Ik heb ook alle delen (de 2 tv versies heb ik een lange tijd geleden van ebay afgehaald, weet trouwens nog steeds niet of die nu ondertussen wel gewoon legaal op DVD zijn, en de rest heb ik via internetshops besteld) ik heb vandaag de remake voor het eerst gezien vond hem best wel redelijk geslaagd al doet het groter budget zeker afbreuk aan de filmquote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:57 schreef Infernal_Lady het volgende:
ik heb beide delen ( japans ) .....en deze zijn gewoon beter dan de remake.....
je kan de films kopen bij de free record shop.....deel 1 kost 6 euro.... en deel 2 13 euro....
-> Hier heb je het over, Ju-on: the grudge, en Ju-on: the grudge 2. Dit zijn in feite deel drie en deel 4. De eerste twee, Ju-on the curse en Ju-on: the curse 2 zal je niet vinden in een free record shop. Deze bestaan trouwens (voorlopig ?) alleen nog maar met engelse subtitels en zijn hier nog niet verkijgbaar (belgie/nederland)
The curse 1 en 2 vormen tesamen de zogenaamde TV film, ze waren nooit bedoeld om zo een hype te veroorzaken, maar ze deden het toch, hierop volgden de 'theatratical releases' the grudge 1 en 2, deze zouden in feite een remake moeten voorstellen van the curse 1 en 2, maar de verhaallijnen zijn niet hetzelfde, wel de opbouw(6 hoofdstukken in elke film).
In feite heeft de regisseur dus 5 keer (amerikaanse remake inbegrepen) 'dezelfde' film gemaakt (maar hij liet zijn fantasie steeds wat anders werken), maar steeds met een hoger budget.
Dit hoge budget in de amerikaanse versie is volgens mij trouwens hetgene wat er afbreuk aan doet. Waar the curse 1 en 2 zo griezelig zijn omwille van hun 'homevideo opname' (zonder het schudden en beven weliswaar) komt de amerikaanse grudge zeer gemaakt en ongriezelig over.
De japanse versies zijn terror en zenuwslopend. De amerikanen daarentegen maken er een zoveelste afgietsel van.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:07 schreef Gorro het volgende:
Over Ju-on: The Grudge:
Het probleem van de film is dat er teveel personages zijn en teveel eng bedoelde momenten. Doordat er telkens van hoofdpersonage gewisseld wordt, krijg je het idee dat je naar een verzameling shorts zit te kijken. Binding met de personages is er dan ook niet en dat zorgt er ook voor dat de in grote getale aanwezig creepy momenten niet onder je huid kruipen, versterkt door het feit dat wanneer de ene nog maar net af is gelopen de volgende al weer om de hoek komt kijken. De enige die echt doel trof was de climax die wel redelijk creepy was. **½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, the Ring snapte ik nog. Pissed off dead girl. Maar als dat niet genoeg meer is gaan schrijvers vreemde dingen verzinnen zeg.Ik ga naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |