In het huis doet Breuls zijn administratie, drinkt pluisje eeuwig ranja en is het heerlijk wonen. Net als in de prachtige zonovergoten tuin, waar pluisjes ranjazwembad ligt.
Dit vredige leventje wordt zelden verstoord, hooguit door wat rondvliegende sterretjes, maar die zijn alleen maar leuk
* spookvrouw is helemaal weg van de grote lavendelstruik die voor het huis staat
Je bent altijd welkom spookvrouw. De deur staat altijd open (al zal dat niet eens nodig zijn ).
Je maakt een oude spookvrouw hier erg blij mee.
Dus je vindt het echt niet erg dat ik in mijn schommelstoeltje bij de lavendelstruik ga zitten?
* spookvrouw kan er zo van genieten
Wil je wat ranja? D'r staat hier nog aardig wat in de koelkast
Je hebt vast ook wel ijsklontjes en een rietje
* Breuls komt met een dienblaadje met daarop een kan ranja, 2 glazen met daarin een parasolletje, een bakje ijsklontjes en een paar rietjes
asje
Hmmmmmmm........
Ligt Pluisje te slapen, ze is zo rustig
*slurp*
Lekker zeg.
gelukkig is d'r een hele voorraad
Jij ook Breuls?
* spookvrouw voelt zich hier wel thuis
Dit is een prachtig luxe huis met ranjazwembad..
..en een lavendelstruik!
Wat wil je nog meer....?
* spookvrouw doet even haar oogjes dicht
* spookvrouw heeft een beetje een deja-vu gevoel, maar vraagt zich nog steeds af hoe dan nou kan ?
spookvrouw slaapt geloof ik..
* Breuls gaat naar binnen, en komt even later terug met een deken
Zoo, krijgt ze het tenminste niet koud
* spookvrouw schurkt nog eventjes lekker in de stoel en legt haar voeten wat hoger en suddert zachtjes weg
Ik moet morgen vroeg weer op...
* Breuls zet de ranja terug in de koelkast, ruimt de glazen op en gaat richting z'n bedje
Trusten hoor
Zo, lekker glaasje ranja, boterhammetjes met ranja-pasta en een ranja-koekje als extraatje
Dus niet zeuren.
Heb je ook nog zoiets als een leuke late snack?
* spookvrouw gaat gauw in haar schommelstoeltje bij de lavendelstruik zitten
* spookvrouw steekt nog even haar tenen in het warme zand, eet nog wat lekkers en slurpt van haar ranja
Als dit op is, ga ik lekker slapen Pluisje.
Joehoe, Breulsje!!!
Wil jij een glaasje ranja??
De lavendel ruikt lekker, het zonnetje komt al op. Ik ga koffie zetten.
Hoor ik koffie zeggen? D'r staat al wat hoor.
Hoewel, dies niet zo vers meer... gooi maar weg
Ga jij eens fijn een pauze houden of zo. Hier heb je een kopje koffie. Hebben jullie ook nog wat eetbaars in huis zodat ik een ontbijtje voor je kan maken?
Hai Pluis!! Is Ali hier misschien ook?? We wilden een tochtje maken naar de grotten van ons eiland en dachten dat hij wel een uitrusting en een plattegrond zou hebben of zo iets.
Nouja... wat zullen we gaan doen Super?? Volgens mij ligt iedereen te slapen, de grotten word niets meer denk ik. Terug naar het restaurant en aan de borrel??
Morgen komt pluisje terug en dan krijgt ze een lekker ontbijtje van Breuls.
Ff zien hoor, sinaasappels, zelf te bakken croissants, jam, boter... ja, tis er allemaal.
* Breuls zet alles weer weg, maar wel vooraan in de kasten en koelkast, zodat het gemakkelijk weer te vinden is.
Ik ga slapen.
* Breuls doet het licht in de keuken uit, gaat naar het kantoortje om z'n computer ook uit te zetten en gaat dan lekker slapen.
He, wat staan mijn lavendelplantjes er mooi bij!
Oh, en wat is dat voor lekkers????
* pluisje stort zich op de ranja-lekkernijen
quote:Breuls!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 20 juni 2001 15:39 schreef Breuls het volgende:
* pluisje stort zich op Breuls
Oh, en Pluisje, ik heb ook nog ranjakoekjes gevonden, hebben?
sow, het is al druk in huis..
wat zijn jullie aan het doen?
* spookvrouw gaat maar eens zwemmen. Pluisje, ga je mee?
voor Pluisje
quote:* spookvrouw weet het Pluisje, ik zal straks een eng spookplan op stellen en dat vannacht gaan uitvoeren, Spookvrouw zal papa Ali wel een paar nachtmerries gaan bezorgen
Op woensdag 11 juli 2001 12:29 schreef pluisje het volgende:
Jamaar...Hij had het beloofd
![]()
voor Pluisje
Hier ben ik dan!! :)
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 12-07-2001 14:14]
quote:Oei!
Op woensdag 11 juli 2001 16:51 schreef superbam het volgende:
* superbam komt binnenlopen met een hamer, spijker en een lijst.....klopklopklop, spijker zit in de muur. Effe kijken, ja, hij hangt recht [afbeelding]
Superbam heeft een mooi kruisje!!!
geocities doet ie geloof ik niet....
quote:Ja, beetje druk enzo he? Maar hier ben ik dan en ik blijf ook wel even
Op woensdag 11 juli 2001 16:23 schreef pluisje het volgende:
Papa!* pluisje pakt snel beer aan en vliegt bij Ali om zijn nek
Waar bleef je nou?
quote:wel als je de url selecteerd en nog eens op enter drukt
Op woensdag 11 juli 2001 19:19 schreef pluisje het volgende:[..]
Oei!
Superbam heeft een mooi kruisje!!!
geocities doet ie geloof ik niet....
quote:Joepie!!
Op donderdag 12 juli 2001 11:35 schreef Ali Salami het volgende:[..]
Ja, beetje druk enzo he? Maar hier ben ik dan en ik blijf ook wel even
Hm, op...
Ik ga wel ff naar buiten.
Handig, zo'n Ranjastalletje voor de deur
quote:Zeker... Een Acteur met een B
Op donderdag 12 juli 2001 12:11 schreef pluisje het volgende:[..]
Joepie!!
Gaan we dan samen weer eens pim-pam-petten???![]()
quote:Breuls?
Op vrijdag 13 juli 2001 00:13 schreef Ali Salami het volgende:[..]
Zeker... Een Acteur met een B
Barbie?
Barbapappa?
Brad Pitt?
Terwijl Breuls zich even omdraait, vliegt het raam nog verder open dan het al stond, en schudt moeder natuur een stapel papier uit orde.
Shit!
* Dat was het stapeltje van het Handelsregister
En dat vlak voor m'n vakantie
* Breuls doet het raam dicht, pakt de papieren bij elkaar en stopt ze in een doos. De deksel gaat erop.
Die KvK kan wel wachten tot na m'n vakantie.
* Breuls gaat weer verder aan het Bevolkingsregister...
Ow God, dat beest staat bij het open raam!
* Breuls rent naar beneden om het raam dicht te doen, checkt nog ff het voederbakje en ziet dat het goed is.
Zo, nou weer aan het werk
Zo, tijd voor een bie.. euh, een ranja
Hij loopt naar de voorkant van het huis, waar een gereedschapskist en een doos staan.
Breuls zet de ladder op, en klimt omhoog met een hamer uit de kist en wat spijkers tussen z'n lippen.
In de dakgoot spijkert hij om de 50 centimeter een spijker. Daarna gaat hij naar beneden en maakt de doos open. Daarin zitten prachtige slingers in alle kleuren! Breuls neemt ze mee naar de dakgoot en prikt ze, mooi gedrapeerd, op de spijkers. Een overgebleven uiteinde leidt hij naar het ranjastalletje op de stoep.
Breuls loopt naar binnen en even later komt hij het huis uit met een mooi bord, waarop staat te lezen:
Hoera, pluisje is onze nieuwe prinses!!
* Hij hangt het op, in het midden van de dakgoot, vlak voor de slingers.
Het is feest in het Huis aan Lieflijk Laantje nummer 1...
aaaaaah, Breuls, wat mooi!!!!!!!!
* pluisje blijft lekker hier wonen!
Nu weet ik zeker dat ik in dit huisje blijf wonen.....
Hee meis, is Breuls niet naar het vasteland gezeild om wat administratie in orde te maken, zodat we hier allemaal kunnen blijven?
* spookvrouw gaat zitten in de schommelstoel
Pfffff, die Breuls is al ver weg gevaren....
* Gelukkig is pluisje goed voorbereid en heeft zij liters ranja en een heleboel ranja-koekjes bij zich
Smikkel
* spookvrouw hoest wat en brengt Pluisje gauw terug naar huis.
Binnen steekt spookvrouw de kachel aan en nestelt zich voor het warme vuur.
Spookvrouw is een beetje rillerig en wat benauwd, die storm ook. Blijkbaar toch een tikje ervan meegekregen.
Kom Pluisje, trek gauw wat warmers aan, anders vat jij misschien ook nog wel een kou. We zullen snel even een warme chocoranja maken
Pluisje doet voorzichtig open en ziet Wilgje staan met een mooi roze doos onder haar armen. Het gezicht van Wilgje is bijna niet te zien door de enorme lila strik die om de doos zit gebonden.
Hallo Pluisje, is Spookvrouw ook thuis? Ze had een cape besteld en die kom ik even afgeven.
Hoi Wilgje, wat ben ik blij je te zien.
* spookvrouw pakt de doos voorzichtig uit en staat in volle verbazing naar de cape te kijken]
Jee hee, Wilgje, wat mooi *stil*.
* spookvrouw doet de cape om en bekijkt zichzelf aan alle kanten
Wilgje, Pluisje? Wat vinden jullie ervan?
En Wilgje, lekker warm hoor dat velours, behaaglijk.
voor Wilgje.
Ik was er bijna
* pluisje drinkt braaf glaasje ranja en duikt de schuur in. De timmer en boorgeluiden zijn tot in de wijde omgeving te horen. Als zij klaar is draait zij het deurtje goed op slot en duikt maar eens vroeg in bed.....met een teddybeer...
Ow, dag Pluisje, wat ben toch allemaal aan het doen?
* spookvrouw schenkt wat lekkers in voor Wilgje en gaat weer, met de cape aan, bij de open haard zitten
Kom je er gezellig bijzitten?
Piep op de longen? Dat klinkt niet zo mooi...
Misschien zou je een bezoekje aan Equilan kunnen afleggen, die heeft allerlei kruidenmiddeltjes, wie weet wat ze voor je kan doen?
* spookvrouw schenkt nog een keer voor Wilgje in
En van Equilan is misschien niet eens zo'n slecht idee, ik zal morgen langs haar toren gaan voor een kruidentheetje. In het verleden hebben er meer baat bij gehad
* spookvrouw schenkt voor zichzelf ook nog een glas in en gaat weer lekker zitten
Zeg Spookvrouw, mag ik je een persoonlijke vraag stellen?
Jij bent ook alleen hier op het eiland he?
Heb je helemaal geen vriend hier?
* Wilgje probeert het gesprek op haar oude, nieuwe vriend te brengen, maar weet niet precies hoe ze dat aan moet pakken...
quote:Wilgje, ja hoor, stel maar.
Op zaterdag 21 juli 2001 21:38 schreef Wilgje het volgende:
* Ondanks dat het haar eerste bezoek is heeft Wilgje geen last van verlegenheid, ze voelt zich heerlijk thuis in het Lieflijklaantje.Zeg Spookvrouw, mag ik je een persoonlijke vraag stellen?
Jij bent ook alleen hier op het eiland he?
Heb je helemaal geen vriend hier?* Wilgje probeert het gesprek op haar oude, nieuwe vriend te brengen, maar weet niet precies hoe ze dat aan moet pakken...
* spookvrouw zit de aarzeling bij Wilgje en lacht naar haar
Wil je nog wat drinken, en misschien er wat te knabbelen bij. Dat vertelt misschien makkelijker.
Nou kijk...
Je weet dat ik uit Landover kom?
* Wilgje vindt het erg moeilijk om te vertellen en neemt eerst nog een handje nootjes en drinkt haar glas leeg.
Wat zit er toch in dat glas? Het is echt lekker!
Vertel het maar hoor. Drinken staat er, wat te knabbele, vuur brand, pluisje slaapt. Brand maar los.
Toen ik nog in Landover was en mijn vader nog koning was er een ridder in dienst van mijn vader. Zelf was ik nog erg jong, een jaar of 13 zoiets..
Hij nam me vaak mee op zijn paard de bossen in en vertelde me dan de prachtigste verhalen over jonkvrouwen en ridders enzo. Altijd was de jonkvrouw in nood en de ridder kwam haar altijd redden. Als hij zo'n verhaal vertelde stelde ik me altijd voor dat ik die jonkvrouw was en hij de koene ridder...
Maar hij vertelde ook over de natuur, hoe de planten en dieren met elkaar samenleefden. Hoe de elfen en sylfides voor de natuur zorgden.
Hij heeft me eigenlijk groot gebracht kun je zeggen.
Maar ik groeide op en werd echt verliefd op hem, ik hield echt van hem in die tijd.
Maar toen brak de oorlog uit en moest hij gaan vechten.
Mijn vader en moeder kwamen om in die oorlog en ik moest vluchten. Ik kwam uiteindelijk hier op het eiland te recht, maar van de ridder heb ik nooit meer iets gehoord.
Tot eergisteren.....
Toen stond hij ineens in mijn winkel....
* Wilgje houdt even haar mond om een slokje te nemen.
Blijf maar rustig zitten, ik ga even controleren of alle ramen dicht zijn en kijken of Pluisje lekker slaapt, ik ben zo bij je terug.
Kanariepietje slaapt ook al ......
Waar was ik gebleven? Oja, ridder is op komen dagen, hier op het eiland...
Zomaar opeens stond hij in mijn winkeltje. Het was meteen raak, we zijn smoorverliefd.
Maar wat moet ik nou? Hij is 20 jaar ouder als ik.....
En hij kan ook niet blijven, over een paar dagen moet hij weer weg...
Ow Spookvrouw, ik hou van hem, met heel mijn hart. Maar hij moet weer weg, hij kan echt niet blijven. En hij is zoveel ouder als ik!
* Wilgje begint te huilen van hartsverdriet als ze haar twijfels uit...
Maar Wilgje, is er geen compromis te sluiten tussen zijn wereld en dit eiland? Hij heeft je nu ook weer weten te vinden, dus hij is in de gelegenheid zijn eigen wereld te verlaten.
* spookvrouw is helemaal beduusd hiervan
Ga met hem mee en kijk hoe het in zijn wereld is. Jij kan altijd nog terugkeren naar het eiland. Doe alsof het een vakantie is
* spookvrouw slaat haar arm om de schouders van Wilgje en schenkt nog wat te drinken in
*timmer*
*zaag*
Zo, dat schiet lekker op!
quote:
Op maandag 23 juli 2001 21:21 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw zit lekker bij het haardvuur een boek te lezen. In haar achterhoofd speelt nog steeds het verhaal van Wilgje, die nu in de logeerkamer ligt te slapen, vermoeid van alle emotiesPlotsklaps draait Spookvrouw haar hoofd een stukje. Het lijkt net of ze geroepen wordt.
