abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14891908
Wat is het nut van het kantelbaar display van de Canon PowerShot A80?

Wat zijn eigenlijk de populairste merken digitale camera's?

[Dit bericht is gewijzigd door Hanneman op 24-11-2003 17:09]

maandag 24 november 2003 @ 18:25:47 #52
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14894068
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:08 schreef Hanneman het volgende:

Wat zijn eigenlijk de populairste merken digitale camera's?

De populairste merken zijn toch: Cannon, Nikion, Fuji FinePix, Minolta, Olympus, en Sony.

De nut van het kantalbaar dislplay van de Canon PowerShot A80 is.

Voorbeeld:

Als er iets voorbij komt.
Er staat een grote massa mensen voor.
Je staat er midden in en je wil toch een foto van maken (Wat voorbij komt)
Natuurlijk kan je het uit je hand doen enzo maar mischien mislukt het.
Met die Canon kan je dus dat schermpje kantelen zodat je dus meestal altijd wel raak schiet

(Nadeel, als dat schermpje eraf ligt heb je wel een probleem)

Succes!

Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 24 november 2003 @ 18:42:12 #53
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14894447
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:08 schreef Hanneman het volgende:
Ik heb dus zo'n ding op m'n G5, en er is niet een feature op een digicam waaraan je zo snel verslingerd bent als aan het kantelschermpje .

Grootste voordeel van een kantelschermpje vind ik dat je net als met een tweeoog vanuit de heup kunt schieten en toch je zoekerbeeld in de smiezen houden.
Wanneer de assen van je camera en je oog niet meer parallel staan (zoals bijv een tweeoog waar je bovenin kijkt) krijg je een veel beter zicht op het perspectief van je opname. Dingen als scheve horizonnen en vallende lijnen (bij iets gekantelde camera) vallen op die manier direkt op .

Daarnaast zijn natuurlijk ook de eerder genoemde voordelen van het fotograferen over hekken of mensenmenigten, of bijvoorbeeld het fotogaferen van paddestoelen zonder dat je met je oren in de modder ligt.

Het schermpje is robuuster dan het lijkt .
Vreemd genoeg zitten op videocamera's al sinds jaren van die schermpjes met ieders goedvinden, en nu Canon ze op digicammetjes zet valt de halve wereld erover .

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_14899593
quote:
Op zondag 23 november 2003 14:22 schreef rique het volgende:

[..]

Ik vind de kwaliteit van de camera echt wel goed! Zoals ik al een keer eerder gezegd heb ligtie bij mij heel erg beroerd in de hand maar gelukkig is geen hand hetzelfde. Ik heb hem gebruikt om onder andere honden mee te fotograferen in het bos en het werkt echt prima. Helaas heb ik op het moment geen voorbeeldfoto's maar ik heb A4 afdrukken waar menigeen versteld van staat, mooie portretten van honden of mooie herfstlandschappen.

En dan die 10x optische zoom

Ok je hebt me overgehaald Vanmiddag hebben we hem gekocht voor ¤429, bleek dat ze hem maarliefst één dag voor ¤399 aanboden. Maar goed, ik sta versteld van de kwaliteit...maar dat sta je al gauw als je het vergelijkt met zo'n derderangs camera die we eerst hadden

Onze Nori vindt hem ook helemaal tegek

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirly op 24-11-2003 21:46]

pi_14913088
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

De populairste merken zijn toch: Cannon, Nikion, Fuji FinePix, Minolta, Olympus, en Sony.

Wat is eigenlijk de meest verkochte digitale camera van dit moment? Ik zie vaak de Canon A60 en A70 voorbij komen!
pi_14913211
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 12:30 schreef Hanneman het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de meest verkochte digitale camera van dit moment? Ik zie vaak de Canon A60 en A70 voorbij komen!

Dat zijn idd 1 van de meest verkochte camera`s van het jaar, denk dat de a80 nu ook in opkomst is
pi_14914094
Ik wil een nieuwe digitale camera kopen, maar ik twijfel nog sterk. Mijn wensen zijn:

Merk - >
Momenteel heb ik een Olympus C21 en deze bevalt me zeer goed. Alleen zit hier geen optische zoom op en de resolutie is aan de lage kant.

Resolutie ->
Ik zoek een camera met een resolutie van 4 megapixels. Ik wil graag posters op A4 formaat gaan afdrukken en daarvoor ben ik een 4MP camera nodig.

Formaat ->
Ik wil graag de camera in m'n broekzak kunnen meenemen.

Point & Shoot ->
Ik wil graag diverse foto's maken, van sportwedstrijden tot vakantiekiekjes.

Geheugen ->
Ik heb momenteel de Olympus C21 met 8Mb geheugen. Ik wil dit minstens verdubbelen.

Prijs ->
Ik wil maximaal €500,- kwijt voor een dig. camera.

Ik twijfel nu tussen:

1. Olympus C-450 zoom
- goedkoopste van de 3
- LCD-scherm 1.8 inch (de andere 2 hebben een 1.5 inch LCD-scherm)

2. Canon Powershot A80
- deze is handmatig in te stellen (als enige van deze 3)
- kan zeker geluid en video opnemen (van de andere 2 weet ik het niet)
- geheugen van 32 MB (andere 2 hebben een 16mb XD geheugenkaart)
- opslagmedium is CompactFlash (volgens mij is dit goedkoper dan zo'n XD kaartje)

3. Olympus µ[mju:] 400 digital
- minst zware van de 3
- kleinste formaat
- persoonlijk vind ik deze het mooiste eruit zien.

Welke zal ik kiezen?

P.s. nog een paar vraagjes.....
1. Kunnen de Olympus C-450 zoom en de Olympus µ[mju:] 400 digital ook geluid en video opnemen?

2. Is het nu verstandig om een camera met een XD-geheugenkaart te kopen of met een Compact flash geheugenkaart? Wat is het voordeel van een XD-kaart t.o.v. een Compact flash geheugenkaart? De XD-kaart is volgens mij nu nog wat duurder, maar deze zal ook wel snel in prijs dalen.

pi_14917423
Ik heb van het weekend de Olympus C-50 gekocht en die gebruikt ook xD geheugenkaartjes. Volgens de verkoper zijn deze erg zuinig met energie, een voordeel dus.. Maar ze zijn wel duur ja!
Zie: http://www.fuji.nl/prod/xdcard/index.htm
You are my world
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:11:13 #59
34663 SpeedyGJ
pi_14919071
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 15:19 schreef CuddlKoala het volgende:
Ik heb van het weekend de Olympus C-50 gekocht en die gebruikt ook xD geheugenkaartjes. Volgens de verkoper zijn deze erg zuinig met energie, een voordeel dus.. Maar ze zijn wel duur ja!
Zie: http://www.fuji.nl/prod/xdcard/index.htm
Zeker weten!
Ik heb 1 van 16 MB (Standard bij de S5000 camera ) en apart nog 64 MB bijgedaan

(Effe voor de mededeling, mijn S5000 is weer goed )

dinsdag 25 november 2003 @ 16:31:34 #60
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_14919722
Hm...Niemand die iets te zeggen heeft over de 828 - 300D -kwestie die mij nagels aan het kosten is?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:57:48 #61
34663 SpeedyGJ
pi_14920444
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:31 schreef Offy het volgende:
Hm...Niemand die iets te zeggen heeft over de 828 - 300D -kwestie die mij nagels aan het kosten is?
Sony Cybershot DSC-F828
[Centraal] Er is een nieuwe digitale camera uit!!

Zelf getypt!.
Kosten: http://www.tweakers.net/pricewatch/66402

Over de 300D weet ik verder niks van.

Kosten: http://www.tweakers.net/pricewatch/64724

Ik zou voor de Cannon 300D gaan.
Bij sony kan je geen aparte lenzen op doen en bij de cannon wel.
Als je dit niet belangrijk vind tja dan moet je ze zelf een bekijken in de winkel

Succes!

dinsdag 25 november 2003 @ 17:09:15 #62
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_14920760
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:16 schreef Hanneman het volgende:
2. Is het nu verstandig om een camera met een XD-geheugenkaart te kopen of met een Compact flash geheugenkaart? Wat is het voordeel van een XD-kaart t.o.v. een Compact flash geheugenkaart? De XD-kaart is volgens mij nu nog wat duurder, maar deze zal ook wel snel in prijs dalen.
XD is sneller met het verwerken van data, maar 2x zo duur als CF. Voordeel van CF is weer dat ze al verkrijgbaar zijn tot 1Gb (en dat ze dus veel goedkoper zijn). Verder heb ik zelf niet echt gemerkt dat het veel langzamer gaat. Heb een Nikon Coolpix 3100, dus niet echt een oude camera.

(Xd kaartjes zijn ook nog veel kleiner, dus als je beetje slordig bent ben je ze gauw kwijt)

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_14921129
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:11 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

(Effe voor de mededeling, mijn S5000 is weer goed )

Fijn om te horen! Wat was er uiteindelijk mis mee? Zou je een paar foto's kunnen posten?

Ik heb vandaag ook even met een S5000 gespeeld en ik vind hem erg lekker aanvoelen... ook erg belangrijk. Ik hoor alleen nog iets teveel negatieve verhalen om tot aankoop over te gaan...

Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  dinsdag 25 november 2003 @ 17:24:11 #64
34663 SpeedyGJ
pi_14921201
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:21 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Fijn om te horen! Wat was er uiteindelijk mis mee? Zou je een paar foto's kunnen posten?

Ik heb vandaag ook even met een S5000 gespeeld en ik vind hem erg lekker aanvoelen... ook erg belangrijk. Ik hoor alleen nog iets teveel negatieve verhalen om tot aankoop over te gaan...

Dat weet ik niet, maar ik heb een nieuwe mee gekregen.
Ik zal eens wat gaan schieten
Dan post ik ze wel.
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:45:05 #65
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_14926478
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zou voor de Cannon 300D gaan.
Bij sony kan je geen aparte lenzen op doen en bij de cannon wel.
Jah, maar die aparte lenzen moet je wel allemaal apart kopen/wisselen/meesjouwen (macro, 20 - 80, 80 -200), en bij de Sony zitten die er dus al op...
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  dinsdag 25 november 2003 @ 22:12:38 #66
34663 SpeedyGJ
pi_14929168
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:45 schreef Offy het volgende:

[..]

Jah, maar die aparte lenzen moet je wel allemaal apart kopen/wisselen/meesjouwen (macro, 20 - 80, 80 -200), en bij de Sony zitten die er dus al op...

Oke dat klopt, pfffffff hoe stom kan ik zijn om dat weer te vergeten hahaha.
Ik heb zelf de Fujifilm FinePix S5000.
Voldoet me erg goed.
pi_14937449
Ik heb eindelijk mijn Pentax Optio 555!!!

*Happy is*

Al die functies......

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_14941638
HEPPPPPUUUPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen,

Ik weet ff echt niet meer wat ik nou moet nemen.

Ik heb deze camera's in gedachten.

- Nikon Coolpix 5700
- Canon EOS 300D
- Sony DSC-F828

Alle 3 leuke dingen maar ik hoor zoooo veel verschillende verhalen. Ik weet nou echt niet meer welke ik moet nemen

De Nikon is al weer ietsje ouder maar maakt wel mooie foto's.
De Canon maakt mooie foto's maar is van plastic
De Sony is niet erg veel over bekend want die is nog niet uit. Maar zou veel ruis hebben.

Nihilist
pi_14962140
quote:
[b]
P.s. nog een paar vraagjes.....
1. Kunnen de Olympus C-450 zoom en de Olympus µ[mju:] 400 digital ook geluid en video opnemen?

Wel video, geen geluid geloof ik...vind persoonlijk dat je daarvoor gewoon een digitale videocamera voor moet hebben...

Prijs idd, verder eigenlijk geen idee

Ik had al eerder gereageerd over de µ[mju:] 400 digital, om antwoord gegeven op je eerdere vragen:
Ik ben tot nu toe heel erg tevreden erover de camera, prijs/kwaliteit is ok. Ik heb lang getwijfeld tussen deze en een Canon A60/70/80. Voor mij was de grootte en het design belangrijk, naast mooie foto's natuurlijk.

Groet,
Jass

pi_14981002
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:36 schreef rainstarr het volgende:
HEPPPPPUUUPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen,

Ik weet ff echt niet meer wat ik nou moet nemen.

Ik heb deze camera's in gedachten.

- Nikon Coolpix 5700
- Canon EOS 300D
- Sony DSC-F828

Alle 3 leuke dingen maar ik hoor zoooo veel verschillende verhalen. Ik weet nou echt niet meer welke ik moet nemen

De Nikon is al weer ietsje ouder maar maakt wel mooie foto's.
De Canon maakt mooie foto's maar is van plastic
De Sony is niet erg veel over bekend want die is nog niet uit. Maar zou veel ruis hebben.

Koop de 300D...klaar uit, zal je geen spijt van krijgen....
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 27 november 2003 @ 19:44:53 #71
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_14981025
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:44 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Koop de 300D...klaar uit, zal je geen spijt van krijgen....

Een beetje motivatie is wel fijn...Waarom de 300D, en niet de 828?
pi_14981165
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:44 schreef Offy het volgende:

[..]

Denk ook eens aan de A1...alhoewel die net als de 828 ook veel last van ruis schijnt te hebben. Verder qua opties en bouwkwaliteit super.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 27 november 2003 @ 19:55:51 #73
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_14981322
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:49 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Denk ook eens aan de A1...alhoewel die net als de 828 ook veel last van ruis schijnt te hebben. Verder qua opties en bouwkwaliteit super.

Tjah, de 828 heeft ook meer opties dan ik ooit ga gebruiken en over de bouwkwaliteit kan ik niet klagen (kantelbaar enz).
pi_14994422
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:44 schreef Offy het volgende:
De 300D is een echte spiegelreflex, terwijl de 828 een compactcamera is. De voornaamste voordelen (in mijn ogen) op een rijtje:

* De 300D heeft een veel grotere beeldsensor --> ruisvrije foto's tot wel 800/1600 ISO
* De 300D heeft een veel snellere AF
* Bij de 300D kijk je echt door de lens, bij de 828 kijk je ook in de zoeker naar een klein LCD-schermpje, dit werkt gewoon veel minder fijn, zeker bij slecht licht
* De mogelijkheid om lenzen te kunnen wisselen vind ik een groot voordeel (en ja, inderdaad, die moet je wel meenemen)
* Dit is persoonlijk, maar: Sony-kleuren kloppen niet, helemaal oververzadigd. Bij Canon zijn de kleuren veel neutraler, natuurlijker.

Overigens wel hulde aan Sony dat ze EINDELIJK een camera uitbrengen met CF-kaartjes. Ze realiseren zich blijkbaar dat je geen high-end camera kunt verkopen die alleen van die stinkend dure Memory Sticks kan gebruiken. Maar uiteraard maakt de 300D daar ook gebruik van, dus voor mij komt de 300D er voor mij nog steeds stukken beter uit dan de 828.

Dat de 300D van plastic is zie ik niet als nadeel... als jij een camera hard genoeg laat vallen dat een plastic behuizing beschadigd zou raken en sloop je een metalen camera ook wel. Mijn G1 is ook voor een groot gedeelte van plastic, en daar is ook nog altijd niets ernstigs mee gebeurd in de drie jaar dat ik hem nu heb.

Maar zoals altijd geldt ook hier weer: "de beste camera" bestaat niet. Zet je eisen/wensen goed op een rij, en nog veel belangrijker: ga beide camera's ook daadwerkelijk bekijken en bevoelen in de winkel, het liefst naast elkaar. Alleen dan kom je te weten welke camera jou het beste ligt. Reviews en forums zijn leuk om te lezen, maar iedereen is verschillend.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 28-11-2003 10:02]

vrijdag 28 november 2003 @ 10:05:42 #75
35485 rique
with Canon, I can
pi_14994611
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:56 schreef JeroenH het volgende:

[..]
-goed verhaal-

hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, een vergelijking van de 300D en de 828 is in mijn ogen daarom ook een beetje scheef, ze verschillen op basispunten die je meestal overweegt vóórdat je aan andere functies van je camera gaat denken. Ik zou ook zeker voor de 300D gaan.

En dat plasticverhaal, ik denk niet dat het iets met laten vallen te maken heeft maar er zijn veel mensen die het gewoon pauper vinden dat de camera van plastic is Die mensen verwachten een gietijzeren body ofzow, ik weet het niet maar ik vind het er helemaal niet goedkoop uitzien hoor, ik vind het uiterlijk van de Canonreflexen een streling voor het oog.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')