Hier het vervolg:
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:51 schreef cocabull het volgende:
Ik zoek een snelle provider die dedicated servers met veel bandbreedte aanbied. Als het kan ook onder het budget van 3.300 euro (+/- 3.900 dollar) per jaar. Op het web zijn er wel een aantal maar ik weet niet of die bedrijven nou groot en bekend zijn of maar een avontuurtje is van iemand. Het maakt mij niet veel uit of de server in Nederland of het buitenland ligt. Mijn site wordt een internationale site in 6 talen (NL, DE, ENG, TR, FR, RUS). Dus het moet in alle landen snel te bereiken zijn (veel foto's op de site).Wat ik zoek is ongeveer het volgende:
- Minstens P4- 2 Ghz
- 512 MB Ram
- 80 GB Harddisk
- Minstens 300 GB dataverkeer per maandDe providers in Nederland bieden niet meer dan 40 tot 80 GB dataverkeer per maand voor servers en zijn meestal (zelfs) 3 keer duurder dan een provider in Amerika. Daar bieden ze zelfs servers aan met 700 tot 1200 GB dataverkeer per maand.
Kennen jullie grote, bekende, betrouwbare providers die snelle servers met veel dataverkeer bieden?
quote:Eehmmm ik dacht dat ik zei minstens 300 GB dataverkeer per maand.
Op woensdag 19 november 2003 19:00 schreef blackie007 het volgende:
www.rokscom.nl
quote:Dan zou ik als ik jou was maar even bij Rokscom kijken, Flaxe heeft deze mogelijkheid ook maar staat niet direct op de site.
Op woensdag 19 november 2003 19:05 schreef cocabull het volgende:[..]
Eehmmm ik dacht dat ik zei minstens 300 GB dataverkeer per maand.
Ik denk als je concrete prijzen wil je ze moet bellen voor een offerte op maat.
quote:Dat zijn hostingpakketten
Op woensdag 19 november 2003 19:07 schreef blackie007 het volgende:
http://www.rokscom.nl/windhostingn.htmlIk denk als je concrete prijzen wil je ze moet bellen voor een offerte op maat.
quote:Eigen Server
Op woensdag 19 november 2003 19:09 schreef cocabull het volgende:[..]
Dat zijn hostingpakketten
Laat maar...
edit:
Je kan ook grote sites opzoeken en dan in de dns kijken door welke bedrijf hun domeinnaam gehost wordt. Daar nemen ze meestal ook een hostingpakket.
Voor zoiets moet je naar het hostingbedrijf e-mailen, omdat 300 GB niet alledaags is.
quote:http://www.dahhosting.nl/dedicated.html
Op woensdag 19 november 2003 18:56 schreef cocabull het volgende:
Het grote betaalde webhosting topic - deel 1Hier het vervolg:
[..]
Het is dus weldegelijk mogelijk, en dat in Nederland in rebus internethouse (als ik me niet vergis) en 3000 euro p/j
(reagerende op Cocabull dus )
quote:http://www.clearhosting.nl/index.php?page=dedoverzicht
Op woensdag 19 november 2003 18:56 schreef cocabull het volgende:
Het grote betaalde webhosting topic - deel 1Hier het vervolg:<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 19 november 2003 18:51 schreef cocabull het volgende:
Ik zoek een snelle provider die dedicated servers met veel bandbreedte aanbied. Als het kan ook onder het budget van 3.300 euro (+/- 3.900 dollar) per jaar. Op het web zijn er wel een aantal maar ik weet niet of die bedrijven nou groot en bekend zijn of maar een avontuurtje is van iemand. Het maakt mij niet veel uit of de server in Nederland of het buitenland ligt. Mijn site wordt een internationale site in 6 talen (NL, DE, ENG, TR, FR, RUS). Dus het moet in alle landen snel te bereiken zijn (veel foto's op de site).Wat ik zoek is ongeveer het volgende:
- Minstens P4- 2 Ghz
- 512 MB Ram
- 80 GB Harddisk
- Minstens 300 GB dataverkeer per maandDe providers in Nederland bieden niet meer dan 40 tot 80 GB dataverkeer per maand voor servers en zijn meestal (zelfs) 3 keer duurder dan een provider in Amerika. Daar bieden ze zelfs servers aan met 700 tot 1200 GB dataverkeer per maand.
Kennen jullie grote, bekende, betrouwbare providers die snelle servers met veel dataverkeer bieden?<hr></blockquote>
Ik kan 300MB (ongeveer 1mbit) voor 220,- per maand aanbieden, en dan houd je dus nog 600tot 900 euro over de server, (dit komt dus neer op bijna 50 tot 80 euro voor de server per maand, dit is goed te doen als je wilt huren.
Anders moet je iets dieper in de buidel tasten en de server kopen, een 1U supermicro p4 2.4 (512mb 2x 80gb disk) kost je ongeveer 1600 euro.
Ik denk dat je als je een beetje rond zoekt en puzzelt best wel uit komt op het bedrag dat je noemt.
Ik wil een .nl domein registreren.
Alleen ik wil het wel meteen goed doen en het is dus van belang dat ik het registreer bij een goed bedrijf.
Dus waar kan je het best een NL domein registreren? Kosten liever niet te hoog maar hoeft ook niet de goedkoopste te zijn als die wat nadelen heeft. Oftewel de beste prijs/kwaliteit.
Heb ook liever goed in de hand wat ik met de servers wil.
In het begin zal ik zo goed als geen dataverkeer hebben maar als ik ineens veel bezoekers krijg wil ik makkelijk kunnen upgraden naar een snellere server.
Wat is trouwens het beste; domeinnaam registreren en server bij 2 aparte bedrijven of bij 1 bedrijf je server en je domeinnaam?
http://www.highpoint.nl/domeincheck.php : Corporate pakket:
-inclusief domein
-100mb
-5GB dataverkeer
-15 accounts (wat betekend dat?)
-MySQL
-120 euro per jaar ongeveer
http://www.xxlwebhosting.nl/productenendiensten/hostingpakketten.php : M pakket:
-100mb
-5GB dataverkeer
-3 euro per 1GB meer (lijkt me goede prijs?)
-1 MySQL database
-Subdomeinen
-130 euro per jaar
http://www.d-creations.nl/hosting/tarieven.php : corperate:
-200mb
-4GB dataverkeer
-MySQL
-130 euro per jaar.
Dit is gebasseerd op adviezen uit 2002 dus misschien is er ondertussen wat veranderd.
Wie weet nog meer pakketten met 100+ mb en ongeveer 4/5gb dataverkeer en mysql voor rond de 100 euro?
En welke van de bovenste is de beste keus? of zit je met alle 3 wel goed?
verder vind ik upgrademogelijkheden belangerijk. Wil dus wanneer dat moet meteen overkunnen stappen op een duurder pakket met meer dataverkeer
quote:zit nog te twijfelen tussen xxl en highpoint.
Op maandag 22 december 2003 09:51 schreef Eilanden het volgende:
Ik heb xxl nu een paar maanden en ben er zeker tevreden over. Afgelopen periode hebben ze zelfs hun service uitgebreid.
highpoint is meest interresant als ik later meer webruimte en dataverkeer nodig heb.
voor 10 euro heb je 100mb/5gb en voor 15 euro 250/10gb
En bij xxl
voor 10 euro 100mb/5gb voor 15 euro 200mb/5gb
En stel dat ik die 10gb dan echt nodig heb dan kan je dus voor 15euro 5gb erbij krijgen en zit je op 30euro/maand en dan heb je nogsteeds 200mb ipv 250.
dus heeft iemand ervaringen met highpoint??
quote:wow dat is lekker goedkoop en uitgebreid.
Op maandag 22 december 2003 14:30 schreef SolidArt het volgende:
www.mihosnet.nl is voor mij goed genoeg
Dat is nu mn nummer 1 optie.
60 euro per jaar inclusief domeinnaam en dan heb je 100mb/4gb
en 250mb/10gb is 148,75 per jaar inclusief domeinnaam. is ook goedkoper dan xxl of highpoint.
quote:Nou, in Amerika kan dit dus veeeeeeeel goedkoper dan in Europa. Denk dat je voor een managed server met DIE hoeveelheid dataverkeer (300 GB) toch wel zo'n 400 a 500 euro per maand kwijt bent hoor. In Amerika dus inderdaad 4x zo weinig. Dataverkeer in Nederland is nou eenmaal veel duurder, vooral als je bij een goed netwerk zit. Latency naar zo'n Amerikaanse server is meestal rond de 120 ms, naar een Nederlandse vanuit NL rond de 20 ms afhankelijk van provider etc.
Op woensdag 19 november 2003 19:09 schreef cocabull het volgende:[..]
Dat zijn hostingpakketten
Laat maar...
Nog steeds op zoek trouwens?
ik heb er zelf ook een account, werkt perfect
beste en goedkoopste hosting van nederland
quote:is deze goed verder??
Op maandag 22 december 2003 14:30 schreef SolidArt het volgende:
www.mihosnet.nl is voor mij goed genoeg
quote:Wat is je doelgroep? Nationaal of internationaal? Hoeveel bezoekers heeft je website? Is je website commercieel?
Op woensdag 31 december 2003 16:44 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
is deze goed verder??
quote:ben een beginner
Op woensdag 31 december 2003 16:50 schreef TheDarkness het volgende:[..]
Wat is je doelgroep? Nationaal of internationaal? Hoeveel bezoekers heeft je website? Is je website commercieel?
doelgroep iedereen die het lezen wil
bezoekers weet ik nog niet en niet commercieel
dat pakket van 6.50 in de maand en 100 mb schijfruimte en 5 gig bandbreedte is ook wel aardig lijkt mij??
zo ja kun je daar met een ftp prog naar toe zenden?
zo ja denk ik dat ik voor deze kies
Mooi voor een beginner als ik
Een site met 300 gig per maand is een vrij behoorlijke site, je trekt gemiddels 1 Mbit/sec. Dat kost je aan dataverkeer al ongeveer 200 euro per maand, veel goedkoper zal je dat niet tegenkomen. Daarnaast heb je nog een server nodig en die zal ook beheerd moeten worden, reken op ongeveer 250 euro per maand, dan kom je in totaal op 450 euro / maand = 6000 euro / jaar (ex btw.)
Goedkoper wordt het wanneer je je eigen server aanschaft en zelf onderhoud. Een Dell server van 2500 euro ex btw is in staat om dit boeltje draaiende te houden. Die 2500 schrijf je af over 2 jaar tijd. = 1250 euro per jaar. = ± 100 euro / maand.
200 + 100 = 300 /maand = 3600 / jaar (ex btw.)
Nadeel is wel dat je je server zelf moet configureren, maar dat moet te doen zijn. Voor het onderhoud aan je hardware heeft Dell hele goede onderhoudscontracten. Het ligt eraan hoe bedrijfskritisch je site is als je 4hour response nodig hebt betaal je wel iets meer.
Maar ik moet zeggen dat ik 3300 euro wel een erg mager budget vindt voor zo'n grote site....
edit: ik zou *geen* server in de VS nemen ivm de hoge ping, je hebt een round trip van ± 250 ms, dit houdt in dat elke bestand (dus ook elk plaatje op een website) een vertraging van een kwart seconde mee krijgt. Dat ga je met een uitgebreide website wel merken.
[Dit bericht is gewijzigd door mabit op 31-12-2003 19:30]
quote:Ik geloof niet dat meneer op zoek was naar een eigen server.
Op woensdag 31 december 2003 19:24 schreef mabit het volgende:
ik zie hier al weer een hoop 1 server-providers tussen door komen: oftewel de hobby hosters.Een site met 300 gig per maand is een vrij behoorlijke site, je trekt gemiddels 1 Mbit/sec. Dat kost je aan dataverkeer al ongeveer 200 euro per maand, veel goedkoper zal je dat niet tegenkomen. Daarnaast heb je nog een server nodig en die zal ook beheerd moeten worden, reken op ongeveer 250 euro per maand, dan kom je in totaal op 450 euro / maand = 6000 euro / jaar (ex btw.)
Goedkoper wordt het wanneer je je eigen server aanschaft en zelf onderhoud. Een Dell server van 2500 euro ex btw is in staat om dit boeltje draaiende te houden. Die 2500 schrijf je af over 2 jaar tijd. = 1250 euro per jaar. = ± 100 euro / maand.
200 + 100 = 300 /maand = 3600 / jaar (ex btw.)
Nadeel is wel dat je je server zelf moet configureren, maar dat moet te doen zijn. Voor het onderhoud aan je hardware heeft Dell hele goede onderhoudscontracten. Het ligt eraan hoe bedrijfskritisch je site is als je 4hour response nodig hebt betaal je wel iets meer.
Maar ik moet zeggen dat ik 3300 euro wel een erg mager budget vindt voor zo'n grote site....
Maargoed. Deze prijzen die je noemt zijn krankzinnig. Voor 250 Euro heb je een eigen server met 300GB dataverkeer, managed en een uptime garantie van 99,999% anders geld terug. 24/7 support, aangesloten op een 7GB netwerk en de beste kwaliteit bandbreedte die er te krijgen is.
quote:50 cent vind ik niet duur.
Op woensdag 31 december 2003 19:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Waarom is dataverkeer altijd zo verschrikkelijk duur ?
Het scheelt maar enkele euri of je 50MB of 500MB schijfruimte wil hebben, maar hele tientjes per maand voor een gigje meer aan dataverkeer.
quote:Dan gaat hij het toch lekker daar halen?
Op woensdag 31 december 2003 19:30 schreef TheDarkness het volgende:[..]
Ik geloof niet dat meneer op zoek was naar een eigen server.
Maargoed. Deze prijzen die je noemt zijn krankzinnig. Voor 250 Euro heb je een eigen server met 300GB dataverkeer, managed en een uptime garantie van 99,999% anders geld terug. 24/7 support, aangesloten op een 7GB netwerk en de beste kwaliteit bandbreedte die er te krijgen is.
Het netwerk waar jij het over hebt is zeer waarschijnlijk het trueserver netwerk, en die doen zelf geen dedicated dingen. Dus je hoster heeft feitelijk geen eigen netwerk, maar gewoon een kast bij true. En aangezien ook trueserver redelijk forse prijzen rekent voor 1 Mbit zal er redelijk bezuinigd worden op de server zelf. Ik had het over dual xeon.
Maar doe maar een linkje naar die super aanbieding van 250 euro?
quote:Omdat hardeschijven tegenwoordig groot zat zijn en goedkoop, maar bandbreedte toch redelijk duur is, omdat daarvoor complete glasvezel netwerken voor zijn aangelegd
Op woensdag 31 december 2003 19:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Waarom is dataverkeer altijd zo verschrikkelijk duur ?
Het scheelt maar enkele euri of je 50MB of 500MB schijfruimte wil hebben, maar hele tientjes per maand voor een gigje meer aan dataverkeer.
quote:te laat
Op donderdag 1 januari 2004 12:15 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik hoop dat ik nog niet te laat ben, maar neem GEEN lycos/tripod. ik heb het gehad (betaalde ja) en hij was elke maand wel een dag down en is altijd superlangzaam, niet doen dus!
ach tis toch maar voor de hobby enzo
ik ben een beginner dus
quote:mihosnet is
Op woensdag 31 december 2003 16:44 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
is deze goed verder??
Ik heb rond de 200mb webruimte nodig, maar veel dataverkeer. Het is moeilijk in te schatten hoeveel precies, dit neemt natuurlijk ook toe naarmate de site meer bezoekers krijgt.
De bedoeling is om een tv programma te maken en deze 2 wekelijks op de site te plaatsen, een uitzending blijft dan een maand staan (dus 2 uitzendingen per keer te downloaden). Zo'n bestand is misschien 50 mb.
Ik verwacht niet meer dan een paar honderd kijkers per aflevering, het is ook meer voor de lol. Het programma heeft een kleine doelgroep, maar wel een specifieke, een beetje sponsoring is geen probleem (we hebben de eerste al). Het hoeft dus niet een "zo goed als gratis" server te zijn, maar wel een voordelige.
Samengevat:
*Ik zoek dus een goedkope host voor deze site, waarbij we niet te snel de data limiet overtreden. De snelheid moet ook acceptabel zijn natuurlijk.
*Ik verwacht dat in het begin 10-20 gb dataverkeer genoeg is.
*Hoeveel ben ik minimaal kwijt?
Alvast bedankt,
Diesel
Heeft iemand van jullie ervaring met mijnwebserver.nl?
Zoja wat vonden jullie ervan?
Hoe vaak was die b.v. down etc. (Zie ook http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=mijnwebserver.nl )
P.S: Weet je nog een goede, goedkope, snelle betrouwbare hosting voor mijn nieuwe website met max 2 gig per dataverkeer maand, (De hosting moet wel php, mysql, cpannel etc hebben en mag maximaal 3 a 4 euro p/m kosten) geef de url dan a.u.b. even.
Groet
Dennis
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1498
Dus wees wijs... want je snijd jezelf in de vingers! Het is daar één doffe ellende!
quote:kene.nl
Op woensdag 19 november 2003 21:44 schreef Renesite het volgende:
50mb, 3 gig dataverkeer en PHP
liefst incl domeinnaam en btw, niet meer dan 60 euro...
Heb wel wat gevonden, maar ben benieuwd wat ik nog meer kan vinden
quote:Hmmm, zo'n 200 euro denk ik
Op maandag 5 januari 2004 18:21 schreef Diesel het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met een projectje. Het is niet de verwachting (en bedoeling) dat het geld op gaat leveren, maar het vraagt wel een flinke server.Ik heb rond de 200mb webruimte nodig, maar veel dataverkeer. Het is moeilijk in te schatten hoeveel precies, dit neemt natuurlijk ook toe naarmate de site meer bezoekers krijgt.
De bedoeling is om een tv programma te maken en deze 2 wekelijks op de site te plaatsen, een uitzending blijft dan een maand staan (dus 2 uitzendingen per keer te downloaden). Zo'n bestand is misschien 50 mb.
Ik verwacht niet meer dan een paar honderd kijkers per aflevering, het is ook meer voor de lol. Het programma heeft een kleine doelgroep, maar wel een specifieke, een beetje sponsoring is geen probleem (we hebben de eerste al). Het hoeft dus niet een "zo goed als gratis" server te zijn, maar wel een voordelige.
Samengevat:
*Ik zoek dus een goedkope host voor deze site, waarbij we niet te snel de data limiet overtreden. De snelheid moet ook acceptabel zijn natuurlijk.
*Ik verwacht dat in het begin 10-20 gb dataverkeer genoeg is.
*Hoeveel ben ik minimaal kwijt?Alvast bedankt,
Diesel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |