abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14750190
Sorry maar de discussie werd ineens wat interessanter toen de vorige thread gesloten werd.

Wat laatste reacties:

quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er oplossingen gevonden kunnen worden zodat de niet-rokers en met name mensen met problemen aan de luchtwegen, geen last meer hebben van sigarettenrook, dan is roken in gezelschap geen probleem. Maar op dit moment zijn die er niet of nog niet voldoende en is roken nog steeds een probleem.

Hoorde bij de voetbaltraining van mijn zoontje iemand zeggen dat ze daar op het werk een soort van bushokjes hadden met een doorzichtige schoorsteenpijp erop aangesloten op een sterke afzuiginstallatie. Ja, prima oplossing, heeft verder niemand er last van.

Maar ook dan is het al gauw niet goed. Dan voelen die rokers zich weer in een hoekje gedreven als een stelletje paria's. Veel, en ik zeg niet alle, rokers vinden dat ze zelf moeten weten waar en hoeveel ze roken en wensen geen rekening te houden met anderen. Hun argument: Maar je mag hier toch roken! Dan hoef ik toch niet te vragen of iemand er last van heeft! Slaat natuurlijk nergens op en vandaar deze discussie en vandaar de overheidsbemoeienis en het verbieden van roken op bijvoorbeeld de werkplek.

Niets aan toe te voegen. Prima visie.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 19:12 schreef E_Motion het volgende:
Nog ff snel reactie van mij, nah jah eerder een vraag

Zijn alle niet-rokers soms uit hun schulp gekropen ofzo de laatste paar jaar?

10 jaar geleden hoorde je NOOIT iemand zeiken over roken in de kroeg terwijl toen toch ook echt wel bekend was hoe slecht het is

Dat heeft met ontwikkeling te maken, in dit geval gebaseerd op respect voor andermans gezondheid en natuurlijk ook FATSOEN.

We vinden het toch ook normaal om geen scheten te laten in het bijzijn van anderen ? Gewoon een kwestie van fatsoen en aangeleerde manieren.

We leven in een samenleving die zich richt op het wederzijdse respect van mensen. Roken is 1 van de punten waaraan gewerkt moet worden, je moet anderen niet lastig vallen met je slechte gewoontes of verslavingen. Punt.
Roken mag, tuurlijk .. thuis of in de aangewezen ruimten waar je er niemand anders mee tot last bent. Wat is hier zo moeilijk aan ?

Dus ...
pi_14750419
Dit is idd wel heel erg dat er zoveel mensen aan doodgaan.
Ze moeten roken gewoon verbieden in gebouwen waar anderen ook komen en maar wel rokers de mogelijkheid bieden om te kunnen roken zonder dat anderen daarvan last hebben. Meestal is de mogelijkheid er wel ( namelijk buiten )
Ik rook zelf niet meer ik ben zelf niet zo tegen roken zolang als ik er geen last van heb mogen ze zichzelf zo dood roken als ze willen. Maar rokers moeten wel rekening houden met anderen die geen rook willen inademen je brengt het leven van anderen in gevaar buiten hun wil om dus dat niet rokers zich moeten aanpassen is natuurlijk onzin rokers moeten zich maar aanpassen.
pi_14750526
oke ik als roker snap de visie van niet-rokers dat het rookverbod goed is omdat de niet-rokers nu minder last zullen hebben van rook. Maar persoonlijk vind ik het idioot, deze regel...
Ik heb er geen probleem mee om te roken in de daartoe aangewezen ruimtes, maar dan vind ik de maatregel om elke werkplek in NL rookvrij te maken wel wat overdreven.

Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte ), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
niet-rokers kunnen kiezen hier niet bij te gaan zitten, en dan hebben hun geen last van de rook, en de rokers hebben geen last van de mensen die zeuren over de rook
maar nu worden we gedwongen, door de overheid die vind dat roken maar moet minderen, om alleen maar thuis te kunnen roken en op straat. En over 5 jaar zul je zien dat we net zo debiel systeem hier hebben als in New-York dat je niet eens op straat een peukie aan mag steken.

Ik weet niet of dit rookverbod een direct gevolg is van onze "moraalridder" J.P. Balkenende, maar ik heb het gevoel dat hij alles wat volgens hem en zijn kerkvriendjes neit goed is, dat dat maar weg moet uit de samenleving.

idioot beleid hier in nederland imho, maar gelukkig hebben we topics als deze om elkaar digitaal hierover de hersens in te slaan

[edit] volgens mij is deze post een beetje off-topic, maar toch heb ik mijn hart gelucht [/edit]

pi_14750886
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:04 schreef Serum het volgende:
.....
We leven in een samenleving die zich richt op het wederzijdse respect van mensen. Roken is 1 van de punten waaraan gewerkt moet worden, je moet anderen niet lastig vallen met je slechte gewoontes of verslavingen. Punt.
Roken mag, tuurlijk .. thuis of in de aangewezen ruimten waar je er niemand anders mee tot last bent. Wat is hier zo moeilijk aan ?
als we op deze toer gaan, waarom doet de overheid dan niet eerst wat aan alle junks in nederland die je huis leegroven ?
dat vind ik eerder iemand lastigvallen met je verslaving/slechte gewoonte dan rokers die niet-rokers lastigvallen met 'meeroken'...
pi_14750913
zoals ik al eerder zei...

De rokers aanklagen voor 'dood door schuld'....

pi_14750936
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:34 schreef mystman het volgende:

[..]

als we op deze toer gaan, waarom doet de overheid dan niet eerst wat aan alle junks in nederland die je huis leegroven ?
dat vind ik eerder iemand lastigvallen met je verslaving/slechte gewoonte dan rokers die niet-rokers lastigvallen met 'meeroken'...

Hoezo? gratis heroine verstrekken enzo?
Ook al zo'n fout besluit...(dat hopelijk nu wordt teruggedraaid)
pi_14750945
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:04 schreef Serum het volgende:
pi_14750951
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:19 schreef mystman het volgende:
Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte ), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
Ik zit vaak in een overvolle trein en soms heb je geen keuze en moet je wel in de rokerscoupé zitten.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_14751171
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zit vaak in een overvolle trein en soms heb je geen keuze en moet je wel in de rokerscoupé zitten.

dus?
als het vol zit in de trein moet je ook soms staan, dat is niet de schuld van ons rokers, maar van de ns
  woensdag 19 november 2003 @ 10:46:48 #10
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14751225
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:19 schreef mystman het volgende:
niet-rokers kunnen kiezen hier niet bij te gaan zitten, en dan hebben hun geen last van de rook, en de rokers hebben geen last van de mensen die zeuren over de rook
maar nu worden we gedwongen, door de overheid die vind dat roken maar moet minderen, om alleen maar thuis te kunnen roken en op straat. En over 5 jaar zul je zien dat we net zo debiel systeem hier hebben als in New-York dat je niet eens op straat een peukie aan mag steken.
De conducteur?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14751235
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hoezo? gratis heroine verstrekken enzo?
Ook al zo'n fout besluit...(dat hopelijk nu wordt teruggedraaid)

nee dat niet, maar blijkbaar is het voor de overheid belangrijker om te zorgen dat niet rokers geen last hebben van de rook dan alle junks die op straat liggen, en je zelfs komen lastigvallen om een euro met die stinkbek van ze...
mij zie je nog niet je autoradio eruit jatten omdat ik een pakje marlboro nodig heb
get my drift ?
pi_14751271
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De conducteur?

kies dan niet zo'n kansloos beroep... ik denk dat die gasten al meer schijten voor evt gewelddadige (zwart)rijders dan voor een beetje rook in de 2 minuten dat ze in de rokers coupe kaartjes knippen
  woensdag 19 november 2003 @ 10:51:39 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14751366
Wat mij betreft bepaalt de eigenaar van een ruimte de regels die daar gelden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14751406
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:51 schreef Kaalhei het volgende:
  woensdag 19 november 2003 @ 10:55:52 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14751492
quote:
Als de NS dus besluit dat er niet meer in treinen en op perrons gerookt mag worden dan is dat dus geen probleem. Als de staat besluit dat er niet meer op straat gerookt mag worden is dat dus ook geen probleem.
pi_14751726
quote:
Dus als de eigenaar zelf rookt zijn de longen van al de bijvoorbeeld 1500 werknemers niet zo belangrijk meer ? Nah .. dat werkt niet heeft al gebleken.
Dus ...
pi_14751743
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:48 schreef mystman het volgende:

[..]

kies dan niet zo'n kansloos beroep... ik denk dat die gasten al meer schijten voor evt gewelddadige (zwart)rijders dan voor een beetje rook in de 2 minuten dat ze in de rokers coupe kaartjes knippen

Kansloze opmerking.
Dus ...
  woensdag 19 november 2003 @ 11:08:22 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14751827
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:03 schreef Serum het volgende:
Dus als de eigenaar zelf rookt zijn de longen van al de bijvoorbeeld 1500 werknemers niet zo belangrijk meer ?
Als hij toestaat dat er gerookt wordt op de werkplek is dat zijn keuze. De werknemers zijn uiteraard vrij een arbeidsplek te vinden die aan betere voorwaarden voldoet, ik zou er persoonlijk niet echt vrolijk van worden allemaal rokers om me heen.
quote:
Nah .. dat werkt niet heeft al gebleken.
Waaruit blijkt dat dan?
pi_14751883
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:04 schreef Serum het volgende:

[..]

Kansloze opmerking.

kansloze mensen die neit rokers die meteen de rest van de maatschappij hun visie over roken wil opdwingen
pi_14752399
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:10 schreef mystman het volgende:

[..]

kansloze mensen die neit rokers die meteen de rest van de maatschappij hun visie over roken wil opdwingen

Jouw verslaving, jouw probleem .. maak van jouw probleem niet een ander z'n probleem.
Dat heet wederzijds respect, heeft niets te maken met een visie.
Dus ...
pi_14752480
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:31 schreef Serum het volgende:

[..]

Jouw verslaving, jouw probleem .. maak van jouw probleem niet een ander z'n probleem.

dus omdat de rook jou niet aanstaat moet iedereen maar stoppen met roken waar jij ook bent ?
dat is ook een beetje hypocriet niet ?
pi_14752534
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef mystman het volgende:

[..]

dus omdat de rook jou niet aanstaat moet iedereen maar stoppen met roken waar jij ook bent ?
dat is ook een beetje hypocriet niet ?

Je wil ook echt niet zien dat JIJ een ander LASTIG VALT met JOUW verslaving he ?
Welk deel van dit feit begrijp je nu niet ?
Dus ...
  woensdag 19 november 2003 @ 11:36:57 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14752540
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:31 schreef Serum het volgende:

[..]

Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over de regels die gelden in zijn panden.
  woensdag 19 november 2003 @ 11:38:33 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14752582
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:36 schreef Serum het volgende:

[..]

Je wil ook echt niet zien dat JIJ een ander LASTIG VALT met JOUW verslaving he ?
Welk deel van dit feit begrijp je nu niet ?

Jij valt anderen lastig door hun het beslissingsrecht over hun eigendom af te willen nemen.
pi_14752623
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:36 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over de regels die gelden in zijn panden.

Mag zo zijn...
neemt niet weg dat ik hier in een hok zit van 2 bij 3 meter met 1 collega die rookt als de tyfus. Kan zeggen wat ie wil maar nokken doet ie niet.
Heet dat ook respect? Dacht het niet... Gelukkig komt daar per 1-1 verandering in, mits de directeur zelf ook de broek aan trekt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')