* spookvrouw luistert nog eens goed en staat vast op
* spookvrouw slaat haar nieuwe cape om en loopt naar buiten na een briefje te hebben neergelegd op het tafeltje voor Pluisje en Wilgje
Lieve Pluisje en Wilgje,
ik heb een onrustig gevoel over mij gekregen. Ik heb een telepathische oproep opgevangen uit het kasteel, het is echter onduidelijk wie het is geweest. Ik ben naar het kasteel toe om bij Lord Dreamer te kijken* spookvrouw haast zich door de lucht naar het kasteel toe. Het enige dat van haar waarneembaar is, is de schittering van haar cape
Och, och, je hebt het er maar druk mee Spookvrouw.
Al die rare eilanders hier ook.
* Wilgje kijkt nog of ze Pluisje kan vinden, maar die is er niet zo lijkt het. Jammer, ze had de nieuwe prinses nog graag even gedag gezegd.
Dan bedenkt Wilgje dat wat Spookvrouw kan, zij ook kan natuurlijk! Ze pakt het briefje van Spookvrouw en schrijft eronder:
Lieve Pluisje en Spookvrouw,
Dankjullie wel dat jullie me zo lief hebben
opgevangen. Ik weet nu wat me te doen staat.
Dag lieverds!
Wilgje
* Ze legt het briefje op tafel, dan zullen ze het vast vinden. Ze kijkt nog 1 x rond en vertrekt dan...
Spookvrouw weg?
Wilgje weg?
En Breuls was al weg
* pluisje is nu helemaal alleen.....
Nog een dagje, dan ben ik wel klaar denk ik, dan kan ik ook weg
pluisje stapt in haar bootje en vaart weg...
Breuls, ik kom er aan hoor!!!!
Ach meis, mis je Breuls zo erg? Ik ga je ook niet meer terughalen van zee, met deze boot moet het wel lukken.
Zal je Breuls een knuffel geven als je hem tegenkomt.
* spookvrouw loopt terug naar het Huis en gaat de boel opruimen. Spookvrouw vraagt zich af of ze tijdens de afwezigheid van beiden niet in het kasteel mag blijven. Spookvrouw vind de bibliotheek van Lord Dreamer een prettige plek om te verblijven. Ook de sofa die daar staat slaapt wel lekker
Spookvrouw legt een briefje in het Huis neer:
Lieve Pluisje en Breuls,
Ik hoop dat jullie elkaar vinden
en verder saampjes veel plezier maken
Spookvrouw gaat waarschijnlijk in de tijd dat jullie weg zijn in het kasteel rondwaren, als de kasteelheer het goed vindt.
Willen jullie me halen als jullie weer terug zijn?
Kusjes van Spookvrouw
quote:Joehoe, Spookje, ik ben er weer
Op vrijdag 27 juli 2001 22:47 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw staat aan de steiger te kijken hoe Pluisje in de verte verdwijntAch meis, mis je Breuls zo erg? Ik ga je ook niet meer terughalen van zee, met deze boot moet het wel lukken.
Zal je Breuls een knuffel geven als je hem tegenkomt.
* spookvrouw loopt terug naar het Huis en gaat de boel opruimen. Spookvrouw vraagt zich af of ze tijdens de afwezigheid van beiden niet in het kasteel mag blijven. Spookvrouw vind de bibliotheek van Lord Dreamer een prettige plek om te verblijven. Ook de sofa die daar staat slaapt wel lekker
Spookvrouw legt een briefje in het Huis neer:
Lieve Pluisje en Breuls,
Ik hoop dat jullie elkaar vinden
en verder saampjes veel plezier maken
Spookvrouw gaat waarschijnlijk in de tijd dat jullie weg zijn in het kasteel rondwaren, als de kasteelheer het goed vindt.
Willen jullie me halen als jullie weer terug zijn?Kusjes van Spookvrouw
![]()
![]()
Helaas Breuls niet gevonden...
* pluisje heeft niet zo'n best richtingsgevoel en kwam dus blijkbaar op een ander vaste land uit dan de bedoeling was....
Kom je nou weer hier wonen??
Pluisje !!!!!!!!!!!
Je bootje heeft het gehouden, en je bent er weer.
Ja, ik kom weer hier wonen. Het is wel gezellig bij LD, maar mijn lavendelstruikje heeft toch wel wat.
Wanneer komt Breuls terug? Dan zijn we weer compleet.
Wanneer Breuls precies terugkomt weet ik niet, hangt van de windkracht af denk ik....
Denk wel dat hij zaterdag wel weer gesignaleerd zal worden
* pluisje wiebelt zenuwachtig heen en weer....
Waar blijft ie nou....?
Breuheuls? ben je nou?
* zwaait met zakdoek
Pffff... dat heb ik weer.
Zeilen gescheurd...
volgende keer neem ik wel een helicopter ofzo...
* Breuls valt langzaam op de bank in slaap...
En ik mis mijn teddybeer een beetje
Heb je me gemist?
En, heb je nog een kadootje voor me mee genomen van het vaste land?
En had je nog gezien dat ik achter je aan was gevaren?
quote:Ja!
Op donderdag 09 augustus 2001 22:58 schreef pluisje het volgende:
* pluisje pakt snel Beer uit Breuls' handjes en biedt het slaperige ventje een glaasje ranja aanHeb je me gemist?
quote:Nee, dat is uit de boot gevallen. Ik was zeilen, maar m'n zeilen zijn gescheurd dus ik ben terug komen roeien...
En, heb je nog een kadootje voor me mee genomen van het vaste land?
quote:Nee.. niet gezien? Wist je waar ik heenging dan?
En had je nog gezien dat ik achter je aan was gevaren?
Eerst was ik met een roeiboot achter je aan, maar dat ging niet zo goed...
wel eerst topic lezen als je terugkomt he!
quote:ow, maar ben je wel zonder kleerscheuren thuisgekomen?
Op donderdag 09 augustus 2001 23:07 schreef pluisje het volgende:
Ik had een hele mooie motorboot gebouwd....Eerst was ik met een roeiboot achter je aan, maar dat ging niet zo goed...
quote:ik had het in Londen allemaal al gelezen
wel eerst topic lezen als je terugkomt he!![]()
Kan ik hier vannacht slapen?? Ik heb mijn deur in het slot gegooid zonder sleutel mee te nemen
quote:Ja hoor
Op donderdag 09 augustus 2001 23:31 schreef Breuls het volgende:
ow, maar ben je wel zonder kleerscheuren thuisgekomen?
quote:Valsspelerd!
ik had het in Londen allemaal al gelezen
quote:Tuurlijk
Op donderdag 09 augustus 2001 23:36 schreef Ali Salami het volgende:
* Ali Salami klopt aan...Kan ik hier vannacht slapen?? Ik heb mijn deur in het slot gegooid zonder sleutel mee te nemen
Je mag wel in mijn bedje hoor, dan ga ik wel bij Breuls.....
Nou, snel een ruitje intikken, dan kan ik weer in mijn eigen huis..
In mijn bed??
Heb je er ondersteboven in gelegen ofzo dan?
* pluisje heeft een heerlijk prinsessebedje hoor
brrr
Breuls laat ik nog even liggen, die mag nog even uitrusten....
* pluisje loopt naar haar eigen slaapkamer en springt in het bed
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, vreemde man in mijn bed!!!!!!!!
* pluisje rent hard gillend het huis door
wat!
wat gebeurt er!?
* Breuls schrok wakker van het gegil
tisser!?
Ali! man!
wat zie je eruit!
je eigen dochter herkent je zo niet eens!
Maar ik vond het eigenlijk wel gezellig bij Breuls
* pluisje sleept bedje heel het huis door en daarna ook de tuin door, net zolang tot ze bij Breuls zijn koetshuisje aankomt.
Joehoe, Breuls! Ik kom logeren
Breuls, doe jij straks het lichtje uit?
* pluisje valt al snel in slaap en droomt uiteraard over ranja
Hij loopt even naar pluisje, en stopt de dekens wat beter toe.
Ik kom zo
* pluisje schenkt glaasje ranja in en brengt het naar Breuls
Zullen we zo eens gaan slapen??
Nee, ik blijf nog ff aan het werk..
heb weer een hoop te doen
* pluisje stapt voorzichtig het bedje uit en dekt Breuls nog even goed toe en stopt haar favoriete knuffelbeer in zijn handjes. Slaap jij nog maar even verder, je hebt gisteravond weer veel te lang doorgewerkt
Eeeeeh, Breuls, kom je ook nog??
* pluisje vindt het een beetje saai logeerpartijtje worden....
Braaf
* pluisje rent naar huisje, pakt Pietje en rent terug naar Breuls' koetshuisje
Uhm, mag Pietje ook komen logeren?
Ik weet zeker dat hij het hier ook leuk zal vinden
Breuls?
Zullen we pimpampetten?
Ben ik weer hoor Breuls
* pluisje rent in dustertje woonkamertje in....pietje vergeten eten te geven
* pluisje voert haar kanarie en loopt weer richting Breuls zijn kamertje, maar niet voordat zij een bus slagroom uit de koelkast heeft gepakt
Oei, die heeft vast honger....na 15 dagen
* Terwijl pluisje het bedje verlaat om haar kanarie te voeren hoort zij haar naam roepen....
He, Dagobert staat bij mijn stalletje
* pluisje zwaait
Oei, laat ik me eerst eens even aankleden
* pluisje schiet haar jurkje aan en huppelt naar Pluisjes Ranjastalletje (2)
* pluisje voert haar kanarie en geeft hem een knuffel
En nou niet meer zo'n herrie maken he....
hier klopt iets niet...
* langzaam dringt tot 'm door dat hij pluisje mist in het grote bed. Wel ligt er een briefje op pluisjes kussen:
quote:Wat!!
Op zaterdag 01 september 2001 16:15 schreef Dark_wanderer het volgende:
Laat dit een waarschuwing zijn,
jullie ex-prinsesje zal worden gedood bij opstandDark Wanderer
Dark Wa...
pluisje!
* Breuls schrikt op uit zijn halve slaapdronkenheid
Ik moet haar redden!
* Breuls staat op, trekt wat kleren aan en rent het huis uit, op zoek naar pluisje...
Weet je wat ik niet snap?
Ik dacht dat ik wel handlangers of wachters ofzo zou tegenkomen. Niet dat ik -op die leeuwen na- zonder moeite bij jou kon komen...
vaag he?
Of misschien waren ze net een glaasje ranja voor me aan het halen, daar had ik ze wel 3 keer om gevraagd!
Weet je hoe vermoeiend het is om bij die leeuwen te zitten?
Daar word je niet echt snel van..
Ze kokkerelt wat, schenkt vele glaasjes ranja in, steekt wat kaarsjes aan en loopt de woonkamer weer in
Voor mijn held
* pluisje schenkt nog een glaasje "ranja met wat erin" in
Op de goede afloop!
Breuls begint te graven op de plek waar de oude lavendelstruik staat. Die is bijna helemaal uitgevallen en ruikt minder lekker.
Na wat graafwerk rukt Breuls de struik eruit en zet de nieuwe erin. De aarde er weer bij, aanstampen, en er staat een pracht van een lavendelstruik voor spookvrouw
Zo. Nou koffie
Mooi werk, ventje
* pluisje haalt er een stekje af en zet dit in een potje in de woonkamer, dan ruikt het daar ook lekker
Zo, ik denk dat het het leukst is als pluisje dat uitpakt.
* Hij loopt naar de voordeur, pakt de krant en gaat vervolgens naar z'n kantoortje om die te lezen
Euh, pluisje, wat doe jij in mijn kast?
Hij wilde een emmer verf over mijn hoofdje gooien
En ik had helemaal niks gedaaaaan
*onschuldig kijkt*
* Breuls denkt aan het pakket op de tafel..
dat moet dan maar ff wachten...
* pluisje rent op het pakket af en scheurt het papier eraf...
Het is een......
Nieuwe kooi voor Pietje
* pluisje vliegt Breuls om zijn nekje en geeft hem zoen
Dankjewel....namens Pietje
[Dit bericht is gewijzigd door pluisje op 04-10-2001 11:44]
truste pietje
Breuls heeft van niemand last. Hij leeft helemaal alleen in het, voor 1 persoon veel te grote huis. Maar dat geeft niet... Hij kan zich best in z'n eentje vermaken, zo in de relaxte tuinstoel.
Geen probleem...
Na een tijdje wordt Breuls een beetje moe... De krant glijdt op de grond en hij valt in slaap...
Hij gaat naar binnen, en komt met Pietje in de mooie nieuwe kooi en wat extra water en zaad weer naar buiten
Zo, kom ook maar lekker buiten zitten. Ben ik toch niet helemaal alleen...
Hm, de krant is uit, ik heb verder niks te lezen, en ook geen werk om me in te storten.
* Breuls begint zich te beseffen dat het toch wel erg saai is zonder z'n vrolijke ranjaprinsesje om zich heen...
Hij staart nog ff naar het beeld en zet de TV uiteindelijk maar weer uit.
Kom Pietje, etenstijd
* Breuls gaat naar de keuken en kijkt in de koelkast. Het enige wat hij nog kan vinden is een magnetronmaaltijd. Hij haalt die uit de koelkast en leest de instructies. Na een minuut of 10 wachten haalt Breuls het eten uit de magnetron en schept het over naar z'n bord. Hij loopt naar de grote eettafel en begint langzaam wat ongeïnteresseerde hapjes te nemen.
Pluis, schatje (), je ziet eruit alsof je een hele ton met ranja op kunt.
* SharpTooth haast zich naar de keuken, grist een van de vele flessen ranja uit een kastje en vult deze bij met water
Alsjeblieft, drink....
Wie ben jij??
Wat doe jij hier??
Waar is Breuls??
Wat gebeurt hier allemaal als ik een paar weekjes weg ben...
k*t, ziek zijn zuigt..
* Beneden hoort hij een hevig geslurp. Alsof er iemand ranja zit te drinken. Maar dat kan toch niet? Er is sinds pluisje weg is geen druppel ranja meer gedronken... Breuls staat op en gaat naar beneden, waar hem de verrassing van z'n leven wacht...
* Breuls is zo blij als een kind
Wat fijn dat je weer terug bent!
Kom, er is nog meer ranja in de keuken.
Aaaaah, ik zie de ranja al!
Drink maar lekker op.
* pluisje stort zich op de ranja en voelt zich al snel weer helemaal opgeknapt...
Waarom ben ik hier ooit weggegaan?? Dom, dom, dom!
Ik was in een eng bos, met Atrimar en nog een meneer....en een eng monster
En telkens dacht ik maar: Was ik maar bij Breuls
Ik zat hier helemaal alleen...
Ik dacht...het eiland is zo groot...laat ik de rest eens gaan verkennen....
En toen ik eenmaal de rest van het eiland en de eilanders had gezien dacht ik alleen maar aan hoe jij hier helemaal alleen (met pietje...) zat....
En dat ik je zo miste
maar we zijn blij dat je er weer bent!
* pluisje knuffelt Pietje en Breuls en geeft eerstgenoemde een voorzichtig kusje op zijn snaveltje
Oeps!
* pluisje legt snel een doek over Pietjes kooi...ga jij maar lief slapen he
* Breuls neemt een gretige slok..
*gloek*
* proest *
Dat heb ik * proest * weer hoor, ik * hoest * neem een slok * uche uche * en ik verslik me weer...
* proest *
Gaat het een beetje??
Wacht, laat ik even een doekje halen
Zie je wel dat alcohol slecht voor je is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |