Maar goed, mijn vraag is dus:
Als je reeds een relatie hebt, waarom gaan mensen dan toch vreemd?
Waarom zou je uberhaupt nog vreemdgaan? Je hebt toch alles in "handbereik"?
Is het het spannende, het onbekende? De jacht is leuker dan de vangst?
voor de jongens:
Als het voor de seks is, je hebt toch een meid thuis zitten die vaker seks willen dan de gemiddelde dame in de disco oid.
Voor de meisjes:
ALs het voor de seks is, je hebt toch een hunk thuis zitten, die ALTIJD wel wil?
Ik denk dus gewoon dat de relatie vanaf het begin niet goed zat enzo, niet goed genoeg gezocht etc....
Mensen veranderen zegt men wel eens, maar mensen veranderen echt niet zo makkelijk, of zelfs helemaal niet...ik denk dat meer de lust gesproken had en veel minder het verstand.
your thoughts?
quote:Liefde is ook heel erg simpel, mensen maken het zichzelf alleen maar zelf erg gecompliceerd.
Op woensdag 19 november 2003 01:40 schreef Spandexus het volgende:
Wel erg simpel gedacht
Het is toch alleen maar elkaar respecteren en elkaars karakter goed kunnen aanvoelen en daarop in kunnen spelen. oftewel een balans vinden tussen elkaar, synergie creeeren om maar een buzz-woord te gebruiken
quote:Ja en dat vind ik dus jammer. En dat soort mensen zie ik dus maar al te vaak enzo....daarom heb ik zelf vet veel nagedacht hierover voor ik uberhaupt een relatie begon.
Op woensdag 19 november 2003 01:41 schreef thabit het volgende:
Veel mensen beginnen een relatie om een relatie te hebben, zonder voor hun gevoel overtuigd te zijn dat de ander absoluut de enige ter wereld is met wie ze een relatie zouden willen. Die mensen gaan snel vreemd (lichamelijk dan wel geestelijk dan wel allebei).
het spannender is
je meisje echt niet altijd zin heeft
maar ook niet altijd zin heeft in uitdagingen
je zo'n standaard stel wordt
het gras van de buur(vrouw) geiler is
je wel eens meer wilt proeven dan iedere dag een boterham met pindakaas
deze persoon er gewoon veel geiler uitzeit
de persoon veel leuker is
interessanter etc.
sorry... ik heb echter ook het idee dat je dan bij de persoon in kwestie blijft omdat je iets begint wat je niet zo maar opzei gooit; maar toch doen velen het zo... (ik dus niet, have been there )
quote:Perfect verwoord.
Op woensdag 19 november 2003 01:39 schreef Peewee het volgende:
* Omdat het gras bij de 'buren' altijd groener lijkt dan dat bij jou thuis
Maar over het algemeen is het achteraf een kouwe kermis
quote:Mensen veranderen misschien niet gemakkelijk maar hoe goed je iemand kent veranderd wel. Dus dan is die persoon in jouw ogen veranderd.
...
Mensen veranderen zegt men wel eens, maar mensen veranderen echt niet zo makkelijk, of zelfs helemaal niet...ik denk dat meer de lust gesproken had en veel minder het verstand.
...
Waarom vreemdgaan? Wel, als t een perfecte relatie zou zijn, zou t waarschijnlijk niet gebeuren. Maar wie heeft die?!
En verder, mss
het avontuur op zich of
'verandering van spijs doet eten'zegt men wel eens, is mss ook hier van toepassing of
De magie van het moment?
Vaak is er ook alcohol oid in het spel, hetgeen het proces aanjaagt.
En inderdaad, vaak durf je jezelf 's morgens niet meer in de spiegel aan te kijken, maar soms....
Zijn er trouwens cijfers wie het meeste vreemdgaat? mannen of vrouwen?
quote:Niet in mijn bezit in ieder geval, maar als we mogen gokken, dan zeg ik ...
Op woensdag 19 november 2003 04:52 schreef Uiruru het volgende:
Vrouwen kicken op aandacht van mannen.
Sommige vrouwen zijn er zelfs aan verslaafd... maar zoveel mogelijk mannen scoren.Zijn er trouwens cijfers wie het meeste vreemdgaat? mannen of vrouwen?
quote:Ik hoop het ook ...
Op woensdag 19 november 2003 05:02 schreef Uiruru het volgende:
Ik durf er veel geld op in te zetten dat vrouwen vaker vreemdgaan.
quote:Wat zij zegt
Op woensdag 19 november 2003 06:42 schreef poebeertjuh het volgende:
Ik denk dat je vreemdgaat als je je partner op dat moment niet leuk genoeg vindt.
quote:Wat hij zegt!
quote:Ik ben idd wel eens vreemdgegaan omdat ik teleurgesteld was in de ander
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef SEMTEX het volgende:
Mannen/jongens gaan meestal vreemd tijdens hun relatie omdat ze geen volledige bevrediging in die relatie vinden of omdat hun huidige partner iets tekort komt, wat ze vervolgens bij een ander zoeken.
quote:Jai k ben dan dus blijkbaar eentje van jouw laatste categorie.
Op woensdag 19 november 2003 02:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat een vraag... Hoe kun je die nou beantwoorden? Voor de mensen die het doen is het niet meer dan logisch dat je die behoefte voelt, en mensen die genoeg hebben aan hun eigen partner zullen het nooit kunnen begrijpen.
Voor mij is het dus echt helemaal niet logisch. Als je effe logisch kijkt, dan lijkt het wel alsof mensen uit jouw 1e cat. vreemdgaan in een relatie hebben ingebouwd als standaard optie?
En terwijl je weet dat het gewoon fout is en dan toch als standaar meeleveren in een verkering oid?
uitleg iemand?
quote:dus eigenlijk zijn die mensen een stuk minder ontwikkeld dan anderen...misschien minder mens, maar meer dier?
Op woensdag 19 november 2003 02:40 schreef E2-E4 het volgende:
Het is de natuur.
Biologisch gezien, willen mannen zoveel mogelijk vrouwen zwanger maken, om voor nageslacht te zorgen..
Vrouwen doen er alles aan om zwanger te worden, om zo voor nageslacht te zorgen.
Mensen zijn een van de weinige diersoorten, die verstandelijk afspraken kunnen maken, om elkaar trouw te blijven. Helaas kan niet iedereen die afspraken volhouden (gebrek aan ruggegraat). Vaak zie je dat als het even slecht gaat in de relatie, dit soort afspraken niet worden nageleefd. Slaaf van de geslachtsdrift, noem ik het maar.
zou misschien wel kunnen want mensen zijn zo verschillend....
quote:http://www.telegraaf.nl/krant/vrouw/teksten/vrouw.reportages.liegensex.html
Op woensdag 19 november 2003 04:52 schreef Uiruru het volgende:
Vrouwen kicken op aandacht van mannen.
Sommige vrouwen zijn er zelfs aan verslaafd... maar zoveel mogelijk mannen scoren.Zijn er trouwens cijfers wie het meeste vreemdgaat? mannen of vrouwen?
Er wordt wat afgelogen tussen de lakens: over het orgasme, intimiteit en vreemdgaan. Of over het aantal bedpartners, zo blijkt uit recent Amerikaans onderzoek. Zowel mannen als vrouwen liegen over het aantal mensen waar ze mee naar bed zijn geweest. En vooral vrouwen kunnen er wat van...
quote:Volgens het artikel wat ik postte:
Op woensdag 19 november 2003 05:02 schreef Uiruru het volgende:
Ik durf er veel geld op in te zetten dat vrouwen vaker vreemdgaan.
cijfers uit 1991 laten zien dat ongeveer 10 procent van de vrouwen en 15 procent van de mannen met een vaste partner in een relatie vreemd is gegaan
quote:Daarom kom ik dus op mijn "theorie" dat je beter eerst vrienden kan zijn en dan pas verkering. Immers met vriendschap leer je elkaar echt goed kennen en ook veel laagdrempeliger elkaar accepteren.
Mannen/jongens gaan meestal vreemd tijdens hun relatie omdat ze geen volledige bevrediging in die relatie vinden of omdat hun huidige partner iets tekort komt, wat ze vervolgens bij een ander zoeken.
en zo zou internet een goeie manier zijn om elkaar eerst te leren kennen en niet "verbloemd" te raken door uiterlijk enzo.
dat en dan toch die ene niet los kunnen/durven/willen laten.
quote:ja, ik heb al die excuses bijna allemaal es gehoord (niet persoonlijk overigens) en dan die laatste zin is erg pakkend.
Op woensdag 19 november 2003 10:25 schreef milagro het volgende:
omdat monogamie iets onnatuurlijks is, in feite.
je de rest niet kan haten om 1
het vrij onwaarschijnlijk is dat je je hele leven alleen oog voor die ene zal hebben en dat dus ook niet hebt.
er meer deksels op het potje passen.
je uit elkaar groeit.
iemand je gewoon helemaal gek kan maken soms
je verliefd wordt
je geil wordt
sleur
drankdat en dan toch die ene niet los kunnen/durven/willen laten.
En dan snap ik het dus niet, het is ZO tegenstrijdig....is de mens dan helemaal niet zo ver ontwikkeld als men denkt?
Ik zou graag problemen bij de wortel willen uitroeien vaak en dit is er ook zo eentje.
En we hebben bijna de grootste stel hersenen, zo niet DE grootste, en daarmee kunnen we ook het meeste empathie tonen en jammer genoeg ook het meest onvoorspelbaar zijn. Dit is allemaal biologisch onderzocht en een feit.
Nadruk op KUNNEN, want ik las dus ook het andere topic "lager opgeleiden gaan meer vreemd" en misschien omdat als je je koppie minder traint dan snap je de gevolgen en implicaties niet van je acties?
Dan snap je niet dat 90% van milagro's lijstje allemaal drogredenen zijn?
quote:het zijn geen redenen, het zijn geen excuses, het zijn aanleidingen en een verklaring.
Op woensdag 19 november 2003 10:34 schreef hassanjassan het volgende:[..]
ja, ik heb al die excuses bijna allemaal es gehoord (niet persoonlijk overigens) en dan die laatste zin is erg pakkend.
En dan snap ik het dus niet, het is ZO tegenstrijdig....is de mens dan helemaal niet zo ver ontwikkeld als men denkt?
Ik zou graag problemen bij de wortel willen uitroeien vaak en dit is er ook zo eentje.
En we hebben bijna de grootste stel hersenen, zo niet DE grootste, en daarmee kunnen we ook het meeste empathie tonen en jammer genoeg ook het meest onvoorspelbaar zijn. Dit is allemaal biologisch onderzocht en een feit.
Nadruk op KUNNEN, want ik las dus ook het andere topic "lager opgeleiden gaan meer vreemd" en misschien omdat als je je koppie minder traint dan snap je de gevolgen en implicaties niet van je acties?
Dan snap je niet dat 90% van milagro's lijstje allemaal drogredenen zijn?
Ik vind het helemaal niet raar dat als je al lange tijd met 1 iemand bent, en je plots hoteldebotel raakt van een ander, en dat verder gaat dan wenselijk is, dat je niet meteen je relatie verbreekt.
Ik zie niet in waarom het anders is, die twijfel, die warboel van gevoelens zodat je niet weet wát te doen, als er een ander in het spel is, als wanneer er geen ander in het spel is.
In mijn geval was er géén ander in het spel, tóch heeft het een jaar geduurd vanaf het moment dat ik wist 'dit is het niet' , voordat ik daadwerkelijk de stap zette.
Het is allemaal heel makkelijk kletsen voor hen die niet in de situatie verkeren en die ook dat gevoel niet kennen.
En nog makkelijker is het te (ver) oordelen over hen die in een dergelijke situatie zitten, makkelijk maar zeer ongepast.
Ieder mens is anders, niet iedereen gaat hetzelfde om met bepaalde situaties en niet iedere fout daad maakt de 'dader' een fout mens.
Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
quote:Is ook zo, drank verlegt je grenzen, maar laten je niet de dingen doen die je eigenlijk niet wilt, het laat je dingen doen die je normaal niet durft.
Op woensdag 19 november 2003 11:30 schreef Frenkie het volgende:
Drank vind ik echt een kutargument. Het feit dat je met drank op je grenzen ruimer stelt geeft alleen maar aan dat je dus niet genoeg om je partner geeft (onderhuidse verlangens) om het te laten.Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
En in die zin is drank een verklaring of een aanleiding, niet een excuus, geen oorzaak.
Je doet oiv drank dan eindelijk eens wat je werkelijk wilt (maar ms niet zou moeten doen).
Maar niets is een excuus natuurlijk.
quote:Dat bedoel ik dus. Drank als excuus voor vreemdgaan geeft alleen maar aan dat je de werkelijke reden wil verbloemen. En of dat voor jezelf is of voor de ander is een tweede.
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef milagro het volgende:
En in die zin is drank een verklaring of een aanleiding, niet een excuus, geen oorzaak.
Je doet oiv drank dan eindelijk eens wat je werkelijk wilt (maar ms niet zou moeten doen).
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef milagro het volgende:
Maar niets is een excuus natuurlijk.
Na dit gemierenneuk:
Vreemdgaan is zo oud als de mensheid en zal ook wel altijd blijven bestaan.
Als een relatie op wat voor manier dan ook in een sleur belandt, is de verleiding van het verbodene des te groter. Dat geldt voor man en vrouw.
En dan zijn er natuurlijk de notoire schuinsmarcheerders die vreemdgaan als iets doodnormaals zien. Die geen enkele verleiding kunnen weerstaan.
Een excuus is een excuus, geen geldige verantwoording.
quote:maar de vrouwen dan?
quote:Ja het was een beetje kort door de bocht, maar ik kan neit meer tekens gebruiken zonder het onduidelijker te maken.
Op woensdag 19 november 2003 11:58 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar vind de topictitel een beetje raar.
Je kunt toch alleen vreemdgaan áls je in een relatie zit??
Anders is het 'er vrijblijvend op los neuken'.Na dit gemierenneuk:
Vreemdgaan is zo oud als de mensheid en zal ook wel altijd blijven bestaan.Als een relatie op wat voor manier dan ook in een sleur belandt, is de verleiding van het verbodene des te groter. Dat geldt voor man en vrouw.
En dan zijn er natuurlijk de notoire schuinsmarcheerders die vreemdgaan als iets doodnormaals zien. Die geen enkele verleiding kunnen weerstaan.Een excuus is een excuus, geen geldige verantwoording.
Maar goed OT, ik ben voor mezelf erg streng in dit soort dingen. Ik probeer nl. mijn uiterste best om de relatie in goede banen te leiden en dat kan ik niet alleen. Ik heb de ander nodig om een relatie in stand te houden en dat weet ze ook, maar mijn mening en visie heb ik al vele jaren gelden opgebouwd uit eigen en andermans ervaringen en verhalen. Dit wil ik wel en dit wil ik niet, dit zijn mijn grenzen en dit zijn breekpunten.
Ik vind het heel prettig want zo heb ik voor mezelf een genoeg solide basis gemaakt waarop ik een relatie zaligmakend vind, het zijn idd ook heel basale dingen die iedereen wel weet, maar mijn invulling, grenzen en kritische meetpunten zijn denk ik wel anders. Ik beoordeel zoiets denk ik wel anders.
Die basisfactoren heb ik besproken en aangevuld en gewijzigd in mijn huidige relatie naar haar wensen en haar basisfactoren en dat is zeg maar onze eigen grondwet geworden.
We hadden het er nl. een tijdje geleden over, over wie "de broek" aan heeft en we kwamen tot de conclusie dat we allebei of geen van beiden de broek aan heeft. Ik hou nl. van wederzijds respect en vertrouwen in een relatie en ik heb het nog nooit zo ervaren in andere relaties (die dus ook nooit lang duurden)...mede door vreemdgaan overigens.
quote:Die doen het veel vaker uit wraak of uit spanning/fantasie.
Op woensdag 19 november 2003 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
maar de vrouwen dan?
Er zijn allemaal redenen te noemen, maar ik wilde graag het gevoel, de motivatie weten erachter. Want als ik redeneer dan kan ik met 1 reden alle andere excuses de wind in slaan...die is nl.:
je hebt alles al in huis met een relatie.
Een vrouw die je kan nueken, een vrouw die lief voor je is en tegen je aan kruipt en dingen voor je wilt doen en het enige wat je als man moet doen is hetzelfde terug doen, misschien wat vrouwelijke dingen zoals masseren, voetmassage, samen douchen, samen koken, dat soort dingen. Je moet je relatie verzorgen op een manier zoals je ook voor jezelf zorgt. Je hoeft helemaal niet in een sleur te raken, daar moet je samen wat aan doen, je hoeft niet dronken te zijn en als je dat wil moet je dat samen doen, niet met iemand anders ofzo...
quote:Ook al heb ik nu een vriendin. Je wil altijd wel weten hoe het met dat ene meisje is die je gisteren ben tegengekomen bij het uitgaan (noem maar iets) Tis een "jacht" instinct
je wel eens meer wilt proeven dan iedere dag een boterham met pindakaas
quote:JA maar als je toegeeft aan dat instinct dan mag je wat mij betreft weggaan en lekker spelen met de andere dieren die het niet kunnen helpen dat ze zo zijn, een leeuw bijvoorbeeld of een gorilla.
Op woensdag 19 november 2003 13:08 schreef Boy_Snakeye het volgende:[..]
Ook al heb ik nu een vriendin. Je wil altijd wel weten hoe het met dat ene meisje is die je gisteren ben tegengekomen bij het uitgaan (noem maar iets) Tis een "jacht" instinct
Enne moet je DIt wat je nu post es tegen je vriendin vertellen...kijken of ze dat leuk vind en of dat je relatie goed doet.
Klinkt allemaal stoer enzo, maar ik ben benieuwd of je ook de ballen hebt om het tegen je vriendin te zeggen ALS het je overkomt dan he...
quote:Ik wil ook niet zeggen dat je er achter aan gaat . Maar die gedachte heeft iedereen wel een keer in een relatie. Maar echte liefde wint altijd. Ik ben iemand die het alleen maar denkt. Maar het liefst kruip ik weer bij mijn vriendin in bed
Op woensdag 19 november 2003 13:11 schreef hassanjassan het volgende:[..]
JA maar als je toegeeft aan dat instinct dan mag je wat mij betreft weggaan en lekker spelen met de andere dieren die het niet kunnen helpen dat ze zo zijn, een leeuw bijvoorbeeld of een gorilla.
Enne moet je DIt wat je nu post es tegen je vriendin vertellen...kijken of ze dat leuk vind en of dat je relatie goed doet.
Klinkt allemaal stoer enzo, maar ik ben benieuwd of je ook de ballen hebt om het tegen je vriendin te zeggen ALS het je overkomt dan he...
Dat het gewoon aan de spanning ligt.. Als je al een tijdje een vriend/ vriendin hebt.. Word et gewoon wat saaier op bepaalde punten..
En mocht et dan zo zijn dat er een mega lekkerding (zal geen namen noemen) je leuk vind.. dan kan je een beetje in de war raken..
Je moet gewoon sterk in je schoenen staan om op dat moment nee te kunnen zeggen
Tuurlijk vindt ze dat niet leuk, maar eerlijk zijn is beter...
Probleem alleen is dat ook al ben ik niet vreemd gegaan, ik het waarschijnlijk NIET zou vertellen wanneer ik dat wel zou doen! Dit omdat dat nou juist heeft geleid tot einde van mijn vorige relatie terwijl ik alleen maar eerlijk wilde zijn en mijn vreemdgaan (enkel keertje zoenen in kroeg) NIETS voorstelde behalve avondje fun.
Blijft lastig.. beste is NIET DOEN natuurlijk, maar het gaat hier om het WAAROM.. Waarom? Voor de afwisseling/afleiding/fun.
quote:Kijk iemand die het begrijpt
Op woensdag 19 november 2003 13:25 schreef Lemoentje het volgende:
Weet je wat ik denk...Dat het gewoon aan de spanning ligt.. Als je al een tijdje een vriend/ vriendin hebt.. Word et gewoon wat saaier op bepaalde punten..
En mocht et dan zo zijn dat er een mega lekkerding (zal geen namen noemen) je leuk vind.. dan kan je een beetje in de war raken..
Je moet gewoon sterk in je schoenen staan om op dat moment nee te kunnen zeggen
quote:Anders doe je even een klein beetje normaal.
Op woensdag 19 november 2003 13:48 schreef MariekeP het volgende:
Edit: reactie op edit
Ontopic:
Vreemdgaan kan inderdaad voorkomen als je relatie na een langere tijd een beetje saai begint te worden, maar ook juist als je het allemaal nog niet zo serieus ziet aan het begin van een relatie.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 19-11-2003 14:26]
quote:Spreek je uit ervaring..??
Op woensdag 19 november 2003 14:21 schreef poebeertjuh het volgende:
Vreemdgaan kan inderdaad voorkomen als je relatie na een langere tijd een beetje saai begint te worden, maar ook juist als je het allemaal nog niet zo serieus ziet aan het begin van een relatie.
quote:Volgens mijn vriend omdat hij MIJ miste....(en hij was zat)
Op woensdag 19 november 2003 01:33 schreef hassanjassan het volgende:
Als je reeds een relatie hebt, waarom gaan mensen dan toch vreemd?
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:41 schreef xelzix het volgende:[..]
Volgens mijn vriend omdat hij MIJ miste....(en hij was zat)
quote:Dat zijn die kwijlbakken die uitroepen "maar ik HOU teveel van vrouwen!"
Op woensdag 19 november 2003 11:58 schreef Copycat het volgende:
.
En dan zijn er natuurlijk de notoire schuinsmarcheerders die vreemdgaan als iets doodnormaals zien. Die geen enkele verleiding kunnen weerstaan.
quote:Hij zit op het moment aan de andere kant van de wereld dus dat maakt zo moeilijk ruzie.... en er zijn een heleboel factoren die het allemaal wat lastiger maken; ruim 3,5 jaar verkering, we gaan samen nog een maandje op vakantie in Nieuw Zeeland (en ik heb mijn ticket al betaald), hij heeft er ontzettende spijt van en voelt zich zwaar kut (dat mag ook wel....), en hij heeft het eerlijk verteld....(hij had het net zo goed kunnen verzwijgen en ik had er nooit iets van kunnen weten)
Op woensdag 19 november 2003 16:47 schreef Copycat het volgende:[..]
![]()
![]()
Lamest excuse ever, zeg!
Hoe heb jij hier vervolgens op gereageerd?
bij deze mijn dilemma.
quote:Ja ik spreek uit ervaring
Op woensdag 19 november 2003 14:30 schreef Frenkie het volgende:[..]
Spreek je uit ervaring..??
Anyway, ik vind dat dus niet, juist in het begin als je nog hopeloos verliefd bent, dan laat ik het wel uit mijn hoofd om ook maar met een ander te zoenen (laat staan meer), dat wil ik niet eens. In mijn ogen blijf je ook niet trouw omdat je dat aan een ander verplicht bent, maar omdat je dat zelf graag wilt.
quote:ik vind die "het is toch alleen maar...." wel mooi.....
Op woensdag 19 november 2003 01:46 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Liefde is ook heel erg simpel, mensen maken het zichzelf alleen maar zelf erg gecompliceerd.
Het is toch alleen maar elkaar respecteren en elkaars karakter goed kunnen aanvoelen en daarop in kunnen spelen. oftewel een balans vinden tussen elkaar, synergie creeeren om maar een buzz-woord te gebruiken
quote:Spreek je uit ervaring??????
quote:Heel kort door de bocht.....ik kwam op deze vraag omdat als je puur feitelijk naar je vriendin zou kijken, ....dan heeft ze toch alles wat andere vrouwen ook hebben, borsten lippen, haar, benen, etc....
Op maandag 24 november 2003 01:05 schreef Hert het volgende:
Denk dat veel mannen uit pure geilheid vreemdgaan (heb ik helaas zéér recent ervaren)....en dat 't bij vrouwen meer om de aandacht gaan die ze in de relatie tekort komen....
En omdat het je vriendin is, dan mag je er dus ook (bijna) ongelimiteerd aan zitten, ermee praten, mee spelen en mee naar bed gaan.
Kortom je zou als man helemaal geen behoefte moeten hebben om een ander vrouw te begeren, want ze heeft alles al in huis en jij hebt er toegang tot vanwege je verkeringschap.
je zou bijna kunnen zeggen dat vreemdgaanders gewoon verwende nesten zijn die alles willen hebben en nooit tevreden zijn.
quote:Sorry hoor, maar als je nog steeds bij hem bent dan ben je niet eens klaar om een verkering oid te hebben. Je baseert een relatie op de verkeerde redenen mijns inziens....maar goed, daarom hebben ze ook de "open relatie" uitgevonden.
Op woensdag 19 november 2003 16:41 schreef xelzix het volgende:[..]
Volgens mijn vriend omdat hij MIJ miste....(en hij was zat)
quote:Tenzij zij nou net ff niet in de buurt is voor een aantal dagen...en daarnaast....kennelijk geilen veel mensen toch op 't onbekende....willen ze veroveren (erkenning dat ze nog steeds goed in de markt liggen) en de spanning van de afwisseling....
Op maandag 24 november 2003 01:12 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht.....ik kwam op deze vraag omdat als je puur feitelijk naar je vriendin zou kijken, ....dan heeft ze toch alles wat andere vrouwen ook hebben, borsten lippen, haar, benen, etc....
En omdat het je vriendin is, dan mag je er dus ook (bijna) ongelimiteerd aan zitten, ermee praten, mee spelen en mee naar bed gaan.
Kortom je zou als man helemaal geen behoefte moeten hebben om een ander vrouw te begeren, want ze heeft alles al in huis en jij hebt er toegang tot vanwege je verkeringschap.
je zou bijna kunnen zeggen dat vreemdgaanders gewoon verwende nesten zijn die alles willen hebben en nooit tevreden zijn.
Als er wél daadwerkelijk voor iemand gekozen is, maar de relatie na verloop van tijd (omstandigheden, miscommunicatie, sleur) steeds slechter wordt, is het misschien weer eerder een kwestie van niet genoeg moeite willen, durven of kunnen doen om dingen uit te praten of te verbeteren en daarom, met de achterliggende gedachte van "het is toch al kut, dus maakt dit ook niet meer uit", toe te geven aan je lusten waarmee het algehele miserabele gevoel, veroorzaakt door een mislukkende relatie of je eigen falen, misschien tijdelijk verzacht wordt.
Maar om het nou aan te houden na het vreemdgaan is niet zo'n heel slim idee, tenzij degene waarmee je vreemdging toch niet leuker blijkt dan je huidige vriendin natuurlijk..
Dan moet je net zolang vreemd blijven gaan tot je de goeie gevonden hebt (das mij nu gelukt, dus bij deze vriendin geen reden om vreemd te gaan, jeuh!)
Maar vreemdgaan lijkt me automatisch al een reden om eens goed te kijken of je het niet beter kan uitmaken, en dan met die leukere meid er van door te gaan
quote:hoho dat is een beetje te kort door de bocht denk ik.
Op maandag 24 november 2003 01:15 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Sorry hoor, maar als je nog steeds bij hem bent dan ben je niet eens klaar om een verkering oid te hebben.
Zal er wat achtergrond informatie bij geven; we zijn ruim 3,5 jaar bij elkaar en op het moment zit mijn vriend (23) bijna drie maanden in Nieuw Zeeland (vanaf september) eind oktober heeft hij die domme actie begaan.
Ik (bijna 21) ben niet bereid om een toch wel redelijk goede relatie zomaar overboord te zetten vanwege 1 foutje. Natuurlijk ben ik boos op hem en zal ook zeker wel een stevig gesprek volgen.
En er speelt nog veel meer mee waar ik het verder niet over wil hebben.
Iedereen maakt fouten, zolang je er maar van leert.
Hij maakt een blunder; ik geef hem nog een kans en vervolgens ben ik nog niet toe aan een relatie?
[Dit bericht is gewijzigd door xelzix op 24-11-2003 14:35]
Dit heb ik eerlijk tegen mijn vriendin gezegd. En ondanks dat heeft ze me vergeven.
Mijn ex is ook vreemdgegaan naar 2,5 jaar. Ik heb haar dat ook vergeven. Fouten maken kan. Maar het ging niet meer, het was niet zoals het geweest is. Dus dan houdt het op.
Gelukkig ben ik nog gek op mijn huidige vriendin. En zie haar overmorgen . En vreemdgaan. Dat doe ik echt niet meer!
Waarom je huidige relatie dan niet verbreken....
Zoals eerder gezegd het gras kan best tegenvallen, kinderen, financieen, je houdt wel van je partner.
Ik denk dat elke situatie opzich staat, in het verleden ben ik ook vreemd gegaan. En waarom ?? Niet klaar met experimenteren denk ik.
En zoals al eerder door iemand anders aangegeven, ook ik sta niet voor mezelf in als er een leuke dame langskomt, net op het moment dat ik een mindere dag heb.
quote:Precies... Maareh. Hanteren wij hier de volgende definitie van vreemdgaan: "seks met een ander" of valt "(intiem) zoenen met een ander" ook onder vreemdgaan?
Op woensdag 26 november 2003 19:20 schreef Spartak het volgende:
Als je echt behoefte hebt om vreemd te gaan dan klopt er gewoon iets niet in je relatie en kun je er beter mee kappen voordat je mensen echt kwetst.
In de bijna 3 jaar dat ik een vriendin had (het is uit nu , maar nièt omdat 1 van ons is vreemd gegaan... voor zover ik dat weet), heb ik in ieder geval geen ander meisje aangeraakt! Ook niet gezoend, dus.
Als mijn vriendin zou zoenen met een ander, zou ik daar boos om zijn, maar het wel proberen uit te praten, als ze echter seks met een ander zou hebben gaat ze simpelweg tè ver!
Tot zo ver mijn mening! Natuurlijk geld de algemene regel "Kijken mag!" En een beetje flirten (nièt versieren) met anderen vind ik ook niet zo erg (tenzij ik er zelf bij ben! ).
quote:Misschien versoepel je hier de standaard al.
Op donderdag 27 november 2003 05:10 schreef P-Style het volgende:[..]
Als mijn vriendin zou zoenen met een ander, zou ik daar boos om zijn, maar het wel proberen uit te praten, als ze echter seks met een ander zou hebben gaat ze simpelweg tè ver!
Zijn de verwachtingen van de partner van deze tijd echt zó laag?
quote:Precies ja....en dat heb ik voor mezelf gekoppeld aan seks (voor het huwelijk). In mijn ogen is huwelijk nog steeds een teken van definitief kiezen voor iemand en alles wat tussen single en huwelijk zit is gerotzooi in de marge.
Op maandag 24 november 2003 11:16 schreef Bombie het volgende:
Ik denk dat vreemdgangers gewoon nooit écht voor hun partner hebben gekozen. [....]
Het is ook een soort test voor mij en voor mijn partner. Kiest zij echt voor mij dan heeft ze die onthouding voor mij over en ik idemditto.
En gewoon seks maakt zoveel los in iemand, dat je zo wanhopig probeert om dingen goed te houden tusse elkaar i.p.v te kijken naar de echt belangrijke dingen...en seks is daar behoorlijk ondergeschikt aan.
Want het gaat toch om de persoon en niet omdatie er dan nu nog lekker uitziet en waarvan je nog visueel opgewonden van raakt?
Daarom is er ook een "leuk" topic als "40 days and 40 nights" in het SEX forum. Voor mij is dat geen probleem om elke wedstrijd daar omtrendt te winnen, no phun intended.
Kies je ECHT voor elkaar dan moet je vet veel investeren en dus ook grote offers maken en bereid daartoe zijn.
quote:Ik hou teveel van augurken, maar je ziet mij toch ook niet dit pot volkwakken? Da's echt zo'n bullshit lame excuse....
Op woensdag 19 november 2003 16:56 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dat zijn die kwijlbakken die uitroepen "maar ik HOU teveel van vrouwen!"
![]()
![]()
![]()
quote:da's kut voor je, want op je foto zie je er namelijk erg happy go lucky uit...ik zou o.b.v die foto zeggen dat je erg happy bent, maar dat is dus ook niet altijd zo.
Op woensdag 19 november 2003 17:20 schreef xelzix het volgende:[..]
Hij zit op het moment aan de andere kant van de wereld dus dat maakt zo moeilijk ruzie.... en er zijn een heleboel factoren die het allemaal wat lastiger maken; ruim 3,5 jaar verkering, we gaan samen nog een maandje op vakantie in Nieuw Zeeland (en ik heb mijn ticket al betaald), hij heeft er ontzettende spijt van en voelt zich zwaar kut (dat mag ook wel....), en hij heeft het eerlijk verteld....(hij had het net zo goed kunnen verzwijgen en ik had er nooit iets van kunnen weten)
bij deze mijn dilemma.
Eens te meer een bevestiging voor mij, helaas over jouw leed, dat verre afstanden erg moeilijk zijn in een relatie.
En ik dacht zo bij mezelf...als zij niet bij me is, heb ik ook echt geen behoefte naar een andere vrouw, ook niet effe voor een quickie ofzo, want ik heb iets veel beters 21 km verderop liggen.
Een quickie betekent bijna 100% seks hebben met iemand anders, en die behoefte heb ik niet, geen enkele seksuele handeling met iemand anders dan mijn vriendin.
Want ik kwma wederom terug op wat ik reeds eerder zei.....los van mijn gevoelens voor haar, heeft zij alles wat elke ander vrouw ook heeft om die seksuele behoefte te bevredigen. Dus waarom zou ik, (wat algemener) waarom zouden anderen dan vreemdgaan als je al een relatie hebt? In je relatie heb je toch alles wat je wilt tot je beschikking?
En dus kwam ik tot een voorlopige comclusie, je bent OF niet klaar voor een relatie dan, OF je hebt vanaf het begin nooit 100% voor haar of hem gekozen.
quote:Ik ben nstellig van mening dat mensen die zeggen dat zoenen niet erg is, idd al hun standaard verlaagd hebben en al een veel grotere kans hebben op vreemdgaan oid.
Op donderdag 27 november 2003 10:22 schreef Bombie het volgende:[..]
Misschien versoepel je hier de standaard al.
Dit hoor ik een heleboel mensen roepen, waardoor misschien de algemene indruk ontstaat dat zoenen met iemand anders dan je partner acceptabel is, en in jouw geval zou ze er zelfs niet eens té ver mee gaan. Dan kun je eigenlijk net zo goed duidelijk vantevoren afspreken dat je allebei wel mag zoenen met anderen, maar niet meer dan dat. Want uiteindelijk zul je toch grenzen moeten stellen.Zijn de verwachtingen van de partner van deze tijd echt zó laag?
WANT:
het gaat niet zozeer om de actie die gedaan is, i.e. het zoenen, maar de gevoelens erachter, de motivatie, de beweegredenen.
Ik wil dus zeggen:
als je al denkt, moet kunnen dat zoenen met een ander, dan denkt je niet aan je vriend(in) gevoelens, maar aan je EIGEN behoefte....en binnen een relatie is dat zwaar egoistisch, en zeer erge matenaaierij t.o.v. je partner. Want die denkt er dus WEL anders over...die vindt het WEL erg.
En daar gaat dus je balans....en waarschijnlijk ook je relatie. Niet direct misschien, maar later wel.
quote:Voor mij is vreemdgaan:
Precies... Maareh. Hanteren wij hier de volgende definitie van vreemdgaan: "seks met een ander" of valt "(intiem) zoenen met een ander" ook onder vreemdgaan?
"seksuele of andere intieme gevoelens hebben voor een andere naast je partner en daar actie op ondernemen"
Fantasieen mag vriendin best hebben, dat maakt niet uit....maar het maakt je een mooi persoon als je die gevoelens weet te bedwingen, niet omdat je het moet doen omdat je een relatie hebt, maar omdat je het uit jezelf en voor jezelf wilt.
m.a.w. je hebt een moreel besef over slechte en goede dingen die je kan doen.
En daar scheelt het dus bij velen aan mijns inziens...en daarom heb je ook zoveel topics over vreemdgaan, geneuzel in de marge wat, verstan je onder...blablabla....
Je gaat vreemd als je iemand anders aanraakt met een andere intentie dan bijvoorbeeld ik ga hem in elkaar rammen ofzo....en dat gaat dus nogal moeilijk met je tong....
quote:Beide. En beide is goed mogelijk.
Op donderdag 27 november 2003 11:38 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Want het gaat toch om de persoon en niet omdatie er dan nu nog lekker uitziet en waarvan je nog visueel opgewonden van raakt?
[..]
Wat is er nou mooier dan een geliefde bij wie je het gevoel hebt dat ze van binnen én van buiten het mooiste is wat jouw wereld te bieden heeft. Ja, als ze het uitmaakt is de val groter dan ooit, maar om dáárom maar genoegen te nemen met minder, is volgens mij kiezen voor een gemiddeld leven.
quote:foto's zijn meestal een moment opname, maar ja da's niks nieuws natuurlijk.
Op donderdag 27 november 2003 11:41 schreef hassanjassan het volgende:[..]
da's kut voor je, want op je foto zie je er namelijk erg happy go lucky uit...ik zou o.b.v die foto zeggen dat je erg happy bent, maar dat is dus ook niet altijd zo.
en of hij nog wel aan mijn gedrag kan zien dat ik van hem hou? Ik ben degene die elke week 2 a 3 kaartjes stuurde zodat hij elke paar dagen iets leuks in zijn brievenbus vond, ik bel hem altijd (ook goedkoper dus da's logisch) ik spreek hem meestal aan op de msn, krijg vaak geen reply op mijn mailtjes. Ik vlieg voor hem naar de andere kant van de wereld in mijn uppie....
quote:Ik weet niks over die blunder, maar los daarvan is het wel zo dat verkering/relaties niet zomaar gebeuren als een zonsopgang...je zal er voor moeten vechten en als je dat gevecht vergeefse moeite vind, dan moet je zelf je eigen conclusies trekken.
Op donderdag 27 november 2003 12:06 schreef xelzix het volgende:[..]
foto's zijn meestal een moment opname, maar ja da's niks nieuws natuurlijk.
wat er ook nog bij speelt is dat ik niet meer aan zijn gedrag kan zien dat hij van me houdt. Hij zegt het wel, ik weet het wel, maar hij gedraagt zich er niet naar. Ik heb niet het idee dat hij voor me vecht, wat hij juist wel zou moeten doen na ZIJN blunder.en of hij nog wel aan mijn gedrag kan zien dat ik van hem hou? Ik ben degene die elke week 2 a 3 kaartjes stuurde zodat hij elke paar dagen iets leuks in zijn brievenbus vond, ik bel hem altijd (ook goedkoper dus da's logisch) ik spreek hem meestal aan op de msn, krijg vaak geen reply op mijn mailtjes. Ik vlieg voor hem naar de andere kant van de wereld in mijn uppie....
Het is overigens wel zo dat jongens o.h.a. niet zo kien zijn op kaartjes sturen uit hunzelf oid. Meisjes daarintegen weer wel, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Maar over dat bellen, tja...je moet bepaalde dingen ervoor overhebben voor je vriendin vind ik en voor mij is dat goed voor men meisje zorgen waar en wanneer ik daar de kans voor krijg, maar die zie ik ook om de dag dus da's vrij makkelijk dan. Voor jou is het een stuk moeilijker en hij zou idd wel wat meer moeite kunnen doen voor je, dat zeer zeker.
Maar je kan het toch ook gewoon vragen? En, wat jongens vaak doen is dat soort onderwerpen vermijden...doe ik soms ook wel (meer dan) eens, maar ik weet ook wel dat het moet, tis een fact of life zulke gesprekken, dus je kan best vragen of hij je wat meer of vaker mailt danwel terugmailt of meer tekens van affectie toont...da's je goed recht...
En binnen het onderwerp is een lat relatie een flink offer wat je moet laten voor beiden. Want je hebt maar beperkte tijd samen en veel meer tijd samen met andere chico's en chica's, dus je moet goed in je schoenen staan wil je die verleiding kunnen weerstaan. Maar met mijn motto en moreel besef kom je er denk ik wel in elke relatie, althans ik zie waarom niet....
quote:dat heb ik al zo vaak gedaan...
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Maar je kan het toch ook gewoon vragen? En, wat jongens vaak doen is dat soort onderwerpen vermijden...doe ik soms ook wel (meer dan) eens, maar ik weet ook wel dat het moet, tis een fact of life zulke gesprekken, dus je kan best vragen of hij je wat meer of vaker mailt danwel terugmailt of meer tekens van affectie toont...da's je goed recht...
uitgelegd hoe ik dat zie, wat ik ervan vind. dat ik het fijn vind, dat hij me daarmee gelukkig maakt, dat hij mij daardoor laat merken dat ik de moeite waard ben voor hem, dat ik dat gewoon nodig heb.
wat hij daarop zegt; "ik denk er gewoon niet aan"
zijn blunder valt op zich nog mee; hij heeft met een ander gezoend.
maar
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen. van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
Tuurlijk krijg je na twee, drie maanden behoefte aan lichamelijk contact. Ik ben ook niet helemaal achterlijk. Maar hij had zoveel mogen doen zonder dat ik me daar druk over zou maken...
quote:Als dat iets is wat je 'dan maar zal moeten accepteren', kun je je beter gaan afvragen of dat wel is wat je altijd hebt gewild. Het leven is te kort om jezelf tekort te doen. Zeker om al je energie te steken in mensen die belangrijk voor jou zijn, maar die niet genoeg moeite voor jou willen doen of in ieder geval niet aan je verwachtingen voldoen.
Op donderdag 27 november 2003 12:53 schreef xelzix het volgende:[..]
dat heb ik al zo vaak gedaan...
uitgelegd hoe ik dat zie, wat ik ervan vind. dat ik het fijn vind, dat hij me daarmee gelukkig maakt, dat hij mij daardoor laat merken dat ik de moeite waard ben voor hem, dat ik dat gewoon nodig heb.
quote:Relativisme is ook niet alles, hoor.
quote:Is dat wel zo? Trek je echt duidelijk die grens? Betekent dat ook niet dat er verregaande consequenties aan vast horen te zitten als je echt duidelijk een grens trekt?
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen.
quote:Ben je niet iets té begripvol, al met al? Voel je jezelf eigenlijk wel goed genoeg voor deze persoon?
van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
quote:Wéér zoveel begrip. Als je écht van iemand houdt en voor die persoon gaat, maakt het geen k*t uit hoe lang je moet zonder lichamelijk contact. Je weet dat ergens anders jouw vriendin op je wacht om je straks weer dat lichamelijk contact te geven waar je voorlopig gewoon even naar moet verlangen. Althans... daar moet je wel vanuit gaan. Dan komt het niet eens in je óp om intiem te zijn met iemand anders. Er zijn wel conclusies die je hieruit kunt trekken, denk ik. Onder andere dat je waarschijnlijk niet genoeg betekent voor hem, en als dat wel het geval blijkt te zijn, heeft hij wel erg rare methoden om dat te bewijzen.
Tuurlijk krijg je na twee, drie maanden behoefte aan lichamelijk contact. Ik ben ook niet helemaal achterlijk. Maar hij had zoveel mogen doen zonder dat ik me daar druk over zou maken...
Elk excuus om maar met iemand anders te kunnen vozen tot die tijd is een lam excuus.
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 27 november 2003 12:01 schreef Bombie het volgende:[..]
Beide. En beide is goed mogelijk.
Ik denk dat als je veel van je partner's persoonlijkheid houdt, maar je je in mindere mate aangetrokken voelt tot haar lichaam of uitstraling (ofwel: haar niet beschouwen als je eigen godin, want daar komt het wel op neer), je dan bewust kiest voor minder dan je eigenlijk voor ogen hebt. Je denkt dan bijvoorbeeld: "Nou.. ze is dan wel niet zo lekker als die verleidelijke collega, maar ze is wel heel lief en wat is dan belangrijker?" Ik denk dan dat een combinatie van die twee kwaliteiten een beter uitgangspunt is, zodat je ook jezelf niet voor de gek hoeft te houden en natuurlijk: uiteindelijk telt het innerlijk zwaarder dan het uiterlijk, maar een combinatie is het streven. Hierbij bedoel ik overigens niet dat ze eruit moet zien als een fotomodel, maar dat jij je aangetrokken voelt tot haar en je geen zorgen hoeft te maken dat je steeds weer vrouwen tegenkomt waarvan je hart wél sneller gaat kloppen.Wat is er nou mooier dan een geliefde bij wie je het gevoel hebt dat ze van binnen én van buiten het mooiste is wat jouw wereld te bieden heeft. Ja, als ze het uitmaakt is de val groter dan ooit, maar om dáárom maar genoegen te nemen met minder, is volgens mij kiezen voor een gemiddeld leven.
Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
Daar begrijp ik nu niets van...
quote:Da's echt niet zo moeilijk hoor Milagro. Er bestaat in mijn ogen wel degelijk een onderscheid tussen puur-fysieke en (laten gemakhalve maar zeggen) overall aantrekkingskracht.
Op donderdag 27 november 2003 13:28 schreef milagro het volgende:
Helemaal mee eens.Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
En aangezien ik per definitie niet aas op het puur-fysieke, zou ik dus bij een hoop van mijn ex-en kunnen zeggen dat ze niet bloedmooi, prachtig etc waren. Maar dat doet dan weer niets af aan het feit dat ik de dames wel degelijk als erg aantrekkelijk ervaren heb.
Het is puur een uiterlijke onderscheiding, vrij onschuldig vind ik als je het juiste onderscheid maakt.
quote:Ik ben niet mooi, maar wil wel aantrekkelijk, lekker gevonden worden door The One, dat bedoel ik.
Op donderdag 27 november 2003 13:43 schreef Alien-Intruder het volgende:[..]
Da's echt niet zo moeilijk hoor Milagro. Er bestaat in mijn ogen wel degelijk een onderscheid tussen puur-fysieke en (laten gemakhalve maar zeggen) overall aantrekkingskracht.
En aangezien ik per definitie niet aas op het puur-fysieke, zou ik dus bij een hoop van mijn ex-en kunnen zeggen dat ze niet bloedmooi, prachtig etc waren. Maar dat doet dan weer niets af aan het feit dat ik de dames wel degelijk als erg aantrekkelijk ervaren heb.
Het is puur een uiterlijke onderscheiding, vrij onschuldig vind ik als je het juiste onderscheid maakt.
Ik heb het dus niet over "volgens de norm mooi" want dat boeit mij ook niet.
Maar ik wil een man wel graag op alle fronten waarderen, om zijn karakter, intelligentie, humor én om grijpbaarheid
quote:auw....
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..] (heleboel tekst)
ik kan niets anders doen dan je gelijk te geven.
misschien leg ik de lat wel te laag, verwacht ik te weinig van een relatie....
quote:Deze reactie is wel zo scherp dat die ongetwijfeld een hoop weerstand bij een hoop mensen oproept.
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Doch, ik ben het met Bombie eens dat hij zich niet goed heeft gedragen. In eerste instantie was ik het met xelzix' standpunt eens, maar naarmate er meer info kwam begin ik wat meer twijfels te krijgen. Ik ken de omstandigheden niet, maar geen kaartjes sturen is wel een beetje laks. "Er niet aan denken" is ongeloofwaardig, als jij 3x per week wat stuurt wordt hij er minstens 3x per week mee geconfronteerd. Geen replies op emails is helemaal erg, die dingen zijn zo getypt... Dat soort kleine dingen zeggen mijnsinziens wel wat over een persoon
Ik woon zelf overigens momenteel in Frankrijk, vriendin zit in Nederland. Hiervoor heeft zij een half jaar in Engeland gezeten terwijl ik in NL zat . En dat ging/gaat er toch anders aan toe dan wat ik uit jouw verhaal destilleer. Kleine dingetjes waaruit blijkt dat je aan elkaar denkt zijn toch erg fijn.. Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie als alles is uitgesproken
.
Ohja, om nog maar even wat ontopic te melden: ik sluit me aan bij de stelling over het groene gras bij de buren in combinatie met de koude kermis
quote:Denk er gewoon rustig over na en probeer datgene te doen waar je zelf voor staat en in gelooft. Dus in dat opzicht is het ook prima om de lat laag te leggen, maar doe dat dan wel bewust omdat je daarvoor gekozen hebt (omdat je bijvoorbeeld, om wat te noemen, niet verwacht ooit iets beters te krijgen). Anders zou ik me toch even afvragen of dat is wat je echt wilt en of je zelf niet keuzes moet gaan maken.
Op donderdag 27 november 2003 13:50 schreef xelzix het volgende:[..]
auw....
ik kan niets anders doen dan je gelijk te geven.
misschien leg ik de lat wel te laag, verwacht ik te weinig van een relatie....
Handelen naar waar je voor staat, heeft meestal wel als gevolg dat je een erg zware tijd tegemoet kan (en waarschijnlijk ook zal) gaan, maar uiteindelijk gaat het erom dat je je leven hebt kunnen leven zoals je dat wilde en niet zoals het je, in al je hulpeloosheid, geschonken werd.
quote:Ik heb even de vrijheid genomen om je tekst iets aan te passen.
Op donderdag 27 november 2003 13:51 schreef 360sjors het volgende:[..]
Deze reactie is wel zo scherp dat die ongetwijfeld (weer) een hoop weerstand bij een hoop mensen oproept.
Maar ja... als iemand nuances en verzachtende omstandigheden toe wil passen: prima! Zolang ze maar terecht en zinnig zijn en er niet uit armoede toe besloten wordt. Als iemand daadwerkelijk tekort gedaan wordt, hoef je dat niet te slikken. Helaas weten veel mensen gewoon niet wat ze wel moeten toelaten en wat niet, en speelt uiteraard ook (terugkerend item) de angst om zelf te verliezen (en misschien wel nooit meer 'iets beters'(!) te treffen).
Wat dat betreft kan het geen kwaad als men daadwerkelijk strakke grenzen trekt en daarnaar leert te handelen, want zeggen: "je bent over mijn grens gegaan, maar ik ga toch met je verder" is eigenlijk vragen om meer ellende in ongetwijfeld de meeste situaties. Bovendien vraag ik me af of je zo nog wel serieus te nemen bent.
Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat iets uitgepraat kan worden, dat iemand heel erg zijn best doet om te laten merken dat het echt een vergissing was etc. etc., zolang je daar zelf maar achterstaat, zolang dat maar niet steeds weer gebruikt gaat worden bij toekomstige ruzietjes en zolang je er onbewust toch zelf geen minderwaardigheidscomplex of een knagend gevoel aan overhoudt.
Een situatie die bij iemand anders heel goed zou kunnen werken...
quote:dat eerste overleef ik niet, man! woon op 14 hoog!
Op donderdag 27 november 2003 14:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Handelen naar waar je voor staat, heeft meestal wel als gevolg dat je een erg zware tijd tegemoet kan (en waarschijnlijk ook zal) gaan,[..]
(en misschien wel nooit meer 'iets beters'(!) te treffen).
misschien? waarschijnlijk.....
quote:Als mijn vriendin met een ander zou zoenen mag ze ook ophoepelen.
Precies... Maareh. Hanteren wij hier de volgende definitie van vreemdgaan: "seks met een ander" of valt "(intiem) zoenen met een ander" ook onder vreemdgaan?
In de bijna 3 jaar dat ik een vriendin had (het is uit nu
, maar nièt omdat 1 van ons is vreemd gegaan... voor zover ik dat weet), heb ik in ieder geval geen ander meisje aangeraakt! Ook niet gezoend, dus.
Tot zo ver mijn mening! Natuurlijk geld de algemene regel "Kijken mag!" En een beetje flirten (nièt versieren) met anderen vind ik ook niet zo erg (tenzij ik er zelf bij ben!
).
quote:liefde maakt blind....
Doch, ik ben het met Bombie eens dat hij zich niet goed heeft gedragen. In eerste instantie was ik het met xelzix' standpunt eens, maar naarmate er meer info kwam begin ik wat meer twijfels te krijgen. Ik ken de omstandigheden niet, maar geen kaartjes sturen is wel een beetje laks. "Er niet aan denken" is ongeloofwaardig, als jij 3x per week wat stuurt wordt hij er minstens 3x per week mee geconfronteerd. Geen replies op emails is helemaal erg, die dingen zijn zo getypt... Dat soort kleine dingen zeggen mijnsinziens wel wat over een persoon
stel jullie reacties zeer op prijs... onafhankelijke goed onderbouwde meningen geven veel stof tot nadenken. dank.
quote:Nee, hoor, hij's gewoon eerlijk en ik begrijp hem ook helemaal....
Op donderdag 27 november 2003 13:28 schreef milagro het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Een collega van me zei eens over zijn kersverse echtgenote "Nee, ik vind haar geen lekker wijf, ik hou zielsveel van haar, hoor, en ze is mooi ,lief en intelligent en zo, maar een lekker ding, nee"
je zou echt door je tanden liegen als je zou zeggen dat je partner de knapste, lekkerste zou zijn.....tis stom maar wel degelijk waar.
Hij doelde met zijn uitspraak denk ik puur op uiterlijk afgaande ...en da's waar....ik zie genoeg knappere meiden dan mijn vriendin, maar zijn ze dan ook mooier en zou ik dan voor altijd bij hen willen blijven? Neuh....mijn vriendin is als compleet verhaal de allermooiste, knapste en liefste....en DAAR gaat hetdus om, daarom trouwen mensen met elkaar....en ik hoop ik later ook met deze dame...
quote:that's the spirit...daar draait het allemaal om en als je dat dus niet hebt en TOCH in een relatie zit met elkaar, dan gaan mensen dus vreemd met elkaar....plus ze hebben het morele besef niet wat ze met vreemdgaan aanrichten.
Op donderdag 27 november 2003 13:50 schreef milagro het volgende:[..]
Ik ben niet mooi, maar wil wel aantrekkelijk, lekker gevonden worden door The One, dat bedoel ik.
Beter dan andersom , wel mooi maar niet lekkerIk heb het dus niet over "volgens de norm mooi" want dat boeit mij ook niet.
Maar ik wil een man wel graag op alle fronten waarderen, om zijn karakter, intelligentie, humor én om grijpbaarheid
quote:het groene gras bij de buren is net als een kouwe kermis?
Ohja, om nog maar even wat ontopic te melden: ik sluit me aan bij de stelling over het groene gras bij de buren in combinatie met de koude kermis
![]()
koud gras is lekkerder bij de buren op een groene kermis?
nee ik begrijp het ook, denk ik, na het groene gras gegeten te hebben kom je vaak van een kouwe kermis thuis...
quote:hmmm...het wordt allemaal een stuk duidelijker en ik snap ook meteen helemaal je dilemma....
Op donderdag 27 november 2003 12:53 schreef xelzix het volgende:[..]
dat heb ik al zo vaak gedaan...
maar
hij weet dat ik heel duidelijk de grens trek bij zoenen. van mij had hij best lekker mogen knuffelen met een meid (desnoods samen in bed in slaap vallen, met kleren aan mind you), ik had dat waarschijnlijk niet leuk gevonden maar had het hem wel gegund.
Maar snap je ook wat TS nou in dit topic naar voren wilt halen?
"Het bijzondere van een relatie en de redenen waarvoor je het doet en met welke houding, motivatie en insteek".
Los van alle geloofsaspecten, die telkens aangeven (welisiwaar met veel halleluja) waar een relatie nou voor staat.
Al vind ik verkering als introductie naar het huwelijk behoorlijk ouderwets.
quote:Ik zou mijn lol niet laten vergallen door je vriendje's acties...en echt zekr weten naar Nieuw Zeeland gaan...da's toch tof? Beter dan dat zeeland wat wij hier hebben, vlissingen en terneuzen.
Op donderdag 27 november 2003 14:34 schreef xelzix het volgende:[..]
liefde maakt blind....
stel jullie reacties zeer op prijs... onafhankelijke goed onderbouwde meningen geven veel stof tot nadenken. dank.
Enne, misschien zijn jou standaarden lager dan die van anderen, maar dat kan jij alleen zelf beslissen....wees er alleen wel van bewust dat je die standaard niet zo laag of hoog moet zetten dat je er ongelukkig van wordt. M.a.w. hoe zou jij het beoordelen als de vriend van je zus oid dat zou doen bij haar...maak van je hart geen moordkuil is eigenlijk het motto.
quote:Dat denk je nu..
Op donderdag 27 november 2003 14:27 schreef xelzix het volgende:misschien? waarschijnlijk.....
Iedereen heeft dat wel eens gedacht. Mijn wereld is een keer goed ingestort, oorzaak was uiteraard een Grote Liefde Op zo'n ogenblik zie je nergens meer heil in, ik was toen 16 dus dat maakte het nog eens extra dramatisch (middelbare school enzo). Het wordt immers nooit meer zo goed als het daarvoor was. Althans, zo lijkt het op dat ogenblik dan toch.
Jullie zijn 3,5 jaar bij elkaar en je komt uit '83, dus je was hoe oud.. 16/17 toen het wat werd. Dat is moeilijk op te geven, je eerste (waarschijnlijk) echt serieuze relatie. Aan de andere kant ligt er nog een wereld open..
Even voor de duidelijkheid, het hoeft ook helemaal niet zo ver te komen!! Een break-up is helemaal niet noodzakelijk, daar pleit ik ook helemaal niet voor! Alleen zorg wel dat je voor je gevoelens uitkomt.. Je relatie moet gewoon in balans zijn. Als je wil dat hij er actiever mee omgaat kun je dat ook naar hem toe uiten. En dan zou je samen tot een oplossing moeten kunnen komen...
But hey, you'll live. Denk er over, praat er over, huil er om, lach er om.. Maar leef i.i.g. je eigen leven
Amen
denk dat iets nieuws weer lekker spannend is ofzo of dat je meer sex wil of juist andere dingen die je partner niet wil.
quote:Ja dan ben je dus al op een verkeerde voet van start gegaan in die relatie...
Op donderdag 27 november 2003 16:31 schreef MooNLiGhT84 het volgende:
dat vraag ik me ook wel eens af. ik zou niet kunnen vreemdgaan, zou mn vriend nooit meer zin zn ogen kunnen kijken en ik wil hem helemaal niet bedriegen ofzo.denk dat iets nieuws weer lekker spannend is ofzo of dat je meer sex wil of juist andere dingen die je partner niet wil.
Niet mijn woorden en ik ben het er niet mee eens maar er werd gevraagd waarom....?
Zit denk ik wel een kern van waarheid in, gaat onbewust toch wel om een soort oerinstinct. En nee ik ben zelf niet schuldig aan lichamelijk vreemd gaan....
quote:ik vind geestelijk vreemd gaan misschien nog wel veel erger... als je van iemand anders houd dan van diegene waar je een relatie mee hebt.
Op donderdag 27 november 2003 23:58 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:
En nee ik ben zelf niet schuldig aan lichamelijk vreemd gaan....
quote:Valt kijken en fantaseren onder geestelijk vreemd gaan?
Op vrijdag 28 november 2003 00:03 schreef Uiruru het volgende:[..]
ik vind geestelijk vreemd gaan misschien nog wel veel erger... als je van iemand anders houd dan van diegene waar je een relatie mee hebt.
Bepaalde vormen van cyberseks wel weer vind ik... dat kan ook tever gaan. En telefoonseks vind ik ook al teveel.
Ik weet niet wat erger is geestelijk of lichamelijk vreemdgaan.
Geestelijk is wel een stuk afstandelijker maar aan de ene kant kan het wel veel intenser zijn dan lichamelijk.
Puur alleen om de sex vreemdgaan is pijnlijk maar is niet zo ingrijpend als er nog meer gevoelens bij zitten.
Neem overigens niet weg dat ik vreemdgaan in welke vorm dan ook gewoon ontzettend stom vind.
quote:Dus alcohol vindt jij een goed excuus?
Op vrijdag 28 november 2003 00:53 schreef gekke_sandra het volgende:
Een relatie beginnen puur omdat je zin hebt in een relatie is wel erg triest. Áls ik ooit vreemd zou gaan, wat de bedoeling is dat niet gaat gebeuren, dan zou het echt puur door dronkenschap/domheid in combinatie met frustraties komen! Ik zou nooit bewust vreemdgaan, dus ik zou wel enorrrrrrm lam moeten zijn. Of heel triest wraak nemen ofzo. Maar gelukkig ben ik nooit zo kachel
En vreemdgaan laat ik wel uit mn hoofd, heb een prachtig vriendje die ik niet kwijt wil!
quote:Dus je kan de beslissing wel begrijpen, waarom iemand je dan toch zou dumpen?
Op vrijdag 28 november 2003 00:56 schreef gekke_sandra het volgende:
Nee, vind ik geen goede smoes.. maar dat zou de enige oorzaak kunnen zijn waarom ik vreemd zou gaan, want vreemdgaan vind ik walgelijk en zou ik nooit zomaar aan doen!
* Mr.Noodle is trouwens blij dat ie nooit domme dingen doet door overmatig alcoholgebruik, aangezien ie nooit strontlazarus daarvan is
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:30 schreef Frenkie het volgende:
Drank vind ik echt een kutargument. Het feit dat je met drank op je grenzen ruimer stelt geeft alleen maar aan dat je dus niet genoeg om je partner geeft (onderhuidse verlangens) om het te laten.Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
quote:Yups, been there, NOT done that....ik was een keertje de ontvangende partij, maar ik ben toen maar gewoon weggegaan...en ze was onder invloed van alcohol en XTC...dat samen met ongeremde gevoelens wilde ze ineens wel, maar ik dus niet...en later hebben we het besproken over waarom wel en niet en deels daarom heb ik het topic gestart.
Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
zelfs als je lam bent weet je nog heel goed waar je mee bezig bent...
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.
Ik wil best een relatie, maar alleen met de juiste redenen en niet zomaar omdat ik het nodig heb of wil ofzo...nee het moet wel allemaal met elkaar in verhouding staan, gevoelens, tijdgeest, praktische overwegingen, etc...
quote:Ik denk dat geestelijk vreemdgaan niet perse onder vreemdgaan valt...tenzij het je handelen gaat beinvloeden en je dus een soort obsessie erdoor krijgt....je kan niet meer helder denken daardoor en voegt daad bij gedachte....dan ben je dus WEL verkeerd bezig.
Op vrijdag 28 november 2003 00:29 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:[..]
Valt kijken en fantaseren onder geestelijk vreemd gaan?
Het is net als in een museum als je een relatie hebt....kijken mag, aanraken niet.
quote:ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
Op vrijdag 28 november 2003 11:19 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Ik wil best een relatie, maar alleen met de juiste redenen en niet zomaar omdat ik het nodig heb of wil ofzo...nee het moet wel allemaal met elkaar in verhouding staan, gevoelens, tijdgeest, praktische overwegingen, etc...
quote:Natuurlijk gaat het zo, je gaat niet alle variabelen in een wiskundige formule gooien en kijken of er + of - uitkomt
Op vrijdag 28 november 2003 16:23 schreef xelzix het volgende:[..]
ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
zo zou het iig wel moeten gaan...
quote:Ja, dat begrijp ik volkomen! Alleen, als ik vreemd zou gaan zou ik het zelf uitmaken. Zoiets schaad het vertrouwen enorm en word dan telkens bij elke ruzie weer opgehaald... besides, dat verdient iemand gewoon niet!
Op vrijdag 28 november 2003 01:24 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Dus je kan de beslissing wel begrijpen, waarom iemand je dan toch zou dumpen?
* Mr.Noodle is trouwens blij dat ie nooit domme dingen doet door overmatig alcoholgebruik, aangezien ie nooit strontlazarus daarvan is
quote:Nee hoor, je kan ook enorm lam zijn... dat je bepaalde delen niet eens meer herinnerd. Besides, dan is het wel bewust... op het moment dat het al heeft plaatsgevonden besef je het pas. Maar dan is het alsnog te laat.
Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.
quote:Da;s een goeie houding, maar in hoeverre durf je daad bij woord te voegen als puntje bij paaltje komt?
Op vrijdag 28 november 2003 18:54 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Ja, dat begrijp ik volkomen! Alleen, als ik vreemd zou gaan zou ik het zelf uitmaken. Zoiets schaad het vertrouwen enorm en word dan telkens bij elke ruzie weer opgehaald... besides, dat verdient iemand gewoon niet!
quote:Euh bij mij wel hoor....ik heb heel veel en goed gepraat voordat ik mijn vriendin, vriendin kon noemen en dat het ook zo voelde.
Op vrijdag 28 november 2003 16:23 schreef xelzix het volgende:[..]
ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
zo zou het iig wel moeten gaan...
Daarom is internet zo ideaal....je kan lekker brieven schrijven enzo en elkaar heel goed leren kennen.
En dit is allemaal "de grond egaliseren" voor het echte bouwwerk, zeg maar.
quote:Nee, maar je kan wel een beslissing WELOVERWOGEN maken.
Op vrijdag 28 november 2003 17:27 schreef 360sjors het volgende:[..]
Natuurlijk gaat het zo, je gaat niet alle variabelen in een wiskundige formule gooien en kijken of er + of - uitkomt
En ik ben dus van mening dat als je die beslissingen niet weloverwogen maakt dat je dan vatbaarder bent voor vreemdgaan met iemand anders, omdat de relatie je gaat vervelen of je hebt spijt of wat voor reden dan ook. Je hebt dan voor jezelf vanaf het begin de drempel tot bedriegen een stuk lager gelegd dan je zou kunnen.
Drank en drugs kunnen dus net dat ene zetje geven wat nodig is om de relatie te laten crashen
quote:Dat kan, maar is dat ook leuk.... Je moet er wel een beetje plezier in blijven houden me dunkt
Op vrijdag 28 november 2003 19:47 schreef hassanjassan het volgende:
Nee, maar je kan wel een beslissing WELOVERWOGEN maken.
quote:Wat een onzin, hoe bezopen je ook bent, je weet altijd nog wel wat je doet. Dat je het de volgende dag niet meer weet is een ander verhaal, op het moment zelf ben je je er wel van bewust.
Op vrijdag 28 november 2003 18:56 schreef gekke_sandra het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.<hr></blockquote>Nee hoor, je kan ook enorm lam zijn... dat je bepaalde delen niet eens meer herinnerd. Besides, dan is het wel bewust... op het moment dat het al heeft plaatsgevonden besef je het pas. Maar dan is het alsnog te laat.
quote:je dunkt helemaal verkeerd vind ik. Iedereen spreekt over de magie, de kunst, het plezier van de hofmakerij....nou ik durf dus te beweren dat driekwart van de teleurstellingen dus komt van dit zg. "plezier" wat jij zo noemt.
Op zaterdag 29 november 2003 08:12 schreef 360sjors het volgende:[..]
Dat kan, maar is dat ook leuk.... Je moet er wel een beetje plezier in blijven houden me dunkt
Een relatie moet mijnsinziens gewoon groeien, er is niet een punt waarop je zegt: "Zo, nu hebben we een relatie".
Dat plezier is volgens mij namelijk een behoefte die komt vanuit je verliefdheid en dus in een tijd waarin je je voornamelijk fysiek aangetrokken voelt tot de ander...en dus zo snel mogelijk de ander persoon wilt beleven (om het maar zo uit te drukken).
Ik wil niet zeggen dat je geen lol moet hebben in de hofmakerij, nee zeer zeker moet dat, ik zeg alleen als je niet goed je verwachtingen op een rijtje hebt en dat ook niet goed "onderzocht" hebt bij de ander dat je dan een grote kans hebt op een gestrande relatie.
Maar da's een beetje mijn strategie, ik zie om me heen zoveel dingen fout gaan en weet en snap vaak ook de reden erachter. Ik heb het gelukkig allemaal niet hoeven meemaken, maar zonder dat voel ik me soms erg droevig, gewoon omdat het niet lukt bij sommigen en dat wil ik dus bij mezelf voorkomen..in dat geval ben ik dus behoorlijk risico-avers...ik vermijd dat liever, want da's nou eenmaal hoe ik ben...doordacht en behoedzaam, en daarbinnen ben ik de gekste persoon die je maar kan bedenken met de icidentele uitstap richting het waanzinnige.
En zo kom ik dus op dit topic, ik snap niet waarom mensen de ander bedriegen in een relatie als ze alles thuis hebben klaarliggen?
Ik bedoel ik vind het brood bij een ander thuis ook lekkerder dan bij mij, maar een persoon is iets anders dan een boterham.
quote:Het is geen excuus, maar vaak wel een teken van dat er niet iets goed zit in de relatie. Een onbalans in elkaars beeld en die gebreken zoeken ze dus bij iemand anders...
[..]Wat een onzin, hoe bezopen je ook bent, je weet altijd nog wel wat je doet. Dat je het de volgende dag niet meer weet is een ander verhaal, op het moment zelf ben je je er wel van bewust.
Als het mij zou overkomen, zou ik het zowiezo uitmaken dat staat buiten kijf, maar ik zou eerst willen weten WAT de reden was. Alcohol is drempelverlagend, toch? Er komen verlangens vrij die zonder drank zich niet manifesteren en juist DAT wil ik graag weten. Dan kan ik tenminste een "strategie" bedenken om dit op voorhand te ontdekke i.p.v. achteraf, als het al te laat is.
Dit overigens wel zonder het van invloed te laten zijn in "de jacht" naar een volgende. Want daar heb je jezelf alleen maar mee.
quote:Ik ben nooit écht vreemd gegaan, maar ik had wel een jongen die soort van mijn vriendje aan het worden was, toen ik met een andere jongen zoende. Ik heb het hem toen gelijk verteld en hem gezegd dat hij iemand verdiende die beter voor hem was.
Op vrijdag 28 november 2003 19:44 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Da;s een goeie houding, maar in hoeverre durf je daad bij woord te voegen als puntje bij paaltje komt?
quote:dat is het hele punt van vreemdgaan; je bedriegt je partner niet als je alles thuis hebt "klaarliggen". vreemdgaan is juist een teken dat er iets niet helemaal lekker zit; op wat voor manier dan ook.
Op zaterdag 29 november 2003 11:28 schreef hassanjassan het volgende:[..]
En zo kom ik dus op dit topic, ik snap niet waarom mensen de ander bedriegen in een relatie als ze alles thuis hebben klaarliggen?Ik bedoel ik vind het brood bij een ander thuis ook lekkerder dan bij mij, maar een persoon is iets anders dan een boterham.
[..]
om je brood metafoor te gebruiken; als je thuis alleen maar droog brood krijgt dan is het logisch dat je ergens anders op zoek gaat naar een broodje gezond.
maar wat er ook fout zit in een relatie; misschien geeft vreemdgaan wel een goed excuus om het uit te maken. Als je dat zelf niet durft, of eigenlijk geen goede reden voor kan vinden maar weet dat het niet meer zo door kan gaan, het dan maar aan de ander overlaat om die stap te zetten. (*smiley, that yet has to be invented, expressing absolute horror, fright and despair after having this epiphany*)
quote:Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Is dat wel zo? Trek je echt duidelijk die grens? Betekent dat ook niet dat er verregaande consequenties aan vast horen te zitten als je echt duidelijk een grens trekt?
[..]
zullen wel weer genoeg (flauwe reacties) komen dat ik een ontzettende bitch ben omdat ik hem straf dmv seks. Hij heeft het over zichzelf afgeroepen....
Je mist iets in je relatie en wil daar niet met je partner over communiceren maar met een ander.
quote:En groot gelijk heb je.
Op maandag 1 december 2003 13:02 schreef xelzix het volgende:[..]
Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
quote:Breng nou niemand op ideeën.
zullen wel weer genoeg (flauwe reacties) komen dat ik een ontzettende bitch ben omdat ik hem straf dmv seks. Hij heeft het over zichzelf afgeroepen....
quote:gaat hij die sex weer elders zoeken
Op maandag 1 december 2003 13:02 schreef xelzix het volgende:[..]
Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
Je kunt vreemdgaan omdat je partner sommige dingen niet heeft en je dat in een ander wel ziet.
Je kunt vreemdgaan omdat je hem/haar wilt straffen voor iets.
Je kunt ook gewoon met je partner praten ...
Ik kan me nog iets voorstellen bij de gedachtegang van mensen om te kijken hoe ze in de markt liggen, de spanning van het verleiden maar daar houd het dan ook wel op.... verder dan dat hoeft het voor mij niet te gaan, daar heb ik echt geen begrip voor.
quote:Ik denk niet dat hij dat zal doen. Maar ja ik dacht ook dat hij nooit met een ander zou zoenen...
Op maandag 1 december 2003 15:33 schreef Bombie het volgende:[..]
En groot gelijk heb je.
En er vanuit gaan dat hij dat weer niet afstraft door met iemand anders naar bed te gaan.
[..]
Maar mocht hij idd zo stom zijn om elders zijn bevrediging te zoeken, maakt hij het me wel heel erg makkelijk. Met zo iemand wil ik geen relatie hebben.
quote:Moet tie vooral doen... heeft tie een heel groot probleem...een probleem van één meter en eenenzestig en een halve centimeter... (sorry, ik ben nou eenmaal niet groter)
Op maandag 1 december 2003 15:35 schreef milagro het volgende:[..]
gaat hij die sex weer elders zoeken
dat is de consequentie die hij aan pikstraf bindt
Je hebt ruzie met je partner en hij of zij straft je met langere tijd geen sex. (Los van de discussie of dit wel of niet goed is, maar het gebeurt maar al te vaak)
Je heb een sexuele fantasie die je partner niet wil of kan uitvoeren, maar hebt toch de behoefte hiervoor
Je hebt een sexuele fantasie maar je durft het uberhuabt niet te vragen aan je partner
Je partner is ver weg waardoor je lange tijd met een sexuele behoefte hebt gezeten en deze moet uiten.
De laatste vind ik de slapste aanleiding, maar het gebeurt erg vaak bij mensen die bijvoorbeeld in hun eentje op wereldreis gaan, wat ook al hier in deze draad langs kwam.
Nogmaals, als excuus vind ik ze niet gelden, maar het kan wel een aanleiding zijn. Feit is natuurlijk dat je die drang moeten tegenhouden, maar dat was de discussie volgens mij niet.
quote:Verschil mannen/vrouwen..
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef xelzix het volgende:
jij laat het klinken alsof het een (dierlijke?) lichamelijke behoefte is, terwijl ik denk dat het meer met emoties te maken heeft.
Seks is ook een dierlijke lichamelijke behoefte, maar wat ons mensen anders maakt dan dieren is dat wij ook de implicaties en gevolgen weten van seks. Dit komt door ons leuke brein.quote:Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef xelzix het volgende:
jij laat het klinken alsof het een (dierlijke?) lichamelijke behoefte is, terwijl ik denk dat het meer met emoties te maken heeft.
Mijns inziens is elke aanleiding die je gebruikt om buiten de deur te eten een slap excuus. Er is nl. geen excuus voor vreemdgaan. Elke aanleiding tot een actie buiten de relatie geeft stof tot gesprek binnen de relatie, als je dat nalaat dan kan je net zo goed de relatie stoppen...let wel als het gaat om cruciale elementen die een relatie een relatie maken..seks zijnde 1 van die elementen.quote:Op dinsdag 10 februari 2004 13:06 schreef MAXImouse het volgende:
Ik denk dat er een aantal aanleidingen kunnen zijn;
Let wel, aanleidingen, dit zijn geen excusen.Je hebt ruzie met je partner en hij of zij straft je met langere tijd geen sex. (Los van de discussie of dit wel of niet goed is, maar het gebeurt maar al te vaak)
Je heb een sexuele fantasie die je partner niet wil of kan uitvoeren, maar hebt toch de behoefte hiervoor
Je hebt een sexuele fantasie maar je durft het uberhuabt niet te vragen aan je partner
Je partner is ver weg waardoor je lange tijd met een sexuele behoefte hebt gezeten en deze moet uiten.
De laatste vind ik de slapste aanleiding, maar het gebeurt erg vaak bij mensen die bijvoorbeeld in hun eentje op wereldreis gaan, wat ook al hier in deze draad langs kwam.
Nogmaals, als excuus vind ik ze niet gelden, maar het kan wel een aanleiding zijn. Feit is natuurlijk dat je die drang moeten tegenhouden, maar dat was de discussie volgens mij niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |