abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:01:30 #51
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_16104161
Pas op voor Russen.

Onbehouwen en onbeschoft!

fake a dream
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:47:17 #52
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_16105596
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:18 schreef AtomicDog het volgende:
.... en behalve naar bootwrakken, kun je nu ook naar vliegtuigen duiken....
[quote zichelf]
dat wrak ligt trouwens op 140 meter.... dat redt je dus niet met je gewone flesjes....
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:48:45 #53
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_16105641
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:01 schreef Kimmie het volgende:
Pas op voor Russen.

Onbehouwen en onbeschoft!

haha, dat heb ik eerder gehoord... terwijl Russen hele vriendelijke mensen zijn (als ze in Rusland zijn dan...)
pi_16123338
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:56 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik zat ook in inmo! Prima toko trouwens. Met wie heb je gedoken daar? Onze divermaster heette Amre. We hebben ook één keer gedoken met ene Ambo, maar die vond ik zeer ongeïnteresseerd. Amre was daarentegen een prima kerel.

We hebben een hele week met Achmed gedoken, zeer leuke kerel. Eén duik met Ambo, idd hij was niet zo goed als Achmed.

* thomas26 maakt al plannen om in het voorjaar weer eens nr Dahab te gaan.

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_16262132
Als je echt weg wilt van alle resort toestanden is het zuiden van Egypte zeker een aanrader. Er zijn daar een paar tentenkampen verder is er ook niks, maar je hebt ook niet veel meer nodig.
Zelf ben ik een paar maanden geleden naar een huttenkamp geweest Alwad baraka, geboekt bij Diving world ( www.divingworld.nl ). Daar zijn ronde hutjes met bedden en je kan ook met eigen badkamer boeken. Duiken is daar op de mooiste riffen, de sfeer is goed en het eten lekker. Wat wil je nog meer. Wat mij betreft is het echt een aanrader
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:23:59 #56
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_17078336
Duiken in OZ !?

Schijnt iets te zijn wat iedereen wil doen, dat is te begrijpen. Alleen kan ik er niet bij komen dat mensen willen duiken die amper kunnen zwemmen en angst zweet op hun voorhoofd krijgen als ze hun hoofd onder water houden.
Toen ik naar Australie vertrok wist ik niet precies wat me te wachten stond, ik had geen idee dat het rif zo een enorme trekpleister en een 'must do' ding is. Het is zo massaal, je kunt het beter verglijken met een evenement. Boten met meer dan 500 mensen aan boord die allemaal willen snorkelen of duiken. Platforms onder water met kleine bankjes waar mensen die hun open water doen op kunnen zitten, lijnen om af te dalen naar 5, 10 en 15 meter. Alles gemaakt om aan de enorme vraag te kunnen voldoen. Ik mis allleen not de drank automaat onder water.
Je kunt je dus voorstellen dat het niet echt leuk is om er te duiken, tenzij je wat meer betaald en op een goede live aboard terecht komt zoals Taka. Echter de meesten zijn budget toeristen, jonge backpackers die niet veel te makken hebben en als kuikens op een boot gepropt worden.

Ik kan iedereen aanraden om hun brevet in Nederland te halen en dan naar tropische oorden te gaan, in Australie is het net als op andere plekken in de wereld. Jonge gasten die met een zak duiten in een ruk van open water naar instructeur door knallen en dan als instructeur gaan werken. De groepen zijn vaak behoorlijk groot en zonder dive master, die worden in cairns zo goed als niet aangenomen.

Als je echt goed wilt duiken in OZ kan ik je alleen maar aanraden om een live aboard te boeken naar bv. Osprey reef, flinders reef, codhole, deze plekken liggen behalve de codhole liggen allemaal in de coral sea. Het is een stuk varen maar dan heb je ook een zicht van +30 M en zul je zeker haaien, schildpadden, eagleray's en vele vele andere dingen zien. Het is dan wat duurder, maar zeker de moeite waard.

Ik heb nog een stuk op een weblog gezet....als je foto's wilt zien, die staan hier ..ga dan naar pictures en dan klik op de foto onder australie....

pi_17078367
heb niet gedoken. maar dahab is echt heel relaxte plek.
wel onwijs heet. maar het waait er ook keihard dus heel lekker.
allemaal restaurantje langs mekaar je zit op doeken enzo en het eten is wel overal hetzelfde maar lekker. de egyptenaren zijn prettig. in cairo zijn ze minder. in dahab zijn hele goedkope backpacker hostels enzo wel ranzig maar ok.
in dahab zijn duikscholen enzo
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 4 juli 2004 @ 00:08:39 #58
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_20396621
Ik ben van plan te gaan leren duiken in egypte in een cursus van drie dagen.
Ik heb hier onwijs veel zin in , het probleem is alleen dat ik niemand kan vinden die deze bezigheid met me wil delen.

Wie heeft ervaring met alleen een duikvakantie naar egypte te boeken. Is dit wel leuk? Zit je in een duikgroep en leer je zo een buddy kennen? Of hebben die mensen ook allemaal al een buddy?

Misschien dat duikers hier op fok weten waar je op internet duikmaatjes kan zoeken dmv advertentiers ofzo? Alvast bedankt voor de informatie..
pi_20397021
Ik kan al goed duiken, dus ik ga niet met je mee! ;-)

En als je een cusus volgt hoef je geen buddy te hebben, gaat in groeps vorm en er zijn vast wel meer mensen zonder buddy daarzo.

Paar tips:
- Pas op met waar je gaat duiken in Egypte! Sommige duikscholen zijn niet zo goed, en houden zich niet zo fijn aan de regels (gaan te diep enzo)
- En duiken in Egypte is leuk, maar duiken in bijvoorbeeld nederland is door het zicht fors lastiger. Dus houd daar rekening mee.
Ja Ja
  zondag 4 juli 2004 @ 00:27:34 #60
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20397088
Daarom is het noodzakelijk dat je gewoon je padi in Nederland gaat halen denk ik !
( zie Luke_SuperDude )

En niet daar in Egypte ...........
Lijkt me ook eng!

Ik heb mijn kleinste brevetje gewoon hier in ned. gehaald .... en ik denk dat ik meer kan dan jij straks met je brevetje vanuit Egypte!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20397162
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:27 schreef Pearly het volgende:

Ik heb mijn kleinste brevetje gewoon hier in ned. gehaald .... en ik denk dat ik meer kan dan jij straks met je brevetje vanuit Egypte!
Ik weet het wel zeker!

Ik heb NOB gedaan (Zoiets als PADI alleen niet-commercieel) en duiken in Nederland is gewoon veel moeilijker dan bijvoorbeeld Egypte of Bonaire. Het gebrek aan zicht in nederland is een gigantisch verschil
Ja Ja
  zondag 4 juli 2004 @ 00:55:25 #62
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_20397694
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:27 schreef Pearly het volgende:
En niet daar in Egypte ...........
Lijkt me ook eng!

Egypte staat in de top 3 van de wereld van beste duikplaatsen, dus als je al ergens wilt gaan duiken ga dan naar Egypte.

Er zullen in Egypte (net als in veel andere landen, en ook wel in Nederland) inderdaad wel enkele duikscholen zijn die 't iets minder met de regels nemen maar er zijn er genoeg die ook echt goed zijn, en waar je na een gedegen training ook echt weet waar je mee bezig bent.

Ik duik al bijna 30 jaar en heb al mijn brevetten in Egypte gehaald (wel niet in 'n toeristisch gebied maar wel bij 'n hele goeie duikschool).
Ik heb daar verschillende PADI certificaten gehaald (open water, advanced open water, nightdiver, deepdiver, rescue diver en dive master) en ik heb bij 't duiken in andere landen (Australie, USA, spanje) nooit hinder ondervonden omdat ik in Egypte les heb gehad.

Wat er hierboven gezegd word heeft wel 'n kern van waarheid, in Nederland heb je inderdaad veel minder zicht wat 't dus moeilijker kan maken. "Als je in Nederland kan duiken kan je overal duiken" gaat inderdaad wel op, maar de theorie + praktijk blijft toch 't zelfde dus om nu te zeggen dat je perse je brevet hier moet halen ben ik 't niet helemaal mee eens.
Zeker als je toch alleen maar van plan bent om bijv. in Egypte en niet hier in Nederland te gaan duiken.

Als ik jou was zou ik gewoon 't informeren hoe 't zit met de duikscholen in de plaats waar je heen gaat (waar ga je trouwens heen?) of als je daar bent zelf gewoon 's rondvragen bij enkele duikscholen.
En alleen gaan hoeft ook geen probleem te zijn, je word meestal toch in 'n groep gezet waar je in 't begin samen dingen moet gaan oefenen, dus 'n buddy heb je dan zo gevonden.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_20398089
Ik heb leren duiken in Turkije, ook met PADI. Ik werd in redelijk goed engels begeleid en ik kreeg eerst een engels, later een nederlands leerboek, maar het is echt een aanrader. In zo'n land zie je meteen waarom je duikt, het is gewoon prachtig, ik zou het zeker doen

Maar, zoek wel een goede duikschool uit!
The tougher the battle, the sweeter the victory!
pi_20405605
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:55 schreef Farao het volgende:

[..]
Ik heb daar verschillende PADI certificaten gehaald (open water, advanced open water, nightdiver, deepdiver, rescue diver en dive master) en ik heb bij 't duiken in andere landen (Australie, USA, spanje) nooit hinder ondervonden omdat ik in Egypte les heb gehad.
Australie, USA, Spanje is grofweg hetzelfde soort water! 20+ meter zicht en enorm helder (alhoewel ik dat van USA niet zeker weet, want dan maakt het weer uit waar je duikt) Dus als je dan in Egypte les hebt gehad is het geen probleem.

Daarin tegen zou ik niet als jouw zijnde vol vertrouwen zomaar een duik maken in Nederland, of bijvoorbeeld noord-europa of Canada enz. Omdat het water daarzo veel uitdagender is.

Maar de opleidingen in egypte zijn ook gewoon PADI, dus in principe gewoon zeer goed als je een goede instructeur hebt. Ik wil alleen wel aangeven dat je na les in egypte te hebben gehad je niet moet denken dat je overal ter wereld kan duiken, maar als je les hebt gehad in nederland, zou ik het bijna wel aan durven (op sommige bizarre locaties na)
Ja Ja
pi_20405657
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:55 schreef Farao het volgende:

[..]
maar de theorie + praktijk blijft toch 't zelfde dus om nu te zeggen dat je perse je brevet hier moet halen ben ik 't niet helemaal mee eens.
theorie is wel hetzelfde maar praktijk niet!
Duiken met 1/2 meter zicht en overal zand om je heen (zoals soms in nederland) kan enorm stress verhogend zijn en je moet je beter concentreren op je omgeving (netten, fuiken, obstakels) en je moet veeeeeel beter op je kompas letten.
Ja Ja
  maandag 5 juli 2004 @ 00:23:08 #66
48645 Farao
pi_20419154
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Luke_SuperDude het volgende:

Australie, USA, Spanje is grofweg hetzelfde soort water! 20+ meter zicht en enorm helder...

Ik wil alleen wel aangeven dat je na les in egypte te hebben gehad je niet moet denken dat je overal ter wereld kan duiken, maar als je les hebt gehad in nederland, zou ik het bijna wel aan durven...
In grote lijnen wel, maar ik heb ooit een herhalingscursus in Marbella, in zuid-Spanje gevolgd en 't was die dag vrij slecht weer, en 't zicht onderwater was toen ook enorm slecht (1.5 - 2 meter) en de zee vrij ruw.
Aan 't eind van die cursus had de instructeur ook zoiets van, als je hier kan duiken kan je overal duiken.

En daarnaast, zoals ik in eerdere post al zei heb ik nooit hinder ondervonden van m'n lessen in Egypte, en ik heb op heel veel verschillende plaatsen gedoken.
Uiteraard merk je wel dat 't anders, en vaak lang niet zo gemakkelijk is als in Egypte maar om te zeggen dat je dan alleen in "makkelijke" wateren kan duiken is niet juist.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:02:07 #67
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_20427173
we hebben in April gedoken in Dahab, ook bij Inmo-divers... ik vond het allemaal prima daarzo!
de topper was wel een wilde dolfijn die net die dag dat wij er waren de 'blue hole' was ingezwommen... het beestje was jong (en geil) en wilde met iedereen zwemmen, aanraken was ook geen probleem... echt een bijzondere ervaring en ik begrijp nu ook dat dolfijnen een therapuitische waarde kunnen hebben!

Een vriend heeft onderwaterfoto's gemaakt.... scrol wat naar beneden voor de foto's van de dolfijn:

http://www.wpinet.nl/dahab/
  maandag 5 juli 2004 @ 13:07:53 #68
48645 Farao
pi_20427362
Prachtige foto's zeg, heel mooi.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:47:51 #69
139643 lilalush
smells good
pi_40263694
Vorig jaar heb ik tijdens mijn reis naar Bali een eerste duik gemaakt bij de Gili eilanden. Ik was zo verschrikkelijk onder de indruk dat voor mij meteen vast stond dat ik mijn Padi wil halen.
Een jaar later is de Padi reis geboekt: in september ga ik naar Dahab. Eerst mijn Padi halen en dan nog een dag 2 extra duiken maken.
Dahab schijnt qua koraal erg mooi te zijn en er zijn heel veel bijzonder mooie duikspots in en rond Dahab. Natuurlijk de Blue Hole maar ook heb je kans dat je haaien of zelfs dolfijnen tegenkomt.
Heb er waanzinnig veel zin in.
pi_40277014
Beetje aan de late kant, maar als je naar Egypte gaat kan je volgens mij veel beter op voorhand in Nederland je padi halen. Er zit best wat studeerwerk aan vast, 5 zwembadduiken en 4 buitenduiken waarbij je allerlei oefeningen moet doen. Al die tijd die je daaraan moet besteden ben je daar dus gewoon kwijt en dat is zonde als je bij de rode zee zit.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:41:15 #71
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40352738
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Beetje aan de late kant, maar als je naar Egypte gaat kan je volgens mij veel beter op voorhand in Nederland je padi halen. Er zit best wat studeerwerk aan vast, 5 zwembadduiken en 4 buitenduiken waarbij je allerlei oefeningen moet doen. Al die tijd die je daaraan moet besteden ben je daar dus gewoon kwijt en dat is zonde als je bij de rode zee zit.
soepel dat padi, voor mijn iads moest ik 7 zwembad duiken maken, 6 buitenduiken en 7 theorielessen.
pi_53095041
*schop!

Heeft iemand een idee of je in Dahab alleen een medische verklaring moet invullen, of dat je ook een keurigsbewijs van een arts moet kunnen laten zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')