abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24306927
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:39 schreef Omega het volgende:
Ik heb de film Ju-On the Grudge al een tijdje geleden gedownload, had gehoord dat die goed was, wachtte alleen op het juiste moment. Maar eigenlijk wil ik nu de TV film zien, maar of ik die zo makkelijk kan downloaden...... Misschien toch wel een koop waard.

legaal is ie niet te verkrijgen volgens mij (niet eng ondertiteld in ieder geval)

-->Hij is zeker legaal verkrijgbaar. Wel alleen met engelse subtitles. Ik kocht ze op ebay, beiden, voor de prijs van 25 euro, valt nog mee want ze moesten uit amerika komen (gloednieuw, int plastiekje en verzegeld) In amerika kun je ze gewoon kopen, maar hier niet
En ik verzeker jullie... Vond je ju-on the grudge griezelig...dan bibber je gewoon uit je vel van the curse 1 en vooral van 2 !!!
pi_24313699
ik heb beide delen ( japans ) .....en deze zijn gewoon beter dan de remake.....

je kan de films kopen bij de free record shop.....deel 1 kost 6 euro.... en deel 2 13 euro....
pi_24338207

je kan de films kopen bij de free record shop.....deel 1 kost 6 euro.... en deel 2 13 euro....

-> Hier heb je het over, Ju-on: the grudge, en Ju-on: the grudge 2. Dit zijn in feite deel drie en deel 4. De eerste twee, Ju-on the curse en Ju-on: the curse 2 zal je niet vinden in een free record shop. Deze bestaan trouwens (voorlopig ?) alleen nog maar met engelse subtitels en zijn hier nog niet verkijgbaar (belgie/nederland)

The curse 1 en 2 vormen tesamen de zogenaamde TV film, ze waren nooit bedoeld om zo een hype te veroorzaken, maar ze deden het toch, hierop volgden de 'theatratical releases' the grudge 1 en 2, deze zouden in feite een remake moeten voorstellen van the curse 1 en 2, maar de verhaallijnen zijn niet hetzelfde, wel de opbouw(6 hoofdstukken in elke film).
In feite heeft de regisseur dus 5 keer (amerikaanse remake inbegrepen) 'dezelfde' film gemaakt (maar hij liet zijn fantasie steeds wat anders werken), maar steeds met een hoger budget.
Dit hoge budget in de amerikaanse versie is volgens mij trouwens hetgene wat er afbreuk aan doet. Waar the curse 1 en 2 zo griezelig zijn omwille van hun 'homevideo opname' (zonder het schudden en beven weliswaar) komt de amerikaanse grudge zeer gemaakt en ongriezelig over.
De japanse versies zijn terror en zenuwslopend. De amerikanen daarentegen maken er een zoveelste afgietsel van.

[ Bericht 47% gewijzigd door Infernal_Lady op 01-01-2005 16:04:47 (kwoue r gewoon nog wa meer bij zeggen :)) ]
pi_24338512
BdR - zondag 12 december 2004 @ 14:10
tv is gooder then books

Even een tip, ik zag op IMDB dat er in deze serie onlangs nog een nieuwe film is uitgebracht:

Ju-Rei: The Uncanny

---> Dit las ik hier even voorop in het forum, voor alle duidelijkheid, deze film behoort NIET tot de Ju-on series. Ju-rei (ook beken als Ju-lei) is een andere Japanse film waar van er meerder delen bestaan. Indien er wordt getwijfeld aan mijn kennis raad ik aan even opd eze site te gaan neuzen

http://www.foutz.net/movies/

and knowledge will come your way
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:14:10 #55
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24344948
waar kan je die andere 4 dan vindn?
je hebt dus Juon
Juon
Juon the grudge
Juon the grudge 2?
de amerikaanse Juon The gUrdge die van de week in de bios is?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:24:33 #56
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_24346407
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:57 schreef Infernal_Lady het volgende:

-> Hier heb je het over, Ju-on: the grudge, en Ju-on: the grudge 2. Dit zijn in feite deel drie en deel 4. De eerste twee, Ju-on the curse en Ju-on: the curse 2 zal je niet vinden in een free record shop. Deze bestaan trouwens (voorlopig ?) alleen nog maar met engelse subtitels en zijn hier nog niet verkijgbaar (belgie/nederland)

The curse 1 en 2 vormen tesamen de zogenaamde TV film, ze waren nooit bedoeld om zo een hype te veroorzaken, maar ze deden het toch, hierop volgden de 'theatratical releases' the grudge 1 en 2, deze zouden in feite een remake moeten voorstellen van the curse 1 en 2, maar de verhaallijnen zijn niet hetzelfde, wel de opbouw(6 hoofdstukken in elke film).
In feite heeft de regisseur dus 5 keer (amerikaanse remake inbegrepen) 'dezelfde' film gemaakt (maar hij liet zijn fantasie steeds wat anders werken), maar steeds met een hoger budget.
Dit hoge budget in de amerikaanse versie is volgens mij trouwens hetgene wat er afbreuk aan doet. Waar the curse 1 en 2 zo griezelig zijn omwille van hun 'homevideo opname' (zonder het schudden en beven weliswaar) komt de amerikaanse grudge zeer gemaakt en ongriezelig over.
De japanse versies zijn terror en zenuwslopend. De amerikanen daarentegen maken er een zoveelste afgietsel van.
Ik heb ook alle delen (de 2 tv versies heb ik een lange tijd geleden van ebay afgehaald, weet trouwens nog steeds niet of die nu ondertussen wel gewoon legaal op DVD zijn, en de rest heb ik via internetshops besteld) ik heb vandaag de remake voor het eerst gezien vond hem best wel redelijk geslaagd al doet het groter budget zeker afbreuk aan de film

leuke rol van ted raimi trouwens ik vind het trouwens wel verstandig van sam raimi om dezelfde regisseur te gebruiken voor de remake.

voor de duidelijkheid de volgorde is dus:

ju-on the curse
ju-on the curse 2
ju-on the grudge
ju-on the grudge 2
pi_24347259
Kheb het origineel gezien en ik begreep er werkelijk niets van! Maar was ook enigzins beneveld tegen die tijd. Ringu was absoluut beter te volgen iig.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_24353353
Keb mijn eerste en tweede deel (ju-on the curse en ju-on the curse 2) ook van ebay gehaald. Voor 25 euro had ik ze allebei, verzendingskosten inbegrepen , valt dus best mee want ze moesten van amerika komen, en ze waren gloednieuw.
pi_24402429
Ik heb net de versie in de bios gezien (met sarah michelle gellar) en ik schrok me werkelijk kapot
Ik vond het een van de engste films die ik ooit gezien heb, (ben niet veel gewend maar goed...)
pi_24406723
ik heb gister de remake thuis gekregen.........moet zeggen vond er niets aan.....
de originelen zijn gewoon beter......
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:07:02 #61
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24406893
Over Ju-on: The Grudge:

Het probleem van de film is dat er teveel personages zijn en teveel eng bedoelde momenten. Doordat er telkens van hoofdpersonage gewisseld wordt, krijg je het idee dat je naar een verzameling shorts zit te kijken. Binding met de personages is er dan ook niet en dat zorgt er ook voor dat de in grote getale aanwezig creepy momenten niet onder je huid kruipen, versterkt door het feit dat wanneer de ene nog maar net af is gelopen de volgende al weer om de hoek komt kijken. De enige die echt doel trof was de climax die wel redelijk creepy was. **½

Over The Gudge:

De remake is bijna een één op één kopie van dat origineel. Hij vertoont dus ook dezelfde mankementen als het origineel. Suggestie en dosering lijken twee woorden te zijn die niet tot de woordenschat van de regisseur behoren. Binnen de kortste keren is het kwaad in beeld gekomen en dat komt haast niet meer van het beeld tot de eindcredits beginnen te rollen. Spannende momenten levert het niet op tot het laatste kwartier, wat wel best goed is. De paar toegevoegde "cultureshock" scenes van Amerikanen die in Japan terecht gekomen zijn kunnen de film ook niet redden, net zo min als de matig acterende Sarah Michelle Gellar en Bill Pullman. **
pi_24407957
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:07 schreef Gorro het volgende:
Over Ju-on: The Grudge:

Het probleem van de film is dat er teveel personages zijn en teveel eng bedoelde momenten. Doordat er telkens van hoofdpersonage gewisseld wordt, krijg je het idee dat je naar een verzameling shorts zit te kijken. Binding met de personages is er dan ook niet en dat zorgt er ook voor dat de in grote getale aanwezig creepy momenten niet onder je huid kruipen, versterkt door het feit dat wanneer de ene nog maar net af is gelopen de volgende al weer om de hoek komt kijken. De enige die echt doel trof was de climax die wel redelijk creepy was. **½
Ik sluit me hier bij aan.

Riekt ook teveel naar truukjes die in Ringu ook al zijn gebruikt.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:14:04 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24426539
Net de remake gezien en vooral op het einde irriteerde ik me eigenlijk alleen maar dood aan die klote on-doden.

Het heeft wel een paar toffe 'enge' stukjes, maar vooral het einde vond ik maar niets en enorm voorspelbaar.
Ik ga naar huis.
pi_24426843
ik heb de film gister nacht gezien en ik moet zeggen dat ik heb best wel creepy vond
niet echt heel eng maar het maakt je soms gewoon een beetje bang maar er komt niks
ik geef em een 5½/10
  donderdag 6 januari 2005 @ 04:49:41 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24426918
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, the Ring snapte ik nog. Pissed off dead girl. Maar als dat niet genoeg meer is gaan schrijvers vreemde dingen verzinnen zeg.
Ik ga naar huis.
  donderdag 6 januari 2005 @ 10:51:09 #66
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_24428714
ik ga met nietzman mee.
Heb hem gister gezien met de veronderstelling "goede film". was ook duidelijk op me hoofd te plakken toen die begon. In het begin bleef ik dit houden maar al na 10 minuten kreeg ik het idee dat ik helemaal fout zat.
Ik zal het hele verhaal niet vertellen en ook niet in een spoiler dumpen wat ik van de rest van de film vond, want dat is die gewoon niet waard.
Kijk zelf veel films en ben meestal niet al te kritisch, maar dit slaat echt alles.
schrikmomenten waren "wel te doen" maar verhaal is ... was er wel een verhaal??
van schaal 1 op 10 een 4 (dankzij die 2 make-up kinderen )
pi_24428875
over de remake..
ik heb de eerste helft gezien, maar stoorde me niet aan het verhaal
pi_24437664
ga morgen avond in de bios bekijken...

maar sarah michelle gellar.. ik verwacht er wat van... ben al snel tevreden bij horrors... dus komt denk ik wel goed

jullie horen hoe ik het vond..
Dit keer zonder signature
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:38:57 #70
12221 Tijn