abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14726071
quote:
Belgische jeugd wil remlicht voorop auto

BRUSSEL - De Belgische jeugdbeweging voor veilig verkeer wil dat auto's ook aan de voorkant een remlicht krijgen. Bij een zebrapad of kruispunt is dan te zien of de naderende auto aan het remmen is.

Het extra remlicht kan ook nuttig zijn in files en voor agenten die het verkeer regelen, vinden de Responsible Young Drivers (RYD). De beweging heeft nu een speciale vergunning gekregen voor een test.

Een jaar lang rijden er zes auto's rond met de lamp, die groen oplicht. Dat groeit uit naar tweehonderd wagens in alle Belgische provincies. De RYD zal steeds tussentijds bekijken of het zogeheten hoffelijkheidslicht doeltreffend is, aldus de Gazet van Antwerpen dinsdag.


Goede zaak!
Ik las ergens een keer dat Giugiaro (dacht ik) ooit een keer in de jaren 80 een groen remlicht voorop een conceptcar had geintroduceerd. Dat idee haalde de markt niet.
Opzich vind ik dit een erg goede zaak, omdat je als potentiele zebrapad beloper niet heel duidelijk kan zien of een auto remt of niet.

Ik ben benieuwd of dit zal worden doorgevoerd op auto's.

  dinsdag 18 november 2003 @ 12:39:04 #2
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_14726111
Ik hoop het niet. Al dat gedoe op je auto... Leer maar gewoon eens uitkijken.
pi_14726133
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Kresj het volgende:
Ik hoop het niet. Al dat gedoe op je auto... Leer maar gewoon eens uitkijken.
Mwa, onzin.
Zo kun je de waarde van elk veiligheidsaspect teniet doen.
pi_14726137
typisch belgisch

voor mij hoeft het niet iig

Trotse mamma :)
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:40:29 #6
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_14726154
Grappig idee. Wordt de auto wellicht minder mooi door, maar het lijkt me wel makkelijker voor voetgangers en dergelijken inderdaad...
Ach...
Your uppance will come!
pi_14726156
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Kresj het volgende:
Ik hoop het niet. Al dat gedoe op je auto... Leer maar gewoon eens uitkijken.
Veiligheid boven alles.....daar doe jij blijkbaar niet aan?
pi_14726159
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Faithz het volgende:
typisch belgisch

voor mij hoeft het niet iig


Het is geen typisch belgische vinding.
Voor zover ik weet, is het een italiaanse vinding. En een erg goede ook.
pi_14726199
ja en als we dan ook nog een snelheids begrenzer op de auto zetten dat ie niet meer boven 10Km/u kan dan zullen er geen ongelukken meer gebeuren
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:42:27 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_14726218
zullen we gelijk complete disco's van onze auto's gaan maken, hier een lampie, daar een lampie, nog ff en ze lijken op de ghostbusters auto ofzo
pi_14726221
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:41 schreef Foxx2k3 het volgende:
ja en als we dan ook nog een snelheids begrenzer op de auto zetten dat ie niet meer boven 10Km/u kan dan zullen er geen ongelukken meer gebeuren
Lekker bekrompen zeg...
pi_14726224
Goed idee.. iig.. maar idd ook het 'excuus' dat mensen maar eens moeten opletten geldt ook.

Bijna 90+% van alle ongelukken gebeuren omdat mensen niet aan het opletten waren, voorbeelden als 'ff sigaretje uitdrukken, cd'tje pakken op de achterbank, van 3FM naar 538 verzetten, stukje boterham wat valt en wat je probeert op te pakken..)

De andere procenten zijn ongelukken die meestal komen door weersomstandigheden; ijzel op de weg, etc.

Cheerz,
pi_14726225
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:41 schreef Foxx2k3 het volgende:
ja en als we dan ook nog een snelheids begrenzer op de auto zetten dat ie niet meer boven 10Km/u kan dan zullen er geen ongelukken meer gebeuren
bestaan al
pi_14726236
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:42 schreef HPoi het volgende:
Dubbel! hoffelijksheids(rem)licht
Kut, daar had ik op moeten zoeken.
Thx!!
pi_14726274
Kan indd. veel ongelukken voorkomen!

Bijv. als je op een twee baans weg bij het stoptlicht naar links moet (op de derde baan) terwijl auto's rechts langs je heen zoefen, kijk altijd goed in mn spiegel of iedereen wel ziet dat ik stil sta, voor hetzelfde geld knalt er iemand frontaal achterop je!.

Met dat groene licht kan je het zien gebeuren en dus nog de berm inschieten.

pi_14726302
Goed plan, net als het derde remlicht aan de achterkant. Nu alleen nog het verplichtstellen van rijden met licht overdag.

En daarna een geluidsbegrenser voor audio-apparatuur in je auto, met een decibel meter ofzo.

Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_14726438
Is al een topic over, is ook al gezegd.

Deze kan dus dicht

M'n signature, wat doe je :{
pi_14726446
Dan gaan de mensen dus al oversteken zodra ze een groen remlicht zien oplichten. Voetgangers moeten pas oversteken zodra de auto (bijna) stilstaat, niet zodra er een groen lichtje gaat branden. Slechte zaak lijkt me. Steeds meer auto's hebben cruise-control en die schakel je ook uit door even op de rem te tikken= groen licht =is voetganger denkt :há, die remt voor mij= boem.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_14726466
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:46 schreef ABC-tje het volgende:
Goed plan, net als het derde remlicht aan de achterkant. Nu alleen nog het verplichtstellen van rijden met licht overdag.

En daarna een geluidsbegrenser voor audio-apparatuur in je auto, met een decibel meter ofzo.


wanneer ga jij naar het bejaardentehuis?
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:56:59 #21
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_14726623
Mijn mening:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid.

Ik hoef geen lelijke groene lampen op mijn auto omdat
voetgangers te lui zijn om uit te kijken tijdens het oversteken.
Bovendien is het al helemaal een onzinnig idee omdat je zelf
heel goed kunt herkennen of een auto afremt of niet.

Ik zou haast zeggen: echte een 'belgisch' idee!

An open mind is a joy forever!
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:01:09 #22
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_14726766
dubbele kosten:
ten eerste licht laten inbouwen
ten tweede weer iets waar je bekeuring voor kan krijgen: je dubbele remlicht doet het niet...
laat ze opzouten met die onzin...
straks komt er nog een mistremlicht en moet je ook zeker weer een derde dubbel remlicht hebben...
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:38:49 #23
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14727821
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:46 schreef ABC-tje het volgende:

En daarna een geluidsbegrenser voor audio-apparatuur in je auto, met een decibel meter ofzo.


Prima idee , niets is zo irritant als tijdens een A1 rit achter een golfje ofzo met keiharde boem boem muziek hangen die mijn treafoon niet hoord.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_14727987
overal van die duffe lampen, en neonlicht bijv mag niet?!? eikeltjes
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:54:56 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_14728293
Neonlicht als remlicht!

Of nog beter: van die mooie nieuwe undercarLED set!

Don't let my username fool you...
pi_14728440
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:54 schreef Metalfreak het volgende:
Neonlicht als remlicht!

Of nog beter: van die mooie nieuwe undercarLED set!


wat is undercarled set?
  dinsdag 18 november 2003 @ 14:04:35 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_14728571
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:00 schreef trabart het volgende:

[..]

wat is undercarled set?


voor dit soort effect (meerdere kleuren tegelijk), en nog veel meer, maar kan dat plaatje ff niet vinden:

Don't let my username fool you...
pi_14728639
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

voor dit soort effect (meerdere kleuren tegelijk), en nog veel meer, maar kan dat plaatje ff niet vinden:

[afbeelding]


fel licht voor led!! zijn er vast veel naast elkaar?
???
  dinsdag 18 november 2003 @ 14:19:38 #29
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14729078
In eerste instantie zal het bijdragen aan de verkeersveiligheid maar dat zal snel verdwijnen net als dat bij ABS het geval was. Mensen gaan vertrouwen op wat normaal is. Ik ken bestuurders die bijna bij wijze van gewoonte ABS aanspreken. Dan haal je alle rek uit de veiligheid die ABS biedt. Wanneer voetgangers een groen lichtje zien branden op een auto zullen ze eerder geneigd zijn om bij wijze van pavlov-reactie over te steken. De veiligheid die het groene licht biedt wordt dus na verloop van tijd weer afgesnoept door de voetganger zelf.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_14729904
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:50 schreef Viper_74 het volgende:
Is al een topic over, is ook al gezegd.

Deze kan dus dicht


pi_14730083
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:19 schreef Captain_Chaos het volgende:
In eerste instantie zal het bijdragen aan de verkeersveiligheid maar dat zal snel verdwijnen.

Wanneer voetgangers een groen lichtje zien branden op een auto zullen ze eerder geneigd zijn om bij wijze van pavlov-reactie over te steken. De veiligheid die het groene licht biedt wordt dus na verloop van tijd weer afgesnoept door de voetganger zelf.


pi_14730306
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:38 schreef Farao het volgende:

[..]

Prima idee , niets is zo irritant als tijdens een A1 rit achter een golfje ofzo met keiharde boem boem muziek hangen die mijn treafoon niet hoord.


Ik deed laatst ook een A1 rit op de A1 dus en ik kon een ambulance wel horen maar niet zien. Da's pas irritant.

En wat is een treafoon?

............................................................
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:21:02 #33
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14731009
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:59 schreef Fully het volgende:

Ik deed laatst ook een A1 rit op de A1 dus en ik kon een ambulance wel horen maar niet zien. Da's pas irritant.

En wat is een treafoon?


Mijn A1 ritje ging denk ik iets anders, A1 bij ons is meteen vertrekken, toeters en bellen aan, en binnen 15 minuten ter plaatse zijn.

En een treafoon is dat ding waar 't sirene geluid uit komt.

Hier te zien in de bumper.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_14732508
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:21 schreef Farao het volgende:

[..]

Mijn A1 ritje ging denk ik iets anders, A1 bij ons is meteen vertrekken, toeters en bellen aan, en binnen 15 minuten ter plaatse zijn.

En een treafoon is dat ding waar 't sirene geluid uit komt.

Hier te zien in de bumper.

[afbeelding]

[afbeelding]


Leuk, waar bestel ik ze?
............................................................
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:07:27 #35
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14735273
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:10 schreef Fully het volgende:

[..]

Leuk, waar bestel ik ze?


Niet

[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 18-11-2003 18:08]

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_14736737
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:47 schreef HPoi het volgende:
Ik ben wel voor zo'n groen remlichtje voorop. Je kan duidelijk zien of de auto voor je remt of niet, is zeer handig als je op de fiets zit of loopt.

Verder ben ik er voor om (achter)remlichten meer te laten oplichten naarmate men harder remt. Dus veel licht is hard remmen en omgekeerd.

Het 3e remlicht meer lampjes laten branden naarmate men harder remt lijkt me niks, het lijkt me ook niet echt duidelijk te zien, trouwens je gaat toch niet de hele tijd naar het 3e remlicht van je voorganger zitten staren!


pi_14736964
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:07 schreef Farao het volgende:

[..]

Niet


Oh balen. Waar staat je ambulance?

*gereedschap achter rug houdt*

............................................................
pi_14737228
Ook handig bij rotondes en voorrangswegen enzo
  dinsdag 18 november 2003 @ 19:40:41 #39
44165 RaBlaBla
Ratelt maar raak
pi_14737639
Ik denk dat op deze manier meer fietsers door rood zullen gaan fietsen. Want zodra het licht aan gaat denken ze oh hij remt toch en de bestuurder heef me dus al gezien, kan ik net zo goed door fietsen.
. <---- nee het ligt niet aan uw toestel, deze pixel is niet stuk, onze excuses voor het ongemak
pi_14738178
ik denk dat de gemiddelde voetganger (dus ook kinders) donders goed kunnen zien of een auto nou remt of niet. en als die gene daar aan twijvelt dan wacht die maar tot de weg echt vrij is. echt een zinloos accesoire voor de auto dus. dan heb ik het nog niet eens over de potentiele lelijkheid van een dergelijk project.
2825cc Single Turbo Beast
pi_14738410
Wat een onzin zeg, je kunt toch makkelijk zien of een auto remt of niet aan de snelheid waarmee die aankomt? Ene moment mag je helemaal niks aan lampjes op de auto, en voor je het weet is het verplicht om een hele kerstboom op je wagen te hebben.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 18 november 2003 @ 20:16:29 #42
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14738649
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:00 schreef Ultimora het volgende:
ik denk dat de gemiddelde voetganger (dus ook kinders) donders goed kunnen zien of een auto nou remt of niet. en als die gene daar aan twijvelt dan wacht die maar tot de weg echt vrij is. echt een zinloos accesoire voor de auto dus. dan heb ik het nog niet eens over de potentiele lelijkheid van een dergelijk project.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14738824
Zolang men blauwe lampjes op je ruitensproeiers verbiedt, vind ik het hypocriet om nu ineens groen licht als remlicht te gaan gebruiken.

Daarbij verhoogt het de veiligheid niet aanzienlijk.

  dinsdag 18 november 2003 @ 20:22:23 #44
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14738827
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 19:11 schreef Fully het volgende:

[..]

Oh balen. Waar staat je ambulance?

*gereedschap achter rug houdt*


Samen met 14 andere in 'n garagepost mét camerabeveiliging in zuid limburg

Heb ik trouwens al verteld over ons beleid dat we elke inbreken mogen gebruiken als proefpersoon voor het testen van de defibrilator (dat ding met 2 peddles wat een stroomschok geeft, ook vaak te zien in film).

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  dinsdag 18 november 2003 @ 20:25:47 #45
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14738932
Waarom niet 1 groot rood remlicht op het dak dat alle kanten opstraalt
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14739109
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:22 schreef Farao het volgende:

Heb ik trouwens al verteld over ons beleid dat we elke inbreken mogen gebruiken als proefpersoon voor het testen van de defibrilator (dat ding met 2 peddles wat een stroomschok geeft, ook vaak te zien in film).


Ja, maar da's om het hart weer aan te zetten, dus kan vast niet zo heel veel kwaad
pi_14740434
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:22 schreef Farao het volgende:

[..]

Samen met 14 andere in 'n garagepost mét camerabeveiliging in zuid limburg

Heb ik trouwens al verteld over ons beleid dat we elke inbreken mogen gebruiken als proefpersoon voor het testen van de defibrilator (dat ding met 2 peddles wat een stroomschok geeft, ook vaak te zien in film).


Oh Limboland. Da's te ver weg. 'k Ga wel effe bij de ambulancepost bij mij in de buurt kijken.

En helaas heb ik een aantal jaren geleden de werking van een defibrilator van dichtbij mogen aanschouwen , waarbij het lijdend voorwerp (erg oneerbiedig) mijn eigen vader was. Leuke apparaatjes, alleen heb je er soms zo weinig aan .

............................................................
pi_14740595
Dit plan had nog beter uit de VS kunnen komen volgens mij om allerlei aanklachten te voorkomen. Vind het overigens een stom idee, je ziet toch zo of een auto remt of niet Ik heb er geen licht voor nodig hoor. En dan nog, dan heb je van die gasten die hun rem heel licht aantippen waardoor de lichten gaan branden, voetgangers denken hey die remt en die gozer geeft in 1 keer een dot gas.
pi_14741743
Erg grappig bedacht maar wat dacht je van slimme mensen die het rempedaal aanraken, en dus niet afremmen

Als het zo werkt dat naarmate je meer de rem indrukt, de licht feller zal branden, dan is het wel een idee dat heeeel misschien kan doorbreken.

Maar toch ik ben er tegen, het zal echt niet de verkeersveiligheid verhogen:

Want

1. overstekende voetgangers gaan blind op die groene lichten vertrouwen (net zoals chauffeurs blind vertrouwen op systemen als ESP, ASR, ABS).

2. Zoals ik in het begin van me post zei, mensen die alleen de rem aanraken, en helemaal niet vanplan zijn om te gaan remmen.

3. In je achteruitkijkspiegel kan het weleens een leuke disco worden 's avonds op de weg, of in een file , daar hebben ze duidelijk niet goed over gedacht.

Edit: paar foutjes

pi_14742557
Goed idee.

want:
1. zo kan een voetganger zien of iemand remt of niet.
2. mensen die alleen de rem aanraken en niet van plan zijn te remmen bestaan niet.
3. Ook in de file kun je goed zien of je achterligger heeft gezien dat je stilstaat; zo niet kun je je alarmlichten aangooien.

De groeten van Ben
pi_14743044
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:27 schreef BenKetting het volgende:
Goed idee.

2. mensen die alleen de rem aanraken en niet van plan zijn te remmen bestaan niet.


Nooit met cruise control gereden zeker?

En daarbij, als iemand remt is dat dan voor de voetganger op het zebrapad of omdat'ie een voorrangsweg nadert? Ofwel, heeft'ie jou als voetganger wel gezien? Of roep je vanuit je ziekenhuisbed wel "Ja, maar ik zag het remlicht voorop branden."

pi_14743272
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:27 schreef BenKetting het volgende:
Goed idee.

want:
1. zo kan een voetganger zien of iemand remt of niet.
2. mensen die alleen de rem aanraken en niet van plan zijn te remmen bestaan niet.
3. Ook in de file kun je goed zien of je achterligger heeft gezien dat je stilstaat; zo niet kun je je alarmlichten aangooien.


2. Wanna bet?
3. Snap ik niet Dat is toch normaal
pi_14743440
Had iemand trouwens al gezegd dat het gewoon lelijk is en daarom verboden zou moeten worden? Zoniet,dan bij deze.

Bovendien zal ook de wetgeving wel aangepast moeten worden. Je hoort nl van voren wit licht te voeren en van achteren rood licht. Verder mogen je richtingaanwijzers oranje zijn.

............................................................
  dinsdag 18 november 2003 @ 23:05:50 #54
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14743954
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:31 schreef Light het volgende:

Ja, maar da's om het hart weer aan te zetten, dus kan vast niet zo heel veel kwaad


Ik zou het maar niet uitproberen als ik jou was.
De schok word gebruikt om 't kamerfibrilleren (stilvallen van het hart als bloedpomp) te stoppen en 't hart weer regulair te laten pompen.

Ga je nu die schok toedienen terwijl het hart zelf goed klopt dan is er een zeer grote kans dat 't juist overgaat op ventriculaire fibrilatie.

Met andere woorden,
- hart klopt onregelmatig en kan zo ophouden --> defibrileren (schok toedienen) --> hart klopt weer oke.
- hart klopt oke - defibrileren --> hart gaat onregelmatig kloppen of houdt er helemaal mee op.

De AED's (Automatische Externe Defibrillator) waar je wel eens vaker iets over hoord de laatste tijd, dat ze bijv. ookal in grote winkelcentra hangen enzo, die zijn zelfs beveiligd, die geven geen schok als het hartritme regulair is, ookal duw je op de knop.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2003 @ 23:24:45 #55
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_14744534
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:40 schreef ReSpawn het volgende:
Grappig idee. Wordt de auto wellicht minder mooi door, maar het lijkt me wel makkelijker voor voetgangers en dergelijken inderdaad...
minder mooi?
zou toch makkelijk in de voorlamp units verwerkt kunnen worden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_14759480
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef Light het volgende:

[..]

Nooit met cruise control gereden zeker?

En daarbij, als iemand remt is dat dan voor de voetganger op het zebrapad of omdat'ie een voorrangsweg nadert? Ofwel, heeft'ie jou als voetganger wel gezien? Of roep je vanuit je ziekenhuisbed wel "Ja, maar ik zag het remlicht voorop branden."


Voetgangers en fietsers zijn te vinden in de bebouwde kom. (meestal dan) En je gaat in de bebouwde kom toch niet met cruise control rijden?! Bovendien brand het lampje dan maar heeeel even. (1 sec?)
pi_14760187
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:10 schreef HPoi het volgende:
En je gaat in de bebouwde kom toch niet met cruise control rijden?!
Ja hoor. Zeker op wegen met veel flitspalen. Dan hoef je zelf niet meer op je snelheid te letten. Rijdt best wel okay.
............................................................
pi_14760200
Volgens mij kom je met zo'n lamp nooit meer het centrum van Amsterdam uit, daar moet je vaak remmen nou als dan iedereen voor je auto springt omdat ze denken dat je gaat "stoppen" dan schiet dat niet op.

Voetgangers,fietsers en automobilisten moeten gewoon opletten en anders blijf je maar gewoon thuis

  donderdag 20 november 2003 @ 10:11:14 #59
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_14781409
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:33 schreef BoJo het volgende:
Volgens mij kom je met zo'n lamp nooit meer het centrum van Amsterdam uit, daar moet je vaak remmen nou als dan iedereen voor je auto springt omdat ze denken dat je gaat "stoppen" dan schiet dat niet op.

Voetgangers,fietsers en automobilisten moeten gewoon opletten en anders blijf je maar gewoon thuis


waarom al die veranderingen?? vroeger toen zelfs nog geen knipperlichten als richtingaanwijzers aan een auto zaten, waren het nog soort stripjes ofzo die naar de gewenste richting wezen... de ongelukpercentage in het verkeer lag toen ook nog zelfs nog lager...
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  zaterdag 29 november 2003 @ 20:17:21 #60
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_15026218
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Mwa, onzin.
Zo kun je de waarde van elk veiligheidsaspect teniet doen.


kan wel zijn, maar er bestaat ook nog gewoon eigen verantwoordelijkheid. Straks gaan we nog met sirenes en zwaailichten rijden zodat de onoplettende voetganger helemaal niet meer hoeft op te letten.

Als je lampjes op je ruitensproeiers doet is dat 'levensgevaarlijk' en leidt dat andere automobilisten af. En nu zouden groene knipperlampen wel goed zijn......... Weet je hoeveel mensen nutteloos remmen. Ik zou helemaal knettergek worden.

  zaterdag 29 november 2003 @ 20:19:32 #61
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_15026241
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:11 schreef Tha_Ramsush het volgende:

[..]

waarom al die veranderingen?? vroeger toen zelfs nog geen knipperlichten als richtingaanwijzers aan een auto zaten, waren het nog soort stripjes ofzo die naar de gewenste richting wezen... de ongelukpercentage in het verkeer lag toen ook nog zelfs nog lager...


pi_15026477
Kijk... je kan dit zien van 2 kanten.

1. Je bent zelf voetganger, en er zijn momenten waar zo'n lichtje heel
handig kan zijn.

2. Je bent autobestuurder. Hier zijn nog misschien 2-3 dingen te
bedenken waarvoor het handig zou kunnen zijn.

Toch vind ik dat zo'n licht meer nadelen dan voordelen heeft. Bv. voor beginnende automibilisten lijkt me dit niet echt handig. En dan heb ik het over een meerderheid. De meeste vinden die stoplichten al genoeg in het verkeer .

Er moeten dan waarschijnlijk ook wetten aangepast worden. En zoals iemand al gezegd heeft...moeten er dus bv ook boetes worden gegeven als je licht niet werkt?

En tering hey... krijgen we straks ook lichtjes voor in welke versnelling je rijdt?

Wat mij handiger zou lijken: 3e Remlicht met bv 5 lampjes:

lampjes: # # # # #

lichte rem : #
middle rem: # #
harde rem : # # #
etc.

  zondag 30 november 2003 @ 15:21:14 #63
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_15037672
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:40 schreef Kelfox het volgende:
Wat mij handiger zou lijken: 3e Remlicht met bv 5 lampjes:

lampjes: # # # # #

lichte rem : #
middle rem: # #
harde rem : # # #
etc.


Een soortgelijk systeem is al getest door een aantal autofabrikanten waar onder BMW maar dan in de vorm van een remlicht dat feller of op een grotere opperlakte gaat branden naarmate je harder remt. Lijkt me een goed systeem.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
pi_15171742
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef Light het volgende:

[..]

Nooit met cruise control gereden zeker?


al jaren, en als ik de cruise uit wil zetten doe ik dat gewoon op het stuur, en niet even de rem aantikken. En als ik flink moet remmen dan - je raadt het zeker al - gebruik ik gewoon mijn rem.

Maar nooit je rem aantikken zonder de intentie om te remmen. Slaat helemaal nergens op, en ik zie het ook nooit gebeuren in het verkeer.

En verder is het natuurlijk wel degelijk prettig als je achter aansluit in de file, en je ziet al dat de achteropkomende al aan het remmen is.

De groeten van Ben
pi_15172032
quote:
Op zondag 30 november 2003 15:21 schreef Weurst het volgende:

[..]

Een soortgelijk systeem is al getest door een aantal autofabrikanten waar onder BMW maar dan in de vorm van een remlicht dat feller of op een grotere opperlakte gaat branden naarmate je harder remt. Lijkt me een goed systeem.


Het is niet alleen getest, de technologie zit zelfs al op de nieuwe 5-serie (en ik geloof ook de 3-serie coupe/cabrio na de facelift). Het is alleen uitgeschakeld omdat het niet mag van den haag.

Het systeem van BMW werkt overigens als volgt:

normaal remmen: normaal remlicht
hard remmen: feller remlicht
noodstop (waarbij het brake assist systeem in werking treedt om de maximale remdruk op te bouwen): knipperend feller licht

  vrijdag 5 december 2003 @ 13:09:39 #66
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_15172328
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:40 schreef Kelfox het volgende:
Wat mij handiger zou lijken: 3e Remlicht met bv 5 lampjes:

lampjes: # # # # #

lichte rem : #
middle rem: # #
harde rem : # # #
etc.


En als je scheel bent. dan denk je dat ie weer achteruit rijd zeker?
Omg dude
pi_15172341
ik vind het een goed plan. het is vaak moeilijk in te schatten of auto's afremmen, als ze naar je toe komen. ik snap niet zo goed waarom het een groen licht is, wat is er mis met rood. misschien omdat je het anders verward met de achterkant van een auto of zo?

snap eigenlijk niet wat velen zitten te zeuren, zitten zeker alleen maar in de auto. al red je er maar 1 leven mee, vind ik het nog de moeite waard. bovendien zal het doorstroming van het verkeer bevorderen. als ik op mijn fietsje van rechts kom, en er komt een auto aan dan wacht ik tot ik zeker weet dat hij voor mij remt, en dat is meestal pas tegen de tijd dat hij stilstaat bij het kruispunt. nu zou ik dat een stuk sneller weten, dus kan die auto doorrijden zonder eerst tot stilstand te komen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')