quote:foto's zijn meestal een moment opname, maar ja da's niks nieuws natuurlijk.
Op donderdag 27 november 2003 11:41 schreef hassanjassan het volgende:[..]
da's kut voor je, want op je foto zie je er namelijk erg happy go lucky uit...ik zou o.b.v die foto zeggen dat je erg happy bent, maar dat is dus ook niet altijd zo.
en of hij nog wel aan mijn gedrag kan zien dat ik van hem hou? Ik ben degene die elke week 2 a 3 kaartjes stuurde zodat hij elke paar dagen iets leuks in zijn brievenbus vond, ik bel hem altijd (ook goedkoper dus da's logisch) ik spreek hem meestal aan op de msn, krijg vaak geen reply op mijn mailtjes. Ik vlieg voor hem naar de andere kant van de wereld in mijn uppie....
quote:Ik weet niks over die blunder, maar los daarvan is het wel zo dat verkering/relaties niet zomaar gebeuren als een zonsopgang...je zal er voor moeten vechten en als je dat gevecht vergeefse moeite vind, dan moet je zelf je eigen conclusies trekken.
Op donderdag 27 november 2003 12:06 schreef xelzix het volgende:[..]
foto's zijn meestal een moment opname, maar ja da's niks nieuws natuurlijk.
wat er ook nog bij speelt is dat ik niet meer aan zijn gedrag kan zien dat hij van me houdt. Hij zegt het wel, ik weet het wel, maar hij gedraagt zich er niet naar. Ik heb niet het idee dat hij voor me vecht, wat hij juist wel zou moeten doen na ZIJN blunder.en of hij nog wel aan mijn gedrag kan zien dat ik van hem hou? Ik ben degene die elke week 2 a 3 kaartjes stuurde zodat hij elke paar dagen iets leuks in zijn brievenbus vond, ik bel hem altijd (ook goedkoper dus da's logisch) ik spreek hem meestal aan op de msn, krijg vaak geen reply op mijn mailtjes. Ik vlieg voor hem naar de andere kant van de wereld in mijn uppie....
Het is overigens wel zo dat jongens o.h.a. niet zo kien zijn op kaartjes sturen uit hunzelf oid. Meisjes daarintegen weer wel, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Maar over dat bellen, tja...je moet bepaalde dingen ervoor overhebben voor je vriendin vind ik en voor mij is dat goed voor men meisje zorgen waar en wanneer ik daar de kans voor krijg, maar die zie ik ook om de dag dus da's vrij makkelijk dan. Voor jou is het een stuk moeilijker en hij zou idd wel wat meer moeite kunnen doen voor je, dat zeer zeker.
Maar je kan het toch ook gewoon vragen? En, wat jongens vaak doen is dat soort onderwerpen vermijden...doe ik soms ook wel (meer dan) eens, maar ik weet ook wel dat het moet, tis een fact of life zulke gesprekken, dus je kan best vragen of hij je wat meer of vaker mailt danwel terugmailt of meer tekens van affectie toont...da's je goed recht...
En binnen het onderwerp is een lat relatie een flink offer wat je moet laten voor beiden. Want je hebt maar beperkte tijd samen en veel meer tijd samen met andere chico's en chica's, dus je moet goed in je schoenen staan wil je die verleiding kunnen weerstaan. Maar met mijn motto en moreel besef kom je er denk ik wel in elke relatie, althans ik zie waarom niet....
quote:dat heb ik al zo vaak gedaan...
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Maar je kan het toch ook gewoon vragen? En, wat jongens vaak doen is dat soort onderwerpen vermijden...doe ik soms ook wel (meer dan) eens, maar ik weet ook wel dat het moet, tis een fact of life zulke gesprekken, dus je kan best vragen of hij je wat meer of vaker mailt danwel terugmailt of meer tekens van affectie toont...da's je goed recht...
uitgelegd hoe ik dat zie, wat ik ervan vind. dat ik het fijn vind, dat hij me daarmee gelukkig maakt, dat hij mij daardoor laat merken dat ik de moeite waard ben voor hem, dat ik dat gewoon nodig heb.
wat hij daarop zegt; "ik denk er gewoon niet aan"
zijn blunder valt op zich nog mee; hij heeft met een ander gezoend.
maar
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen. van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
Tuurlijk krijg je na twee, drie maanden behoefte aan lichamelijk contact. Ik ben ook niet helemaal achterlijk. Maar hij had zoveel mogen doen zonder dat ik me daar druk over zou maken...
quote:Als dat iets is wat je 'dan maar zal moeten accepteren', kun je je beter gaan afvragen of dat wel is wat je altijd hebt gewild. Het leven is te kort om jezelf tekort te doen. Zeker om al je energie te steken in mensen die belangrijk voor jou zijn, maar die niet genoeg moeite voor jou willen doen of in ieder geval niet aan je verwachtingen voldoen.
Op donderdag 27 november 2003 12:53 schreef xelzix het volgende:[..]
dat heb ik al zo vaak gedaan...
uitgelegd hoe ik dat zie, wat ik ervan vind. dat ik het fijn vind, dat hij me daarmee gelukkig maakt, dat hij mij daardoor laat merken dat ik de moeite waard ben voor hem, dat ik dat gewoon nodig heb.
quote:Relativisme is ook niet alles, hoor.
quote:Is dat wel zo? Trek je echt duidelijk die grens? Betekent dat ook niet dat er verregaande consequenties aan vast horen te zitten als je echt duidelijk een grens trekt?
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen.
quote:Ben je niet iets té begripvol, al met al? Voel je jezelf eigenlijk wel goed genoeg voor deze persoon?
van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
quote:Wéér zoveel begrip. Als je écht van iemand houdt en voor die persoon gaat, maakt het geen k*t uit hoe lang je moet zonder lichamelijk contact. Je weet dat ergens anders jouw vriendin op je wacht om je straks weer dat lichamelijk contact te geven waar je voorlopig gewoon even naar moet verlangen. Althans... daar moet je wel vanuit gaan. Dan komt het niet eens in je óp om intiem te zijn met iemand anders. Er zijn wel conclusies die je hieruit kunt trekken, denk ik. Onder andere dat je waarschijnlijk niet genoeg betekent voor hem, en als dat wel het geval blijkt te zijn, heeft hij wel erg rare methoden om dat te bewijzen.
Tuurlijk krijg je na twee, drie maanden behoefte aan lichamelijk contact. Ik ben ook niet helemaal achterlijk. Maar hij had zoveel mogen doen zonder dat ik me daar druk over zou maken...
Elk excuus om maar met iemand anders te kunnen vozen tot die tijd is een lam excuus.
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 27 november 2003 12:01 schreef Bombie het volgende:[..]
Beide. En beide is goed mogelijk.
Ik denk dat als je veel van je partner's persoonlijkheid houdt, maar je je in mindere mate aangetrokken voelt tot haar lichaam of uitstraling (ofwel: haar niet beschouwen als je eigen godin, want daar komt het wel op neer), je dan bewust kiest voor minder dan je eigenlijk voor ogen hebt. Je denkt dan bijvoorbeeld: "Nou.. ze is dan wel niet zo lekker als die verleidelijke collega, maar ze is wel heel lief en wat is dan belangrijker?" Ik denk dan dat een combinatie van die twee kwaliteiten een beter uitgangspunt is, zodat je ook jezelf niet voor de gek hoeft te houden en natuurlijk: uiteindelijk telt het innerlijk zwaarder dan het uiterlijk, maar een combinatie is het streven. Hierbij bedoel ik overigens niet dat ze eruit moet zien als een fotomodel, maar dat jij je aangetrokken voelt tot haar en je geen zorgen hoeft te maken dat je steeds weer vrouwen tegenkomt waarvan je hart wél sneller gaat kloppen.Wat is er nou mooier dan een geliefde bij wie je het gevoel hebt dat ze van binnen én van buiten het mooiste is wat jouw wereld te bieden heeft. Ja, als ze het uitmaakt is de val groter dan ooit, maar om dáárom maar genoegen te nemen met minder, is volgens mij kiezen voor een gemiddeld leven.
Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
Daar begrijp ik nu niets van...
quote:Da's echt niet zo moeilijk hoor Milagro. Er bestaat in mijn ogen wel degelijk een onderscheid tussen puur-fysieke en (laten gemakhalve maar zeggen) overall aantrekkingskracht.
Op donderdag 27 november 2003 13:28 schreef milagro het volgende:
Helemaal mee eens.Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
En aangezien ik per definitie niet aas op het puur-fysieke, zou ik dus bij een hoop van mijn ex-en kunnen zeggen dat ze niet bloedmooi, prachtig etc waren. Maar dat doet dan weer niets af aan het feit dat ik de dames wel degelijk als erg aantrekkelijk ervaren heb.
Het is puur een uiterlijke onderscheiding, vrij onschuldig vind ik als je het juiste onderscheid maakt.
quote:Ik ben niet mooi, maar wil wel aantrekkelijk, lekker gevonden worden door The One, dat bedoel ik.
Op donderdag 27 november 2003 13:43 schreef Alien-Intruder het volgende:[..]
Da's echt niet zo moeilijk hoor Milagro. Er bestaat in mijn ogen wel degelijk een onderscheid tussen puur-fysieke en (laten gemakhalve maar zeggen) overall aantrekkingskracht.
En aangezien ik per definitie niet aas op het puur-fysieke, zou ik dus bij een hoop van mijn ex-en kunnen zeggen dat ze niet bloedmooi, prachtig etc waren. Maar dat doet dan weer niets af aan het feit dat ik de dames wel degelijk als erg aantrekkelijk ervaren heb.
Het is puur een uiterlijke onderscheiding, vrij onschuldig vind ik als je het juiste onderscheid maakt.
Ik heb het dus niet over "volgens de norm mooi" want dat boeit mij ook niet.
Maar ik wil een man wel graag op alle fronten waarderen, om zijn karakter, intelligentie, humor én om grijpbaarheid
quote:auw....
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..] (heleboel tekst)
ik kan niets anders doen dan je gelijk te geven.
misschien leg ik de lat wel te laag, verwacht ik te weinig van een relatie....
quote:Deze reactie is wel zo scherp dat die ongetwijfeld een hoop weerstand bij een hoop mensen oproept.
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Doch, ik ben het met Bombie eens dat hij zich niet goed heeft gedragen. In eerste instantie was ik het met xelzix' standpunt eens, maar naarmate er meer info kwam begin ik wat meer twijfels te krijgen. Ik ken de omstandigheden niet, maar geen kaartjes sturen is wel een beetje laks. "Er niet aan denken" is ongeloofwaardig, als jij 3x per week wat stuurt wordt hij er minstens 3x per week mee geconfronteerd. Geen replies op emails is helemaal erg, die dingen zijn zo getypt... Dat soort kleine dingen zeggen mijnsinziens wel wat over een persoon
Ik woon zelf overigens momenteel in Frankrijk, vriendin zit in Nederland. Hiervoor heeft zij een half jaar in Engeland gezeten terwijl ik in NL zat . En dat ging/gaat er toch anders aan toe dan wat ik uit jouw verhaal destilleer. Kleine dingetjes waaruit blijkt dat je aan elkaar denkt zijn toch erg fijn.. Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie als alles is uitgesproken
.
Ohja, om nog maar even wat ontopic te melden: ik sluit me aan bij de stelling over het groene gras bij de buren in combinatie met de koude kermis
quote:Denk er gewoon rustig over na en probeer datgene te doen waar je zelf voor staat en in gelooft. Dus in dat opzicht is het ook prima om de lat laag te leggen, maar doe dat dan wel bewust omdat je daarvoor gekozen hebt (omdat je bijvoorbeeld, om wat te noemen, niet verwacht ooit iets beters te krijgen). Anders zou ik me toch even afvragen of dat is wat je echt wilt en of je zelf niet keuzes moet gaan maken.
Op donderdag 27 november 2003 13:50 schreef xelzix het volgende:[..]
auw....
ik kan niets anders doen dan je gelijk te geven.
misschien leg ik de lat wel te laag, verwacht ik te weinig van een relatie....
Handelen naar waar je voor staat, heeft meestal wel als gevolg dat je een erg zware tijd tegemoet kan (en waarschijnlijk ook zal) gaan, maar uiteindelijk gaat het erom dat je je leven hebt kunnen leven zoals je dat wilde en niet zoals het je, in al je hulpeloosheid, geschonken werd.
quote:Ik heb even de vrijheid genomen om je tekst iets aan te passen.
Op donderdag 27 november 2003 13:51 schreef 360sjors het volgende:[..]
Deze reactie is wel zo scherp dat die ongetwijfeld (weer) een hoop weerstand bij een hoop mensen oproept.
Maar ja... als iemand nuances en verzachtende omstandigheden toe wil passen: prima! Zolang ze maar terecht en zinnig zijn en er niet uit armoede toe besloten wordt. Als iemand daadwerkelijk tekort gedaan wordt, hoef je dat niet te slikken. Helaas weten veel mensen gewoon niet wat ze wel moeten toelaten en wat niet, en speelt uiteraard ook (terugkerend item) de angst om zelf te verliezen (en misschien wel nooit meer 'iets beters'(!) te treffen).
Wat dat betreft kan het geen kwaad als men daadwerkelijk strakke grenzen trekt en daarnaar leert te handelen, want zeggen: "je bent over mijn grens gegaan, maar ik ga toch met je verder" is eigenlijk vragen om meer ellende in ongetwijfeld de meeste situaties. Bovendien vraag ik me af of je zo nog wel serieus te nemen bent.
Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat iets uitgepraat kan worden, dat iemand heel erg zijn best doet om te laten merken dat het echt een vergissing was etc. etc., zolang je daar zelf maar achterstaat, zolang dat maar niet steeds weer gebruikt gaat worden bij toekomstige ruzietjes en zolang je er onbewust toch zelf geen minderwaardigheidscomplex of een knagend gevoel aan overhoudt.
Een situatie die bij iemand anders heel goed zou kunnen werken...
quote:dat eerste overleef ik niet, man! woon op 14 hoog!
Op donderdag 27 november 2003 14:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Handelen naar waar je voor staat, heeft meestal wel als gevolg dat je een erg zware tijd tegemoet kan (en waarschijnlijk ook zal) gaan,[..]
(en misschien wel nooit meer 'iets beters'(!) te treffen).
misschien? waarschijnlijk.....
quote:Als mijn vriendin met een ander zou zoenen mag ze ook ophoepelen.
Op donderdag 27 november 2003 05:10 schreef P-Style het volgende:[..]
Precies... Maareh. Hanteren wij hier de volgende definitie van vreemdgaan: "seks met een ander" of valt "(intiem) zoenen met een ander" ook onder vreemdgaan?
In de bijna 3 jaar dat ik een vriendin had (het is uit nu
, maar nièt omdat 1 van ons is vreemd gegaan... voor zover ik dat weet), heb ik in ieder geval geen ander meisje aangeraakt! Ook niet gezoend, dus.
Als mijn vriendin zou zoenen met een ander, zou ik daar boos om zijn, maar het wel proberen uit te praten, als ze echter seks met een ander zou hebben gaat ze simpelweg tè ver!
Tot zo ver mijn mening! Natuurlijk geld de algemene regel "Kijken mag!" En een beetje flirten (nièt versieren) met anderen vind ik ook niet zo erg (tenzij ik er zelf bij ben!
).
quote:liefde maakt blind....
Doch, ik ben het met Bombie eens dat hij zich niet goed heeft gedragen. In eerste instantie was ik het met xelzix' standpunt eens, maar naarmate er meer info kwam begin ik wat meer twijfels te krijgen. Ik ken de omstandigheden niet, maar geen kaartjes sturen is wel een beetje laks. "Er niet aan denken" is ongeloofwaardig, als jij 3x per week wat stuurt wordt hij er minstens 3x per week mee geconfronteerd. Geen replies op emails is helemaal erg, die dingen zijn zo getypt... Dat soort kleine dingen zeggen mijnsinziens wel wat over een persoon
stel jullie reacties zeer op prijs... onafhankelijke goed onderbouwde meningen geven veel stof tot nadenken. dank.
quote:Nee, hoor, hij's gewoon eerlijk en ik begrijp hem ook helemaal....
Op donderdag 27 november 2003 13:28 schreef milagro het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
je zou echt door je tanden liegen als je zou zeggen dat je partner de knapste, lekkerste zou zijn.....tis stom maar wel degelijk waar.
Hij doelde met zijn uitspraak denk ik puur op uiterlijk afgaande ...en da's waar....ik zie genoeg knappere meiden dan mijn vriendin, maar zijn ze dan ook mooier en zou ik dan voor altijd bij hen willen blijven? Neuh....mijn vriendin is als compleet verhaal de allermooiste, knapste en liefste....en DAAR gaat hetdus om, daarom trouwen mensen met elkaar....en ik hoop ik later ook met deze dame...
quote:that's the spirit...daar draait het allemaal om en als je dat dus niet hebt en TOCH in een relatie zit met elkaar, dan gaan mensen dus vreemd met elkaar....plus ze hebben het morele besef niet wat ze met vreemdgaan aanrichten.
Op donderdag 27 november 2003 13:50 schreef milagro het volgende:[..]
Ik ben niet mooi, maar wil wel aantrekkelijk, lekker gevonden worden door The One, dat bedoel ik.
Beter dan andersom , wel mooi maar niet lekkerIk heb het dus niet over "volgens de norm mooi" want dat boeit mij ook niet.
Maar ik wil een man wel graag op alle fronten waarderen, om zijn karakter, intelligentie, humor én om grijpbaarheid
quote:het groene gras bij de buren is net als een kouwe kermis?
Ohja, om nog maar even wat ontopic te melden: ik sluit me aan bij de stelling over het groene gras bij de buren in combinatie met de koude kermis
![]()
koud gras is lekkerder bij de buren op een groene kermis?
nee ik begrijp het ook, denk ik, na het groene gras gegeten te hebben kom je vaak van een kouwe kermis thuis...
quote:hmmm...het wordt allemaal een stuk duidelijker en ik snap ook meteen helemaal je dilemma....
Op donderdag 27 november 2003 12:53 schreef xelzix het volgende:[..]
dat heb ik al zo vaak gedaan...
maar
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen. van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
Maar snap je ook wat TS nou in dit topic naar voren wilt halen?
"Het bijzondere van een relatie en de redenen waarvoor je het doet en met welke houding, motivatie en insteek".
Los van alle geloofsaspecten, die telkens aangeven (welisiwaar met veel halleluja) waar een relatie nou voor staat.
Al vind ik verkering als introductie naar het huwelijk behoorlijk ouderwets.
quote:Ik zou mijn lol niet laten vergallen door je vriendje's acties...en echt zekr weten naar Nieuw Zeeland gaan...da's toch tof? Beter dan dat zeeland wat wij hier hebben, vlissingen en terneuzen.
Op donderdag 27 november 2003 14:34 schreef xelzix het volgende:[..]
liefde maakt blind....
stel jullie reacties zeer op prijs... onafhankelijke goed onderbouwde meningen geven veel stof tot nadenken. dank.
Enne, misschien zijn jou standaarden lager dan die van anderen, maar dat kan jij alleen zelf beslissen....wees er alleen wel van bewust dat je die standaard niet zo laag of hoog moet zetten dat je er ongelukkig van wordt. M.a.w. hoe zou jij het beoordelen als de vriend van je zus oid dat zou doen bij haar...maak van je hart geen moordkuil is eigenlijk het motto.
quote:Dat denk je nu..
Op donderdag 27 november 2003 14:27 schreef xelzix het volgende:misschien? waarschijnlijk.....
Iedereen heeft dat wel eens gedacht. Mijn wereld is een keer goed ingestort, oorzaak was uiteraard een Grote Liefde Op zo'n ogenblik zie je nergens meer heil in, ik was toen 16 dus dat maakte het nog eens extra dramatisch (middelbare school enzo). Het wordt immers nooit meer zo goed als het daarvoor was. Althans, zo lijkt het op dat ogenblik dan toch.
Jullie zijn 3,5 jaar bij elkaar en je komt uit '83, dus je was hoe oud.. 16/17 toen het wat werd. Dat is moeilijk op te geven, je eerste (waarschijnlijk) echt serieuze relatie. Aan de andere kant ligt er nog een wereld open..
Even voor de duidelijkheid, het hoeft ook helemaal niet zo ver te komen!! Een break-up is helemaal niet noodzakelijk, daar pleit ik ook helemaal niet voor! Alleen zorg wel dat je voor je gevoelens uitkomt.. Je relatie moet gewoon in balans zijn. Als je wil dat hij er actiever mee omgaat kun je dat ook naar hem toe uiten. En dan zou je samen tot een oplossing moeten kunnen komen...
But hey, you'll live. Denk er over, praat er over, huil er om, lach er om.. Maar leef i.i.g. je eigen leven
Amen
denk dat iets nieuws weer lekker spannend is ofzo of dat je meer sex wil of juist andere dingen die je partner niet wil.
quote:Ja dan ben je dus al op een verkeerde voet van start gegaan in die relatie...
Op donderdag 27 november 2003 16:31 schreef MooNLiGhT84 het volgende:
dat vraag ik me ook wel eens af. ik zou niet kunnen vreemdgaan, zou mn vriend nooit meer zin zn ogen kunnen kijken en ik wil hem helemaal niet bedriegen ofzo.denk dat iets nieuws weer lekker spannend is ofzo of dat je meer sex wil of juist andere dingen die je partner niet wil.
Niet mijn woorden en ik ben het er niet mee eens maar er werd gevraagd waarom....?
Zit denk ik wel een kern van waarheid in, gaat onbewust toch wel om een soort oerinstinct. En nee ik ben zelf niet schuldig aan lichamelijk vreemd gaan....
quote:ik vind geestelijk vreemd gaan misschien nog wel veel erger... als je van iemand anders houd dan van diegene waar je een relatie mee hebt.
Op donderdag 27 november 2003 23:58 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:
En nee ik ben zelf niet schuldig aan lichamelijk vreemd gaan....
quote:Valt kijken en fantaseren onder geestelijk vreemd gaan?
Op vrijdag 28 november 2003 00:03 schreef Uiruru het volgende:[..]
ik vind geestelijk vreemd gaan misschien nog wel veel erger... als je van iemand anders houd dan van diegene waar je een relatie mee hebt.
Bepaalde vormen van cyberseks wel weer vind ik... dat kan ook tever gaan. En telefoonseks vind ik ook al teveel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |