quote:Als inwoner van deze regio en bestuurslid van enkele jongerenorganisaties deel ik deze problematiek. Het is opvallend hoe rechts-extremisme aan populariteit wint bij de jeugd, deze tendens is reeds enkele jaren gaande maar de laatste paar jaren begint het de spuigaten uit te lopen; openlijk scanderen van racistische opmerkingen, ghettoblasters met nummers als eigen volk eerst en natuurlijk de bijbehorende kledingstijl ons allen wel bekend
Verrechtsing jeugd Weert baart zorgen.WEERT - De politie in het district Weert maakt zich ernstige zorgen over de verrechtsing onder jongeren. Districtschef G.Rademakers luidt de noodklok over verrechtsing van groepen jongeren in een rapportage aan de colleges van B en W van Weert, Nederweert, Meijel, Haelen, Heel, Heythuysen, Hunsel, Roggel en Neer en Thorn.
De problemen spelen volgens de Weerter districtschef in alle basiseenheden van het politiedistrict Weert. De politie heeft inmiddels lijsten opgesteld van jongeren die zich aan rechts-extremistisch gedrag schuldig maken en werkt ook aan een top twintig van jongeren met de meest extreme opvattingen.Volgens Rademakers is onder de jeugd een beweging zichtbaar om door kleding en gedrag de autochtone identiteit te benadrukken. ,,Dat gaat gepaard met uitdagend gedrag, discriminatie, graffiti, vernielingen en vechtpartijen'', aldus de politiebaas. Bovendien leeft deze groep zich ook uit in excessief drank- en drugsgebruik en doen jongeren van betrekkelijk jeugdige leeftijd hieraan mee.
De politie is de verrechtsing van de jeugd op het spoor gekomen door het project 'aanpak etterbakken'. Dit project richt zich op jongeren die regelmatig met de politie in aanraking komen. Deze veelplegers worden danig aan de tand gevoeld en hun doopceel wordt gelicht. Voor het eerst wordt alle informatie die over een dader bij justitie, gemeenten, maatschappelijk werk, Riagg, CAD en onderwijs ligt opgeslagen, samengebracht. Zo probeert de politie te doorgronden wat jongeren drijft tot crimineel gedrag. Volgens Rademakers heeft de politie hierdoor 'een behoorlijk scherp beeld gekregen van de ontwikkelingen zoals die zich in de samenleving voordoen.'
Burgemeester K.Majoor laat weten dat de problematiek ook het Weerter stadsbestuur grote zorgen baart. De kwestie is aan de orde gesteld in het overleg tussen gemeente, politie en justitie.
Bron: De Limburger
Zelfs hier op fok is deze tendens zichtbaar, de FP is maar al te vaak een goed voorbeeld hiervan.
Deze sterke groei van rechts-extremisme dient eenieder tot zorgen te baren is dan ook mijn stelling. Extremen zijn per definitie slecht en rechts-extremisme mist nuancering en is stigmatiserend, generaliserend, polariserend en ronduit simplistisch.
Ik stem zelf rechts maar ik zie in rechts-extremisme absoluut geen vriend.
quote:Mee eens... oorzaak aanpakken, niet het gevolg.
Op woensdag 19 november 2003 10:43 schreef tRiZzZ het volgende:
Dat is toch ook geen wonder, met alle problemen van tegenwoordig ?
Iedereen ziet dat 'bepaalde groepen' continu van alles flikken er zonder problemen mee wegkomen.
Als niemand er wat aan doet, dan maar zelf doen.
Verbaasd me echt niks, ik vind het zelfs niet eens zo erg dat er wat meer 'verzet' is tegen de gang van zaken. Niet dat ik het in die vorm prettig vind...
ik woon er zelf ook en het is gewoon beangstigend om te zien hoe snel de politie andere taken heeft om te vervullen zodra er ook maar enige problematiek met agressie is.
In dit geval gaan jongeren het zelf maar uitvechten en aangezien hun allochtone tegenhangers in groepjes rondhangen gaat de autochtone jeugd hetzelfde doen. Uiteraard voorzien van een "eigen" identiteit (in dit geval neo nazisme )
oorzaak: veel allochtonen zijn nou eenmaal raddraaiers.
"probleem": veel jongeren vinden dat NIET LEUK!
Nou niet de boel omdraaien he...
In mijn ogen zijn de meeste jongeren met rechtse opvattingen extremistisch.
Hoor alleen maar het verschil hoe er over maatschappelijke problemen gepraat wordt.
10 jaar geleden kon je best rechtse opvattingen in een discussie inbrengen, maar dat deed je op een rustige manier en een conclusie had je pas nadat iedereen zijn zegje had gedaan.
Tegenwoordig komt bijna iedereen na de tweede zin al met een conclusie, en als je er argumenten tegenin brengt dan wordt er gelijk heftig gereageerd. Dat is extremisme.
Misschien een sterke verlinksing van de politiek? Misschien een groot aantal criminele allochtonen?
Laten we eens ophouden met de symptomen te genezen, en de ziekte aan gaan pakken.
quote:Niet alleen in die regio.. het is meer dan terecht dat de politie dat imago opgeeft van 'je beste vriend'
Op woensdag 19 november 2003 10:55 schreef Vision het volgende:
komt m.i. deels door de enorme slappe politie in deze regio.
Gister ook toevallig zon reality/docu achtig programma over politie.
Was er zon vent die om de 15 minuten hoertje oppikte, wegreed, later terugkwam en tzelfde weer overdeed -> duidelijk n dealer oid.
en de politie spreekt em daarop aan, heeeeeel voorzichtig zoiets van 'he uhm, niet dat ik zeg dat jij het doet hoor maar we treden wel fel op tegen mensen die hier dealen, waarmee we dus geen verwijzing naar jou maken hoor! maar dat je het gewoon weet, ok?
Komop zeg
[Dit bericht is gewijzigd door DeWaasheid op 19-11-2003 11:02]
quote:Heb jij Van Kooten en De Bie gezien van het weekend? Heb jij niet opgemerkt dat die programma's uit de jaren '80 kwamen (dus gewoon 20 jaar oud zijn) en dat ze dingen aan de kaak stelden die NU NOG spelen?
Op woensdag 19 november 2003 10:43 schreef tRiZzZ het volgende:
Dat is toch ook geen wonder, met alle problemen van tegenwoordig ?
Met andere woorden: het zijn helemaal geen problemen van tegenwoordig. Het zijn de gewone mensen die er anders op reageren, zoals jij. Het zijn problemen van alle tijd.
Maar wat die problemen nu erger maakt is dat de mensen er zo heftig op reageren en het recht in eigen handen willen nemen. DAT IS DUS VERRECHTSING.
Snap je?
quote:Nu generaliseer jij ook
Op woensdag 19 november 2003 10:47 schreef NullPointer het volgende:
kansloze figuren, totaal geen toekomst, en dan gaan kankeren op buitenlanders, terwijl ze zelf ook een uitkering hebben.. grappig volk, hoop dat het binnenkort snel uitsterft.. (echt sterft)
Het is toch niet vreemd na het constante oprakelen van slechte dingen in het nieuws betreft allochtonen (of ze waar zijn of niet laat ik in het midden) dat er een verrechtsing gaande is.
Is in mijn ogen prima, vrijheid van meningsuiting is en blijft een kostbaar goed.
Nee je kop in het zand steken, lekker links lopen doen, en ja we laten eerst ons "eigen" volk kreperen in de goot terwijl we elke niet nederlands sprekende immigrant helpen.
Niet vreemd dus....
quote:Wat denk je dan dat de oorzaak is?
Op woensdag 19 november 2003 11:00 schreef RetepV_kloon het volgende:
Met andere woorden: het zijn helemaal geen problemen van tegenwoordig. Het zijn de gewone mensen die er anders op reageren, zoals jij. Het zijn problemen van alle tijd.Maar wat die problemen nu erger maakt is dat de mensen er zo heftig op reageren en het recht in eigen handen willen nemen. DAT IS DUS VERRECHTSING.
Snap je?
quote:Ik snap het iig niet nee
Op woensdag 19 november 2003 11:00 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Heb jij Van Kooten en De Bie gezien van het weekend? Heb jij niet opgemerkt dat die programma's uit de jaren '80 kwamen (dus gewoon 20 jaar oud zijn) en dat ze dingen aan de kaak stelden die NU NOG spelen?
Met andere woorden: het zijn helemaal geen problemen van tegenwoordig. Het zijn de gewone mensen die er anders op reageren, zoals jij. Het zijn problemen van alle tijd.
Maar wat die problemen nu erger maakt is dat de mensen er zo heftig op reageren en het recht in eigen handen willen nemen. DAT IS DUS VERRECHTSING.
Snap je?
Ik zie dat bepaald heel anders, situatie nu is niet te vergelijken met vroeger, problemen liggen heel anders, wellicht hadden ze die problemen toen ook maar nu wordt er helemaal niks tegen gedaan.
Dan krijg je dat..
quote:Misschien zijn de problemen wel verergerd?
Op woensdag 19 november 2003 11:00 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Heb jij Van Kooten en De Bie gezien van het weekend? Heb jij niet opgemerkt dat die programma's uit de jaren '80 kwamen (dus gewoon 20 jaar oud zijn) en dat ze dingen aan de kaak stelden die NU NOG spelen?
Snap je?
En mag de titel even veranderd worden in iets dat minder misleidend is? Bijvoorbeeld "Groei extreem-rechts bij Weertse jeugd baart zorgen".
Als blijkt dat het aantal Volkert vd Graaf adepten in Wageningen groeit heb je het toch ook niet over 'de verlinksing'?
[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 19-11-2003 11:10]
quote:Ben et redelijk met je eens maar d*nder aub echt n keer OP met dat links-dit links-dat.
Op woensdag 19 november 2003 11:03 schreef sigterm het volgende:[..]
Nu generaliseer jij ook
Zeker zo'n linkse betweter, want zo zijn *jullie* toch allemaal?
</sarcasme>Het is toch niet vreemd na het constante oprakelen van slechte dingen in het nieuws betreft allochtonen (of ze waar zijn of niet laat ik in het midden) dat er een verrechtsing gaande is.
Is in mijn ogen prima, vrijheid van meningsuiting is en blijft een kostbaar goed.
Nee je kop in het zand steken, lekker links lopen doen, en ja we laten eerst ons "eigen" volk kreperen in de goot terwijl we elke niet nederlands sprekende immigrant helpen.
Niet vreemd dus....
Want de koe bij de hoorns pakken moet wel kunnen, als het Marrokann, Antillianen, Bosniers of weet ik niet wat zijn mag dat wel gezegd worden, want deze mensen leven dus niet zoals het hoort in Nederland.
quote:Jij dus liever als ik...
Op woensdag 19 november 2003 11:05 schreef Yi-Long het volgende:
Zo...alweer een omgeving in nederland waar ik later beter niet kan komen met mijn kindjes.
Trieste gevallen, die nazi's. Ik woon echt liever in een buurt met alleen maar marokanen, negers en afghanen etc., dan in een buurt met dat soort gasten.
quote:das niet raar nee.... voor elk van de 40 van die raddraaiers staan er 8 politieagenten op de hoek.... voel je je wel veiliger mischien.
Zo...alweer een omgeving in nederland waar ik later beter niet kan komen met mijn kindjes.
Trieste gevallen, die nazi's. Ik woon echt liever in een buurt met alleen maar marokanen, negers en afghanen etc., dan in een buurt met dat soort gasten.
Ik dus niet.
quote:Veel plezier in de bijlmer of spangen !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |