyboard. Hij was vooral gecharmeerd van diens stemgeluid. Swart zorgde er naar eigen zeggen voor dat de jonge artiest leuke liedjes kreeg. ''Lucas is erg sluw in het pikken van liedjes van andere artiesten. Hij verpakt de muziek in zijn eigen keyboardsound en zingt de tekst opnieuw in. Dan ontstaat er een geheel nieuwe uitvoering, die erg goed in het gehoor ligt.'' Swart op zijn beurt regelde studioruimte in Winschoten, betaalde de kosten en zorgde er voor dat de muziek op schijfjes kwam te staan. ''Ik kan alles met door mij betaalde rekeningen aantonen. Via mijn winkel en groothandel zorgde ik voor de verkoop en distributie. Van elke nieuw uitgebrachte cd kreeg Lucas er honderd gratis, die hij voor tien euro verkocht bij optredens. Daarna betaalde hij de inkoopprijs van 3,40 euro.''

Van de eerste cd van Lucas en Gea werden 40.000 stuks verkocht. ''De tweede cd deed 20.000 stuks en de derde nog maar 10.000 stuks. De mensen kennen het kunstje van Lucas en Gea inmiddels'', zegt Swart. Zonder dat de Drentse platenbaas het wist, maakten Lucas en Gea De reactie van Lucas Hulshof op het verhaal van Jo Swart is kort maar krachtig: ''Ik weet nergens van.'' Hij verwijst naar Eddy Harms van Pink Records, maar die zegt evenmin iets: ''Ik houd mij wijselijk op de vlakte.''

Is het succes Lucas en Gea naar het hoofd gestegen? Ik hoop het niet
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14768287
quote:
Als ik het nummer Steeds weer huil je niet aan Lucas had gegeven, waren zij nooit zo bekend geworden.
Zó bekend? Ik ken ze niet
Op maandag 29 maart 2004 21:36 schreef funmaster het volgende:
Jij bent DE MAN _O_ _O_ _O_
  donderdag 20 november 2003 @ 05:53:21 #3
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_14779303
quote:
Zó bekend? Ik ken ze niet
Houden zo
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  donderdag 20 november 2003 @ 06:18:01 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14779333
Ik heb nog noot een seconde muziek van ze gehoord
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_14780046
quote:
Op donderdag 20 november 2003 06:18 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nog noot een seconde muziek van ze gehoord
Ik wel. Op het muziek-voor-debielen festival op Omroep Brabant.
  donderdag 20 november 2003 @ 09:28:01 #6
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_14780514
quote:
Ik wel. Op het muziek-voor-debielen festival op Omroep Brabant.
Ja heb ik wel es ook gezien. Brabant Party het dat toch? Echt fout, allemaal van die Anita's in het publiek
  donderdag 20 november 2003 @ 09:33:24 #7
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_14780613
Wereldberoemd in Groningen in omstreken noemen ze dat toch.
Nou ja met drank erbij vind ik de muziek soms wel feestelijk maar goed.
Het wordt humoristisch als je ze ziet optreden en dan vooral dat vrouwtje hahaha wat kan die goed swingen zeg maar goed ff on topic.

Je sluit een contract af neem ik aan met je platenbaas en zo word je betaald. Thats life ppl. Nu hebben ze niet teveel onder de pet zeg maar maar tenzij er contractbreuk of fraude ofzo geweest is hefet het niet zoveel zin vrees ik.

(ps ze hebben zelfs al op lowlands gestaan )

De kip of het ei, doe mij maar allebij!
  donderdag 20 november 2003 @ 09:44:12 #8
16625 robh
pi_14780831
Weet iemand al iets meer?

Ik heb nog niks gehoord op Radio Noord

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 20 november 2003 @ 09:49:31 #9
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_14780940
quote:
Op donderdag 20 november 2003 09:44 schreef robh het volgende:
Weet iemand al iets meer?

Ik heb nog niks gehoord op Radio Noord

is al paar dagen op tv noord
geloof ik
De kip of het ei, doe mij maar allebij!
  donderdag 20 november 2003 @ 19:52:46 #10
16625 robh
pi_14796793
quote:
Op donderdag 20 november 2003 09:49 schreef Ko-Ko het volgende:

is al paar dagen op tv noord
geloof ik

Dan zal ik zometeen even kijken. Bedankt voor de tip!
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14797070
Lucas en Gea, klinkt wel als een duo dat het nog ver kan schoppen in de USA.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:02:41 #12
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_14812184
Again?

Vind je het gek dat de Randstad neerkijkt op Grunn?

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_14862690
quote:
Bemiddeling Lucas en Gea met platenbaas

assen - Geen rechterlijke uitspraak, maar bemiddeling. Dat was vrijdag de uitkomst van het kort geding tussen Lucas en Gea en platenbaas Jo Swart.

De artiesten willen geld van Swart: 144.000 euro wegens gederfde inkomsten, zoals royalty's op cd-verkopen. Ook willen ze juridisch eigenaar worden van de cd's en liedjes die ze onder hoede van Swart hebben uitgebracht. Hun advocaat Rob van Dongen eiste een voorschot van 25.000 euro op een nader te bepalen schadevergoeding.

Volgens Lucas en Gea hebben zij de productie van de cd's grotendeels zelf bekostigd. Maar de Platenkoning uit Valthermond claimt dat hij zowat alles heeft betaald. ''Tot en met de oppas aan toe'', aldus zijn advocaat Tjeerd Overdijk. Lucas en Gea zouden slechts wat posters hebben laten drukken en een videoband hebben laten bewerken.

Nadat beide Amsterdamse advocaten drie uur lang twistten over platenverkopen, productiekosten en de vraag wat precies onder een 'producent' moet worden verstaan, kwam rechter Annemarie Kager met een voorstel: mediation, ofwel bemiddeling. Anders voorzag zij jarenlange procedures waar het duo en Swart uiteindelijk niets aan hebben. Bij mediation moet het conflict binnen vier maanden zijn opgelost. Lukt dat niet, dan hakt de rechter alsnog de knoop door.

Ondertussen zijn de relaties flink verziekt. Dat Lucas en Gea de rechter inschakelden viel slecht in het kamp van Swart. ''Aasgieren'', klonk het gisteren op de publieke tribune. Afspraken wilde Swart altijd wel maken maar Lucas en Gea weigerden dat, zo werd betoogd. Die afspraken komen er nu wellicht toch, zonder de rechter.

bron
  woensdag 10 december 2003 @ 20:03:30 #15
16625 robh
pi_15311566
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:56 schreef SunChaser het volgende:
Lucas en Gea hebben de eerste slag gewonnen tegen hun oude platenbaas. Die verdiende veel geld aan het duo. Hij mocht namelijk de platen uitbrengen, maar een contract werd nooit getekend. En nu mag de platenbaas geen cd's en singles meer uitbrengen tegen een dwangsom van 1000 euro per keer. Om de 174.000 euro van de platenbaas terug te vorderen moeten ze nog wel een bodemprocedure starten.

(c) Fok!

Top, Lucas en Gea rouleren!

Wat SC zegt, ze rouleren inderdaad!
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15311609
hoeveelste L&G-topic is dit nu al van jou robh?
pi_15311616
Ze waren net te zien op SBS6, i.v.m. een DVD .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')